Sulla on ihan hyviä pointteja, kuten on myös Don Corleonellakin.Tästä kertoo myös se että lähes jokainen lottovoittaja haluaa jatkaa työntekoa. On muodostettu elämän sisältö työpaikan rytmin ja ihmisten mukaan. Ilman niitä on hukassa, yksin, masentunut, lamaantunut. Ei uskalleta elää ilman niitä tuttuja tapoja. Miten surullista! Mitä miettii haudan partaalla kun katsoo elämää taaksepäin, selitteleekö vieläkin itselleen että olin kuulias kansalainen ja elin säntillisesti kuten kuuluu. Vai miettiikö miksi ei mennyt ja tehnyt just sitä mitä halusi vaan lusi samassa työpaikassa koko ikänsä. Nykyihmiselle kun on mahdollista valita ja vaihtaa elämän sisältöä useamman kerran. Onneksi itse olen saanut näin tehdä.
Osa ihmisistä kuitenkin haluaa elämälleen sen suunnannäyttäjän, oli se sitten työnantaja, puoliso tai joku uskonto tms. Onko syynä sitten jokin opetettu tapa vai vaan pelkkä ihmisyyteen kuuluva laumahässäkkä, siitä voi olla kai montaakin mieltä.
Nykymuotoinen yhteiskunta ei vaan ilman tuota työtä ja muuta yhteiskunnallista rutiinia olisi tälläinen mitä me tällä hetkellä eletään. Onko se sitten hyvä vai huono asia? Vitustako sitä tietää kun ei voi nähdä eri aikajanoja missä eletään eri tavalla.