Työelämäkeskustelu

Oot varmaan meillä duunissa. Organisaatio on niin saatanan suuri, ja asiakkaat sitäkin vanhempia, ei norsu käänny noin vain.

Jos oikeesti ahdistaa new-comerina eli "nyyppänä" noin paljon, niin suosittelen 360 käännöstä ja lähtemistä menemään. Perusta vaikka oma firma missä kaikki on tiptop, kyllä me kysymällä jeesataan ja tarvittaessa dokumentoidaan, kunhan nämä asiakkaat on hoideltu.

Tai sitten omaksut talon tavat ja nautit niistä. Kyllä mua henkilökohtaisesti vituttaisi jos joku uusi tyyppi valittaisi esim siitä että koodarit laahustaa reinot jalassa.
No johan on vastaus :D Aika hyökkäävää. Kyllä muakin vituttaisi tuollainen "nyyppänäkin", reinot on jees!

Eli siis uutena firmaan tullut ei saa antaa mitään rakentavaa palautetta tai kehitysehdotuksia? En tarkoita pätemistä, valittamista tai vittuilua, mutta jos kokee, että aiemmassa firmassa sama asia hoidettiin selvästi paremmin (helpommin/nopeammin/tehokkaammin/selkeämmin/jne), niin tätä ei saa sanoa? Eihän uusi henkilö voi tietää mitä on minkäkin asian taustalla uudessa firmassa, mutta jos nykyiselle toimintatavalle on jokin selkeä peruste niin tämä voidaan kertoa hänelle ja sehän on sillä selvä. Jos peruste on taas se, että "näin se on aiemminkin tehty", niin tuolla ajattelumallilla ei ikinä mikään myöskään kehity.
 
Tässä lauantai-illan ratoksi ja jälleen töissä tapahtuneen takia tulee niin mietittyä, että olisipa töissä jossain paikassa, jossa voin olla oma persoonani ja siellä minua ei kohdella heti kättelyssä negatiiviseen sävyyn. Olen kohdannut niin paljon tätä, että saa olla koko ajan varpaisillaan.Oletus on, että olen mulkku ja kaikki mitä sanon, pitää takanaan jotain taka-ajatusta tai tarkoittaa jotain muuta kuin suoraan sanon. Onko täällä ketään, joka on työpaikassa, jossa on positiivinen meininki? Ihmiset ystävällisiä? Voi jopa vitsailla? Heti ensikättelyssä ei yritetä kohdella huonosti tai pönkittää omaa egoa yrittämällä toista loukata? Minulla on mennyt luottamus ihmisiin tässä hommassa.

Olen ollut joskus tuollaisissakin työpaikoissa, mutta viime vuosina niin monta päinvastaista, että alkaa jo vaikuttaa itsetuntoon tämä homma. Ei ole tullut vastaan vain tätä ongelmaa vaan päällä on myös työnantajien todella törkeää kohtelua, joten usko on tosi loppu tähän alaan.
 
Hieman samaa vikaa. 10 vuotta painettu myynnin tukena ja sisäiset kehitykset jäänyt aina toiseksi. Johdosta tullut viestiä, että ei tämä ikuisesti jatku ja sitten ehtii niitäkin. Nyt kun myynti vetää edes hieman happea, alkaa välittömästi lomautukset... Alkaa vaan näkyä tehokkuudessa, kun työkalut on jotain 15+ vuotta vanhoja exeleitä
Tuohan on hyvä tilanne että on edes joku excel🙂

Kun tulin nykyiseen pestiin niin tarjoukset hinnoitelttiin niin, että katsottiin mikä ennen tehty projekti on lähellekään vastaava kuin tämä tarjottava, ERPistä toteuma ja siihen mutulla plussaa tai miinusta🙄

Nyt kun sitä aikaa miettii niin ainakin voi todeta että jotain edistystä on saatu aikaan.
 
No johan on vastaus :D Aika hyökkäävää. Kyllä muakin vituttaisi tuollainen "nyyppänäkin", reinot on jees!

Eli siis uutena firmaan tullut ei saa antaa mitään rakentavaa palautetta tai kehitysehdotuksia? En tarkoita pätemistä, valittamista tai vittuilua, mutta jos kokee, että aiemmassa firmassa sama asia hoidettiin selvästi paremmin (helpommin/nopeammin/tehokkaammin/selkeämmin/jne), niin tätä ei saa sanoa? Eihän uusi henkilö voi tietää mitä on minkäkin asian taustalla uudessa firmassa, mutta jos nykyiselle toimintatavalle on jokin selkeä peruste niin tämä voidaan kertoa hänelle ja sehän on sillä selvä. Jos peruste on taas se, että "näin se on aiemminkin tehty", niin tuolla ajattelumallilla ei ikinä mikään myöskään kehity.
Anteeksi, olen humalassa, eikä tarkoitus ollut olla ilkeä.. Vaan ehkä se että koita omaksua sen työpaikan kulttuuri, samaistua siihen, hakeautua CAB:eihin yms.. Niin siellä voit oikeasti tuoda ajatuksiasi esiin.

Mutta tuo että 3kk kaikki on perseestä, siellä käytetään php:ta ja pythonia ja jopa C:tä, kun oikeasti pitäisi mielestäsi käyttää varmaan jotain MSVC#, niin sellainsen kuvan sinusta sain.

Alkuperäiseen vastaten, älä lähde.
 
Anteeksi, olen humalassa, eikä tarkoitus ollut olla ilkeä.. Vaan ehkä se että koita omaksua sen työpaikan kulttuuri, samaistua siihen, hakeautua CAB:eihin yms.. Niin siellä voit oikeasti tuoda ajatuksiasi esiin.

Mutta tuo että 3kk kaikki on perseestä, siellä käytetään php:ta ja pythonia ja jopa C:tä, kun oikeasti pitäisi mielestäsi käyttää varmaan jotain MSVC#, niin sellainsen kuvan sinusta sain.

Alkuperäiseen vastaten, älä lähde.
🍻 Joo olen toki koittanutkin omaksua firman kulttuuria ja nähdä hyvätkin puolet siinä. Ja voihan tässä olla jonkinlainen alkushokki päällä edelleen tms. Esimieheen hyvät välit ja hän kyllä ottaa vastaan kehitysehdotuksia ihan mielellään. Toki sekin prosessi puuttuu, että miten nuo uudet käytännöt käsitellään ja myöhemmin jalkautetaan kaikille, kun ei ole edes nykykäytäntöjä saatu kaikille yhtenäistettyä. Tämmöiset vähän turhauttavia, kun kuvittelisi edes noin perusasioiden olevan kunnossa.

En kirjoita koodia työkseni, mutta tilanne mistä puhuin on siis samaa tasoa kuin, että osa koodareista kirjoittaa kommentit rivien perään mitä mikäkin rivi tekee, mutta osa ei. Puuttuu siis semmoiset selkeät yhteiset pelisäännöt, että jokainen nyt laittaa ne kommentit koodiin, piste. Toki jonkinlainen "ohjeistus" on jokaiselle annettu, mutta silti osa tekee eri tavalla asiat. Jotkut priimaa, osa ei niin priimaa. Ongelma on esimiehen tiedossa, kun ainakin mainitsi jonkun keskustelun yhteydessä, että pitäisi saada kaikki tekemään asiat suurinpiirtein samalla tavalla. Eli josko tilanne parantuisi tämänkin osalta jollain aikataululla.

Alkuperäinen viesti oli joo ehkä vähän liian kärkäs omaltakin osalta, turhautumisen purkamista. Katsotaan nyt mihin tässä päädytään.
 
Oletus on, että olen mulkku ja kaikki mitä sanon, pitää takanaan jotain taka-ajatusta tai tarkoittaa jotain muuta kuin suoraan sanon. Onko
Oletko miettinyt mistä se oletus tulee? Ja onko asia oikeasti noin vai onko se vaan sun päässä?

Ensivaikutelma on tärkeä ja olenkin pistänyt merkille että yllättävän monella, varsinkin miehellä mutta myös joillain naisilla, on perus ilme sellainen vähän kiukkuinen. Siis harva varmaan on oikeasti mitenkään kiukkuinen tai kyrpiintynyt mutta vaan näyttää siltä. Katsoppa vaikka ensi kerralla ihmisten ilmeita kun kävelet kadulla. Tämä on asia mihin pystyy itse vaikuttamaan.

Et maininnut millä alalla työskentelet mutta oma kokemus it-alalta on kyllä enimmäkseen positiivinen.
 
Oletko miettinyt mistä se oletus tulee? Ja onko asia oikeasti noin vai onko se vaan sun päässä?

Ensivaikutelma on tärkeä ja olenkin pistänyt merkille että yllättävän monella, varsinkin miehellä mutta myös joillain naisilla, on perus ilme sellainen vähän kiukkuinen. Siis harva varmaan on oikeasti mitenkään kiukkuinen tai kyrpiintynyt mutta vaan näyttää siltä. Katsoppa vaikka ensi kerralla ihmisten ilmeita kun kävelet kadulla. Tämä on asia mihin pystyy itse vaikuttamaan.

Et maininnut millä alalla työskentelet mutta oma kokemus it-alalta on kyllä enimmäkseen positiivinen.
Olen täällä jo aikaisemminkin kertonut niin samapa uudestaan eli lääkäri olen. Vastassa on siis vuosisatojen hierarkia ja olettamukset minusta persoonana ja ihmisenä. Minut nähdään ensisijaisesti lääkärinä, ei ihmisenä. Miten ihmeessä enää voin ensivaikutelmaa lähteä muuttamaan, jos ystävällisyys ja asiallisuus ei riitä? Olen tästä jonkin verran saanut kollegoiden kanssa juteltua ja ongelmaan liittyy niin paljon alan ongelmia, että enpä taida yksin pystyä maailmaan muuttamaan. Kiinnostus "tuulimyllyjen" vastaantaisteluun on myös jo aika nolla. Yksi ihminen ei voi korjata huonoa työilmapiiriä ja työkulttuuria.

Tuosta perusilmeestä voin sen verran kommentoida, että jos on koko ajan hymy huulilla niin naispuolisena joutuu kestämään ihan liikaa sitä, että miehet luulevat hymyä flirttailuksi tai kiinnostuksen osoitukseksi. Seksuaalinen ahdistelu ja häirintä on alalla kuitenkin suhteellisen yleistä. Joko potilaan tai työkaverin tekemänä, mutta yleisesti elämässäkin saa kaduilla kävellä rauhassa enemmän, jos ei tarkoituksella hymyile kaikille.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
255 523
Viestejä
4 443 873
Jäsenet
73 556
Uusin jäsen
aerrae

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom