- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 2 437
Tuli haettua tuo Bahco BH1A1500 alutunkki ja ensimmäisen tunkkauksen perusteella loistava vekotin ja varsinkin tuo keveys on hyvä. Olen pitänyt noita "Bahco on kiinanpaskaa" -juttuja vähän pappojen juttuina, mutta näköjään ovat oikeassa.
Toisella tunkkauksella tulikin sitten ongelmia; auto ilmaan niin huomasin tunkin päällä uppokantaisen pultin ja ihan pultin kunnosta ja mallista pystyi hyvin nopeasti päättelemään, että tunkistahan se on. Yksi pultti kyljestä irronnut. Jokainen normaali ihminen olisi pistänyt takaisin pakettiin ja vienyt vaihtoon, mutta kun löytyy diy-henkeä ja tunkille oli tarvetta niin kiristin takaisin lukitteen kera. Kävin sitten samalla kaikki pultit läpi. Arviolta puolet pulteista oli ihan sormitiukkuudessa joten kiristelin ne uusiksi lukitteen kera. Myös se pulttien laatu on sitten luokkaa "tina" eli esim. niitä tunkin rungon puoliskoja toisiinsa kiristäviä pultteja (joissa yhdystanko välissä) ei uskaltanut edes kokeilla auki kun kanta on vajaa ja materiaali tinaa.
Olisin kuvitellut, että 280€ hintaan saisi jo ihan laadukasta tavaraa, mutta ei kyllä pysty suosittelemaan. Vaikka pukit onkin aina varmistuksena myös renkaan vaihdossa niin ei tuo ainakaan luottoa lisää. Jos nyt ostaisin niin kokeilisin todennäköisesti Bilteman alutunkkia.
Itse suosittelen Haklift alutunkkia, ei mitään moitittavaa itsellä ainakaan.
Noinko Bahco on enää muutenkaan varteenotettava vaihtoehto tunkeissa, kun ainakin Motonetissä niiden hinnat ovat nousseet jo laadukkaampien tunkkien hintaluokkaan. Esim. se matala pitkävartinen 1,5 tonnin tunkki maksoi aiemmin 239e ja on nykyään 369e. Taisin nähdä AC:n parin tonnin tunkin vastaavassa hintaluokassa, toki ei matalana versiona.
Harmillista jos tuo Bahco on noin kuraa, se on ainut oikeasti kevyt ja tukevan oloinen muuten(leveät renkaat jne). Moni muu markkinoilla oleva "alumiini"tunkki on todellisuudessa vain osittain alumiinia ja painoa on lähes yhtä paljon mitä ihan tavallisissa terästunkeissa.
Tuo motonetin "alu" tunkki muuten on melko suoran kopion näköinen tuosta Hakliftista, eli molemmat lienee lopulta peräisin samalta sylttytehtaalta. Muuten ok näköinen, mutta epäilyttää tuo "eturengas" kun se on tuollainen ohut putkilo tuossa sivulaippojen välissä. Miksi ei ole renkaat leveämmällä, olisi huomattavasti tukevampi niin.