- Liittynyt
- 19.06.2018
- Viestejä
- 897
Kerran vein Mersun Veholle jarrupalojen vaihtoon. Tuli tyyppi huoltohallista kysyy: "millä vitulla nää vanteet on väännetty kiinni?" Vastaukseni: "Ihan teillä kiinnitetty". No sit se nauro, kyl me ne irti saadaan

Itsellä on asuinpaikkojen yms. syiden takia muutamaan kertaan vaihtunut asunto ja renkaiden säilytystapa viimeisen n.10v aikana. Jos yrittää vaihtaa rengashotellin asentamia renkaita itse niin ongelmia helposti edessä.
Itse jos vaihdan niin laitan aina melko "hellästi" kiinni, ajan 20-30km ja tsekkaan joka pultin että pitääkö kiristää ja vedän samalla lopulliseen kireyteen. Jos on rengashotellissa niin en tarkista kiristyksiä (vaikka toki pitäisi) koska oma kokemus on että ne on aina juntattu aika viimeisen päälle liian kireälle. En tajua että miksi? Oletan että on rengashotellissa on nopeampaa vetää kovalla voimalla ne kerralla kiinni? Kun taas itse laitan kiinni niin että vedän eka pultin jotenkin kiinni (ns.järkivoimalla,ei mitenkään supertiukkaan) ja käyn käpi kaikki muut sen jälkeen ja sen jälkeen vielä tuon ekan, käytännössä aina se eka pultti vielä kiristyy melko paljonkin.
Onhan tuossa varmaan rengashotellia työllistävä vaikutus eli ihmiset tuo aina sinne kun muuten ei saa pultteja auki? Joskus muistelen että vielä sanottiin että alumiinivanteissa ei saisi vääntää samanlaisella momentilla kun perinteisissä peltivanteissa? En tiedä pitääkö paikkaansa ja mitä tarkottaa käytännössä mut rengashotellit ei ainakaan momentissa pihistele.