Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
01.08.2018
Viestejä
212
Mä en kyl luottais mitään pidempää matkaa, jossa pitää latailla ja syödä, pelkästään auton navin varaan. Oli se navi mikä tahansa.

Ja miks eri autojen pitää maksaa saman verran?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
332
Ah, perinteinen Teslafanin vastaus. Ostatko itsellesi toisenkin?
MInusta kaikkien kannattaa ostaa sopivin auto itselleen, tesla ei todellakaan ole semmoinen. Vaatii omistajalta aika paljon, siksi ei sovi kaikille. Tämmöistä marginaalin toimintaa, onneksi volkkari ja muut tuo kansansähköautoja.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
MInusta kaikkien kannattaa ostaa sopivin auto itselleen, tesla ei todellakaan ole semmoinen. Vaatii omistajalta aika paljon, siksi ei sovi kaikille. Tämmöistä marginaalin toimintaa, onneksi volkkari ja muut tuo kansansähköautoja.
Auton ei pitäisi vaati omistajaltaan paljoa, jossain on menty pahasti pieleen jos tuollainen oletus on jollakulla. Kuulostaa kuin sähkövatkaimen ostajalta joka selittää sen vaativan käsin pyörittämistä koska se on niin hieno vehje.
 
Liittynyt
01.08.2018
Viestejä
212
MInusta kaikkien kannattaa ostaa sopivin auto itselleen, tesla ei todellakaan ole semmoinen. Vaatii omistajalta aika paljon, siksi ei sovi kaikille. Tämmöistä marginaalin toimintaa, onneksi volkkari ja muut tuo kansansähköautoja.
Mitä se vaatii? Meillä on moni autoiluun liittyvä asia helpottunut Teslan hankinnan jälkeen. Mikään ei varsinaisesti vaadi yhtään enempää.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 877
MInusta kaikkien kannattaa ostaa sopivin auto itselleen, tesla ei todellakaan ole semmoinen. Vaatii omistajalta aika paljon, siksi ei sovi kaikille. Tämmöistä marginaalin toimintaa, onneksi volkkari ja muut tuo kansansähköautoja.
Tesla pärjää voimalinjallaan. Softa käyttäjälle on todella buginen ja keskeneräinen. Aina tehdään joku pieni juttu ja se jää sitten kesken. Kuten dashcam viewer, Spotify integraatio, Google maps integraatio, etappeja ei vielä näy ja kuulu.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
332
Ajatko sä oikeasti Teslaa?
Nyt kun alkaa henkilökohtaisuuksiin mennä niin voin hyvillä mielin vetäytyä tästä keskustelusta. Kyllä, minulla on tällä hetkellä Model 3 LR ja kokemusta aiemmin pre-facelift ässästä.

Ja olen tyytyväinen autoon, sillä on helvetin mukava ajaa päivittäin töihin ja pidempää matkaa. Eikä se ole täydellinen, esimerkiksi valoautomatiikka ja lasinpyyhkijöiden toiminta on erittäin huonoa.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Huomautus - jätä provosointi ja sanojen laittaminen suuhun pois keskustelusta
Nyt kun alkaa henkilökohtaisuuksiin mennä niin voin hyvillä mielin vetäytyä tästä keskustelusta. Kyllä, minulla on tällä hetkellä Model 3 LR ja kokemusta aiemmin pre-facelift ässästä.
Siinä vaiheessa kun tarinat alkaa olemaan utopistisia, jotka eivät tahdo liittyä faktoihin mitenkään, niin kyllä pistää ihmettelemään. Lähtökohtaisesti Teslassa kun nappuloiden puute merkitsee ainoastaan ominaisuuden puuttumista, eikä mitään muuta. Mitä tulee yksinkertaisuuteen painamalla yhtä nappia niin ei Tesla millään laskutavalla oikein siinä pärjää. Yleensä painalluksia on vähintään kaksi, siinä missä perinteisesti autossa on ollut nappi useimmille asioille jolloin niitä painalluksia on ollut yksi.

Jos tarkoituksesi oli sanoa että Teslan omistaminen on vähän kuin tyytymistä siihen mitkä kortit jaettiin, niin se on sitten toinen tarina.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 877
Ja myös se tuntovaste kun on nappi. Nyt joutuu aina siirtämään katseen pois kun haluaa tehdä jonkun muutoksen. Toki äänikomennot on mutta nekään ei ymmärrä kaikkea. Esim. Open radio. Ei tapahdu mitään vaikka komento menee perille.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.08.2018
Viestejä
212
Ka myös se tuntovaste kun on nappi. Nyt joutuu aina siirtämään katseen pois kun haluaa tehdä jonkun muutoksen. Toki äänikomennot on mutta nekään ei ymmärrä kaikkea. Esim. Open radio. Ei tapahdu mitään vaikka komento menee perille.
Mun kokemus on että kosketusnäyttö on kertaluokkaa parempi kuin esim. ID4:n tai ID3:n hipaisukytkimet. Ne ovat aivan karseat. Kokemusta on molemmista. Onneksi näyttöä ei niin usein tarvitse päivittäisen ajon aikana.

Muutosvastarinta on kyl kiinnostava ilmiö.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Mun kokemus on että kosketusnäyttö on kertaluokkaa parempi kuin esim. ID4:n tai ID3:n hipaisukytkimet. Ne ovat aivan karseat. Kokemusta on molemmista. Onneksi näyttöä ei niin usein tarvitse päivittäisen ajon aikana.
Tuskin kukaan on kapasitiivisia näppäimiä kehunutkaan. Niiden suurin ongelma on aivan sama ongelma kuin kosketusnäytössä, eli ei tunne mitä painaa. Mutta perinteisesti autoissa on ollut ihan oikeita näppäimiä - ja niistä sen sijaan tuntee ja tietää mitä painaa.

Muutoksen ihannointikaan muutoksen vuoksi ei ole tervettä. Renkaan ei tarvitse olla kolmion muotoinen vaikka se uusi ajatus olisikin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 877
Mun kokemus on että kosketusnäyttö on kertaluokkaa parempi kuin esim. ID4:n tai ID3:n hipaisukytkimet. Ne ovat aivan karseat. Kokemusta on molemmista. Onneksi näyttöä ei niin usein tarvitse päivittäisen ajon aikana.

Muutosvastarinta on kyl kiinnostava ilmiö.
En väitä että kosketusnäyttö on huono. Siinä ei vain ole tuntoa/palautetta etkä aina tiedä mitä painat ellet katso näyttöön.
 
Liittynyt
08.02.2021
Viestejä
103
Tulee varmaan tarpeettomasti lisättyä vettä tähän VW vs. Tesla vääntöön, mutta jos joku aidosti vertailee näitä kahta osaamatta päättää, niin VAG antaa pitkän takuun vain akulle, Tesla koko voimalinjalle akun lisäksi.

Ja kun VAG:lla on muutoin vain 2v takuu niin moni kallis komponentti jää ostajan riskille, tai VAG:n goodwillin armoille.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Tulee varmaan tarpeettomasti lisättyä vettä tähän VW vs. Tesla vääntöön, mutta jos joku aidosti vertailee näitä kahta osaamatta päättää, niin VAG antaa pitkän takuun vain akulle, Tesla koko voimalinjalle akun lisäksi.

Ja kun VAG:lla on muutoin vain 2v takuu niin moni kallis komponentti jää ostajan riskille, tai VAG:n goodwillin armoille.
VAGilla on myös kolmen vuoden takuu maalivirheille, Teslalla .. noh, onnea.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
208
Voimalinjan osalta ei varmasti kenellekään myöskään ole epäselvää, että sen oletettu käyttöikä on merkittävästi 2 vuotta pidempi, joten lyhyt takuu ei sinällään rajaa valmistajan vastuuta.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 168
Jännä et jotku rageaa heti jos joku pitää teslastaan ja ei koe puutteita yhtä rajusti.

Me on rulattu teslalla 85 tuhatta jo ja kertaakaan ei ole navi ärsyttäny.
Ihan tyytyväisiä ollaan S:sään ilman fani tai muutakaan leimaamista.
 
Liittynyt
16.09.2020
Viestejä
745
Huomattavasti helpompaa minun on uskoa Markuksen olevan teslan omistaja kuin burnmanin. Itse en katselisi montaa kuukautta autoa joka aiheuttaa noin paljon mielipahaa. Pienemmästäkin lähtenyt auto vaihtoon.
Teslalla sen sijaan pian vuosi tulee täyteen ja edelleen tuntuu erittäin hyvältä. Eikä autoilu ole koskaan ollut näin vaivatonta ja miellyttävää. Oikeastaan olen jo päätöksen tehnyt, että toistaiseksi ajan teslalla :cool:. Katsotaan muita merkkejä sitten jos teslan kanssa jotain hankausta tulee myöhemmin. Kohta voisi vaihtaa tehokkaampaan ja isompaan kun kulimallin kolmosella toistaiseksi menty. Pitäisi vaan päättää s/x/y. Onneksi ei mikään kiire.
Aiemmin eri automerkkejä tullut omistettua 7, eikä mikään niistä saanut aikaan minkäänlaista merkkiuskollisuutta, vaan aina on tullut vaihdettua uuteen merkkiin. Toki sen verran täytyy antaa myönnytystä, että teslan lisäksi muita en ole ostanut uutena.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 877


10.2 FSD Beta ja auto ei näe paikallaan olevia esteitä. Elon tosin kehuskeli jo että 10.2 kanssa ei tarvitse puuttua ajamiseen itse. Toisin kävi.

Greenin testaukset siis pitävät paikkansa.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 230


10.2 FSD Beta ja auto ei näe paikallaan olevia esteitä. Elon tosin kehuskeli jo että 10.2 kanssa ei tarvitse puuttua ajamiseen itse. Toisin kävi.

Greenin testaukset siis pitävät paikkansa.
Aika karu tilanne tämän FSD:n osalta, saas nähdä milloin viranomainen puuttuu tähän.
 

Zigh

Tittelitön
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 630
Tulee varmaan tarpeettomasti lisättyä vettä tähän VW vs. Tesla vääntöön, mutta jos joku aidosti vertailee näitä kahta osaamatta päättää, niin VAG antaa pitkän takuun vain akulle, Tesla koko voimalinjalle akun lisäksi.

Ja kun VAG:lla on muutoin vain 2v takuu niin moni kallis komponentti jää ostajan riskille, tai VAG:n goodwillin armoille.
Helppo antaa pidempi takuu voimalinjalle kun sen kestoiäksi voitaneen olettaakin vähän pidempi aika kuin kaksi vuotta. :think:

VAGin yhteydessä on ainakin tähän asti voinutkin puhua goodwillistä, Tesla ja goodwill ei juttujen perusteella kovin usein mahdu samaan lauseeseen.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Helppo antaa pidempi takuu voimalinjalle kun sen kestoiäksi voitaneen olettaakin vähän pidempi aika kuin kaksi vuotta. :think:
Toki näinkin, mutta onhan Teslan voimalinja myös erittäin hyvä ollut - eikä eräitä Model S:n moottoreita lukuunottamatta kai ihan hirveän epäluotettavakaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 877
Todella vähän noissa uusissa model3 on enää mitään maalivirheitä
Pääosin likaa maalin alla jne. Toki tuo maalitakuu on 20000km mikä on suoraan merkki siitä että valmistaja itse tietää ongelman ja haluaa näyttää keskaria.
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
915
ID4 GTX:n "karvalakein mallikin" sisältää ominaisuuksia joita Model Y:hen ei saa edes rahalla. Eli hieman harhaanjohtavaa lähteä ottamaan Model Y:n varusteet osaksi GTX:n varusteita, eikä sitten vaikka toistepäin. Teslaan ei saa edes rahalla kunnon penkkejä, joissa olisi kunnollinen sivutuki ja jokin muu kuin hikoileva muovipinta. Eikä Matrix LEDejä vieläkään. Eikä Apple Carplay / Android Autoa integraatiota. Kaikki noista löytyy jo perusmallista GTX:stä. Taitaa ID4:n navigaattorikin juosta ympyrää Teslan tekeleeseen verrattuna (vanha Nokian Symbian navigaattorikin oli samaa tasoa Teslan kanssa, vai oisko sekin jopa osannut enemmän ominaisuuksia).

Turha kai GTX:stä on ottaa HUDit sun muut lisävarusteet, kun niitä ei Model Y saa. Eli kyllä minä sanoisin kanssa että GTX on huomattavasti halvempi kuin Model Y LR. Tuskin edes "ehkä Eurooppaan tuleva" Model Y SR+ menisi tuohon GTX:n hintaan. Saa nähdä.

Onko ostajakunta sitten erilainen, vaikea sanoa. Tällä hetkellä kun autoja on niin heikosti saatavilla voi olla että mikä tahansa kelpaa, kunhan joku pystyy toimittamaan. Itse saattaisin nyt ottaa kyllä GTX:n, jos olisin uudestaan ostamassa.
Toki myös karvalakein Tesla sisältää paljon ominaisuuksia mitä yhteenkään volkkariin ei saa rahallakaan. Ja mitä tarkoitat teslan navigoinnin huonoudella? Navigointi ja kartta ylipäätään on teslassa juuri jees, kartat on google mapsin ja itseasiassa esim. kartassa liikkuminen sormella paljon miellyttävämpää kuin muilla merkeillä. Volkkarin kattta tuntui todella lagiselta teslan jälkeen, samoin mersun mitä nyt kesällä korajoin
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
915
Pääosin likaa maalin alla jne. Toki tuo maalitakuu on 20000km mikä on suoraan merkki siitä että valmistaja itse tietää ongelman ja haluaa näyttää keskaria.
Eikö tuo 20k ole maalipinnan korjausten takuu? Uuden auton takuuehdoissa ei mainita maalista mitään kilometrimäärää, lähinnä vaan että ei korvaa naarmuja ym
 

LuckyPants

Tukijäsen
Liittynyt
12.04.2020
Viestejä
53
Tämä keskustelu on ihan karmeeta juupas-eipäs väittelyä. Tesla on paska - eipä ole - onpas. Todella rakentavaa ja informatiivista.
Tämän ilmiön olen havainnut vähän joka paikassa kun aiheena on Tesla. Ei vain täällä. Se vaan herättää tunteita niin paljon... Rasittavaa toki lukea kun ei malteta pysyä asiallisena.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 877
Siis saako 20 tkm sisällä maalauksen korjattua jos siinä havaitsee puutteita? Mitenhän se käytännössä toimii?

Viimeks kun asiaa ihmettelin niin sanottiin että 1000 km sisään saa tuoda auton takas jos ei kelpaa ja siinä se.
Tuo on se jos haluaa palauttaa auton kokonaan.
Ja 100km on se raja kun noutaa.

Täältä löydät tiedot takuusta

Ja tässä linkki tuohon maalipintaan.

Jos havaitset maalipinnassa vikaa niin teet huoltopyynnön ja kerrot asian. Ne sitten kertoo Teslalla meneekö takuuseen. Nyt ainakin helmat on maalattu ilman kitinöitä sekä jos likaa maalin alla. Nämä isot maalaukset hoitaa Autoklinikka.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
687
Muistaako joku mitä on mahtanut Tesla.fi sivuston käytettyjen kolmosten osamaksujen korot ja kulut olla? Siellä oli yks päivä uudehko vähän ajettu kolmonen about 44k€. En ehtinyt noita summia katsoa, kun auto oli jo mennyt. Vai olikohan niin, että yritin katsoa muttei tietoja ollut nopeasti saatavilla.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Eroaako ne jotenkin Teslan muista koroista ja kuluista? Eihän Tesla suoraan noita rahoita kuitenkaan, vaan niillä on aina ulkopuolinen yritys.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 877
Muistaako joku mitä on mahtanut Tesla.fi sivuston käytettyjen kolmosten osamaksujen korot ja kulut olla? Siellä oli yks päivä uudehko vähän ajettu kolmonen about 44k€. En ehtinyt noita summia katsoa, kun auto oli jo mennyt. Vai olikohan niin, että yritin katsoa muttei tietoja ollut nopeasti saatavilla.
Samat korot kuin muillakin Tesloilla.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 877
Etäkatselu dashcamiin ja sentryyn tulossa uudessa softassa. Voi myös tallentaa materiaalia talteen.

Vaatii HW 2.5 tai uudemman.

Sitten FSD Betaa on ilmeisesti jaettu vaikka sai huonot pisteet tai valittaa somessa asiasta.
 

MaLin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
642
Tämähän on kun seuraisi Star Citizenin kehitystä.

Noh sanon saman mitä olen siitä ajatellut. Toivotaan parasta, pelätään surkeinta ja ei kun etiäpäin.
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
915
Etäkatselu dashcamiin ja sentryyn tulossa uudessa softassa. Voi myös tallentaa materiaalia talteen.

Vaatii HW 2.5 tai uudemman.

Sitten FSD Betaa on ilmeisesti jaettu vaikka sai huonot pisteet tai valittaa somessa asiasta.
Tossa on hauskana ominaisuutena toi että voi etänä käyttää auton kajareita ja jutella rosvoille kotoa käsin :D tai säikytellä ihmisiä
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 877
Tossa on hauskana ominaisuutena toi että voi etänä käyttää auton kajareita ja jutella rosvoille kotoa käsin :D tai säikytellä ihmisiä
Ainakin joku datarajoitus per päivä on tulossa kameroihin. Äänestä ei tiedä onko rajoituksia.

Tosin Tesla tiputti premium tilauksen nyt uusiin tilauksiin 30 päivään 3/Y malleissa. S ja X saa vielä vuoden ilmaista.
 
Liittynyt
01.08.2018
Viestejä
212
Kuskin selkänoja alkoi pitämään aika kovaa metallista narinaa. Varasin aamulla appista huoltoajan ensi viikolle Vantaan toimipisteelle, ja sain äsken viestin että mitä jos huoltomies tuleekin ylihuomenna meille kotiin katsomaan tilanteen. Toistaiseksi kokemusta ei voi moittia.
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
915
Ainakin joku datarajoitus per päivä on tulossa kameroihin. Äänestä ei tiedä onko rajoituksia.

Tosin Tesla tiputti premium tilauksen nyt uusiin tilauksiin 30 päivään 3/Y malleissa. S ja X saa vielä vuoden ilmaista.
Aika loogista teslalta poistella ilmaisia premium tilauksia ja samalla lisäillä ominaisuuksia. Lähinnä kiinostaa nostavatko aikanaan hintaa tuosta kympistä kun ominaisuuksia tulee lisää, veikkaan että ainakin tahtotilaa olisi, mutta ehkä nykyiset tilausmäärät vähän hillitsevät.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 877
Aika loogista teslalta poistella ilmaisia premium tilauksia ja samalla lisäillä ominaisuuksia. Lähinnä kiinostaa nostavatko aikanaan hintaa tuosta kympistä kun ominaisuuksia tulee lisää, veikkaan että ainakin tahtotilaa olisi, mutta ehkä nykyiset tilausmäärät vähän hillitsevät.
Nyt on toimitukset venyneet paljolti. En usko että välittävät tilausmääristä koska ovat jo lyöneet läpi ja voivat tehdä mitä haluavat.

Sirupula iskee nyt Teslaan kun muihin se iski jo aiemmin.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 075
Taisi tehdä kivaa tämä uutinen niille jotka täällä oli Teslan osakkeisiin sijoittaneet? ;)
Hertz tilasi 100000kpl vuokrakäyttöön.

 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 237
Taisi tehdä kivaa tämä uutinen niille jotka täällä oli Teslan osakkeisiin sijoittaneet? ;)
Hertz tilasi 100000kpl vuokrakäyttöön.

Joo hyvin on noussut osake 2kk
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 877
SC verkosto avautumassa. Pilotti alkaa Alankomaista.
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 201
Sinänsä ihan looginen askel. Björn noita Norjan hintojahan juuri vertaili ja Tesla on siirtynyt lataushinnaltaan sinne keskikastiin. Enemmän asiakkaita kun on aina enemmän asiakkaita. Toki johonkin universaaliin siirtymiseen on varmasti vielä aikaa ja voihan siellä olla eri hinnatkin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 877
Model 3 SR+ poistunut ja tilalle tullut pelkkä Model 3. Ainakin helmikuun erässä on uusi Catlin 60kwh akku eli range myös kasvanut. Jostain syystä Performancen range laski 20km ja LR pysyi samana 614km.

Sitten tuossa huomasin kun tuli katseltua miten Tesla tunnistaa kameroista nämä vierellä tai takana ajajat. Tämä tieto näyttäisi perustuvan suoraan sivukameroihin mitkä kuvaavat taaksepäin. Takakameraa ei näyttävästi hyödynnetä ja kun katsoo tämän tuottamaan kuvaa niin itse takapeilistä erotat autot mutta tuo laajakuvan takia sieltä ei kyllä erota mitään. Näyttö pitkälle mutta ei kyllä voi hahmottaa kuin valot.

Huomasin senkin että kun auton perässä tarra jossa nopeus niin tunnistus lukee sen. 70km/h alue muuttui 100km/h alueeksi.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 545
Viestejä
4 190 294
Jäsenet
70 765
Uusin jäsen
Railsteri

Hinta.fi

Ylös Bottom