- Liittynyt
- 22.10.2016
- Viestejä
- 3 705
Sama kuin työelämässä kolleega kenellä papereita työpöydät täynnä ei ikinä löydä mitään alle 15min ja itse löydän saman asian sähköisenä muutamassa sekunnissa.
Kyllä paperi ja kynä on jäänne menneestä
Sama kuin työelämässä kolleega kenellä on kansioita ja tiedostoja työpöytä täynnä ei ikinä löydä mitään alle 15min ja itse löydän saman paperin pöydältä nätisti muutamassa sekunnissa.
Kyllä tietokone ja hiiri on pakkopullaa.
Nyt ilman provoa, eiköhän se paras ratkaisu ole, jota itse käyttää ja joka on kyseiseen työhön kaikista paras ja vähiten ongelmia luova. Digitaalisuus on pop ja in, mutta se ei vaan kaikilta ihmisiltä ota sujuakseen vaikka mitä tekisi. Enkä tarkoita tällä mitään vanhempaa ikäryhmää, riittää jo nämä natiivit digisnäppääjät Applensa kanssa, jotka ei osaa ulkoista kuvalähdettä pistää päälle ja työpöytä näyttää Win98 tasoiselta dokumenttihelvetiltä. Aiheeseen sopivana tosin en ymmärrä näitä "opetuspelejä". Sen mitä seurannut näitä opetuspelejä, niitä tekee aina jotkut epämääräiset nuorten drop-outtien pikkulafkat vailla pedagogista osaamista ja tajuamista. Pippapossu seikkailee näytöllä ja ahmii numeroita, sekä ripuloi automaattisesti oikeita vastauksia. Kyllähän noissa logiikka on vahva. Ei tosin ehkä opetukseen. Ja tästä päästään siihen, miksi suurin osa digitaalisesta oppimateriaalista on sitä taattua kuralaatua, jota julkisella sektorilla on niin paljon? Miksei kerrankin osattaisi tehdä jotain fiksusti?