Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 521
Siitä on vielä pitkä matka Pohjoiseen.
On joo. Jos jotain positiivista, niin suomeen palkattu sitä autopilotti-testaajaa, niin ehkä myös tällaiset jutut edistyy paremmin myös tänne pohjolaan sen avulla. Mutta ei pidätellä hengitystä tässäkään tapauksessa.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
46
Minkälaisia kokemuksia porukalla Model 3 RWD mallista (LFP akku) Suomen talviolosuhteissa? Onko kyseisen mallin hankkineet olleet pääosin tyytyväisiä vai onko jäänyt kaduttamaan ettei tullut panostettu LR:ään?

Etenkin tähän liittyen kiinnostaa:
  • Minkälaista rangea voi Suomen talvikeleissä odottaa moottoritienopeuksilla / maantiellä?
  • Kuinka paljon kylmä keli vaikuttaa latausnopeuteen?
  • Latausnopeuteen liittyen jaksaako auto esilämmittää akkua tarpeeksi kelillä kuin kelillä, vai hidastuuko matkanteko oleellisesti kun mennään alle X asteen?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 521
Minkälaisia kokemuksia porukalla Model 3 RWD mallista (LFP akku) Suomen talviolosuhteissa?
Olen heinäkuusta alkaen ajellut 2022 vuoden LFP:llä, kilometrejä on tullut reilu 23000km. Ainakin itselle tuo on ollut juuri se oikea malli, eikä harmita etten maksanut silloin selvästi yli 10te lisää nelivedosta. Nykyään tuo hintaero on pienempi.

Eteläsuomen talvessa itsellä range on pyörinyt siellä 320-350km tienoilla työmatka-ajossa, yli 10 asteen pakkasilla oli jossain 300km tienoilla. Sen kylmempää täällä nyt ei ole ollutkaan. Reilun puolen vuoden ajamisen jälkeen ajonaikainen keskikulutus oli 15kWh/100km. Pelkän talvikauden kulutus (marraskuun alusta) nyt viimeksi katsottuna oli 18,3kWh/100km, kesällä keskikulutus oli 13kWh/100km.

Kotilatauksessa LFP-akulla ei ainakaan omalla kohdalla ole ollut mitään merkitystä. Latautuu ihan normaalisti kun kotilatausta käyttää, en ole huomannut kesälatauksessa ja talvilatauksessa mitään eroa kotona. Lataustehona itsellä 1x16A.

Pikalatauksessa lämmitys kannattaa aloittaa ajoissa ja pitkään reissuun lähtiessä kannattaa käyttää ajastettua esilämmitystä kun lähtee laturista. Jos ei lämmitä riittävästi, niin ensimmäinen lataus voi mennä vähän laiskasti esim. 60kW teholla. Toinen lataushan on sitten jo nopea kun akku on lämmin sen ekan latauksen jäljiltä. Mutta jos on lämmitellyt riittävästi, niin latausteho on hyvä.

Jos omistaa kotilaturin ja talvella ei tarvitse jatkuvasti pikalatausta, niin LFP on hyvä valinta. Jos taas ajelee talvella paljon pikalatureiden varassa, niin silloin ei ole paras vaihtoehto vaan kannattaa katsoa esim. LR-mallia.
 

GGoljatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 639
Kartta on ilmeisesti Google maps ja ei siinä tosiaan ole.
Miulla oli eilen vuorokauden verran Xc40 recharge ajossa kun oma oli vuosihuollossa ja pestävänä. Siinä oli tuo Android Automotive ja luonnollisesti googelin navi. Se kyllä nopeuskamerat näytti, zoomasi oikein karttaa lähemmäksi kun oli noin 500m päässä ja korosti sen.

Edit. Eli jos Tesla käyttää Googlen karttoja ni kyllä luulisi kameroiden sijainnit näkyvän?
 
Liittynyt
07.12.2019
Viestejä
241
Kaikella kunnioituksella mutta tämä oli typerä viesti, jos Bemarilla ruksit paremmat jarrut lisävarusteista niin silloin ne on erilaiset verrattuna vakioihin eikä vaan maalattu erivärisiksi.

Tässä haiskahtaa nyt aika voimakas "oman merkin" puolustus asiassa jota ei pitäisi kenenkään puolustella.
No ehkä tämän asian voi katsoa toisestakin näkökulmasta. Jos ruksitat vuonna 2006 bemarilta sport-packagen, voi se sisältää paremmat takajarrut, mutta 2019 tuo samalla nimellä kulkeva paketti ei välttämättä sisällä parempia takajarruja.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
No ehkä tämän asian voi katsoa toisestakin näkökulmasta. Jos ruksitat vuonna 2006 bemarilta sport-packagen, voi se sisältää paremmat takajarrut, mutta 2019 tuo samalla nimellä kulkeva paketti ei välttämättä sisällä parempia takajarruja.
Mutta tämä on kerrottu siinä dokumentissa mistä ruksit varusteita, ei tarvitse arvailla.

Kukaan ei rastita 2019 sport packagea lisävarustelistalta sen takia että vuonna 2006 saman nimisessä paketissa oli paremmat takajarrut.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 706
Miulla oli eilen vuorokauden verran Xc40 recharge ajossa kun oma oli vuosihuollossa ja pestävänä. Siinä oli tuo Android Automotive ja luonnollisesti googelin navi. Se kyllä nopeuskamerat näytti, zoomasi oikein karttaa lähemmäksi kun oli noin 500m päässä ja korosti sen.

Edit. Eli jos Tesla käyttää Googlen karttoja ni kyllä luulisi kameroiden sijainnit näkyvän?
Käyttää kyllä mutta esim. navigointi on Teslan omaa käsialaa jne. Eli ei suoraan Googlen ominaisuudet.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
46
Olen heinäkuusta alkaen ajellut 2022 vuoden LFP:llä, kilometrejä on tullut reilu 23000km. Ainakin itselle tuo on ollut juuri se oikea malli, eikä harmita etten maksanut silloin selvästi yli 10te lisää nelivedosta. Nykyään tuo hintaero on pienempi.

Eteläsuomen talvessa itsellä range on pyörinyt siellä 320-350km tienoilla työmatka-ajossa, yli 10 asteen pakkasilla oli jossain 300km tienoilla. Sen kylmempää täällä nyt ei ole ollutkaan. Reilun puolen vuoden ajamisen jälkeen ajonaikainen keskikulutus oli 15kWh/100km. Pelkän talvikauden kulutus (marraskuun alusta) nyt viimeksi katsottuna oli 18,3kWh/100km, kesällä keskikulutus oli 13kWh/100km.

Kotilatauksessa LFP-akulla ei ainakaan omalla kohdalla ole ollut mitään merkitystä. Latautuu ihan normaalisti kun kotilatausta käyttää, en ole huomannut kesälatauksessa ja talvilatauksessa mitään eroa kotona. Lataustehona itsellä 1x16A.

Pikalatauksessa lämmitys kannattaa aloittaa ajoissa ja pitkään reissuun lähtiessä kannattaa käyttää ajastettua esilämmitystä kun lähtee laturista. Jos ei lämmitä riittävästi, niin ensimmäinen lataus voi mennä vähän laiskasti esim. 60kW teholla. Toinen lataushan on sitten jo nopea kun akku on lämmin sen ekan latauksen jäljiltä. Mutta jos on lämmitellyt riittävästi, niin latausteho on hyvä.

Jos omistaa kotilaturin ja talvella ei tarvitse jatkuvasti pikalatausta, niin LFP on hyvä valinta. Jos taas ajelee talvella paljon pikalatureiden varassa, niin silloin ei ole paras vaihtoehto vaan kannattaa katsoa esim. LR-mallia.
Kiitoksia hyvin kattavasta vastauksesta :)

Ihan hyvältähän tuo kuulostaa. Jatkokysymyksenä vielä, että onko tullut vastaan tilannetta jossa auto jää yöksi kylmään ~50-60% varauksella? Tuosta kun lähtee aamulla ajamaan, niin ehtiikö akku ennen seuraavaa latausta lämmetä tarpeeksi ettäs saa järkevät latausnopeudet vai onko vielä niin kylmä että ollaan ~20kW tasolla?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 521
Ihan hyvältähän tuo kuulostaa. Jatkokysymyksenä vielä, että onko tullut vastaan tilannetta jossa auto jää yöksi kylmään ~50-60% varauksella? Tuosta kun lähtee aamulla ajamaan, niin ehtiikö akku ennen seuraavaa latausta lämmetä tarpeeksi ettäs saa järkevät latausnopeudet vai onko vielä niin kylmä että ollaan ~20kW tasolla?
Jouluna kävi näin kun olin reissussa. Auto 10 asteen pakkasessa ilman latausta yön yli ja siitä lähtö kotiin siten että sopivalle latauspisteelle oli 40min matka. Eli ei ehtinyt lämpiämään tarpeeksi ja latausteho jäi tuohon 60kW. Jälkikäteen ajatellen olisi ollut järkevää käyttää ajastettua esilämmitystä, jotta akku olisi lämmennyt jo ennen lähtöä paremmin. Olisi varmasti saanut paremmat tehot. Mutta ei tuolla 60kW latauksellakaan tarvinnut olla laturilla kuin 20min että sai riittävät lataukset kotiin pääsemiseksi.

Kulutus kovallakin pakkasella on ihan naurettavan pieni kun kotia kohti ajaa pikalatauksessa lämmenneen akun kanssa. Kun Teslassa lämpöpumppu osaa hyödyntää akun lämmön sisätilan lämmittämiseen.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
975
Ärsyttää kun huomenna tulee ”jo” viikko tilauksesta, mutta vieläkään ei tilaussivulle ole päivittynyt VIN numeroa. Kymmeniä kertoja päivässä tulee malttamattomana päivitettyä tuota sivua.

Onko porukalla kokemusta tesla matkailusta Suomen ulkopuolella esim keski-eurooppaan pelkän supercharger verkoston varassa? Onko toimivaa ja ennen kaikkea taloudellisesti kannattavaa?
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 458
Jos on HW3 autossa niin lukee kyllä. Toimii ihan ok. Ei tosin hyödynnä sitä dataa.
En tiedä onko kyseessä väärinkäsitys, mutta kyllä minun autopilot lukee nimenomaan nopeuden nopeusrajoitusmerkistä ja säätää ajoneuvon nopeuden sen mukaan. Huomasin tämän kun 60km/h merkki oli lumen peitossa niin auto jatkoi 80km/h vaikka alueella oli 60km/h rajoitus.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
En tiedä onko kyseessä väärinkäsitys, mutta kyllä minun autopilot lukee nimenomaan nopeuden nopeusrajoitusmerkistä ja säätää ajoneuvon nopeuden sen mukaan. Huomasin tämän kun 60km/h merkki oli lumen peitossa niin auto jatkoi 80km/h vaikka alueella oli 60km/h rajoitus.
Sen pitäisi päivitellä sitä myös karttadatasta. Eihän tuo tunnista esim. moottoritien nopeusmerkintöjä, eikä niitä LEDeillä varustettuja. Eihän se myöskään ymmärrä taajama loppuu / taajama alkaa merkintöjä. Eikä yliviivattua nopeusmerkintää kun siirrytään takaisin yleisrajoitukseen. Ei siihen ominaisuuteen oikein voi luottaa.

Sen lisäksi se tietysti on sitä mieltä että Länsiväylällä saa ajaa jossain kohdissa 120km/h, mutta en tiedä mistä se sen keksii.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 458
Sen pitäisi päivitellä sitä myös karttadatasta. Eihän tuo tunnista esim. moottoritien nopeusmerkintöjä, eikä niitä LEDeillä varustettuja. Eihän se myöskään ymmärrä taajama loppuu / taajama alkaa merkintöjä. Eikä yliviivattua nopeusmerkintää kun siirrytään takaisin yleisrajoitukseen. Ei siihen ominaisuuteen oikein voi luottaa.

Sen lisäksi se tietysti on sitä mieltä että Länsiväylällä saa ajaa jossain kohdissa 120km/h, mutta en tiedä mistä se sen keksii.
Moottoritiellä ei käytä liikennemerkkejä vallitsevan nopeuden käyttöön, mutta ei käytä moni mukaan. Lieneekö syy laki vai mikä, mutta myös Hyundaissa oli sama juttu. Väite siitä ettei kameran lukemaa tietoa käytettäisi mihinkään on omakohtaisen kokemuksen mukaan yksielitteisestä väärä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 706
En tiedä onko kyseessä väärinkäsitys, mutta kyllä minun autopilot lukee nimenomaan nopeuden nopeusrajoitusmerkistä ja säätää ajoneuvon nopeuden sen mukaan. Huomasin tämän kun 60km/h merkki oli lumen peitossa niin auto jatkoi 80km/h vaikka alueella oli 60km/h rajoitus.
Käyttää ensisijaisesti karttadataa. Ominaisuus tulossa vasta. Nyt Briteissä ja Saksa ja Espanja saivat hetki sitten.

 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 706
Sen pitäisi päivitellä sitä myös karttadatasta. Eihän tuo tunnista esim. moottoritien nopeusmerkintöjä, eikä niitä LEDeillä varustettuja. Eihän se myöskään ymmärrä taajama loppuu / taajama alkaa merkintöjä. Eikä yliviivattua nopeusmerkintää kun siirrytään takaisin yleisrajoitukseen. Ei siihen ominaisuuteen oikein voi luottaa.

Sen lisäksi se tietysti on sitä mieltä että Länsiväylällä saa ajaa jossain kohdissa 120km/h, mutta en tiedä mistä se sen keksii.
Teslan nykyinen kamera ei pysty lukemaan LED merkkejä laisinkaan.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 458
Tesla osaa myös moottoritiellä osaa soveltaa talvinopeusrajoituksia, mitä moni muu merkki ei osaa tehdä. Kona Electric näytti vaan itsepintaisesti 120km/h koko talven ja näin on tehnyt lähes jokainen muukin auto jolla olen ajanut. Ilmeisesti liikennedatassa tuo tieto on poimittavissa, en tunne miten ja mistä Tesla tuon päättelee.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 706
Tesla osaa myös moottoritiellä osaa soveltaa talvinopeusrajoituksia, mitä moni muu merkki ei osaa tehdä. Kona Electric näytti vaan itsepintaisesti 120km/h koko talven ja näin on tehnyt lähes jokainen muukin auto jolla olen ajanut. Ilmeisesti liikennedatassa tuo tieto on poimittavissa, en tunne miten ja mistä Tesla tuon päättelee.
Taitaa olla ihan kova koodattua kamaa tai perustuu lämpötilaan.

Vähän kuten heijastuksen esto peileissä. Toimii auringon laskun ja nousun mukaan.
 
Liittynyt
07.12.2019
Viestejä
241
Mutta tämä on kerrottu siinä dokumentissa mistä ruksit varusteita, ei tarvitse arvailla.

Kukaan ei rastita 2019 sport packagea lisävarustelistalta sen takia että vuonna 2006 saman nimisessä paketissa oli paremmat takajarrut.
Ei siinä dokumentissa tarkkoja speksejä lue jokaisesta asiasta. Siinä lukee "urheilulliset jarrut ja urheilullinen alusta" tai vastaavaa. Jos siellä nyt sattuu olemaan silti samat iskunvaimentimet takana kuin normimallissa, niin nostatko siitäkin haloon, kun vuonna 2006 oli myös iskarit erilaiset?
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 458
Ei siinä dokumentissa tarkkoja speksejä lue jokaisesta asiasta. Siinä lukee "urheilulliset jarrut ja urheilullinen alusta" tai vastaavaa. Jos siellä nyt sattuu olemaan silti samat iskunvaimentimet takana kuin normimallissa, niin nostatko siitäkin haloon, kun vuonna 2006 oli myös iskarit erilaiset?
Tuossa kun tuli puhetta noista varusteista niin Peugeot e-2008 (Active Pack) katosi mm. automaattisesti himmentyvä taustapeili jo tilatuista autoista samalla kun valmistaja päivitti hinnastoaan ja muutti sen maksulliseksi. Tilatuista autoista tuo varuste puuttuu vaikka se tilaushetkellä olikin vakiovaruste. Myös latauskaapeli oli poistettu toimituksista. Nyt äkkiä soittamaan iltapäivälehtiin.
 
Liittynyt
07.12.2019
Viestejä
241
Tuossa kun tuli puhetta noista varusteista niin Peugeot e-2008 (Active Pack) katosi mm. automaattisesti himmentyvä taustapeili jo tilatuista autoista samalla kun valmistaja päivitti hinnastoaan ja muutti sen maksulliseksi. Tilatuista autoista tuo varuste puuttuu vaikka se tilaushetkellä olikin vakiovaruste. Myös latauskaapeli oli poistettu toimituksista. Nyt äkkiä soittamaan iltapäivälehtiin.
Juuri näin. Ei ylitä uutiskynnystä, kun ei ole Teslasta kyse.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
Tuossa kun tuli puhetta noista varusteista niin Peugeot e-2008 (Active Pack) katosi mm. automaattisesti himmentyvä taustapeili jo tilatuista autoista samalla kun valmistaja päivitti hinnastoaan ja muutti sen maksulliseksi. Tilatuista autoista tuo varuste puuttuu vaikka se tilaushetkellä olikin vakiovaruste. Myös latauskaapeli oli poistettu toimituksista. Nyt äkkiä soittamaan iltapäivälehtiin.
Nuohan on selkeitä virheitä joista pitäisi saada hyvitys.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Tuossa kun tuli puhetta noista varusteista niin Peugeot e-2008 (Active Pack) katosi mm. automaattisesti himmentyvä taustapeili jo tilatuista autoista samalla kun valmistaja päivitti hinnastoaan ja muutti sen maksulliseksi. Tilatuista autoista tuo varuste puuttuu vaikka se tilaushetkellä olikin vakiovaruste. Myös latauskaapeli oli poistettu toimituksista. Nyt äkkiä soittamaan iltapäivälehtiin.
Mikäs hevosmiestin tietotoimisto näin on kertonut? Kuulostaa taas vähän siltä, että joku on lukenut uutta hinnastoa ja tehnyt ihan omat rohkeat johtopäätökset.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
835
Ei siinä dokumentissa tarkkoja speksejä lue jokaisesta asiasta. Siinä lukee "urheilulliset jarrut ja urheilullinen alusta" tai vastaavaa. Jos siellä nyt sattuu olemaan silti samat iskunvaimentimet takana kuin normimallissa, niin nostatko siitäkin haloon, kun vuonna 2006 oli myös iskarit erilaiset?
Tuosta voi katsoa malliksi vaikka 3-sarjan sedanin hinnastoa: https://www.bmw.fi/content/dam/bmw/...innasto 1.1.2023 .pdf.asset.1672656129577.pdf

Kyllä siellä aika tarkasti on kerrottu mitä varusteita tulee missäkin paketissa jne. ... ja eri varusteista löytyy sitten esittelyä eri dokumenteista.

Jos siellä siis lukee varusteena vaikka m-sport alusta, niin siellä ei ole samat osat kuin vakiossa - muovikuoren alla - vaan eri osat. Täältä voi esimerkinomaisesti katsoa mitä se tarkoittaa käytännössä https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=5R13-USA-12-2019-G20-BMW-330i&diagId=31_1557
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 795
Ford teki viime vuodelta 2 miljardin tappion ja myynyt melkein kokonaan rivianomistukset pois. Amazon teki kans turskaa rivianilla. Samaan aikaan ford alensi sähköautojensa hintoja. Tesla ajaa ahtaalle noita perinteisempia valmistajia. Toki ford on paremmassa kunnossa kuin numerot antavat olettaa. Paljon tappiosta on kertaeriä(rivian)/... jotka eivät ahdista ford:ia tulevaisuudessa. Ero on kuitenkin valtava teslaan, joka takoo ihan hulluja voittoja vaikka samaan aikaan kaadetaan isoa rahaa uusiin tehtaisiin yms.


Onkohan bmw, audi, vw yms. julkaisseet tulokset? Vois vertailla firmojen voitontekokykyä versus tesla ja miettiä millainen kilpailutilanne sähköautoissa on mahdollista esimerkiksi hinnoissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Ford teki viime vuodelta 2 miljardin tappion ja myynyt melkein kokonaan rivianomistukset pois. Amazon teki kans turskaa rivianilla. Samaan aikaan ford alensi sähköautojensa hintoja. Tesla ajaa ahtaalle noita perinteisempia valmistajia. Toki ford on paremmassa kunnossa kuin numerot antoivat olettaa. Paljon tappiosta on kertaeriä/... jotka eivät ahdista ford:ia tulevaisuudessa. Ero on kuitenkin valtava teslaan, joka takoo ihan hulluja voittoja vaikka samaan aikaan kaadetaan isoa rahaa uusiin tehtaisiin yms.


Onkohan bmw, audi, vw yms. julkaisseet tulokset? Vois vertailla firmojen voitontekokykyä versus tesla ja miettiä millainen kilpailutilanne sähköautoissa on mahdollista esimerkiksi hinnoissa.
Varmaan tarkoitit, että teki huonoilla sijoituksilla tuon 2 miljardia persnettoa. Voittoahan tuo takoi (silti) viime vuonna 10+ miljardia.
 
Liittynyt
16.09.2020
Viestejä
737
Onkohan bmw, audi, vw yms. julkaisseet tulokset? Vois vertailla firmojen voitontekokykyä versus tesla ja miettiä millainen kilpailutilanne sähköautoissa on mahdollista esimerkiksi hinnoissa.
VW yllätti minut osakkeenomistajan >20% osingolla 1/2023 niin kai siellä kohtalaisesti hurisee. Toki Tsla tuottanut enemmän, samoihin aikoihin koronadipistä tuli molemmat ostettua.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 795
VW yllätti minut osakkeenomistajan >20% osingolla 1/2023 niin kai siellä kohtalaisesti hurisee. Toki Tsla tuottanut enemmän, samoihin aikoihin koronadipistä tuli molemmat ostettua.
VW:n q3 tulos näyttää hyvältä. 3vk päästä näyttäis tulevan uusi kvartaaliraportti ja siitä näkee sitten koko 2022 vuoden tuloksen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 706
Tuossa kun tuli puhetta noista varusteista niin Peugeot e-2008 (Active Pack) katosi mm. automaattisesti himmentyvä taustapeili jo tilatuista autoista samalla kun valmistaja päivitti hinnastoaan ja muutti sen maksulliseksi. Tilatuista autoista tuo varuste puuttuu vaikka se tilaushetkellä olikin vakiovaruste. Myös latauskaapeli oli poistettu toimituksista. Nyt äkkiä soittamaan iltapäivälehtiin.
Mitä paskaa nyt taas? Jos tilausvahvistuksella ne on niin auton saat sillä tai hintaa alas. Tesla ei tee kumpaakaan.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
638
Laitoin huoltotikettiin moottorin öljypumppun viasta kyssäriä että miten tuolla uskaltaa ajella pidempää matkaa ja mitenkä kun auto rajottaa 70-80km/h niin onko ok moottoritiellä huristella. Noh meni jokunen hetki ja lopputuloksena ehdottivat huollon siirtoa 15.2 -> 9.2. Hyväksyin tuon kun ei tässä ole tarvetta reissata just nyt, mutta mitenkähän olisi käynyt jos olisi oikeasti ollut tarve joku pidempi reissu tehdä piakkoin...

Oulun huolto ei edelleenkään taida olla systeemeissä oikein, näyttää että apissa ranger-huoltona kotona, mutta viestissä ohjeistivat että Kallisenkaarre 5 osotteena ja siellä ei ole asiakastiloja ainakaan vielä. Pitää kehitellä jotain neppailua, huoltoajaksi oli merkitty 8:00-12:00. Tuo Teslan koeajo ois tietenkin tuolloin :). Vaikka taitaa olla taas vain 30 min slotteja...
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 706
Laitoin huoltotikettiin moottorin öljypumppun viasta kyssäriä että miten tuolla uskaltaa ajella pidempää matkaa ja mitenkä kun auto rajottaa 70-80km/h niin onko ok moottoritiellä huristella. Noh meni jokunen hetki ja lopputuloksena ehdottivat huollon siirtoa 15.2 -> 9.2. Hyväksyin tuon kun ei tässä ole tarvetta reissata just nyt, mutta mitenkähän olisi käynyt jos olisi oikeasti ollut tarve joku pidempi reissu tehdä piakkoin...

Oulun huolto ei edelleenkään taida olla systeemeissä oikein, näyttää että apissa ranger-huoltona kotona, mutta viestissä ohjeistivat että Kallisenkaarre 5 osotteena ja siellä ei ole asiakastiloja ainakaan vielä. Pitää kehitellä jotain neppailua, huoltoajaksi oli merkitty 8:00-12:00. Tuo Teslan koeajo ois tietenkin tuolloin :). Vaikka taitaa olla taas vain 30 min slotteja...
Heidän kyllä pitäisi lavetilla ottaa auto huoltoon.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
638
Heidän kyllä pitäisi lavetilla ottaa auto huoltoon.
No näin itsekin olen ajatellut että tuo rajoittaa vähän liikaa ajamista vaikka auto muuten tuntuu toimivan. Minulla ei kuitenkaan ole ollut nyt sellaisia menoja että olisi haitannut niin ei jaksa urputtaa. Mietinkin silloin alussa että mielenkiintoista nähdä hoituuko pelkällä tiketillä ns. parhaiten päin asiakasta ajatellen vai pitääkö soittaa roadsideen. No kaippa ne olisi auton hakeneet jos olisi tikettiin viestinyt että reissua pukkaa...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Hän puhui tappiosta joka oli siis 2 miljardia, liikevoitto oli 10 miljardia mutta siitä menee vielä korkokulut ja verot.
Kokeiles nyt päästä yli siitä, että kysyin mitä hän tarkoitti, kun artikkelin luvut 2 ja 10 ei sopinut hänen tekstiinsä.

e: Alempaan viestiin vastauksena osaan kyllä lukea kiitos. Sun ensimmäinen vastaus jo selvensi, että lainatun artikkelin luvut oli eri raportointitavalla kuin mistä hän puhui. Vaikka siis samat 2 ja 10 siellä vilkkui.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
Kokeiles nyt päästä yli siitä, että kysyin mitä hän tarkoitti, kun artikkelin luvut 2 ja 10 ei sopinut hänen tekstiinsä.
En tiedä mitä yrität nyt kertoa. Faktat ovat seuraavat: Ford teki viime vuonna 10 miljardia oikaistua liikevoittoa mutta 2 miljardia nettotappiota. Artikkelissa puhuttiin oikaistusta liikevoitosta, nettotappio on kerrottu muualla. Tuo artikkelissa ollut 2 miljardia viittaa siihen että sen verran enemmän olisi toimarin mukaan ollut saatavilla jos firma olisi suoriutunut paremmin, artikkeli ei mainitse mistä voittotyypistä oli kysymys mutta sillä ei ole merkitystä

Väitit itse omassa viestissä että Ford teki 10 miljardia voittoa, tämä ei siis pidä paikkaansa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Onko kukaan tarjonnut autoaan vaihdossa Teslalle? Kauanko on kestänyt saada tarjous? Laitoin siis tilauksen jälkeen vanhan auton tiedot tuonne josko jotain tarjoaisivat(toki laitan myös autovexiin ja varmaan muuallekin) vieläkin lukee että arvoa määritetään ja tämä samalla varmaan tekee sen että mitään toimitusaika-arviotakaan ei ole. Reilu viikko sitten laitoin kuvat ym tiedot.

Tosin sinänsä ihan ok, kun muutenkin haluaisin teslan vasta huhti toukokuussa enkä nyt.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
1 934
Onko kukaan tarjonnut autoaan vaihdossa Teslalle? Kauanko on kestänyt saada tarjous? Laitoin siis tilauksen jälkeen vanhan auton tiedot tuonne josko jotain tarjoaisivat(toki laitan myös autovexiin ja varmaan muuallekin) vieläkin lukee että arvoa määritetään ja tämä samalla varmaan tekee sen että mitään toimitusaika-arviotakaan ei ole. Reilu viikko sitten laitoin kuvat ym tiedot.

Tosin sinänsä ihan ok, kun muutenkin haluaisin teslan vasta huhti toukokuussa enkä nyt.
Ei kannata odottaa mitään kovin kummoista tarjousta. Tarjoavat helposti 7000-8000e vähemmän kuin saisit muualta. Riippuu tietysti vähän autosta, jollekin jobbarillehan ne niitä tarjoaa eli eivät itse niitä ota.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Onko kukaan tarjonnut autoaan vaihdossa Teslalle? Kauanko on kestänyt saada tarjous? Laitoin siis tilauksen jälkeen vanhan auton tiedot tuonne josko jotain tarjoaisivat(toki laitan myös autovexiin ja varmaan muuallekin) vieläkin lukee että arvoa määritetään ja tämä samalla varmaan tekee sen että mitään toimitusaika-arviotakaan ei ole. Reilu viikko sitten laitoin kuvat ym tiedot.

Tosin sinänsä ihan ok, kun muutenkin haluaisin teslan vasta huhti toukokuussa enkä nyt.
Itse myin nettiautotossa 2018 Renaultin yhdessä päivässä. Eli varmaan sopiva auto ja sopivaan hintaan menisi aivan nettiauton tai torinkin kautta.

Nettiautossa oon myynyt useamman sähköauton ja vuosi sitten meni nettiautossa Kia Niro hybridi autoliikkeelle. Hakivat vielä kotipihasta asti auton pois. Mutta siis vaikka läheisille autoliikkeilekin voisi kaupata, mutta tuskin kovin korkeaa hintaa pystyisivät nyky tilanteessa maksamaan?


Tesla on saanut aika hyvin käytetyt Model 3 autot myytyä pois. On siellä silti niitä kolme, kun on tullut pari lisää.

38 000€. Valkoinen Performance, jossa vetokoukku ja EAP. 19" vanteet. Houkuttelevan hintainen :D
 
  • Tykkää
Reactions: dmn
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Ei kannata odottaa mitään kovin kummoista tarjousta. Tarjoavat helposti 7000-8000e vähemmän kuin saisit muualta. Riippuu tietysti vähän autosta, jollekin jobbarillehan ne niitä tarjoaa eli eivät itse niitä ota.
En nyt varsinaisesti oletakkaan että kauheasti tarjoavat, mutta parempi tarjota moneen paikkaan kuitenkin, eipä tuo tarjoaminen mitään maksakaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 521
Kannattaa sitä kokeilla. Moneen paikkaan vaan tarjouspyyntö ja valkkaa parhaan. Omaan vaihtoautoon sain Teslalta huonoimman tarjouksen, Autovexistä 4000e enemmän ja suoraan autoliikkeeseen yhteyttä ottamalla siitä vielä 3000e enemmän.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
975
Tesla on saanut aika hyvin käytetyt Model 3 autot myytyä pois. On siellä silti niitä kolme, kun on tullut pari lisää.

38 000€. Valkoinen Performance, jossa vetokoukku ja EAP. 19" vanteet. Houkuttelevan hintainen
Teslalta ei ilmeisesti saa rahoitusta näihin käytettyihin autoihin? Eli rahoitus pitäisi järjestää itse (=kallista)? En ainakaan linkin kautta autoon saanut ruksittua mahdollisuutta maksella rahoituksella.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Pienellä varaumalla, mutta T:n marginaalista olen nähnyt samansuuntaisia lukuja; lähinnä muiden marginaalien kokoluokka, onko se totuudenmukainen. Jos on niin hätä tulee tällä vuosikymmenellä ajaa muutosta läpi.

FB_IMG_1675523632122.jpg

Tik...Tak...Tik...
:swaiting:
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 636
Teslaneitsyys meni, eli Model3 2019 Long Range AWD testattu. Olikin tilavampi mitä luulin, ehkä se vaan hämäs kun viimeksi koeistuin Y:n kanssa vierekkäin noita. Ainut mikä pisti vähän miettimään oli istuimen sivuttaistuki, joka tuntui painavan turhankin kovasti vaikkei ahteri nyt mitään xxl kokoa ole, en kyllä hoksannut verrata apukuskin vastaavaan, olisiko vaan lössähtänyt joku pehmuste, olihan tuolla jo yli 150tkm takana. Nastarenkaiden melu takana oli aika kova maantiellä, onkohan noissa uudemmissa jotain parannusta asian suhteen tapahtunut?

Muuten kyllä ihan näpsäkkä peli ajaa, hieman haikealta tuntui e-up:in kiihtyvyys motarin rampilta tuon jälkeen..

Näköjään tuo äsken linkattu 2019 Performance halvemmalla hinnalla ja vähemmillä kilometreillä (sekä 1v takuulla) olisi kyllä parempi investointi...
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 380
Viestejä
4 159 105
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom