Ois niinkuin työpaikan vaihto edessä. Ja erittäin tarpeeseen tulee.
Itse olen ollut näissä hommissa jostain 2009 lähtien ja tässä pestissä 31.12. asti työsuhde, kuten joillain muillakin työssäni.
Näistä paikoista osa lähdettiin vakinaistamaan kesän alussa. Itse jäin ilman, niin kuin pari muutakin pitkään tehnyttä. Ja tietty
paikat vei jotkut joilla vuosi tai pari kyseistä työkokemusta ja nämä tuntuvat edelleen olevan ihan pihalla työstään.
Homma siis meni niin että ammatillisella osaamisella ja työkokemuksella ei ollut mitään merkitystä vaan naama ja mielipiteet
eivät miellyttäneet. Eräs toinenkin vastaavassa tilanteessa, vaikkakin paljon vähemmän työvuosia kuin mulla. Osaa hommat,
mutta kritisoi paljon ja nostaa epäkohtia esiin (ihan asiasta). Viimeksi tällä viikolla joku kanssani jutellessa ihmetteli taas valintoja,
eli valinnat ovat puhututtaneet paljon kesästä asti monillakin tahoilla.
Jäi vituttamaan kun valinnat tehnyt ei edes minkäänlaista perustetta antanut valinnoilleen. Ei kai tarpeeksi läpinäkyviä syitä
Noh, työnhaku ollut käynnissä aktiivisesti kesästä asti ja vihdoin tärppäsi. Kylläkin vain vuoden pesti, mutta parempi kuin ei mitään.
Maanantaina pääsee haistattamaan. 1kk irtisanomisaika ja siitä 3vko lomaa ja plussatunteja 1,5pv verran, eli ei kauaa enää.
Hakemaani paikkaan taisi olla 40 hakijaa ja kun kysyin että mites ne muhun päätyi niin he valitsi pisimpään vastaavan kaltaista työtä
tehneen. Pääseepä siitäkin piikittämään että jossain toimitaan näinkin.
Vähän apeissa tunnelmissa mennyt kyllä kesästä asti kun kauhulla mietti josko sitä työttömäksi joutuu. Iso kivi pyörähti nyt pois harteilta ainakin hetkeksi.