Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
@Echi Haluaisin kuulla selkeähkön vastauksen edelliseen viestiini jossa ihmettelin kommenttejasi rukoilun ja jumalalta saadun avun välillä.
Minun mielestä jos ihminen kuolee niin se ei tarkoita ettei jumalaa olisi.
Muutenkaan koko rukoilussa ei ole mitään logiikkaa.@Echi, haluaisin myos kuulla analyysisi, miksi jumala tappoi tuttuni pikkuveljen, vaikka vanhemmat kovasti rukoilivat parantumisen puolesta?
Menee varmaan Jumalan "kristitylle asettamien koettelemusten" piikkiin.@Echi, haluaisin myos kuulla analyysisi, miksi jumala tappoi tuttuni pikkuveljen, vaikka vanhemmat kovasti rukoilivat parantumisen puolesta?
Tai ne naapurin 3 kolarissa kuollutta lasta. Annas ohjeita joilla voin naapurin mormoonille perustella miksi kyseinen toiminta oli jumalalta ok?
Minun moraalikirjassa em. tapahtumien salliminen, jos kerran hallussa on keinot niiden estamiseen, on melkoista kusipaisyytta. Onko jumalasi kusipaa vai enko ymmarra jotain detailia saannoissa?
Tässä keskustellaankin kristinuskon Jumalasta, se on ihan eri asia kuin Jumalat yleensä.
Siis aivan uskomatonta tuubaa suollat. Mihin tuossa "jumalassa" voi uskoa ja mihin ei jos välillä se kuuntelee ja välillä ei, toisinaan auttaa milloin missäkin muodossa ja toisinaan ei? Aivan täyttä huuhaata. miten järkevä(?) ihminen ylipäätään voi yrittää tuollaisin perusteluin löytää jotain korrelaatiota rukoilemisen ja jumalalta saadun avun välille? Selitä minulle tämä.
Ja jos en ole uskossa niin et neuvo minua kuuntelemaan "pääni ääniä", poislukien ne jotka kehottavat minua tekemään parannuksen ja pyytämään syntejäni anteeksi Jeesukselta? Entä jos nämä muut äänet ovatkin omia ajatuksiani eikä mitään helvetin demonista saarnaa tai jumalallista väliintuloa. Lopetanko kuuntelemasta omia ajatuksiani ja pyytelen syntejäni anteeksi 24/7, ihan noin varuiksi?
Itsesuggestion määrä on valtava näillä jumalan pikku karitsoilla. Kuten myös sokeus, faktoista piittaamattomuus sekä irrationaalinen ajattelutapa.
Ketjun nimi voi olla mitä on, mutta ihmiset helpostikkaan ei tiedä tässä yhteiskunnassa mistään muusta kuin nimenomaan kristinuskon Jumalasta. Siksi on luonnollista että kaikki puheet Jumalasta viittaa juurikin siihen seikkaan.
Tuohon sun tekstiin, kerro mikä on Jumala, johon siinä viitataan.
Niin, silloin kun on tietoa, ei uskoa enää tarvi. Jos ei kykene saamaan tietoa, pitää turvautua uskoon.
Mitäs sitten se kansanosa, joka ei perusta tiedosta eikä uskosta. Nehän on kaikkein vähiten älykkäitä tuon perusteella ja niitä on suuri osa niistä jotka eivät usko.
Onhan sillä merkitystä, kun kerran sen tänne kopioit. Aiemminhan yleistit, puhuit Jumalpalvonnasta. Nyt alatkin rajoittamaan koko merkitystä juurikin tuohon kristinuskon persoonamuotoiseen jumalaan.
Mitä varten ihmiset paljoo jumalia? Mitä syytä siihen on, jos kerran asia on noin yksinkertainen, että tuo sun pasteama teksti tekee siitä niin turhan?
@Echi, haluaisin myos kuulla analyysisi, miksi jumala tappoi tuttuni pikkuveljen, vaikka vanhemmat kovasti rukoilivat parantumisen puolesta?
Tai ne naapurin 3 kolarissa kuollutta lasta. Annas ohjeita joilla voin naapurin mormoonille perustella miksi kyseinen toiminta oli jumalalta ok?
Minun moraalikirjassa em. tapahtumien salliminen, jos kerran hallussa on keinot niiden estamiseen, on melkoista kusipaisyytta. Onko jumalasi kusipaa vai enko ymmarra jotain detailia saannoissa?
Jahve on ihmiskunnan keksimistä fiktiivistä hahmoista ehkä kaikkein pahin tappaja. Vanhan testamentin surmista Jahve itse tai käskystä tappaa kaikkein eniten. Saatana taitaa tappaa vain kolme ja nekin Jahven luvalla. Nekin kristityistä, jotka eivät pidä vedenpaisumusta todellisena tapahtumana todennäköisesti uskovat syntiin ja perisyntiin. Ihmiset ovat siis tuomittuja Helvettiin, ellei Jeesus pelasta, koska vain usko ja armo pelastaa. Tämä tosin koskee vain pienen pientä osaa ihmiskunnasta, niitä joilla kävi tuuri syntyä oikeaan aikaan ja kulttuuriin. Suurin osa ihmiskunnasta on Helvetissä.
Ihmisiä on kaiken kaikkiaan syntynyt noin 100-108 miljardia, riippuen laskentatavasta. Näistä noin puolet on kuolleet lapsena. Keskenmenojen osuus raskauksista on ehkä noin kolmasosa eli riippuen kristillisestä kuppikunnasta niin nekin ovat ihmisiä ja joutuneet helvettiin. Sanotaan siis 300 miljardia sielua lisää Helvetin tulisiin järviin.
Pelastuskäsitys mitä viljellään on absurdi, kun katsotaan lukuja.
Rangaistus? Miksi rangaistus? Rangaistus siitä että ei usko jumalaan? Miten jokin muka niin äärettömän kaikkivoipa olisi tippaakaan kiinnostunut mitä yksittäinen maan matonen ajattelee hänestä? Luulisi olevan peiliin katsomisen paikka jos ei ole kaikkivoipuudesta huolimatta saanut ihmistä käännettyä puolelleen. Ja jos näin ei käy niin sitten rankaistaan? Uskomattomalta narsistipaskalta kuulostaa tuollainen.Se lopullinen rangaistus on varattu vasta tämän elämän jälkeen, kun ihminen ei ylpeydessään halunnut ottaa hänelle tarjottua armoa. Jeesus haluaa toimia asianajajasi, hän välittää sinusta hirveästi ja haluaa puhdistaa sinut kaikista mahdollisista synneistä, jotka on kirjattu ylös. Jos suostut hänen tarjoukseensa, oikeusjuttusi on jo automaattisesti voitettu. Miksikö? Koska hän on tämän jälkeen ottanut omalle harteilleen kaikki tekemäsi vääryydet, niinpä niitä ei lasketa sinun syyksesi.
Ja ei tässä vielä kaikki, hän itse tulee olemaan se lopullinen tuomari. Jumala on nimittäin antanut Jeesukselle kaiken tuomiovallan. Jeesus on se joka tuomitsee loppu kädessä ihmiset taivaaseen tai helvettiin. Mutta arvaa mitä? Hän ei ole vihainen tuomari, eikä missään nimessä halua että joutuisit syytetyksi yhdestäkään teosta. Tämän vuoksi, hän yrittää tehdä tässä elämässä kaikkensa, että suostuisit sovitteluun, ennen kuin määräaika umpeutuu. Tämän jälkeen hän ei voi enää tarjota sinulle sopimusta. Jeesuksen ystäväksi on erittäin helppo tulla, jos olet hänen kutsunsa kuullut
"Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä tulen hänen luokseen, ja me aterioimme yhdessä, minä ja hän."
Mitäs hihhulit ajattelette siitä, että älykkyyden ja uskovaisuuden väillä on erittäin vahva käänteinen korrelaatio?![]()
Mitäs hihhulit ajattelette siitä, että älykkyyden ja uskovaisuuden väillä on erittäin vahva käänteinen korrelaatio?![]()
Jahve on ihmiskunnan keksimistä fiktiivistä hahmoista ehkä kaikkein pahin tappaja.
@Echi ja käsitys oikeudenmukaisuudesta ja rakkaudesta:
1) Luo ihminen
2) Tiedä etukäteen jokaisen ihmisen jokainen valinta ja ole myös kaikkivoipa niitä valintoja muuttamaan
3) Tee tietyistä valinnoista kiellettyjä, rangaistuksena ikuinen tuska helvetissä
Lopputulos: lähetä ihmisiä ihan läpällä helvetin tuleen, koska oot niin rakastava ja reilu![]()
Tietääkö jumala että joku tulee rikkomaan näitä "lakeja"?Jumala ei tehnyt tarkoituksella tietyistä valinnoista kiellettyjä, ne olivat lähtökohtaisesti sellaisia. Täydellisen Jumalan edessä synnillä ei ole sijaa. Jos Jumala muuttaisi noita valintoja, niin lakkaisimme olemasta ihmisiä ja hänen kuvansa kaltaisia. Vapaa tahto loppuisi siihen ja meistä tulisi Jumalan sätkynukkeja. Emme voisi mitenkään kapinoida Jumalaa vastaan - ei tämä olisi oikeudenmukaisuutta vaan tyranniaa! Äärimmäistä diktatuuria ja pakkovaltaa.
Näytä se raamatun kohta missä puhutaan helvetistä.Kenenkään ei sinne ikuiseen helvettiin tarvitse mennä, tuomitsette itse itsenne, kun ylpeydessänne ette suostu ottamaan Jeesuksen armoa vastaan, jotta saisitte iänkaikkisen elämän. Mikä tässä on epäreilua? Se on teidän itsenne valinta, ei Jumalan. Hän haluaa kaikkien pelastuvan ja tekevän oikean valinnan
Jumala ei tehnyt tarkoituksella tietyistä valinnoista kiellettyjä, ne olivat lähtökohtaisesti sellaisia. Täydellisen Jumalan edessä synnillä ei ole sijaa. Jos Jumala muuttaisi noita valintoja, niin lakkaisimme olemasta ihmisiä ja hänen kuvansa kaltaisia. Vapaa tahto loppuisi siihen ja meistä tulisi Jumalan sätkynukkeja. Emme voisi mitenkään kapinoida Jumalaa vastaan - ei tämä olisi oikeudenmukaisuutta vaan tyranniaa! Äärimmäistä diktatuuria ja pakkovaltaa.
Kenenkään ei sinne ikuiseen helvettiin tarvitse mennä, tuomitsette itse itsenne, kun ylpeydessänne ette suostu ottamaan Jeesuksen armoa vastaan, jotta saisitte iänkaikkisen elämän. Mikä tässä on epäreilua? Se on teidän itsenne valinta, ei Jumalan. Hän haluaa kaikkien pelastuvan ja tekevän oikean valinnan
Tutkimuksien mukaan suurin osa aidosti uskovaisista ei kuulu ihan terävämpään kärkeen mitä älykkyyteen tulee.
Emme me tuomitse itseämme, koska (sinun uskonnon mukaan) kaikkitietävä Jumala loi meidät ja tiesi kaikki mitä me tulemme tekemään, ja tiesi jo alusta että kuka menee helvettiin ja kuka menee taivaaseen.
Miksi oikeudenmukainen ja täydellinen Jumala alkaisi luomaan ihmisiä ja maailmoja? Jos olisin kaikkivoipa Jumala, miksi en vain loisi itselleen ikuista autuutta? Turha luoda muita olentoja jotka joutuu kärsimään minun teoistani.
Sori, tää ei vaan toimi millään tasolla.Tämä ei poista ihmisen valintaa. Jumala tietää mitä tulee tapahtumaan, mutta kyse on silti ihmisen omasta valinnasta.
Sori, tää ei vaan toimi millään tasolla.
Ei. Kyllä sen pitää lähestyä mua. Muuten käytän vapaata tahtoa ja omaa valintaa. Ja oman valinna ja tahdon käyttö ei vissiin ole tuomittavaa?Mua luodessaan jumala varmaan tiesi että hagoittelen vastaa. Vai tiesikö?Jos haluat tietää totuuden tuosta ja kaikesta muustakin, ainut keino on lähestyä totuuden antajaa eli Jeesusta. Kun annat hänen tulla sydämeesi, alat ymmärtämään Jumalan olemusta. Saat henkilökohtaisesti tuntea Jumalan. Vaeltaessasi uskossa tajuat Jumalan olevan juuri mitä luvataankin Raamatussa: oikeudenmukainen ja rakastava.
Ei. Kyllä sen pitää lähestyä mua. Muuten käytän vapaata tahtoa ja omaa valintaa. Ja oman valinna ja tahdon käyttö ei vissiin ole tuomittavaa?Mua luodessaan jumala varmaan tiesi että hagoittelen vastaa. Vai tiesikö?
Ei toiminu. Ei tullu mitään fiboja. Entäs sitten?Sinua on lähestytty jo. Jeesus on tie, totuus ja elämä. Hän on tullut maailmaan sinun vuoksesi, jotta saisit tietää totuuden ja pelastuisit.
Älä jää pohtimaan turhanpäiväisiä kysymyksiä, vaan anna Jeesuksen hoitaa kaikki haavasi. Saat kyllä totuuden bonuksena.
Ei tähän tarvita kuin yksi rukous.
Ei toiminu. Ei tullu mitään fiboja. Entäs sitten?
Älä suotta voidaan kyllä keskustella ihan julkisesti.Laitan YV:tä
Älä suotta voidaan kyllä keskustella ihan julkisesti.
Ja vastasin:Ok. Mutta voit laittaa minulle yksityisviestiä myös. Julkaisen tämän nyt:
Jos haluat oikeasti tulla uskoon, niin sinun tulee olla valmis luopumaan aivan kaikesta elämässäsi. Kaikesta synnistä ja saastasta, joka on elämässäsi.
Rukous ei ole yhdentekevä mumiseminen vaan teet tietoisen päätöksen seurata Jeesusta. Et tule koskaan katumaan tätä päätöstä, mutta sinun tulee tehdä se nyt.
Kun olet tehnyt päätöksen rukoile vaika näin: Rakas Jeesus, uskon sinuun. Tule elämäni herraksi. Haluan jättää kaikki syntini pois elämästäni. Haluan, että peset minut puhtaaksi. Kiitos että annat kaikki syntini anteeksi.
Miksi Jahve on niin täynnä itseään, että sitä pitää rukoilla? Miksi Jahve keksi synnit?Miksi uskovaiset ovat niin syntisiä, että pitää kokoajan pyydellä syntejä anteeksi?
Niinpä Jumala tuntee suurta surua myös teitä kohtaan, kun toimitte vastoin rakastavan Jumalan toivomusta ja hylkäätte oman pelastuksenne.
Jahve luo, jahve arpoo, jahve tuomitsee. Jahven suuri ruletti.Miksi Jahve tuomitsee omia luomuksiaan? Ei kai Jahve ole tehnyt virheitä?
Koska Jahve on paha.Jahve luo, jahve arpoo, jahve tuomitsee. Jahven suuri ruletti.
Jeh.Koska Jahve on paha.