Työelämäkeskustelu

Ehkäpä poistun muutenkin tästä ketjusta, tuskin tulen enää olemaan missään varsinaisessa työpaikassa tämän koommin. Ei tarvitse kenenkään pohtia minun kulmikkuutta ja red flageja. Jatkakaa teams-palavereista leskustelua.

Pahoillani sinun puolesta. Ei taatusti ole hyvä fiilis herätä aamuun. Voi sattua kelle vaan. Voimia sinne ja tämä on vain yksi vaihe elämässä.

Emmää uhriudu. Mulla vaan tuskin tulee enää olemaan työsuhteita, niin ketju on hiukan väärä. :smoke:

E. Plus että on muutakin tekemistä kuin väitellä joittenkin besserwisser-keittiöpsykologien kanssa siitä, mikä nyt on red flag kellekin. Voi tsiisus. :rofl:
Itse haluaisin työtä ja hyvää palkkaa. Älä iloitse työttömyydestä.

Miten tyypillisenä tai red flagina näet 3kk irtisanomisajan? Koskee sekä työnantajaa että työntekijää. Tätä perustellaan avainhenkilön roolilla ja tärkeydellä yritykselle, kyseessä siis dirikkatason tehtävä.

Suostuisitteko?

Miten tyypillisenä tai red flagina näet 3kk irtisanomisajan? Koskee sekä työnantajaa että työntekijää. Tätä perustellaan avainhenkilön roolilla ja tärkeydellä yritykselle, kyseessä siis dirikkatason tehtävä.

Suostuisitteko?
No semi red. Meillä johtajat ovat johtajasopimuksilla, eikä niissä mitään 3 kk aikoja ole. Työntekijöillä taas on aina 1kk irtisanomisaika, jos omasta aloitteestaan lähtevät. Muuten vaihtelee välillä 1 kk - 6 kk.

Viimeksi muokattu:

Suostuisitteko?
En pitänyt mahdottomana ja juuri tuollaisen allekirjoitin, eikä ole edes dirikkatason homma... nykyisessä on kahden kuukauden irtisanoutumisaika. Ehkä tuolla pedataan sitä, että tietoa saadaan mahdollisesti siirrettyä eteenpäinkin josbirtisanoutuu.. luotetaan siihen että muissa paikoissa on lyhemmät ajat..

En pitänyt mahdottomana ja juuri tuollaisen allekirjoitin, eikä ole edes dirikkatason homma... nykyisessä on kahden kuukauden irtisanoutumisaika. Ehkä tuolla pedataan sitä, että tietoa saadaan mahdollisesti siirrettyä eteenpäinkin josbirtisanoutuu.. luotetaan siihen että muissa paikoissa on lyhemmät ajat..
Itsellä kanssa tuo 3kk ja juurikin tuo tiedon siirto siinä takana. Entinen pomo hämmästeli miten minulla oli vain 1kk irtosanomisaika aiemmin ja sanoi että seuraajalla varmasti tulee olemaan 3kk. En näe ongelmaa tuossa 3kk jaksossa.

Itsellä kanssa tuo 3kk ja juurikin tuo tiedon siirto siinä takana. Entinen pomo hämmästeli miten minulla oli vain 1kk irtosanomisaika aiemmin ja sanoi että seuraajalla varmasti tulee olemaan 3kk. En näe ongelmaa tuossa 3kk jaksossa.

Joo kyllä minäkin sen tänään lopulta hyväksyin.

Nykyisessä paikassa YT:t päällä ja lomautusuhka lokakuulle saakka. Jouduin antamaan itsekin kenkää parille alaiselle.

Tässä tulevassa paikassa liksaa +1k€/kk lisää, isompi vastuu ja tilauskirjat hyvät. Ne painoivat lopulta vaakakupissa paljon enemmän mitä 3kk irtisanomisaika.

Emmää uhriudu. Mulla vaan tuskin tulee enää olemaan työsuhteita, niin ketju on hiukan väärä. :smoke:

E. Plus että on muutakin tekemistä kuin väitellä joittenkin besserwisser-keittiöpsykologien kanssa siitä, mikä nyt on red flag kellekin. Voi tsiisus. :rofl:

Kuten sanottu, ei tämä ollut tarkoitus olla mikään henkilökohtainen loukkaus. Olen kuitenkin joskus ollut esimiesasemassakin muutamia kertoja ja halusin jakaa rehellisiä mietteitä millaisten ihmisten kanssa siitä näkökulmasta on helpointa toimia. Eihän täällä pysty toisen tekemisestä mitään faktaa sanomaan ja voi olla että IRL olet hyvinkin joviaali ja joustava kaveri. Keskustelufoorumilla keskustellaan ja meille kaikille tekee hyvää avata silmiä ja miettiä asioita muidenkin näkökulmasta.

Jos itsekin lueskelet viestisi, niin ymmärrät miksi niistä saattaa asiaa tarkemmin tietämättömälle tulla vaikutelma ns "hankalasta" ihmisestä. Varmasti tässä nyt on vain tunnekuohussa kirjoitettua tekstiä joka ei ehkä kuvaa tosiasiallista RealityBitesiä niinkään.

Kuten sanottu, ei tämä ollut tarkoitus olla mikään henkilökohtainen loukkaus. Olen kuitenkin joskus ollut esimiesasemassakin muutamia kertoja ja halusin jakaa rehellisiä mietteitä millaisten ihmisten kanssa siitä näkökulmasta on helpointa toimia. Eihän täällä pysty toisen tekemisestä mitään faktaa sanomaan ja voi olla että IRL olet hyvinkin joviaali ja joustava kaveri. Keskustelufoorumilla keskustellaan ja meille kaikille tekee hyvää avata silmiä ja miettiä asioita muidenkin näkökulmasta.

Jos itsekin lueskelet viestisi, niin ymmärrät miksi niistä saattaa asiaa tarkemmin tietämättömälle tulla vaikutelma ns "hankalasta" ihmisestä. Varmasti tässä nyt on vain tunnekuohussa kirjoitettua tekstiä joka ei ehkä kuvaa tosiasiallista RealityBitesiä niinkään.

Kirjoittelen aina näihin tunnekuohuissa kun koskee omaa asiaa jotenkin. :rofl:

Oikeasti olen tosiaan joustava ja joviaali sekä jopa empaattinen. Mutta ei kai näillä forumeilla kannata näyttää olevansa heikko. Sinuthan syödään elävältä jne. ;)

Noin vakavemmin ottaen tämä on anonyymi forumi - ainakin suurimmaksi osaksi ja välttämättä viestini eivät aina edusta täysin omaa mielipidettä. Etenkin pikkuisen korpeentuneena provosoidun lisäksi hyvinkin herkästi ja sanan säilä heilahtaa lääkityksestä huolimatta hiukan liiankin helposti. Ette haluaisi tavata minua ilman troppia. :lol:

E. Itselläkin muuten linjaesimieskokemusta n. 10v ja tiedän todellakin, mitä on työskennellä hankalien ihmisten kanssa.

Jos nyt avataan casea vielä sen verran toisin kuin yleensä teen, niin työnantajan toiminta oli noin jälkikäteen ihmisten kanssa keskustelleena suorastaan härskiä ja minulle valehdeltiin suoraan päin naamaa.

Pidin tässä työpaikassa aivan ensimmäisten kuukausien jälkeen hyvin tarkan huolen siitä, etten juurikaan antanut kellekään aihetta pitää minua hankalana - päin vastoin autoin ja ymmärsin kaikkia parhaani mukaan ja kannustin tekemään ja tarvittaessa ohjasin kädestä pitäen mm. testauksessa.

Jotain tapahtui syksyn aikana minun lomani aikana, jota ennen juuri annoin projektipäällikkönä rehellisen mielipiteeni siitä, että mielestäni ei kannata jatkaa erään palikan tekemistä, joka on mennyt jo ylibudjetille ja joka tuskin valmistuu edes vuodenvaihteeseen, jolloin kyseisen integraation kohdejärjestelmä oli vaihtumassa kokonaan. Tästä sain lähinnä kehut vielä ennen reissuun lähtöä, mutta ilmeisesti tämä sitten oli liian iso pala jollekin.

Keväällä jo kertaalleen hyväksytettyjä ja julkistettuja tehtäviä oli alettu kaikessa hiljaisuudessa siirtämään kollegalle, jota luonnollisesti oli vannotettu kertomasta asiasta minulle mitään. Uusia työvälineitä luvattiin hankkia "Ensi vuoden alusta", vaikka vanhat olivat jo sen lähes 4v vanhoja.

Muutosneuvotteluissa meitä pyydettiin vielä kertomaan osaamisestamme työnantajalle (ikäänkuin sen ei piitäisi olla muutoin tiedossa), minkä teinkin ja kerroin vielä mahdollisuudestani tehdä työtä vaikka ulkopuolisena konsulttina.

Kaikki nämä sivuutettiin kylmästi, koska ilmeisesti päätös pois potkimisesta oli tehty jossain jo kuukausia aikaisemmin. Työkaverit oli peloteltu kertomasta minulle asiasta mitään.

Voitte uskoa, että olen käynyt asiaa läpi itseni kanssa ja koettanut pohtia, että mikä toiminnassani aiheutti noin paljon närää. Kaikki enemmän minun kanssani töitä tehneet olivat äärimmäisen ihmeissään irtisanomisesta ja mielestäni koko johtoryhmän kanssakin toimaria myöten olin ihan leppoisissa väleissä. Olen tämän kokenut joskus muuallakin, että ei myöskään kannata olla ns. liian hyvä, tai sinut koetaan helposti uhkana.

Kaiken kaikkiaan on melko käsittämätön ratkaisu sanoa irti yhtä ekosysteemiä alusta lähtien tekemässä ollut henkilö, joka tuntee vieläpä arkkitehtuuriakin melko pitkälle. Sitten vielä irtisanomistilanteessa valehdellaan päin naamaa, että käännettiin kaikki kivet ja kannot, mutta ei keksitty kerrassa mitään tekemistä. Käytännössä näin alkuvuodesta tuleva sijaisuus toisen järjestelmän ekosysteemin kehityksessä on kyllä pitänyt olla jo tiedossa tuossa vaiheessa.

Siinä olette oikeassa, että minusta selvästi haluttiin eroon. Sitä en sen sijaan allekirjoita, että toimintani työssäni olisi antanut siihen mitenkään aihetta - päinvastoin. Ihan heti ei tilalle löydy samanlaista projaria, jolla on osaamista laittaa kädet saveen. Mutta ehkä se työ on sitten kivempi ostaa suurella hinnalla ulkopuoliselta firmalta.

Josko nyt ymmärrätte pienoisen hermostumiseni noin nopeasti avautuvasta paikasta järjestelmien parissa. Mutta ylläolevan syyn takia en tuonne tule enää menemään töihin ikinä, tuskin missään muodossa. Ja kun sanoin, että tuskin olen olemaan työsuhteessa enää tämän koommin, en tarkoittanut työttömyyttä vaan jotain muuta, joka kenties käy ilmi muista ketjuista, niin en ala sitä tässä erikseen enää avaamaan.

Toivotan kaikille menestystä työssä ja toivon lämpimästi, että ette koskaan joudu kokemaan tuollaisten työnantajien kohtelua, jossa meno on kuin raikas tuulahdus 60-luvulta.

Statistiikka

Viestiketjuista
267 053
Jäsenet
75 986
Uusin jäsen
Nonanna

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom