Sentakia kun työnantajat on valmiita maksamaan siintä, ettei heidän tarvitse hoitaa kaikkea paskaa mikä liittyy huonoon työntekijään, sairaslomat, poissaolot, laiska / osaamaton.. riittää vain, että ilmottaa vuokravälitysfirmaan, että toinen työntekijä tilalle kiitos.Tässäkin on hyvä kysymys, miksi Suomessa on niin suuri tarve vuokratyölle. Ja ei, se ei ole aina hinta. Itse olin joskus yhtiössä, jossa HR esti joustavat työsuhteet ja jatkuvia rekrytointikieltoja jouduttiin kiertämään vuokrafirmoja käyttämällä. Kaiken huipuksi laskutus oli vielä enemmän kuin vastaavan palkan kustannukset.
Ite ollu 6 vuotta vuokravälitysfirman kautta duunissa ja kyllä siellä oikeesti pitää tehdä töitä ahkerammin, kun mitä niiden ketkä on firman omilla palkkalistoilla, hyvin nopeesti on lähten vaihtoo ne ketkä on ollu huonoja työntekijöitä, ihan sama mikä se syy on sitte ollu(poissaolot,hitaus,laiskottelu,oppinu liian hitaasti,sairaslomat, ym , ym.)
Myös se, jos työ o epäsäännöllistä niin on helpompi hoitaa sekin sitte ilman omia työntekijöitä / säästää rekryssä senkin ajan ja rahan.
Postilla kun olin duunissa ni tuli juteltua yhden pomon kanssa, niin hän sanoin suoraan, että hyvä työntekijä on halvempi omilla kirjoilla, mut työntekijä kuka on 10pv vuodessa poissa niin on jo kalliimpi firmalle kuin vuokratyöntekijä.
Toki eri firmoilla on eri sopimukset ja marginaalit näiden suhteen.
Nii joo ja pitää muistaa, jos työntekijä saa 15e/h, niin karkeasti se maksaa työnantajalle sen 30e/h, vuokrafirma maksaa yleensä vähä ton yli, jotta neki saa voittoa.
Viimeksi muokattu: