Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Muutamia haamujarruja on tullut vastaan, mutta tuo talvirengasmoodi on ilmeisesti vienyt ne pelottavat rekuperaatiojarrutukset pois.

Kovaa talvea en ole vielä kohdannut ja jotenkin henkisesti odotan, että lämpöpumppu poksahtais tästä berliiniläisestä mieluummin nyt saati kesähelteellä tai ens talven kylmimpinä keleinä.
 
^^kyllä ja sitä että auto ei ole aidosti jatkuvasti nelivetoinen vaikka kuski niin joskus haluaisi. Eli omistajat ovat kuvailleet auton olevan liukkaalla toisinaan kuin vanha 3-sarjan bemari, perä irtoaa herkästi. Esim. E61 530xi nastoilla on kelin huonotessa parhaimmillaan ja tosi kiva&turvallinen ajettava.
 
En ole leikkinyt, P:n saa trackmodella mille vetosuhteelle kaiketi tahansa, mutta jäisillä ja lumisilla soratiellä ei ole ollut vaikeuksia muutenkaan, nilkkaa ei viitsi ojennella samaa tahtia mitä auto mieluusti hyökkäis; saattais vaikuttaa provoamiselta muille.
 
Jaa, menipä multakin ohi tuo tieto :). No, ei se sitä pointtia silti poista. Turhaa paskaa kun ei se isoin sähkis ole mukana...
Siitä voit kiittää Teslan markkinointiosastoa, joka ei tunnetusti tee mitään yhteistyötä median kanssa.
 
Ehkä @moti tarkoitti vaarallisella käytöksellä TM:nkin viime vuoden talvitestissä toteamaa käytöstä eli vakkari hyppii pois päältä useammin ja "ilman syytä" verrattuna muihin merkkeihin. Ja tämä korostuu, kun regen jarruttaa heti voimakkaasti, myös takapyörillä. Mutta eikös tähän ja moneen muuhunkin testissä ilmenneeseen ongelmaan ole jo tullut päivitystä, eikä toiminta siis enää ole niin vikuroivaa talvella?

Toki vielä on jäljellä ilmastoinnin sekoilut automaatilla ja vähintään joillain yksilöillä lämmitystehon puute liikkeessä, mutta näihinkin taitaa auttaa manuualisäädöt ja keulan läppien putsaus.

Riippuu kai mihin vertaa. Itsellä Teslan jälkeen eniten kokemusta ID4:stä, johon verrattuna Teslan härpäkkeet pelittää vähintään yhtä hyvin ellei paremmin. Tesla tykkää käyttää pyyhkijöitä enemmän kuin olisi tarpeellista, ID4 vetää anturit ja vakkarin pois käytöstä/vikatilaan kirkkaallakin kelillä yhtäkkiä.

Siitä voit kiittää Teslan markkinointiosastoa, joka ei tunnetusti tee mitään yhteistyötä median kanssa.

Olihan Model 3 SR+ TM 60tkm käyttötestissä, eli ei nyt ihan siitäkään ole kyse. Kyllä he auton jostain saisivat, jos haluaisivat. Joko lainaan tai sitten vuokraavat. Mutta eivät ilmiselvästi ole halunneet
 
Siitä voit kiittää Teslan markkinointiosastoa, joka ei tunnetusti tee mitään yhteistyötä median kanssa.

Se voi olla niin, mutta kyllähän itseään kunnioittava (ja lukijoitaan palveleva) lehti hankkii vehkeet testiinsä vaikkei niitä kultavadilla eteen tarjoiltaisikaan.
 
^^kyllä ja sitä että auto ei ole aidosti jatkuvasti nelivetoinen vaikka kuski niin joskus haluaisi. Eli omistajat ovat kuvailleet auton olevan liukkaalla toisinaan kuin vanha 3-sarjan bemari, perä irtoaa herkästi. Esim. E61 530xi nastoilla on kelin huonotessa parhaimmillaan ja tosi kiva&turvallinen ajettava.
On turha kuvitella, että Tesla pärjäisi ajettavuudessa bemarin vitossarjalaisille nelivedoille. Siihen kun ei pysty noin 99 % muistakaan autoista.
 
On turha kuvitella, että Tesla pärjäisi ajettavuudessa bemarin vitossarjalaisille nelivedoille. Siihen kun ei pysty noin 99 % muistakaan autoista.

Tässäkin riippuu millä mittapuulla asiaa katsotaan. Etenemiskyky on sähkiksissä hyvä, mutta erityisesti Teslan luistonesto on saanut positiivista palautetta eli jos liukkaalla täytyy päästä liikkeelle, niin Teslalla kyllä pääsee. Sitten taas jos puhutaan rata-ajettavuudesta tai linttailusta niin ollaan eri pöydän äärellä.
 
Huoltovalikossa olikohan se missä muutenkin rengastyyppiä voi vaihtaa.

Kysäsimpä Teslalta noista krediiteistä ja on tulossa, jee
Eikai sinulla ole ongelmaa jos saat auton ennen 31.3.?

Mutta muuta
- Sivulistan alta alkaa ruostua, kannattaa pestä vaan
- Ruostesuojaus vie takuun Teslan ehdoissa näin
- Talvirengas moodilla en ole huomannut regeniin vaikutusta, lähtee alta jos päästää liukkaalla kaasun pois
- 3:ssa ainakin perä lähtee irti helposti
- Neliveto tulee toisinaan liian hitaasti mukaan, talvimoodi kolmosessa mahdollistaa kun huomaa liukasta neliveto on x aikaa päällä, ei tuettu Yssa
 
Ruostesuojaus ei voi viedä takuuta Euroopassa, varsinkaan kun nykyään sitä varten ei porailla mitään ylimääräisiä reikiä, vaan käytetään korissa olevia.

Liittyy ehkä enemmän Eurooppa//USA tekniikkaan ja tapoihin tehdä asioita.

Eli multa saa referral koodin jos on Tessua ostamassa nyt, ylläpito ei tykännyt näemmä jos se on tässä "avoinna" ja saatavilla. :zoom:
 
Tässäkin riippuu millä mittapuulla asiaa katsotaan. Etenemiskyky on sähkiksissä hyvä, mutta erityisesti Teslan luistonesto on saanut positiivista palautetta eli jos liukkaalla täytyy päästä liikkeelle, niin Teslalla kyllä pääsee. Sitten taas jos puhutaan rata-ajettavuudesta tai linttailusta niin ollaan eri pöydän äärellä.
Ei puhuta rata-ajettavuudesta tai linttailusta. Puhutaan vakaudesta, tunnokkuudesta, ennakoitavasta käytöksestä, jarrutus- ja kiihdytyskäytöksestä, polanteiden yli ajosta ja niin edelleen. Lisäksi bimmeri lähtee härskin vaikeista paikoistakin liukkaalla liikkeelle, kunhan ei ole mahasta kiinni. Muutaman vitosnelikon omistanut tämän todetakseni. Vertailukohtana siis muutaman tunnin koeajo helmikuussa valmistetulla MY:lla. Ja taidan MY:n hankkia eli en ole tässä Teslaa haukkumassa.
 
Ruostesuojaus ei voi viedä takuuta Euroopassa, varsinkaan kun nykyään sitä varten ei porailla mitään ylimääräisiä reikiä, vaan käytetään korissa olevia.

Liittyy ehkä enemmän Eurooppa//USA tekniikkaan ja tapoihin tehdä asioita.

Eli multa saa referral koodin jos on Tessua ostamassa nyt, ylläpito ei tykännyt näemmä jos se on tässä "avoinna" ja saatavilla. :zoom:
Ala siitä sitten vääntämään Teslan kanssa.
 
Antaa kuluttajaviranomaisen vääntää, kyllä sen viimekädessä EU laittaa nöyrtymään vanhan mantereen tavoille. Näkyy niitä kanukitkin suojaavan omiaan, tietävät mitä tiesuola tekee.

Itse en suojauta kun ei ole tarkoitus omistaa neljää vuotta kauemmin.
 
Kuulostaa aika hasardilta alkaa EU:sta odottaa apuja siinä kohtaa, kun autossa on takuujutussa ns. tilanne päällä. Pikkujutut varmaan itse voi maksaa ja odottaa rahoja takas, mutta jos joku akku/moottori tms. porsii, niin menee hapokkaaksi.

e: Vai puhutaanko tässä pelkästä ruostumistakuun menemisestä?
 
Viimeksi muokattu:
Jos Jenkkilässä 10k mailia ilmaista on 4000 kWh ja 0.26$ kWh hinnalla arvoksi tulee noin 1000$. 5k km tulee siis varsin vaatimaton rahallinen hyöty.
No joo, jos 16 000 km tarkoittaa 4000kWh niin 5000km tarkoittaa 1250kWh ja kun hinta on 0,34€/kWh niin rahallinen hyöty on 425 €. Toki olisihan se kiva saada 425 € edestä ilmaista latausta. Tällaista tosin vähän aavistelinkin kun myös viime kvartaalin lopussa sai ilmaisia kilometrejä. Eli jos jatkossa ostan uuden teslan niin täytyy ajoittaa kvartaalin viimeisille päiville vastaanotto.
 
Vähän tuohon parin päivän takaiseen keskusteluun, itseä mietityttää:

1. Y:n korroosioherkkyys alahelman muovien alla ja muuallakin?
2. Nykymallit ”välimalleja” just nyt tuotantoon menevien S,X, 3 ja ehkä Y suhteen.
3. Onko järkevä käyttöauto henkilölle jota auton kanssa pelautuminen ei yhtään kiinosta? Eli autossa pitää olla ominaisuuksina neliveto ja tilaa, mutta toiminta pitäisi olla ennustettava kelissä kuin kelissä.
4. Y:n ajettavuus vaikeissa talvioloissa lienee aika kaukana kilpailijoista. Ajaminen on vähintäinkin epämukavaa ja jopa vaarallista.

Katselen tätä siis siitä vinkkelistä että auto ostetaan omalla rahalla, sillä ajetaan 15-20tkm vuodessa ja sitä pidetään 10 vuotta. Siksi jopa bz4x/Solterra on harkinnassa Y:n sijaan.

Hetkinen, eikö Y:n koppa ole alumiinia?
 
No niin, taas oppi jotain uutta. Oletin, että kaikki Teslat ovat alumiinikorisia.

Ei niistä mikään ole puhtaasti kumpikaan. Teräksellä ja alumiinilla kun on kummallakin vahvuutensa.

Ohessa pari kuvaa jotka avaavat asiaa. Ylempi S ja alempi 3. X ja Y sitten samaan tyyliin.

1679920779079.png


1679920641559.png


EDIT: generaatioeroja varmaan löytyy mutta tarkoitus esittää eroja lähtökohdissa
 
Viimeksi muokattu:
Runko voi ollakin, mutta ei kyllä yhdenkään auton "pellit" ole.

Joskus ennenvanhaan ei varmaan olleet, mutta itsellekin tuli yllätyksenä että nykyisen 5-sarjan "pellit" tosiaan on alumiinia Metals used the the G30 Body

Asia tuli naamalle kun hain magneettikiinnitteisen latausportin suojahupun, ja sei yrittänytkään tarttua bemarin pelteihin. Kokeilin sitä äkkiseltään lokasuojien lisäksi oveen, pilareihin ja kattoon. Nada, ei tartu.

edit: hyvä tietää että sitä huppua on turha yrittää teslaankaan :D
 
Viimeksi muokattu:
Runko voi ollakin, mutta ei kyllä yhdenkään auton "pellit" ole.
Ei henkilöautoissa ole ollut erillistä runkoa moneen vuosikymmeneen. Itsekantava kori sen sijaan.
Alumiiniahan se Teslassa on, pintapelleistä en tiedä kuinka paljon mutta aivan yleisesti ennenkin on ollut osa pintapelleistä alumiinia, muovia, lasikuitua jne. Audin A2 ja A8 olivat koriltaan kokonaan alumiinia.

Edit. jaa tulikin tarkempaa tietoa Teslasta vielä.
 
Ei henkilöautoissa ole ollut erillistä runkoa moneen vuosikymmeneen. Itsekantava kori sen sijaan.
Alumiiniahan se Teslassa on, pintapelleistä en tiedä kuinka paljon mutta aivan yleisesti ennenkin on ollut osa pintapelleistä alumiinia, muovia, lasikuitua jne. Audin A2 ja A8 olivat koriltaan kokonaan alumiinia.

Edit. jaa tulikin tarkempaa tietoa Teslasta vielä.
Sori. Koria tarkoitin tietty, kuitenkin pintapeltien alla olevaa rakennetta. Ja sitä, että koripellit ei juuri missään ole pelkkää alumiinia. Alumiinisa konepeltejä, kattoja jne. on toki monessakin. Mutta kokonaan alumiinia on todella harvinaista.
 
Joskus ennenvanhaan ei varmaan olleet, mutta itsellekin tuli yllätyksenä että nykyisen 5-sarjan "pellit" tosiaan on alumiinia Metals used the the G30 Body

Asia tuli naamalle kun hain magneettikiinnitteisen latausportin suojahupun, ja sei yrittänytkään tarttua bemarin pelteihin. Kokeilin sitä äkkiseltään lokasuojien lisäksi oveen, pilareihin ja kattoon. Nada, ei tartu.

edit: hyvä tietää että sitä huppua on turha yrittää teslaankaan :D
Eipä toikaan 100% alumiinia ole. Sitä meinasin. Ei noita taida olla montaa 100% alumiinista markkinoilla koskaan ollut (noi A2 ja A8, muita?)
 
e: Vai puhutaanko tässä pelkästä ruostumistakuun menemisestä?

Siinä oliskin mukava kuunnella oikeudessa vastaajan perusteet kuinka kotelonsuojauksen parantaminen on syy evätä sähkömoottorin rikkoontumisen uusiminen takuuseen. :smöyk:
 
Eikai sinulla ole ongelmaa jos saat auton ennen 31.3.?

Ei ongelmaa vaan halusin varmistaa kun jäi mielikuva että olisi vain uusiin tilauksiin. Nyt iltapäivällä tuli sähköposti jossa tuo varmistettiinkin.

Tuo loot box ja suosituslinkki hieman ihmetyttää, aplikaatiosta en löydä lootboxia enää, aikaisemmin se nappula oli tuossa avatarin vieressä mutta hävisi kun möin edellisen auton ja poistin sen tililtä. Ja ilmeisesti tuo koko suosituslinkki on vain nyt loppukuun voimassa vai onko tuon nyt sitten tarkoitus olla jatkossakin että suosittelemalla saa noita krediittejä? Töissä yksi kiinnostunut Teslasta vaikkakaan ei taida ihan näin nopealla aikataululla ole autokaupoille lähtemässä...
 
Siinä oliskin mukava kuunnella oikeudessa vastaajan perusteet kuinka kotelonsuojauksen parantaminen on syy evätä sähkömoottorin rikkoontumisen uusiminen takuuseen. :smöyk:
Jos tuollaisen takia on oikeuteen asti päätynyt, niin on jo hävinnyt tavalla taikka toisella. Sähkömoottorin jäähdytys vaarantunut, kun suojausta laitettaessa roiskunut ainetta, kyllä keinoja riittää, jos haluaa olla asiakkaalle ikävä. Ja kyseessä jenkkifirma :)
 
EU on laittanut isompiakin sakoilla nippuun, esim Google, Mikkisofta ja Apple. Ja hyvä niin.

Teslakin alkaa kuuntelemaan. Tai ainakin enemmän.
tesla_model_s_plaid_2023_la-3721-scaled.jpg

Tämä on Yoke-ohjainlaite. Halkaisija on yllättävän suuri, ja jyrkissä kaarroksissa ajo-otteen vaihto tuntuu vaikealta. Pyöreän ohjauspyörän saa ilman lisähintaa.
TEKSTI TEKNIIKAN MAAILMA
Noin kaksi vuotta sitten Tesla kohahdutti autoilevaa maailmaa esittelemällä uudistuneeseen Model S:ään niin sanotun Yoke-ohjainlaitteen. Pian ensiesittelyn jälkeen Tesla teki tästä F1-autosta tai lentokoneen ohjaamosta innoituksensa saaneesta ohjainlaitteesta ainoan saatavilla olevan ohjaimen Model S:ään.
Yoke-ohjainlaite jakoi tunnetusti mielipiteitä, ja sellainen oli myös Tekniikan Maailman vastikään koeajamassa Tesla Model S Plaidissa. Toimittajamme Lauri Ahtiainen kuvaili ohjainlaitetta ”auton arkihaasteeksi”.
ILMEISESTI SAAMANSA palautteen perusteella Tesla pyörsi tämän vuoden tammikuussa aiemman päätöksensä ja toi perinteisen ohjauspyörän uudelleen vaihtoehdoksi Model S- ja Model X -malleihinsa. Aiemmin maaliskuussa Tesla teki mahdolliseksi myös ostaa perinteisen ohjauspyörän Yoke-ohjainlaitteen tilalle Tesla App -sovelluksen kautta.
Ja perinteinen ohjauspyörä on tehnyt Yokella ajaneiden keskuudessa kauppansa erittäin hyvin, kertoo muun muassa Inside EVs -sivusto. 700 dollarin hintainen perinteinen ohjauspyörä myytiin Teslan nettikaupassa loppuun alle viikossa, ja aiheen bonganneen Autoevolutionin mukaan jälkiaseinteinen ohjauspyörä on ”todennäköisesti yksi Tesla-kaupan menestyneimmistä myyntiartikkeleista”.
TOISTAISEKSI ON epäselvää, saavatko kaikki halukkaat vaihdettua itselleen jälkiasenteisen ohjauspyörän, sillä sittemmin se on kadonnut sovelluksen kaupasta.
Sillä, että Tesla ”nieli ylpeytensä” Yoke-ohjainlaitteen suhteen saattaa olla laajempiakin vaikutuksia, Inside EVs kirjoittaa. Se saattaa olla merkki siitä, että amerikkalaisvalmistaja on päättänyt alkaa antaa asiakaspalautteelle aiempaa suurempaa arvoa.

Myös Teslan Cybertruck esiteltiin vuonna 2019 Yoke-mallisen ohjainlaitteen kanssa, mutta myöhemmissä esituotantoversioissa on nähty perinteisemmin muotoiltu ratti.
 
Miksi porukka haluaa pyöreän ratin kun Yoke kuulemma parasta ikinä? Alkaako Teslan seinät kaatua?

Teslan yoken ongelma on että siinä ei ole porrastusta. Se on vain ratti.
 
Veikkaisin, että suurin "haluava" ryhmä, jotka osaavat samalla eniten pitää meteliä näkemyksistään ovat:

5cs7i5.png


Hiljalleen me muut, ns. "hiljainen enemmistö" alamme päästä voitolle, samoin kuin kosketusnäyttöjen vyöryttämisen kaikkialle sekä hipaisukytkimien heivauksen kanssa.
 
Vaikka yoken tilalle saa normaalin ratin niin siltikään sen ratin isoin ongelma ei poistu eli vilkkuviiksien puute. Vilkkujen käyttö ratin napeista on todella ongelmaista tietyissä tilanteissa kuten liikenneympyröissä.
 
Uutena Teslailijana kysymys. Onko jotain "must have" appeja jota kannattaisi testata Teslan kanssa?
Lähinnä riippuu haluatko saada jotain dataa ulos ajoista / latauksista yms muutenkin autosta. Teslan oma sovellus ei juuri statistiikkaa tarjoa, joten moni ottanut TeslaFi:n tai esim Tessien/tezlabin (näillä on mobiilisovellus). Tai jos on tosinörtti niin voi viritellä Teslamaten.
 
Lähinnä riippuu haluatko saada jotain dataa ulos ajoista / latauksista yms muutenkin autosta. Teslan oma sovellus ei juuri statistiikkaa tarjoa, joten moni ottanut TeslaFi:n tai esim Tessien/tezlabin (näillä on mobiilisovellus). Tai jos on tosinörtti niin voi viritellä Teslamaten.
Jep, datat latauksista ja ajoista mitä mielessä. Enemmänkin mielenkiinnosta kuin tarpeesta niitä kohtaan. Taitaa suurin osa olla maksullisia noista, joten jokaista ei viitsisi kokeilla. Mitä noista kannattaisi testata? Wall connector on duunissa ja kotona, osaako joku noista kaivaa niistäkin dataa?
 
Uutena Teslailijana kysymys. Onko jotain "must have" appeja jota kannattaisi testata Teslan kanssa?
Jos sinulla on android kello niin suosittelen Watt time ohjelmaa. Saa avattua peräkontin ja frunkin ym. ja tarkasteltua auton tietoja jne kellosta. Ihan näppärä vaihtoehto puhelimen kaivamiseksi taskusta.
 
Jos sinulla on android kello niin suosittelen Watt time ohjelmaa. Saa avattua peräkontin ja frunkin ym. ja tarkasteltua auton tietoja jne kellosta. Ihan näppärä vaihtoehto puhelimen kaivamiseksi taskusta.
Avatarini kuvasta arvaat mikä kello mulla on... :D
Mutta joo, katsoin että apple watchille on appi kanssa. Se toimisi ilmeisesti myös phone keynä?
Mutta siitä syystä en ole sitä ottanut käyttöön koska, silloin on vaarana että aamulla duuniin lähdössä unohdan puhelimen kotiin. Välttämätön töissä, nimim "muutama kertaa vuodessa pitää hakea luuri kotoa..."
edit: tietty se voisi toimia ilman että tekee kellosta avainta, pitääpä ottaa testiin jossain välissä...

Mites tuo Teslafi vs Tessie? Plussat ja miinukset?
 
Nopeille ostohousuille tarjolla kaks elohopeaa MYP; Uudet ja käytetyt sähköautot | Tesla

Ja AP:ltä saa referral koodia mukaan jos oikeasti tämä ilmo nappaa IO-teekissä kohteeseen. :joy:
On tuossa jonkin verran hintaeroa perus MY LR vs. MY Perf kaikilla herkuilla pl. FSD.
MY LR santaderinvalkoisena, keinonahanmustalla sisustalla, pikkukiekoilla ja samankokoisilla talvirinkuloilla maksaa noin 60k€. Perffi maksaa keskiyönkirsikkana, rapakelejä houkuttelevilla valkoisilla penkeillä ja 21" uber kesä/talvikiekoilla 75k€. Ero 15 k€.

Tuo on toki pieni hintaero verrattuna vaikka Audi/BMW/Mercedes mallien sisäisiin hintaeroihin. Suomen oloihin pidän perffin suorituskykyä hyödyttömänä ja erityisesti rengaskokojen myötä tulevaa ääntä ja vetelyä oikeana harmina, vaikka näyttäviä nuo isot kiekot ovat. Kirsikka on värinä todella hieno ja valkoinen sisusta tuo näyttävää kontrastia eikä ole kesällä niin kuuma.

Kaikki yllä oleva on kuitenkin vain köyhän vikinää.
 
1679986648606.png


Kivalla alella sais kolmostakin nyt. Melkein samaan hintaan myyvät käytettyjä nettiautossa...
 
1679986648606.png


Kivalla alella sais kolmostakin nyt. Melkein samaan hintaan myyvät käytettyjä nettiautossa...

Mitäs kaikkea tossa on? Ite meinaan nappasin tos reilu pari kuukautta sitten -21 vuoden LR:n tohon hintaan, tosin about kaikilla herkuilla ja kaksilla renkailla ja vanteilla.
 
Mitäs kaikkea tossa on? Ite meinaan nappasin tos reilu pari kuukautta sitten -21 vuoden LR:n tohon hintaan, tosin about kaikilla herkuilla ja kaksilla renkailla ja vanteilla.
Mitä tarkoitat kaikilla herkuilla? Teslat on aina kaikilla herkuilla. Samat varusteet tulee aina. Ainoastaan se edistynyt autopilotti on erikseen ruksittava varuste, jos ei lasketa auton ulkoväriä, sisustan väriä ja vanteita.
 
Mitä tarkoitat kaikilla herkuilla? Teslat on aina kaikilla herkuilla. Samat varusteet tulee aina. Ainoastaan se edistynyt autopilotti on erikseen ruksittava varuste, jos ei lasketa auton ulkoväriä, sisustan väriä ja vanteita.

Kahdet vanteet ja renkaat, tummanharmaa väri, EAP, valkoinen sisusta ja onkohan se premium audiokin lisävaruste vai kuuluuko kaikkiin?
 
Kahdet vanteet ja renkaat, tummanharmaa väri, EAP, valkoinen sisusta ja onkohan se premium audiokin lisävaruste vai kuuluuko kaikkiin?

Premium audio kuuluu LR:ään, takavetoon ei saa edes lisävarusteena.

Löysin muuten sen täällä mainostetun tavan roikuttaa kättä ratin alakehällä niin, että autopilotti ei vaadi vääntelemään rattia, vasenta klo 7-8 tai oikeaa klo 4-5 kyynärpäätä oveen/kyynärtukeen nojaten. Ensi kesän road trip Eurooppaan on pelastettu!
 
Mitäs kaikkea tossa on? Ite meinaan nappasin tos reilu pari kuukautta sitten -21 vuoden LR:n tohon hintaan, tosin about kaikilla herkuilla ja kaksilla renkailla ja vanteilla.

Tuo on perusvalkoinen, yksillä renkailla, mustalla sisustalla, ilman koukkua, ilman eap. 5.5keur ale vs. ovh.

Vertailun vuoksi esim. Oulussa on myynnissä samanlainen (samat värit, yhdet renkaat, ei koukkua) 11/2021 rekattu ja 33tkm ajettu, hintaan 48480eur, eli 1610eur tuota tuliuutta halvemmalla. Ei ole ihan linjassa nuo käytettyjen hinnat kyllä.

Harmi kun kolmoseen ei kuulemma saa jälkiasennettua koukkua (niin että sillä saisi vetää jotain)... pitää olla siis koukku tehtaalta asti ja näissä aleautoissa sitä ei ole.
 
Nyt on näiden parantuneiden alennusten lisäksi tullut vielä 5000km ilmaisia supercharger latauksia tarjolle jos ottaa auton 31.3 mennessä. Kova vuosineljänneksen lopun pusku näköjään taas menossa. Hurja hinnanlasku kyllä esim tolla m3 LR, vuoden alussa 65k ja nyt lähtisi sama auto 50k.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 305
Viestejä
4 490 328
Jäsenet
74 193
Uusin jäsen
MetsänSankari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom