Tyhmät ihmiset

Linkissä kerrottiin enemmän
mm
-yritti saada koronatartunnan
-rokottamaton
-oleili tarkoituksella koronaan sairastuneiden läheisyydessä
- sairastu koronaan ja kuoli.

Syy, halusi päästä teatteriin, saunaan ja konserttiin (tuolla ilmeisesti sairastettu tauti vapauttaa).
Muuten kiva tiivistelmä, mutta "teppo mörkö" lainasi ihan eri viestiä (siinä viitattiin keskusteluun pesäpallostadionin vessoista). :D
 
Jään tämän uutisen jälkeen odottelemaan uutista pariskunnasta, joka kokeilee ehkäisyä polyuretaanivaahdolla sille naisenpuolelle...
:sdullt:
Itseäni lainaten: Nyt on sitä polyuretaanivaahtoakin kokeiltu. Ei tosin naiselle vaan miehelle - erektion parantamistarkoituksessa.

*** Don't Try This at Home ***

Amerikkalainen 45-vuotias mies kärsi erektio-ongelmista ja kumppaninsa kanssa he päättivät kokeilla itse keksittyä keinoa potenssin parantamiseen.
Kumppani työnsi peniksen sisään tiivistevaahtoa sisältävän spraypullon putken. Putkella on tarkoitus päästä ruiskuttamaan itsestään laajenevaa vaahtoa ahtaisiin paikkoihin, kuten ikkunan karmien saumoihin.

Nainen painoi spraypullon nappulaa ja vaahtoa meni paineella miehen virtsaputkeen.
Vaikutus ei ollut toivotunlainen, kirjoitetaan lääketieteellisessä Urology Case Reports -lehdessä.

Kolmen seuraavan viikon ajan miehellä oli vaikeuksia virtsata ja jos jotain tuli, se oli veristä.
Hän hakeutui lopulta lääkäriin ja skannauksessa havaittiin, että vaahto oli kovettunut miehen peniksen sisään, periaatteessa juuri niin kuin kyseisen vaahdon on tarkoitus toimiakin.
Kovettunut vaahto poistettiin leikkauksella, mutta aivan kaikkea ei saatu ulos. Lääkäreiden mukaan miehen seksielämä on todennäköisesti tästä eteenpäin mahdotonta.
Mies tarvitsee jatkoleikkauksia, joiden lopputulos on epävarma. Lääkärit sanovat, että uusia leikkauksia ei tehdä ennen kuin mies on käynyt läpi psykologisen arvioinnin.

Lääketieteellisen julkaisun tapausraportista ilmenee, että mies oli aikaisemminkin laittanut peniksensä sisään erilaisia pitkulaisia esineitä, tukeakseen erektiota. Ne olivat arpeuttaneet virtsaputkea.
Lopullinen vaurio tuli kuitenkin laajenevasta ja kovettuvasta vaahdosta.
 
Ei kai tähän voi mitään lisätä?



Ensin ajetaan rauhallisesti ja kunnes se kriittinen vaihe tulee että PITÄISI ajaa rauhallisesti, niin painetaan kaasu pohjaan!? :facepalm:

Enemmänkin tyhmyyttää, että tuolla on sata ihmistä seuraamasta sivusta ja taputtamassa mutta ei yhtään kertomassa kuljettajille, että tässä on syvä vesi. Mutta mikäpä ei olisi kivempaa, kuin muiden epäonni.
 
Noissa autoissa on hyvin eri korkeuksilla noita ilmanottoaukkoja. Hyvin mitättömän kokoinen lammikko voi hajottaa jonkun auton. Ja se hajoaa käytännössä heti kun imaisee vettä sylinteriin asti. Se ei puristu yhtään, joten joku kohta antaa periksi.
 
Jep, ei mitään varoitusmerkkejä tai tietä pistetty jopa poikki. Ja ylipäätään tommonen notkelma josta vesi ei pääse poistumaan on tässä se typeryys.
 
tuolla on sata ihmistä seuraamasta sivusta ja taputtamassa mutta ei yhtään kertomassa kuljettajille, että tässä on syvä vesi.

Jossain kohtaa videolla näkyi, että tuossa kohdassa oli jopa veden syvyyden mitta-asteikko nähtävillä autoilijoille, mutta joko ei välitetty tai ymmärretty mitä se tarkoittaa autolle ja yli mentiin siitä huolimatta...

Edit: Kuvassa paska laatu mutta ei jaksanu säätää full hd:lle tätä varten
1643102322132.png
 
Enemmänkin tyhmyyttää, että tuolla on sata ihmistä seuraamasta sivusta ja taputtamassa mutta ei yhtään kertomassa kuljettajille, että tässä on syvä vesi. Mutta mikäpä ei olisi kivempaa, kuin muiden epäonni.

Itse asiassa siellä on varoituskylttejä, mutta ihmiset on niin tyhmiä että KAASUPOHJASSA nopeasti, ei kun hitaasti niin menee auto vaikka vettä on konepeltiin asti
 
Jos ajaa auton veteen, jonka syvyys on tuntematon, niin kyllä on ihan tämän ketjun kamaa vaikka ei tietä olisikaan pistetty poikki (no voidaan viisastella joo että jokainen ajaa lammikoihin autolla ja voihan niissä ollakin joku monttu, mutta nyt on kyseessä kuitenkin selkeästi vähän erikoisempi tilanne). Etenkin jos veden molemmin puolin on autonraatoja, hinauskalustoa ja ihmisiä kuvaamassa ja nauramassa... Melkein tulee mieleen, että onko tämä joku paikallinen huvitapahtuma ja perinne, että tietoisesti tehdään näin ja otetaan vakuutuksesta rahat...?

Toinen vaihtoehto on tietenkin, että kuskilta puuttuu alkeellisinkin ymmärtämys tekniikasta ja siitä, miten vesi ei ole hirveän hyvä juttu. Vaikka ei nyt pääsisikään sylintereihin, niin voi tehdä ikävää noinniinkuin muutenkin. Tosin jos käyttää työkalua (autoa) nollatietämyksellä, niin siltikin on tämän ketjun kamaa...
 
Kyllä, kahlauspaikkahan tuo. Tällä kerralla vaan sattui olemaan vähän enemmän vettä kuin normaalisti joka ilmeisesti tuli osalle yllätyksenä.
Näin on, ja samat yllättyjät eivät yhtään ymmärtäneet, miten vedessä kannattaa ajaa.

Tarkoitin sitä, että kahlaamo ei vastoin edellä esitettyä ole mikään typeryys tai "notkelma josta vesi ei pääse pois" vaan tieosuus ja hyvin tarpeellinen tiejärjestely paikassa, jossa ei ole budjetti riittänyt kunnon siltaan.

Samoin kahlaamoa ei myöskään ole mielekästä aina sulkea siksi että siinä on vettä - joissakin on aina, jotkut kuivuvat, jotkut taas päästävät kuivana aikana pienen määrän vettä alta siten, että varsinainen ajorata on kuiva tai ainakin esillä.

Kahlaamo on sitä varten, että vesistö tai uoma on mahdollista ylittää ja jos se suljetaan, ihmiset tai ainakin ajoneuvot jäävät nalkkiin tai vähintään joutuvat kiertämään sillalle tai lossille, joka voi olla kaukana. Näihin onkin tapana laittaa varoituskylttejä ja mitta-asteikkoja, jotta kuljettaja huomaa poikkeuspaikan ja voi pään muotoisella laitteella arvioida, miten varovasti tänään ajetaan vai ajetaanko.

Toki ylityspaikkoja vesitilanteen ja sääennusteen perusteella suljetaankin, eri maissa eri kriteerein ja periaattein. Märän kahlaamon tapauksessa ei voida kuitenkaan toimia idioottivarmuusperiaatteella, koska siinä voi olla esimerkiksi aina vähimmilläänkin 20 cm vettä. Täten koko konsepti sisältää automaattisen oletuksen, että ylitys tapahtuu jossain määrin ensisijaisesti kuljettajan vastuulla.
 
Toisaalta, ei ne "tie suljettu" -kyltitkään tunnu mitään auttavan. Keravallakin on pari alikulkua jotka joskus tulvivat ja pelastuslaitos laittaa suljettu-kyltit tielle mutta joidenkin pitää silti yrittää ajaa kyseisestä kohdasta läpi.
 
Jos ajaa auton veteen, jonka syvyys on tuntematon, niin kyllä on ihan tämän ketjun kamaa vaikka ei tietä olisikaan pistetty poikki (no voidaan viisastella joo että jokainen ajaa lammikoihin autolla ja voihan niissä ollakin joku monttu, mutta nyt on kyseessä kuitenkin selkeästi vähän erikoisempi tilanne). Etenkin jos veden molemmin puolin on autonraatoja, hinauskalustoa ja ihmisiä kuvaamassa ja nauramassa... Melkein tulee mieleen, että onko tämä joku paikallinen huvitapahtuma ja perinne, että tietoisesti tehdään näin ja otetaan vakuutuksesta rahat...?

Toinen vaihtoehto on tietenkin, että kuskilta puuttuu alkeellisinkin ymmärtämys tekniikasta ja siitä, miten vesi ei ole hirveän hyvä juttu. Vaikka ei nyt pääsisikään sylintereihin, niin voi tehdä ikävää noinniinkuin muutenkin. Tosin jos käyttää työkalua (autoa) nollatietämyksellä, niin siltikin on tämän ketjun kamaa...
Syvyys ei ole tuossa tuntematon, kun siinä on selvästi tarkoituksella mittari vieressä kertomassa syvyydestä. Kyllä se on ihan vaan silkkaa tyhmyyttä vetäistä riskillä tuollaisesta paikasta nousuveden/tulvan aikaan autolla, jossa ilmanotto ei ole oikeiden maastoautojen tapaan katolla. Kalliita remotteja luvassa vain siksi, ettei haluttu kiertää muutamaa kilometriä kauempaa.

Paikka näyttää normaalitilanteessakin tältä:

tai tältä:


The problem is often with the drivers, rather than the fords themselves. Most fords feature a marker that indicates the depth of the water crossing. Experienced drivers will know the capabilities of their vehicle and the relevant safe wading depth. Inexperienced drivers without this knowledge can do nothing with this information, and often plow on ahead into foot-deep water or worse. At these levels, many vehicles may float or ingest water into the engine, causing terminal damage.
 
Toisaalta, ei ne "tie suljettu" -kyltitkään tunnu mitään auttavan. Keravallakin on pari alikulkua jotka joskus tulvivat ja pelastuslaitos laittaa suljettu-kyltit tielle mutta joidenkin pitää silti yrittää ajaa kyseisestä kohdasta läpi.

No mut hei, nythän on kohta "kaikilla" täyssähköautot. Ei enää hörppää vettä kriittisesti. Tosin voi vähän tulla jotain nikottelua kun käyttää autoa sukellusveneenä ajamalla kovaa lätäkköön. Tai sitten pakkaa mukaan airot niin voi soutaa ovista jos/kun auto kelluu.
 
Sehän tollaseen lammikkoon ajelu jos särkee auton menee sitten omaan piikkiin. Tai vaikka matalampaankin. Eli ei kannata hirveesti urheilla. Voi sitä vettä olla suomessakin.
 
Suomessakin osataan ajaa liian kovaa veteen. Vanhemmat ajoivat viime syksynä rankkasateen jälkeen lapsiaan läheiseen kouluun. Kiertoreittiä matka olisi kestänyt minuutin kauemmin.

Itse olin jalkamiehenä kontiot (42 cm varsi) jalassa, mutten päässyt kulkemaan jalkakäytävää, koska siinä oli vettä pahimmassa kohdassa 48 cm. Jouduin kahlaamaan autotien kautta. Huomasin, että monet autoilijat ajoivat liian lujaa yli, jolloin keula-aalto meni jäähdyttimen aukosta ja samalla vaarallisen lähelle moottorin ilmanottoa. Otin kännykän taskusta, eikä tarvinnut odottaa minuuttia kauempaa, kun ensimmäinen hyytyi keskelle vettä.

Menin kysymään tarvitsevatko apua. Takapenkillä oli pari tyttöä matkalla kouluun. He yrittivät ensin omilla saappaillaan, mutta totesivat veden liian syväksi. Kannoin heidät yksitellen kuivalle maalle, jotta pääsivät kouluun. Kuski jäi soittamaan hinausautoa. Neuvoin olemaan avaamatta ovea, koska vedenpinta oli jokusen sentin yli oven alareunan ja siten hyvin lähellä ovitiivistettä. Veden syvyys oli tuossa kohdassa 32 cm ja ainahan sitä pientä aallokkoa on.
 

Liitteet

  • Screenshot_20220125-133216.png
    Screenshot_20220125-133216.png
    3,5 MB · Luettu: 299
  • Screenshot_20220125-133338.png
    Screenshot_20220125-133338.png
    2,2 MB · Luettu: 298
Suomessakin osataan ajaa liian kovaa veteen. Vanhemmat ajoivat viime syksynä rankkasateen jälkeen lapsiaan läheiseen kouluun. Kiertoreittiä matka olisi kestänyt minuutin kauemmin.

Itse olin jalkamiehenä kontiot (42 cm varsi) jalassa, mutten päässyt kulkemaan jalkakäytävää, koska siinä oli vettä pahimmassa kohdassa 48 cm. Jouduin kahlaamaan autotien kautta. Huomasin, että monet autoilijat ajoivat liian lujaa yli, jolloin keula-aalto meni jäähdyttimen aukosta ja samalla vaarallisen lähelle moottorin ilmanottoa. Otin kännykän taskusta, eikä tarvinnut odottaa minuuttia kauempaa, kun ensimmäinen hyytyi keskelle vettä.

Menin kysymään tarvitsevatko apua. Takapenkillä oli pari tyttöä matkalla kouluun. He yrittivät ensin omilla saappaillaan, mutta totesivat veden liian syväksi. Kannoin heidät yksitellen kuivalle maalle, jotta pääsivät kouluun. Kuski jäi soittamaan hinausautoa. Neuvoin olemaan avaamatta ovea, koska vedenpinta oli jokusen sentin yli oven alareunan ja siten hyvin lähellä ovitiivistettä. Veden syvyys oli tuossa kohdassa 32 cm ja ainahan sitä pientä aallokkoa on.
No en kyllä lähtisi syvään lätäkköön kokeilemaan edes hiljaa ajamalla.
 
Tykkään miten valkonen tojota, kylän isoimalla snorkkelilla ajoi kaikkein varovaisemmin yli :D
Se oli ainoa, joka oikeasti ymmärsi mitä voi käydä jos kone hörppää vettä, vaikka sitten jonkin kunnon pärskäytyksessa periksi antavan tiivisteen kautta tms. Tavan kauppakasseilla suhaavat ajattelevat, että jos menee vaan nopeasti yli, niin ei kastu kengät niin pahasti. :D
 
No en kyllä lähtisi syvään lätäkköön kokeilemaan edes hiljaa ajamalla.
Jep. Ja kun ei ole kyseessä mikään ylityspaikka vaan rankkasadelätäkkö, on vaarana vesivahingon lisäksi matalammassakin osuma kannettomaan kaivoon tai irronneen kannen kiilautuminen auton pohjaan. Tämä on myös vedessä ajamalla tehty vahinko, jollaiset on kaskoehdoissa karsittu korvattavien listalta.
 
Toisaalta, ei ne "tie suljettu" -kyltitkään tunnu mitään auttavan. Keravallakin on pari alikulkua jotka joskus tulvivat ja pelastuslaitos laittaa suljettu-kyltit tielle mutta joidenkin pitää silti yrittää ajaa kyseisestä kohdasta läpi.
Järvenpäässä on yksi vakiopaikka aina rankempien sateiden aikaan. (Kuten Keravallakin se Prisman viereinen alikulku.) Itse tullut joskus ihan reippaamman matkan peruuteltua, kun totesin ettei uskalla mennä, sattuivat poliisitkin sopivasti ajamaan taakse, mutta eipä nuo tuosta piitanneet. Jotkut rohkeat siitä meni läpi, mutta totesin sen 3km kierron olevan lompakon paksuuden suhteen varmempi veikkaus.

1643117951925.png
 
Viimeksi muokattu:
Itse en aja tuollaisiin kylpyammeisiin autolla. Hirvittää jo ajatuskin. Ehkä syynä se, että kerran on huonon tiekunnossapidon vuoksi repeytynyt jäiseen tiehen kaivon kohdalle sulaneeseen aukkoon taka-akselin montuun osuneen puolen etummainen korikiinnike.
Noissa lammikoissa voi piillä vaikkapa paikaltaan lähtenyt kaivonkansi. Jos se ei osu öljypohjaan, mitäs jos rengas osuu siihen aukkoon. Siihen jää kottero ja pelkälleen kuljettajan virhe.
 
Itse en aja tuollaisiin kylpyammeisiin autolla. Hirvittää jo ajatuskin. Ehkä syynä se, että kerran on huonon tiekunnossapidon vuoksi repeytynyt jäiseen tiehen kaivon kohdalle sulaneeseen aukkoon taka-akselin montuun osuneen puolen etummainen korikiinnike.
Noissa lammikoissa voi piillä vaikkapa paikaltaan lähtenyt kaivonkansi. Jos se ei osu öljypohjaan, mitäs jos rengas osuu siihen aukkoon. Siihen jää kottero ja pelkälleen kuljettajan virhe.
Juu, itsekään en ainakaan noihin Keravan lätäköihin ajaisi, toisessa kiertotie on vajaan kilometrin, toisessa ehkä vähän reilun kilometrin. Ei viitsi riskeerata sellaisen kiertomatkan takia.

Tuli tuosta huonosta tien kunnossapidosta mieleen että välillä on ihmetellyt miten ihmiset ajavat kaikkiin tiessä oleviin kuoppiin vaikka näkevät (ainakin pitäisi nähdä) ne. Välillä oikein pahaa tekee kun joku "kerää" kaikki kuopat joltakin huonokuntoiselta tieltä. Itse ainakin koitan mahdollisuuksien mukaan väistellä.
 
Juu, ja toinen vastaava on noin puoli kilsaa etelään, Kulloontien kohdilla. Tai enää se ei taida niin pahasti tulvia mutta aikanaan siinäkin oli monesti samanlainen lätäkkö.
Oman kokemuksen mukaan ei muodostu kyllä samanlaista, on tullut ajettua tuosta epäsäännöllisen säännöllisesti läpi jo vuodesta 2007.
Lapsuudesta toki muistan ehkä hieman pahempia tulvia, mutta on varmaan jo pumput asennettu, kun on liikenteellisesti aika kriittinen piste.
 
Onko Englanti niin kehitysmaa, ettei tuohon saa pientä siltaa rakennettua?
On.

Onhan meilläkin pieniä hiekkateitä, mutta onhan Briteissä ne tiet motareiden ulkopuolella välillä aika jänniä. Taloja ja maita on ollut Rooman ajoista lähtien, joten tiet samoja peruja leveyksiltään ja linjauksiltaan.
 
Onko Englanti niin kehitysmaa, ettei tuohon saa pientä siltaa rakennettua?
Näitä kahlaamoja on briteissä alla olevan wikisivun mukaan yli 2000 ja pääsääntöisesti niistä ei ole mitään haittaa. Kovat sateet ja nousuvesi voivat kuitenkin nostaa veden korkeutta, jolloin tavallisella autolla pitäisi paikka kiertää, mutta kun ei ymmärrä, eikä malta, niin tuossa on lopputulos. Korjaamoillehan nämä ovat suoranaisia rahasampoja.

 
Näitä kahlaamoja on briteissä alla olevan wikisivun mukaan yli 2000 ja pääsääntöisesti niistä ei ole mitään haittaa. Kovat sateet ja nousuvesi voivat kuitenkin nostaa veden korkeutta, jolloin tavallisella autolla pitäisi paikka kiertää, mutta kun ei ymmärrä, eikä malta, niin tuossa on lopputulos. Korjaamoillehan nämä ovat suoranaisia rahasampoja.

Joo, tiedetään. Vaikuttaa vaan kovin alkeelliselta ratkaisulta tuollainen, varsinkin kun ei sentään olla täysin "keskellä ei mitään", vaan lähellä on taloja ja videoiden perusteella liikennettä tiellä kuitenkin jonkin verran on.
 
On sitten huoltoyhtiö päättänyt rakentaa kauhakuormaajalla noin 2 metrin lumimuurin viereisen metsän polun eteen. En tiedä mikä ratas o jollai leikannut kiinni
 
On sitten huoltoyhtiö päättänyt rakentaa kauhakuormaajalla noin 2 metrin lumimuurin viereisen metsän polun eteen. En tiedä mikä ratas o jollai leikannut kiinni
Tilannetta näkemättä ja viimeaikaisen lumentulon tietäen, vahva veikkaus että tuo on vähiten huono vaihtoehto. Johonkin se lumi täytyy saada, ja joku metsäpolun blokkaantuninen nyt ei taida olla ihan prioriteettilistan kärjessä. Annetaan ammattilaisten hoitaa hommansa.
 
On sitten huoltoyhtiö päättänyt rakentaa kauhakuormaajalla noin 2 metrin lumimuurin viereisen metsän polun eteen. En tiedä mikä ratas o jollai leikannut kiinni
Tämä vaatii vähän lisäinfoa (jotain jäi sulla kertomatta), siis miksi on tyhmän ihmisen merkki.

No yleistän kuullostaa ihan tavanomaiselta ja tyhmää jos olisi pistänyt jonnekkin muualle ei sopivaan paikkaan.
 
On sitten huoltoyhtiö päättänyt rakentaa kauhakuormaajalla noin 2 metrin lumimuurin viereisen metsän polun eteen. En tiedä mikä ratas o jollai leikannut kiinni
Mihin ne lumet olis sit pitäny laittaa? Nakataan siihen mihin helpoiten saadaan.
 
On sitten huoltoyhtiö päättänyt rakentaa kauhakuormaajalla noin 2 metrin lumimuurin viereisen metsän polun eteen. En tiedä mikä ratas o jollai leikannut kiinni
En tiedä millaisesta paikasta on kyse, mutta eiköhän tuossa ole taustalla ihan vaan se, että kun taivaalta tulee tarpeeksi lunta, niin se pitää siirtää pois ajoradoilta ja jalkakäytäviltä/pyöräteiltä ja jos osoitettua tilaa ei ole muualla, niin sitten siinä on yksi metsäpolku vain ikävä sivuseikka. Pitää valita vähiten huono paikka, kun ei niitä kinoksia voi ihan mihin tahansa ja kenen tahansa pihoille kasata.
 
En tiedä millaisesta paikasta on kyse, mutta eiköhän tuossa ole taustalla ihan vaan se, että kun taivaalta tulee tarpeeksi lunta, niin se pitää siirtää pois ajoradoilta ja jalkakäytäviltä/pyöräteiltä ja jos osoitettua tilaa ei ole muualla, niin sitten siinä on yksi metsäpolku vain ikävä sivuseikka. Pitää valita vähiten huono paikka, kun ei niitä kinoksia voi ihan mihin tahansa ja kenen tahansa pihoille kasata.
Suurella todennäköisyydellä juuri tuosta syystä on polku tukittu. Meilläkin tukittiin polku naapuritaloyhtiön pihaan ja yksi jalankulkuväylä pihalta jalkakäytävälle mutta kyllä nuo aikanaan taas aukeavat. Periaatteessa asukkaiden kannalta parempi paikka olisi ollut yhden pelastustien kohdalle kun sieltä ei oikeastaan kukaan koskaan kulje mutta se kun pitää pitää auki niin ei voi siihenkään lumia kasata kun ei pääse brankkarit paikalle tarvittaessa.
 
No tuossa on sen verran paljon tilaa että olisi voinut jättää polun vapaaksi. Esim se joutuu ajaamaan metsän reunaa pitkin useamman kymmenen metriä
No ei nyt oikein avannut, nyt jää sellainen olo että tuossa polussa oli jotain sellaista minkä tukkiminen nyt harmitti kirjoittajaa.

Voi toki olla että polku sana ja metsä mielletään erilailla ja lukijana näen ihan eri tilanteen kuin se mikä oikeasti on. Jonkun toisen metsä, jossa menee joku polkku, jota taloyhtiössä joku/jotku käyttäneet oikopolkuna ja auraaja on nähnyt tilantee miten taloyhtiön kannalta paras tapa ratkoa lumiongelmaa.
 
On sitten huoltoyhtiö päättänyt rakentaa kauhakuormaajalla noin 2 metrin lumimuurin viereisen metsän polun eteen. En tiedä mikä ratas o jollai leikannut kiinni
Se on kumma kun kerrankin lunta tulee parissa päivässä enemmän kuin joinain talvina yhteensä, niin alkaa hirveä itku ja parku kun sitä lunta on juuri minun reitillä.

Pahimpia ovat nämä twitterin spendexit jotka itkee kuorossa kun pyöräteitä ei ole hoidettu lumettomiksi :facepalm:

Poikkeusolot vaatii poikkeustekoja, koittakaa nyt saatana muutama päivä kestää
 
Tilannetta näkemättä ja viimeaikaisen lumentulon tietäen, vahva veikkaus että tuo on vähiten huono vaihtoehto. Johonkin se lumi täytyy saada, ja joku metsäpolun blokkaantuninen nyt ei taida olla ihan prioriteettilistan kärjessä. Annetaan ammattilaisten hoitaa hommansa.
Tämä oli kai sarkasmia? Kiinteistöhuoltoon tuntuu valuvan tasan se sakki, joka ei kykene tai jota ei kiinnosta huomioida ympäristöä sen vertaa, että miettisi, mihin lumet voi kipata. Kipataan tasan siihen, mihin ne helpoiten saa pois omista jaloista.
Mihin ne lumet olis sit pitäny laittaa? Nakataan siihen mihin helpoiten saadaan.
Niin kuin näin.

Yhtä kovaa osaamista on myös kaupungin katuja auraavilla urakoitsijoilla. Olen laskenut yli kymmenen suojatietä, joiden eteen on lastattu kolmatta metriä korkeita lumikasoja. Yhtä hyvin sen kasan olisi voinut tehdä esimerkiksi sen suojatien jälkeen, jolloin näkisi pysähtymättä, onko jalankulkijoita tulossa. Olen asiasta lähettänyt palautetta ja nyt on edes muutamassa risteyksessä kasa poistettu ja uusi tehty oikealle puolelle.
 
Hyvin on mennyt oppi perille. Anopilla on kaikenmaailman sähköisetn laitteiden kanssa aina ongelmia ja olen ohjeistanut aina ottamaan virrat pois ja takas päälle, niin suurin osa hoituu.

No viikonloppuna oli robotti-imuri mennyt sekaisin. Kertoi ottaneensa telakan johdon irti seinästä, eikä auttanut :) Vähän kun ottaisi käänykän laturin seinästä, kun kännykkä jumii... No vanha ihminen ei tietenkään voi kaikkea ymmärtää, mutta silti.
 
Tämä oli kai sarkasmia? Kiinteistöhuoltoon tuntuu valuvan tasan se sakki, joka ei kykene tai jota ei kiinnosta huomioida ympäristöä sen vertaa, että miettisi, mihin lumet voi kipata. Kipataan tasan siihen, mihin ne helpoiten saa pois omista jaloista.

Kiinteistöhuollon ongelma on palkkaus ja se ettei kukaan haluaisi maksaa siitä mitään, mutta kaikkea pitäisi saada.

Jonkin sortin tyhmyyttä sekin, että otetaan se halvin ja karsituin kiinteistönhoidon soppari ja sen jälkeen ihmetellään ja valitetaan ( usein pelkästään naapurille ) kun mitään ei tapahdu ja jos tapahtuu sen tekevät apukoululaiset joidenka jäljet saa korjtata ihan itse.

Yhtään fiksummat ja jotain osaavat kiinteistöhoidossa työskentelevät siirtyvät muuallle, jossa ajastaan saa edes paremman korvauksen ja ehkä jopa pientä arvostusta tehdystä työstä.
 
Hyvin on mennyt oppi perille. Anopilla on kaikenmaailman sähköisetn laitteiden kanssa aina ongelmia ja olen ohjeistanut aina ottamaan virrat pois ja takas päälle, niin suurin osa hoituu.

No viikonloppuna oli robotti-imuri mennyt sekaisin. Kertoi ottaneensa telakan johdon irti seinästä, eikä auttanut :) Vähän kun ottaisi käänykän laturin seinästä, kun kännykkä jumii... No vanha ihminen ei tietenkään voi kaikkea ymmärtää, mutta silti.
Tunnustaudun tyhmäksi enkä itsekkään tiedä missä Roborock s6 on virtakytkin tai jokin reset.
 
Tunnustaudun tyhmäksi enkä itsekkään tiedä missä Roborock s6 on virtakytkin tai jokin reset.
Siinä se on ihan imurissa. Painat pitkään ja sammuu. Meillä S5+S60+S7 talossa ja kaikissa samassa paikassa.
 
Yhtä kovaa osaamista on myös kaupungin katuja auraavilla urakoitsijoilla. Olen laskenut yli kymmenen suojatietä, joiden eteen on lastattu kolmatta metriä korkeita lumikasoja. Yhtä hyvin sen kasan olisi voinut tehdä esimerkiksi sen suojatien jälkeen, jolloin näkisi pysähtymättä, onko jalankulkijoita tulossa. Olen asiasta lähettänyt palautetta ja nyt on edes muutamassa risteyksessä kasa poistettu ja uusi tehty oikealle puolelle.
Suojatieansoihin täälläkin kiinitetty huomiota. Mutta yleensä siihen on syynsä. Se on sitten "hinnoittelu" kysymys.
Ei välttämättä otsikko juttu.
Mutta se ehkä menee otsikkoon jos ja kun suojateiden läheisyyteen tehdään(suunnitellaan) vartavast "korsiteitä" jotka heikentää kevynliikenteen näkyvyyttä/erottamista. Ja tästä lumilinkki, tekee siitä talvikunnossapidosta kalliimpaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 384
Viestejä
4 493 610
Jäsenet
74 123
Uusin jäsen
Eezy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom