The Witcher 3: Wild hunt

Siltävaratalta että ette ole huomanneet niin tästä uudesta päivityksestä löytyy suoraan
"The Witcher® 3 - Wild Hunt (DX11)"
DX11 version käynnistävä linkki joka voi antaa paremman suorituskyvyn kuin pelkkä RT asetusten päältä poisotto.
Hep täältä tähän komppausta, että SER raudan kanssa tämä toimii hyvin! x5670 prossun (@4,2GHz vesillä), 16GB RAM ja Msi 1660 superi ventus xs oc:n kanssa tämä toimii oikein hyvin. Erittäin pelattava ja hävinnyt kyllä kellosta tunteja useampi nippu Witcher 3:sen kanssa.
Enpä olis tätä bundlea steamista ostanut, jos ei olisi sarjaa tullut katsottua. Se vaan että jäi bundlesta 1 ja 2 vähälle kun kolmosen löysin :rofl:
 
Onko muilla 4000-sarjan kortteja omistavilla ollut stutteringia pelissä? Itse aikaisemmalla 3060ti ei ollut stutteringia lainkaan, mutta nyt 4070ti huomasin että stutteroi välillä pelissä, inventaarion jälkeen ja cut sceneissä. Nopeasti googlatessa vastaavia ongelmia myös muilla, onko jollain ollut täällä vastaavia ja saanut stutterit fiksattua kokonaan jollain kikalla?

Mulla on 4090 ja i7-13700K. Jos DLSS Frame Generation on päällä kaikki on niin sekaisin että tätä ei voi pelata.

Kun DLSS Frame Generation on pois ei ole mitään nykimistä ja 4090 pyörittää hyvin ilman sitäkin kaikki raytracing, ultra+, NVIDIA hairworks ym. himmelit tapissa 4K resoluutiolla. Netissä ihmiset esittelevät kikkailujaan, joilla ovat kuulemma saaneet DLSS3:n toimimaan tämänkin pelin kanssa mutta en ole vielä vaivautunut kun uuden koneen kanssa on muutenkin leikkimistä.

GeForce Experience sai myös pelin kelvottomaan tilaan kun sitä erehdyin kokeilemaan.

Miten muuten paljon pelattavaa noissa kahdessa lisärissä on? Alottelin just tota Hearts Of Stonea..

Blood and Wine on huomattavasti laajempi ja ainakin kymmenen kertaa parempi, etenkin tarinaltaan. Tämä on tietysti subjektiivista mutta aika yleinen tämä mielipide on.
 
Mulla on 4090 ja i7-13700K. Jos DLSS Frame Generation on päällä kaikki on niin sekaisin että tätä ei voi pelata.

Kun DLSS Frame Generation on pois ei ole mitään nykimistä ja 4090 pyörittää hyvin ilman sitäkin kaikki raytracing, ultra+, NVIDIA hairworks ym. himmelit tapissa 4K resoluutiolla. Netissä ihmiset esittelevät kikkailujaan, joilla ovat kuulemma saaneet DLSS3:n toimimaan tämänkin pelin kanssa mutta en ole vielä vaivautunut kun uuden koneen kanssa on muutenkin leikkimistä.

GeForce Experience sai myös pelin kelvottomaan tilaan kun sitä erehdyin kokeilemaan.

Hm, ok. Itse kyllä FG päällä pelannut, ei tuo nyt niin huonossa jamassa ole (alkuun oli pahempi, nyt pienien googlen kautta tehtyjen kokeilujen jälkeen ihan ok). Käytännössä välillä stutteroi cut sceneissä tai kun inventaariosta tulee pois. Itse gameplayssa stutterit harvinaisempia, käytännössä muutamassa areassa.
 
Tuli testailtua uudella 4070 ti kortilla tätä ja nyt pyörii kyllä hienosti kiitos frame generationin :thumbsup: Yleensä ollut noiden skaalauksien ystävä, mutta kyllä tuo DLSS 3 on vain kova. Ainoa ongelma pelissä tuntuisi nyt olevan se, että kun alt+tabaa työpöydälle niin peli aina kaatuu.
 
On muuten iso ero, kun päivitin prossun i7-11700F -> i5-13600KF ja kaveriksi DDR5-muistit. Jäätävät FPS-dropit kaupungeissa ja kameraa nopeasti kääntäessä käytännössä katosivat ja pullonkaula pysyy nyt näytönohjaimella.

Sen sijaan jatkuvaa pientä nykimistä on edelleen kaikkialla. FPS on +60 ja näytönohjain 99% käyttöasteilla, mutta tuntuu pyörivän ehkä 30-40FPS. Ei ole tainnut kuulua mitään infoa tulevista patcheista ja suorituskykykorjauksista? :think:
 
On muuten iso ero, kun päivitin prossun i7-11700F -> i5-13600KF ja kaveriksi DDR5-muistit. Jäätävät FPS-dropit kaupungeissa ja kameraa nopeasti kääntäessä käytännössä katosivat ja pullonkaula pysyy nyt näytönohjaimella.

Sen sijaan jatkuvaa pientä nykimistä on edelleen kaikkialla. FPS on +60 ja näytönohjain 99% käyttöasteilla, mutta tuntuu pyörivän ehkä 30-40FPS. Ei ole tainnut kuulua mitään infoa tulevista patcheista ja suorituskykykorjauksista? :think:
 
No tämä taitaa nyt olla melkolailla läpipelattu kun nyt pelasin pelin toiseen kertaan läpi new game plussalla ja päälle vielä lisäosat. Pidin molemmista. Vaikka Hearts of Stone oli lyhyempi niin mukavaa pelattavaa kaiken kaikkiaan. Blood and wine on kaiken kehun arvoinen ja varmaankin about parhaasta päästä mitä pelaamiseen yleensä tulee. Just naputtelin vielä tämän ohjeen mukaan kaikki gwent kortit jotta sai "collect 'em all" questin läpi. Avoinna ei ole yhtään questia.
Vähän haikea olo jättää peli taakse :D Varsinkin kun Triss tuumaa "Just a moment" kun kysyy häneltä voinko jättää sinut hetkeksi yksin :(
Next gen patchin kanssa minulla ei ollut juuri mitään ongelmia. Satunnaisia kaatumisia ja lieviä grafiikkabugeja. Suorituskyky oli parempi kuin osasin odottaa.
 
Ite tahkonut nyt Witcher 2:ta läpi että saisin "täydellisen" saven TW3 NG:tä varten ja monen vuoden tauon jälkeen on tuo Rochen polku tuossa pelissä kyllä aika nautintoa. Mukavempi välillä pelata lineaarisempaa RPG:tä missä ei ole isoa mappia pullollaan kysymysmerkkejä ja muuta jonninjoutavaa puuhastelua. :hmm:

The Witcher 2 29.1.2023 0.49.12.png
The Witcher 2 29.1.2023 1.50.50.png
The Witcher 2 29.1.2023 1.57.17.png
 
The Witcher 3: Wild Hunt - Official Website

Aika vaatimattomat patch notet. PC:lle suorituskyvyn parantamiseksi ainoastaan kevyempi versio RT Global Illuminationista ja lisäksi SSR-bugin korjaus. Pitää kokeilla illalla, mutta jotenkin epäilen, ettei korjaa mikrostutteria, CPU pullonkaulaa, FPS droppeja, kaatuilua ja totaalista FPS:n romahtamista, kun on pelannut hetken. Tai mistäs sitä tietää, jos nuo kaikki ovat liian raskaan Global Illuminationin syytä :think:
 
The Witcher 3: Wild Hunt - Official Website

Aika vaatimattomat patch notet. PC:lle suorituskyvyn parantamiseksi ainoastaan kevyempi versio RT Global Illuminationista ja lisäksi SSR-bugin korjaus. Pitää kokeilla illalla, mutta jotenkin epäilen, ettei korjaa mikrostutteria, CPU pullonkaulaa, FPS droppeja, kaatuilua ja totaalista FPS:n romahtamista, kun on pelannut hetken. Tai mistäs sitä tietää, jos nuo kaikki ovat liian raskaan Global Illuminationin syytä :think:
Pelataankohan me edes samaa peliä. Noin 10h tullut hakattua. Ensimmäisen patchin jälkeen ei ole kaatunut kertaakaan. FPS nakuttaa mukavasti 100 tuntumassa eikä droppaile oli kaupungissa tai maalla. RT ultra ja DSLL3 päällä.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kokeilin tuota patchia. RT Global Illumination Performance toi 20-30% lisää FPS:ää ilman merkittävää eroa grafiikoissa. Lisäksi FPS-dropit kameraa kääntäessä ja kaupungissa olivat historiaa. Nyt RTX 3070 Ti jaksoi puskea 1440p resoluutiolla DLSS Qualityllä, Ultra-Ultra+ -asetuksilla ja RT Global Illumination Perfromance ja RT AO päällä 60-80FPS.

MUTTA nykiminen vaivaa edelleen. Etenkin ratsastaessa kamera tuntuu nykivän perässä. Ja edelleen hetken pelaamisen ja pikamatkustuksen jälkeen FPS tippui neljään ja peli piti käynnistää uudelleen. Ihan sama ongelma kuin aiemmin.

1675359454262.png


Pelataankohan me edes samaa peliä. Noin 10h tullut hakattua. Ensimmäisen patchin jälkeen ei ole kaatunut kertaakaan. FPS nakuttaa mukavasti 100 tuntumassa eikä droppaile oli kaupungissa tai maalla. RT ultra ja DSLL3 päällä7
Jaa-a. Digital Foundrykin teki videon huonosta suorituskyvystä, jossa i9-12900K oli pahasti pullonkaulana kaupungissa ja jaksoi puskea hädin tuskin 40 FPS. Oma i7-11700F oli hätää kärsimässä Novigradissa ja uusi i5-13600KF nopeilla DDR5-muisteilla sai hädin tuskin 50FPS siellä. Muutkin puhuvat täällä samoista ongelmista, mitkä itseä ovat vaivanneet. Toki jos on DLSS 3 frame generation päällä, niin se korjaa aika monta ongelmaa tässä.

EDIT: CDPR:n foorumilla kirotaan, kun päivitys ei korjannut micro stutteria ja FPS:n romahtamista ollenkaan. Joillakin peli meni täysin rikki. Hyvin meni tuokin päivitys.
 
Viimeksi muokattu:
Niin no myönnetään, että en ole edes kokeillut peliä ilman DLSS 3:sta. Olisko markkinamiehet olleet peliä koodaamassa, että menee hyvin nvidian 4000 sarjalaiset kaupaksi. Mutta mukavan sujuvaa pelailua on kyllä ainakin itsellä ollut.
 
Itselläni next gen toimi ennen oikein hyvin (4090 + 13700k) mutta tämän päivityksen jälkeen FPS nykii esim. Novigradissa ja peli kaatuilee koko ajan...

Standardihommahan pelien kanssa on se, että kun PC:llä löytyy miljoona erilaista hardware-comboa niin jokainen peli pitää testata valtavalla määrällä koneita mahdollisten ristiriitojen löytämiseksi. Sen takia hyvän maineen haluavalla pelillä pitää olla closed beta, open beta ja tiimi valmiina julkaisupäivänä jotta voidaan pistää patchejä nopeasti ulos.

Vanhan pelin ilmaiselle lämmittelypatchille ei samanlaisia resursseja löydy joten meille tulee olemaan nopan heittoa miten peli koneillamme toimii eri patchien jälkeen.
 
Itselläkin kaatui taas valikossa. Lisäksi yhdessä vaiheessa grafiikat menivät sekaisin, eli kaikki oli todella tummaa ja pimeää. Piti ladata tallennus uudestaan. Odotellaan seuraavaa tai sitä seuraavaa patchia sitten...
 
Taitaa olla aika luurankoryhmä työstämässä tätä peliä, kun muut keskittyvät CP2077 lisäosaan. En kyllä odota ihan hirveän pikaista pelikuntoon saattamista tämän kohdalla.
Itselläni next gen toimi ennen oikein hyvin (4090 + 13700k) mutta tämän päivityksen jälkeen FPS nykii esim. Novigradissa ja peli kaatuilee koko ajan...

Standardihommahan pelien kanssa on se, että kun PC:llä löytyy miljoona erilaista hardware-comboa niin jokainen peli pitää testata valtavalla määrällä koneita mahdollisten ristiriitojen löytämiseksi. Sen takia hyvän maineen haluavalla pelillä pitää olla closed beta, open beta ja tiimi valmiina julkaisupäivänä jotta voidaan pistää patchejä nopeasti ulos.

Vanhan pelin ilmaiselle lämmittelypatchille ei samanlaisia resursseja löydy joten meille tulee olemaan nopan heittoa miten peli koneillamme toimii eri patchien jälkeen.
Tottahan toki, mutta kyllä on mielestäni puhumisen arvoinen asia että ne pelit pitää ylipäätään puskea pihalle säälittävässä kunnossa (sama keskustelu vuodesta toiseen).
Kaikkea ei voi laadunvalvonta huomata koskaan, mutta pistää miettimään onko sitä laadunvalvontaa laisinkaan. Varsinkin tämän pelin kohdalla tuntuu, että haluttiin vain jonkin sortin tekniikkademo/myyntikikka DLSS 3:lle ja pelin optimointiin sen ulkopuolella ei edes haluttu panostaa. Miksi esim HBAO poistettiin kokonaan? Miksi uusi DX11 versio toimii huonommin kuin vanha samoilla modeilla höystetty DX11 versio (vai toimiiko tämän pätsin myötä jo yhtä hyvin)?
 
Varsinkin tämän pelin kohdalla tuntuu, että haluttiin vain jonkin sortin tekniikkademo
Varmaan juu, mutta myönnettävä että näyttää aivan upealta, en sinänsä itse valita jos se tehdään näin tyylillä. Nämä suorituskykyongelmat sitten eri asia. 3080 tuntuu jotenkuten jaksavan pyörittää 1440p resoa. Että onhan nuo aika älyttömät vaatimukset.
 
Olisko vinkkejä millä päihittäisin helpoiten ton Prinssi Sammakon (tai mikä lieneekään) tossa Hearts Of Stonessa.
Oma lvl on 35 mutta kovin vaikealta vaikuttaa ja autosavella alkaa just siitä taistelun alusta..
 
Olisko vinkkejä millä päihittäisin helpoiten ton Prinssi Sammakon (tai mikä lieneekään) tossa Hearts Of Stonessa.
Oma lvl on 35 mutta kovin vaikealta vaikuttaa ja autosavella alkaa just siitä taistelun alusta..
Eikös se sammakko helpotu aika paljon jos jäihin laittaa, Northern Wind taisi olla se juttu, onko semmoisia mukana? Jos on hieman alkemia jäänyt eikä löydy, tuleekin pois rollaamisen harjoitukset, sillä riitti pariakin eri aoe hyökkäystä.
 
Olisko vinkkejä millä päihittäisin helpoiten ton Prinssi Sammakon (tai mikä lieneekään) tossa Hearts Of Stonessa.
Oma lvl on 35 mutta kovin vaikealta vaikuttaa ja autosavella alkaa just siitä taistelun alusta..
Mulla kävi silloin aikoinaan sama juttu, kusin savet jotenkin ja jäi tuo DLC kesken kun en ikinä sitä sammakkoa sitten päässyt. Ehkä vois nyt joskus kokeilla uusiksi.
 
Golden Oriole auttaa paljon. Harva armori pelissä antaa poison ressua ja ilman tuota juomaa myrkkyä käyttävät viholliset ovat selvästi vaikeampia kuin kaikki muu. Esim. BaW:in myrkkykukat ovat myös järkyttävän tappavia ilman GO-juomaa mutta vitsi sen kanssa.

Jos viet Golden Oriolen Superior-tasolle niin mistään myrkkyä käyttävästä vihusta ei ole vastusta.

Muistaakseni tuli toimii tuon sammakonkin myrkkypilviä vastaan joten Igni tai pommit.
 
Vanhan pelin ilmaiselle lämmittelypatchille ei samanlaisia resursseja löydy joten meille tulee olemaan nopan heittoa miten peli koneillamme toimii eri patchien jälkeen.
Tuohonhan oli pestattu ulkopuolinen studio Venäjältä, vaan sodan alettua se yhteistyö ja siihen astinen tuotos meni pöntöstä alas. CDPR kyhäsi tämän nyt nautiskeltavan kikkareen 9kk aikana. Lopputulos sen mukainen.

Tuntuu ettei kyseinen firma opi mistään virheistään. Voi suosiolla olettaa vain sekundaa myös tulevilta julkaisuilta.
 
Tuohonhan oli pestattu ulkopuolinen studio Venäjältä, vaan sodan alettua se yhteistyö ja siihen astinen tuotos meni pöntöstä alas. CDPR kyhäsi tämän nyt nautiskeltavan kikkareen 9kk aikana. Lopputulos sen mukainen.

Tuntuu ettei kyseinen firma opi mistään virheistään. Voi suosiolla olettaa vain sekundaa myös tulevilta julkaisuilta.
Paljonko kannattaa johonkin vanhan pelin patchiin laittaa? Tämä olisi Sonyn pelinä 70€.
 
Pakko kyllä nostaa hattua Next Gen version HDR toteutukselle. Vähän kokeillut nyt miltä peli näyttää ja pyörii (odottelen vielä pätsejä ennen kuin aloitan uuden läpipeluun) ja onhan se ihan jumalaisen kaunis OLEDilla pelattaessa. Tuli White Orchardissa yöllä ukonilma vastaan ja oikein säpsähti siihen kun salamat välähtelivät niin kirkkaina ja piti kääntää päätä. o_O

Myös Toussaintin yöllinen taivas ja se tähtien loisto on jotain aivan kauneinta ja auringon nousut ja laskut myös. Oikein sielu lepää näitä katellessa. :giggle:
 
Pakko kyllä nostaa hattua Next Gen version HDR toteutukselle. Vähän kokeillut nyt miltä peli näyttää ja pyörii (odottelen vielä pätsejä ennen kuin aloitan uuden läpipeluun) ja onhan se ihan jumalaisen kaunis OLEDilla pelattaessa. Tuli White Orchardissa yöllä ukonilma vastaan ja oikein säpsähti siihen kun salamat välähtelivät niin kirkkaina ja piti kääntää päätä. o_O

Myös Toussaintin yöllinen taivas ja se tähtien loisto on jotain aivan kauneinta ja auringon nousut ja laskut myös. Oikein sielu lepää näitä katellessa. :giggle:

Minkälainen setuppi C1 kanssa? Katseluetäisyys? Näppis ja hiiri?
Tulee varmaan itsekin seuraavan kerran pelattua tuo läpi, kun OLED tai vastaava tulee hankittua.
 
Jaahas, tähän oli tullut päivitys ja FPS tippui heti 30% :love:

Kuulun siihen ilmeisen harvinaiseen joukkoon kenellä ei pahempia ongelmia ollut tämän next gen version kanssa mutta pääsinpähän viimeinkin itsekin nauttimaan koko rahalla (0€+sähköt) tästä huvista. Onneksi ei yksin tarvitse iloita sillä positiivista palautetta näyttää olevan netti täynnä. Lisää tämän studion hyvää odotellessa :smoke:
 
Minkälainen setuppi C1 kanssa? Katseluetäisyys? Näppis ja hiiri?
Tulee varmaan itsekin seuraavan kerran pelattua tuo läpi, kun OLED tai vastaava tulee hankittua.

Tämän pelin pimeät luolastot saavat kyllä himottamaan OLEDia kun IPS:n hehkuminen ja kontrastin rajoittuminen näkyvät tosi selvästi. Ehkä tämä peli on saanut seuraavan pätsin siihen mennessä kun C2 tulee takaisin aleen...
 
Minkälainen setuppi C1 kanssa? Katseluetäisyys? Näppis ja hiiri?
Tulee varmaan itsekin seuraavan kerran pelattua tuo läpi, kun OLED tai vastaava tulee hankittua.
Katseluetäisyys on aika lähellä.. en tosin mitannut mutta ehkä 2-3m. :hmm:

Löytyy langaton hiiri + näppis ja Corsairin lapboard mutta noituria pelaan kyl boxin ohjaimella preferenssin takia.
 
Jaahas, tähän oli tullut päivitys ja FPS tippui heti 30% :love:

Kuulun siihen ilmeisen harvinaiseen joukkoon kenellä ei pahempia ongelmia ollut tämän next gen version kanssa mutta pääsinpähän viimeinkin itsekin nauttimaan koko rahalla (0€+sähköt) tästä huvista. Onneksi ei yksin tarvitse iloita sillä positiivista palautetta näyttää olevan netti täynnä. Lisää tämän studion hyvää odotellessa :smoke:

No kehveli, ihmettelin itsekin viimeisimmän pätsin jälkeen että mitäs ihmettä. Itsellä samat siis, FPS laski ja peli nykii uusimmän pätsin jälkeen
 
No kehveli, ihmettelin itsekin viimeisimmän pätsin jälkeen että mitäs ihmettä. Itsellä samat siis, FPS laski ja peli nykii uusimmän pätsin jälkeen

10% FPS sai takaisin kun laittoi Screen Space Reflections: High -> Low. Toi oli ilmeisesti rikki ennen päivitystä ja oli todellisuudessa low ihan sama mikä oli asetus.
 
Screenshot_20230213-181745_Chrome.jpg


Vähän road mappii cdpr:ltä.
Hyvä että julkaisivat sentään suunnitelman ja sieltä löytyy ne tärkeimmät asiat. HBAO:n soisi erityisesti tulevan takaisin ja pikaisella aikataululla.

Mutta mutta, 9 kuukaudessa tehtyä next-gen päivitystä korjailtu nyt 2kk ilman merkittävää parannusta. Varmaan voi suosiolla sanoa että palataan asiaan jouluna 2024.
 
Eiköhän se ole selvää että näitä pätsejä tehdään vaan muutaman tyypin miehityksellä, ja homma on CDPR:n prioriteettilistalla aika matalalla. Itse pelailin jo kuukausi takaperin läpi joten ihan sama sinänsä, mutta toivottavasti saavat kuitenkin jossain vaiheessa tuon CPU-pullonkaulan korjattua ettei tulevaisuudessa ole pakko olla joku frame generointi että saa yli 60 FPS Novigradissa.
 
No voishan ne tehä kerralla sit kunnolla eikä paskoa peliä ja sit "korjailla pikkumiehistöllä ku kahvin keskeltä ehitään".
 
On kyllä kerrassaan surkeaa katsottavaa tämä CDPRn konttaaminen. Olisi voinut ajatella, että CP-launchin mega-failin jälkeen olisivat ottaneet opiksi, mutta niin vaan siellä edelleen navetassa talikot heiluu, eikä edes tuulettimia saatu siirrettyä toisaalle.

Liekö mitään uutta bisneksessä, mutta näiden pelien fanina tämä kirvelee.
 
Viimeksi muokattu:
Ei tämä nyt niin paha, pitää vaan malttaa odottaa vuosi julkaisusta että alkaa pelaamaan. Totta suht monenkin tekeleen kohdalla nykyisin.
 
Ei tämä nyt niin paha, pitää vaan malttaa odottaa vuosi julkaisusta että alkaa pelaamaan. Totta suht monenkin tekeleen kohdalla nykyisin.
Tämähän on vain avulias temppu kehittäjiltä; he odottavat että alemmankin pään RTX 4050 kortit julkaistaan, jotta useammat ehtivät hankkia DLSS 3:sta tukevan kortin ennen kuin peli on korjattu.

Noh, onneksi kohta on 7800X3D:n julkaisu ja pääsen pelaamaan CP2077, nyt kun se on kypsynyt (lähes?) valmiiksi tekeleeksi. Voi Witcherin sitten aloitella joskus loppukesästä.
 
Tämähän on vain avulias temppu kehittäjiltä; he odottavat että alemmankin pään RTX 4050 kortit julkaistaan, jotta useammat ehtivät hankkia DLSS 3:sta tukevan kortin ennen kuin peli on korjattu.

Noh, onneksi kohta on 7800X3D:n julkaisu ja pääsen pelaamaan CP2077, nyt kun se on kypsynyt (lähes?) valmiiksi tekeleeksi. Voi Witcherin sitten aloitella joskus loppukesästä.

Mä veikkaan, että tässä on totuuden siemen.

Itse jätin pelaamisen base version loppuun ja aloitin pikkaisen taaempaa (lue monta tuntia, vaikka tein kaikki muut questit ennen sitä), koska sain huonon lopun, vaikka olin pelannut pelin aikaisemmin ja yritin hyvää loppua. Olen edelleen eri mieltä siitä mikä valmistaa tytärtä koettelemukseen ja mikä ei (tosin en muistanut edes sitä), mutta toki olen katkerana asian takia ja mielipiteeni ei ole objektiivinen.

En sitten jaksanut enää mättää samaa kohtaa toista kertaa, joten jätin pelin hyllylle odottamaan päivitystä. Pidän liikaa RTX pitääkseni sitä pois, mutta välillä 3080:lla tippuu fps niin alas kaikista kikoista huolimatta, että pakko rämpyttää RT-asetuksia. Josko tuo olisi parempi lisäosia varten, jotka vedin silloin vuosia sitten jo peliin kyllästyneenä vasemmalla kädellä, joten tuntunevat nyt suht tuoreelta kokemukselta.
 
Jostain syystä itselläni alkanut peli stutteroimaan päivitysten myötä jatkuvasti sekä dx12 että myös dx11 versiolla.
Ennen pyöri ihan hyvin ilman tuota töksähtelyä.
Missähän vika?
Rtx 3090, 12400F, 1440P
 
Jostain syystä itselläni alkanut peli stutteroimaan päivitysten myötä jatkuvasti sekä dx12 että myös dx11 versiolla.
Ennen pyöri ihan hyvin ilman tuota töksähtelyä.
Missähän vika?
Rtx 3090, 12400F, 1440P

Vika on CDPR:n ripuli koodissa.
 
Jostain syystä itselläni alkanut peli stutteroimaan päivitysten myötä jatkuvasti sekä dx12 että myös dx11 versiolla.
Ennen pyöri ihan hyvin ilman tuota töksähtelyä.
Missähän vika?
Rtx 3090, 12400F, 1440P
Hieman samaa vikaa itsellä. Rt käyttö ei ole lainkaan mahdollista kaupungissa, n.40fps huonoimmillaa ja jatkuvaa nykimistä, dlss3 ei myöskään auta, vaikka fps nousee niin nykiminen on jatkuvaa.
Ilman rt muut asetukset ultra/ultra+ niin pyörii välillä hyvin ja välillä nykii, vaikka mitään asetusta ei ole muuttanut, pelin uudelleen käynnistys toisinaan auttaa.
 
Hieman samaa vikaa itsellä. Rt käyttö ei ole lainkaan mahdollista kaupungissa, n.40fps huonoimmillaa ja jatkuvaa nykimistä, dlss3 ei myöskään auta, vaikka fps nousee niin nykiminen on jatkuvaa.
Ilman rt muut asetukset ultra/ultra+ niin pyörii välillä hyvin ja välillä nykii, vaikka mitään asetusta ei ole muuttanut, pelin uudelleen käynnistys toisinaan auttaa.
Mä juoksentelin vaan metsässä ja heti alussa alkaa jo töksähtelemään kuva.
Kaupungissa en oo edes uskaltanut nyt käydä kokeilemassa.
Jos en väärin muista niin ennen tätä viimeisintä patchia toimi hyvin.
Ei tota kyllä edes pysty tällä hetkellä pelaamaan kun tökkii jatkuvasti kuva.
 
CDPR:n olisi suosilla kannattanut julkaista Next Gen -grafiikat maksullisena remaster-versiona, jonka rinnalla olisi tullut muutamat korjaukset ilmaisena päivityksenä vanhaan peliin. Sitten budjettia olisi ollut kunnolliseen bugitestaukseen ja päivityksiä voitaisiin pistää ulos tiuhempaan tahtiin.

Näytönohjainten hinnat ovat olleet pilvissä jo vuosia joten kaikki ne meistä joilla on riittävän uusi näyttis nauttimaan näistä silmäkarkeista on rahaa pistettävissä pelaamiseen. Itse pistin juuri 2099 euroa RTX 4090:een joten joku 20 euroa sellaisesta Next Gen Witcher 3:sta joka ei kaatuilisi koko ajan sopisi ihan hyvin.

Esim. Skyrim on myynyt uusintaversioita jo montakin kertaa ja loppujen lopuksi studio saa vähemmän mainehaittaa siitä että ne ovat maksullisia kuin siitä että annettaisiin ilmainen mutta huonosti toimiva päivitys.
 
Itselläni ei ole ollut isompia ongelmia ole remasterin kanssa - mitä nyt välillä fps turhan alhainen. Onneksi tuo on tuntuu moitteettoman pelattavalta myös alle 60fps, ruudunpäivitys kun tuntuu tasaisemmalta ilman frame generationia (ei pumppaile häiritsevästi). VSyncin ja muiden frame limiterien pois kytkentä vaikuttaisi ainakin omalla kokoonpanollani pakolliselta, ei stutteroi.
 
CDPR olisi pitänyt korjata 4.0 patchia jotain puoli vuotta lisää. Nyt sitä pelaa sen 150h ongelmien kanssa ja sitten kun ne on joskus myöhemmin korjattu sitä ei huvita uudelleen kovin pian.
Pahin on "shadow popping" mikä vähentää immersiota kun se tekee ympäristöstä feikin oloisen ja pelin hidastuminen mikä pakottaa uudelleen käynnistämään peliä. CDPR johto oikeasti tarvitsee uuden asenteen toimittamaan valmiimpia pelejä tulevaisuudessa.
 
Täysin pelikelvoton DX12:sta. Kaatuilee koko ajan.
Tämä on mielenkiintoista, joillakin on tuota ongelmaa ja esim. itsellä ei ole kaatunut kertaakaan. Suorituskyky ongelmia ja grafiikka virheitä on ollut, mutta ei kaatumisia. Onko sinulla modeja asennettuna?
Jouduin poistamaan next gen päivityksen jälkeen kaikki modit, koska peli ei edes käynnistynyt ja asentelin vähitellen takaisin tärkeimmät.
 
Tämä on mielenkiintoista, joillakin on tuota ongelmaa ja esim. itsellä ei ole kaatunut kertaakaan. Suorituskyky ongelmia ja grafiikka virheitä on ollut, mutta ei kaatumisia. Onko sinulla modeja asennettuna?
Jouduin poistamaan next gen päivityksen jälkeen kaikki modit, koska peli ei edes käynnistynyt ja asentelin vähitellen takaisin tärkeimmät.
0 modia.
 
Nyt kokeilin uusinta päivitystä pikaisesti. Screen space reflections low -> high näköjään puolittaa ruudunpäivityksen. Muuten en ole kokeillut tällä uusimmalla versiolla, mutta silloin kun next gen patchi tuli niin pelasin hearts of stonen ja blood and winen läpi ilman suurempia ongelmia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 378
Viestejä
4 493 486
Jäsenet
74 122
Uusin jäsen
Elmeri Hannukainen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom