Taitaa mennä niin että kuuluun itse otsikon "tyhmät ihmiset" alle. Lähinnä sen vuoksi että elää kuplassa kuvitellen että muut ihmiset osaavat toimia kuten itse tai edes normaalin aikuisen veroisesti. Yllättävän usein joutuu pettymään.
Viimeisenä oli kun olen ostamassa kolmistaan venettä veljeni ja yhden kaverin kanssa. Puhutaan muutaman tonnin investoinnista per naama eli ei mistään suurista summista. Noh, olin katsonut veneen etukäteen mutten päässyt itse koeajolle. Ainoat ohjeeni olivat että tinkikää hinnasta vähintään X-euroa pois ja lisäksi kysykää ilmoituksessa mainitusta huollosta papereita että näyttää asialliselta. Ja tietysti et vaikuttaako kaikki olevan ok muuten. Noh, koeajon jälkeen:
"Ostettiin se vene!"
- Ok hienoa. Oli varmaan paperit kunnos?
"Ei kysytty"
- Okei... No millaseen hintaan päädyttiin?"
"Ei tingitty"
- No liikkeestähän se vene on että onhan siinä virhevastuu kuten autoissa
"Se ei ollu kai liikkeestä vaan joku myyntitili tai jotain"
Oli vähän sellanen vitun retardit olo. Ostitte sitten papereita kattomatta yksityiseltä veneen ilman tinkimistä.
Viimeisenä oli kun olen ostamassa kolmistaan venettä veljeni ja yhden kaverin kanssa. Puhutaan muutaman tonnin investoinnista per naama eli ei mistään suurista summista. Noh, olin katsonut veneen etukäteen mutten päässyt itse koeajolle. Ainoat ohjeeni olivat että tinkikää hinnasta vähintään X-euroa pois ja lisäksi kysykää ilmoituksessa mainitusta huollosta papereita että näyttää asialliselta. Ja tietysti et vaikuttaako kaikki olevan ok muuten. Noh, koeajon jälkeen:
"Ostettiin se vene!"
- Ok hienoa. Oli varmaan paperit kunnos?
"Ei kysytty"
- Okei... No millaseen hintaan päädyttiin?"
"Ei tingitty"
- No liikkeestähän se vene on että onhan siinä virhevastuu kuten autoissa
"Se ei ollu kai liikkeestä vaan joku myyntitili tai jotain"
Oli vähän sellanen vitun retardit olo. Ostitte sitten papereita kattomatta yksityiseltä veneen ilman tinkimistä.