Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Ärsyttää kun huomenna tulee ”jo” viikko tilauksesta, mutta vieläkään ei tilaussivulle ole päivittynyt VIN numeroa. Kymmeniä kertoja päivässä tulee malttamattomana päivitettyä tuota sivua.

Onko porukalla kokemusta tesla matkailusta Suomen ulkopuolella esim keski-eurooppaan pelkän supercharger verkoston varassa? Onko toimivaa ja ennen kaikkea taloudellisesti kannattavaa?
 
En tiedä onko kyseessä väärinkäsitys, mutta kyllä minun autopilot lukee nimenomaan nopeuden nopeusrajoitusmerkistä ja säätää ajoneuvon nopeuden sen mukaan. Huomasin tämän kun 60km/h merkki oli lumen peitossa niin auto jatkoi 80km/h vaikka alueella oli 60km/h rajoitus.

Sen pitäisi päivitellä sitä myös karttadatasta. Eihän tuo tunnista esim. moottoritien nopeusmerkintöjä, eikä niitä LEDeillä varustettuja. Eihän se myöskään ymmärrä taajama loppuu / taajama alkaa merkintöjä. Eikä yliviivattua nopeusmerkintää kun siirrytään takaisin yleisrajoitukseen. Ei siihen ominaisuuteen oikein voi luottaa.

Sen lisäksi se tietysti on sitä mieltä että Länsiväylällä saa ajaa jossain kohdissa 120km/h, mutta en tiedä mistä se sen keksii.
 
En tiedä onko kyseessä väärinkäsitys, mutta kyllä minun autopilot lukee nimenomaan nopeuden nopeusrajoitusmerkistä ja säätää ajoneuvon nopeuden sen mukaan. Huomasin tämän kun 60km/h merkki oli lumen peitossa niin auto jatkoi 80km/h vaikka alueella oli 60km/h rajoitus.
Käyttää ensisijaisesti karttadataa. Ominaisuus tulossa vasta. Nyt Briteissä ja Saksa ja Espanja saivat hetki sitten.

 
Sen pitäisi päivitellä sitä myös karttadatasta. Eihän tuo tunnista esim. moottoritien nopeusmerkintöjä, eikä niitä LEDeillä varustettuja. Eihän se myöskään ymmärrä taajama loppuu / taajama alkaa merkintöjä. Eikä yliviivattua nopeusmerkintää kun siirrytään takaisin yleisrajoitukseen. Ei siihen ominaisuuteen oikein voi luottaa.

Sen lisäksi se tietysti on sitä mieltä että Länsiväylällä saa ajaa jossain kohdissa 120km/h, mutta en tiedä mistä se sen keksii.
Teslan nykyinen kamera ei pysty lukemaan LED merkkejä laisinkaan.
 
Tesla osaa myös moottoritiellä osaa soveltaa talvinopeusrajoituksia, mitä moni muu merkki ei osaa tehdä. Kona Electric näytti vaan itsepintaisesti 120km/h koko talven ja näin on tehnyt lähes jokainen muukin auto jolla olen ajanut. Ilmeisesti liikennedatassa tuo tieto on poimittavissa, en tunne miten ja mistä Tesla tuon päättelee.
Taitaa olla ihan kova koodattua kamaa tai perustuu lämpötilaan.

Vähän kuten heijastuksen esto peileissä. Toimii auringon laskun ja nousun mukaan.
 
Mutta tämä on kerrottu siinä dokumentissa mistä ruksit varusteita, ei tarvitse arvailla.

Kukaan ei rastita 2019 sport packagea lisävarustelistalta sen takia että vuonna 2006 saman nimisessä paketissa oli paremmat takajarrut.
Ei siinä dokumentissa tarkkoja speksejä lue jokaisesta asiasta. Siinä lukee "urheilulliset jarrut ja urheilullinen alusta" tai vastaavaa. Jos siellä nyt sattuu olemaan silti samat iskunvaimentimet takana kuin normimallissa, niin nostatko siitäkin haloon, kun vuonna 2006 oli myös iskarit erilaiset?
 
Olisko hw4 sensoreita piiloteltu vai muotoiltua muutettu?

project-highland-rear-1024x768.jpeg

 
Tuossa kun tuli puhetta noista varusteista niin Peugeot e-2008 (Active Pack) katosi mm. automaattisesti himmentyvä taustapeili jo tilatuista autoista samalla kun valmistaja päivitti hinnastoaan ja muutti sen maksulliseksi. Tilatuista autoista tuo varuste puuttuu vaikka se tilaushetkellä olikin vakiovaruste. Myös latauskaapeli oli poistettu toimituksista. Nyt äkkiä soittamaan iltapäivälehtiin.
Juuri näin. Ei ylitä uutiskynnystä, kun ei ole Teslasta kyse.
 
Tuossa kun tuli puhetta noista varusteista niin Peugeot e-2008 (Active Pack) katosi mm. automaattisesti himmentyvä taustapeili jo tilatuista autoista samalla kun valmistaja päivitti hinnastoaan ja muutti sen maksulliseksi. Tilatuista autoista tuo varuste puuttuu vaikka se tilaushetkellä olikin vakiovaruste. Myös latauskaapeli oli poistettu toimituksista. Nyt äkkiä soittamaan iltapäivälehtiin.

Nuohan on selkeitä virheitä joista pitäisi saada hyvitys.
 
Tuossa kun tuli puhetta noista varusteista niin Peugeot e-2008 (Active Pack) katosi mm. automaattisesti himmentyvä taustapeili jo tilatuista autoista samalla kun valmistaja päivitti hinnastoaan ja muutti sen maksulliseksi. Tilatuista autoista tuo varuste puuttuu vaikka se tilaushetkellä olikin vakiovaruste. Myös latauskaapeli oli poistettu toimituksista. Nyt äkkiä soittamaan iltapäivälehtiin.
Mikäs hevosmiestin tietotoimisto näin on kertonut? Kuulostaa taas vähän siltä, että joku on lukenut uutta hinnastoa ja tehnyt ihan omat rohkeat johtopäätökset.
 
Ei siinä dokumentissa tarkkoja speksejä lue jokaisesta asiasta. Siinä lukee "urheilulliset jarrut ja urheilullinen alusta" tai vastaavaa. Jos siellä nyt sattuu olemaan silti samat iskunvaimentimet takana kuin normimallissa, niin nostatko siitäkin haloon, kun vuonna 2006 oli myös iskarit erilaiset?

Tuosta voi katsoa malliksi vaikka 3-sarjan sedanin hinnastoa: https://www.bmw.fi/content/dam/bmw/...innasto 1.1.2023 .pdf.asset.1672656129577.pdf

Kyllä siellä aika tarkasti on kerrottu mitä varusteita tulee missäkin paketissa jne. ... ja eri varusteista löytyy sitten esittelyä eri dokumenteista.

Jos siellä siis lukee varusteena vaikka m-sport alusta, niin siellä ei ole samat osat kuin vakiossa - muovikuoren alla - vaan eri osat. Täältä voi esimerkinomaisesti katsoa mitä se tarkoittaa käytännössä https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=5R13-USA-12-2019-G20-BMW-330i&diagId=31_1557
 
Ford teki viime vuodelta 2 miljardin tappion ja myynyt melkein kokonaan rivianomistukset pois. Amazon teki kans turskaa rivianilla. Samaan aikaan ford alensi sähköautojensa hintoja. Tesla ajaa ahtaalle noita perinteisempia valmistajia. Toki ford on paremmassa kunnossa kuin numerot antavat olettaa. Paljon tappiosta on kertaeriä(rivian)/... jotka eivät ahdista ford:ia tulevaisuudessa. Ero on kuitenkin valtava teslaan, joka takoo ihan hulluja voittoja vaikka samaan aikaan kaadetaan isoa rahaa uusiin tehtaisiin yms.


Onkohan bmw, audi, vw yms. julkaisseet tulokset? Vois vertailla firmojen voitontekokykyä versus tesla ja miettiä millainen kilpailutilanne sähköautoissa on mahdollista esimerkiksi hinnoissa.
 
Viimeksi muokattu:
Ford teki viime vuodelta 2 miljardin tappion ja myynyt melkein kokonaan rivianomistukset pois. Amazon teki kans turskaa rivianilla. Samaan aikaan ford alensi sähköautojensa hintoja. Tesla ajaa ahtaalle noita perinteisempia valmistajia. Toki ford on paremmassa kunnossa kuin numerot antoivat olettaa. Paljon tappiosta on kertaeriä/... jotka eivät ahdista ford:ia tulevaisuudessa. Ero on kuitenkin valtava teslaan, joka takoo ihan hulluja voittoja vaikka samaan aikaan kaadetaan isoa rahaa uusiin tehtaisiin yms.


Onkohan bmw, audi, vw yms. julkaisseet tulokset? Vois vertailla firmojen voitontekokykyä versus tesla ja miettiä millainen kilpailutilanne sähköautoissa on mahdollista esimerkiksi hinnoissa.
Varmaan tarkoitit, että teki huonoilla sijoituksilla tuon 2 miljardia persnettoa. Voittoahan tuo takoi (silti) viime vuonna 10+ miljardia.
 
Onkohan bmw, audi, vw yms. julkaisseet tulokset? Vois vertailla firmojen voitontekokykyä versus tesla ja miettiä millainen kilpailutilanne sähköautoissa on mahdollista esimerkiksi hinnoissa.
VW yllätti minut osakkeenomistajan >20% osingolla 1/2023 niin kai siellä kohtalaisesti hurisee. Toki Tsla tuottanut enemmän, samoihin aikoihin koronadipistä tuli molemmat ostettua.
 
VW yllätti minut osakkeenomistajan >20% osingolla 1/2023 niin kai siellä kohtalaisesti hurisee. Toki Tsla tuottanut enemmän, samoihin aikoihin koronadipistä tuli molemmat ostettua.
VW:n q3 tulos näyttää hyvältä. 3vk päästä näyttäis tulevan uusi kvartaaliraportti ja siitä näkee sitten koko 2022 vuoden tuloksen.
 
Tuossa kun tuli puhetta noista varusteista niin Peugeot e-2008 (Active Pack) katosi mm. automaattisesti himmentyvä taustapeili jo tilatuista autoista samalla kun valmistaja päivitti hinnastoaan ja muutti sen maksulliseksi. Tilatuista autoista tuo varuste puuttuu vaikka se tilaushetkellä olikin vakiovaruste. Myös latauskaapeli oli poistettu toimituksista. Nyt äkkiä soittamaan iltapäivälehtiin.
Mitä paskaa nyt taas? Jos tilausvahvistuksella ne on niin auton saat sillä tai hintaa alas. Tesla ei tee kumpaakaan.
 
Laitoin huoltotikettiin moottorin öljypumppun viasta kyssäriä että miten tuolla uskaltaa ajella pidempää matkaa ja mitenkä kun auto rajottaa 70-80km/h niin onko ok moottoritiellä huristella. Noh meni jokunen hetki ja lopputuloksena ehdottivat huollon siirtoa 15.2 -> 9.2. Hyväksyin tuon kun ei tässä ole tarvetta reissata just nyt, mutta mitenkähän olisi käynyt jos olisi oikeasti ollut tarve joku pidempi reissu tehdä piakkoin...

Oulun huolto ei edelleenkään taida olla systeemeissä oikein, näyttää että apissa ranger-huoltona kotona, mutta viestissä ohjeistivat että Kallisenkaarre 5 osotteena ja siellä ei ole asiakastiloja ainakaan vielä. Pitää kehitellä jotain neppailua, huoltoajaksi oli merkitty 8:00-12:00. Tuo Teslan koeajo ois tietenkin tuolloin :). Vaikka taitaa olla taas vain 30 min slotteja...
 
Laitoin huoltotikettiin moottorin öljypumppun viasta kyssäriä että miten tuolla uskaltaa ajella pidempää matkaa ja mitenkä kun auto rajottaa 70-80km/h niin onko ok moottoritiellä huristella. Noh meni jokunen hetki ja lopputuloksena ehdottivat huollon siirtoa 15.2 -> 9.2. Hyväksyin tuon kun ei tässä ole tarvetta reissata just nyt, mutta mitenkähän olisi käynyt jos olisi oikeasti ollut tarve joku pidempi reissu tehdä piakkoin...

Oulun huolto ei edelleenkään taida olla systeemeissä oikein, näyttää että apissa ranger-huoltona kotona, mutta viestissä ohjeistivat että Kallisenkaarre 5 osotteena ja siellä ei ole asiakastiloja ainakaan vielä. Pitää kehitellä jotain neppailua, huoltoajaksi oli merkitty 8:00-12:00. Tuo Teslan koeajo ois tietenkin tuolloin :). Vaikka taitaa olla taas vain 30 min slotteja...
Heidän kyllä pitäisi lavetilla ottaa auto huoltoon.
 
Heidän kyllä pitäisi lavetilla ottaa auto huoltoon.

No näin itsekin olen ajatellut että tuo rajoittaa vähän liikaa ajamista vaikka auto muuten tuntuu toimivan. Minulla ei kuitenkaan ole ollut nyt sellaisia menoja että olisi haitannut niin ei jaksa urputtaa. Mietinkin silloin alussa että mielenkiintoista nähdä hoituuko pelkällä tiketillä ns. parhaiten päin asiakasta ajatellen vai pitääkö soittaa roadsideen. No kaippa ne olisi auton hakeneet jos olisi tikettiin viestinyt että reissua pukkaa...
 
Hän puhui tappiosta joka oli siis 2 miljardia, liikevoitto oli 10 miljardia mutta siitä menee vielä korkokulut ja verot.
Kokeiles nyt päästä yli siitä, että kysyin mitä hän tarkoitti, kun artikkelin luvut 2 ja 10 ei sopinut hänen tekstiinsä.

e: Alempaan viestiin vastauksena osaan kyllä lukea kiitos. Sun ensimmäinen vastaus jo selvensi, että lainatun artikkelin luvut oli eri raportointitavalla kuin mistä hän puhui. Vaikka siis samat 2 ja 10 siellä vilkkui.
 
Viimeksi muokattu:
Kokeiles nyt päästä yli siitä, että kysyin mitä hän tarkoitti, kun artikkelin luvut 2 ja 10 ei sopinut hänen tekstiinsä.

En tiedä mitä yrität nyt kertoa. Faktat ovat seuraavat: Ford teki viime vuonna 10 miljardia oikaistua liikevoittoa mutta 2 miljardia nettotappiota. Artikkelissa puhuttiin oikaistusta liikevoitosta, nettotappio on kerrottu muualla. Tuo artikkelissa ollut 2 miljardia viittaa siihen että sen verran enemmän olisi toimarin mukaan ollut saatavilla jos firma olisi suoriutunut paremmin, artikkeli ei mainitse mistä voittotyypistä oli kysymys mutta sillä ei ole merkitystä

Väitit itse omassa viestissä että Ford teki 10 miljardia voittoa, tämä ei siis pidä paikkaansa.
 
Onko kukaan tarjonnut autoaan vaihdossa Teslalle? Kauanko on kestänyt saada tarjous? Laitoin siis tilauksen jälkeen vanhan auton tiedot tuonne josko jotain tarjoaisivat(toki laitan myös autovexiin ja varmaan muuallekin) vieläkin lukee että arvoa määritetään ja tämä samalla varmaan tekee sen että mitään toimitusaika-arviotakaan ei ole. Reilu viikko sitten laitoin kuvat ym tiedot.

Tosin sinänsä ihan ok, kun muutenkin haluaisin teslan vasta huhti toukokuussa enkä nyt.
 
Onko kukaan tarjonnut autoaan vaihdossa Teslalle? Kauanko on kestänyt saada tarjous? Laitoin siis tilauksen jälkeen vanhan auton tiedot tuonne josko jotain tarjoaisivat(toki laitan myös autovexiin ja varmaan muuallekin) vieläkin lukee että arvoa määritetään ja tämä samalla varmaan tekee sen että mitään toimitusaika-arviotakaan ei ole. Reilu viikko sitten laitoin kuvat ym tiedot.

Tosin sinänsä ihan ok, kun muutenkin haluaisin teslan vasta huhti toukokuussa enkä nyt.
Ei kannata odottaa mitään kovin kummoista tarjousta. Tarjoavat helposti 7000-8000e vähemmän kuin saisit muualta. Riippuu tietysti vähän autosta, jollekin jobbarillehan ne niitä tarjoaa eli eivät itse niitä ota.
 
Onko kukaan tarjonnut autoaan vaihdossa Teslalle? Kauanko on kestänyt saada tarjous? Laitoin siis tilauksen jälkeen vanhan auton tiedot tuonne josko jotain tarjoaisivat(toki laitan myös autovexiin ja varmaan muuallekin) vieläkin lukee että arvoa määritetään ja tämä samalla varmaan tekee sen että mitään toimitusaika-arviotakaan ei ole. Reilu viikko sitten laitoin kuvat ym tiedot.

Tosin sinänsä ihan ok, kun muutenkin haluaisin teslan vasta huhti toukokuussa enkä nyt.
Itse myin nettiautotossa 2018 Renaultin yhdessä päivässä. Eli varmaan sopiva auto ja sopivaan hintaan menisi aivan nettiauton tai torinkin kautta.

Nettiautossa oon myynyt useamman sähköauton ja vuosi sitten meni nettiautossa Kia Niro hybridi autoliikkeelle. Hakivat vielä kotipihasta asti auton pois. Mutta siis vaikka läheisille autoliikkeilekin voisi kaupata, mutta tuskin kovin korkeaa hintaa pystyisivät nyky tilanteessa maksamaan?


Tesla on saanut aika hyvin käytetyt Model 3 autot myytyä pois. On siellä silti niitä kolme, kun on tullut pari lisää.

38 000€. Valkoinen Performance, jossa vetokoukku ja EAP. 19" vanteet. Houkuttelevan hintainen :D
 
  • Tykkää
Reactions: dmn
Ei kannata odottaa mitään kovin kummoista tarjousta. Tarjoavat helposti 7000-8000e vähemmän kuin saisit muualta. Riippuu tietysti vähän autosta, jollekin jobbarillehan ne niitä tarjoaa eli eivät itse niitä ota.
En nyt varsinaisesti oletakkaan että kauheasti tarjoavat, mutta parempi tarjota moneen paikkaan kuitenkin, eipä tuo tarjoaminen mitään maksakaan.
 
Kannattaa sitä kokeilla. Moneen paikkaan vaan tarjouspyyntö ja valkkaa parhaan. Omaan vaihtoautoon sain Teslalta huonoimman tarjouksen, Autovexistä 4000e enemmän ja suoraan autoliikkeeseen yhteyttä ottamalla siitä vielä 3000e enemmän.
 
Tesla on saanut aika hyvin käytetyt Model 3 autot myytyä pois. On siellä silti niitä kolme, kun on tullut pari lisää.

38 000€. Valkoinen Performance, jossa vetokoukku ja EAP. 19" vanteet. Houkuttelevan hintainen
Teslalta ei ilmeisesti saa rahoitusta näihin käytettyihin autoihin? Eli rahoitus pitäisi järjestää itse (=kallista)? En ainakaan linkin kautta autoon saanut ruksittua mahdollisuutta maksella rahoituksella.
 
Pienellä varaumalla, mutta T:n marginaalista olen nähnyt samansuuntaisia lukuja; lähinnä muiden marginaalien kokoluokka, onko se totuudenmukainen. Jos on niin hätä tulee tällä vuosikymmenellä ajaa muutosta läpi.

FB_IMG_1675523632122.jpg

Tik...Tak...Tik...
:swaiting:
 
Teslaneitsyys meni, eli Model3 2019 Long Range AWD testattu. Olikin tilavampi mitä luulin, ehkä se vaan hämäs kun viimeksi koeistuin Y:n kanssa vierekkäin noita. Ainut mikä pisti vähän miettimään oli istuimen sivuttaistuki, joka tuntui painavan turhankin kovasti vaikkei ahteri nyt mitään xxl kokoa ole, en kyllä hoksannut verrata apukuskin vastaavaan, olisiko vaan lössähtänyt joku pehmuste, olihan tuolla jo yli 150tkm takana. Nastarenkaiden melu takana oli aika kova maantiellä, onkohan noissa uudemmissa jotain parannusta asian suhteen tapahtunut?

Muuten kyllä ihan näpsäkkä peli ajaa, hieman haikealta tuntui e-up:in kiihtyvyys motarin rampilta tuon jälkeen..

Näköjään tuo äsken linkattu 2019 Performance halvemmalla hinnalla ja vähemmillä kilometreillä (sekä 1v takuulla) olisi kyllä parempi investointi...
 
Pienellä varaumalla, mutta T:n marginaalista olen nähnyt samansuuntaisia lukuja; lähinnä muiden marginaalien kokoluokka, onko se totuudenmukainen. Jos on niin hätä tulee tällä vuosikymmenellä ajaa muutosta läpi.

Ei, koska noi vertailut eivät perustu tuotetun auton hintaan edes. Ei edes Teslan kohdalla ole gross margin lukemasta. Mutta, jos verrataan noita lukuja absoluuttisena totuutena (unohtaen eri autoluokat kuten tuon tekijä), niin kyllähän sekin kelpaa muille. Bentleyllä oli $65k ja Porschellakin oli muistaakseni >$20k. Eli niille jokainen myyty auto on vielä tärkeämpi.
 
Onko kukaan tarjonnut autoaan vaihdossa Teslalle? Kauanko on kestänyt saada tarjous? Laitoin siis tilauksen jälkeen vanhan auton tiedot tuonne josko jotain tarjoaisivat(toki laitan myös autovexiin ja varmaan muuallekin) vieläkin lukee että arvoa määritetään ja tämä samalla varmaan tekee sen että mitään toimitusaika-arviotakaan ei ole. Reilu viikko sitten laitoin kuvat ym tiedot.

Tosin sinänsä ihan ok, kun muutenkin haluaisin teslan vasta huhti toukokuussa enkä nyt.
Tarjosin Teslalle alle vuoden ikäistä M3P:tä vaihdossa. Heidän hinta autolle oli 20K alle oikean myyntihinnan, jolla möin auton itse nettiautossa. Muun merkkisistä tarjoukset ovat vielä huonompia. Autovexin tarjoukset ovat nykyään ihan hupi hommia. Kannattaa myydä itse niin saat varmasti paremman hinnan.
 
Tarjosin Teslalle alle vuoden ikäistä M3P:tä vaihdossa. Heidän hinta autolle oli 20K alle oikean myyntihinnan, jolla möin auton itse nettiautossa. Muun merkkisistä tarjoukset ovat vielä huonompia. Autovexin tarjoukset ovat nykyään ihan hupi hommia. Kannattaa myydä itse niin saat varmasti paremman hinnan.
Vähän eri mieltä autovexistä. Itse sain sieltä melkein tonnin enemmän kuin autoliikkeet mille autoa suoraan tarjosin.
 
Teslaneitsyys meni, eli Model3 2019 Long Range AWD testattu. Olikin tilavampi mitä luulin, ehkä se vaan hämäs kun viimeksi koeistuin Y:n kanssa vierekkäin noita. Ainut mikä pisti vähän miettimään oli istuimen sivuttaistuki, joka tuntui painavan turhankin kovasti vaikkei ahteri nyt mitään xxl kokoa ole, en kyllä hoksannut verrata apukuskin vastaavaan, olisiko vaan lössähtänyt joku pehmuste, olihan tuolla jo yli 150tkm takana. Nastarenkaiden melu takana oli aika kova maantiellä, onkohan noissa uudemmissa jotain parannusta asian suhteen tapahtunut?

Muuten kyllä ihan näpsäkkä peli ajaa, hieman haikealta tuntui e-up:in kiihtyvyys motarin rampilta tuon jälkeen..

Näköjään tuo äsken linkattu 2019 Performance halvemmalla hinnalla ja vähemmillä kilometreillä (sekä 1v takuulla) olisi kyllä parempi investointi...
2019-2020 alkupuolen auto on ihan eri oloinen tekele kuin 2021 loppuvuoden-2022 auto. Nuo vanhemmat tuntuu ihan vasemmalla kädellä kasatuilta peltipurkeilta, kun vertaa uudempiin. Itsekin tajusin vasta eron, kun pari viikkoa sitten 2022 auton omistajuuden jälkeen ajoin vähän tuollaisella vanhemmalla. Ihan käsittämätöntä miten iso ero voi tuntumassa olla samassa autossa parin vuoden ikäerolla!
 
  • Tykkää
Reactions: dmn
Vähän eri mieltä autovexistä. Itse sain sieltä melkein tonnin enemmän kuin autoliikkeet mille autoa suoraan tarjosin.
Yksityiseltä olisit todennäköisesti saanut monta tonnia enemmän, jos olisit jaksanut myydä itse. Siinä vaan monesti menee kauemmin, että sopiva ostaja löytyy.
 
Tesla tarjoaa huonoiten ja on aina tarjonnut. Autovexista saa kyllä hyvän tarjouksen jos auton on halattu. Vanhat Teslat eivät ole.
 
Yksityiseltä olisit todennäköisesti saanut monta tonnia enemmän, jos olisit jaksanut myydä itse. Siinä vaan monesti menee kauemmin, että sopiva ostaja löytyy.
Varmasti. Mutta ei kiinnosta alkaa siihen renkaanpotkimiseen ja kaikkeen muuhun mitä kauppojen jälkeen vielä voi tulla.
 
Miksi muuten tesloissa on vain 11kW AC lataus? Toki jossain vanhemmissa on 22 tai 16kW. Saisi edes optiona ostaa 22kW mahdollisuuden jos muuten halutaan säästää kustannuksissa? Olisi todella näppärä kauppojen ym. latureissa kun saisi suht nopeasti ladattua, joka paikassa kun ei ole pikalatureita, mutta monessa paikkaa voisi ehkä pari tuntia viettää ja siinä ajassa saisi akun jo puolilleen jos olisi 22kW mahdollisuus.
 
Miksi muuten tesloissa on vain 11kW AC lataus? Toki jossain vanhemmissa on 22 tai 16kW. Saisi edes optiona ostaa 22kW mahdollisuuden jos muuten halutaan säästää kustannuksissa? Olisi todella näppärä kauppojen ym. latureissa kun saisi suht nopeasti ladattua, joka paikassa kun ei ole pikalatureita, mutta monessa paikkaa voisi ehkä pari tuntia viettää ja siinä ajassa saisi akun jo puolilleen jos olisi 22kW mahdollisuus.
Kustannukset ja jos on liikaa optioita niin niiden varastointi ja asennukset.
 
Miksi muuten tesloissa on vain 11kW AC lataus? Toki jossain vanhemmissa on 22 tai 16kW. Saisi edes optiona ostaa 22kW mahdollisuuden jos muuten halutaan säästää kustannuksissa? Olisi todella näppärä kauppojen ym. latureissa kun saisi suht nopeasti ladattua, joka paikassa kun ei ole pikalatureita, mutta monessa paikkaa voisi ehkä pari tuntia viettää ja siinä ajassa saisi akun jo puolilleen jos olisi 22kW mahdollisuus.

koska tesla ei oo premium
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 452
Viestejä
4 512 666
Jäsenet
74 372
Uusin jäsen
Akeboy78

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom