Oon tässä töiden puolesta vaihdellut renkaita viimeaikoina ns. lisähommina.
Kertokaa millaiset ihmishirviöt vääntää alumiinivanteen pyöränpultit tyyliin 250nm momenttiin? Saa monesti ottaa pitkän jatkovarren, kun Ryobin 18v pulttipyssy ei enää riitä avaamaan..
Yhdestä autosta oli vedetty vielä niin vinosti pari pulttia kiinni, että kierteet oli paskana.
Sama mielessä täällä, normaalisti henkilöauton renkaat lähtee kiinakopiomakitalla nätisti. Aluvanteet ja 110Nm kireys.
Alkutalvesta laitatin "uudet" nastakumit alle ja nyt kun pirssi ei saanut kuin kuukauden jatkoaikaa niin alustajumpalle rupesin.
Ei irronnut rengas ilman metrin jatkoa.
Noh, se mainittu kiinanmakita on kai jo viitisen vuotta päryytelty niin alkaa sisukset pehmenemään kun ei meinaa enää mihinkään isompaan pystyä.
Sen kanssa on sentään tehty renkaanvaihdot, vaihdettu jousia/iskareita yms pientä Focukseen, Fiestaan ja yhteen Astraankin.
Sainpa sitten kokeeksi aitoa turkoosia konetta, DTW300 ja DTW700. Sepä olikin nätti testata kuinka se mutteri lentää kunnon koneella!
Vaan eipä lentänyt!!! Tuo DTW700 antaa sen tuhannen nyyttonia avaussuuntaan niin silti sai useamman sekunnin rallattaa että löystyi.
Nähtävästi tuommoinen kartiomutteri puree ihan kunnolla kiinni kun isolla koneella paukuttaa.
Peltivannehan saattaa jousivoimalla saada kiinnikkeensä juntturaan vaikka olisi momenttiin alunperin laitettukin. Koneille hyviä happotestejä nämä rengashommat!
Muutoin kyllä tuo isompi Makita oli varsin käteensopiva, mutta saattaapa olla että pienempi on parempi.
Ei taida Fiestan salaisimpiin sopukoihin tuo isompi mahtua ja isomman koneen jatkovarsiin häviää se voimaetu sitten.
Taidan sille asentajalle hakea lahjaksi momentti tms -sauvan
edit voortia, makitaa ja ååppelia, oikeassa ketjussa ollaan!!!
