Avioehto on hyvä riippumatat siitä onko liiton alkaessa eroja, se voi olla hyvinkin tärkeä.
Sitä voi muuttaa myöhemmin jos tarve tulee.
Tässä se ero juuri tulee. Minä elän samaa elämää yhdessä vaimon kanssa ja meillä on täysin yhteinen talous. Omat pankkitilit toki löytyvät, mutta se johtuu vain käytännöllisyydestä (ja molemmilla on silti valtuudet toisen tiliin mm. onnettomuustilanteita varten jne). Parisuhteen aikana kartutettu omaisuus on kokonaisuudessaan yhteistä.
En usko että voisin elää tilanteessa, jossa jommalla kummalla on joku täysin erillään oleva osuus omaisuudesta. Sellainen ei ole minun käsitys parisuhteesta, eikä varsinkaan luottamuksesta. Jos tosiaan suhteen alussa varallisuus on vinoutunut, niin sitten siinä voi olla järkeä, mutta sanonta "laitetaan hynttyyt yhteen" tarkoittaa minulle paljon muutakin kuin hammasharjan siirtämistä samaan kuppiin. Jos tulee ero, niin sitten jaetaan se omaisuus puoliksi. Avioliitto tähän ei sinäänsä liity mitenkään muuten kuin että osa haluaa virallistaa suhteen sitä kautta ja varsinkin lapsia hankittaessa se helpottaa paperisotaa.
Mutta jokainen toki tavallaan.
Lähettäjä määrittää normi sähköpostissa kenelle reply all vastaukset tulee.
Et vissiin ymmärrä koko asiaa, mutta kovasti on pakko silti höpöttää väliin?
Esimerkki:
1.) Firman toimitusjohtan sihteeri haluaa lähettää yleisluontoisen viestin koko henkilöstölle, jossa kerrotaan että hallitus kokoontuu ajankohtana x ja pöytäkirjat löytyvät paikasta y.
2.) Viesti lähetetään luonnollisesti käyttäen jotain osoitekirjasta valmiiksi löytyvää koko henkilöstön jakelulistaa.
3.) Toimistotäti Sirpa saa viestin muiden mukana ja päättää vastata siihen käyttäen "replyn" sijaan "reply all" -painiketta, että "hei, kiitos tiedosta, hyvää päivänjatkoa".
4.) Vahtimestari Matti saa saman viestin, mutta häntä ei firman asiat kiinnosta niin pitkään kuin palkka juoksee ja Alkosta saa viinaa, joten hän vastaa viestiin edelleen reply allilla kaikille, että "miksi lähetit minulle tämän, kun ei kiinnosta!!!?!?!?!!!".
5.) Matti saa tässä välissä myös Sirpan viestin ja vastaa siihenkin kaikille että "suksi sinä toimistohoro kuuseen, kun annoit pikkujouluissa pillua kaikille muille".
Lopputuloksena koko henkilöstö on saanut kasan spammia ja käytävillä myhäillään. Millä logiikalla se alkuperäisen toimarin sihteeri on vastuussa noiden kahden "tyhmän ihmisen" tekemisistä? Tästä oli puhe.