Taustaa: tarjoan asiantuntijapalveluita yrityksille.
Mikä siinä on, että vaikka maksetaan ihan käypää rahaa siitä, että joku ylläpitää, suunnittelee ja neuvoo yhden alan järjestelmien kanssa, asiakas päättää silti ykskaks:
A. Tehdä itse pikaisella aikataululla järjestelmähankinnan
B. Pahoitella että ei ymmärrä mitä hankki ja on hänelle uusi juttu
C. Kysyä miten sitä käytetään
Hankinta totta kai asiantuntijan näkökulmasta väärä asiakkaan tarpeisiin, mikä olisi ollut helppo todeta välittömästi. Minua hämmentää tässä erityisesti tämä "en tiedä tästä oikein mitään, mutta tällaisen hankin, oliko hyvä ajatus? Kysyn nyt tässä vaiheessa kun hankin jo". Onko tässä nyt vaan niin, että kun tälle tyypille soittaa markkinamies puhelimitse, niin kaikki ostetaan?