Eipä tullut kokeiltua ennen uusinta hotfixiä PC:llä, mutta tuli muutama tunti eilen testattua. Kokeilin ihan aluksi kylmästi vääntää nupit kaakkoon eli 4k, RT Ultra+(pois lukien hairworks) + DLSS performance. Kokoonpanona 3080, 5600x, DDR4 32GB 3600mHz CL16. Pyöri paremmin kuin odotin eli silmämääräisesti LG:n tiedoista katsellen 40-70fps tietämillä tuo sahasi riippuen oliko alueela missä NPC:tä kuinka paljon. Raskaimpia kaupunkeja en vielä testannut. Mielenkiintoinen havainto oli mitä joku muukin täällä tehnyt se, että pari kertaa menuvalikkosta peliin palaaminen tiputti FPS: jonnekkin 15-20 ilman mitään järkevää syytä. Tämä ratkesi molemmilla kerroilla niin että loksutteli RT:tä pois päälle ja sitten tuo katosi yhtä mystisesti kuin tuli. Jonkin verran esiityy tuota paljon mainittua shader stutterointia kun menee uusille alueille. Itseä tuo ei koskaan ole hirveästi häirinnyt, mutta toki downgrade konsoliversioon. Nyt muutaman tunnin sekä Xbox Series X versiota että PC versiota pelanneena, taidan kyllä jatkaa PC:llä nyt kun DLSS saatu paremmin skulaamaan. Pitää ehkä vähän vielä koittaa optimoida noita asetuksia, että RT päällä (eli minimissään RTGI ja RT ambient oclusion) saisi tasaisimman suorituskyvyn. Ei tuntunut olevan merkittävää vaikutusta sillä oliko RT asetuksista päällä kaikki vai vaan yksi (RTGI).
Mitkäs tässä olivatkaan ne asetukset tuolla Ultra+ valikossa jotka säätämällä alaspäin sai eniten FPS gainia?