Tyhmät ihmiset

Ei tuossa kerrota niiden olevan pyhiä, päinvastoin, ovat saastaisia.

No hinduille lehmä on pyhä, mutta tuon mukaan sitä saisi syödä ja kaikki muu tekee saastaiseksi. En tiedä missä sikaa pidettäisiin pyhänä, taitaa olla vain aiemman kirjoittajan mielikuvituksen tuotetta.
 
Liikenteessä näkee jatkuvasti autoja, joissa takana ei pala yhtään valoa edes lumipyryssä ajaessa. Viimeksi tänään.

Kuulunee enemmän tähän ketjuun kuin liikenne-alueelle, nimittäin mielestäni se on aika pitkälti kuljettajan tyhmyyttä/tietämättömyytttä/välinpitämättömyyttä.
 
Liikenteessä näkee jatkuvasti autoja, joissa takana ei pala yhtään valoa edes lumipyryssä ajaessa. Viimeksi tänään.

Kuulunee enemmän tähän ketjuun kuin liikenne-alueelle, nimittäin mielestäni se on aika pitkälti kuljettajan tyhmyyttä/tietämättömyytttä/välinpitämättömyyttä.

Mielestäni tämän ketjun kamaa sekä ne kuskit jotka ei osaa käyttää omaa autoaan oikein, että ne suunnittelijat jotka on jättäneet hämärä/sade(pyyhin)automatiikan pois autojensa valoista tehdessään autoon sellaiset valot jotka vetää oletuksena auton takapään pimeäksi... Eniten näkyy omalla otannalla Toyotaa ja Kiaa perät pimeänä kelissä kuin kelissä, joten oletan niiltä puuttuvan karvalakkimalleista em. automatiikat. Oma auto lykkää valot päälle automatic jos tulee riittävän pimeä tai tuulilasinpyyhkijät kytkeytyy päälle sadetunnistimen takia tai manuaalisesti.
 
Mielestäni tämän ketjun kamaa sekä ne kuskit jotka ei osaa käyttää omaa autoaan oikein, että ne suunnittelijat jotka on jättäneet hämärä/sade(pyyhin)automatiikan pois autojensa valoista tehdessään autoon sellaiset valot jotka vetää oletuksena auton takapään pimeäksi... Eniten näkyy omalla otannalla Toyotaa ja Kiaa perät pimeänä kelissä kuin kelissä, joten oletan niiltä puuttuvan karvalakkimalleista em. automatiikat. Oma auto lykkää valot päälle automatic jos tulee riittävän pimeä tai tuulilasinpyyhkijät kytkeytyy päälle sadetunnistimen takia tai manuaalisesti.
Tämänpäiväisistä havainnoista toinen oli Mersu ja toinen Ford.
 
Näille valottomille tulee vilkuteltua sitten valoja, mutta harvemmin kyllä ymmärtävät yskää että mistä on kyse. Joko ollaan tiedottomia siitä että peräpää on pimeänä, tai ei aidosti ymmärretä sitä että valot pitäisi pimeällä olla päällä.
 
Tästä voinut olla jo ennenkin juttua. Orimattilassa syksyllä sattunut tapaus, jossa puimuri ja auto törmäsivät ja autoilijalta henki pois. Puimurikuski lähtenyt pellolta leikkuupöytä kiinni eli koko tien leveydeltä tavaraa ja nuori kaveri autolla toisesta suunnasta ja poks. Leikkuupöytä 7,6 m leveä, mutta vain 300m matka. En sitten? Olisiko nälänhätä iskenyt tänne jos olisi ottanut sen pöydän pois ja puimurin perään kuten kuuluu. Puimuriukolle toista tonnia sakkoja ja pojan omaisille sitten vähän enemmän maksettavaa oikeudenkäyntikuluja.
Juttu iltalehdessä. Joku osallisista kuuluu otsikon alle.
 
Tästä voinut olla jo ennenkin juttua.
On ollut, viimeksi muistaakseni oikealla alueella. Asia tuli melko laajasti käsiteltyä. Maajussia siellä kovasti lynkattiin noin leveällä väärin tehdystä siirtoajosta, vaikka huonosti olisi käynyt kapeammallakin. Koheltaja painoi pikkutiellä lappu lattiassa vaikka aurinko häikäisi, mitä jotkut eivät nähneet ongelmana.
 
Ihmiset ostaa sellaisia juttuja kokeilematta joista suurin osa ei tykkää ja isolle osalle tulee vielä paha olo, kun vaikuttajat youtuubassa kehuvat, kun vincapitaa konsanaan. :)
 
Liikenteessä näkee jatkuvasti autoja, joissa takana ei pala yhtään valoa edes lumipyryssä ajaessa. Viimeksi tänään.

Kuulunee enemmän tähän ketjuun kuin liikenne-alueelle, nimittäin mielestäni se on aika pitkälti kuljettajan tyhmyyttä/tietämättömyytttä/välinpitämättömyyttä.
Samaan sarjaan vilkun käyttämättömyys. Varsinkin ruuhka-aikaan ärsyttää suunnattomasti autoilijat, jotka eivät viitsi vilkkua käyttää liikenneympyrästä poistuttaessa kun itse odotan pääsyä liikenneympyrään.
 

Tyhmää ?
Ei ollenkaan. Hyödykkeen arvo on se mitä joku siitä suostuu maksamaan.
 
Olen kokoajan luullut että nykyään saa ajaa takavalot pimeänä?
Itse pidän aina valoja päällä kun se on tossa vanhassa romussa helpointa, mutta olen jotenkin käsittänyt ettei nykyään tarvitse olla kuin parkit edessä ja takana ei mitään?
 
Olen kokoajan luullut että nykyään saa ajaa takavalot pimeänä?
Itse pidän aina valoja päällä kun se on tossa vanhassa romussa helpointa, mutta olen jotenkin käsittänyt ettei nykyään tarvitse olla kuin parkit edessä ja takana ei mitään?

Saa, silloin kun olosuhteet ei muuta vaadi. Mutta edessä pitää olla joko ajovalot tai asetuksen mukaiset päiväajovalot, ei parkit. Jos sataa/tulee lunta/pöllyää vesi tai lumi/on pimeä niin pitää olla valot päällä eikä perä pimeänä saa ajaa. Valojen oikea käyttö on kuljettajan vastuulla.
 
Saa, silloin kun olosuhteet ei muuta vaadi. Mutta edessä pitää olla joko ajovalot tai asetuksen mukaiset päiväajovalot, ei parkit. Jos sataa/tulee lunta/pöllyää vesi tai lumi/on pimeä niin pitää olla valot päällä eikä perä pimeänä saa ajaa. Valojen oikea käyttö on kuljettajan vastuulla.

Taas viisastuin hieman :)

E: oikeastaan toi valottomuus ei ole koskaan häirinnyt ,mutta se on häiritsevää kun nykyautoissa joku automatiikka sytyttää ison kasan takavaloja kun tulee hämärää.
Tampereen rantatunnelissa aina luulee (nyt siihen alkaa tottumaan) että joku jarruttaa kun kaikki takavalot sytyyy alamäessä tunneliin mentäessä kun siinä on muutenkin ihan älytön rajoitus ja kaikki samalla jarruttelee kameroihin.
 
Viimeksi muokattu:
Taas viisastuin hieman :)

E: oikeastaan toi valottomuus ei ole koskaan häirinnyt ,mutta se on häiritsevää kun nykyautoissa joku automatiikka sytyttää ison kasan takavaloja kun tulee hämärää.
Tampereen rantatunnelissa aina luulee (nyt siihen alkaa tottumaan) että joku jarruttaa kun kaikki takavalot sytyyy alamäessä tunneliin mentäessä kun siinä on muutenkin ihan älytön rajoitus ja kaikki samalla jarruttelee kameroihin.
No tunneliin mentäessä on joo alamäki, mutta kamera on tunnelin suuaukon ulkopuolella, joten ne syttyvät punavalot siinä kohtaa on jarruvaloja, joko ei osata ennakoida tai muuten käyttää moottorijarrutusta.
Vasta tunnelin sisällä iskee automatiikka, joka sytyttelee valoja, jos sytyttelee.
Mutta tästä aiheesta vinkattiin jo ylempänä oikeata ketjua.
 
No tunneliin mentäessä on joo alamäki, mutta kamera on tunnelin suuaukon ulkopuolella
...
Mutta tästä aiheesta vinkattiin jo ylempänä oikeata ketjua.

Jep, mutta jengi jarruttelee siinä tunnelissa muutenkin ihan satunnaisesti, siinä voisi olla 100kmh rajoitus niinkuin kaikissa muissa sivistysvaltioissa, tai ainakin 80kmh :mad:
Sori, luulin olevani autot threadissa niin ehkä kuulun tänne :rofl:
 
Tänään on tullut kohtalaisesti lunta. Miksi bemareissa näkyy olevan takalasit täysin lumen peitossa. Ehkä en vaan tyhmänä ymmärrä bemarikuskeja.
 
Tänään on tullut kohtalaisesti lunta. Miksi bemareissa näkyy olevan takalasit täysin lumen peitossa. Ehkä en vaan tyhmänä ymmärrä bemarikuskeja.
Premium-autojen omistajat luulevat, etteivät säännöt kosketa heitä, tai että heillä on perusteltu syy poiketa niistä. Se on hyvin tavanomainen piirre ihmiselle, joka on menestynyt nopeammin kuin itse odotti, mutta luulee sen ansaitsevansa, mutta ei vielä tiedä miksi.
 
Premium-autojen omistajat luulevat, etteivät säännöt kosketa heitä, tai että heillä on perusteltu syy poiketa niistä. Se on hyvin tavanomainen piirre ihmiselle, joka on menestynyt nopeammin kuin itse odotti, mutta luulee sen ansaitsevansa, mutta ei vielä tiedä miksi.

Lasketaanko joku 15 vuotta vanha dieselbemarikin premium-autoksi :beye:
 
Toi on kyllä hyvä nosto, koska maallikon silmään tommonen voi olla hyvinkin premiumin näköinen, jos vaan on pinnat kunnossa.
Ja miksei oliskin, rajanveto vaikeaa...
No itse en katsonut muuta kuin että Bemaria ovat eikä nyt mitään 20 v vanhoja jonne-versioita.
 
Kerron itsestäni. Koitin korjata pyörää, kun pyörän kampi löystyy.

säästin_tein_itse.jpg

Laitoin vielä kierrelukitetta. Ruuvi lähti, mutta ei itse kampi. Luin, että lämpö pitäisi löysyttää kierrelukitetta. Koitin hiustenkuivaajalla ja kiehuvalla vedellä, mutta eipä lähtenyt irti. Millähän lähtisi?
 
. Millähän lähtisi?
Muistaakseeni 200-300 celsiuksen kohdalla.



Kayta ensikerralla sinista kierrelukitetta. Se ei kovetu.
 
Kerron itsestäni. Koitin korjata pyörää, kun pyörän kampi löystyy.

säästin_tein_itse.jpg

Laitoin vielä kierrelukitetta. Ruuvi lähti, mutta ei itse kampi. Luin, että lämpö pitäisi löysyttää kierrelukitetta. Koitin hiustenkuivaajalla ja kiehuvalla vedellä, mutta eipä lähtenyt irti. Millähän lähtisi?
Tarvit kammen ulosvetäjä työkalun. Siinä kierteillä tulee tappi joka puskee kammen irti. Ei onnistu ilman, tai no rälläkällä varmaan sitten...
 
Tuota onkin mielenkiintoista pohtia. Vaikuttaako ikä siihen, onko kyseessä premiumauto vai ei. Tai käyttövoima. Tietty jokaisella oikeus omaan mielipiteeseen.
Premium-segmentti autoissa on jotakin sellaista, mitä ei ole tavan tallaajalle tarkoitettu. Asiakaskunta on sitten varakas ”premium customer”. Yli 100k€ autot, Rolexit, business-luokan lentoliput jne. Eli varakkaiden leluja. Sitten kun auto viedään Kamuxin vaihtoautoriviin, siitä tulee tavallinen kansanauto ja se on lähinnä entinen premium. Premium-auto on premium-kokemus premium-asiakkaalle. Ruosteisessa amislintassa ei ole enää mitään premiumia, kuten ei ole hajallisessa Rolexissakaan.
 
Premium-segmentti autoissa on jotakin sellaista, mitä ei ole tavan tallaajalle tarkoitettu. Asiakaskunta on sitten varakas ”premium customer”. Yli 100k€ autot, Rolexit, business-luokan lentoliput jne. Eli varakkaiden leluja. Sitten kun auto viedään Kamuxin vaihtoautoriviin, siitä tulee tavallinen kansanauto ja se on lähinnä entinen premium. Premium-auto on premium-kokemus premium-asiakkaalle. Ruosteisessa amislintassa ei ole enää mitään premiumia, kuten ei ole hajallisessa Rolexissakaan.

Eihän se näytä varallisuutta jos ajaa entisellä kalliilla autolla, jonka kauppahinta menee nykyään uuden farkku-Oktavian kanssa samaa linjaa. (Klassikot, joissa harvinaisuus taas nostaa hintaa toisesta päästä on toinen juttu.)

Hauskasti ristiinviittavana esimerkkinä voi katsoa miten noi MLM massipäälliköt ajelee edellistä runkomallia olevilla hinnat alkaen -premiumeilla ja yrittää kovasti peitellä sitä ikää kauhealla määrällä vahaa.
 
Minusta ihmisten lokerointi omistamansa auton iän, merkin tai mallin perusteella on ketjun nimen mukaisesti tyhmien ihmisten hommaa.
Ei käytetyllä autolla ajamisessa ole mitään väärää. Vastasin omalla mielipiteellä siihen, onko 15v vanha mersu tai bemari premium-auto. Minusta ei enää ole.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Ei käytetyllä autolla ajamisessa ole mitään väärää. Vastasin omalla mielipiteellä siihen, onko 15v vanha mersu tai bemari premium-auto. Minusta ei enää ole.

Joo, sori, en viestiäni sinuun kohdistanut, jäi lainaus käyttämättä hieman ylempänä olevaan viestiin.
 
Ainakin 58 "siirtolaista" taas kuollut kun vene on uponnut.

Herää kysymys, että tyhmyyttäänkö nämä ihmiset eivät hanki ja käytä pelastusliivejä tuollaisessa surmanpurkissa, vai mistä on kysymys? Rahan puute ei mene selityksenä läpi mulle, sillä oletuksena maksavat kuitenkin salakuljettajille kertaluokkaa tai paria kertaluokkaa enemmän kuin mitä pelastusliivi maksaa.

Ja toisaalta, jossei olisi liiviin varaa kerta kaikkiaan, niin kannattaako sitten lähteäkään!?

 
Ainakin 58 "siirtolaista" taas kuollut kun vene on uponnut.

Herää kysymys, että tyhmyyttäänkö nämä ihmiset eivät hanki ja käytä pelastusliivejä tuollaisessa surmanpurkissa, vai mistä on kysymys? Rahan puute ei mene selityksenä läpi mulle, sillä oletuksena maksavat kuitenkin salakuljettajille kertaluokkaa tai paria kertaluokkaa enemmän kuin mitä pelastusliivi maksaa.

Ja toisaalta, jossei olisi liiviin varaa kerta kaikkiaan, niin kannattaako sitten lähteäkään!?


Nämäkin veret on 100% "humanitääristen" järjestöjen käsillä. On hyvin pitkälti heidän syytään, että porukka lähtee Afrikasta noilla hädin tuskin kelluvilla surmanloukuilla, koska yleensä riittää että pääsee pari kilsaa rannasta ja sitten kyseisten järjestöjen paatit tulevat "pelastamaan merihädästä".

Kannustimet, niiden ympärillä tämä maailma pyörii ja nyt on luotu kannustimet siihen, että kannattaa lähteä millä tahansa ilmapatjalla ylittämään Välimerta. Ihanan humaania. Toki oman osansa veristä ansaitsevat päättäjät, jotka ovat luoneet kannustimet siihen, että kannattaa ylipäätään lähteä kokeilemaan onneaan, josko onnistuisi käyttämään turvapaikkajärjestelmää ohituskaistana länsimaisten pitopöytien yltäkylläisyyden ääreen.
 
Nämäkin veret on 100% "humanitääristen" järjestöjen käsillä. On hyvin pitkälti heidän syytään, että porukka lähtee Afrikasta noilla hädin tuskin kelluvilla surmanloukuilla, koska yleensä riittää että pääsee pari kilsaa rannasta ja sitten kyseisten järjestöjen paatit tulevat "pelastamaan merihädästä".

Kannustimet, niiden ympärillä tämä maailma pyörii ja nyt on luotu kannustimet siihen, että kannattaa lähteä millä tahansa ilmapatjalla ylittämään Välimerta. Ihanan humaania. Toki oman osansa veristä ansaitsevat päättäjät, jotka ovat luoneet kannustimet siihen, että kannattaa ylipäätään lähteä kokeilemaan onneaan, josko onnistuisi käyttämään turvapaikkajärjestelmää ohituskaistana länsimaisten pitopöytien yltäkylläisyyden ääreen.
Juuri näin. Jos tiedossa olisi että kukaan ei heti riennä pelastamaan jos itse lähtee perseilemään, niin nämä reissut vähenisi ihan minimiin.

Niin kuin aina, niin hyväntahtoiset hölmöt saavat hyvin paljon tuhoa aikaan kun eivät ollenkaan mieti suurempia kuvioita vaan reagoivat heti tunteiden vallassa.
 
Taas viisastuin hieman :)

E: oikeastaan toi valottomuus ei ole koskaan häirinnyt ,mutta se on häiritsevää kun nykyautoissa joku automatiikka sytyttää ison kasan takavaloja kun tulee hämärää.
Tampereen rantatunnelissa aina luulee (nyt siihen alkaa tottumaan) että joku jarruttaa kun kaikki takavalot sytyyy alamäessä tunneliin mentäessä kun siinä on muutenkin ihan älytön rajoitus ja kaikki samalla jarruttelee kameroihin.

Tunnelissa on voimassa vähän eri liikennesäännöt kuin tunnelin ulkopuolella. Ne tulevat voimaan sen liikennemerkin kohdalla. Esimerkiksi ajovalojen käyttö on aina pakollista. Olihan niitä muitakin mutta ne eivät vaikuta tähän ihmetykseen.
 
Ainakin 58 "siirtolaista" taas kuollut kun vene on uponnut.

Herää kysymys, että tyhmyyttäänkö nämä ihmiset eivät hanki ja käytä pelastusliivejä tuollaisessa surmanpurkissa, vai mistä on kysymys? Rahan puute ei mene selityksenä läpi mulle, sillä oletuksena maksavat kuitenkin salakuljettajille kertaluokkaa tai paria kertaluokkaa enemmän kuin mitä pelastusliivi maksaa.

Ja toisaalta, jossei olisi liiviin varaa kerta kaikkiaan, niin kannattaako sitten lähteäkään!?


Kerran matkasin pienehköllä (varmaan joku 30-40 matkustajaa) kantosiipialuksella nuoruudessa vähän pidemmän matkan, välimerellä. En ole eläessäni pelännyt sitä ennen tai sen jälkeen yhtä paljon, kun nousi joku myrsky, laineet löi laitojen yli ja paatti heilui puolelta toiselle ja rysähteli aaltojen heittelyssä. Ehkä se oli normaalia, ehkä ei, mutta olisin kyllä mielelläni ottanut pelastusliivin. Perille pääsin, enkä tiedä vieläkään oliko tuo normimatka vai ei, alus oli kuitenkin suhteellisen moderni. Helposti sitä varmaan ihmiset kuvittelee, että kun maksavat matkasta, niin asia on hoidossa. Aika harva varmaan otti Estoniallekaan omia pelastusliivejä.

On hyvin pitkälti heidän syytään, että porukka lähtee Afrikasta noilla hädin tuskin kelluvilla surmanloukuilla, koska yleensä riittää että pääsee pari kilsaa rannasta ja sitten kyseisten järjestöjen paatit tulevat "pelastamaan merihädästä".

Kapein kohta, Gibraltarin salmi, taitaa olla 13 kilometriä tjsp, ja tuskin ne kaikki sieltä Marokosta pääsee lähtemään (tuskin ainakaan tuonne Italiaan ajautuvat...)? Tunisian kärjestä Italiaan joku 140 kilometriä... Kaipaan kyllä lähdettä, että ei parin kilsan jälkeen palauteta lähtömaahan, vaan kuskataan joku 300 kilometriä.
 
Tunnelissa on voimassa vähän eri liikennesäännöt kuin tunnelin ulkopuolella. Ne tulevat voimaan sen liikennemerkin kohdalla. Esimerkiksi ajovalojen käyttö on aina pakollista. Olihan niitä muitakin mutta ne eivät vaikuta tähän ihmetykseen.
Ajovalojen käyttö on muutenkin aina pakollista.

Edit. Olivatkin huomiovalot.
 
Viimeksi muokattu:
Kattelin koiran aamulenkillä yhtä pakettiautoa joka seisoi paikallaan ja kävi. Ukkeli sisällä. Palatessani auto oli siinä edellen pörisemässä ja nyt liikkuivat jo pyyhkimet vinhaa vaihtia. Ukko ei näköjään jaksanut skraapata ikkunaa huurteesta auki vaan odoteli että diesel motti lämpenisi ja sulattaisi ikkunan. Hiton kauanhan siinä meni. Itellä ei kyllä pinna riittäis odotella. Jos tuo toistuu niin meen kyllä ite raapiin sen ikkunan puhtaaksi.
 
Kattelin koiran aamulenkillä yhtä pakettiautoa joka seisoi paikallaan ja kävi. Ukkeli sisällä. Palatessani auto oli siinä edellen pörisemässä ja nyt liikkuivat jo pyyhkimet vinhaa vaihtia. Ukko ei näköjään jaksanut skraapata ikkunaa huurteesta auki vaan odoteli että diesel motti lämpenisi ja sulattaisi ikkunan. Hiton kauanhan siinä meni. Itellä ei kyllä pinna riittäis odotella. Jos tuo toistuu niin meen kyllä ite raapiin sen ikkunan puhtaaksi.
Mulla oli aamulla tuulilasi sisäpuolelta umpijäässä. Skraballa lähti alle puolen sentin leveydeltä jos lähti mitään. Auto päälle ja sisälle juomaan kahvia.
 
Kattelin koiran aamulenkillä yhtä pakettiautoa joka seisoi paikallaan ja kävi. Ukkeli sisällä. Palatessani auto oli siinä edellen pörisemässä ja nyt liikkuivat jo pyyhkimet vinhaa vaihtia. Ukko ei näköjään jaksanut skraapata ikkunaa huurteesta auki vaan odoteli että diesel motti lämpenisi ja sulattaisi ikkunan. Hiton kauanhan siinä meni. Itellä ei kyllä pinna riittäis odotella. Jos tuo toistuu niin meen kyllä ite raapiin sen ikkunan puhtaaksi.

Paku oli seisonut viikon loman ajan, aivan jäässä. auto käyntiin ja webasto päälle ja tuulilasin lämmitys päälle, ei tarttenut skraapata. No pyyhkijät piti hakata vapaaksi. eikä mennyt kauan. kun oli lasi sula.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
287 234
Viestejä
4 929 927
Jäsenet
79 319
Uusin jäsen
Marianniina1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom