Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

M3 2020 LR vienyt useampana päivänä työpaikan parkissa 2-4% virtaa "auton valmiustila" tänäänkin söi 3.6% . Sentryt ja kaikki kuitenkin pois päältä, eikä sovellusta ole räplätty auton herättämiseksi. 4% kuitenkin jo aika monta kilowattituntia jo virtaa.
Auto ollut pari viikkoa minulla. Aiemmassa takaveto model 3:ssa ei moista tehnyt.
Ideoita?
Akun jäähtyminen? Kurkkaa vielä service menu:sta onko jotain vikakoodia tarjolla.
 
M3 2020 LR vienyt useampana päivänä työpaikan parkissa 2-4% virtaa "auton valmiustila" tänäänkin söi 3.6% . Sentryt ja kaikki kuitenkin pois päältä, eikä sovellusta ole räplätty auton herättämiseksi. 4% kuitenkin jo aika monta kilowattituntia jo virtaa.
Auto ollut pari viikkoa minulla. Aiemmassa takaveto model 3:ssa ei moista tehnyt.
Ideoita?

Itse varmaan kokeilisin rattiboottia, jos joku systeemi ei mene sleeppiin kuten pitää (tosin appi taitaa tätä nykyä ihan fiksusti ilmoittaa että auto ollut lepotilassa nn tuntia, vaikka sovelluksen avaakin).
 
Akun jäähtyminen? Kurkkaa vielä service menu:sta onko jotain vikakoodia tarjolla.
Ulkolämpötila aamulla +12 ja töistä lähtiessä +18, joten tuskin. Ei vikakoodeja.
Itse varmaan kokeilisin rattiboottia, jos joku systeemi ei mene sleeppiin kuten pitää (tosin appi taitaa tätä nykyä ihan fiksusti ilmoittaa että auto ollut lepotilassa nn tuntia, vaikka sovelluksen avaakin).
Täytyypä kokeilla.
 
Tuleehan se heti kun valmistaja läpäisee viranomaisen testit ja pystyy oikeasti osoittamaan että se toimii ja vieläpä riittävän turvallisesti (sekä ottaa lainvoimaisen vastuun tietty mahdollisista seurauksista).
 
Tuleehan se heti kun valmistaja läpäisee viranomaisen testit ja pystyy oikeasti osoittamaan että se toimii ja vieläpä riittävän turvallisesti (sekä ottaa lainvoimaisen vastuun tietty mahdollisista seurauksista).
Ongelma tällaisissa testeissä ja sertifikaateissa on softapäivitykset. Sitten pitäisi aina suorittaa kalliit testit uudelleen. Tämä siis yleisellä tasolla.
 
Tuleehan se heti kun valmistaja läpäisee viranomaisen testit ja pystyy oikeasti osoittamaan että se toimii ja vieläpä riittävän turvallisesti (sekä ottaa lainvoimaisen vastuun tietty mahdollisista seurauksista).
Eikö tuo ASS toimi jenkeissäkin niin että se auton haltija itse kännykkäsovelluksesta koko ajan painaa nappia pohjassa jossa lukee "come to me". Jos vaaratilanne tulee niin siitä napista pitää päästää irti. Jos tulee kolari niin se on sen napin painajan vastuulla koska ihminen itse käskytti auton ajamaan vaikka kolari oli tiedossa.

Ottaen huomioon miten EU näitä asioita käsittelee niin veikkaisin tuon tulevan EU kamaralla mahdolliseksi samalla tyylillä että sitä nappia pitää painaa kännykästä mutta lisäksi sen napin painajan pitää istua autossa kuskin paikalla ja pitää ratista kiinni ja hallinnoida itse polkimia.
 
Kyllähän autoja saa jo nykyään Euroopassa kävelyttää (esim. Korealaisia parkkipaikasta pois ja takaisin) jos sitä haluaa tehdä. Kritiikkiä EUn lainsäädäntöä kohtaan voi toki tehdä kunhan Tesla hakee lupaa omalle tekniikalleen täällä.
 
Eikö tuo ASS toimi jenkeissäkin niin että se auton haltija itse kännykkäsovelluksesta koko ajan painaa nappia pohjassa jossa lukee "come to me". Jos vaaratilanne tulee niin siitä napista pitää päästää irti. Jos tulee kolari niin se on sen napin painajan vastuulla koska ihminen itse käskytti auton ajamaan vaikka kolari oli tiedossa.

Ottaen huomioon miten EU näitä asioita käsittelee niin veikkaisin tuon tulevan EU kamaralla mahdolliseksi samalla tyylillä että sitä nappia pitää painaa kännykästä mutta lisäksi sen napin painajan pitää istua autossa kuskin paikalla ja pitää ratista kiinni ja hallinnoida itse polkimia.
Tuleeko auton olla kokoajan näköetäisyydellä että toimii vai mistä napin painaja tietää mahdollisesta tulevasta kolarista?
 
Ei tuo ole uutta mutta hyvä, että Tesla alkaa ottamaan perinnevalmistajia kiinni ominaisuuksissa.
Muutama video redditissä näkynyt kuinka tuokin vetänyt toisen auton kylkeen ja tolppaan. Että ei ihan täydellinen ole.
 
Tulispa Teslaan tai mihin vaan autoon joku "tekoälyopastustus", että voisi opettaa ns. "oman perusreittinsä" sille. Tuo olisi ihan hyödyllinen, kun voisi vaikka matkat työpaikalle ja/tai harrastuksiin opettaa "manuualisesti" tekoälyn tukemana.
 
Tulispa Teslaan tai mihin vaan autoon joku "tekoälyopastustus", että voisi opettaa ns. "oman perusreittinsä" sille. Tuo olisi ihan hyödyllinen, kun voisi vaikka matkat työpaikalle ja/tai harrastuksiin opettaa "manuualisesti" tekoälyn tukemana.
Eikö vain olisi parempi mennä suoraan siihen L5:n? Koska tilanteet muuttuu ja reitit muuttuu.
 
Ei tuo ole uutta mutta hyvä, että Tesla alkaa ottamaan perinnevalmistajia kiinni ominaisuuksissa.
Muutama video redditissä näkynyt kuinka tuokin vetänyt toisen auton kylkeen ja tolppaan. Että ei ihan täydellinen ole.
Mikä muu valmistaja tarjoaa parkkipaikan läpi ajoa liikenteen seassa?
 
Mikä muu valmistaja tarjoaa parkkipaikan läpi ajoa liikenteen seassa?
Mersulla on ainakin. Kalliimman pään autoissa.

Kannattaa muistaa että Summon ei ole uusi juttu Teslallakaan. Se oli heillä jo vuosia sitten mutta nyt julkaistiin ”uutena” ominaisuutena kun saatiin toimimaan ilman tutkia.

Muillahan on olemassa myös vastaavat toiminnot ja jopa automaattinen parkkeerauskin.
 
Mersulla on ainakin. Kalliimman pään autoissa.

Kannattaa muistaa että Summon ei ole uusi juttu Teslallakaan. Se oli heillä jo vuosia sitten mutta nyt julkaistiin ”uutena” ominaisuutena kun saatiin toimimaan ilman tutkia.

Muillahan on olemassa myös vastaavat toiminnot ja jopa automaattinen parkkeerauskin.
Jätitkö tarkoituksella mainitsematta että ne Teslan edelliset parkkitutkiin perustuvat summonit ja autoparkit oli aika kuppasia vrt. nämä uudet kamera pohjaiset?
 
Se vanhan model S:n automaattiparkkeeraushan toimi suhteellisen hyvin. Ei saksalaisten kilpailijoiden tasoa ihan (yksittäisissä testeissä), mutta oikein toimiva ja käyttökelpoinen. Sen jälkeenhän se meni ihan kauheaksi kuraksi eikä sitä voinut suositella kenellekään (auto ei päässyt paikkaan kuin sopivissa olosuhteissa ja siinäkin hyvin epäluotettavasti).

Tämä nykyinen taas toimii käsittääkseni ihan ok vaikka ei tuolle alkuperäiselle S:lle vielä pärjääkään. Etäisyyksien ilmoittaminen on myös jo kohtuullisen luotettavaa kunhan jättää marginaalia eikä laske matalia esineitä uhaksi. Pääsääntöisesti toimii hyvin.

Summonin aiemmasta toimivuudesta en osaa kuran tasosta sanoa (sitä ei niissä aiemmissa S:ssä vielä ollut).
 
Jätitkö tarkoituksella mainitsematta että ne Teslan edelliset parkkitutkiin perustuvat summonit ja autoparkit oli aika kuppasia vrt. nämä uudet kamera pohjaiset?
En. Koska ominaisuutena nämä eivät ole uusia vaan Tesla koittaa nousta omasta kuopastaan ja tarjota ominaisuudet mitkä heillä oli jo vuosia sitten ”uutena”.

Kuten myös nämä UI muutokset. Eka se paskomaan ja sen jälkeen tarjotaan muutokset ”uusina” kun aikaisemmin ne oli jo.
 
En. Koska ominaisuutena nämä eivät ole uusia vaan Tesla koittaa nousta omasta kuopastaan ja tarjota ominaisuudet mitkä heillä oli jo vuosia sitten ”uutena”.

Kuten myös nämä UI muutokset. Eka se paskomaan ja sen jälkeen tarjotaan muutokset ”uusina” kun aikaisemmin ne oli jo.
Tosta UI:sta jaksetaan kohkata. Mä oon yhden käyttöön ekalla kerralla kahden sekunnin pituisen viiveen tuoneen muutoksen huomannut, kun Camp- ja dogmodet olivat siirtyneet ruudun oikeasta laidasta ylös keskelle. Mitään muuta - ainakaan sellaista jota olisi tarvetta käyttää ajon aikana - en ole huomannut. Nopeuden fontti yms. taisivat muuttua malliksi seniori samassa päivityksessä, mutta noita en laske muutoksiksi.
 
Tosta UI:sta jaksetaan kohkata. Mä oon yhden käyttöön ekalla kerralla kahden sekunnin pituisen viiveen tuoneen muutoksen huomannut, kun Camp- ja dogmodet olivat siirtyneet ruudun oikeasta laidasta ylös keskelle. Mitään muuta - ainakaan sellaista jota olisi tarvetta käyttää ajon aikana - en ole huomannut. Nopeuden fontti yms. taisivat muuttua malliksi seniori samassa päivityksessä, mutta noita en laske muutoksiksi.
Tarkoitan muutosta edellisestä versiosta uuteen.
 
Mersulla on ainakin. Kalliimman pään autoissa.
Millä nimellä kyseinen ominaisuus löytyy tai onko siitä videoita? Löydän vain Active Parking Assist / Parktronic, joka osaa taskuparkkeerata tai pysäköidä muuten lähellä olevan ruutuun kuskin istuessa ratissa

On melkoisen eri asia ja todella paljon vaikeampaa, että auto itse ajaa parkkipaikalla hakemaan sinut haluamastasi paikasta.
 
Eli jostain joka tapahtunut joskus +2v sitten jolloin kaikki oli paremmin? Vähän kun se vanha ERP, josta tulee helvetin hyvä heti kun otetaan käyttöön uusi ERP?
Se UI mitä nyt käytät sisältää todella paljon v10 UIsta tuotuja asioita esim. välilehdet mitä voit vaihtaa auton alla.

Puhun pelkästään UIsta ja sen tuomista muutoksista.

@Torz Intelligent Parking System.



Toimii molempiin suuntiin.

Kyllä näitä löytyy muiltakin. Teslan kohdalla tuo ei ole uusi juttu kuin sen osalta, että saivat sen vasta nyt toimimaan taas.

Edit. Huhuja että FSD Supervised tulee olemaan todella rajoittunut Euroopassa.
 
Viimeksi muokattu:
Se UI mitä nyt käytät sisältää todella paljon v10 UIsta tuotuja asioita esim. välilehdet mitä voit vaihtaa auton alla.

Puhun pelkästään UIsta ja sen tuomista muutoksista.

@Torz Intelligent Parking System.



Toimii molempiin suuntiin.

Kyllä näitä löytyy muiltakin. Teslan kohdalla tuo ei ole uusi juttu kuin sen osalta, että saivat sen vasta nyt toimimaan taas.

Edit. Huhuja että FSD Supervised tulee olemaan todella rajoittunut Euroopassa.

Okei, kiitos linkeistä. Vaikuttaa hyvin rajoiteltulta, yksi erityinen parkkitalo jossain Stuttgartin lentokentällä joka tuota tukee, ja siellä jätetään auto Mersun omalle automaattiselle Valet-alueelle.

Ehkä tuo on tuosta laajentunut, tai sitten ei. Tuollaisenaan mielestäni hyvin pitkälti pelkkää markkinointia, eikä oikeasti merkityksellinen ominaisuus. Tesla maan päällä ihmisten seassa millä tahansa parkkipaikalla ei ole oikein millään lailla verrattavissa tuohon.
 
Teslan Self driving höpinät mantereen reunalta toiselle vuosia sitten nyt ainakin ovat olleet markkinointia jos mitä.
 
Se UI mitä nyt käytät sisältää todella paljon v10 UIsta tuotuja asioita esim. välilehdet mitä voit vaihtaa auton alla.

Puhun pelkästään UIsta ja sen tuomista muutoksista.
Nyt en ymmärrä yhtään mistä puhutaan. Mitkä ihmeen välilehdet ja muutokset? En ole noteerannut ensimmäistäkään välilehteä tuossa auton ui:ssa.
 
Nyt en ymmärrä yhtään mistä puhutaan. Mitkä ihmeen välilehdet ja muutokset? En ole noteerannut ensimmäistäkään välilehteä tuossa auton ui:ssa.
Siinä vasemmassa alanurkassa se laatikko mitä voit swaippailla. En muista miksi sitä tarkalleen kutsutaan.

V10 oli tuo, V11 siinä oli staattisena kulutus mutta myöhemmin tuli muut. V11 heikensi todella paljon käyttöä verrattuna V10:n. Paranee mutta ei ole vielä samalla tasolla nykyinen.
 
Siinä vasemmassa alanurkassa se laatikko mitä voit swaippailla. En muista miksi sitä tarkalleen kutsutaan.

V10 oli tuo, V11 siinä oli staattisena kulutus mutta myöhemmin tuli muut. V11 heikensi todella paljon käyttöä verrattuna V10:n. Paranee mutta ei ole vielä samalla tasolla nykyinen.
Siis se auton kuva, jota painamalla saa valikkomenut esiin? Ei kai tossa ui:ssa swaippaamalla tule kun lämppärin säädöt esille. Tai jos tulee, niin enpä ole ainakaan itse ollut moisesta tietoinen.
 
Enpäs ole edes huomannu moisia. Se menuvalikko (auto) + sitten niitä pikakuvakkeita erilaisiin sovelluksiin joille ei ole mitään käyttöä, koska omistan puhelimen jossa bluetooth.
Ei se kuitenkaan ole se pääpointti. Vaan se, että Tesla tuo/toi V11 uusina ominaisuuksian poistettuja ominaisuuksia.
 
Ei se kuitenkaan ole se pääpointti. Vaan se, että Tesla tuo/toi V11 uusina ominaisuuksian poistettuja ominaisuuksia.
Eikai näitä nyt kuitenkaan erityisemmin missään mainosteta ja softapäivitykset ovat ilmaisia. Toki jos jostain asiasta tykkää ja seuraavassa päivityksessä ui on muuttunut niin onhan se sinänsä ikävää, mutta onko sekään sitten hyvä että mikään ei muutu koskaan? Suurimmassa osassa autoja ui on se mikä se on ja ikinä ei päivitetä, huonot asiat ovat siinä sitten paalaukseen asti. Teslaan sentään tullut paljon hyviä uusia ominaisuuksia.

Mielestäni parempi kuitenkin että päivittyy kun että ei päivittyisi. Harva asia tulee kerralla täydelliseksi kuitenkaan.
 
Itse ainakin odotan tuota automaattista summonia, voi aamulla ottaa kupin kahvia terassilla ja ajattaa auton eteen.
 
Eikai näitä nyt kuitenkaan erityisemmin missään mainosteta ja softapäivitykset ovat ilmaisia. Toki jos jostain asiasta tykkää ja seuraavassa päivityksessä ui on muuttunut niin onhan se sinänsä ikävää, mutta onko sekään sitten hyvä että mikään ei muutu koskaan? Suurimmassa osassa autoja ui on se mikä se on ja ikinä ei päivitetä, huonot asiat ovat siinä sitten paalaukseen asti. Teslaan sentään tullut paljon hyviä uusia ominaisuuksia.

Mielestäni parempi kuitenkin että päivittyy kun että ei päivittyisi. Harva asia tulee kerralla täydelliseksi kuitenkaan.
Muillahan on selkeät faceliftit, että jutut vaihtuu kun auto vaihtuu tai se päivittyy.
Onhan se kiva, että asiat päivittyy mutta ei niitä silti tarvitse paskoa.
 

Tuommoiset äänieristykset kun tulisi joka autoon tehtaalta. Nyt kelpaa ajella hiljaisella autolla.


Montako tonnia pitää köyhtyä tuollaisen äänieristyksen tekemisestä autoon?

Ei taida selvitä ihan satasilla tuosta kun puoli sisustaa avataan ja mankeloidaan mattoa neliökaupalla joka luukkuun, oveen, lattiaan ja koteloon.
 

Tuommoiset äänieristykset kun tulisi joka autoon tehtaalta. Nyt kelpaa ajella hiljaisella autolla.

Tämä kyllä vahvistaa aika hyvin omaa käsitystä siitä, että eipä tuo Highland nyt mitenkään ihmeellisen hiljainen auto ole vieläkään, saati kovin paljon vanhoja malleja hiljaisempi. Toki Y:ssä on sitten vielä enemmän "kaikukoppaa", mutta aikalailla samanlaiset ajomelufiilikset jäi itselle molemmista. Toki jotain väitteitä olen kuullut, että Highlandin hiljaisuutta on saatu myös paremmalla aerolla, mutta toisaalta kun on noita revikoita katsellut niin erot uuden ja vanhan mallin sisämelussa on muutaman desibelin sisällä toisistaan, joten ei siitäkään nyt ihan hirveästi melua ole saatu pois.

Eipä siinä, olen minä paljon Tesloja meluisammillakin autoilla ajanut.

Montako tonnia pitää köyhtyä tuollaisen äänieristyksen tekemisestä autoon?

Ei taida selvitä ihan satasilla tuosta kun puoli sisustaa avataan ja mankeloidaan mattoa neliökaupalla joka luukkuun, oveen, lattiaan ja koteloon.

Sama kävi mielessä. Kaksi ukkoa useamman tunnin tekee noin monilla erikoismateriaaleilla niin uskoisin hinnan olevan helposti lähempänä viitä kuin yhtä tonnia...
 
Viimeksi muokattu:
Tämä kyllä vahvistaa aika hyvin omaa käsitystä siitä, että eipä tuo Highland nyt mitenkään ihmeellisen hiljainen auto ole vieläkään, saati kovin paljon vanhoja malleja hiljaisempi. Toki Y:ssä on sitten vielä enemmän "kaikukoppaa", mutta aikalailla samanlaiset ajomelufiilikset jäi itselle molemmista. Toki jotain väitteitä olen kuullut, että Highlandin hiljaisuutta on saatu myös paremmalla aerolla, mutta toisaalta kun on noita revikoita katsellut niin erot uuden ja vanhan mallin sisämelussa on muutaman desibelin sisällä toisistaan, joten ei siitäkään nyt ihan hirveästi melua ole saatu pois.

Eipä siinä, olen minä paljon Tesloja meluisammillakin autoilla ajanut.



Sama kävi mielessä. Kaksi ukkoa useamman tunnin tekee noin monilla erikoismateriaaleilla niin uskoisin hinnan olevan helposti lähempänä viitä kuin yhtä tonnia...
2.1ke. Saa tuolla hinnalla toki finikorilta heikomman äänieristyksen lisäksi ruostesuojauksen samoihin hintoihin.

Joo eipä noissa melutasoissa tehtaalta tulevissa autoissa isoja eroja varsinkaan 120kmh nopeuksissa ole, mutta se tärkeämpi seikka resonoinnin/melunlaatu, jolloin kukin yksilöllisesti toteaa meluisaksi pistävän ulinan renkaista yms.

Saa nähdä mitä juniperissa äänieristyksen myötä muuttunut kun oli rengaskaarissa uretaania tms vuotokuvissa, mutta kyllä melusaasteen vähentäminen aina kannattaa ja nostaa ajomukavuutta. Ainakin nuo foamit kaikukopassa takakontissa ja matot rengaskaarissa vaimentaneet Highlandia, mutta kyllä niistä tuplaikkunoistakin ohimenevät kuulee helposti varsinkin nastoilla ajavat.
 

Tuommoiset äänieristykset kun tulisi joka autoon tehtaalta. Nyt kelpaa ajella hiljaisella autolla.

Voin uskoa. Ite teetin samalla pajalla just tasan saman omaan model 3:een (jo kohta 5 vuotta sitten). Kieltämättä hieman yllätys miten vähän tuolla highlandissa mitään valmiina oli, vaikka arvosteluissa erityisesti hehkutettu hiljasuutta.

Tuo desibelimittari ei kerro koko kuvaa. Kokonais äänen määrä hiljeni, mutta erityisesti puheäänen ja jossain keskialueen huminasta leikkas ison palan. Tulee sellanen vakaampi fiilis autoon.
 
Voin uskoa. Ite teetin samalla pajalla just tasan saman omaan model 3:een (jo kohta 5 vuotta sitten). Kieltämättä hieman yllätys miten vähän tuolla highlandissa mitään valmiina oli, vaikka arvosteluissa erityisesti hehkutettu hiljasuutta.

Tuo desibelimittari ei kerro koko kuvaa. Kokonais äänen määrä hiljeni, mutta erityisesti puheäänen ja jossain keskialueen huminasta leikkas ison palan. Tulee sellanen vakaampi fiilis autoon.
Jep. Eipä ne tuplalasit poista meluja, mutta mukavasti vaimentaa ja Highlandin pyöränkaarieristeet se suurin seikka wanhaan 3 verrattuna niin ei pistä se melu korvaan pahasti. Esim poika tykkäs -19 Tesla 3 hiljaisena vaikka käytiin tuo Highland ajelee ja sillä referenssinä leaf -18. Paljolti makuasioita, mutta itse koen kaikki autot tehtaalta yllättävän meluisina niin mielellään tuplalasit ja lisää eristettä joka rakoon niin mukavampi puhua autossa.
 
Onkos täällä porukka tulossa ensi lauantaina tuonne Teslan valoshow tapahtumaan tesloillaan?
 
Onkos täällä porukka tulossa ensi lauantaina tuonne Teslan valoshow tapahtumaan tesloillaan?
Sinänsä haluaisin mennä, mutta mietityttää vain että jos tuollaisella kohtuu pienellä alueella on joku 2000 autoa niin pääseekö tuolta koskaan pois? Tai siis pääsee toki, mutta meneekö johonkin puoleenyöhön tms?

Eli muuten varmaan ihan jees, mutta pitääkö sitten jonottaa tuntikausia poispääsyä?
 
Sinänsä haluaisin mennä, mutta mietityttää vain että jos tuollaisella kohtuu pienellä alueella on joku 2000 autoa niin pääseekö tuolta koskaan pois? Tai siis pääsee toki, mutta meneekö johonkin puoleenyöhön tms?

Eli muuten varmaan ihan jees, mutta pitääkö sitten jonottaa tuntikausia poispääsyä?
Noin 1000 autoa on nyt ilmottautunut. Onhan siellä muutakin puuhaa, mm. Yli 25 teltallista tesloihin ja sähköautoihin liittyvää häppeninkiä.
 
Noin 1000 autoa on nyt ilmottautunut. Onhan siellä muutakin puuhaa, mm. Yli 25 teltallista tesloihin ja sähköautoihin liittyvää häppeninkiä.
Toki, mutta tuon itse valoshown jälkeen kun kaikki lähtee samaan aikaan oletettavasti niin pitääkö sitten jonottaa monta tuntia? Miten viime kerralla autot tuolta purkaantui pois?
 
Oikea eturoiskeläppä jäi keväällä polanteeseen ja alkoi repsottamaan. Luulin elvyttäneeni kiinni, mutta ei se siinä kyllä enää tule pysymään. Mistä olette ostelleet noita / saako jostain pelkät kiinnikkeet. Joku muovinen poppari näyttäisi olevan
 
Positiivisena muutoksena huomannut et ei ole enää tullut (vielä?) vastaan liikenteessä Tesloja joissa ajovalot närästää. Tais se kuskin puoleinen ajovalo olla aina jotenkin häikäisevästi tms? Olikos se valopäivitys nyt ketä tästä kiittää?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 778
Viestejä
4 565 508
Jäsenet
75 019
Uusin jäsen
Oskariy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom