Hyvä alkuhan on se, ettei käytä kaiutinpuhelua julkisesti. Se on huonoa käytöstä sekä sivullisia että soittajaa kohtaan.
Siis jos puhutaan oikeasti jostain. Tietenkin on ihan loogista, että jos suun käydessä tyhjää on tarve samalla pelata mobiilipelejä, pitää käyttää kaiutinta.
Yleensä kuitenkin puhelin naaman edessä kaiuttimella kävellään vaan siksi, että luullaan sen olevan jotenkin tyylikästä.
Vai niin.
Jos minä olen vaikka jossakin rautatavarakaupassa ostamassa tavaraa kaverin kanssa ja ympärillä kuuluu kolinaa ja pauketta ja on tarve samaan aikaan kysyä kommenttia hankintoihin remonttimieheltä, niin eipä siinä ole juuri muuta järkevää mahdollisuutta kuin pitää luuria naaman edessä, jotta ensinnäkin molemmat kuullaan mitä siellä sanotaan ja toisekseen jotta oma ääni päätyy edes jollakin tavalla säädyllisesti vastapäähän. Siitä on tyylikkyyden hakeminen kaukana ja vastaavasti jos siitä joku nörtti pahoittaa mielensä, että tuollainen puhelu käydään siellä kaupassa, niin se on sitten voi voi. Ei sen luulisi sivullisia häiritsevän yhtään sen enempää kuin normaali puhe saman porukan välillä ilman puhelinta, mutta ilmeisesti siitäkin voi sitten joku pahoittaa mielensä.
Kuten sanoin, sitä en ymmärrä että yksin liikuttaessa pidetään kaiutinta päällä, mutta muuten sen luulisi olevan ihan normaalia toimintaa. Ja oli miten oli, minun kommentti oli lähinnä vastaus siihen kun ihmeteltiin että miksi sitä luuria pidetään suun edessä.
Jos pidät sitä puhelinta kädessä kaiutinpuhelussa, ei siitä ole mitään hyötyä verraten normaaliin puheluun.
Itse käytän kaiutinpuhelua lähinnä töissä, jos joutuu kaivinkonetta ajamaan, eli tarvii molemmat kädet. Varsinaisessa työvehkeessä(sora-auto) kun on bluetooth handsfree, jonka takia en käytä korvanappia.
Eli rautalangasta, jos tarvitsen molemmat kädet homman x tekemiseen, käytän handsfreetä tai kaiutinpuhelua.
Jos en tarvitse molempia käsiä, EN pidä puhelinta kädessä kaiuttimeen puhuessa, vaan ihan normaalisti puhelin on korvan vieressä.
Rautalangasta takaisin:
- Jos puhelun pitää kuulua useammalle, pidän kaiutinta päällä.
- Jos tarvitsen molempia käsiä jonkin muuhun, pidän kaiutinta päällä.
- Jos ympärillä on meteliä, kuuluu oma ääni paremmin vastapäähän jos mikki on lähempänä äänilähdettä.
- Aina ei ole pöytää edessä mihin sen luurin voisi kaiutinpuhelun ajaksi laskea.
Harvoin noita tarpeita on, mutta silti.
Edelleen haluaisin tietää mikä on se tekkiläisten validoima asento puhelimelle silloin kun tarvitsee pitää kaiutinta päällä, eikä ympärillä ole pöytää johon sen luurin asettaa? Suun edessä sitä ei vissiin voi pitää, kun leimaantuu diivaksi tai jotain.