Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
811
Omassa käytössä LR menee toimintamatkoissa yllättävän usein tiukille.
Joo. Mulla ei kovin usein mene arkiajoissa tiukille, mutta ei toi lataaminen niin kivaa ole, että haluaisin tehdä sitä yhtään enempää kuin nykyään tarvitsee. Imo SR ja LR ovat ihan eri autoja ja pidän tuota toimintamatkaa jopa isompana syynä valita LR kuin nelivetoa ja kovempia tehoja. Kesällä mökkipätkät 600km. LR:llä pärjään yhdellä 10min stopilla. SR:llä en pärjäisi. Arkiajossa menen kerran viikossa metrolla duuniin, lataan LR:n päivän aikana liityntäparkissa täyteen ja se +500km riittää usein taas viikoksi. SR:ää joutuisin tunkemaan töpseliin tuon lisäksi myös kauppareissuilla. Toki jos voi ladata kotona, niin silloin tuo range on ongelma ainoastaan pidemmillä matkoilla.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Mulla ei kovin usein mene arkiajoissa tiukille, mutta ei toi lataaminen niin kivaa ole, että haluaisin tehdä sitä yhtään enempää kuin nykyään tarvitsee. Imo SR ja LR ovat ihan eri autoja ja pidän tuota toimintamatkaa jopa isompana syynä valita LR kuin nelivetoa ja kovempia tehoja. Kesällä mökkipätkät 600km. LR:llä pärjään yhdellä 10min stopilla. SR:llä en pärjäisi.
Miksi et pärjäisi SR:llä yhdellä 10 min stopilla? Vai olisiko se peräti 15 min tuossa 7h rutistuksessa, joten 5 min takia se on käyttökelvoton? Ja varsinkaan Y:llä en suosittele että ajelet, sen LR:n kanssahan voisi joutua tinkimään rangesta vs. 3 SR.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
811
Miksi et pärjäisi SR:llä yhdellä 10 min stopilla? Vai olisiko se peräti 15 min tuossa 7h rutistuksessa, joten 5 min takia se on käyttökelvoton? Ja varsinkaan Y:llä en suosittele että ajelet, sen LR:n kanssahan voisi joutua tinkimään rangesta vs. 3 SR.
No mitä olen kuullut, niin SR:llä ei ajeta reipasta 300km moottoritietä himmailematta ja jos ajetaankin, niin toista mokomaa varten sitten ladataan se 100% täyteen ja arvaan että se ei onnistu 15-minuutissa ja taas on perillä akku tyhjä. Y:tä en itsekään suosittele itselleni, vaikken sen rangesta mitään tiedäkään.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
No mitä olen kuullut, niin SR:llä ei ajeta reipasta 300km moottoritietä himmailematta ja jos ajetaankin, niin toista mokomaa varten sitten ladataan se 100% täyteen ja arvaan että se ei onnistu 15-minuutissa ja taas on perillä akku tyhjä.
LR:n ja SR:n ero on ~20% rangessa. Se ei ole kovinkaan merkittävää oikein missään tilanteessa, jos et keksi jotain aivan ihmeellistä yksittäistä tapausta että just pääsen sillä toisella perille niin että mummon tarvii työntää vain 100m. Siitä vielä päivittäisen 100% vs. 80% ero, niin todellisuudessa ero on mitätön.

En tiedä missä Suomessa on 300km moottoritiesiirtymä, en ole sellaiseen törmännyt valitettavasti. Kirkkonummi - Juva on näköjään 307km (mutta Lahden moottoritie, tai Mikkelin ei ole se 300km) sitä pätkää itse ajelen vanhemmalla SR:llä jossa siis pienempi akku. Tuolla suunnilla siis lataan ensimmäisen (ja viimeisen kerran) matkallani eteenpäin. Eli tuolla uudemmalla varmaan pääsisi vielä pidemmälle.

LR+ ei mene myöskään 600km moottoritietä 120km/h vauhdilla 10 min latauksella tosin. LR+:n hieman isompi kulutus huomioiden tuskin pääsee edes 400km moottoritietä. Ja jos sen lataa kerralla, niin luultavasti menisi 600km moottoritiesiirtymään enemmän aikaa kuin SR:llä kaksi lyhyttä pysähdystä, näin jos optimoidaan sitä inhoa.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
811
LR+ ei mene myöskään 600km moottoritietä 120km/h vauhdilla 10 min latauksella tosin. LR+:n hieman isompi kulutus huomioiden tuskin pääsee edes 400km moottoritietä. Ja jos sen lataa kerralla, niin luultavasti menisi 600km moottoritiesiirtymään enemmän aikaa kuin SR:llä kaksi lyhyttä pysähdystä, näin jos optimoidaan sitä inhoa.
Mä ajoin kaksi viikkoa sitten Herttoniemi-Kuopio pätkän yli 110km/h. Toki siinä on pari hitaampaa 100km/h pätkä välissä, mutta vastaavasti 130-140km/h pätkää yhtälailla. 17% oli rangea kuopiossa. 10min ja perillä jäi vielä mehua varastoonkin. Ei tää varmaan kaikille olekaan mikään juttu, mutta kuten sanottua niin itselleni tuo on. Jos saisi 1000km rangen, niin ottaisin.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 177
Muutama tuttu kysellyt Model Y:stä ostohousut jalassa ja olen heitä vinkannut tilailemaan varastoauton kesäkuussa ennen kvartaalin vaihtumista. Ei tainnut neuvo kantaa hyvin, kun kovin huonosti on varastoautoja tarjolla. Varsinkin halpa 19" kiekoilla oleva valkoinen/musta kombo tuntuu loistavan poissaolollaan. Vedän siis sanani takaisin, enkä usko merkittäviin tarjouksiin varastoautojen osalta ennen kvartaalin vaihtumista. Model 3 takavetojen hinnatkin pysyttelevät 43k€:ssa. Taisi rahoitustarjous tehdä tehtävänsä.

Olen muutaman kerran vetänyt Y:llä kärryä ja on mukava fiilis, kun ei tiedosta koko painavan kärryn mukana olemista. Vähän sama fiilis tuli aikanaan bemarin (+700Nm) kanssa, mutta siinä näki kierroslukumittarista, että painoa oli koukussa kiinni.

Toivottavasti Volvon EX30 on vain esimakua kilpailijoiden halusta kisata myös hinnalla. Nyt vain lisää tarjontaa pöytään, niin saadaan hintasota liekkeihin. Teslan on pakko vastata erityisesti model 3:n osalta, mutta myös tulevan m2-mallin kanssa. Voipi olla mukavaa silitellä ostohousuja joskus vuosina 2025-2026, kun tarjontaa on paremmin joka hinta- ja kokoluokassa.
Monessa maassa hyviä korkotarjouksia nyt niin ei jää y mallit varastoon pölyttymään, lähinnä nuo s/x ja 3 kun odottavat Highlandia.

Tesla is rumored to be planning a 'more than $4.5 billion factory' in Spain
Jos pääsevät tuonne Espanjaan pykältämään model 2 tehtaan niin tulee hyvä kilpakumppani id2 yms.
Tuo Volvon ex30 on liian hinnakas jos vertaa y mallin karvalakkia ja ex30 longrangea keskenään. Toki menee puurot ja vellit sekaisin kun koirankoppia vertaa laivaan, mutta jos nihilisti ostaa karvalakki ex30 ilman mitään varusteita kaupunkikärryksi niin ihan jees hintainen tuo 37k volvo ATM. Taitaa olla bang of The bucket id2/Tesla 2 ja isommalla volyymilla kuin yksikään tuleva Volvo.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 339
Mika juttu se nyt on ollut etta Teslalla on ylituatonta ja autot makaavat varastoissa jos nyt ekaa kertaa ei tullutkaan hyvia neljannesvuosi tarjouksia.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
1 935
Mika juttu se nyt on ollut etta Teslalla on ylituatonta ja autot makaavat varastoissa jos nyt ekaa kertaa ei tullutkaan hyvia neljannesvuosi tarjouksia.
Onhan tässä kuukautta vielä paljon jäljellä. Onhan tuo korkotarjouskin jo vienyt varastosta MY:t.

Eiköhän niitä loppukuusta ala tulemaan jos varastoautoja vaan sattuu olemaan jäljellä (varmasti on). Kolmostahan tuolla on vaikka kuinka paljon.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Tuo kolmen prosentin todellinen tyhjäs 3/Y varaston Euroopassa nopeasti.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 762
M3:sta löytyy kymmenkunta (LR mallia siis) tälläkin hetkellä, ettei ne nyt ihan niin hyvin ole kolmoseen pureneet. Y LR:t kyllä meni sitten suht hetkessä.
Totta. Model 3 perffin saisi 51k€ hinnalla ja sehän on jo samoilla hehtaareilla Volvon EX30:n twin motorin kanssa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Muutama tuttu kysellyt Model Y:stä ostohousut jalassa ja olen heitä vinkannut tilailemaan varastoauton kesäkuussa ennen kvartaalin vaihtumista. Ei tainnut neuvo kantaa hyvin, kun kovin huonosti on varastoautoja tarjolla. Varsinkin halpa 19" kiekoilla oleva valkoinen/musta kombo tuntuu loistavan poissaolollaan. Vedän siis sanani takaisin, enkä usko merkittäviin tarjouksiin varastoautojen osalta ennen kvartaalin vaihtumista. Model 3 takavetojen hinnatkin pysyttelevät 43k€:ssa. Taisi rahoitustarjous tehdä tehtävänsä.
Nythän varastoperf 3 saa noin 5600€ alella.
 
Liittynyt
19.11.2022
Viestejä
309
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
235
Varastoperffi houkuttaisi. Taidan nukkua yön yli ja katsoa josko laittaisi auton tulemaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Paitsi Y, koska kaikki menee mitä ehditään saamaan. Y:n hinnoittelu on jo rasite erityisesti model 3:lle, mutta varmaan jossain määrin myös X:lle.
LR on korkoale ja niitä oli viikko vai kaksi takaperin 2k alella. Kun tulee varastoon eiköhän ne alea pistä.

Houkuttelee mutta nämä riisutut ominaisuudet estää vaihtoa.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 190
Miksi en siis laittaisi nyt kesällä sähkövatkainta tulemaan?:smoke:
Väkisin keksin muutaman syyn:

Autoliikkeet ovat kusessa ja syksyllä tulee varmasti hyviä alennuksia (yleensä jengi haluaa uuden auton kesäksi). Uusia mahdollisesti edullisiakin sähköautomalleja on tulossa (MG:t ym.). Tesla jatkanee agressiivisia hinnanlaskuja. Korot todennäköisesti laskevat vuodenvaihteessa.

Toki jos autoa tarvii niin go for it!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
90
Jos jotain Teslailijaa kiinnostaa niin mulla olisi ylimääräisenä 4kpl Model 3/Y nostopädejä, ainakin faceliftattuun M3:een sopiva keskikonsolin lokeron organisaattori sekä M3:n alkuperäiset kuraläpät eteen sekä myös niiden pidennysosat. Nämä löytyy Valkeakoskelta (kulkee tarvittaessa Tampereen ja Ylöjärven suuntaan) ja koko kasa vaihtuu pakettiin tummapaahtoista Löfbergsin kahvia.
20230609_085658.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.09.2017
Viestejä
14
Osaako joku vinkata, mistä saisi parhaiten sopivan adapterin 7-napaista peräkärryn pistoketta varten? Autona Model Y ja olen ymmärtänyt, ettei kaikki adapterit mahdu ongelmitta tuonne "koloon".
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
1 935
Osaako joku vinkata, mistä saisi parhaiten sopivan adapterin 7-napaista peräkärryn pistoketta varten? Autona Model Y ja olen ymmärtänyt, ettei kaikki adapterit mahdu ongelmitta tuonne "koloon".

Tuon pitäisi sopia nettikeskustelujen perusteella. Kuulemma hieman tiukka kääntää paikalleen mutta pitäisi mennä ilman erillisiä veistelyjä.
 
Liittynyt
15.01.2021
Viestejä
135
Päivitystä .. aiemmin valittelin, kun 3000 km ajetusta Y:stä hajosi ABS:t jne. Auto saatiin suht. lyhyessä ajassa kuntoon - huoltoon siis pääsi nopeammin kun oli "ajokelvoton" auto. On toistaiseksi toiminut ok korjauksen jälkeen. ABS-anturi meni edestä vaihtoon, mutta ei ole minulla tarkempaa tietoa, mikä siinä oli hajonnut. Yksi mahdollisuus on, että piuha oli asennettu väärin tai oli irti kiinnikkeestä ja hinkkasi itsensä poikki rengasta vasten tms. Tai ehkä se itse anturikin voi hajota noin pian.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 905
Onko tämä joku ref-linkki, josta hyödyt?
Noup, ei käyttäjäsidonnainen.
Tuo ?-merkin jälkeinen osa on facebookin tunniste-id facesta saaduista linkeistä, sen voi poistaa ja linkki toimii aivan normaalisti sen jälkeen.

Koodi:
https://www.tesla.com/fi_FI/event/bring-home-a-tesla?fbclid=IwAR01qcScaEQcUzVUNwH1N1Bl0qyY8LDKXaoReKZisKYWlwChYO6R1PNq-2g
vs.
Koodi:
https://www.tesla.com/fi_FI/event/bring-home-a-tesla
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
1 290
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 177
50% alemmat kuin millä? Ei ainakaan mitenkään mahdollista että esim 50% alemmat kuin Model 3:lla jonka tuotanto on jo optimoitu aika rajoille.
Nimenomaan Tesla 3 on niistä 500 peltiläpyskästä pistehitsattu prototyyppi kallis valmistaa kun muuttuu singlecastingiksi ja kaikki loput kilkkeet poistuu esim vaihteenvalitsijat, puskureiden tyhjänpäiväiset parkkitutka reiät/johtosarjojen kiinnikkeet jne. Ilmeisesti se 48v järjestelmä jota myöten kuparijohdot menee 75% pienemmiksi ja halpenee valmistaminen? Enemmän kai nuo sisuskalut uusiutuu mistä Matti Meikäläisillä ole hajuakaan miten hintakehitys muodostuu. Jossain oli mainintaa noista robottien määrästä että pienenee lukumäärä valmistattaessa kun yksinkertaistuu tuotantolinjat. Onhan näitä keinoja myös akkupuolella halventaa kuluja sekä se sähkömoottori mistä oli aiemmin puhetta ainakin pienempään Tesla 2 tulossa tonnin halvempi moottori niin voi olla tässä Highlandissa myös vastaavanlaisia ideoita säästää.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Nimenomaan Tesla 3 on niistä 500 peltiläpyskästä pistehitsattu prototyyppi kallis valmistaa kun muuttuu singlecastingiksi ja kaikki loput kilkkeet poistuu esim vaihteenvalitsijat, puskureiden tyhjänpäiväiset parkkitutka reiät/johtosarjojen kiinnikkeet jne. Ilmeisesti se 48v järjestelmä jota myöten kuparijohdot menee 75% pienemmiksi ja halpenee valmistaminen? Enemmän kai nuo sisuskalut uusiutuu mistä Matti Meikäläisillä ole hajuakaan miten hintakehitys muodostuu. Jossain oli mainintaa noista robottien määrästä että pienenee lukumäärä valmistattaessa kun yksinkertaistuu tuotantolinjat. Onhan näitä keinoja myös akkupuolella halventaa kuluja sekä se sähkömoottori mistä oli aiemmin puhetta ainakin pienempään Tesla 2 tulossa tonnin halvempi moottori niin voi olla tässä Highlandissa myös vastaavanlaisia ideoita säästää.
CT on eka 48V auto. Muut pysyy nykyisessä.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Onhan näitä keinoja myös akkupuolella halventaa kuluja
Taitaa halvimmat Model 3:n akut olla kyllä suoraan paketista, eli ellei Tesla ole saanut jotenkin yhtäkkiä parempaa diiliä BYDiltä / CATLilta, niin heikosti on mahdollisuuksia siellä säästää. Varsinkin kun käsittääkseni kiinalaiset tarjoavat niitä parempia diilejä enemmänkin kiinalaisille valmistajille, kuin Teslalle (näin oli ainakin viimeksi huhut hinnoittelusta).

Onhan se toki mahdollista että Elon on luvannut kiinalaisille että kaikki seurantadata ulkomaalailla asuvista kiinalaisista kuskeista lähetetään Pekingiin. "Freedom of speech" dude kuitenkin, auttaa kansalaisia hädässä.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
特斯拉新Model 3路试实车!确认9月上海投产,内饰全面翻新_懂车帝
Tuo artikkelin mukaan Highlandin valmistus alkaisi syyskuussa ja q4 voi alkaa vasta tilaamaan. Valmistuskustannukset 50% alemmat, joten hintoja voidaan säätää alemmaksi.
Nyt jotain lähdekritiikkiä kiitos, syön hatullisen paskaa jos ollaan edes lähimaillakaan tuollaisia lukuja. Akut edelleen suurin yksittäinen kustannus, ne tulee kiinalaisilta pitkälti ja niiden hintoja ei varmasti ole saaneet 50% alemmaksi.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 177
Joo ja Highland ymmärtääkseni lopettaa nälänhädän ja sodat kaikkialta maailmasta valmistuessaan. Jonkunlainen realismi ois hyvä olla noita myyntipuheita arvioidessa.
No lähtisin hyvin maltillisesti itse arvioimaan näitä spekulaatioita ja lähestyisin esim. millä aikajanalla valmistuskustannukset tippuu jne. Tuntuu jokaisessa Teslan visiossa olevan pitkä siirtymä 5-10v. Tuskin kukaan uskoo että tänä kesänä valmistettu 3 ja puolen vuoden päästä valmistettu Highland on 50% halvempi valmistaa.
Jokatapauksessa mielenkiintoisin seikka tässä on mahdollinen hintojen aleneminen toisin kuin perinteisillä merkeillä tuppaa uudet mallit vain nousevan hinnaltaan.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 177
CT on eka 48V auto. Muut pysyy nykyisessä.
Varmasti totta. Mitenkä pitkään sitten menee että tulee muissa malleissa? Varmastikin pikku teslassa lähtee heti tuotannon alussa, mutta 3/y siirtyy jollain aikavälillä myös. Olisiko juniper alusta alkaen ja Highlandissa vuoden parin päästä sen jälkeen.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 177
Taitaa halvimmat Model 3:n akut olla kyllä suoraan paketista, eli ellei Tesla ole saanut jotenkin yhtäkkiä parempaa diiliä BYDiltä / CATLilta, niin heikosti on mahdollisuuksia siellä säästää. Varsinkin kun käsittääkseni kiinalaiset tarjoavat niitä parempia diilejä enemmänkin kiinalaisille valmistajille, kuin Teslalle (näin oli ainakin viimeksi huhut hinnoittelusta).

Onhan se toki mahdollista että Elon on luvannut kiinalaisille että kaikki seurantadata ulkomaalailla asuvista kiinalaisista kuskeista lähetetään Pekingiin. "Freedom of speech" dude kuitenkin, auttaa kansalaisia hädässä.
Niin eiköhän ne jatkossakin suosi omiansa. M3p akkuhan ilmeisesti onkin juuri halvempi normaaliin lfp nähden ja toinen evoluutio missä kustannuksia säästetään on rakenteellinen akku. Sama oli aikoinaan kun akut integroitiin polttiksiin kunnes teslalta tuli skateboard idea johon lähes kaikki siirtyi. Nyt tulee rakenteellisenakun myötä tapahtumaan sama homma.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
M3p akkuhan ilmeisesti onkin juuri halvempi normaaliin lfp nähden
Hetkonen, miksi olisi halvempi ja jos olisi niin miksi ihmeessä Tesla käyttäisi jotain muita akkuja??

toinen evoluutio missä kustannuksia säästetään on rakenteellinen akku
Näissä kannattaa olla äärimmäisen skeptinen, en luota yhtään siihen mitä Elon heittelee koska niin suuri osa sen sanomisista on puhdasta kakkaa.

Sama oli aikoinaan kun akut integroitiin polttiksiin kunnes teslalta tuli skateboard idea johon lähes kaikki siirtyi.
Ei ollut skateboard todellakaan Teslan idea, taisi olla GM joka ensimmäisen BEV skateboard konseptin esitteli joskus ihan 2000-luvun alussa
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Varmasti totta. Mitenkä pitkään sitten menee että tulee muissa malleissa? Varmastikin pikku teslassa lähtee heti tuotannon alussa, mutta 3/y siirtyy jollain aikavälillä myös. Olisiko juniper alusta alkaen ja Highlandissa vuoden parin päästä sen jälkeen.
En usko että siirtyvät. Ei ainakaan ollut Teslan visioissa sellaista tulossa.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 190
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 141
Jos tuo pitää paikkansa muut sähköautovalmistajat voivat laittaa tehtaat pakettiin. Game over ja Teslalle monopoli.
Ai samalla tavalla kuin kaikki polttiksien tekijät laittoi tehtaat pakettiin ja Dacia on ainot mitä kaupasta saa uutena?
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 177
Hetkonen, miksi olisi halvempi ja jos olisi niin miksi ihmeessä Tesla käyttäisi jotain muita akkuja??



Näissä kannattaa olla äärimmäisen skeptinen, en luota yhtään siihen mitä Elon heittelee koska niin suuri osa sen sanomisista on puhdasta kakkaa.



Ei ollut skateboard todellakaan Teslan idea, taisi olla GM joka ensimmäisen BEV skateboard konseptin esitteli joskus ihan 2000-luvun alussa
https://technode.com/2022/08/11/byd-supplies-ev-batteries-to-tesla-in-germany-report/
Alkaa olemaan antiikkia perus lfp akut verrattuna tuleviin m3p akkuihin eli kehitys kehittyy.

No sanotaanko näin että ei niin merkitystä kuka skateboardin keksi vaan kuka sitä alkoi massoittain käyttämään. Vähän sama kuin älykännykkä keksittiin vuosikymmeniä aikaisemmin kunnes Apple räjäytti potin.

Kolmantena pointtina tuohon valmistus kulujen halpuuttamiseen Wrightin laki kun tuplaa tuotannon niin -15% valmistuskulut ei lienee kovin vaikea päästä Teslan jossain vaiheessa Highlandillä siihen -50% tavoitteeseen.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
Alkaa olemaan antiikkia perus lfp akut verrattuna tuleviin m3p akkuihin eli kehitys kehittyy.
Ok eli vertaat perus lfp akkuja BYDin lfp blade akkuihin vai ymmärsinkö väärin?

No sanotaanko näin että ei niin merkitystä kuka skateboardin keksi vaan kuka sitä alkoi massoittain käyttämään.
Skateboardia käyttää massoittain about jokainen BEV valmistaja.

Kolmantena pointtina tuohon valmistus kulujen halpuuttamiseen Wrightin laki kun tuplaa tuotannon niin -15% valmistuskulut ei lienee kovin vaikea päästä Teslan jossain vaiheessa Highlandillä siihen -50% tavoitteeseen.
Aika raju yksinkertaistus ja kuten totesin, akkujen hintakehitys ratkaisee paljon.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 177
Ok eli vertaat perus lfp akkuja BYDin lfp blade akkuihin vai ymmärsinkö väärin?



Skateboardia käyttää massoittain about jokainen BEV valmistaja.



Aika raju yksinkertaistus ja kuten totesin, akkujen hintakehitys ratkaisee paljon.
Catl teki giga Shanghain viereen tuommoisen lfmp/m3p akku tehtaan. Noita wanhoja lfp akkuja kehitetty aikalailla loppuunsa viimeisen 10v aikana tuplaten energiatiheyden yms ja nyt uusi aikakausi mangaanirikastetulle lfmp. Kyllähän noille lfp käyttöä aina riittää alemmissa/halvemmissa segmenteissä eikä ne häviä 10v mihinkään kun ovat mainioita esim kaupunkikärryihin ja Tesla 2.
Onhan bydilläkin tavoitteena saada 55 dollariin kWh lfp ja samoin Teslan 4680 ncm 70 dollariin kwh ettei nuo akkujen hintaromahdukset mitenkään yllätyksenä tule lähivuosina.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 422
Viestejä
4 160 823
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom