- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 10 085
Välittääkö 99% tästä yhtään mitään? IO porukka on aika pieni vähemmistö massoissa.Toisaalta 99% asiakkaista olisi varmaan valmiita maksamaan tuosta paljonkin? Tai ainakin itse maksaisin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Välittääkö 99% tästä yhtään mitään? IO porukka on aika pieni vähemmistö massoissa.Toisaalta 99% asiakkaista olisi varmaan valmiita maksamaan tuosta paljonkin? Tai ainakin itse maksaisin.
Toisaalta 99% asiakkaista olisi varmaan valmiita maksamaan tuosta paljonkin? Tai ainakin itse maksaisin.
Harvalla nyt olisi muutenkaan kotona 22kW mahdollisuutta, mutta lähes kaikki julkiset ac latauspaikat on 22kW, tuohon sitä siis itse tarvitsisin.Epäilen vahvasti tätä, jos se auto on roikassa 3h vs 6h yöllä niin tuskin on kovin monelle merkitystä
Harvalla nyt olisi muutenkaan kotona 22kW mahdollisuutta, mutta lähes kaikki julkiset ac latauspaikat on 22kW, tuohon sitä siis itse tarvitsisin.
Ongelma ehkä se että ainakin täällä Helsingissä monien kauppakeskusten ppmpeöit on näitä 22kw pönttöjä.Kuinka moni jaksaa julkisilla latauspisteillä notkua noin pitkään jos 100kw DC pöntöllä homma hoituu monta kertaa nopeammin?
Ostin 8/2020 Performancen, kun olin kaksi 2021 päivitettyä mallia koeajanut myös. Refresh mallissa toki enemmän varusteita (ratin lämmitys) ja paremmat valot. Itse en oikein eroa jostain syystä huomannut.2019-2020 alkupuolen auto on ihan eri oloinen tekele kuin 2021 loppuvuoden-2022 auto. Nuo vanhemmat tuntuu ihan vasemmalla kädellä kasatuilta peltipurkeilta, kun vertaa uudempiin. Itsekin tajusin vasta eron, kun pari viikkoa sitten 2022 auton omistajuuden jälkeen ajoin vähän tuollaisella vanhemmalla. Ihan käsittämätöntä miten iso ero voi tuntumassa olla samassa autossa parin vuoden ikäerolla!
Oleellisempaa minusta on kysyä, että onko ne noin 2019 valmistetut autot uutenakin olleet yhtä "huonosti kasattuja" vai ovatko ne vain muuttuneet 2-4 vuodessa huonoksi? Koska silloin niitä uusia 2022 vuoden autoja odottaa sama parin vuoden päästä.2019-2020 alkupuolen auto on ihan eri oloinen tekele kuin 2021 loppuvuoden-2022 auto. Nuo vanhemmat tuntuu ihan vasemmalla kädellä kasatuilta peltipurkeilta, kun vertaa uudempiin. Itsekin tajusin vasta eron, kun pari viikkoa sitten 2022 auton omistajuuden jälkeen ajoin vähän tuollaisella vanhemmalla. Ihan käsittämätöntä miten iso ero voi tuntumassa olla samassa autossa parin vuoden ikäerolla!
Itsellä oli myös juuri saman ikäinen perffi aiemmin ja siinä oli jo esim. lattia paremmin vaimennettu. Uudemmissa tietty tuplalasit edessä ja muuta pientä. Nyt viimeksi oli 03/2022 3P ja se oli kyllä käsittämättömän hiljainen kolmoseksi. En tiedä mitä siinä on tehty, mutta 130 kmh nopeudessa huonolla pinnalla tiemelun nuotti on pehmeä ja melko hiljainen. Hiljaisempi kuin uudempi Y hattuhyllyllä varustettuna.Ostin 8/2020 Performancen, kun olin kaksi 2021 päivitettyä mallia koeajanut myös. Refresh mallissa toki enemmän varusteita (ratin lämmitys) ja paremmat valot. Itse en oikein eroa jostain syystä huomannut.
Tuon vanhempia en ole ajanut, että niistä en osaa sanoa mitään?
Toi Y pitää todella kovaa ääntä mikä tulee sieltä takaa ja lisäksi moottorit vinkuu vs 3.Itsellä oli myös juuri saman ikäinen perffi aiemmin ja siinä oli jo esim. lattia paremmin vaimennettu. Uudemmissa tietty tuplalasit edessä ja muuta pientä. Nyt viimeksi oli 03/2022 3P ja se oli kyllä käsittämättömän hiljainen kolmoseksi. En tiedä mitä siinä on tehty, mutta 130 kmh nopeudessa huonolla pinnalla tiemelun nuotti on pehmeä ja melko hiljainen. Hiljaisempi kuin uudempi Y hattuhyllyllä varustettuna.
Ja koska sielä on kysyntää. Jenkeissä uusien inventaario on vähentynyt alennusten jälkeen, euroopassa ei. 15.1 teslan euroopan uusien inventaario euroopassa 494 autoa, 31.1 on jo 2766 autoa.USAssa hinnat nousussa koska tukiraja nostettu 80k$.
Kysyntä on yksi mutta Teslakin myy autoja siellä koska tukiraja, nyt kun se nousi radikaalisesti tulevat myös nostamaan hintoja.Ja koska sielä on kysyntää. Jenkeissä uusien inventaario on vähentynyt alennusten jälkeen, euroopassa ei. 15.1 teslan euroopan uusien inventaario euroopassa 494 autoa, 31.1 on jo 2766 autoa.
Mitä tarkoitat hyvillä huolloilla?
Onhan noita huoltoja jo mm Atoy:lla ja muutamia pienempiä.
Tesla on aika uusi markkinoilla niin huoltoja on vähän.Moro
Atoy kallis hinnat lähes samat kuin teslalla.
Tarkoitan sitä että osaaminen on hyvää ja hinta on kohtuullinen.
Tuon perusteella pitäisi mahtua.Sattuuko muuten löytymään Model Y omistajaa jolla olisi vielä Samsung S22 Ultra puhelimena? Kiinnostaisi tietää että meneekö S22 Ultra tuohon MY:n langattomalle latausalustalle ilman ongelmia, lähinnä että lataus onnistuu
Ei saaKysymys. Saako langattomat latauslaitteet pois päältä? Eli siis, että puhelinta voi pitää siinä telineessä ilman että alkaa lataamaan.
Harmi. Pitää etsiä olisiko iphonessa joku asetus mistä tuon langattoman latauksen saa pois. Mutulla ajattelisin, että se ei voi tehdä puhelimen akulle kovin hyvää kun puhelin kuumeneekin siitä ihan tulikuumaksi lyhyessä ajassa.Ei saa
Tuo Teslan QI on todella hidas eli ei hätää.Harmi. Pitää etsiä olisiko iphonessa joku asetus mistä tuon langattoman latauksen saa pois. Mutulla ajattelisin, että se ei voi tehdä puhelimen akulle kovin hyvää kun puhelin kuumeneekin siitä ihan tulikuumaksi lyhyessä ajassa.
Joo muistan vaan teslan koeajolta, että puhelin oli todella kuuma jo 10minuutin latauksen jälkeen.Tuo Teslan QI on todella hidas eli ei hätää.
Se kuumenee jos ei ole kohdallaan.Joo muistan vaan teslan koeajolta, että puhelin oli todella kuuma jo 10minuutin latauksen jälkeen.
Matalampi melutaso ohjaamossa:
Reddit - Dive into anything
www.reddit.com
Laminoidut sivulasit, mutta luultavasti muutakin sillä ero on niin selkeä.
Mielestäni ainakin omassa model 3 vm 2022 on erittäin nopea tuo langaton lataus. Sanoisin että on kyllä ihme jos on vain 5W eikä esim. 15W. Itellä on iPhone 12, joka latautuu todella vikkelästi siitä.Tuo Teslan QI on todella hidas eli ei hätää.
iPhonet taitaa tukea vain max 7,5w normaalista QI laturistaMielestäni ainakin omassa model 3 vm 2022 on erittäin nopea tuo langaton lataus. Sanoisin että on kyllä ihme jos on vain 5W eikä esim. 15W. Itellä on iPhone 12, joka latautuu todella vikkelästi siitä.
wauOsaatko kirjoittaa ylipäätään mitään positiivista Teslasta? Nyt tilattavissa malleissa Teslan QI lataa jopa 15W teholla, joka paitsi on markkinoiden kärkeä ja ylittää monen matkapuhelimen kyvyn ottaa virtaa vastaan langattomasti.
Itse en ole huomannut mitään lämpenemistä iPhone 13 Pro, iPhone 12 ja iPhone 8-malleilla.
Ei nyt suoraan vastaa kysymykseen, mutta itselläni Pixel 6 Pro joka fyysisiltä mitoilta näyttää olevan aika identtinen. Istuu latausalustalle erittäin hyvin kolmosessa ei mitään ongelmia latauksen kanssa (oletan että Y:ssä alusta on samanlainen).Sattuuko muuten löytymään Model Y omistajaa jolla olisi vielä Samsung S22 Ultra puhelimena? Kiinnostaisi tietää että meneekö S22 Ultra tuohon MY:n langattomalle latausalustalle ilman ongelmia, lähinnä että lataus onnistuu
Mulla on 8/2020 autossa myös tuo langaton latauslaite kahdelle puhelimelle. Siinä se ottaa virran ihan usb-liittimestä, eli alustan saisi pois päältä.Kysymys. Saako langattomat latauslaitteet pois päältä? Eli siis, että puhelinta voi pitää siinä telineessä ilman että alkaa lataamaan.
Ei vaan kolmannen osapuolen jälkiasennus varusteet toimii vähän eri tavalla kuin valmistajan autoon rakentamat versiot.Mulla on 8/2020 autossa myös tuo langaton latauslaite kahdelle puhelimelle. Siinä se ottaa virran ihan usb-liittimestä, eli alustan saisi pois päältä.
Uudemmissa ja uusissa varmaan sitten eri tavalla kytketty virta?
Mistä olet nyt repinyt tämän 15W?Osaatko kirjoittaa ylipäätään mitään positiivista Teslasta? Nyt tilattavissa malleissa Teslan QI lataa jopa 15W teholla, joka paitsi on markkinoiden kärkeä ja ylittää monen matkapuhelimen kyvyn ottaa virtaa vastaan langattomasti.
Itse en ole huomannut mitään lämpenemistä iPhone 13 Pro, iPhone 12 ja iPhone 8-malleilla.
Onko se alusta kiinteästi siinä vai saako sen myös halutessaan pois?Minulla 12/2020 uutena ostamani mic malli jossa oli vakiona langaton laturi ja juuri tuolla tyylillä eli USB:n voi nyppäistä irti jos ei halua käyttää tai tarvitsee usb-portin johonkin muuhun.
Saa pois.Onko se alusta kiinteästi siinä vai saako sen myös halutessaan pois?
Ok, eli ”geneerinen” on toimitettu valmiiksi tehtaalta asennettuna, mutta nykyisen kaltaista kiinteästi rakennettua ei kuitenkaan ole ollut vielä, mitä ei saa pois päältä atm.Saa pois.
Tarkoittaako mic valmistusmaata vai mitä? 8/2020 ilmeisesti samanlainen.Minulla 12/2020 uutena ostamani mic malli jossa oli vakiona langaton laturi ja juuri tuolla tyylillä eli USB:n voi nyppäistä irti jos ei halua käyttää tai tarvitsee usb-portin johonkin muuhun.
Made in China taitaa ollaTarkoittaako mic valmistusmaata vai mitä? 8/2020 ilmeisesti samanlainen.
Eikö tuo kuumeneminen johdu yleensä siitä kun puhelimet on erikokoisia ja silloin aina luuri ei ole ihan oikealla kohdalla latausalustassa? Jos puhelin on pieni alustaan nähden, laittaa jotain luurin alle että nousee korkeammalle, saattaa kuumeneminen loppua. Sitten jos luuri on liian iso, no, sitten se vain lämpeää ladatessa.
En tiedä puhuuko eri tyypit nyt eri asioista, mutta ainakin videosi mukaan tehoa on 7.5W per laturi ja 15W yhteensä. Ei siis 15W latausnopeus. Mutta ei tuo 7.5W toki mikään hidas ole kuten @Tege sanoi, vaan ihan normaali. Esim iPhonen maksimi on juuri se 7.5W ilman MagSafea jo ihan puhelimen puolesta.Teardown of Tesla Model Y 15W Wireless Charging Module
https://youtu.be/HpOf7gatf34 If you wanna buy the tester of POWER-Z, you can visit our Amazon store: Click here. Introduction --------------------------------------------------------------- Hi, guys. Welcome back to today's chargerLAB. Several days ago, we published a teardown video about Tewww.chargerlab.com
katso liitettä 1043062
Kerrot faktana, että Teslassa oleva langaton laturi on "todella hidas" vaikka sen kapasiteetti ylittää monien laitteiden kyvyn ottaa virtaa vastaan. OK. Tuossa on purettu kyseinen moduuli ja todettu, että lämmönhallintaan on panostettu ja laatu on hyvä.
Induktiosilmukoita on molemmilla puolilla kaksi, jotta saadaan parempi yhteensopivuus eri kokoisille puhelimille.
En tiedä puhuuko eri tyypit nyt eri asioista, mutta ainakin videosi mukaan tehoa on 7.5W per laturi ja 15W yhteensä. Ei siis 15W latausnopeus. Mutta ei tuo 7.5W toki mikään hidas ole kuten @Tege sanoi, vaan ihan normaali. Esim iPhonen maksimi on juuri se 7.5W ilman MagSafea jo ihan puhelimen puolesta.
Onhan noita 100W langattomia latausasemiakin, mutta ne taitavat kaikki olla merkki/mallikohtaisia. 15W on yleismallin latureissa kyllä nopeimpien joukossa, jopa 7,5W on keskikastissa.Onhan noita jo 15-20W wireless lataukseen kykeneviä Android puhelimia olemassa, siinä mielessä hidas. Mutta jos kyse oli vain iPhonesta niin sitten asia eri.
Usko jo kun tege kertoi että se on ihan paska langaton laturi. Ja ihan neutraalin lasien läpi ilman mitään värittynyttä ajatusmaailmaa Teslan suhteen15W jos lataa vain yhtä kyseistä lataustehoa tukevaa puhelinta. Se kai se tyypillisin tilanne on? Luonnollisesti latausteho putoaa puoleen jos laitteita on kaksi tai käytössä on Apple, joka lataa 7.5W teholla ellei käytä valmistajan omaa laturia.
oven tiivisteitä
Jos on HW3 autossa niin lukee kyllä. Toimii ihan ok. Ei tosin hyödynnä sitä dataa.