Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
811
Tottakai tarkoitan takakameraa ja takasivukameroita. Mulla on ollut viimeisistä kahdeksasta autosta seitsemässä peruutuskamera ja harvoin se täysin ummessa niin että hyötyä ei olisi. Perseeseen tarraava lumihöttö on se pahin. Toisaalta mulla on silloin niin bemareissa, vaggilaisissa kuin japseissa tutkatkin huutaneet hoosiannaa. Paras on ehdottomasti ollut passatin kääntyvä kamera.

Olenko sanonut, että mulla pyyhkijät ei pelaa? Mulle pyyhkijät eivät ole olleet ongelma, kun turhia pyyhkäisyjä tulee kerran 2tkm. Sateella pyyhintä saisi olla yhden pykälän hitaampaa. Kaikista olosuhteista ei ole vielä kokemusta ja sen toin reilusti esiin.

Karvalakki päässä, kun Tesla mainittu? Katso vastaukseni Slayerille yltä. Mistä sä tuon "vain koska Tesla" repäisit?
Tässä on aika täydellisesti kiteytettynä omakin mielipide näistä. Ja mulla on siis hoosiannaa huutavat tutkat kuten aiemmissakin autoissa. Ja noi pyyhkijät ei tosiaan ole ongelma. Tuleehan siinä se mitä vittua efekti, jos yhtäkkiä pyykäisee kuivaa lasia, mutta joka kerta on lasol -suihkauksella tuosta selvitty ja sitä ei tosiaan ole usein tapahtunut.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 763
Itse olen ollut ilmeisen onnekas koska haamupyyhkäisyjä on tullut yksi viimeisen 4kk aikana. Ois kiva tietää mikä noita aiheuttaa kun toisilla on selvästi enemmän kuin toisilla
Laadunvaihtelulta tuo vaikuttaa. Lisäksi lukemani perusteella pöly kamerakotelossa, lika/naarmut lasissa tai lasinpesunesteen tekemä kalvo voivat sotkea toiminnan.
Ehkä ihmiselle kuka niitä osaa tulkita. Kerro sama sille AIlle joka tulkkaa etäisyyttä.
En hyödynnä Visionia, kun en siihen luota. Suuntaa-antavasti sitä voi vilkaista, mutta senttimetrit ovat täyttä tuubaa.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
811
Laadunvaihtelulta tuo vaikuttaa. Lisäksi lukemani perusteella pöly kamerakotelossa, lika/naarmut lasissa tai lasinpesunesteen tekemä kalvo voivat sotkea toiminnan.

En hyödynnä Visionia, kun en siihen luota. Suuntaa-antavasti sitä voi vilkaista, mutta senttimetrit ovat täyttä tuubaa.
Siitepöly ollut oman kokemukseni perusteella isoin aiheuttaja. Jos ei lähtiessä pyyhkäise lasia puhtaaksi, niin jossain vaiheessa on pyyhkäisy odotettavissa kun sitä on tarpeeksi / sopivassa paikassa kameran kannalta.

Mä tossa kanssa erehdyin aiemmin noiden parkkiavustimien ja tutkien kaikkivoipaisuutta kyseenalaistamaan, mutta olin väärässä. Ne on kuulemma ihan täydelliset kun vain osaa käyttää ja jaksaa aina lähtiessään (ja tullessaan jos ovat paskaantuneet ajossa..) pyyhkiä puskurinsa.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 763
Tästä Tesla fanboy - haters väännöstä vielä.

Kun Teslaa olin hankkimassa, tiesin varsin hyvin kyseisen auton ongelmista kuten tutkien puute, haamujarruttelut, koukun naurettava muovisuoja ja liittimen ahtaus sekä muut jutut. Hankin auton silti, koska hyvät puolet (erityisesti suhteessa hintaan) olivat vaakakupissa minulle merkityksellisempiä. Siksi asennoitumiseni ongelmiin lienee neutraalimpi kuin Teslan toilailuja sivusta seuraavilla tai joilla auton ominaisuudet ovat muuttuneet omistuksen aikana.

Vaihtoehtoja selvittäessäni kovin monessa muussakin merkissä oli jotain mätää. Esimerkiksi latausnopeuteen, tiloihin, käyttöliittymään tai vaikka valoihin liittyen. Olisikin markkinoilla täydellinen nelivetosähkäri isoilla tiloilla, hyvillä penkeillä, hyvällä latauksella ja rangella, toimivalla softalla ja sovelluksella, erinomaisella huollolla sekä kaikenmaailman nykyaikaisilla varusteilla alle 60k€ hintaan. Mutta kun ei ole, niin kompromisseihin jouduin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
835
Minulla turhia pyyhkäisyjä on ollut vain pari kertaa. Mites sinulla?
Itsellä jäi ostohousuista huolimatta Tesla kauppaan vielä ainakin vuodeksi. Koeajeluiden ja pähkinnän päätteeksi päätin ottaa aikalisän ja seurata tuota hinta ym. kehitystä vielä liisarin ratista. Palaillaan tähän asiaan taas ensi keväänä. Nyt alla #uusivuodeksi sähkö-Kona.

Kavereilla noita tesloja on, ja heidän suustaan on "ihan perseestä" tuo kuivaa ikkunaa hinkkaava automatiikka :)
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
911
Ei mullakaan koskaan pyyhkijät kuivaa ikkunaa hinkkaa, enemmänkin automaatin ongelma on päinvastainen. Eli jos lentää jotain hienoa vesisumua edellä ajavasta, niin pyyhkijät ei ala pyyhkimään tarpeeksi herkästi. Tunnistaa vaan sateen pisarat, ei sellaista hienoa sumua.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Näin on, joillakin. Eikös tässä yhtenä syynä ole pidetty likaista kameran ja lasin väliä? Luin jostain, että rangerit ovat näitä puhdistelleet. Minulla turhia pyyhkäisyjä on ollut vain pari kertaa. Mites sinulla?
Rangerit kyllä tekevät tuota, mutta ei tuo käsittääkseni ole auttanut useimpia (ja jos on "auttanut", niin tyyli on "eilen kävivät puhdistaa, tänään ei ole vielä pyyhkinyt" mikä ei paljon kerro). Varsinkaan, kun kaikilla ei sitä pölyä siellä välissä ole ja silti tekevät noita haamupyyhkäisyjä.

Tässäkin voi tosin ihmetellä miksei sitä ole kunnolla eristetty, jos kameran toiminta heikkenee itsekseen. Vai liekö vaan unohtunut tiiviste välistä kun on pitänyt rakentaa mahdollisimman halvalla. Tai kuuluvatko nämä siihen kuuluisaan huolto-ohjelmaan, jota Tesla ei tarvitse ja huoltokulut on 0€, kunhan muistaa välillä vapaaehtoisesti huoltaa ne kaikki samat asiat kuin muissakin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
801
Mä tossa kanssa erehdyin aiemmin noiden parkkiavustimien ja tutkien kaikkivoipaisuutta kyseenalaistamaan, mutta olin väärässä. Ne on kuulemma ihan täydelliset kun vain osaa käyttää ja jaksaa aina lähtiessään (ja tullessaan jos ovat paskaantuneet ajossa..) pyyhkiä puskurinsa.
Missä autossa tuollaista katkeruutta aiheuttavat tutkat on? Omissa kulkineissa ei ole keskimäärin edes kertaa talvessa jäätyneet sensorit.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
811
Rangerit kyllä tekevät tuota, mutta ei tuo käsittääkseni ole auttanut useimpia (ja jos on "auttanut", niin tyyli on "eilen kävivät puhdistaa, tänään ei ole vielä pyyhkinyt" mikä ei paljon kerro). Varsinkaan, kun kaikilla ei sitä pölyä siellä välissä ole ja silti tekevät noita haamupyyhkäisyjä.

Tässäkin voi tosin ihmetellä miksei sitä ole kunnolla eristetty, jos kameran toiminta heikkenee itsekseen. Vai liekö vaan unohtunut tiiviste välistä kun on pitänyt rakentaa mahdollisimman halvalla. Tai kuuluvatko nämä siihen kuuluisaan huolto-ohjelmaan, jota Tesla ei tarvitse ja huoltokulut on 0€, kunhan muistaa välillä vapaaehtoisesti huoltaa ne kaikki samat asiat kuin muissakin.
Kuinka usein itselläsi on tuota tapahtunut ja onko nuo kerrat olleet sellaisia, että lasolit lasille on ratkaisseet ongelman, vai oletko joutunut ajamaan pitkiä pätkiä siten, pyyhkimet hankaavat kuivaa lasolia? Kysyn, koska yksittäispyykäisyjä lukuunottamatta noita ei itselläni ole tullut ja silloin kun on, niin aiheuttajan on voinut lukea lasista (siitepöly/paska/kuolleet öttiäiset).
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
811
Missä autossa tuollaista katkeruutta aiheuttavat tutkat on? Omissa kulkineissa ei ole keskimäärin edes kertaa talvessa jäätyneet sensorit.
No vaikka mun kolmessa edellisessä autossa. 280cdi, 320cdi ja Tesla Model 3 LR (joka siis nykyinen auto). Jos sensorit ovat paskassa/jäässä, niin ne eivät pelaa oikein. Teslalla oma talvikausi jäi aika lyhyeksi, niin en nyt tähän hätään muista että huusivatko ne vai ilmoittiko auto vaan näytöllä, että homma ei toimi.

Ja jos nyt vaikka lumenputsausta ajattelee, niin kyllä laiskinkin yleensä ne ikkunat putsaa, mutta puskureihin nyt ei jaksa koskea kukaan.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 763
Rangerit kyllä tekevät tuota, mutta ei tuo käsittääkseni ole auttanut useimpia (ja jos on "auttanut", niin tyyli on "eilen kävivät puhdistaa, tänään ei ole vielä pyyhkinyt" mikä ei paljon kerro). Varsinkaan, kun kaikilla ei sitä pölyä siellä välissä ole ja silti tekevät noita haamupyyhkäisyjä.

Tässäkin voi tosin ihmetellä miksei sitä ole kunnolla eristetty, jos kameran toiminta heikkenee itsekseen. Vai liekö vaan unohtunut tiiviste välistä kun on pitänyt rakentaa mahdollisimman halvalla. Tai kuuluvatko nämä siihen kuuluisaan huolto-ohjelmaan, jota Tesla ei tarvitse ja huoltokulut on 0€, kunhan muistaa välillä vapaaehtoisesti huoltaa ne kaikki samat asiat kuin muissakin.
Ok. Hyvä kun sinulla on tietoa fiksauksen hyödyttömyydestä.

Onko sinulla siis tietoa tiivisteen puuttumisesta tai että homma on pitänyt tehdä mahdollisimman halvalla? Miten muuten kamera-asennus tehdään kalliilla, kun sadeanturia ei huomioida? Ja miten ihmeessä sait kuuluisan huolto-ohjelman kamerakoteloon yhdistettyä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
835
Ja jos nyt vaikka lumenputsausta ajattelee, niin kyllä laiskinkin yleensä ne ikkunat putsaa, mutta puskureihin nyt ei jaksa koskea kukaan.
Jos ei aivan tajuton kiire ole (hyvin harvoin on, ehkä 2 lähtöä vuodessa?), niin kyllä minä putsailen koko auton ympäriinsä lumesta, ml. puskurit. Ei lentele sitten lumet takanatulevan silmille liikenteessä. Kamerankin pyyhkäisen monesti samalla.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Kuinka usein itselläsi on tuota tapahtunut ja onko nuo kerrat olleet sellaisia, että lasolit lasille on ratkaisseet ongelman, vai oletko joutunut ajamaan pitkiä pätkiä siten, pyyhkimet hankaavat kuivaa lasolia? Kysyn, koska yksittäispyykäisyjä lukuunottamatta noita ei itselläni ole tullut ja silloin kun on, niin aiheuttajan on voinut lukea lasista (siitepöly/paska/kuolleet öttiäiset).
Revin yleensä vakkarin pois päältä aika nopeasti ja ajelen loppumatkan ilman vakkaria. Kyllä tuota tapahtuu, en kirjaa kyllä pidä siitä milloin (koska olen aika tottunut siihen ettei se vaan toimi sateella tai kuivalla).

Ok. Hyvä kun sinulla on tietoa fiksauksen hyödyttömyydestä.
Noh, eihän sitä tarvitse kuin seurata tuota Facebook ryhmää jossa aina välillä noita raportteja näkee.

Onko sinulla siis tietoa tiivisteen puuttumisesta tai että homma on pitänyt tehdä mahdollisimman halvalla? Miten muuten kamera-asennus tehdään kalliilla, kun sadeanturia ei huomioida? Ja miten ihmeessä sait kuuluisan huolto-ohjelman kamerakoteloon yhdistettyä?
Revi se irti, niin näet. Ei se ole kovinkaan monimutkaisesti kiinni ja kun laitat sen takaisin niin se on edelleen aivan yhtä heikko. Rasvainen ikkuna sieltä on muutamalta löytynyt, pöly on aivan toinen tarina. Pölyn esto on vaikeampaa, mutta rasvaa sieltä alta ei kyllä pitäisi normaalikäytössä löytyä. Mutta koska kyseessä on suljettu rakenne, jonka ei pitäisi hengittää (koska siinä ei ole zoomia tai vaihdettavaa linssiä), niin eihän sinne mitään väliin pitäisi päästä, ei edes pölyä.

Jos kamerakotelo pitää tasaisin väliajoin putsata, niin eikö se sinun mielestäsi ole aikalailla kausihuoltoa? Vai onko se jokin piilotettava kulu sitten, joka ei liity autoon vaan vain sattumalta olisi hyvä tehdä tasaisin väliajoin? Mikä ihme se sitten on, jos ei huoltotarve?
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 763
...
Jos kamerakotelo pitää tasaisin väliajoin putsata, niin eikö se sinun mielestäsi ole aikalailla kausihuoltoa? Vai onko se jokin piilotettava kulu sitten, joka ei liity autoon vaan vain sattumalta olisi hyvä tehdä tasaisin väliajoin? Mikä ihme se sitten on, jos ei huoltotarve?
Minulle on syntynyt käsitys, että tarpeen vaatiessa kertakorjaus riittää eikä koteloa ole tarve säännöllisesti räplätä. Muuten kyseessä on susirakenne. Ei tuollaista kuulu kausittain puhdistella.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Minulle on syntynyt käsitys, että tarpeen vaatiessa kertakorjaus riittää eikä koteloa ole tarve säännöllisesti räplätä. Muuten kyseessä on susirakenne. Ei tuollaista kuulu kausittain puhdistella.
Ei sille kotelolle tuossa puhdistuksessa mitään muutoksia tehdä. Miksi sen pölyn/rasvan keräys muuttuisi siis mitenkään? Vai meinaatko että kaikki on tehtaalta suoraan (QA ongelma) ?
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 817
HW4 raudalla olevan auton testailua tubettajan toimesta. Kamerasijoittelu sama kuin ennen. Edessä paikka kolmelle kameralle, mutta vain 2 kameraa asennettuna. Ei löydy tutkaa. FSD Betaa ei voi käyttää, mutta autopilot toimii. Testaajan mielestä kameroista tuleva kuva näyttää todella hyvälle auton näytöllä. Tuubivideolla myös kaapattua kuvaa kameroista. Näyttää tuubissakin hw4 kamera paremmalta kuin verrokkivideo hw3 autosta samalla pätkällä.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
811
Jos ei aivan tajuton kiire ole (hyvin harvoin on, ehkä 2 lähtöä vuodessa?), niin kyllä minä putsailen koko auton ympäriinsä lumesta, ml. puskurit. Ei lentele sitten lumet takanatulevan silmille liikenteessä. Kamerankin pyyhkäisen monesti samalla.
No onnea sulle. Itse painun pakkasessa suoraan sisään. Varmaan ne toimiikin jos jaksaa nysvätä. Sama pätee sen takakameran putsaamiseen.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 178
HW4 raudalla olevan auton testailua tubettajan toimesta. Kamerasijoittelu sama kuin ennen. Edessä paikka kolmelle kameralle, mutta vain 2 kameraa asennettuna. Ei löydy tutkaa. FSD Betaa ei voi käyttää, mutta autopilot toimii. Testaajan mielestä kameroista tuleva kuva näyttää todella hyvälle auton näytöllä. Tuubivideolla myös kaapattua kuvaa kameroista. Näyttää tuubissakin hw4 kamera paremmalta kuin verrokkivideo hw3 autosta samalla pätkällä.

Ilmeisesti nuo sivukamerat näyttää laajemmin, väritoisto parempi ja range nousee 80m -->190m
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 817
Ilmeisesti nuo sivukamerat näyttää laajemmin, väritoisto parempi ja range nousee 80m -->190m
Tais hw3:lla päivittyä uusin fsd beta(11.4.2) softa näkemään kauemmas ainakin joissakin tilanteissa.

Tested by Chuck Cook, the B-pillar cameras can now catch the first glimpse of oncoming traffic as far out as 623ft (190m), compared to the current 262ft (80m) Tesla-cited range.

The upper limit has now been raised to 400-600ft, depending on the side and conditions,
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 817
Tämä tutkan puuttuminen ei liene kuitenkaan ihan selvää vielä.
Sama lähde muuten mun videossa. Tarkoitin vain, että videon model s + hw4 autossa ei tutkaa ollut. Videolla siis model s eikä x kuten twiitissä. Jännä nähdä miten tutkan kanssa käy. Kai se pakosti johonkin autoversioihin tulee, kun tuskin tesla muuten olisi tutkaa kehittänyt ja testannut. Olisko joku premium juttu tai ehkä robotaxi variantit autoista? Toki teslan tapauksessa ei ole mitenkään poissuljettua etteikö tutkaa saatettaisi jälkiasentaa hw4 autoihin joista se nyt puuttuu
 

GGoljatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 639
Varmastikin hauskaa aina arvuutella että millähän ominaisuuksilla uusi autoni on varusteltu :lol:
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 178
Sama lähde muuten mun videossa. Tarkoitin vain, että videon model s + hw4 autossa ei tutkaa ollut. Videolla siis model s eikä x kuten twiitissä. Jännä nähdä miten tutkan kanssa käy. Kai se pakosti johonkin autoversioihin tulee, kun tuskin tesla muuten olisi tutkaa kehittänyt ja testannut. Olisko joku premium juttu tai ehkä robotaxi variantit autoista? Toki teslan tapauksessa ei ole mitenkään poissuljettua etteikö tutkaa saatettaisi jälkiasentaa hw4 autoihin joista se nyt puuttuu
Eiköhän nuo puuttuvat kamerat ja tutkat tule tänä vuonna kaikkiin malleihin, mutta jos ei kiire hommata autoa niin ostaisin vasta ensi vuonna että sisältyy jo lähtökohtaisesti kaikki elementit eikä tarvitse arvuutella onko joku jämäerä jossain pölyttymässä end quarter pushin alennusta varten vaillinaisilla kameroilla.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 708
Sama lähde muuten mun videossa. Tarkoitin vain, että videon model s + hw4 autossa ei tutkaa ollut. Videolla siis model s eikä x kuten twiitissä. Jännä nähdä miten tutkan kanssa käy. Kai se pakosti johonkin autoversioihin tulee, kun tuskin tesla muuten olisi tutkaa kehittänyt ja testannut. Olisko joku premium juttu tai ehkä robotaxi variantit autoista? Toki teslan tapauksessa ei ole mitenkään poissuljettua etteikö tutkaa saatettaisi jälkiasentaa hw4 autoihin joista se nyt puuttuu
Tesla/Elon sanonut että HD tutka tarvitaan. Nyt sellainen saatiin kun tekniikka kehittyi. Tutka itsessään on kolmannen osapuolen tekemä mikä on karsittu malli normaalista Tesla käyttöön.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Tesla/Elon sanonut että HD tutka tarvitaan. Nyt sellainen saatiin kun tekniikka kehittyi. Tutka itsessään on kolmannen osapuolen tekemä mikä on karsittu malli normaalista Tesla käyttöön.
Sen mitä tietoa tuosta nyt on saatavilla, niin sen erottelukyky tai keila ei ole reippaasti erilainen kuin vanhankaan tutkan, ainakaan jos verrataan siis LIDARin. Suurimpana erona ratkaisuhin taitaa olla, että firmware on täysin Teslan tekemä/speksaama, jotta voivat yhdistää kameradatan ja tutkadatan (joka siis Elonin mielestähän on aivan väärä tapa kunnes vaihtaa mieltään) jolloin tunnistus ei perustu valmistajan omaan firmwareen kuten entisessä.

Mutta enpä löydä valmistajaa tai tarkkoja speksejä (edes FCC:n ei kerro: FCC ID 2AEIM-1541584 76-77 GHz Automotive Radar by Tesla, Inc) nyt nopeasti katsottuna. Arbe Roboticsistahan oli alunperin puhe, mutta sen speksit näyttävät olevan reippaasti enemmän kuin mihin HW4 kykenee. Voi toki olla että HW4:ssa on halvempi versio tuosta (Arben ratkaisun resoluutio on 2K), mutta Arbe ei mainosta sivuillaan Teslaa ainakaan asiakkaaksi, ainoastaan Hyundain näistä tutuista valmistajista. nVidian piirejä käyttävät autot ilmeisesti saavat myös Arben tutkan, eli ketkä kaikki nyt siellä puolella olikaan (Volvo, Mersu?).
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 817
Niin siis tässä jatkovideo edelliselle:

Virhe siis oli yksi verrokkikuva hw3 vs. hw4. FOV is not so much bigger, it's almost same. Kameran fps noussut oleellisesti.

Korjausvideon pohjalta s ja x:ssa on tutka. ilmeisesi y:ssa ei ole tutkaa, mutta pitäs irrotella puskuria useammasta autosta, että saisi paremman varmistuksen y:lle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
236
Jaha. Katsotaas kannattaako tilata varastoauto vai laitetaanko syksyllä uudistunutta mallia tulemaan.
 
Liittynyt
20.01.2017
Viestejä
21
"2,99 % korko saatavilla vain viimeistään 30. kesäkuuta 2023 rekisteröityihin ja toimitettuihin nelivetoisiin Model 3 Long Range malleihin DNB rahoituksella. "
Model 3

Edit: myös Model Y Long Range
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Lukisin ehdot hyvin tarkkaan; DNB oli just se, joka muutti viime vuonna ehtojaan ja ne prosentin pintaan sovitut korot eivät pitäneetkään niillä, joilla kesti Y:n toimitus pidempään.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 257
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 708
Lukisin ehdot hyvin tarkkaan; DNB oli just se, joka muutti viime vuonna ehtojaan ja ne prosentin pintaan sovitut korot eivät pitäneetkään niillä, joilla kesti Y:n toimitus pidempään.
Ei tuossa ole epäselvää.
Jos ei autoa saa 30.6. mennessä ei halpaa korkoa saa.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 257
Ei tuossa ole epäselvää.
Jos ei autoa saa 30.6. mennessä ei halpaa korkoa saa.
Ai pitää vastaanottaa 30.6 mennessä vai? Et ei riitä et tilaa, jos ei kerkeä tulla? Aika erikoinen meno.
Tietty ymmärtää, jos tavoite on että tämä on ns. erillinen kamppis "kvartaalin lopun" allennusmyyntejä tai tulevaa uutta 3-mallia ajatellen.

Eli siis käytännössä varastoautotarjous? Vai meinaako joku, että auton saa ennen 30.6 pihaan jos tänään painaa "osta".
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 708
Ai pitää vastaanottaa 30.6 mennessä vai? Et ei riitä et tilaa, jos ei kerkeä tulla? Aika erikoinen meno.
Tietty ymmärtää, jos tavoite on että tämä on ns. erillinen kamppis "kvartaalin lopun" allennusmyyntejä tai tulevaa uutta 3-mallia ajatellen.

Eli siis käytännössä varastoautotarjous? Vai meinaako joku, että auton saa ennen 30.6 pihaan jos tänään painaa "osta".
Niin tuossa lukee, aika selkeä peli on.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
Tesla tyhjentää varastojaan ympäri maailmaa, jenkeissä taisi olla -7% alet kaikista varastoautoista. En tosin tiedä miksi Y:tkin alessa, ei kai siitä ole päivitystä tulosa tänä vuonna?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 708
Tesla tyhjentää varastojaan ympäri maailmaa, jenkeissä taisi olla -7% alet kaikista varastoautoista. En tosin tiedä miksi Y:tkin alessa, ei kai siitä ole päivitystä tulosa tänä vuonna?
Huhuiltu, että menisi ensi vuoden alkuun. Mutta aikaisemmin on sanottu, että pitää myydä se 2 miljoonaa autoa eli sen takia myös Y alessa.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 817
Tesla tyhjentää varastojaan ympäri maailmaa, jenkeissä taisi olla -7% alet kaikista varastoautoista. En tosin tiedä miksi Y:tkin alessa, ei kai siitä ole päivitystä tulosa tänä vuonna?
Taitaa hw4 tulla aika kattavasti kaikkiin autoihin tarjolle pian. Puhdistavat alennuksella hw3 autot hw4 julkaisun tieltä pois? Jos en nyt ihan väärin ole tajunnut niin ainakin osasta tehtaita tulee "jo" model y:ta ulos hw4:lla. Tämä selittäisi miksi inventory autoihin saa amerikassa alen, mutta uusiin "custom" tilauksiin alennusta ei saa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
236
Hyvä tarjous tosiaan varastoautoihin.

Uusi ei mahda tehtaalta tuohon ehtiä.

2,99 % korko saatavilla vain viimeistään 30. kesäkuuta 2023 rekisteröityihin ja toimitettuihin nelivetoisiin Model 3 Long Range malleihin DNB rahoituksella. Rahoitustarjouksella on rajoitettu saatavuus ja sitä voidaan hyödyntää ainoastaan niin kauan kuin varastoa riittää.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 763
Huhuiltu, että menisi ensi vuoden alkuun. Mutta aikaisemmin on sanottu, että pitää myydä se 2 miljoonaa autoa eli sen takia myös Y alessa.
Taitaa hw4 tulla aika kattavasti kaikkiin autoihin tarjolle pian. Puhdistavat alennuksella hw3 autot hw4 julkaisun tieltä pois? Jos en nyt ihan väärin ole tajunnut niin ainakin osasta tehtaita tulee "jo" model y:ta ulos hw4:lla. Tämä selittäisi miksi inventory autoihin saa amerikassa alen, mutta uusiin "custom" tilauksiin alennusta ei saa.
En usko mihinkään Hw3 puhdistukseen, kun aika moni peruspulliainen ei noita muutenkaan ymmärrä. Kvartaalivaihde lähestyy, niin pitää olla myynti- ja toimitusluvut kunnossa sekä varastojen arvo pieni, kuten @Tege viittasi. Eikös virallinen tavoite ole 1.8m tai 1.9m autoa?

Uuden kolmosen julkaisu voi toki olla yksi syy buustata vanhojen m3 ja my -mallien myyntiä. Voi nimittäin jokunen my:n ostaja muuten päätyäkin ostamaan uuden m3:n.

Mielenkiintoista on, mikä lienee uuden m3:n hinta ja mikä on sen jälkeen my ja vanhan m3 hintalaput? Näkemyksiä? Kummassakaan halpamallissa ei varsinaista faceliftiä ole ollut.
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
911
Ai pitää vastaanottaa 30.6 mennessä vai? Et ei riitä et tilaa, jos ei kerkeä tulla? Aika erikoinen meno.
Tietty ymmärtää, jos tavoite on että tämä on ns. erillinen kamppis "kvartaalin lopun" allennusmyyntejä tai tulevaa uutta 3-mallia ajatellen.

Eli siis käytännössä varastoautotarjous? Vai meinaako joku, että auton saa ennen 30.6 pihaan jos tänään painaa "osta".
Ainahan nämä teslan loppukvartaalin tarjoukset toimii näin. Toimitus pitää olla saman kvartaalin puolella, jotta saadaan osavuosikatsaukseen kivemmat lukemat.

Mutta turha murehtia toimitusajoista, näitä Model 3 Long Rangeja on varastossa välittömästi toimitettavaksi. Siitä vain hakemaan jos kiinnostaa. Niin ja Teslalla tilauksen voi (euroopassa) perua ilman mitään kustannuksia koska vain ennen toimitusta jos vaikka viivästyisikin.
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
911
En usko mihinkään Hw3 puhdistukseen, kun aika moni peruspulliainen ei noita muutenkaan ymmärrä. Kvartaalivaihde lähestyy, niin pitää olla myynti- ja toimitusluvut kunnossa sekä varastojen arvo pieni, kuten @Tege viittasi. Eikös virallinen tavoite ole 1.8m tai 1.9m autoa?

Uuden kolmosen julkaisu voi toki olla yksi syy buustata vanhojen m3 ja my -mallien myyntiä. Voi nimittäin jokunen my:n ostaja muuten päätyäkin ostamaan uuden m3:n.

Mielenkiintoista on, mikä lienee uuden m3:n hinta ja mikä on sen jälkeen my ja vanhan m3 hintalaput? Näkemyksiä? Kummassakaan halpamallissa ei varsinaista faceliftiä ole ollut.
Uuden Model 3 valmistuskustannusten pitäisi olla alemmat, mutta Tesla hinnoittelee autot ihan kysynnän ja tarjonnan mukaan. Tämä on täysin mutu veikkaus, mutta voi olla että kokeilevat nostaa hintaa ainakin parilla tonnilla, ja laskevat sitten nopeasti jos myynti ei kasvanutkaan.
 
Liittynyt
24.11.2020
Viestejä
87
Ensimmäinen sähköauton hankinta mahdollisesti edessä. Kohteena model y lr. Vuodessa tulee kilometrejä 25-30tkm ja bensaan menee rahaa noin ~3500€. Nykyinen auto on velaton ja siitä saisi sen 23t€. Lisäksi voisi vaikka 7t€ laittaa käsirahaa mukaan. Uuden auton hinta olisi siinä 55-60t€, viimeisen erän ruuvaisi siihen reilun parin kympin paikkeille jonka sitten kuittaa kun auton vaihtaa pois. Maksettavaa lainaa olisi siis vajaa kymppi eli reilu parisataa per kuukausi. Sähkö kotona noin 13c/kwh, säästöhän on käsinkosketeltavaa. Miksi en siis laittaisi nyt kesällä sähkövatkainta tulemaan?:smoke:
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
1 940
Ensimmäinen sähköauton hankinta mahdollisesti edessä. Kohteena model y lr. Vuodessa tulee kilometrejä 25-30tkm ja bensaan menee rahaa noin ~3500€. Nykyinen auto on velaton ja siitä saisi sen 23t€. Lisäksi voisi vaikka 7t€ laittaa käsirahaa mukaan. Uuden auton hinta olisi siinä 55-60t€, viimeisen erän ruuvaisi siihen reilun parin kympin paikkeille jonka sitten kuittaa kun auton vaihtaa pois. Maksettavaa lainaa olisi siis vajaa kymppi eli reilu parisataa per kuukausi. Sähkö kotona noin 13c/kwh, säästöhän on käsinkosketeltavaa. Miksi en siis laittaisi nyt kesällä sähkövatkainta tulemaan?:smoke:
Kannattaako tuollaisessa tilanteessa jättää tuo viimeinen erä noin suureksi? Riippuenntietysti miten pitkään meinasit autoa pitää.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 571
Viestejä
4 166 666
Jäsenet
70 423
Uusin jäsen
ngocminh247

Hinta.fi

Ylös Bottom