Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Mitähän auto tekee jos perään on tulossa auto? Sillähän on käytännössä taakse näkyvyys, niin tekeekö se vain voimakkaan jarrutuksen ja poks auto ajaa perään. Siinä voikin olla selitteleminen poliisille, että miksi jarrutat yhtäkkiä motarilla.
No jos olet yhtään katsellut youtubesta näitä tesla autopilot crashes tjms videoita niin se ei tee yhtään mitään ihan sama mistä suunnasta tulee auto. Ehkä saattaa kuulua 0,3s ennen törmäystä se pili-pili-pili mitä Teslukat huutaa kun jotain ikävää tapahtuu.

Itse huvitan itseäni "idiots in cars", "wham bam teslacam" ja vastaavilla youtube kanavilla päivittäin.
 


Tällä vuoden 2018 ässällä oli ajettu 666 tkm ennen kuin akku meni vaihtoon.



Viisivuotias, lähes 250 tkm ajettu Model 3 Performance jolla on latailtu lähinnä vain superilla. Autoa ei ole huollettu oikeastaan ollenkaan, ja korjauksiin mennyt viidessä vuodessa yhteensä n. 1000 taalaa. Akun tehoja jäljellä n. 90 %. Samansuuntaisia lukuja myös muilla vastaavilla videon kommenteissa.
 
No jos olet yhtään katsellut youtubesta näitä tesla autopilot crashes tjms videoita niin se ei tee yhtään mitään ihan sama mistä suunnasta tulee auto. Ehkä saattaa kuulua 0,3s ennen törmäystä se pili-pili-pili mitä Teslukat huutaa kun jotain ikävää tapahtuu.

Itse huvitan itseäni "idiots in cars", "wham bam teslacam" ja vastaavilla youtube kanavilla päivittäin.
Joitain videoita on näkynyt että jos on edessä tilaa niin auto nykäisee rajusti eteenpäin automaattisesti jos peräänajo näyttää todennäköiseltä.
 
Lyö auton mikä tulee ”kylkeen” punaiseksi, hälytyksen ja jarruttaa kovaa.

Saa aika olla jalka kaasulla näissä rampeissa mitkä tulee motarille.

Miten tämä on mahdollista kun minullekin on tässä ketjussa moneen kertaan selitetty, että Tesla ei ikinä missään tilanteissa tee mitään äkillisiä voimakkaita jarrutuksia itsekseen, varsinkaan motarinopeuksissa?!? Joku ei nyt täsmää.... :hmm::hmm::hmm:
 
Miten tämä on mahdollista kun minullekin on tässä ketjussa moneen kertaan selitetty, että Tesla ei ikinä missään tilanteissa tee mitään äkillisiä voimakkaita jarrutuksia itsekseen, varsinkaan motarinopeuksissa?!? Joku ei nyt täsmää.... :hmm::hmm::hmm:
Jaa a. Eihän se tavallaan tee itsekseen. Jostain syystä kuvittelee että rampista tuleva auto tulee ”kylkeen” vaikka kääntyy ihan rampin mukaisesti suoraksi. Ehkä rampin kulma on liian suora? Mutta itse koen tätä harvasen päivä kun ajelen motareilla ja kehäteillä.

Toinen tilanne on se kun vieressä oleva auto laittaa vilkun että vaihtaa kaistaa siinä ihan nokan kohdalla, niin jarruttaa voimakkaasti antaen tilaa.
 
Paljon pelkän akun arvo mahtaa olla? Melkein kyllä veisin sen samantien johonkin mulkulle katsurille/korjaamoon uudelleen katsottavaksi alustan osien osalta ellei löydy kattavaa listaa mitä on uusittu ja milloin.
 
Muistan vielä parin vuoden takaa, kun mainostettiin suomen halvinta M3 ja olisikohan hinta ollut n. 27 000€. Toki kilsoja myös taisi olla puolet tuosta.
Omalla perversillä tavallaan houkutteleva tarjous.
No en kyllä henk. koht leikkisi venäläistä rulettia yhdelläkään akkutakuuttomalla autolla, joka maksaa enemmän kuin 3k. Tohon kun laskee akun + työt hetkenä minä hyvänsä, joihin vois budjetoida hatusta vedettynä 15-20k, niin se on päälle 30k hintainen 2019 malli.
 
No en kyllä henk. koht leikkisi venäläistä rulettia yhdelläkään akkutakuuttomalla autolla, joka maksaa enemmän kuin 3k. Tohon kun laskee akun + työt hetkenä minä hyvänsä, joihin vois budjetoida hatusta vedettynä 15-20k, niin se on päälle 30k hintainen 2019 malli.
Halvimmat akkutakuun omaavat LR-mallit, joilla voisi kuvitella ajamansa edes vuoden hieman huolettomammin kustantavat lähemmäs 25 000 euroa.
 
Otan talteen imoituksen tietoja, mutta spoilereihn niin ei pilaa.

Tesla Model 3 GNX 712 (kamux.fi)
Long Range Dual Motor AWD / SUOMEN HALVIN! / Seuraava katsastus 14.9.-26! / SOH 83% / Premium Audio / Kahdet renkaat

hintapyynti 16129€ (15900€+229€)

Akkukapasiteetti ilmoituksessa 75 kWh, Akun kokonaiskapasiteetti: 79,5 kWh

Suomi-auto

Mittarilukema
421 000 km

Vuosimalli
2019 (ensirek. 9-2019)

(mielipide) Myyjä Kamux, jolla taitaa olla maine että reklamaatiot kierrätetään riitalautakuntien kautta, ei myönnetä takuuta.
Edit mainostavat Kamux Plus lisämaksusta, mutta ei osunnut hintaa silmään.
kuva_2024-09-17_091910807.png

Kannattaa tavata mitä sopparissa luvataan, vs se mitä mainoksessa luvataan

Edit Kamux.fi Plus
Vähän epäilen että saako tuota kuitenkaan, sivujen mukaan enintään 270 000 ajetuille, ja missään pakettivaihtoehdossa ei sanottu että esim sähkiksessä oleellinen akku kuuluisi tuohon.
 
Viimeksi muokattu:
Toimittaja on kirjoittanut sinne jutun alkuun tiivistelmän jota kutsutaan ingressiksi. Onko uusavuttomuus mennyt niin pitkälle että linkin klikkaus ei onnistu?
 
Toimittaja on kirjoittanut sinne jutun alkuun tiivistelmän jota kutsutaan ingressiksi. Onko uusavuttomuus mennyt niin pitkälle että linkin klikkaus ei onnistu?
Keskustelufoorumilla ei ole tarkoitus keskustella linkein. Kannattaa lukaista foorumin säännöt uusiksi jos on epäselvää.
 
Toimittaja on kirjoittanut sinne jutun alkuun tiivistelmän jota kutsutaan ingressiksi. Onko uusavuttomuus mennyt niin pitkälle että linkin klikkaus ei onnistu?
http s://bbs.io-tech.fi/threads/keskustelua-techbbs-foorumin-saeaennoeistae-ja-moderoinnista.6425/page-93

Sori etten laittanut linkkiin kuvaus, tiivistelmää, mutta sitä klikkaamalla voi käydä lukemassa mitä siellä kirjoitettu ja arpoa miksi linkin postasin.
No vakavasti.
Jatkoin fooruin linjauksista ketjuun
Ehkä jokin lyhyt tiivistelmä olisi paikallaan.
Toimittaja on kirjoittanut sinne jutun alkuun tiivistelmän jota kutsutaan ingressiksi. Onko uusavuttomuus mennyt niin pitkälle että linkin klikkaus ei onnistu?

Uusavuttomuudesta voi olla montaa mieltä, mutta joidenkin mielestä ihan perus juttu että pelkillä linkeillä ei keskustella, vaan minimissään kerrotaan mitä linkintakana pitäisi olla, miksi sitä kannattaa linkata. Keskustelussa sitten enemmän, oman kirjoituksen lähdeviitteenä , tai jos oman kirjoituksen lisälukemiseksi suosittelee, niin sitten se tiivistelmä jne.

Eli nyt sulla ilmeisesti ajatus että jokainen klikkaisi linkkiä ja arvuuttelisi sen jälkeen miksi linkki postattu ja lukisi sieltä että mitä se käsittelee, lisäksi linkki eli englanninkieliselle sivulle.

Joku voi myös puuttu siihen että linkeillä keskustelu on foorumilla kielletty, jos ei muuten intoa linkkejä kuvailla.
 
Viimeksi muokattu:
Eli tiivistelmämä Tesla on näyttänyt harhaanjohtamistarkoituksessa range-lukemana liian korkeita numeroita jotta käyttäjöäät pysyisivät tyytyväisenä.
 
Eli tiivistelmämä Tesla on näyttänyt harhaanjohtamistarkoituksessa range-lukemana liian korkeita numeroita jotta käyttäjöäät pysyisivät tyytyväisenä.
Jatkossa lisää tiivistelmä suoraan linkin yhteyteen. Pelkkien linkkien, kuvien ja videoiden lähettäminen ilman tiivistelmää on kielletty säännöissä.
 
Huomasin aamusella erikoisen tilanteen/korkeamman matematiikan logiikkaa.

Softana 2024.26.8.

Aamulla matkaan ja sumua ilmassa. Auton mielestä liian kirkasta ja automaattivalot päällä.

Koska sumua, niin laitan sumarit eteen ja taakse päälle kun ne vielä ovat olemassa. Ennen ne sai kivasti suoraan kun täppäri auton kuvaa niin pikavalikosta päälle. Nyt pitää mennä Valot valikkoon. Mutta kappas ei saakaan päälle koska automaattivalot päällä. Jos laitoin manuaalille niin sain täpättyä sumarit päälle.

Jätin automaatille ja kokeilin väläyttää valoja, että saa pikavalikom auki. Se näyttikin sallivat sumareiden laiton päälle. Laitoin sieltä. Huomasin myöhemmin, että nyt joku mättää kun sumareiden ikonit eivät näy näytöllä.

Sen jälkeen katsoin Valot valikkoa niin sumarit sinisenä mutta harmaana eli aktiivisena mutta ei kuitenkaan. Sen jälkeen laitoin manuaalille valot ja sumarit lähti toimimaan.

Testailin myöhemmin että jos valot automaatilla ja laittaa pikavalikosta (väläyttää valoja) nämä päälle, niin vaikka näkyvät sinisenä niin eivät oikeasti ole päällä.

Sellaista koodausta tällä kertaa.

Maanantaina oli myös sumua ja tällöin auto itki kokoajan huonoa näkyvyyttä mutta vaikka muutama päivä oli samanlaista keliä, niin ei mitään herjoja.
 
Ensimmäinen oikeasti ärsyttävä vika >4v teslailussa. Uusimpien päivitysten myötä latauksen ajastus sovelluksen kautta muuttui. Nyt kuukauden aikana 3 kertaa käynyt ettei lataus olekaan alkanut ja aamulla vajaa akku.

Olen siis käyttänyt ominaisuutta että akku on ladattu klo 7:ksi jotta töihin lähtiessä olisi lämmin akku. Nyt ei välillä jotenkin auto hoksaa aloittaa latausta yöllä oikeaan aikaan. Onko pakko laittaa siis joku aloitusaika lataukselle myös? Onko muilla vastaavaa ongelmaa tai onko esim facen teslaryhmissä ollut keskustelua asiasta?
 
Itse menen tuolla että aloita lataus aikaan X. Toiminut aina. En ole koskaan luottanut tuohon lähtöaikaan.
 
Aiemmin se oli pomminvarma systeemi. Uusin kännykkäspvelluksen päivitys sotki jotain
Kieltämättä ei ole yhtä selkeä ja hyvä kuin aiemmin, olen käyttänyt samalla tavalla. Itsellä kyllä on herännyt lataamaan, mutta antaa aina virheen ettei lataus ennätä asetettuun määräaikaan mennessä. Vaikka joka kerta on ehtinyt, joten en oikein ymmärrä virheen pointtia.

Nyt huomasin sellaisen ongelman, että esilämmitys ei ainakaan tänään lämmittänyt autoa sisältä. Lämmittääkö se nykyään pelkän akun? Miten sisustan lämmityksen saa sitten ajastettua? Vai onko tossa nykyään jotain älyä jota en ymmärrä?
 
Koittakaas piruuttanne laittaa vain aloitusaika ja sen jälkeen myöhemmin taas lähtöajan valinnalle uudestaan.
 
Itellä pari kertaa oli jäänyt aiemmalla softalla lataamatta vaikka oli pyydetty. Nyt tällä uudella systeemillä toiminut tältä osin hyvin, joskin herjaa liki joka yö turhaan että ei ehdi lataamaan tavoiteaikaan. Kun katsoo sähkömittarin dataa, niin luokkaa 1-5min yliajalle tuo joutuu, että käytännössäkin näin käy. Taitaa olla vain sen verran buginen systeemi, ettei osaa korjata tätä vaikka liki joka yö sama haaste?
 
Koittakaas piruuttanne laittaa vain aloitusaika ja sen jälkeen myöhemmin taas lähtöajan valinnalle uudestaan.
Kertaalleen jo poistin ajastuksen ja laitoin uudelleen mutta pitääpä kokeilla tämäkin.

P.s kyllä ärsytti lähteä töihin polttiksella kun x:n akku oli 40%ssa aamulla ja sattui olemaan työajoja tänään lähes pari sataa km
 
Aiemmin se oli pomminvarma systeemi. Uusin kännykkäspvelluksen päivitys sotki jotain
Onko tuossa uudessa että stop charging sama kuin vanha systeemi? Että tuohon mennessä lataa itsensä valmiiksi? Mutta voi myös lataa päivällä jo?
 
Edellinen systeemi toimi 4 vuotta ilman ongelman ongelmaa. Nyt 3 kertaa jättänyt lataamatta tai aloittanut aivan liian myöhään jolloin aamulla vajaa akku
 
Tänään ilmaantunu muutama uus tuleva supercharger. Eli olisi tulossa Vantaan Ikealle, Tampereen Ikealle, Hankasalmen Jari-Pekalle, Forssan Autokeitaalle ja Jämsän ST1 patalahdelle. Sitten on muuten jokaisella Jari-Pekalla superchargerit :)
Kauankos noissa asemissa on mennyt tuonne järjestelmään ilmestymisen jälkeen, että ne on käyttö kunnossa?
 
Kauankos noissa asemissa on mennyt tuonne järjestelmään ilmestymisen jälkeen, että ne on käyttö kunnossa?
Aiemmin asemat ovat ilmaantuneet tuolle sivulle vasta kun niitä aletaan rakentamaan, mutta nyt ne on ilmaantunut jollain uudella "plan" statuksella. Eli vaikea sanoa kauan menee
 
Uudessa autobildissä testiä,
+16 astetta, Model 3 Perfonmance Facelift, nopeus 130km/h eli testasivat kuinka pitkään pääsee 130 km/h nopeutta eli ollaanpa rehellisiä, Suomen moottoritienopeus monella mitä pidellään motarilla (120 km/h ainakin epärealistinen, varmaankin 125 km/h todellinen aika monella totta).

Tulos 367km.

Siihe jos arjessa me kaikki varmasti se vähintään 30km reserviä laskeskellaan, niin about 337km uskaltaa painella menemään vauhdilla - kesällä. Toki talvella nopeudet laskee väkisillä sinne 110 km/h tienoille, mut vastaavasti kylmä verottaa.
Sääli että eivät testanneet esimerkiksi VAG-autoja juurikaan; millähän perusteella ne nuo valitsee testeihin..
Ei siinä ollu ku bmw i4/5, mersulta EQE Suv jne.. Puuttui konsanaan esim. sit ID.4/5, Enyaq, Model Y (joka kuitenkin myyvin auto), ID.7 jne.

Mikä lie logiikka.
 
Uudessa autobildissä testiä,
+16 astetta, Model 3 Perfonmance Facelift, nopeus 130km/h eli testasivat kuinka pitkään pääsee 130 km/h nopeutta eli ollaanpa rehellisiä, Suomen moottoritienopeus monella mitä pidellään motarilla (120 km/h ainakin epärealistinen, varmaankin 125 km/h todellinen aika monella totta).

Tulos 367km.

Siihe jos arjessa me kaikki varmasti se vähintään 30km reserviä laskeskellaan, niin about 337km uskaltaa painella menemään vauhdilla - kesällä. Toki talvella nopeudet laskee väkisillä sinne 110 km/h tienoille, mut vastaavasti kylmä verottaa.
Sääli että eivät testanneet esimerkiksi VAG-autoja juurikaan; millähän perusteella ne nuo valitsee testeihin..
Ei siinä ollu ku bmw i4/5, mersulta EQE Suv jne.. Puuttui konsanaan esim. sit ID.4/5, Enyaq, Model Y (joka kuitenkin myyvin auto), ID.7 jne.

Mikä lie logiikka.

Noh, onneksi Suomen pisin moottoritie on vain 350 km pitkä päästä päähän. Ja sitäkään ei saa koko matkalta ajaa 120 km/h. :D

Mitenkäs nuo muut pärjäsi?
 
Björni ajellut Model3 Highland long rangea testaten paljonko pääsee akulla. Pieniruokainen on kyllä.

Screenshot 2024-09-23 at 15.10.56.png

Juttelin eilen lyhyesti Norjan reissun kulutuksista yhden LR Highlandin omistajan kanssa kun vedettiin 1,5kk välein suunnilleen sama Norjan rundi. Itsellä keskikulutukset vm 22 autolla vähän päälle 12 siellä. Hänellä 10 ja risat. Ikinä ei tietenkään voi eri kuskien kulutuksia ihan 1 vs 1 vertailla, mutta tuolla kun ei itsekään tule juuri ylinopeuksia ajettua, koska kuullut kauhutarinoita puskassa turisteja tutkan kanssa vaanivista poliiseista, niin en kyllä keksi millä konstilla olisin päässyt tuohon kymppiin siellä tai missään muuallakaan.
 
Uudessa autobildissä testiä,
+16 astetta, Model 3 Perfonmance Facelift, nopeus 130km/h eli testasivat kuinka pitkään pääsee 130 km/h nopeutta eli ollaanpa rehellisiä, Suomen moottoritienopeus monella mitä pidellään motarilla (120 km/h ainakin epärealistinen, varmaankin 125 km/h todellinen aika monella totta).

Tulos 367km.
Mä ajoin vm 22 LR:llä pari viikkoa sitten himasta Kuopion Juustoportille ~370km 125km/h keskinopeutta. Akkua oli Superille päästessä 11%. Jää toki vähän tosta autobildin 130km/h vauhdista, mutta toisaalta akkua oli jonkun verran jäljellä ja esilämmityskin vie jonkun siivun. Perffi taitaa imeä vähän enemmän kun LR, joten tuon uuden Perffin lukema kuulostaisi siten olevan aika linjassa vanhemman LR:n kanssa.
 
Uudessa autobildissä testiä,
+16 astetta, Model 3 Perfonmance Facelift, nopeus 130km/h eli testasivat kuinka pitkään pääsee 130 km/h nopeutta eli ollaanpa rehellisiä, Suomen moottoritienopeus monella mitä pidellään motarilla (120 km/h ainakin epärealistinen, varmaankin 125 km/h todellinen aika monella totta).

Tulos 367km.

Itse tulee ajettua säännöllisesti LR model Y:llä 130-133km/h vakkarissa matkaa ja Suomen "kesäkelissä" (12-24c) kulutus pyörii 20-22kw/100km. 350km pääsee akullisella, joten sikäli aivan linjassa.
 
Viimeksi muokattu:
Noh, onneksi Suomen pisin moottoritie on vain 350 km pitkä päästä päähän. Ja sitäkään ei saa koko matkalta ajaa 120 km/h. :D

Mitenkäs nuo muut pärjäsi?
Q8 55 e tuon 433km,
Eqe suv 4matic 390km,
i5 bmw 368
i4 330
Mg4 64kwh 300
Kia awd ev6 331
Mersu eqb 3004matic 280km

Ite ehkä näen silleen että pakkolataus aina määränpäässä eikä voi vaan ajaa yhteen suuntaan.

Itseä ois ainakin Model Y 4wd Long range kiinnostanut. Ja id.7 tourer. Ja esim id.4 ja id buzz, toki Renault scenic ja Peugeot 50⁰08 myös
 
Mä ajoin vm 22 LR:llä pari viikkoa sitten himasta Kuopion Juustoportille ~370km 125km/h keskinopeutta. Akkua oli Superille päästessä 11%. Jää toki vähän tosta autobildin 130km/h vauhdista, mutta toisaalta akkua oli jonkun verran jäljellä ja esilämmityskin vie jonkun siivun. Perffi taitaa imeä vähän enemmän kun LR, joten tuon uuden Perffin lukema kuulostaisi siten olevan aika linjassa vanhemman LR:n kanssa.
Ei taida olla kyllä 125 km/h **keskinopeus**, koska tuollainen vaatisi holtitonta kaahaamista. Pienikin hidas pätkä, niin keskinopeus jää reilusti alle sen mitä kuvittelee ajavansa.
 
No en kyllä henk. koht leikkisi venäläistä rulettia yhdelläkään akkutakuuttomalla autolla, joka maksaa enemmän kuin 3k. Tohon kun laskee akun + työt hetkenä minä hyvänsä, joihin vois budjetoida hatusta vedettynä 15-20k, niin se on päälle 30k hintainen 2019 malli.

Ei kai paljon ajava tuollaista loppuunpoljettua pommia ostakaan, vaan joku vähän ajava? Jolloin käyttövuosia voi olla edessä vielä vaikka kuinka monta. Jos se akku hajoaa, niin sitten myy auton osiksi ja kärsii tappion tai teettää akkuremontin, joka luultavasti näkyy positiivisesti auton arvossa.

Ihan sama juttu on polttomoottoripuolellakin tänä päivänä. Moottorit ja vaihteistot hajoilee ja merkkihuolto tarjoaa uutta 10+ k€ hintaan. Siinä tulee käytetylle autolle nopeasti hintaa...

Asiasta kolmanteen, mikäköhän mahtaa olla Model 2:n tilanne? Onko hyviä arvauksia aikataulusta, miten sujuu Meksikon tehtaan rakentaminen?
 
Ei kai paljon ajava tuollaista loppuunpoljettua pommia ostakaan, vaan joku vähän ajava? Jolloin käyttövuosia voi olla edessä vielä vaikka kuinka monta. Jos se akku hajoaa, niin sitten myy auton osiksi ja kärsii tappion tai teettää akkuremontin, joka luultavasti näkyy positiivisesti auton arvossa.

Ihan sama juttu on polttomoottoripuolellakin tänä päivänä. Moottorit ja vaihteistot hajoilee ja merkkihuolto tarjoaa uutta 10+ k€ hintaan. Siinä tulee käytetylle autolle nopeasti hintaa...

Asiasta kolmanteen, mikäköhän mahtaa olla Model 2:n tilanne? Onko hyviä arvauksia aikataulusta, miten sujuu Meksikon tehtaan rakentaminen?
En tiedä mistä akkuautojen kanssa on tullut sellainen käsitys että takuun loputtua on pakko laittaa sikahintainen tehdasuusi akku jos leviää, eikä vaihto-osaa tai korjattua? Ei kai kukaan laita kymmenvuotiaaseen passattiinkaan tehdasmoottoria hintaan 10-20k?
 
En tiedä mistä akkuautojen kanssa on tullut sellainen käsitys että takuun loputtua on pakko laittaa sikahintainen tehdasuusi akku jos leviää, eikä vaihto-osaa tai korjattua? Ei kai kukaan laita kymmenvuotiaaseen passattiinkaan tehdasmoottoria hintaan 10-20k?
Eipä ole tullut vastaan, että esim. johonkin 200k ajettuun Model 3 saisi akkuja vaihdettua alle 15k. Ei näillä takuun päätyttyä ole muuta arvoa kun käyttöarvo.
 
Ei taida olla kyllä 125 km/h **keskinopeus**, koska tuollainen vaatisi holtitonta kaahaamista. Pienikin hidas pätkä, niin keskinopeus jää reilusti alle sen mitä kuvittelee ajavansa.
No ei vaadi. Tossa on heti alkuun 140km moottoritietä, jonka voi ajaa 140km/h. Loppumatka 100km rajoitusta, jotka voi ajaa + 110km:h ja vähän nostella kameroihin pl. pätkät Kuopion ja Mikkelin motareita, joilla se 130-140 on taas ihan turvallinen matkanopeus. Päiväsaikaan ja arkisin on tietenkin enemmän liikennettä, mutta iltaisin ja viikonloppuisin vitostiellä ei ole ketään.
 
No ei vaadi. Tossa on heti alkuun 140km moottoritietä, jonka voi ajaa 140km/h. Loppumatka 100km rajoitusta, jotka voi ajaa + 110km:h ja vähän nostella kameroihin pl. pätkät Kuopion ja Mikkelin motareita, joilla se 130-140 on taas ihan turvallinen matkanopeus. Päiväsaikaan ja arkisin on tietenkin enemmän liikennettä, mutta iltaisin ja viikonloppuisin vitostiellä ei ole ketään.
Noilla sun luvuilla keskinopeudeksi tulee 120 km/h ja sekin on varmasti reilusti yläkanttiin, kun kuitenkin olet ajanut muutamia kilometrejä taajamassa. Esim. jos ajat 10 km 80 km/h ja 5 km 40 km/h tuolla matkalla, niin keskinopeus on jo 115 km/h. Tämä ei sinänsä liity Teslaan muuten kuin että todellisella 125 km/h keskinopeudella et samalla akunkulutuksella olisi selvinnyt.
 
Noilla sun luvuilla keskinopeudeksi tulee 120 km/h ja sekin on varmasti reilusti yläkanttiin, kun kuitenkin olet ajanut muutamia kilometrejä taajamassa. Esim. jos ajat 10 km 80 km/h ja 5 km 40 km/h tuolla matkalla, niin keskinopeus on jo 115 km/h. Tämä ei sinänsä liity Teslaan muuten kuin että todellisella 125 km/h keskinopeudella et samalla akunkulutuksella olisi selvinnyt.
Mulla oli Juustoportilla auton mukaan kulunut aikaa lähdöstä tasan 3h ja mittarissa 373. Google Maps näyttää tästä samaan matkaan 366, mutta puhutaan erona lillukanvarsista.

Tolla matkalla ei ole yhtään taajamaa. Mikkeli kai periaatteessa on, mutta käytännössä iso ohitustie, jossa ei vauhdit paljoa putoile. Leppävirran taajama on risteysalue 200m
 
Ei taida olla kyllä 125 km/h **keskinopeus**, koska tuollainen vaatisi holtitonta kaahaamista. Pienikin hidas pätkä, niin keskinopeus jää reilusti alle sen mitä kuvittelee ajavansa.
No ei vaadi. Tossa on heti alkuun 140km moottoritietä, jonka voi ajaa 140km/h. Loppumatka 100km rajoitusta, jotka voi ajaa + 110km:h ja vähän nostella kameroihin pl. pätkät Kuopion ja Mikkelin motareita, joilla se 130-140 on taas ihan turvallinen matkanopeus.
Nappaa seuraavan kerran samasta reissusta Teslan näytöltä kuva, siitähän voi laskea keskinopeuden. Tuon motaripätkän 140kmh/140km jälkeen pitää ajaa yli 115 km/h 230 km, jotta saa koko matkan keskinopeudeksi 125. Ei paljon tosiaan nostella ja koko kolme tuntia paahdetaan reilusti sakkorajan yli.
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 985
Viestejä
4 417 905
Jäsenet
73 258
Uusin jäsen
lu1kero

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom