Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 461
Veikkaan, että Teslalta veloitetaan ne kulut ihan samalla tavalla riippumatta mistä se auto noudetaan. Tuollaisissa volyymitoimituksissa ei ole kustannustehokasta alkaa säätämään pennien kanssa. Vähän sama kuin alkaisi postilta tinkaamaan alennusta, jos hakee noutopisteeseen tilatun paketin terminaalista noutopisteen sijaan.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
1 936
Veikkaan, että Teslalta veloitetaan ne kulut ihan samalla tavalla riippumatta mistä se auto noudetaan. Tuollaisissa volyymitoimituksissa ei ole kustannustehokasta alkaa säätämään pennien kanssa. Vähän sama kuin alkaisi postilta tinkaamaan alennusta, jos hakee noutopisteeseen tilatun paketin terminaalista noutopisteen sijaan.
Jeps, ei niitä kuljetuksia kuitenkaan makseta silloin kun rekka pihaan kaartaa. Ne on maksettu aikoja sitten kootusti ja hinnalla saa sitten toimitukset aina kun uusi lasti satamaan saapuu.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Meinaat että se kuljetusfirman "parkkipaikka" on sitten teslalle ilmainen.
Uutisessahan sanottiin että hakevat suoraan rekkafirmoilta niitä autoja. Tesla säästää omissa kuluissaan kun ei tarvitse lisää henkilöitä ja sen ajan voivat käyttää ”ilmaisiin” korjauksiin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
116
Melko kovia hinnan pudotuksia uusissa varasto Tesloissa. Alan jo harkitsemaan nykyisen auton laittamista autovex palveluun ja myyntiin. Pahus kun taloyhtiössä ei vielä ole lataus mahdollisuutta. Tästä tuskin hinnat enää putoaa, mutta milloin lähtee hinnat nousuun? Tesla laittaa kyllä perinteiset autoliikkeet koville
D8E8EEA6-DC60-4030-A415-1C73D565669A.jpeg
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
431
Tesloissa on hyviä ja huonoja puolia, mutta kun hinta tosiaan alkaa olla jo 15k vähemmän kuin kilpailijoilla, niin luulisi, että muilla merkeillä pitäisi myös jotain tapahtua. Toisaalta kun ei ole mitä toimittaa, niin ei siinä taida alennukset auttaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 122
Onko noi Teslan varastoautot sellaisia, jotka joku on jo hylännyt vastaanottotarkastuksessa?
 

GGoljatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 639
Onhan tuo jännä että kymppitonnia halvemmalla saisit Teslaa kuin Skodaa. Ei ole paljoa liukumaa näkynyt.

Noh kohta pääsee kilpailee bensa Corollan kanssa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Onhan tuo jännä että kymppitonnia halvemmalla saisit Teslaa kuin Skodaa. Ei ole paljoa liukumaa näkynyt.

Noh kohta pääsee kilpailee bensa Corollan kanssa.
Prkl kun olisi ollut kuukausi pari sitten. Olisin pistänyt pomon ostamaan moisen työsuhdeautoksi. Tesla teki monta asiaa väärin mutta niin monta asiaa oikein vs juurikin Corolla hybrid mikä nyt on ajossa. Aikalailla päivittäin ikävä Tesla Model 3 Performancea päivittäisessä ajossa.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
431
Eikö tästä ollut puhetta, että ainakin nämä "LRW" (autosivun URL) ovat Kiina-tuotantoa ja laivoissa tulee paljon extraa, jotka sitten myydään matkalla tai näköjään alella myöhemmin.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 636
Varmaan pääasiallisesti jotain extra-autoja randomi varusteilla, koska esim. juuri missään varasto-Y:ssä ei ole vetokoukkua, vaikka se konfiguraattorista on valmiina, eikä saa edes pois.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Nyt vajaa viikko ja reilu 1000km takana uudella model Y LR autolla. Kaikenkaikkiaan aivan uskomaton laite, haluaisin vaan kokoajan ajaa. Eipä ole millään muulla autolla ajo koskaan tuntunut näin hyvältä. Jos jotain negatiivista pitää sanoa niin parkkisensorien puute, mutta todella hyvin tuosta kuskin paikalta etukulmatkin hahmottaa joten vaikka aluksi pelkäsin että oma ahdas sisäpihalle ajo ja parkkeeraus olisi ongelma niin eipä tuossa ole ollut mitään hankalaa.

Toinen mitä toivoisin olisi automaattinen konepellin sulkeutuminen, vähän ikävä painaa käsillä tuo kiinni jos on kurainen keli. Tosin tästä nyt selviää rahalla ja varmaan ostan tuon automaattisen avauksen/sulkeutumisen, mutta pitäisi olla mielestäni vakiona tuollainen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Varmaan pääasiallisesti jotain extra-autoja randomi varusteilla, koska esim. juuri missään varasto-Y:ssä ei ole vetokoukkua, vaikka se konfiguraattorista on valmiina, eikä saa edes pois.
Ainakin saksan Y-konfiguraattorissa saa poistettua koukun. Eiköhän monen muunkin maan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Nyt vajaa viikko ja reilu 1000km takana uudella model Y LR autolla. Kaikenkaikkiaan aivan uskomaton laite, haluaisin vaan kokoajan ajaa. Eipä ole millään muulla autolla ajo koskaan tuntunut näin hyvältä. Jos jotain negatiivista pitää sanoa niin parkkisensorien puute, mutta todella hyvin tuosta kuskin paikalta etukulmatkin hahmottaa joten vaikka aluksi pelkäsin että oma ahdas sisäpihalle ajo ja parkkeeraus olisi ongelma niin eipä tuossa ole ollut mitään hankalaa.

Toinen mitä toivoisin olisi automaattinen konepellin sulkeutuminen, vähän ikävä painaa käsillä tuo kiinni jos on kurainen keli. Tosin tästä nyt selviää rahalla ja varmaan ostan tuon automaattisen avauksen/sulkeutumisen, mutta pitäisi olla mielestäni vakiona tuollainen.
Miksi sitä frunkkia pitää käyttää jatkuvasti kun konttikin on keksitty?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Miksi sitä frunkkia pitää käyttää jatkuvasti kun konttikin on keksitty?
Piuhat on minulla siellä, voisi tietysti pitää takakontissakin, mutta jotenkin minusta kätevämpi tuossa edessä, tai siis olisi jos tuo sulkeutuisi itse.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Miksi sitä frunkkia pitää käyttää jatkuvasti kun konttikin on keksitty?
Jos Model 3:ssa olisi ollut automaattinen niin olisin itse käyttänyt latauskaapelille yms. Mutta juurikin tuo kura ja muu olivat esteenä. Ärsytti heittää kamojen sekaan märkiä kaapeleita. Normi parkkiksella kun ei oikein viitsi seinäänkään jättää.
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
197
Saksassakaan Y:n hinnat ei joustaneet aluksi mutta nyt alkaa saada 6kk ja +6tkm ajettuja 47k€, eli koukun kanssa kilpiin 50k€ suomessa joilloin säästää 10% vrt uusi.

Mutta kun taas miettii kaikkia Teslan ihmeominaisuuksia niin eipä voi paljon autokuumeesta just nyt puhua…
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 141
Piuhat on minulla siellä, voisi tietysti pitää takakontissakin, mutta jotenkin minusta kätevämpi tuossa edessä, tai siis olisi jos tuo sulkeutuisi itse.
Jos Model 3:ssa olisi ollut automaattinen niin olisin itse käyttänyt latauskaapelille yms. Mutta juurikin tuo kura ja muu olivat esteenä. Ärsytti heittää kamojen sekaan märkiä kaapeleita. Normi parkkiksella kun ei oikein viitsi seinäänkään jättää.
Itse ainakin pidän kaapelit takana, kun porttikin siellä on ja aina laturille tulee pakitettua, paljon helpompi mielestäni ottaa siitä läheltä, kuin frunkista lähteä kaivamaan. Toki S:ssä on takana se syvennys missä noita säilytän niin eivät pyöri mahdollisten tavaroiden seassa, ei hajua onko noissa muissakin vastaavaa.
 

Exc

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
48
Meillä Y:ssä frunkissa vauvan rattaiden vaunukoppaosa, hyvin mahtuu.

Ja ikinä ei ole frunk jäätynyt. Käytämme vaimon kanssa jatkuvasti.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 255
Melko kovia hinnan pudotuksia uusissa varasto Tesloissa. Alan jo harkitsemaan nykyisen auton laittamista autovex palveluun ja myyntiin. Pahus kun taloyhtiössä ei vielä ole lataus mahdollisuutta. Tästä tuskin hinnat enää putoaa, mutta milloin lähtee hinnat nousuun? Tesla laittaa kyllä perinteiset autoliikkeet koville
Melkeinpä harmi, että kerkesin V90 laittaa alle pari kuukautta sitten. Meidän ajomäärillä tuo uusi Tesla olisi samanhintainen käytännössä rahoituksen kanssa (säästöjen kanssa), kun nykyinen.
Toki tämä Volvo on hyvä auto, mutta kyllä minä varmaan tuollaisella Teslallakin pärjäisin.. Ostaisin varmaan nyt tuon Model 3 vs V90, säästösyistä.

Ja siis disclaimer - nimenomaan Y tarvitaan meille tilojen puolesta, mutta 43k Tesla on jo kohtuu hintainen omaan makuun. Ja jos Y:n ostaa, niin pakko olla 4wd eli vähintään 10k lisää tohon.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
911
Melko kovia hinnan pudotuksia uusissa varasto Tesloissa. Alan jo harkitsemaan nykyisen auton laittamista autovex palveluun ja myyntiin. Pahus kun taloyhtiössä ei vielä ole lataus mahdollisuutta. Tästä tuskin hinnat enää putoaa, mutta milloin lähtee hinnat nousuun? Tesla laittaa kyllä perinteiset autoliikkeet koville
Jännä nähdä jääkö noin kovat alennukset pidemmäksi aikaa, vainko vain kvartaalin loppuun. Selvästi tesla haluaa nyt vain kasvattaa tuotanto- ja myyntimääriään lukumääräisesti, hinnasta viis. Tuossa on nyt jo 10700€ alennus karvalakissa vuoden alkuun verrattuna, eli about tasan -20%.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Eilen juuri tuli 2023.6.8 asennettua. Toivottavasti tämän uuden saisi nyt nopeasti ja toivottavasti toimii hyvin.
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
911
Mulla on versio 2023.2.12. Koskas mä saan mahdollisuuden asentaa uuden päivityksen? Tippuuko noi vähitellen.
Ne tulee itsellään tarjolle automaattisesti, välillä vähän mystisissä järjestyksissä. Semmonen oranssi latauskuvake ilmaantuu näytön yläreunaan, sitten sun pitää liittää auto Wifiin että se sitä rupee lataamaan ja tämä oranssi kuvake muuttuu vihreäksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 521
Mulla on versio 2023.2.12. Koskas mä saan mahdollisuuden asentaa uuden päivityksen? Tippuuko noi vähitellen.
Tippuu vähitellen. Päivitys tulee sitten kun on tullakseen. Autosta voi valikon ohjelmisto-osiosta katsoa milloin auto on viimeksi yrittänyt tarkistaa onko päivitystä saatavilla, noin kerran päivässä koittaa hakea päivitystä.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
1 936
Kannattaa tosiaan kattoa myös sieltä Asetuksien Software valikon alta että on se "Advanced" asetus päällä, jolloin auto hakee myös nopeammin näitä uusia softia tms.

Ei tuo .9 näytä toistaiseksi olevan kuin parissa Model 3:ssa joten jakelu varmaan edelleen aika rajattua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Mulla on versio 2023.2.12. Koskas mä saan mahdollisuuden asentaa uuden päivityksen? Tippuuko noi vähitellen.
Itse arvelen, että noin kerran kuukaudessa päivittää. Ja siis ei asenna jokaista uutta päivitystä, vaan hyppää osan yli.

Eli jos päivitys on tullut nyt jakeluun, niin sen saa aika "varmasti" kuukauden päästä. Toki saattaa olla silloin jo bukikorjattu versiokin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 521
Jos haluaa näitä päivityksiä ja niiden rytmejä tarkemmin seurailla, niin tsekkaa esim. alla oleva sivusto.

Kyseessä siis päivitysten seuranta niiden autojen osalta, joihin TeslaFi-softa on yhteydessä. Vaikka tuo softa on käytössä vain pienellä osalla käyttäjiä, niin tuo antaa aika hyvän kokonaiskuvan, että milloin minkäkin kokoinen päivitysaalto on menossa mihinkäkin softaversioon.

Esim. 2023.6.9 on nyt kirjoitushetkellä asennettu 7 autoon ja 12 autoa odottaa version latausta. Sitä voi verrata 2023.6.8 asennuksiin, joita asennettiin eilen ison aallon mukana 2038 autoon ja 1935 autoa odottaa asennusta. Lisäksi tuolta näkee kuinka monta prosenttia autokannasta on missäkin versiossa ja näkee ihan yksilötasolla, että mihin autoon ja missä maassa versioita on asennettu.

Nippelitietoa päivityksistä siis täältä:

 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Päivityksissä tulee kaksi eteen, yksi taakse askeleita ilmeisesti aika usein, joten ellei halua olla se betatestaaja ja nauttia ominaisuuksien hetkellisestä paskoutumisesta, tyydy vain siihen normaaliin rytmiin ja jätä advanced faniryhmille.

"Tulee kun tulee."
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
835
Melko kovia hinnan pudotuksia uusissa varasto Tesloissa. Alan jo harkitsemaan nykyisen auton laittamista autovex palveluun ja myyntiin. Pahus kun taloyhtiössä ei vielä ole lataus mahdollisuutta. Tästä tuskin hinnat enää putoaa, mutta milloin lähtee hinnat nousuun? Tesla laittaa kyllä perinteiset autoliikkeet koville
Model 3 AWD sais reilun kolmen tonnin alella myös, mutta uskoisin että ton kolmosen hinta tulee kohta laskeen. On se tuon alenkin kanssa IMO liian lähellä yyn hintaa. Saapa nähä.
1679645914731.png
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
197
Taitaa kolmosta rasittaa tuontitullit jatkossakin kun taas Y tulee EU:n sisältä nyt jo +4000kpl viikossa. Kolmosesta tulee marginaalituote.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 636
Toivottavasti vanhoissa autoissa vielä USS tuki pysyy vaikka softa päivittyy:

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
835
Sovin model3 koeajon illaksi. Kyseessä on liikkeen auto, joten spotifyä tuskin on viritelty valmiiksi. Koska aika on hyvin rajoitettu, neuvokaapa joku miten tuon spotifyn käyttö onnistuu helpoiten (haluan testata poppivehkeet). Siihen varmaan voi kirjautua omilla tunnareilla suoraan? Ja saa uloskirjauduttuakin ettei tunnarit jää sinne? :poop:
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
1 936
Sovin model3 koeajon illaksi. Kyseessä on liikkeen auto, joten spotifyä tuskin on viritelty valmiiksi. Koska aika on hyvin rajoitettu, neuvokaapa joku miten tuon spotifyn käyttö onnistuu helpoiten (haluan testata poppivehkeet). Siihen varmaan voi kirjautua omilla tunnareilla suoraan? Ja saa uloskirjauduttuakin ettei tunnarit jää sinne? :poop:
Autossa ei luultavasti ole premium connectivityä, joten joutunet jakamaan hotspotin omasta luurista autolle ja sitten yhdistämään auton wifillä tuohon luurin hotspottiin, tämän jälkeen voit avata spotify appin ja kirjautua sisään. Oletan ettei siis ole Teslalta otettu koeajo?
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 461
Kyllä me tiedetään että sun autossa se toimii, mutta väitätkö tosissasi että tuon henkilön autossa se toimi oikein roskakorin kanssa?
Sorry mun autossa on USS joka ei toimi sekään läheskään aina 100% varmasti. Tesla Vision toimii yllättävänkin hyvin siihen nähden, että tällä oli useampi kommentti joiden mukaan varsinkin etupuskurin edessä olevat esteet jäisivät kokonaan havaitsematta.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Sorry mun autossa on USS joka ei toimi sekään läheskään aina 100% varmasti. Tesla Vision toimii yllättävänkin hyvin siihen nähden, että tällä oli useampi kommentti joiden mukaan varsinkin etupuskurin edessä olevat esteet jäisivät kokonaan havaitsematta.
Niinhän ne jäivät? "Park Assist unavailable" heti kun kameran näkökyky katosi. Ja sitä ennen 60cm näyttämä kohteeseen onkin jotain ihan muuta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
835
Soita puhelimesta suoraan omalla Spotifailla, ei sun sitä auton omaa tarvi saada aktivoitua tuota varten.
Tämä vaihtoehto toki oli mielessä myös, mutta siinä ei sitten paljon testailla miten toimiva se auton oma spotify on - jää pelkkien äänentoistovehkeiden ponnisteluun. Vaan parempi sekin toki kuin ei mitään. Ja olen käsityksessä että sen premium connectivityn kanssa tuo spotify toimisi autossa kuin ajatus, onko näin?
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
1 936
Tämä vaihtoehto toki oli mielessä myös, mutta siinä ei sitten paljon testailla miten toimiva se auton oma spotify on - jää pelkkien äänentoistovehkeiden ponnisteluun. Vaan parempi sekin toki kuin ei mitään. Ja olen käsityksessä että sen premium connectivityn kanssa tuo spotify toimisi autossa kuin ajatus, onko näin?
Spotify/apple music/tidal jos haluu soittaa suoraan autosta vaatii tuon premiumin, muutoin joutuu turvautumaan hotspottiin/wifiin. Spotify taisi myös kuulua tuohon premiumiin niin että et välttämättä tarvitse edes omia spotify tiliä, muut vaatii sen tilin ja erillisen maksun sitten vielä itse palveluun
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 461
Niinhän ne jäivät? "Park Assist unavailable" heti kun kameran näkökyky katosi. Ja sitä ennen 60cm näyttämä kohteeseen onkin jotain ihan muuta.
Jos katsot videon huolella niin näet, että kyseinen pönttö näkyy videolla pitkään. Heikempi erottelukyky on USS:n verrattuna se on faktaa, mutta ei niin huono kuin olisi voinut kuvitella. Olisi mukava nähdä miten peruuttaminen sujuu sehän se tärkein ominaisuus on.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 433
Viestejä
4 161 474
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom