Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Ehkä isoin hyöty tosta olisi sellaiselle, jolla ei ole kotilatausta ja haluaa edullisesti virtaa kaupassakäyntien yhteydessä.
 
Onhan se kiva ruokailemaan tms. mennessä pistää auto halpaan etanalaturiin kuin DC:llä räjäyttää pankki. Jos siis lataukselle olisi tarvetta, mutta täyteen ei tarvitse saada. Tarve vielä korostuu, jos ei kotona/töissä pysty lataamaan. 22 kW laturilla saa normaalin elämän ohessa lyhyemmälläkin kauppakäynnillä ihan kivasti kWh akkuun.
 
2019-2020 alkupuolen auto on ihan eri oloinen tekele kuin 2021 loppuvuoden-2022 auto. Nuo vanhemmat tuntuu ihan vasemmalla kädellä kasatuilta peltipurkeilta, kun vertaa uudempiin. Itsekin tajusin vasta eron, kun pari viikkoa sitten 2022 auton omistajuuden jälkeen ajoin vähän tuollaisella vanhemmalla. Ihan käsittämätöntä miten iso ero voi tuntumassa olla samassa autossa parin vuoden ikäerolla!
Ostin 8/2020 Performancen, kun olin kaksi 2021 päivitettyä mallia koeajanut myös. Refresh mallissa toki enemmän varusteita (ratin lämmitys) ja paremmat valot. Itse en oikein eroa jostain syystä huomannut.

Tuon vanhempia en ole ajanut, että niistä en osaa sanoa mitään?
 
2019-2020 alkupuolen auto on ihan eri oloinen tekele kuin 2021 loppuvuoden-2022 auto. Nuo vanhemmat tuntuu ihan vasemmalla kädellä kasatuilta peltipurkeilta, kun vertaa uudempiin. Itsekin tajusin vasta eron, kun pari viikkoa sitten 2022 auton omistajuuden jälkeen ajoin vähän tuollaisella vanhemmalla. Ihan käsittämätöntä miten iso ero voi tuntumassa olla samassa autossa parin vuoden ikäerolla!
Oleellisempaa minusta on kysyä, että onko ne noin 2019 valmistetut autot uutenakin olleet yhtä "huonosti kasattuja" vai ovatko ne vain muuttuneet 2-4 vuodessa huonoksi? Koska silloin niitä uusia 2022 vuoden autoja odottaa sama parin vuoden päästä.
 
Ostin 8/2020 Performancen, kun olin kaksi 2021 päivitettyä mallia koeajanut myös. Refresh mallissa toki enemmän varusteita (ratin lämmitys) ja paremmat valot. Itse en oikein eroa jostain syystä huomannut.

Tuon vanhempia en ole ajanut, että niistä en osaa sanoa mitään?
Itsellä oli myös juuri saman ikäinen perffi aiemmin ja siinä oli jo esim. lattia paremmin vaimennettu. Uudemmissa tietty tuplalasit edessä ja muuta pientä. Nyt viimeksi oli 03/2022 3P ja se oli kyllä käsittämättömän hiljainen kolmoseksi. En tiedä mitä siinä on tehty, mutta 130 kmh nopeudessa huonolla pinnalla tiemelun nuotti on pehmeä ja melko hiljainen. Hiljaisempi kuin uudempi Y hattuhyllyllä varustettuna.
 
Itsellä oli myös juuri saman ikäinen perffi aiemmin ja siinä oli jo esim. lattia paremmin vaimennettu. Uudemmissa tietty tuplalasit edessä ja muuta pientä. Nyt viimeksi oli 03/2022 3P ja se oli kyllä käsittämättömän hiljainen kolmoseksi. En tiedä mitä siinä on tehty, mutta 130 kmh nopeudessa huonolla pinnalla tiemelun nuotti on pehmeä ja melko hiljainen. Hiljaisempi kuin uudempi Y hattuhyllyllä varustettuna.
Toi Y pitää todella kovaa ääntä mikä tulee sieltä takaa ja lisäksi moottorit vinkuu vs 3.
 
USAssa hinnat nousussa koska tukiraja nostettu 80k$.
Ja koska sielä on kysyntää. Jenkeissä uusien inventaario on vähentynyt alennusten jälkeen, euroopassa ei. 15.1 teslan euroopan uusien inventaario euroopassa 494 autoa, 31.1 on jo 2766 autoa.
 
Ja koska sielä on kysyntää. Jenkeissä uusien inventaario on vähentynyt alennusten jälkeen, euroopassa ei. 15.1 teslan euroopan uusien inventaario euroopassa 494 autoa, 31.1 on jo 2766 autoa.
Kysyntä on yksi mutta Teslakin myy autoja siellä koska tukiraja, nyt kun se nousi radikaalisesti tulevat myös nostamaan hintoja.
 
Moro
Atoy kallis hinnat lähes samat kuin teslalla.
Tarkoitan sitä että osaaminen on hyvää ja hinta on kohtuullinen.
Tesla on aika uusi markkinoilla niin huoltoja on vähän.
Järvenpäässä on Puska mutta en tiedä onko sekään halpa.

Koska suurimmassa osassa on takuut vielä niin Tesla hoitaa autot kuntoon.
 
Sattuuko muuten löytymään Model Y omistajaa jolla olisi vielä Samsung S22 Ultra puhelimena? Kiinnostaisi tietää että meneekö S22 Ultra tuohon MY:n langattomalle latausalustalle ilman ongelmia, lähinnä että lataus onnistuu
 
Sattuuko muuten löytymään Model Y omistajaa jolla olisi vielä Samsung S22 Ultra puhelimena? Kiinnostaisi tietää että meneekö S22 Ultra tuohon MY:n langattomalle latausalustalle ilman ongelmia, lähinnä että lataus onnistuu
Tuon perusteella pitäisi mahtua.
 
Kysymys. Saako langattomat latauslaitteet pois päältä? Eli siis, että puhelinta voi pitää siinä telineessä ilman että alkaa lataamaan.
 
Harmi. Pitää etsiä olisiko iphonessa joku asetus mistä tuon langattoman latauksen saa pois. Mutulla ajattelisin, että se ei voi tehdä puhelimen akulle kovin hyvää kun puhelin kuumeneekin siitä ihan tulikuumaksi lyhyessä ajassa.
 
Jossain automallissahan (ei siis Teslassa, mutta ikävä kyllä en nyt muista missä ) oli langattomalla latausalustalla oma jäähdytys puhelimelle.
 
Harmi. Pitää etsiä olisiko iphonessa joku asetus mistä tuon langattoman latauksen saa pois. Mutulla ajattelisin, että se ei voi tehdä puhelimen akulle kovin hyvää kun puhelin kuumeneekin siitä ihan tulikuumaksi lyhyessä ajassa.
Tuo Teslan QI on todella hidas eli ei hätää.
 
Ei mulla kyllä ole luuri kuumentunut (Apple tai Android) vaikka olenkin Qi:lla lataillut omassakin autossa, tuskin se Teslallakaan kuumenee. Eikös tuo kuitenkin ole joku 5W qi-laturi?
 
@Tege @Mukava Voi olla, että sekin vaikuttaa, että tässä puhelimessa on silikoninen (kiinan) suojakuori päällä. Pitäisi hommata joku latausystävällinen suojakuori.
 
Mielestäni ainakin omassa model 3 vm 2022 on erittäin nopea tuo langaton lataus. Sanoisin että on kyllä ihme jos on vain 5W eikä esim. 15W. Itellä on iPhone 12, joka latautuu todella vikkelästi siitä.
iPhonet taitaa tukea vain max 7,5w normaalista QI laturista
 
Osaatko kirjoittaa ylipäätään mitään positiivista Teslasta? Nyt tilattavissa malleissa Teslan QI lataa jopa 15W teholla, joka paitsi on markkinoiden kärkeä ja ylittää monen matkapuhelimen kyvyn ottaa virtaa vastaan langattomasti.

Itse en ole huomannut mitään lämpenemistä iPhone 13 Pro, iPhone 12 ja iPhone 8-malleilla.
wau
 
Sattuuko muuten löytymään Model Y omistajaa jolla olisi vielä Samsung S22 Ultra puhelimena? Kiinnostaisi tietää että meneekö S22 Ultra tuohon MY:n langattomalle latausalustalle ilman ongelmia, lähinnä että lataus onnistuu
Ei nyt suoraan vastaa kysymykseen, mutta itselläni Pixel 6 Pro joka fyysisiltä mitoilta näyttää olevan aika identtinen. Istuu latausalustalle erittäin hyvin kolmosessa ei mitään ongelmia latauksen kanssa (oletan että Y:ssä alusta on samanlainen).
 
Kysymys. Saako langattomat latauslaitteet pois päältä? Eli siis, että puhelinta voi pitää siinä telineessä ilman että alkaa lataamaan.
Mulla on 8/2020 autossa myös tuo langaton latauslaite kahdelle puhelimelle. Siinä se ottaa virran ihan usb-liittimestä, eli alustan saisi pois päältä.

Uudemmissa ja uusissa varmaan sitten eri tavalla kytketty virta?
 



Tuli joku juttu vastaan viime vuodelta missä puhuttiin, että tesla päivittäisi mahdollisuuden kytkeä langattoman latauksen pois päältä. Samaan juttuun oli liitetty myös tämä twiitti, mihin itse musk oli vastannut.
 
Mulla on 8/2020 autossa myös tuo langaton latauslaite kahdelle puhelimelle. Siinä se ottaa virran ihan usb-liittimestä, eli alustan saisi pois päältä.

Uudemmissa ja uusissa varmaan sitten eri tavalla kytketty virta?
Ei vaan kolmannen osapuolen jälkiasennus varusteet toimii vähän eri tavalla kuin valmistajan autoon rakentamat versiot.

Joku voi toki korjata jos olen väärässä, kun en Model 3:seen niin ole perehtynyt, mutta käsittääkseni ei noissa pre-refresh malleissa ole laturia valmiina tehtaalta, vaan jos sellainen on, se on joku geneerinen jälkiasennus versio.
 
Minulla 12/2020 uutena ostamani mic malli jossa oli vakiona langaton laturi ja juuri tuolla tyylillä eli USB:n voi nyppäistä irti jos ei halua käyttää tai tarvitsee usb-portin johonkin muuhun.
 
Osaatko kirjoittaa ylipäätään mitään positiivista Teslasta? Nyt tilattavissa malleissa Teslan QI lataa jopa 15W teholla, joka paitsi on markkinoiden kärkeä ja ylittää monen matkapuhelimen kyvyn ottaa virtaa vastaan langattomasti.

Itse en ole huomannut mitään lämpenemistä iPhone 13 Pro, iPhone 12 ja iPhone 8-malleilla.
Mistä olet nyt repinyt tämän 15W?
Kerron faktoja, sattuuhan se jos elää niiden ulkopuolella.
 
Minulla 12/2020 uutena ostamani mic malli jossa oli vakiona langaton laturi ja juuri tuolla tyylillä eli USB:n voi nyppäistä irti jos ei halua käyttää tai tarvitsee usb-portin johonkin muuhun.
Onko se alusta kiinteästi siinä vai saako sen myös halutessaan pois?
 
Minulla 12/2020 uutena ostamani mic malli jossa oli vakiona langaton laturi ja juuri tuolla tyylillä eli USB:n voi nyppäistä irti jos ei halua käyttää tai tarvitsee usb-portin johonkin muuhun.
Tarkoittaako mic valmistusmaata vai mitä? 8/2020 ilmeisesti samanlainen.
 
Eikö tuo kuumeneminen johdu yleensä siitä kun puhelimet on erikokoisia ja silloin aina luuri ei ole ihan oikealla kohdalla latausalustassa? Jos puhelin on pieni alustaan nähden, laittaa jotain luurin alle että nousee korkeammalle, saattaa kuumeneminen loppua. Sitten jos luuri on liian iso, no, sitten se vain lämpeää ladatessa.
 
Eikö tuo kuumeneminen johdu yleensä siitä kun puhelimet on erikokoisia ja silloin aina luuri ei ole ihan oikealla kohdalla latausalustassa? Jos puhelin on pieni alustaan nähden, laittaa jotain luurin alle että nousee korkeammalle, saattaa kuumeneminen loppua. Sitten jos luuri on liian iso, no, sitten se vain lämpeää ladatessa.

Kuumeneminen johtuu pääasiassa siitä että langattomasti ladattaessa hyötysuhde on pienempi ja suurempi osa energiasta muuttuu lämmöksi. Mitä enemmän tehoa siirretään, sitä enemmän hukkalämpökin tulee. Sitä voi vähentää paremmalla sijoittamisella ja jäähdytyksellä mutta lämpöä tulee joka tapauksessa enemmän.

Vaihdoin tästä syystä Iphonen kuoret aikoinaan bumper caseen, jossa nurkissa vielä korotuspalat (toimii hyvin kun laturi uppoaa puhelimen kuorta vasten). Sillä oli todella suuri vaikutus lämpenemiseen. Tärkeää olisi saada etäisyys mahdollisimman pieneksi ja kertynyt lämpö poistumaan.

Huonoin vaihtoehto on joku paksu lompakkomallinen kotelo.
 

katso liitettä 1043062
Kerrot faktana, että Teslassa oleva langaton laturi on "todella hidas" vaikka sen kapasiteetti ylittää monien laitteiden kyvyn ottaa virtaa vastaan. OK. Tuossa on purettu kyseinen moduuli ja todettu, että lämmönhallintaan on panostettu ja laatu on hyvä.

Induktiosilmukoita on molemmilla puolilla kaksi, jotta saadaan parempi yhteensopivuus eri kokoisille puhelimille.
En tiedä puhuuko eri tyypit nyt eri asioista, mutta ainakin videosi mukaan tehoa on 7.5W per laturi ja 15W yhteensä. Ei siis 15W latausnopeus. Mutta ei tuo 7.5W toki mikään hidas ole kuten @Tege sanoi, vaan ihan normaali. Esim iPhonen maksimi on juuri se 7.5W ilman MagSafea jo ihan puhelimen puolesta.
 
En tiedä puhuuko eri tyypit nyt eri asioista, mutta ainakin videosi mukaan tehoa on 7.5W per laturi ja 15W yhteensä. Ei siis 15W latausnopeus. Mutta ei tuo 7.5W toki mikään hidas ole kuten @Tege sanoi, vaan ihan normaali. Esim iPhonen maksimi on juuri se 7.5W ilman MagSafea jo ihan puhelimen puolesta.

Onhan noita jo 15-20W wireless lataukseen kykeneviä Android puhelimia olemassa, siinä mielessä hidas. Mutta jos kyse oli vain iPhonesta niin sitten asia eri.
 
Onhan noita jo 15-20W wireless lataukseen kykeneviä Android puhelimia olemassa, siinä mielessä hidas. Mutta jos kyse oli vain iPhonesta niin sitten asia eri.
Onhan noita 100W langattomia latausasemiakin, mutta ne taitavat kaikki olla merkki/mallikohtaisia. 15W on yleismallin latureissa kyllä nopeimpien joukossa, jopa 7,5W on keskikastissa.
 
Jahans MY LR toimituksen arvio elää edelleen, nyt takaraja siirtyi myöhemmäksi, maalis-huhtikuu siis arvio. Lienee tuo metallic silver hankala tuottaa, ei tuossa kokoonpanossa pitäisi muuta erikoista olla. Noh kaippa sitä kannattaa odottaa, ei viittis valkoiseen vaihtaa, menis töissä autot sekasin toisen teslailijan kanssa ;)
 
Alueella on tarkoitus keskustella ketjun aiheesta, ei kanssakeskustelijoista. Henkilökohtaiset loukkaukset ja hyökkäykset toista keskustelijaa kohtaan ovat ankarasti kielletty
15W jos lataa vain yhtä kyseistä lataustehoa tukevaa puhelinta. Se kai se tyypillisin tilanne on? Luonnollisesti latausteho putoaa puoleen jos laitteita on kaksi tai käytössä on Apple, joka lataa 7.5W teholla ellei käytä valmistajan omaa laturia.
Usko jo kun tege kertoi että se on ihan paska langaton laturi. Ja ihan neutraalin lasien läpi ilman mitään värittynyttä ajatusmaailmaa Teslan suhteen :cigar:
 
oven tiivisteitä

Kaikissa karmittomissa autoissa kannattaa välillä putsata ja laittaa silikonia niihin mitä vasten lasi liukuu. Tosin en itse ole muistanut kuin pari kertaa 4 vuoden aikana sitä tehdä eikä se mitään ongelmia ole aiheuttanut.

Jos on HW3 autossa niin lukee kyllä. Toimii ihan ok. Ei tosin hyödynnä sitä dataa.

Tarkoitat siis kylttien dataa? Kyllä ainakin AP sitä käyttää ja muuttaa ajonopeutta
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 833
Viestejä
4 485 166
Jäsenet
74 004
Uusin jäsen
S Mike

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom