Tyhmät ihmiset

Tyhmää lähinnä tehdä itse kun ammattilainen tekisi paremmin. Toki jos firman rahat on vaan loppu niin tein itse ja säästin. Jouduin sitten pilkan kohteeksi ympäri internetsiä.

Minua ärsyttää kirjoittelu jollain murteella tai murteen ja kirjakielen sekoituksella, kun omaa "etnisyyttä" halutaan korostaa tai sitä pidetään jotenkin hauskana. Tällaisia tekstejä on hankalaa ja kankeaa lukea. Kyllä minulla on oletus, että io-techin kaltaisella sivustolla pitäisi suunnilleen kirjakieltä käyttää. Ei minua kuitenkaan pienet kirjoitusvirheet haittaa tai aiheuta ärtymystä.
Veikkaan, että kaikki ei kirjoita tekstiään itse, vaan käyttää sanelutoimintoa. Liikuntarajoitteiset ja sokeat tarvitsee tällaisia apuvälineitä. Ja puhuessa mikrofoniin teksti muodostuu sitten omalla murteella. Luultavasti esim. täälläkin on mahdollista käyttää sanelua, en tiedä.

Lukihäriöisten kirjoitukset voi olla vaikeaselkoisia, kun kirjaimia puuttuu ja välimerkit on sikin sokin. Mutta lukihäiriö ei tarkoita tyhmyyttä. Päinvastoin, he voivat muuten olla lahjakkaita, älykkäitä ja luovia.

Statistiikka

Viestiketjuista
276 834
Jäsenet
77 540
Uusin jäsen
Eetu kumpuniemi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom