Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
975
Öööh, ioniqissa on carplay. En ole koskaan keneltäkään kuullut ennen että googlen navi tai waze olisi oksettavan surkea, saati että teslan oma olisi niitä parempi.
En ole kuullut minäkään. Ioniqin navigaattorista puhuin, enkä googlen.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
975
Pakkoko sitä auton omaa on käyttää kun tarjoaa vaihtoehdon jos se niin huono?
No ei tietenkään ole pakko käyttää. Voihan sitä ostaa vaikka tuulilasiin imukupilla kiinnitettävän Tomtom navigaattorin.

Itse olen vaan sitä mieltä, että nykyään kun autoissa tuota näyttöä tarvitsee ja sieltä tehdään säätöjä niin käyttöjärjestelmän pitää olla selkeä, sulava käyttää ja sen oman navigaattorinkin pitäisi olla hyvä. Ei se voi olla liikaa pyydetty tämän hintaisissa tuotteissa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
No ei tietenkään ole pakko käyttää. Voihan sitä ostaa vaikka tuulilasiin imukupilla kiinnitettävän Tomtom navigaattorin.

Itse olen vaan sitä mieltä, että nykyään kun autoissa tuota näyttöä tarvitsee ja sieltä tehdään säätöjä niin käyttöjärjestelmän pitää olla selkeä, sulava käyttää ja sen oman navigaattorinkin pitäisi olla hyvä. Ei se voi olla liikaa pyydetty tämän hintaisissa tuotteissa.
Odotan koska Tesla korjaa omansa. Nykyään täysi silli salaatti ja navi ihan vitsi.

Fiksua laittaa sumarit valovalikon taakse ja jättää ne pois pikavalinnoista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 320
No ei tietenkään ole pakko käyttää. Voihan sitä ostaa vaikka tuulilasiin imukupilla kiinnitettävän Tomtom navigaattorin.

Itse olen vaan sitä mieltä, että nykyään kun autoissa tuota näyttöä tarvitsee ja sieltä tehdään säätöjä niin käyttöjärjestelmän pitää olla selkeä, sulava käyttää ja sen oman navigaattorinkin pitäisi olla hyvä. Ei se voi olla liikaa pyydetty tämän hintaisissa tuotteissa.
Mitä merkitystä onko se autonvalmistajan oma viritys vai 3 osapuolen? käyttää sitä mikä on paras?
Autonvalmistajien omat ihan merkistä riippumatta ovat kaikista tähän mennessä vastaan tulleista olleet paljon huonompia kuin kolmansien osapuolten tekemät.
Optimitilannehan on sellainen tietysti missä voi valita oman maun mukaan.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 762
Mitä merkitystä onko se autonvalmistajan oma viritys vai 3 osapuolen? käyttää sitä mikä on paras?
Autonvalmistajien omat ihan merkistä riippumatta ovat kaikista tähän mennessä vastaan tulleista olleet paljon huonompia kuin kolmansien osapuolten tekemät.
Optimitilannehan on sellainen tietysti missä voi valita oman maun mukaan.
Subjektiivinen näkemys.

Esimerkiksi 2015-2020 vaggilaisissa et saa googlemapsia digimittaristoon, vaan pelkästään keskinäyttöön. Lisäksi orkkisnavin karttoja pystyi ilmaiseksi päivittämään ja kohteen haku toimi todella nopeasti puhelinluettelosta puhumattakaan (vs. aa/cp). Tosin vaggilaisen orkkisnavi reititti välillä oudosti. Samaa on tehnyt niin bemari, datsuni, opel kuin ford. Ja ilmeisesti Tesla.

Optimitilanne on, että voi käyttää haluamaansa navia ja se on ehdottomasti heikkous Teslassa.

Arvonalenema on kiinnostava juttu. Ei pelkästään Teslassa vaan muidenkin sähköautojen osalta. Jotenkin on silti fiilis, että Teslassa riski arvonalenemalle on suurempi kuin muissa sähköpirsseissä. En oikein osaa sanoa miksi näin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Arvonalenema on kiinnostava juttu. Ei pelkästään Teslassa vaan muidenkin sähköautojen osalta. Jotenkin on silti fiilis, että Teslassa riski arvonalenemalle on suurempi kuin muissa sähköpirsseissä. En oikein osaa sanoa miksi näin.
Koska Musk ja Tesla voi vaan päättää mikä on päivän hinta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 320
Koska Musk ja Tesla voi vaan päättää mikä on päivän hinta.
Onhan se varmasti jatkossa erikoista laittaa teslaa vaihtoon, kun autoliikkeet on nyt oppineet todella kantapään kautta että saattaa siitä vaihdokista lähteä 10k ilman mitään ennakkovaroitusta. Tämän luulisi näkyvän negatiivisella tavalla hyvityshinnoissa.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
763
Onhan se varmasti jatkossa erikoista laittaa teslaa vaihtoon, kun autoliikkeet on nyt oppineet todella kantapään kautta että saattaa siitä vaihdokista lähteä 10k ilman mitään ennakkovaroitusta. Tämän luulisi näkyvän negatiivisella tavalla hyvityshinnoissa.
Noh, kannattaa ajaa se auto "loppuun" tai jokatapauksessa niinkuin kestokulutushyödyke esim. 10-15 vuotta riippuen kuinka paljon ajaa. Niin ei tarvitse murehtia tuommoisia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 320
Noh, kannattaa ajaa se auto "loppuun" tai jokatapauksessa niinkuin kestokulutushyödyke esim. 10-15 vuotta riippuen kuinka paljon ajaa. Niin ei tarvitse murehtia tuommoisia.
Aika harva näin taitaa tehdä. Eiköhän ne siinä 3-4v kohdilla suurin osa mene vaihtoon.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
763
Aika harva näin taitaa tehdä. Eiköhän ne siinä 3-4v kohdilla suurin osa mene vaihtoon.
Joo. Itse pidin yhtä uutena ostamaani autoa 23 vuotta. Toki siitä ajan kanssa tuli perheen kolmosauto.
Tosin sillä ajettiin kyllä välillä ihan reilusti niinkuin muillakin. Uudempaa tarvittaessa ostettu kun joku niistä menee paaliin. Suomessa on erikoinen tyyli yksityisillä ja myös taksikuskeilla vaihtaa alvariinsa autoja verrattuna keski-euroopan ja varsinkin etelä-euroopan autonomistajiin verrattuna. Eihän ne taksikuskitkaan vissiin enää hyödy autoverottomuudesta niinkuin aikoinaan? Seuraavasta kun aika jättää niin sähköauto voi olla ihan hyvä vaihtoehto.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 177
Joo. Itse pidin yhtä uutena ostamaani autoa 23 vuotta. Toki siitä ajan kanssa tuli perheen kolmosauto.
Tosin sillä ajettiin kyllä välillä ihan reilusti niinkuin muillakin. Uudempaa tarvittaessa ostettu kun joku niistä menee paaliin. Suomessa on erikoinen tyyli yksityisillä ja myös taksikuskeilla vaihtaa alvariinsa autoja verrattuna keski-euroopan ja varsinkin etelä-euroopan autonomistajiin verrattuna. Eihän ne taksikuskitkaan vissiin enää hyödy autoverottomuudesta niinkuin aikoinaan?
Vahvasti sama mieltä.
Toki autonvaihto suurempaa kun perhekoko muuttuu, mutta Teslan ja ylipäätään sähkiksen kiima vaihtaa johtuu pitkälti niiden hurjasta kehityksestä. Voisin kuvitella että suurinosa tesloista ei ole 23v ikäisenä liikenteessä kun akku kaput ja jos miettii esim mcu0/1 omistavia Ässiä nii voi olla kiinnostus muutenkin päivittää infotainment, latausnopeudet ja ranget uudempaan ajan myötä.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 762
Koska Musk ja Tesla voi vaan päättää mikä on päivän hinta.
Toki voisi olettaa, että nykyisestä ei tulla samalla tavalla alas kuin tammikuussa. Hintariski on varmasti suurempi ja koskee erityisesti uusia julkaisuja sekä pienivoluumisia X- ja S-malleja. Voihan tuo nelikkoMY silti tipahtaa vaikka 49k€ hintaan ja silti taitaa Musk kääriä hilloa.

Olematon huoltoverkosto ja huoltopalveluiden ylikuormittuneisuus.
Tämä ei itselleni onneksi liene ongelma niin sijainnin kuin käytettävissä olevien liikkumisvälineiden takia. Tuliko mitään hyviä puolia mieleen? (Lähinnä kiusallani kysyn, kun tuntuu tippuvan vain negatiivisia kommentteja).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Tämä ei itselleni onneksi liene ongelma niin sijainnin kuin käytettävissä olevien liikkumisvälineiden takia. Tuliko mitään hyviä puolia mieleen? (Lähinnä kiusallani kysyn, kun tuntuu tippuvan vain negatiivisia kommentteja).
Hintahan se Teslan kilpailuvaltti on.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 521
Tuliko mitään hyviä puolia mieleen?
Tämä varmaan riippuu henkilöstä onko positiivinen vai negatiivinen asia, mutta kun Teslan ostaa niin siinä riittää ihmeteltävää pitkäksi aikaa (positiivisessa ja negatiivisessa mielessä). Ennen ostoa ja oston jälkeen.

Aiemmin kun auton on ostanut niin se tuntuu uudelta ehkä kuukauden ja sen jälkeen se on kulkuväline eikä juuri sen kummemmin enää kiinnosta sen jälkeen. Teslan omistamisessa sattuu ja tapahtuu koko ajan. Tulee softapäivityksiä, uusia featureita, opetellaan pirkkaniksejä, ihmetellään tulossa olevia kehitysaskeleita, uusia malleja, jännitetään bugeja/vikoja, tapellaan netissä jne. Näkeehän tuon kaikesta keskustelun määrästä mitä täälläkin tapahtuu, aika hiljaista on muiden merkkien osalta.

Eli jonkinasteisen harrastuksen siinä saa kylkiäisenä, halusi tai ei.

Itellä tulee nyt 30tkm täyteen (kolmosella) ja monenmoista asiaa on matkan varrella tullut vastaan. Toistaiseksi mitään vikoja ei ole ollut, lähinnä näitä kaikille tuttuja "ominaisuuksia" joita Mattix aiemmin jo listasikin, mutta niidenkin kanssa oppinut aika sujuvasti elämään.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 762
... kun Teslan ostaa niin siinä riittää ihmeteltävää pitkäksi aikaa...
...
Eli jonkinasteisen harrastuksen siinä saa kylkiäisenä, halusi tai ei.
...
Ok. Ei siis uutta bemarin kanssa ajeluun. Aina sai pelätä jotain extraääniä ja tonninkongin paukahtamista näyttöön. (Tonninkongi = kongin ääni, keltainen tai punainen kolmio vikailmoituksen kanssa näyttöön ja tonni huoltamolle).
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707


Luulisi tuon -30 astetta useimmille riittävän.
Kuten sanoin. Paikallaan lämpenee. Ajossa ei pysy lämmöt.

On täälläkin ollut -21C pakkasia. Octo jakaa lämpöä sinne missä tarvitaan ja kabiini tätä ei ole jos se kylmenee. Vastus dedikoitu kabiinille.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 461
Kuten sanoin. Paikallaan lämpenee. Ajossa ei pysy lämmöt.

On täälläkin ollut -21C pakkasia. Octo jakaa lämpöä sinne missä tarvitaan ja kabiini tätä ei ole jos se kylmenee. Vastus dedikoitu kabiinille.
Jos kylmenee ajossa niin onkohan tuo ajoviima silloin ongelma? Oletko tutkinut, että läpät on ja pysyy kiinni ajossa?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Jos kylmenee ajossa niin onkohan tuo ajoviima silloin ongelma? Oletko tutkinut, että läpät on ja pysyy kiinni ajossa?
Autossa on takuu ja valmistaja on velvollinen asian tutkimaan ja korjaamaan.

Ei ole väliä lähteekö sulaneena autolla hallista tai esilämmitetyllä hallista.

Hyvin on pysynyt ainakin tähän asti kovillakin pakkasilla.
Kiitos tiedosta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 905
Vertailua kulimallin MY LR:ään:
Tesla MY LR valkoinen, musta sisusta, 19" --> 56k€
Polestar 2 LR DM, pilot ja plus, 19" --> 71k€
Enyaq 80 Style 4x4, transport ja koukku, 19" --> 67k€
Hyundai Ionic 5 AWD Prem. --> 62k€ ilman koukkua
Kia EV6 AWD 77kWh, comfort back --> 64k€ ilman koukkua

Tesla siis koukku huomioiden n. 7-15 k€ halvempi kuin vastaavat kilpailijat.
Asiallinen postaus sinänsä, mutta Polestarin tilalla tuossa seurassa pitäisi olla Volvo XC40 recharge.

Ei sillä, etteikö P2 olisi lähes missä tahansa seurassa kallis.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 762
Asiallinen postaus sinänsä, mutta Polestarin tilalla tuossa seurassa pitäisi olla Volvo XC40 recharge.

Ei sillä, etteikö P2 olisi lähes missä tahansa seurassa kallis.
Olipa hyvä huomio:thumbsup: Näköjään XC40 Twin on paketista (plus tai ultimate) riippuen 62-65 k€ koukulla. Volvossa saa jo hilavitkutinta mukavasti MY:tä enemmän. Toki hintaakin on enemmän ja tilaa vähemmän.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 682
Totta, tinkivaraa en huomioinut.

En muuten usko, että Ionic 5 menisi MY:n alle, koska aluksi pitäisi tinkiä 3k€ ja lisävarusteet eivät saisi maksaa mitään, ml. vetokoukku. Ionic AWD Stylen nykyinen listahinta on 59 390 €.
Hynun tinkivara oman kokemuksen mukaan on lähempänä 10 kuin 5%. Ja tämä oli vielä suurimman ostoskiiman aikaan. Hyvin lähellä nuo joka tapauksessa ovat toisiaan, ei hynyllä mitään must-have varustetta varsinaisesti ole.

Mitä ominaisuuksia MY:stä puuttuu tai ovat huonoja, kun pidit sitä @Kvarkki kalliina aiemmalla hinnalla? Kiinnostaa, eroaako minun listastani.
Aiemmalla hinnan ollessa voimassa sai samalla rahalla ioniq 5:n kaikilla mausteilla. Tai oikeastaan vähän halvemmallakin, halvalla (pysyvällä :D) korolla. Riippuu sitten ihan omista painotuksista mitä arvottaa enemmän tai vähemmän. Henk. koht. pidän enemmän perinteisestä käyttöliittymästä ja Teslan huoltoverkosto kun on mitä on…
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 682
Ioniqilla saisi sitten ”kaupan päälle” huonommat tilat, korkeamman kulutuksen, järkyttävän pitkän toimitusajan ja markkinoiden huonoimman käyttöjärjestelmän ja navigaattorin.
Björnin banaanilaatikko-testi saattaisi olla vähän eri mieltä noista tiloista. Myöskin perusjutut toimii, rajoittamaton 5 v takuu, huoltoverkosto kattava ja helposti saatavilla. Sullahan tais tulla jo ensimmäiset musk-”featuret” vastaa lyhyellä omistusajallasi? Softaratkaisuissa on puolensa, mutta fyysisillä ratkaisuilla tietää ainakin mitä saa ja kukaan ei ota seuraavassa versiossa esim. fyysistä vilkkuviikseä vekeen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 320
Olipa hyvä huomio:thumbsup: Näköjään XC40 Twin on paketista (plus tai ultimate) riippuen 62-65 k€ koukulla. Volvossa saa jo hilavitkutinta mukavasti MY:tä enemmän. Toki hintaakin on enemmän ja tilaa vähemmän.
Hintaa on enemmän mutta ei volvo ole profiloitunutkaan tekemään äärimmilleen halpuutettuja autoja. Selkeästi kalliimpiahan ne on polttispuolellakin kuin vaikkapa nissan.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
975
Sullahan tais tulla jo ensimmäiset musk-”featuret” vastaa lyhyellä omistusajallasi? Softaratkaisuissa on puolensa, mutta fyysisillä ratkaisuilla tietää ainakin mitä saa ja kukaan ei ota seuraavassa versiossa esim. fyysistä vilkkuviikseä vekeen.
Joo en todellakaan ole sitä mieltä, että tesla mikään virheetön kapistus olisi. Paljon on vielä parannettavaa. Ioniqissa vain se käyttöjärjestelmä ärsytti liikaa. Apple carplaylla tietysti pystyy vähän väistää luotia sen suhteen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 682
Joo en todellakaan ole sitä mieltä, että tesla mikään virheetön kapistus olisi. Paljon on vielä parannettavaa. Ioniqissa vain se käyttöjärjestelmä ärsytti liikaa. Apple carplaylla tietysti pystyy vähän väistää luotia sen suhteen.
Minulla ei ollut pienintäkään murhetta Ioniqin järjestelmän kanssa, mutta vaatimuksetkin ovat aika minimaaliset. Infotainment evvk kunhan radio ja handsfree toimii. Teslan pyyhinongelmat sun muut suoraan käyttöön vaikuttavat asiat sais taas heti ballistiselle radalle.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 461
Autossa on takuu ja valmistaja on velvollinen asian tutkimaan ja korjaamaan.
Näin se toki on, mutta jos kiinnostaa auttaa asian selvittämisessä kannattaa kurkata niiden läppien toimintaa.

Minullakaan ei ole ollut lämpöjen pysymisen kanssa ongelmia, joten yksilöongelmalta kuulostaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Näin se toki on, mutta jos kiinnostaa auttaa asian selvittämisessä kannattaa kurkata niiden läppien toimintaa.

Minullakaan ei ole ollut lämpöjen pysymisen kanssa ongelmia, joten yksilöongelmalta kuulostaa.
Ajaessa en näe läppiä ja olen Teslalle toimittanut aikaleimat.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
431
Mach-E ilmoitettiin heti, että tinkivara 0e. Skodassa oli myös hinta tiukka. Bensa Skodasta sai aikaisemmin kyllä hyvin tingittyä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 521
Fordia ei varmaan kauheasti kiinnosta hintaa alentaa kun tekevät sen verran reilua tappiota sähköautopuolella jo nykyisillä hinnoilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Mielestäni teslan systeemi on hyvä kun ei tarvitse eikä voi tinkiä. Sitten kun ostat jonkun muun auton niin naapuri voi saada sen 5000€ halvemmalla kun on jaksanut vääntää asiasta ja on sattunut sopiva myyjä jne.

Jotenkin reilumpaa että hinta on kaikille sama. Vähän sama kun joutuisi aina ruokakaupassakin vääntämään, että maksanko leivästä nyt 1,5€ vai 1,2€. Ja jäisi harmittamaan kun naapurin seppo maksoi leivästä vaan 1,1€.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
431
Nojoo toisaalta niin monessa asiassa häviää, jos ei osaa tinkiä, että sitä on kyllä pakko tehdä: palkka, lainan marginaali, kalliimmat hyödykkeet (varsinkin käytetyt), asunto. Siitä samaa mieltä, että onneksi kaikesta ei tarvitse tinkiä, kuten jossain maissa.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
975
Nojoo toisaalta niin monessa asiassa häviää, jos ei osaa tinkiä, että sitä on kyllä pakko tehdä: palkka, lainan marginaali, kalliimmat hyödykkeet (varsinkin käytetyt), asunto. Siitä samaa mieltä, että onneksi kaikesta ei tarvitse tinkiä, kuten jossain maissa.
Kyllä itsekin tykkään siitä, että voi itse vaikuttaa hintaan tinkiessään. Itse tingin kaikkialla muualla paitsi ruokakaupassa. Auton kohdalla soittelisin kaikki suomen jälleenmyyjät varmasti läpi ja pompottelisin tarjouksia edestakaisin ja sitä kautta hankkisin parhaan tarjouksen. Siinä kohtaa kun halvin hinta on selvillä niin lypsäisin vielä kaiken mitä irti saa ilmaisista viineistä, lounaista jne auton kylkiäiseksi.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 183
Jotenkin reilumpaa että hinta on kaikille sama. Vähän sama kun joutuisi aina ruokakaupassakin vääntämään, että maksanko leivästä nyt 1,5€ vai 1,2€. Ja jäisi harmittamaan kun naapurin seppo maksoi leivästä vaan 1,1€.
Varmaan olisi myös reilua, että kaikki saisi samaa palkkaa ja samat edut töissä jne.? Muutenhan tuo olisi epäreilua, kun osalla on varaa Teslaan, mutta toisilla ei.

Ja btw, sitä leipääkin myydään usein 30-60% alennuksilla kaupoissa. Tai toisen kaupan hinta samasta leivästä on pysyvästi toista kauppaa ~20% alhaisempi. Melko epäreilua.
 
Liittynyt
16.09.2020
Viestejä
738
No onhan tuo nyt aivan naurettavaa että pitää olla alennuksia tinkailemassa. Paljon paremmin minulle sopii Teslan tiukka hinta - ota tai jätä. Eikä sillä ole mitään tekemistä kommunismin kanssa vaikka sellaisen olkiukon tähän saitkin väkerrettyä
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
Mielestäni teslan systeemi on hyvä kun ei tarvitse eikä voi tinkiä. Sitten kun ostat jonkun muun auton niin naapuri voi saada sen 5000€ halvemmalla kun on jaksanut vääntää asiasta ja on sattunut sopiva myyjä jne.

Jotenkin reilumpaa että hinta on kaikille sama. Vähän sama kun joutuisi aina ruokakaupassakin vääntämään, että maksanko leivästä nyt 1,5€ vai 1,2€. Ja jäisi harmittamaan kun naapurin seppo maksoi leivästä vaan 1,1€.
En ymmärrä tätä ajattelua alkuunkaan, oletko kateellinen niille jotka ostaa Gigantista Pleikan 600e:lla kun joku toinen löytää vaikkapa Prisman nettikaupasta saman 500e:llä?
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
No onhan tuo nyt aivan naurettavaa että pitää olla alennuksia tinkailemassa.
Maksatko asunnosta aina pyyntihinnan vai tinkaatko? Miksi autoissa ei voisi tingata? Kuka tahansa voi käydä hakemassa minkä tahansa auton maksamalla pyynnin, eihän kukaan pakota tinkaamaan.

Jotenkin on uponnut tämä "Teslalla on valmiiksi tingityt hinnat" tiettyyn porukkaan hyvin ja luulee että saavat "halvalla" auton.
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 345
Ei tuo Teslan mallikaan ihan täydellinen ole ja tuntui tammikuun hinnanpudotusten jälkeen olevan aikalailla mielensäpahoittajia liikenteessä.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Jotenkin reilumpaa että hinta on kaikille sama. Vähän sama kun joutuisi aina ruokakaupassakin vääntämään, että maksanko leivästä nyt 1,5€ vai 1,2€. Ja jäisi harmittamaan kun naapurin seppo maksoi leivästä vaan 1,1€.
Toisaalta jos Seppo osti eilen leivän 1,1€:llä, sinä seuraavana päivänä 1,5€:llä ja Marjo 1,2€:llä kolmantena päivänä, niin voisi sekin käydä hermostuttamaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
En ymmärrä tätä ajattelua alkuunkaan, oletko kateellinen niille jotka ostaa Gigantista Pleikan 600e:lla kun joku toinen löytää vaikkapa Prisman nettikaupasta saman 500e:llä?
Täysin eri asia, kuka vaan voi ostaa vaikka pleikkarin sieltä mistä halvimmalla mainostetulla hinnalla saa. Mutta henkilökohtainen tinkaaminen ei onnistu samaan tapaan kaikilta, voi johtua tinkaajasta ja myyjästä jne.

Toki monista asioista voi tinkiä, mutta silti olen enemmän sen kannalla että mahdollisimman moni hinta olisi kiinteä. Jos kaikessa ostamisessa olisi aina basaarimeininki ja pitäisi huudattaa hintaa pitkiä aikoja niin aika raskasta sekin olisi.

Ja jos se siis on autoissa ok, niin miksi sitten ruokakauppa olisi poikkeus? Haluaisitko että kassalla pitäisi aina vääntää puolituntia kuitin loppusummasta? Ravintolassa ennen tilaamista tingattaisiin tunti että saat hampurilaisesta 50 senttiä alennusta?

Vai olisiko kenties paras että millekään asialle ei ilmoitettaisi mitään hintaa vaan hinta määräytyisi aina kaikessa sen mukaan mihin sopimukseen pääset myyjän kanssa? Kaupassa voisi jokaisen hernekkeittopurkin kohdalla neuvotella hinnasta erikseen jne?
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
1 937
No jos ei halua tingata niin ei sitten tinkaa autokaupassa vaan lämää ne lapussa näkyvän määrän seteleitä tiskiin ja auto alle. Ei sitä tinkaamista kukaan pakota tekemään, yleensä se vaan on kannattavaa tälläisten isompien (ja miksei pienempienkin) ostosten kanssa.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
Toki monista asioista voi tinkiä, mutta silti olen enemmän sen kannalla että mahdollisimman moni hinta olisi kiinteä. Jos kaikessa ostamisessa olisi aina basaarimeininki ja pitäisi huudattaa hintaa pitkiä aikoja niin aika raskasta sekin olisi.
Siis eihän sua kukaan pakota tinkaamaan yhtään mistään, voit ostaa kämpät, autot, pleikat yms just sillä pyynnillä minkä myyjä ilmoittanut!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 682
Mach-E ilmoitettiin heti, että tinkivara 0e. Skodassa oli myös hinta tiukka. Bensa Skodasta sai aikaisemmin kyllä hyvin tingittyä.
Jaa, kyllä minullle Skodallakin löytyi neuvotteluvaraa, en vaan ponnistanut loppuun asti. Kaksi tai useampaa liikettä vastakkain jne.. Teslan kanssa ei tietysti moinen kilpahuudatus onnistu.

e: Taisin mä ihan alussa Mach-e:stäkin jonkun tonnin tingata, mutta sit näin livenä ja kiinnostus loppui.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Siis eihän sua kukaan pakota tinkaamaan yhtään mistään, voit ostaa kämpät, autot, pleikat yms just sillä pyynnillä minkä myyjä ilmoittanut!
Ei, mutta autojen/asuntojen hintaan on aina laskettu se että niistä tingataan. Jos tapana olisi että ei tingattaisi niin 60k€ auton listahinta olisi 54k€. Nyt sitten jos ei tinkaa niin maksat ylimääräistä pelkän tinkaamis kulttuurin takia. Mieluummin listahinta olisi suoraan 54k€ ja tingata ei voisi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 503
Viestejä
4 164 452
Jäsenet
70 416
Uusin jäsen
giantaxe

Hinta.fi

Ylös Bottom