Tyhmät ihmiset

Satkun säästö kaverin meikeistä, 17 tonnin oikeudenkäyntikulut: Kicks: Potkut

Ongelmia ei olisi tullut, jos työntekijä olisi maksanut kaikki ostokset, ja pyytänyt myöhemmin kaveriltaan satasen. Kaverin ostosten ovh oli noin 400e, ja 75 % alennuksella hinta noin 100e.
Hesarissa oli sama juttu, mutta osittain vähän eri yksityiskohdilla. Kuulemma varsinainen myyjä oli itsekin saanut työnantajalta varoituksen, vaikka hän oli se, joka oli tuosta vilpillisestä toiminnasta raportoinut työnantajalle. Väitetysti ollut huolimaton... Ulkopuolisena vaikea sanoa, mikä on ollut lopullinen tilanne, mutta aika erikoinen seuraus, että on tuon raportoinut eteenpäin ja saanut sitten siitä hyvästä rangaistuksen.

Hesarissa oli sama juttu, mutta osittain vähän eri yksityiskohdilla. Kuulemma varsinainen myyjä oli itsekin saanut työnantajalta varoituksen, vaikka hän oli se, joka oli tuosta vilpillisestä toiminnasta raportoinut työnantajalle. Väitetysti ollut huolimaton... Ulkopuolisena vaikea sanoa, mikä on ollut lopullinen tilanne, mutta aika erikoinen seuraus, että on tuon raportoinut eteenpäin ja saanut sitten siitä hyvästä rangaistuksen.
Kuulostaa ihanalta työpaikalta ja kauheen hyvä työilmapiiri kans. "vittuilessaan" varmaa vasikoinu, ku kellä nyt oikeesti kiinnostais. :D Enkä epäile, että ei tosiaanolisi ihan normaali käytäntö, kuten oli maininnut.

Enkä epäile, että ei tosiaanolisi ihan normaali käytäntö, kuten oli maininnut.

Tosin jos miettii: "Kaverukset ostivat yhteen 48 tuotetta, joiden arvo kohosi yli tuhanteen euroon. Alennusten jälkeen maksettavaa jäi noin 450 euroa. Naisen henkilöstöedun myötä kaverin saama ylimääräinen alennus oli yli 100 euroa."
Vs vakiintunut käytäntö että ostaa paitsi sen oman huulikiiltonsa myös kynsilakan kaverille jouluksi tms.. eli varmaan myös (vaikkei sitä ehkä erikseen tuotu esille) tuo määrä vaikutti. Vie tonnilla kamaa vs osta pari tuotetta mistä toinen kaverille (miksi ei edes maksanut yhdellä kertaa noita..)

EDIT: esim. teoriassa jos minulla olisi henkilökohtaisena etuna vaikka 2kpl kahvia yhden hinnalla (eli mitä toi nyt olisi joku 9€ kilo kun normaalisti hinta taitaa olla tuolla 18€ paikkeilla tjsp) enkä itse joisi kahvia voisin ostaa ne kaverille. MUTTA en tekisi sitä siten että on 2kpl kavereita jotka tulevat erikseen mun perässä ja käytän korttiani molempien kohdalla ja he itse maksavat ostoksensa.. ..vaan ostaisin ne pari pakettia kahvia ja sitten kotona (tai autossa tms) antaisin niitä kahveja heille.. näin kenellekään ei tulisi "paha mieli" ja toimittaisi sääntöjen mukaan. Ehkä he jopa antaisivat rahat niihin kahveihin minulle ETUKÄTEEN eikä siinä kassan kohdalla...

Btw, Hyvät on henksualet meikkikaupoissa (65%), yleensä vk-kaupoissa noi on luokkaa 5-20% ja tarjoustuotteista ei saa sitäkään.. jos tarjous on siis parempi kuin henksuale.

Joo.. esim. pankissa voi pompsahtaa, jos on ulosotossa velkaa. Ei aina rikosta tartte olla taustalla.
No pointti nyt viestissä oli lähinnä se, että harvalla on sellaisia syntejä taustalla useita, etteikö pystyisi arvaamaan minkä takia pomppaa. Ei vaadi kovin kummoista päättelykykyä.

Onhan tuo myös melkoista tyhmyyttä lähteä testaamaan oikeudessa kun tietää että voittaessaan saisi maksimissaan muutaman kk palkan vs hävitessä molempien oikeudenkäyntikulut. Toki voi olla että oma asianajaja on antanut virheellisen kuvan mahdollisuuksista.

99% todennäköisyydellä ammattiliiton lakimies, ja liitto maksaa nämä kulut.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
279 699
Jäsenet
77 972
Uusin jäsen
Kantaja

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom