- Liittynyt
- 05.01.2021
- Viestejä
- 5 753
En ihan ymmärrä tätä väitettä. Miten se loisi ärhäkämpää pöpökantaa ?Toisaalta se luo myös entistä ärhäkämpiä pöpöjä jotka aiheuttaa enemmän ongelmia.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
En ihan ymmärrä tätä väitettä. Miten se loisi ärhäkämpää pöpökantaa ?Toisaalta se luo myös entistä ärhäkämpiä pöpöjä jotka aiheuttaa enemmän ongelmia.
Jos vastustuskyky blokkaa heikoimmat pöpöt ja vain ärhäkämmät, vahvemmat kuin vastustuskyky jäävät kehittymään.En ihan ymmärrä tätä väitettä. Miten se loisi ärhäkämpää pöpökantaa ?
Tässähän on kaikki balanssissa, tasapaino säilynyt vuosituhansia. Ei tule liian voimakkaita pöpöjä. Osan on hyvä päästä läpi ja aiheuttaa ihmiselle lieviä ongelmia. Molemminpuolinen evoluutio toimii ja on balanssissa.Jos vastustuskyky blokkaa heikoimmat pöpöt ja vain ärhäkämmät, vahvemmat kuin vastustuskyky jäävät kehittymään.
Siihen on ihan syy, miksi kädet pestään ulostamisen jälkeen. Kotona voit leikkiä paskalla mutta yleisissä tiloissa pliis pese kädet.Noin geneerisenä huomautuksena keskusteluun, olen sitä mieltä, että kaiken mailman paskapöpöt ovat hyväksi ihmiselle. Liiallinen desifiointi, peseminen tai varominen aiheuttaa vaan sen, että olemme entistä herkempiä pöpöille. Sopva "paskaisuus" nostaa vastustuskykyämme. Ja tekee ylipäätään olemisesta helpompaa.
Tarkkaavaisuutta kiitos. Kuten mainitsin aikaisemmin. Liiallinen. Geneerinen.Siihen on ihan syy, miksi kädet pestään ulostamisen jälkeen. Kotona voit leikkiä paskalla mutta yleisissä tiloissa pliis pese kädet.
Niin kuuluu tähän ketjuun tosiaan jos sanoo tätä syyksi. Etenkin kun tiedät itsekin paremmin.Kuulemma ei saa hakkaa puita.
Mitä se lumi katolla haittaa?Ihmiset jotka eivät puhdista autoa kokonaan lumesta kun lähtevät ajamaan. Jotkut jättää +10cm kerroksen lunta auton katolle ja sitten vaan motarille.
Ihan tosissasiko kysyt?Mitä se lumi katolla haittaa?
Liiallinen desinfiointi tappaa heikommat kiltit pöpöt ja vain vahvimmat pahikset säilyvät hengissä. Niillä on sitten tilaa mellastaa ja kehittyä entistä vahvemmiksi ja pahemmiksi.En ihan ymmärrä tätä väitettä. Miten se loisi ärhäkämpää pöpökantaa ?
Yle.fi juttu, mitä haittaa/varaa lumeasta katollaMitä se lumi katolla haittaa?
Tuo kommenttinii oli vastaus toiseen kommentiin jossa väitettiin että paskaisuus luo ärhäköitä pöpöjä, eli kun ei lutraa desifiointiaineilla.Liiallinen desinfiointi tappaa heikommat kiltit pöpöt ja vain vahvimmat pahikset säilyvät hengissä. Niillä on sitten tilaa mellastaa ja kehittyä entistä vahvemmiksi ja pahemmiksi.
onhan siitä tutkimuksiakin, kuinka maalla kasvaneilla ja/tai lemmikkejä perheessä olevilla lapsilla on vähemmän allergioita. Sopiva siedätyshoito erilaisille mikrobeille on hyvästä ja kasvattaa selviämään maailmassa.
Onko teän elämäntavoite maksaa mahdollisimman paljon veroa?
Sillä ei paljon pimppiä baarissa pimputella ku eka sanoo antaneensa suosiolla verottajalla 100,000€,kun toinen sanoo netonneensa laillisten järjestelyjen kautta 50,000€ veroja omalla tilille.
Ensimmäisen kans ei pidä olla missään tekemisissä,se on selvästi tyhmä,jälkimmäisen kaveriksi kannattaa hankkiutua.
Mieluiten parhaaksi kaveriksi.
Ja kuunnella sitä.
No miten sen nyt ottaa. Mietipä aikaa ennen antibiootteja. Porukkaa kuoli vauvasta vaariin ihan ”perus pöpöihin” ja nelikymppiseksi asti eläminen oli jo saavutus. Nyt nuo hoituu parilla napilla kuntoon. Ylipäätään miten määritellään ”voimakas pöpö”. Esimerkiksi streptokokkia elää ihan yleisti ihmisten iholla, mutta sopivissa olosuhteissa se voi aiheuttaa hengenvaaran tunneissa (verenmyrkytys).Tässähän on kaikki balanssissa, tasapaino säilynyt vuosituhansia. Ei tule liian voimakkaita pöpöjä.
siellä taas ihmiset viritettynä rekkojen esteeksi. Kuulemma ei saa hakkaa puita. Tai siis tässä tapauksessa kerätä jo hakatut puut.
Ihmiset kun menee lumen peittämään autoon, auto päälle ja odota sulamista 15min lumisessa autossa kännykkä kädessä selaten. Laiskuuden huippu ja tuossa ei nähdä mitään väärää. Perse ylös ja harjaamaan, menee se 5min prkl..
Niin ja harjaa kaikki ikkunat. Se pieni reikä tehtynä kuskin silmien korkeudelle on todella tyhmää ja vaarallista, ainakin muiden kannalta.
Tässäkin viestissä näkee hyvin ongelman ytime. Ei ajatella mitään muuta kuin "minä". Itseä kyllä vituttaa ajella tollasen auto takana joka aiheuttaa takana tulevalle yksityisen lumimyrsky auton katolta suohkuavalla lumella...Hyöty harjata muut ikkunat kuin tuulilasi ja etusivulasit on aika marginaalinen. Monissa autoissa ei edes ole muita ikkunoita. Joo voihan sieltä nähdä jonkun sokean kulman kohdan päätä kääntämällä, mutta mulla on kyllä tapana seurata liikennettä niin että tiedän jatkuvasti mitä sieltä takana ja sivuillakin tapahtuu. Valitettavasti tuntuu että suurin osa esimerkiksi kaistaa vaihtaessa alkaa sitten vasta ihmetellä että onkos siellä nyt joku, kun vilkku on jo päällä. Tuollainen pehmeä pakkaslumi kyllä karisee viimeistään tosta motarin rampista kiihdyttäessä pois, en muista koskaan harjanneeni esimerkiksi auton kattoa ellei siellä ole jotain painavia jääkökkäreitä tai paksua nuoskalunta joka voi jotain damagea tehdä.
Taas tämä tyhmääkin tyhmempi "minulle ei ole ollut ongelmaa" hokema. Sitä lunta voi jonkun auton päältä lentää melkein puoli kuutiota ja jos on märkää niin kyllä siinä hetki menee, että perässäajavan tuulilasi on taas puhdas.Olen ajanut tällaisen auton takana X kertaa ja en oikein käsitä mikä se ongelma on? Mitään oleellista näköhaittaa siitä ei ole ja se kestää joitakin sekunteja. Miten tämä eroaa vesisateella ajosta kun edelläajavasta suihkuaa vesi renkaista?
Tuntuu vähän väkisin tehdyltä ongelmalta.
Edit: jaa ei tämä olekaan "mikä ärsyttää kanssa autoilijoissa -ketju".
Itse asiassa ei. Liika kliinisyys ja pöpöjen tappaminen luo niitä ärhäkämpiä pöpöjä. Esim. sairaalabakteerit ja antibiooteille vastustuskykyiset bakteerit.
Miten lähellä sä oikein ajat jos tuulilasille tippuu puolkuutiota lunta? Normaaleilla turvaväleillä ei ole ongelmaa.Taas tämä tyhmääkin tyhmempi "minulle ei ole ollut ongelmaa" hokema. Sitä lunta voi jonkun auton päältä lentää melkein puoli kuutiota ja jos on märkää niin kyllä siinä hetki menee, että perässäajavan tuulilasi on taas puhdas.
Ensinnäkään en ole kertonut lunta lentäneen tuulilasilleni. Mutta oikeasti olet, turvavälit on pidettävä.Miten lähellä sä oikein ajat jos tuulilasille tippuu puolkuutiota lunta? Normaaleilla turvaväleillä ei ole ongelmaa.
Tyhmääkin tyhmempi itseaiheutettu ongelma
Aivan vitun vahva tämä. Jos tapahtuu jotain odottomatonta, niin viimeinen asia mitä haluat tehdä on lyödä liinat kiinni. Hyvin vahva mahdollisuus että joku ajaa sun perään. Monta kertaa ollut todella lähellä kun edessäoleva tehnyt hätäjarrutuksen kun on ihan vain säikähtänyt jotain.Oompa nähnyt senkin ihmeen, että eessä ajava yhtä äkkiä pysähtyy kun ne lumet valuu tuulilasille sieltä katolta ja ee nää eteensä pätkääkään. Kortti pitäs tommosilta ottaa pois.
Älä roiku persiissä kiinni vaan pidä riittävä turvaväli. Liikenteessä voi sattua kaikkea odottamatonta, sun täytyy voida pysäyttää auto vaikka edellä ajava laittaa ne liinat kiinni syystä tai toisesta. Peräänajaja on näissä syyllinen.Aivan vitun vahva tämä. Jos tapahtuu jotain odottomatonta, niin viimeinen asia mitä haluat tehdä on lyödä liinat kiinni. Hyvin vahva mahdollisuus että joku ajaa sun perään. Monta kertaa ollut todella lähellä kun edessäoleva tehnyt hätäjarrutuksen kun on ihan vain säikähtänyt jotain.
En roiku perseessä kiinni, en ole pyllypoikia. Mutta jos edessäoleva tekee hätäjarrutuksen niin siinä ei puhuta edes sekunteista. Ja olet oikeassa peräänajaja on pääsääntöisesti syyllinen.Älä roiku persiissä kiinni vaan pidä riittävä turvaväli. Liikenteessä voi sattua kaikkea odottamatonta, sun täytyy voida pysäyttää auto vaikka edellä ajava laittaa ne liinat kiinni syystä tai toisesta. Peräänajaja on näissä syyllinen.
Tapauskohtaista. Lähde: ajoin kiihdytyskaistalla liinat kiinni lyöneen perään, jarruttaja sai sakot ja minä en saanut.Älä roiku persiissä kiinni vaan pidä riittävä turvaväli. Liikenteessä voi sattua kaikkea odottamatonta, sun täytyy voida pysäyttää auto vaikka edellä ajava laittaa ne liinat kiinni syystä tai toisesta. Peräänajaja on näissä syyllinen.
Aivan vitun vahva tämä. Jos tapahtuu jotain odottomatonta, niin viimeinen asia mitä haluat tehdä on lyödä liinat kiinni. Hyvin vahva mahdollisuus että joku ajaa sun perään. Monta kertaa ollut todella lähellä kun edessäoleva tehnyt hätäjarrutuksen kun on ihan vain säikähtänyt jotain.
Edellisessä ammatissa tuli ajettua +-400km työvuorossa, koputan puuta että en joutunut onnettomuuteen. Kerran tai pari tuli kuhmu mutta se oli minun ja parkkialueen kaiteen välinen riitelyRisteyksissäkin saa nykyään pelätä jarruttamista kun siellä kyylää toinen perseessä kiinni. Ja sitten kävi sellainen vasta että T-risteys ja vaikea näkyvyys, meinasin jo lähteä ja keula meni 20cm tien puolelle kunnes näinkin että mäestä tulee auto vauhdilla. No, refleksillä peruutin sen 30cm kun oli jäistä ja en ajatellut kerkeäväni. Kun vilkaisin takapeiliä sen jälkeen niin takana olikin auto 10cm takapuskurista. Lähellä oli (oma moka tietty) ettei osunut. Mutta vitutti silti kun pitää tunkea ihan kiinni. Onneksi tein sentään ihan minimaalisen peruutuksen, juurikin näiden peräkyylien vaaran takia.
Niin ja nolla kolhua tullut 10+ vuoden aikana. Tuo äskettäinen oli toiseksi lähimpänä.
Edit hups ei ollutkaan autoketju.
Hyöty harjata muut ikkunat kuin tuulilasi ja etusivulasit on aika marginaalinen. Monissa autoissa ei edes ole muita ikkunoita. Joo voihan sieltä nähdä jonkun sokean kulman kohdan päätä kääntämällä, mutta mulla on kyllä tapana seurata liikennettä niin että tiedän jatkuvasti mitä sieltä takana ja sivuillakin tapahtuu. Valitettavasti tuntuu että suurin osa esimerkiksi kaistaa vaihtaessa alkaa sitten vasta ihmetellä että onkos siellä nyt joku, kun vilkku on jo päällä.
Mitäs eroa niillä on, kun molemmat tulisi puhdistaaa pois katolta?Tyhmät ihmiset väittelee autonkattolumesta määrittelemättä tarkemmin onko kyse kevyestä puuterimaisesta pakkaslumesta vai paksusta patjasta raskasta ja vetistä suojalunta.
Yhtäpaljon eroa kuin vedellä ja jäällä. Puuterilumi huiskuaa pois hyvinkin nopeasti kun ajaa.Mitäs eroa niillä on, kun molemmat tulisi puhdistaaa pois katolta?
Tyhmät ihmiset väittelee autonkattolumesta määrittelemättä tarkemmin onko kyse kevyestä puuterimaisesta pakkaslumesta vai paksusta patjasta raskasta ja vetistä suojalunta.
Huiskuaa kivasti vaarantaen liikenneturvallisuuden. Molemmat putsataan pois ennen ajoon lähtemistä.Yhtäpaljon eroa kuin vedellä ja jäällä. Puuterilumi huiskuaa pois hyvinkin nopeasti kun ajaa.
Yhtäpaljon eroa kuin vedellä ja jäällä. Puuterilumi huiskuaa pois hyvinkin nopeasti kun ajaa.
Vähän riippunee lämpötilasta. Pahimmassa tapauksessa, plussalla se tulee ekassa jarrutuksessa tuulilasille.Väärin. Jos sen kinoksen jättää katolle ja aloittaa ajonsa hitaammaan vauhdin alueella, se kinos pysyy pitkälti siellä katolla, kunnes päästään maantienopeuksiin, jonka jälkeen se onkin sitten takana tulevan tuulilasissa pöllyämässä näköesteenä.
Onko porukka oikeasti näin vammaisia, ettei käsi nouse vyötäröä korkeammalle kymmeneksi sekunniksi, että sen kinoksen saa harjattua pois?
Ei ole turvallista roikkua perässä kiinni.Huiskuaa kivasti vaarantaen liikenneturvallisuuden. Molemmat putsataan pois ennen ajoon lähtemistä.
Ei ole, mutta ei tässä kukaan olekaan roikkumassa kenenkään perässä kiinni.Ei ole turvallista roikkua perässä kiinni.
Oompa nähnyt senkin ihmeen, että eessä ajava yhtä äkkiä pysähtyy kun ne lumet valuu tuulilasille sieltä katolta ja ee nää eteensä pätkääkään. Kortti pitäs tommosilta ottaa pois.
Pakuilla ei varmaan pysty ajamaan ollenkaan kun niissä ei usein ole sivuikkunoita takana?Lihavoin tuosta pari olennaista kohtaa. Haiskahtaa toki vähän trollaukselta. Mutta jos ei, niin täytyy ihmetellä että mistä tällainen henkilö on saaanut ajokortin? Kuolleen kulman katsominen on kaistanvaihdossa perusasioita ja nimenomaan se jolla ne kylkeen kiilaukset vältetään. Ja oikea tapahan on tietysti ihan ensimmäiseksi laittaa se vilkku päälle, ja sitten aletaan kaistanvaihdon muihin vaiheisiin. Kyllä liikenne sujuisi mukavammin ja turvallisemmin, jos näin ajattelevat saataisiin pois sieltä.
Pakuilla ei varmaan pysty ajamaan ollenkaan kun niissä ei usein ole sivuikkunoita takana?
Joo voihan sieltä nähdä jonkun sokean kulman kohdan päätä kääntämällä, mutta mulla on kyllä tapana seurata liikennettä niin että tiedän jatkuvasti mitä sieltä takana ja sivuillakin tapahtuu.
Eipä se aina kaikilta onnistukaan. Eräskin pakukuski törmäsi autooni kolmion takaa, koska ei kuulemma nähnyt.Pakuilla ei varmaan pysty ajamaan ollenkaan kun niissä ei usein ole sivuikkunoita takana?