Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Automaattisia pyyhkijöitä on ollut ties kuinka kauan ja nyt tätä ratkotaan jollain neuroverkoilla...Kuulostaa taas kerran ihan pikkasen oudolta. Toki se sadesensori maksaa ehkä pari-kolme euroa isoissa erissä.
Sadesensorikin on ihan farssi. Ei nyt niin paha kuin kamera, mutta kuitenkin. Yhtään autoa ole ollut jossa se olisi virheetön. Yksi pisara väärään paikkaan ja pyyhkijät vetelee kuin hullut. Tai sitten ovat vastaavasti liian hitaalla. Täysmanuaalia näihin.
 
Sadesensorikin on ihan farssi. Ei nyt niin paha kuin kamera, mutta kuitenkin. Yhtään autoa ole ollut jossa se olisi virheetön. Yksi pisara väärään paikkaan ja pyyhkijät vetelee kuin hullut. Tai sitten ovat vastaavasti liian hitaalla. Täysmanuaalia näihin.
Mikä tahansa auto, missä on vapaasti säädettävä sadesensorin vastekytkin viiksessä toimii 6/5. Vollella erinomainen toteutus ainakin järeämmissä malleilla, oliskohan polleen periytynyt. Ainoa vika minkä keksin vollen systeemistä on se, että tajusin vasta 500 km jälkeen ekalla ajokerralla pistää sen päälle (tarjolla siis jopa on/off nappi sensorin ja tavallisen tihkun välillä).
 
Mikä tahansa auto, missä on vapaasti säädettävä sadesensorin vastekytkin viiksessä toimii 6/5. Vollella erinomainen toteutus ainakin järeämmissä malleilla, oliskohan polleen periytynyt. Ainoa vika minkä keksin vollen systeemistä on se, että tajusin vasta 500 km jälkeen ekalla ajokerralla pistää sen päälle (tarjolla siis jopa on/off nappi sensorin ja tavallisen tihkun välillä).
MB:ssä toi oli ihan paska ja siinä oli säätö myös. Talvi tietty oman lukunsa, mutta ihan vesikin osasi aiheuttaa systeemin sekoamisen. Nämä automaattipyyhkijät ovat hyvä esimerkki automaatiosta, jolla yritetään ratkaista jotain ongelmaa mitä ei olemassa muualla kun jonkun insinöörin päässä ja aiheutetaan se ongelma tai vähintäänkin ärsyttävä lieveilmiö sillä automaatiolla.
 
Kaiken muiden Teslan "ominaisuuksien" kanssa pystyn elämään paitsi jarruttelujen kanssa. Ensiksi ne karttapohjaiset jarruttelut pitäisi saada mahdolliseksi kytkeä pois. Lisäksi meniköhän viime päivityksessä jotain pieleen, kun kapeilla teillä auto tahtoisi mutkissa jarrutella toisen auton tullessa vastaan? Ei ole aiemmin tehnyt. Vakkari päällä tekee tuota.

Iso kääntösäde myös hieman pännii, mutta pyyhkijät tai pysäköintitutkien puute ei niinkään.

Silti ihan tyytyväinen olen. Tilat, teho, toimitusaika ja teknologiat suurimmat syyt.
 
MB:ssä toi oli ihan paska ja siinä oli säätö myös. Talvi tietty oman lukunsa, mutta ihan vesikin osasi aiheuttaa systeemin sekoamisen. Nämä automaattipyyhkijät ovat hyvä esimerkki automaatiosta, jolla yritetään ratkaista jotain ongelmaa mitä ei olemassa muualla kun jonkun insinöörin päässä ja aiheutetaan se ongelma tai vähintäänkin ärsyttävä lieveilmiö sillä automaatiolla.

Volkkarin halvassa E-Upissa toimi automaattipyyhijät tuon herkkyyden asetuksen kanssa aina juuri niin kuin olisin itse halunnut, että sille kyllä voi antaa täydet pisteet.
 
Kaiken muiden Teslan "ominaisuuksien" kanssa pystyn elämään paitsi jarruttelujen kanssa. Ensiksi ne karttapohjaiset jarruttelut pitäisi saada mahdolliseksi kytkeä pois. Lisäksi meniköhän viime päivityksessä jotain pieleen, kun kapeilla teillä auto tahtoisi mutkissa jarrutella toisen auton tullessa vastaan? Ei ole aiemmin tehnyt. Vakkari päällä tekee tuota.

Mä en oo vakkarilla huomannut, että reagoisi muuhun liikenteeseen, mutta se autopilot on ihan hengenvaarallinen tekele (2023.5.12) tuonkin vuoksi, jota voi käyttää ainoastaan silloin kun ketään ei näy missään ilmansuunnassa puolen kilometrin säteellä. Pidän myös sen tapaa ohjata autoa sen verran kulmikkaana ja typeränä etten istuisi kyydissään mutkaisella tiellä vaikkei siellä olisi muuta liikennettäkään.

Nämä ”nörtteilyt” ovat tosiaan ihan järjestään turhia tässä autossa. Autopilot, autopyyhkijät, vakkarin ’äly’ ja Sentry kaikki aika kyseenalaisia ominaisuuksia. Parhaimmillaankin vain vähän hyötyä. Enimmäkseen vain riesaa. Sentryn nyt saa sentään kytkettyä pois.
 
Sentry olisi hyvä jos sinne jäisi tilanteesta jotain mutta aina siellä on vaan turhaa.
 
Sentry olisi hyvä jos sinne jäisi tilanteesta jotain mutta aina siellä on vaan turhaa.
Ihan armoton akkusyöppö ja koska se tallentaa niin paljon paskaa, niin hullukaan jaksaisi yrittää etsiä sieltä sitä yhtä leikettä jossa mahdollisesti näkyy jotain, ja vaikka jaksaisi ja löytäisikin, niin sekään ei kiinnosta ketään ja vielä vähemmän viranomaisia.
 
Ehkä noi dogmodet yms. voi laskea jotain lisäarvoa tuoviksi nörtteilyiksi. Ehkä se kertoo samalla jotain siitä, että softanörtit pystyvät tuomaan jotain lisäarvoa autoihin niin kauan kun se softa ei liity millään tavalla itse ajokokemukseen.
 
MB:ssä toi oli ihan paska ja siinä oli säätö myös. Talvi tietty oman lukunsa, mutta ihan vesikin osasi aiheuttaa systeemin sekoamisen. Nämä automaattipyyhkijät ovat hyvä esimerkki automaatiosta, jolla yritetään ratkaista jotain ongelmaa mitä ei olemassa muualla kun jonkun insinöörin päässä ja aiheutetaan se ongelma tai vähintäänkin ärsyttävä lieveilmiö sillä automaatiolla.

Useimmissa automaattisissa pyyhkijöissä saa valita sen herkkyyden (ja sitä kautta sen nopeuden). Toimi aivan mainiosti ainakin Evoquessa ja oli ainakin mielestäni huomattava mukavuusvaruste. Parastahan noissa tietysti on, että jos et tykkää, niin laita pois. Onnistuu kaikissa autoissa, eiku..
 
Mä en oo vakkarilla huomannut, että reagoisi muuhun liikenteeseen, mutta se autopilot on ihan hengenvaarallinen tekele (2023.5.12) tuonkin vuoksi, jota voi käyttää ainoastaan silloin kun ketään ei näy missään ilmansuunnassa puolen kilometrin säteellä. Pidän myös sen tapaa ohjata autoa sen verran kulmikkaana ja typeränä etten istuisi kyydissään mutkaisella tiellä vaikkei siellä olisi muuta liikennettäkään.

Nämä ”nörtteilyt” ovat tosiaan ihan järjestään turhia tässä autossa. Autopilot, autopyyhkijät, vakkarin ’äly’ ja Sentry kaikki aika kyseenalaisia ominaisuuksia. Parhaimmillaankin vain vähän hyötyä. Enimmäkseen vain riesaa. Sentryn nyt saa sentään kytkettyä pois.
Minusta autopilotti ei ole mitenkään kulmikas, mutta käytänkin sitä vain matka-ajossa ja vähäisemmän liikennöinnin teillä. Ihan kelvollinen tekele.

Autopyyhkijät lienevät vain kameranäkymän takia ja siksi ne ymmärrän. Toimintaa voisi varmasti parantaa. Minulla ei ole ollut ongelmia turhien pyyhkäisyjen kanssa, sateella tahti voisi yleensä olla pykälän hitaampi. Sentry on hyvä ja nappaa minulla tapahtumat fiksusti.

Vakkari on ala-arvoinen tekele, jos säännölliseen matkantekoon liittyy ramppeja tai vilkkaasti liikennöityjä risteyksiä ilman valoja saati hetki sitten valmistuneita tietöitä. Jarruttelut perustuen muiden Teslojen käytökseen pitäisi saada valittua pois ja perinteinen vakkari päälle, jos kameranäkymä on estynyt (tätä ei ole minulla vielä tapahtunut).

Sentry olisi hyvä jos sinne jäisi tilanteesta jotain mutta aina siellä on vaan turhaa.
Minulla merkkaa merkittävimmän tapahtuman aikajanassa punaisella pallolla. On ollut toimiva.
 
Renaultissa oli omista autoista paras sadetunnistin/tihkun säätö, ohittaa esim BMW:n helposti.

Renuissa on viis asentoinen tihku sadetunnistimessa; sen saa hiljaisessakin tihkusateessa riittävän harvaksi, toisin kuin ed.mainitussa Bemarissa. Kohtalaisessa ja kovassa sateessa toimii kaikki. (Kunhan lasi on puhdas tunnistimen alueella ja sulat ovat kunnossa)
 
Sentry moden tärkein ominaisuus on siinä, että siitä tietävät ilkivallantekijät jättävät ilkivallan kokonaan väliin. (Kuten kameravalvonnassa ylipäätäänkin)
 
Sekä USSR että NASA käyttivät samaa "space peniä", josta tuo legenda siis vitsailee olevan se kallis tapaus.

Sori offtopic, itsellä Fisherin Space Pen ja se kelpaa kyllä avaruuteen muttei Osuuspankkiin kun muste oli mustaa eikä virallisen sinistä.

Tesla on kova (offtopic killer).
 
Ei voi muuta sanoa ,että on jumakauta juu tehty sadetunnistaminen hankalaksi. Paljonkohan tuonkin kehittämiseen on uponnut rahaa ? Ja uppoaa jatkossakin .....
Halvempi se lienee on softalla tehdä, jos/kun miettii asiaa pidemmällä aikavälillä. Jos tesla jossain vaiheessa myy vaikka 5 miljoonaa autoa vuodessa ja raudassa säästää 50snt per auto niin tuo on 2.5miljoonan säästö vuodessa ja 25 miljoonaa kymmenessä vuodessa. Jos tesla skaalaa 20 miljoonaan autoon per vuosi kuten elon toivoo niin motivaatio poistaa sensori vain kasvaa.
 
Halvempi se lienee on softalla tehdä, jos/kun miettii asiaa pidemmällä aikavälillä. Jos tesla jossain vaiheessa myy vaikka 5 miljoonaa autoa vuodessa ja raudassa säästää 50snt per auto niin tuo on 2.5miljoonan säästö vuodessa ja 25 miljoonaa kymmenessä vuodessa. Jos tesla skaalaa 20 miljoonaan autoon per vuosi kuten elon toivoo niin motivaatio poistaa sensori vain kasvaa.

Ja sitten tiputetaan auton hintaa 10% niin miten kävi säästöille?
 
Ja sitten tiputetaan auton hintaa 10% niin miten kävi säästöille?
Valmistuskustannusten viilauksen ja optimoinnin vuoksi teslalla on auton hintojen tiputtamisesta huolimatta paremmat marginaalit kuin muilla sähköautojen valmistajilla. Hintojen tiputtaminen tais kannattaa, kun model y oli q1:lla maailman eniten myydyin yksittäinen automalli. Lieköhän bensa-auto koskaan enää tuota titteliä saa takaisin,...
 
Pelkkää mutua, mutta tuo sensori tuskin on ongelma vaan se, että sen patentista pitää maksaa:
Eikös näitä sadetunnistimia nyt ole ollut iät ja ajat ? Tuskin kaikki maailman autontekijät tuota patenttia lisensioi.

Halvempi se lienee on softalla tehdä, jos/kun miettii asiaa pidemmällä aikavälillä. Jos tesla jossain vaiheessa myy vaikka 5 miljoonaa autoa vuodessa ja raudassa säästää 50snt per auto niin tuo on 2.5miljoonan säästö vuodessa ja 25 miljoonaa kymmenessä vuodessa. Jos tesla skaalaa 20 miljoonaan autoon per vuosi kuten elon toivoo niin motivaatio poistaa sensori vain kasvaa.
Ei oo varaa laittaa sadetunnistinta enään kun on kalliita kameroita ripoteltu auto täyteen : )
Mutta joo.... idea on hyvä, mutta hyvä toteutus taitaa vielä olla vähän hakusessa. Eiköhän se sieltä ajan kanssa tule.
 
Jos jotain on patentoitu ysärillä, niin se on vapaata riistaa kaikille, korvauksetta.
 
Menee luultavasti kategorian "osalla pitää olla enemmän kuin yksi asia tehtävänään" alle. :hmm: Ehkäpä sen siitä aika meille kertoo kuinka visio ohjasi kohti oikeaa päämäärää...
 
Patentin voi jättää lisensoimatta, mutta jos oikein ymmärsin tuon on alunperin kehittänyt General Motors 90-luvulla. Oletan heillä olevan riittävä lakimiesarmeija hoitamaan lisensoimattomat tekniikan käyttäjät massiivisilla vahingonkorvauksilla.

Tuo mainittu patentti meni vanhaksi 2019 (ja näyttää olevan Fordin).
 
Menee luultavasti kategorian "osalla pitää olla enemmän kuin yksi asia tehtävänään" alle. :hmm: Ehkäpä sen siitä aika meille kertoo kuinka visio ohjasi kohti oikeaa päämäärää...
Tässä on paljon iphonemaisia yhtymäkohtia. Aika näyttää grindaako tesla iphone tyyliin paremmaksi vai käykö symbianit. Tosin tää keskustelu on käyty ketjussa niin monta kertaa että kaikilla lienee jo mielipide mitä ei saa muutettua.
 
Menee luultavasti kategorian "osalla pitää olla enemmän kuin yksi asia tehtävänään" alle. :hmm: Ehkäpä sen siitä aika meille kertoo kuinka visio ohjasi kohti oikeaa päämäärää...

Senkö takia ne viiksetkin pitää ottaa ratin takaa pois? Kohta varmaan jarrupoljin ohjaa sitten ikkunoita.
 
Älä kysy, kysy viisaammilta. Ehkä siinä ajattelumallissa, että FSD tulee *pian* ja kukaan ei enää aja itse, koska *syyt ja edistys*
 
Menee luultavasti kategorian "osalla pitää olla enemmän kuin yksi asia tehtävänään" alle. :hmm: Ehkäpä sen siitä aika meille kertoo kuinka visio ohjasi kohti oikeaa päämäärää...
Totta kai on loogista yrittää olemassaolevia kameroita virittää tähänkin tehtävään. Varmasti onnistuu jossain vaiheessa. En tiedä sitten kuinka paljon tuo sadetunnistus kahdeksasta kamerasta sitten vaatii "laskentatehoa".
Kun kameroita viritellään monen eri tehtävään, niin jossain vaiheessahan sinne "aivoihin" on lisättävä vääntöä että se suorituu kaikesta hommasta, eikä sekään ilmaista ole. Tiedä siitä........
 
Eikö siinä uudessa raudassa (HW4) taas laitettu lisää löylyä pyttyyn...?
 
Totta kai on loogista yrittää olemassaolevia kameroita virittää tähänkin tehtävään. Varmasti onnistuu jossain vaiheessa. En tiedä sitten kuinka paljon tuo sadetunnistus kahdeksasta kamerasta sitten vaatii "laskentatehoa".
Kun kameroita viritellään monen eri tehtävään, niin jossain vaiheessahan sinne "aivoihin" on lisättävä vääntöä että se suorituu kaikesta hommasta, eikä sekään ilmaista ole. Tiedä siitä........

Uskon, että, tyypit joiden pitäisi kerätä neuroverkolle opetusmateriaalia ja muuttaa nykyinen toteutus käyttämään 360 surround ratkaisua painivat muiden ominaisuuksien kanssa. Elonhan sanoi, että sadetunnistus on viimeisiä vain yhtä kameraa käyttäviä neuroverkkoja joka pitäisi uudelleenkirjoittaa uuteen surround arkkitehtuuriin.

Ennemmin uskon, että kyse on ominaisuuksien priorisoinnista kuin laskentatehosta. Teslan insinööreillä on isompia ongelmia kuin sadetutka ratkaistavana. Eihän kaliforniassa edes sada niin ei teslalaisille sade tunnu isolta asialta.

Eikö siinä uudessa raudassa (HW4) taas laitettu lisää löylyä pyttyyn...?

Kameroiden kasvanut resoluutio syö välittömästi kaiken lisätehon, kun prosessoidaan oleellisesti enemmän pikseleitä.
 
Viimeksi muokattu:
...
Teslan insinööreillä on isompia ongelmia kuin sadetutka ratkaistavana. Eihän kaliforniassa edes sada niin ei teslalaisille sade tunnu isolta asialta.
...
Tämä logiikka ei taida toimia, kun juuri auringonpaisteessa tehdyistä turhista pyyhkäisyistä on motkotettu.
 
Tämä logiikka ei taida toimia, kun juuri auringonpaisteessa tehdyistä turhista pyyhkäisyistä on motkotettu.
Lähde ois kiva. En tuollaista ole lukenut teslarati, electrek lähteistä. En myöskään tuohon ole törmännyt fsd beta tuubivideoissa mitä seuraan viikottain.
 
Lähde ois kiva. En tuollaista ole lukenut teslarati, electrek lähteistä. En myöskään tuohon ole törmännyt fsd beta tuubivideoissa mitä seuraan viikottain.

e:
 
Viimeksi muokattu:

e:

Kuinkakohan yleistä tuo on? Netistähän kyllä löytää just sen mitä haluaa. Ei ole yhdessäkään fsd beta videossa osunut tuollaista mun silmiin ja niitä on tullut katsottua tuntitolkulla. Ei myöskään yksikään kaliforniassa asuva tuttu teslanomistaja ole tuosta valittanut.
 
Kuinkakohan yleistä tuo on? Netistähän kyllä löytää just sen mitä haluaa. Ei ole yhdessäkään fsd beta videossa osunut tuollaista mun silmiin ja niitä on tullut katsottua tuntitolkulla. Ei myöskään yksikään kaliforniassa asuva tuttu teslanomistaja ole tuosta valittanut.
Tuota tyhjän pyyhkimistä tulee ehkä parin kuukauden välein omassa ajossa. Asettunut aina kun pesee lasin kunnolla, siis niin että myös se yläosapuhdistuu harmasta kalvosta. Katuvaloista ei oo enää pyyhkinyt sanotaan viime joulukuun jälkeen. Varmasti tuttu juttu jokaiselle teslailijalle.
Summaisin ettei deal braker eikä varsinainen ongelma, mutta ärsyttää kyllä kun sattuu. :D
 
Kuinkakohan yleistä tuo on? Netistähän kyllä löytää just sen mitä haluaa. Ei ole yhdessäkään fsd beta videossa osunut tuollaista mun silmiin ja niitä on tullut katsottua tuntitolkulla. Ei myöskään yksikään kaliforniassa asuva tuttu teslanomistaja ole tuosta valittanut.
Eiköhän se ihan riittävän yleinen ja tunnettu "feature" ole, kun Elonkin vaivautui tilannetta pahoittelemaan twitterissä ja lupasi parannusta? Turha tässä on alkaa selittää mustaa valkoiseksi, virhetoiminto on ja pysyy kunnes korjaavat.
 
Tämä logiikka ei taida toimia, kun juuri auringonpaisteessa tehdyistä turhista pyyhkäisyistä on motkotettu.
Mä en ole auringonpaisteeseen tuota yhdistänyt. Siiitepölyyn, ötököiden jämiin yms. eivät oikeasti näkökenttää rajoittaviin epäpuhtauksiin kylläkin. En ole tosin analysoinyt, että aiheuttavatko nuo lasilla olevat ylimääräiset asiat nuo turhat pyyhkäisyt nimenomaan auringonpaisteessa vai missä kelissä tahansa.

Itse en noita ajoittaisia turhia pyyhkäisyjä pidä ongelmana. Ongelma on se, että käyttäjän pitäisi saada valita haluaako noita autopyyhkimiä käyttää vai ei. Mua on aina risonut näissä se, että ne eivät koskaan toimi ainakaan pitkää aikaa juuri siihen tahtiin kun itse haluan ja siksi käyttäisin niitä aina manuaalina jos se olisi mahdollista kuten muissa autoissa on ollut.
 
Uskon, että, tyypit joiden pitäisi kerätä neuroverkolle opetusmateriaalia ja muuttaa nykyinen toteutus käyttämään 360 surround ratkaisua painivat muiden ominaisuuksien kanssa. Elonhan sanoi, että sadetunnistus on viimeisiä vain yhtä kameraa käyttäviä neuroverkkoja joka pitäisi uudelleenkirjoittaa uuteen surround arkkitehtuuriin.
Nykyinen käyttää jo kaikkia kameroita.
 
Itse en noita ajoittaisia turhia pyyhkäisyjä pidä ongelmana. Ongelma on se, että käyttäjän pitäisi saada valita haluaako noita autopyyhkimiä käyttää vai ei. Mua on aina risonut näissä se, että ne eivät koskaan toimi ainakaan pitkää aikaa juuri siihen tahtiin kun itse haluan ja siksi käyttäisin niitä aina manuaalina jos se olisi mahdollista kuten muissa autoissa on ollut.

Paras vois olla manuaali+automaattimoodi, jonka käyttöä neuroverkko reaaliajassa tutkisi. Aina kun käyttäjä "joutuu" säätämään itse niin neuroverkko oppisi ja seuraavalla kerralla toimisi paremmin. Saisi opetettua pyyhkimien toimintaa juuri itselle sopivaksi. Jossain kohtaa toimisi niin, että kone säätää pyyhkimiä kuin ajatuksia lukemalla ennen kuin itse kerkeää koskee asetuksiin. Ollaan varmaan aika kaukana siitä, että auto toimisi näin. Toisaalta aina voi toivoa. Kun kyse on softasta niin mahdollisuus tähän(kin) on olemassa.
 
Lähde ois kiva. En tuollaista ole lukenut teslarati, electrek lähteistä. En myöskään tuohon ole törmännyt fsd beta tuubivideoissa mitä seuraan viikottain.

Tarvittaisiinko oikein Elon lähde? Etkö oikeasti ole huomannut tuota "ominaisuutta" ajaessasi vakkarilla?
 
Ennemmin uskon, että kyse on ominaisuuksien priorisoinnista kuin laskentatehosta. Teslan insinööreillä on isompia ongelmia kuin sadetutka ratkaistavana. Eihän kaliforniassa edes sada niin ei teslalaisille sade tunnu isolta asialta.

Tää kuulostaa loogiselta, mutta toisaalta hieman ikävältä. Rauta riittäisi ja ongelma olisi todnäk suhteellisen helppo/nopea ratkaista, mutta ei korjata kun on kiireellisempää tekemistä (eli opettaa auto ajamaan itse?). Vähän toisaalta typerää pimittää perusjuttujen korjaamista sen varjolla että on muutakin tekemistä... meinaan kärjistettynä: tesla tuskin ajaa itsestään vielä viiden vuoden päästäkään, odotellaanko silloinkin vielä toimivia automaattipyyhkijöitä koska "on tässä muitakin hommia"? :)

Poimisivat niitä matalalla roikkuvia hedelmiä, auto paranisi kaikkien käyttäjien silmissä...
 
Tää kuulostaa loogiselta, mutta toisaalta hieman ikävältä. Rauta riittäisi ja ongelma olisi todnäk suhteellisen helppo/nopea ratkaista, mutta ei korjata kun on kiireellisempää tekemistä (eli opettaa auto ajamaan itse?). Vähän toisaalta typerää pimittää perusjuttujen korjaamista sen varjolla että on muutakin tekemistä... meinaan kärjistettynä: tesla tuskin ajaa itsestään vielä viiden vuoden päästäkään, odotellaanko silloinkin vielä toimivia automaattipyyhkijöitä koska "on tässä muitakin hommia"? :)

Poimisivat niitä matalalla roikkuvia hedelmiä, auto paranisi kaikkien käyttäjien silmissä...
Auto ajaa jo vuonna 2016 itsenäisesti ja itse teet rahaa nukkuessa auton toimiessa taksina.

Perusjutut kun saisivat kuntoon.

Seuraavassa päivityksessä saadaan fonttien koot kaikkiin kieliin ja mittari joka kertoo paljonko renkailla on ajettu.
 
Auto ajaa jo vuonna 2016 itsenäisesti ja itse teet rahaa nukkuessa auton toimiessa taksina.

Perusjutut kun saisivat kuntoon.

Seuraavassa päivityksessä saadaan fonttien koot kaikkiin kieliin ja mittari joka kertoo paljonko renkailla on ajettu.
On tullut jo harvinaisen selväksi että itseajo on myöhässä eikä aikataulu ole pitänyt, mutta pitääkö siitä joka päivä ilmoittaa uudelleen?
Täällä muutamalla on hiukan jäänyt levypäälle kun joka toisessa viestissä sama mantra.
 
On tullut jo harvinaisen selväksi että itseajo on myöhässä eikä aikataulu ole pitänyt, mutta pitääkö siitä joka päivä ilmoittaa uudelleen?
Täällä muutamalla on hiukan jäänyt levypäälle kun joka toisessa viestissä sama mantra.
Ehkä kannattaa poimia viestistä se oleellinen eikä keskittyä siihen mikä itseä harmittaa? Ei täällä päivitin mitään huudella, toki itsellä ei ole fanilasit päässä. Minusta Tege kiteytti oikein hyvin Teslan nykyhetken perusongelman. Pikkupulmien korjauksien pitäisi olla vielä oikein helppojakin, koska softalla hoidetaan.
 
On tullut jo harvinaisen selväksi että itseajo on myöhässä eikä aikataulu ole pitänyt, mutta pitääkö siitä joka päivä ilmoittaa uudelleen?
Täällä muutamalla on hiukan jäänyt levypäälle kun joka toisessa viestissä sama mantra.
Sarkasmia. Softalla voitaisiin tehdä mitä vain mutta focus on asioissa joilla ei ole tulevaisuutta ja osake elää pelkästään FSDn varassa.
 
Ehkä kannattaa poimia viestistä se oleellinen eikä keskittyä siihen mikä itseä harmittaa? Ei täällä päivitin mitään huudella, toki itsellä ei ole fanilasit päässä. Minusta Tege kiteytti oikein hyvin Teslan nykyhetken perusongelman. Pikkupulmien korjauksien pitäisi olla vielä oikein helppojakin, koska softalla hoidetaan.
No kannattaisi lopettaa "parantumisista" puhumiset myös, niin keskustelu olisi hedelmällisempää. Ja kyllä täällä päivittäin keskustelu kääntyy vähintään piiloaggressiiviseksi tai kettuiluksi.

Minulle pyyhkijät eivät ole olleet merkittävä juttu, mutta en toisaalta ole vielä kovin paljon ajanut sateessa katuvalojen valaistuksessa. Parkkitutkat eivät myöskään ole ollut paha rasti hyvien takakameroiden ansiosta.

Tarkemmin kun olen Teslaani arvioinut, niin karttapohjainen vakkarin jarruttelu voi olla minulle deal-breaker seuraavassa auton vaihdossa. Jos esim. Enyaq tai vastaavan kokoluokan auto pärjää edes jossain määrin model Y:lle hinnassa ja löytyy akkulämmitystä sekä parempaa penkkiä, hudia sun muuta, niin merkki saattaa muutaman vuoden päästä vaihtua. Juuri nyt LR:n hinta on vain pirusti parempi, kun vielä huomioi tilat, suorituskyvyn ja muutamat muut erinomaiset ominaisuudet. Silloin kestää lapsuuksia (ainakin jonkin aikaa).
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 431
Viestejä
4 490 821
Jäsenet
74 157
Uusin jäsen
mursu-90

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom