Viime vuonna tuli vajaa 1500e/kk, tänä vuonna alle 1000e (palkkamalli huononnettiin). ja omasta firmasta tuli vajaa tonni vielä viime vuonnaPouhelinmyyntityö pitäisi lailla kieltää.
Ei rasita vaan puhelinmyyjiä, vaan myös loppuasiakkaita, joille soitetaan.
Minkälainen palkka oli. Pystyitkö lainkaan säästämään? Suomessa karenssit aivan liian pitkät. Hae jostain lääkäriltä masennustodistus/burnoutlappunen niin ehkä se höllentää te-toimiston keppiä.
Säästöjä ei ole, rahat on aika lailla kaikki, meillä ei myöskään ollu työterveyttä, joten nuo mun 2 viimestä lääkärikäyntiä meni mun piikkiin, ja mulle ei maksettu sairaslomarahoja, ja palkka oli puuttellinen, en voinut maksaa noita. Ulosotossa käytännössä.
No kuiteski kun lähin niin tuli lomarahat, niin sain nuo maksettua, mutta lyhentelin vanhoja velkoja, joten ei tuosta jääny käteen kun ens kuun vuokra+laskut ja ruokarahaa ehkä 1kk.
Hain jo yhen burnout lappusen, mutta se loppu jo ja tuo mun lopullinen irtisanominen tuli niin yhtäkkiä, että en esimiehelle voinu selittää, että mun terveys on huono.
Sisäilma oli myös huono tuolla, olin kuumeessa lokakuussa 3viikkoa ja mulle ei tullu palkkaa ollenkaankun en soittanut tarpeeksi, eikä myöskään sairaslomarahoja.
mun mielestä mua kyllä kiusattiin tai jotain, kun olin ihan ok työntekijä sinänsä, mutta nuo kovat paineet alko keittään, ja toki kun ei maksettu noita rahoja, sain kyllä ne myöhemmin, mutta siitä jäi puuttumaan muutama päivä, soitin vitun monta kertaa sinne toimistosihteerille...
Ja lopuksi kun se soitti takas mut oli jo lempattu pihalle ja se kerto, että minä ite halusin lähteä, jaaha, mitenhän tuo oli ja muuta helvetin sontaa tulin sairaaksi sen kuulemisesta, ei mitään järkeä.
Siis miksi olen töissä jossa koen uhkailua ja turvattomuuttaa, kiusaamista ja kaltoin kohtelua, emt, onneksi loppu.
Nyt on vaan kysymys potkittiinko mut vai lähinkö ite, eli siis mut pakotettiin sanomaan, että haluan itse lähteä.
Mitenhän ne myyjät ja pari muuta, esim 2 esimiestä potkittiin pihalle just 2 viikkoja ennen mua, ja toinen niistä oli mun helvetin hyvä työtoveri.
Siis mitä vittua, suomessa on työpaikkakiusaamista, työhön pakottamista, lähestulkoon orjuutta, ihmiskauppaa,....
tätä koin töissä. No huomenna yhteyttä työkkärin ja selitellä, pitää kaivaa se kesäkuun burnout lappunen jostain, olin 3,5viikkoa unettomuuden/uupumisen takia pois.
Tuo ois ollu taas edessä ja mun työkunto ei edellyttänyt että oisin ollu töis, jatkuva 37,2 tms kuume ja se kesti 7 viikkoa, lisäksi meillä olis suurin osa uskovaisia jotka, ei ottaneet koronarokotetta, joten koko ajan pelko miten käy.
Firmahan oli noita lestadiolaisten remonttifirmoja, työ oli ihan ok vielä kun myytiin aurinkopaneeleja, mutta kun vaihettiin nimi ja alettiin myymään jotain 40v vanhalla ikkunamerkillä ikkunoita törkeään ylihintaan ja kauppa ei käynyt, mutta ovi kävi, porukkaa tuli ja meni, osa oli todella rasittavia, osa toki ihan mukavia, tulin sairaaksi
Vanhassa firmassa oli kunnon esimies joka sanoi, että firma voi irtisanoa, ettei tuu karenssia, eli reilu peli ja kaikki teki kauppaa, tuon veto-stopin tulon jälkeen kaikki men vituks.
tyhmähän mä oon, mutta kun valitettavasti näin sisäsiittoisena suomalaisena en ole välttynyt näiltä pään ongelmilta. eli mun syy on se kun olen syntyny vaan hullun geeneillä tms.
jo mut silti koodannu käyttiksen pariinkiin pieneen sulautettuun laitteeseen, no paska mut eniwei. jos noita samoja hommeleita kattelis taas, mutta mun pakko kait selvittää taas uudestaan lekurissa tää adhd mahdollisuus ja yritän täs näprätä kotona koodia taas, hyvin tää maistuu vaikka vähän tuskasta väliin. mut menee aikaa, jos mahdollisesti joutuu jotain lääkkeitä napsiin, oishan tää luxusta, jos pää pysyis terveenä ja selkeänä eikä jatkuvasti tulis uupumusta.
Tunnen pari asiantuntija-alalla olevaa joilla on vähän samaa kun mulla, mutta pystyy tekeen noita töitä, pitää ite selvittää tuo eka ja siihen menee aikaa ja rahaa, ja toki opiskelua tms, ei sitä karenssilla ollessa tehdä.
viimeinen sana perkele!
E: korjasin vähän virheitä lisäilin jotain uutta, joo nukk kohta, miettiny mitä selittelen tuonne TE toimistoon, ja toki miten uskallan soittaa sinne firman palkanlaskentaan, kun tarvii niitö lappuja, joita ei ole lähetetty, todennäköisesti saan taas hermoromahduksen, erkele.
toki ymmärrän firmaa, olin aika jees mies kuitenkin töissä, eihän ne musta olis halunnee luopua, silti palkka oli umpisurkea ja palkkamallia muutettiin muutaman viikon välein ja luvattiin ties mitä bonusta, mutta sitä ei maksettu ja osa palkasta maksettiin lahjakorteilla, en tiedä onko se lain mukaan sallittua mut mut, mutta kun ei ole terveyden puolesta ja turvallisuuden puolesta mahdollisuutta jatkaa, toki tuo koronakin leves töissä kun ne peevelin hihhulit eivät kaikki ottanee sitä rokotetta, puhui jostain salaliitosta tms, ihme soopaa.
Viimeksi muokattu: