Kannattaa varmaan myydä se auto.Joka helvetin kerta kun ajelen vakkarilla.
Kannattaa varmaan myydä se auto.Joka helvetin kerta kun ajelen vakkarilla.
Ah, perinteinen Teslafanin vastaus. Ostatko itsellesi toisenkin?Kannattaa varmaan myydä se auto.
MInusta kaikkien kannattaa ostaa sopivin auto itselleen, tesla ei todellakaan ole semmoinen. Vaatii omistajalta aika paljon, siksi ei sovi kaikille. Tämmöistä marginaalin toimintaa, onneksi volkkari ja muut tuo kansansähköautoja.Ah, perinteinen Teslafanin vastaus. Ostatko itsellesi toisenkin?
Auton ei pitäisi vaati omistajaltaan paljoa, jossain on menty pahasti pieleen jos tuollainen oletus on jollakulla. Kuulostaa kuin sähkövatkaimen ostajalta joka selittää sen vaativan käsin pyörittämistä koska se on niin hieno vehje.MInusta kaikkien kannattaa ostaa sopivin auto itselleen, tesla ei todellakaan ole semmoinen. Vaatii omistajalta aika paljon, siksi ei sovi kaikille. Tämmöistä marginaalin toimintaa, onneksi volkkari ja muut tuo kansansähköautoja.
Mitä se vaatii? Meillä on moni autoiluun liittyvä asia helpottunut Teslan hankinnan jälkeen. Mikään ei varsinaisesti vaadi yhtään enempää.MInusta kaikkien kannattaa ostaa sopivin auto itselleen, tesla ei todellakaan ole semmoinen. Vaatii omistajalta aika paljon, siksi ei sovi kaikille. Tämmöistä marginaalin toimintaa, onneksi volkkari ja muut tuo kansansähköautoja.
Tesla pärjää voimalinjallaan. Softa käyttäjälle on todella buginen ja keskeneräinen. Aina tehdään joku pieni juttu ja se jää sitten kesken. Kuten dashcam viewer, Spotify integraatio, Google maps integraatio, etappeja ei vielä näy ja kuulu.MInusta kaikkien kannattaa ostaa sopivin auto itselleen, tesla ei todellakaan ole semmoinen. Vaatii omistajalta aika paljon, siksi ei sovi kaikille. Tämmöistä marginaalin toimintaa, onneksi volkkari ja muut tuo kansansähköautoja.
Juuri tuota se vaati, hyväksyä se että asiat voi olla helppoja ja ei vaadi viiden nippelin valintaa joka asiassa.Mitä se vaatii? Meillä on moni autoiluun liittyvä asia helpottunut Teslan hankinnan jälkeen. Mikään ei varsinaisesti vaadi yhtään enempää.
Ajatko sä oikeasti Teslaa?Juuri tuota se vaati, hyväksyä se että asiat voi olla helppoja ja ei vaadi viiden nippelin valintaa joka asiassa.
Nyt kun alkaa henkilökohtaisuuksiin mennä niin voin hyvillä mielin vetäytyä tästä keskustelusta. Kyllä, minulla on tällä hetkellä Model 3 LR ja kokemusta aiemmin pre-facelift ässästä.Ajatko sä oikeasti Teslaa?
Siinä vaiheessa kun tarinat alkaa olemaan utopistisia, jotka eivät tahdo liittyä faktoihin mitenkään, niin kyllä pistää ihmettelemään. Lähtökohtaisesti Teslassa kun nappuloiden puute merkitsee ainoastaan ominaisuuden puuttumista, eikä mitään muuta. Mitä tulee yksinkertaisuuteen painamalla yhtä nappia niin ei Tesla millään laskutavalla oikein siinä pärjää. Yleensä painalluksia on vähintään kaksi, siinä missä perinteisesti autossa on ollut nappi useimmille asioille jolloin niitä painalluksia on ollut yksi.Nyt kun alkaa henkilökohtaisuuksiin mennä niin voin hyvillä mielin vetäytyä tästä keskustelusta. Kyllä, minulla on tällä hetkellä Model 3 LR ja kokemusta aiemmin pre-facelift ässästä.
Mun kokemus on että kosketusnäyttö on kertaluokkaa parempi kuin esim. ID4:n tai ID3:n hipaisukytkimet. Ne ovat aivan karseat. Kokemusta on molemmista. Onneksi näyttöä ei niin usein tarvitse päivittäisen ajon aikana.Ka myös se tuntovaste kun on nappi. Nyt joutuu aina siirtämään katseen pois kun haluaa tehdä jonkun muutoksen. Toki äänikomennot on mutta nekään ei ymmärrä kaikkea. Esim. Open radio. Ei tapahdu mitään vaikka komento menee perille.
Tuskin kukaan on kapasitiivisia näppäimiä kehunutkaan. Niiden suurin ongelma on aivan sama ongelma kuin kosketusnäytössä, eli ei tunne mitä painaa. Mutta perinteisesti autoissa on ollut ihan oikeita näppäimiä - ja niistä sen sijaan tuntee ja tietää mitä painaa.Mun kokemus on että kosketusnäyttö on kertaluokkaa parempi kuin esim. ID4:n tai ID3:n hipaisukytkimet. Ne ovat aivan karseat. Kokemusta on molemmista. Onneksi näyttöä ei niin usein tarvitse päivittäisen ajon aikana.
En väitä että kosketusnäyttö on huono. Siinä ei vain ole tuntoa/palautetta etkä aina tiedä mitä painat ellet katso näyttöön.Mun kokemus on että kosketusnäyttö on kertaluokkaa parempi kuin esim. ID4:n tai ID3:n hipaisukytkimet. Ne ovat aivan karseat. Kokemusta on molemmista. Onneksi näyttöä ei niin usein tarvitse päivittäisen ajon aikana.
Muutosvastarinta on kyl kiinnostava ilmiö.
VAGilla on myös kolmen vuoden takuu maalivirheille, Teslalla .. noh, onnea.Tulee varmaan tarpeettomasti lisättyä vettä tähän VW vs. Tesla vääntöön, mutta jos joku aidosti vertailee näitä kahta osaamatta päättää, niin VAG antaa pitkän takuun vain akulle, Tesla koko voimalinjalle akun lisäksi.
Ja kun VAG:lla on muutoin vain 2v takuu niin moni kallis komponentti jää ostajan riskille, tai VAG:n goodwillin armoille.
Aika karu tilanne tämän FSD:n osalta, saas nähdä milloin viranomainen puuttuu tähän.
10.2 FSD Beta ja auto ei näe paikallaan olevia esteitä. Elon tosin kehuskeli jo että 10.2 kanssa ei tarvitse puuttua ajamiseen itse. Toisin kävi.
Greenin testaukset siis pitävät paikkansa.
Eikös Teslan pitänyt toimittaa ne dokkarit tällä viikolla/piakkoin?Aika karu tilanne tämän FSD:n osalta, saas nähdä milloin viranomainen puuttuu tähän.
Helppo antaa pidempi takuu voimalinjalle kun sen kestoiäksi voitaneen olettaakin vähän pidempi aika kuin kaksi vuotta.Tulee varmaan tarpeettomasti lisättyä vettä tähän VW vs. Tesla vääntöön, mutta jos joku aidosti vertailee näitä kahta osaamatta päättää, niin VAG antaa pitkän takuun vain akulle, Tesla koko voimalinjalle akun lisäksi.
Ja kun VAG:lla on muutoin vain 2v takuu niin moni kallis komponentti jää ostajan riskille, tai VAG:n goodwillin armoille.
Toki näinkin, mutta onhan Teslan voimalinja myös erittäin hyvä ollut - eikä eräitä Model S:n moottoreita lukuunottamatta kai ihan hirveän epäluotettavakaan.Helppo antaa pidempi takuu voimalinjalle kun sen kestoiäksi voitaneen olettaakin vähän pidempi aika kuin kaksi vuotta.
Todella vähän noissa uusissa model3 on enää mitään maalivirheitäVAGilla on myös kolmen vuoden takuu maalivirheille, Teslalla .. noh, onnea.
Pääosin likaa maalin alla jne. Toki tuo maalitakuu on 20000km mikä on suoraan merkki siitä että valmistaja itse tietää ongelman ja haluaa näyttää keskaria.Todella vähän noissa uusissa model3 on enää mitään maalivirheitä
Toki myös karvalakein Tesla sisältää paljon ominaisuuksia mitä yhteenkään volkkariin ei saa rahallakaan. Ja mitä tarkoitat teslan navigoinnin huonoudella? Navigointi ja kartta ylipäätään on teslassa juuri jees, kartat on google mapsin ja itseasiassa esim. kartassa liikkuminen sormella paljon miellyttävämpää kuin muilla merkeillä. Volkkarin kattta tuntui todella lagiselta teslan jälkeen, samoin mersun mitä nyt kesällä korajoinID4 GTX:n "karvalakein mallikin" sisältää ominaisuuksia joita Model Y:hen ei saa edes rahalla. Eli hieman harhaanjohtavaa lähteä ottamaan Model Y:n varusteet osaksi GTX:n varusteita, eikä sitten vaikka toistepäin. Teslaan ei saa edes rahalla kunnon penkkejä, joissa olisi kunnollinen sivutuki ja jokin muu kuin hikoileva muovipinta. Eikä Matrix LEDejä vieläkään. Eikä Apple Carplay / Android Autoa integraatiota. Kaikki noista löytyy jo perusmallista GTX:stä. Taitaa ID4:n navigaattorikin juosta ympyrää Teslan tekeleeseen verrattuna (vanha Nokian Symbian navigaattorikin oli samaa tasoa Teslan kanssa, vai oisko sekin jopa osannut enemmän ominaisuuksia).
Turha kai GTX:stä on ottaa HUDit sun muut lisävarusteet, kun niitä ei Model Y saa. Eli kyllä minä sanoisin kanssa että GTX on huomattavasti halvempi kuin Model Y LR. Tuskin edes "ehkä Eurooppaan tuleva" Model Y SR+ menisi tuohon GTX:n hintaan. Saa nähdä.
Onko ostajakunta sitten erilainen, vaikea sanoa. Tällä hetkellä kun autoja on niin heikosti saatavilla voi olla että mikä tahansa kelpaa, kunhan joku pystyy toimittamaan. Itse saattaisin nyt ottaa kyllä GTX:n, jos olisin uudestaan ostamassa.
Eikö tuo 20k ole maalipinnan korjausten takuu? Uuden auton takuuehdoissa ei mainita maalista mitään kilometrimäärää, lähinnä vaan että ei korvaa naarmuja ymPääosin likaa maalin alla jne. Toki tuo maalitakuu on 20000km mikä on suoraan merkki siitä että valmistaja itse tietää ongelman ja haluaa näyttää keskaria.
Tämän ilmiön olen havainnut vähän joka paikassa kun aiheena on Tesla. Ei vain täällä. Se vaan herättää tunteita niin paljon... Rasittavaa toki lukea kun ei malteta pysyä asiallisena.Tämä keskustelu on ihan karmeeta juupas-eipäs väittelyä. Tesla on paska - eipä ole - onpas. Todella rakentavaa ja informatiivista.
Tuo on se jos haluaa palauttaa auton kokonaan.Siis saako 20 tkm sisällä maalauksen korjattua jos siinä havaitsee puutteita? Mitenhän se käytännössä toimii?
Viimeks kun asiaa ihmettelin niin sanottiin että 1000 km sisään saa tuoda auton takas jos ei kelpaa ja siinä se.
Samat korot kuin muillakin Tesloilla.Muistaako joku mitä on mahtanut Tesla.fi sivuston käytettyjen kolmosten osamaksujen korot ja kulut olla? Siellä oli yks päivä uudehko vähän ajettu kolmonen about 44k€. En ehtinyt noita summia katsoa, kun auto oli jo mennyt. Vai olikohan niin, että yritin katsoa muttei tietoja ollut nopeasti saatavilla.
No ei hullumpaa sitten!? Niillähän on ihan kohtuulliset nuo ehdot verrattuna moneen muuhun. Tosin saahan tarjouksesta vaikka ja mitä muilta merkeiltä...Samat korot kuin muillakin Tesloilla.
Ihan ok hinnat mutta en tiedä miten ne elää.No ei hullumpaa sitten!? Niillähän on ihan kohtuulliset nuo ehdot verrattuna moneen muuhun. Tosin saahan tarjouksesta vaikka ja mitä muilta merkeiltä...
Tossa on hauskana ominaisuutena toi että voi etänä käyttää auton kajareita ja jutella rosvoille kotoa käsin tai säikytellä ihmisiäEtäkatselu dashcamiin ja sentryyn tulossa uudessa softassa. Voi myös tallentaa materiaalia talteen.
Vaatii HW 2.5 tai uudemman.
Tesla software update 2021.40 to add 'Live Camera Streaming'
Tesla to add live camera streaming in 2021.40. You'll be able to view live camera feeds from your car in addition to viewing Sentry and Dashcam clips.www.notateslaapp.com
Sitten FSD Betaa on ilmeisesti jaettu vaikka sai huonot pisteet tai valittaa somessa asiasta.
Ainakin joku datarajoitus per päivä on tulossa kameroihin. Äänestä ei tiedä onko rajoituksia.Tossa on hauskana ominaisuutena toi että voi etänä käyttää auton kajareita ja jutella rosvoille kotoa käsin tai säikytellä ihmisiä
Aika loogista teslalta poistella ilmaisia premium tilauksia ja samalla lisäillä ominaisuuksia. Lähinnä kiinostaa nostavatko aikanaan hintaa tuosta kympistä kun ominaisuuksia tulee lisää, veikkaan että ainakin tahtotilaa olisi, mutta ehkä nykyiset tilausmäärät vähän hillitsevät.Ainakin joku datarajoitus per päivä on tulossa kameroihin. Äänestä ei tiedä onko rajoituksia.
Tosin Tesla tiputti premium tilauksen nyt uusiin tilauksiin 30 päivään 3/Y malleissa. S ja X saa vielä vuoden ilmaista.
Nyt on toimitukset venyneet paljolti. En usko että välittävät tilausmääristä koska ovat jo lyöneet läpi ja voivat tehdä mitä haluavat.Aika loogista teslalta poistella ilmaisia premium tilauksia ja samalla lisäillä ominaisuuksia. Lähinnä kiinostaa nostavatko aikanaan hintaa tuosta kympistä kun ominaisuuksia tulee lisää, veikkaan että ainakin tahtotilaa olisi, mutta ehkä nykyiset tilausmäärät vähän hillitsevät.
Joo hyvin on noussut osake 2kkTaisi tehdä kivaa tämä uutinen niille jotka täällä oli Teslan osakkeisiin sijoittaneet?
Hertz tilasi 100000kpl vuokrakäyttöön.
Hertz Order for 100,000 EVs Sends Tesla Value to $1 Trillion
Hertz Global Holdings Inc., barely four months out of bankruptcy, placed an order for 100,000 Teslas in the first step of an ambitious plan to electrify its rental-car fleet. Tesla Inc.’s shares soared, pushing the automaker’s value past $1 trillion for the first time.www.bloomberg.com