Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Koetko sopivaksi että ajaisin kännissä tai puoliunessa kaupungissa lasten seassa, kunhan pidän käteni ratissa?
Erikoiseksi väänsit pointtini. Nimenomaan kännissä ajaessasi rikot selvästi lakia ja ajat väärin, olet siis uhka muille tiellä liikkujille. Tässä vaiheessa ei ole väliä onko sinulla minkälainen auto alla, FSD betan olemassaolo ei uhkaa luonut vaan kännissä ajamisesi. Sitten taas jos puhutaan lakia noudattavista rehellisistä kuskeista jotka normaalisti liikennettä seuraavat ja ajelevat sääntöjen mukaisesti, heille kyllä voi antaa ohjelman testikäyttöön. Jos mielestäsi fsd pitäisi poistaa kaikilta testistä koska jotkut voisivat käyttää sitä väärin, niin pitäisikö autojen maksiminopeuksiakin rajoittaa samalla logiikalla?

Koskeminen rattiin on eri kuin pitää hallinta jatkuvasti itsellään.
No ei se ihan hirveästi eri asia ole, jos oletetaan että kuljettaja pitää katseensa tiessä. Tällöin on ihan samat reaktioajat pelissä kun muutenkin jos jotain sattuu. Jos kuljettaja taas rikkoo liikennesääntöjä ja tekee jotain typerää (ajelee vaikka kännykkä kädessä), on hän siitä rikosoikeudellisessa vastuussa kuten muutenkin tieliikennelakirikkomuksissa. Tietenkin ihmiset tulevat tekemään typeryyksiä, mutta itse lähtisin ensisijaisena keinona ottamaan näiltä ihmisiltä ajokortteja pois, en peruttamaan betaa.
 
Viimeksi muokattu:
Erikoiseksi väänsit pointtini. Nimenomaan kännissä ajaessasi rikot selvästi lakia ja ajat väärin, olet siis uhka muille tiellä liikkujille. Tässä vaiheessa ei ole väliä onko sinulla minkälainen auto alla, FSD betan olemassaolo ei uhkaa luonut vaan kännissä ajamisesi. Sitten taas jos puhutaan lakia noudattavista rehellisistä kuskeista jotka normaalisti liikennettä seuraavat ja ajelevat sääntöjen mukaisesti, heille kyllä voi antaa ohjelman testikäyttöön. Jos mielestäsi fsd pitäisi poistaa kaikilta testistä koska jotkut voisivat käyttää sitä väärin, niin pitäisikö autojen maksiminopeuksiakin rajoittaa samalla logiikalla?

Eli jos jokin asia on laillinen, vaikka vaarallinen niin se on hyvä asia? Selvä, mennään sitten jollain muuntohuumeella, nekin on laillisia silloin kun laki ei pysy perässä (kuten FSD:n kanssa). Minkä takia liikenteeseen pitää päästää uusia vaarallisia asioita? FSD Beta luo uhan siinä missä kännissä ajaminenkin, se heikentää ihmisen keskittymistä ja reagointikykyä, sekä samalla saattaa tehdä äkkinäisiä vaarallisia liikkeitä.

Ei sellaista pidä päästää liikenteeseen, ei mikään "tää on kiva lelu, rakastan Muskia" ole tekosyy. FSD:n käyttämiselle ei ole kuin vääriä käyttötapoja.
 
Teslan fsd-viritys ei ole vakavasti otettava yritys kehittää itseajava auto. Tyhmiltä on otettu rahat pois ja saatu osakekurssi nousuun. Sehän on vain kirsikka kakun päälle jos joku tähän puhallukseen vielä kuolee.

Tesloista tulee lopulta autonomisia kun joku toinen firma myy heille kehittämänsä teknologian, tai jos Tesla pettää kaikki aiemmat lupauksensa autojen kyvykkyydestä ja pistää sensoripaketin ja kehitystyön uusiksi.

Joka tapauksessa mikään myynnissä oleva auto ei tule olemaan autonominen vielä pitkään aikaan.
 
Autonomisesti ajava auto ei voi olla koskaan täydellinen. Mutta missä menee raja: tekee vähemmän virheitä kuin ihmiset? Tekee 1/10 virheitä mitä ihmiset? 1/100?
Minun arvioni mukaan Tesla on vakavimmin otettava toimija jolta uskon itsestään ajavan auton löytyvän 2030 luvulla. Syynä tähän on innostus, osaaminen ja monen kilpailijan mielestä lähes rajattomat resurssit nyt kun firma loistaa. Viime vuosikymmenien ja -satojen yleinen tieteen kehitys on ollut käsittämättömän nopeaa. Vaikea ennakoida tulevaa
 
Juu no siis suomessa ei varmaan nousekkaan, model 3 on jo valmiiksi kalliista päästä täällä. Mutta globaalisti voi hinnat nousta, tosin monissa muissakin maissa ollaan hankintatuen maksimissa jo valmiiksi
Tähän vielä jos palataan... Jenkeissä 3/y hinnat jälleen nousseet. Model 3 sr+ nyt 44900 (nousua vuoden alusta 7000). Model y lr 57990 (nousua vuoden alusta 8000).
S ja X hinnat nousseet vuoden alusta 15000 dollaria.
Eli nostopainetta näyttää olevan ja mahdollisuutta sillä kaikki menee mitä tehtyä saadaan.
 
Tähän vielä jos palataan... Jenkeissä 3/y hinnat jälleen nousseet. Model 3 sr+ nyt 44900 (nousua vuoden alusta 7000). Model y lr 57990 (nousua vuoden alusta 8000).
S ja X hinnat nousseet vuoden alusta 15000 dollaria.
Eli nostopainetta näyttää olevan ja mahdollisuutta sillä kaikki menee mitä tehtyä saadaan.
Jenkeissä tulee tammikuussa EV creditit hallituksen tasolta eli nyt on hyvä aika nostaa hintaa kun valtio maksaa korotukset.
 
Autonomisesti ajava auto ei voi olla koskaan täydellinen. Mutta missä menee raja: tekee vähemmän virheitä kuin ihmiset? Tekee 1/10 virheitä mitä ihmiset? 1/100?
Minun arvioni mukaan Tesla on vakavimmin otettava toimija jolta uskon itsestään ajavan auton löytyvän 2030 luvulla. Syynä tähän on innostus, osaaminen ja monen kilpailijan mielestä lähes rajattomat resurssit nyt kun firma loistaa. Viime vuosikymmenien ja -satojen yleinen tieteen kehitys on ollut käsittämättömän nopeaa. Vaikea ennakoida tulevaa
Kannattaa aloittaa siitä ettei laiteta liikenteeseen aktiivisesti vaaratilanteita aiheuttavaa roskaa ensin. Ollaan kyllä erittäin kaukana ihmisen ajotaidoista. Valtaosa kuljettajista ei koko elämänsä aikana aja onnettomuutta.
 
Kannattaa aloittaa siitä ettei laiteta liikenteeseen aktiivisesti vaaratilanteita aiheuttavaa roskaa ensin. Ollaan kyllä erittäin kaukana ihmisen ajotaidoista. Valtaosa kuljettajista ei koko elämänsä aikana aja onnettomuutta.
Tämän mukaan kuljettaja joutuu keskimäärin 18 vuoden välein onnettomuuteen.

 
Kannattaa aloittaa siitä ettei laiteta liikenteeseen aktiivisesti vaaratilanteita aiheuttavaa roskaa ensin. Ollaan kyllä erittäin kaukana ihmisen ajotaidoista. Valtaosa kuljettajista ei koko elämänsä aikana aja onnettomuutta.
Kaikki kaistavahdit, automaattijarruttimet ja vakkarit jne. aiheuttavat aktiivisesti vaaratilanteita ja kyllä niitä on melkein jokaisessa uudessa autossa.

Esim. oma auto vetää motarilla helposti liinat kiinni jos edellä oleva auto lipuu sen mielestä vähän liian hitaasti pois kaistalta motarin exit-rampille. Ja tämä on euroopan isoimman autovalmistajan implementaatio adaptiivivakkarista ja se on useina eri versioina liikenteessä kymmenissä miljoonissa autoissa - ja kaikki käyttäytyvät samalla tavalla.

Kaistavahdit aiheuttavat sitten yllättäviä tilanteita esim. tietyömaiden kohdalla kun ne saattavat kammeta väkisin kuskia vastaan joka joutuu ylittämään kaistaviivoja seuratessaan väliaikaisia opasteita jne.

Melkein kaikissa uusissa autoissa on tätä aktiivisesti vaaratilanteita aiheuttavaa "roskaa".
 
Kaikki kaistavahdit, automaattijarruttimet ja vakkarit jne. aiheuttavat aktiivisesti vaaratilanteita ja kyllä niitä on melkein jokaisessa uudessa autossa.

Esim. oma auto vetää motarilla helposti liinat kiinni jos edellä oleva auto lipuu sen mielestä vähän liian hitaasti pois kaistalta motarin exit-rampille. Ja tämä on euroopan isoimman autovalmistajan implementaatio adaptiivivakkarista ja se on useina eri versioina liikenteessä kymmenissä miljoonissa autoissa - ja kaikki käyttäytyvät samalla tavalla.

Kaistavahdit aiheuttavat sitten yllättäviä tilanteita esim. tietyömaiden kohdalla kun ne saattavat kammeta väkisin kuskia vastaan joka joutuu ylittämään kaistaviivoja seuratessaan väliaikaisia opasteita jne.

Melkein kaikissa uusissa autoissa on tätä aktiivisesti vaaratilanteita aiheuttavaa "roskaa".
Jos ne on niin huonoja niin laita pois päältä tai osta auto jossa ei niitä ole.
Minun olisi vaikea kuvitella matka-ajoa enää autolla jossa ei ole adaptiivista vakkaria ja kaistavahti kun teslan autopilotiin tottunut. Työmatkat kuormittavat huomattavasti vähemmän kun autoilu edes osin automatisoitui. Mutta vastustettiin automaattivaihteitakin aiemmin ja nyt kaikki alkaa olla automaatteja
 
En tarkoittanut adaptiivisia vakionopeudensäätimiä tai kaistavahteja vain tuota FSD-tason moskaa joka mm. ylläolevassa videossa yritti kääntyä suoraan vastaantulevaan liikenteeseen.

Adaptiivisen vakionopeudensäätimen ongelmat ovat hyvin ennakoitavissa toisin kuin tuon fsd-betan täysin arvaamaton sekoilu. Kaistavahdin otan suosiolla talvella pois päältä.
 
Viimeksi muokattu:
Jos ne on niin huonoja niin laita pois päältä tai osta auto jossa ei niitä ole.
Minun olisi vaikea kuvitella matka-ajoa enää autolla jossa ei ole adaptiivista vakkaria ja kaistavahti kun teslan autopilotiin tottunut. Työmatkat kuormittavat huomattavasti vähemmän kun autoilu edes osin automatisoitui. Mutta vastustettiin automaattivaihteitakin aiemmin ja nyt kaikki alkaa olla automaatteja
Osa (kaikki?) noista ovat tulossa pakollisiksi seuraavien vuosien aikana.


Voin varmuudella kertoa, että markkinoilla ei ole yhtä ainutta kaistavahtia joka ei joskus mokailisi ja kampeaisi kuskia vastaan. Sama homma noiden automaattisten hätäjarrutusten kanssa. Sellaista toteutusta ei ole, joka ei joissain tilanteissa aiheuttaisi yllättävää jarrutusta.

Eri valmistajien toteutuksissa on vähän erilaisia virhetilanteita (tesla jarruttelee varjoihin kamerapohjaisena), tutkapohjaiset jarruttavat joskus viereisellä kaistalla ajaviin autoihin, koska tutkan resoluutio ei riitä erottamaan sitä, että onko edellä menevä kohde suoraan edessä omalla kaistalla vai naapurikaistalla.

Käytännössä mahdollisuutta välttyä noilta ei enää ole, jos haluaa ajaa uusilla autoilla, tai sitten pitää erikseen etsiä aivan karvalakkivarusteltuja dacioita (joihin niihinkin tulee automaattihätäjarrutus kohta, ellei jo ole).
 
Joitain tyyppivikoja tainnut löytyä ioniq5

Ainakaan tesloissa pitkän matkan aikana ei ole kuumunut akku jolloin lataus tippuu puoleen. Oli tuossa aika jännä narina oven avauksessakin jossain 17 min jälkeen. Taitaa muillakin olla lapsuksia ekoissa malleissa Teslan kanssa.
Jenkeissä oli taas hinnat noussut mutta tuo silver metallic väri ilmainen saa nähdä tuleeko Suomessakin kohta ilmaiseksi värivalikoimaan.
 
CR vetää yhteen Teslan harhaanjohtavaa Autopilot/FSD-markkinointia. Onneksi EU ei vielä ole samanlainen oligarkkien villi länsi.


 
Nyt on päivitetty vanteet kohdalle Tesla y 19" toimintasäde 537km, 20" 507km ja 21" 480km. SR ilmeisesti 455km kunhan huhti-toukokuussa aikaisintaan tulee Suomeen.
 
Tesla 3 sr vastaavasti päivitetty 18" 510km, 19" 491km awd 18" 638km, 19" 614km ja perf 20" 547km
 
Kerkeääköhän hw4:en oikeasti 2022 ulos? Pitäisi aikalailla piirit ja sensorit olla valmiina ja autoissa testauksen alla, jos tesla aikoo esimerkiksi ensi kesäksi saada tehtaalta ulos hw4:lla olevaa autoa. Pelkälle piirin+sensorien herättelylle+softalle voi mennä vuosi+ tuotantoonsaattamiseen siitä, kun tesla saa tehtaalta ensimmäisen (oletettavasti) 7nm teknologialla valmistetun piirin. Ehkä ihan loppuvuodesta 2022 autoissa tai realistisemmin 2023?
 
Kerkeääköhän hw4:en oikeasti 2022 ulos? Pitäisi aikalailla piirit ja sensorit olla valmiina ja autoissa testauksen alla, jos tesla aikoo esimerkiksi ensi kesäksi saada tehtaalta ulos hw4:lla olevaa autoa. Pelkälle piirin+sensorien herättelylle+softalle voi mennä vuosi+ tuotantoonsaattamiseen siitä, kun tesla saa tehtaalta ensimmäisen (oletettavasti) 7nm teknologialla valmistetun piirin. Ehkä ihan loppuvuodesta 2022 autoissa tai realistisemmin 2023?
Tiedä Teslan ajasta ikinä, mutta jenkeissä jos tulee vuoden päästä hyvällä tuurilla cybertruckkia ulos nii Suomessa 2023?
 
Nyt on päivitetty vanteet kohdalle Tesla y 19" toimintasäde 537km, 20" 507km ja 21" 480km. SR ilmeisesti 455km kunhan huhti-toukokuussa aikaisintaan tulee Suomeen.
Tesla 3 sr vastaavasti päivitetty 18" 510km, 19" 491km awd 18" 638km, 19" 614km ja perf 20" 547km
Mistäs nämä luvut siis on peräisin? Hieman sekavaa viestintää.

muoks: löytyihän ne sieltä teslan sivuilta. 510km range karvalakilla :D
 
Joitain tyyppivikoja tainnut löytyä ioniq5

Ainakaan tesloissa pitkän matkan aikana ei ole kuumunut akku jolloin lataus tippuu puoleen. Oli tuossa aika jännä narina oven avauksessakin jossain 17 min jälkeen. Taitaa muillakin olla lapsuksia ekoissa malleissa Teslan kanssa.
Jenkeissä oli taas hinnat noussut mutta tuo silver metallic väri ilmainen saa nähdä tuleeko Suomessakin kohta ilmaiseksi värivalikoimaan.

Tässä oli kyllä kaikki sähköautoilun raskaat puolet.. liian märkää - range laskee, liikaa tuulta - range laskee, akku liian kylmä - lataus hidastuu, akku liian kuuma - lataus hidastuu, akku liian kuuma - mopon tehot, latureita rikki - jonotetaan latausta, latailua ketjuhuoltoasemilla… ugh.

Edit: äsh… tämä olikin Teslaketju.
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs kaikkea näissä kannattaa katsoa jos mietitään käytettyä Model S 2016-2018 vuodelta? Kahvoja ja MCU:ta ainakin joihinkin näyttää olevan vaihdettu, saakos näistä jostain katsottua akun kunnon ihan autosta?
 

Haamujarrutukset ovat lisääntynee USAssa.
NHTSA sivulla näyttäisi nämä olevan lisääntyneet ja osa on Vision autoja osa FSD Betaa. Alkaakohan tutkan puuttuminen nyt näkyä?
 

Haamujarrutukset ovat lisääntynee USAssa.
NHTSA sivulla näyttäisi nämä olevan lisääntyneet ja osa on Vision autoja osa FSD Betaa. Alkaakohan tutkan puuttuminen nyt näkyä?
Tuo onkin mielenkiintoinen aihepiiri. Kun nuo haamujarrut saisi pois tesloista niin olisi selkeästi parempi auto. Tosin isoin ongelma maantieajossa ja Euroopassa tutkat vielä toistaiseksi ovat autoissa, mutta pitkään on ollu enemmän tai vähemmän noita jarrutuksia. En kyllä itse oleta noiden häviävän pitkilleen, mutta villi veikkaus on kun fsd poistuu betasta nii sitte korjattu tuo ongelma.
 
Tuo onkin mielenkiintoinen aihepiiri. Kun nuo haamujarrut saisi pois tesloista niin olisi selkeästi parempi auto. Tosin isoin ongelma maantieajossa ja Euroopassa tutkat vielä toistaiseksi ovat autoissa, mutta pitkään on ollu enemmän tai vähemmän noita jarrutuksia. En kyllä itse oleta noiden häviävän pitkilleen, mutta villi veikkaus on kun fsd poistuu betasta nii sitte korjattu tuo ongelma.
Noh betassa näitä on myös todettu olevan. Jos nykyinen AP tekee tätä Visionilla paljon enemmän vs tutka niin kertoohan se jotain jo.
 
Noh betassa näitä on myös todettu olevan. Jos nykyinen AP tekee tätä Visionilla paljon enemmän vs tutka niin kertoohan se jotain jo.

Beta joutuu jonkun verran enemmän havainnoimaan ympäristöä joten en ihmettele et betassa aika herkällä jarrunappula näin betakehitysaikana. Beta sentään jarruttelee eri syistä vs legacy AP. NHTSA raporttimäärässä kannattaa myös huomioida autokannan merkittävä kasvu eli vaikka raporttimäärät olis tuplaantunut niin autokanta huomioiden käytännössä +-0 (minulla ei todellisia lukuja).

Haamujarruttelut on kyllä ärsyttäviä ja niistä pitäisi päästä eroon, mutta ehkä vielä joskus - kuten Kemppari sanoi niin voi hyvin olla se hetki kun saadaan vision highway stack Autopilottiin eli obaut silloin kun FSD pääsee betasta eteenpäin. :rolleyes:
Omilla ajoilla ollut kyllä viimeaikoina minimaalista, lähinnä yksi silta joensuun edustalla johon jarruttaa melkein aina sekä yksi rekka joka veti vedet lasille johon auto vastasi jarruttamalla (lasketaanko edes haamuksi). Kaupunkiväleillä ei haamuja ole ollut viimeisen ~6tkm aikana - ainakin tuntuu että aiemmin oli useammin.... :hmm:
 
AP ja highway ei auta ellet omista FSD pakettia.
Nyt en ymmärrä. Normi AP vaihtuu visionille aivan satavarmasti sen jälkeen kun vision highway toimii yhtähyvin tai paremmin kuin legacy -> ei tarvitse kehittää ja tukea kahta. imo
 
Tapahtuukos tätä haamujaruttelua kun pelkkä tasanopeussäädin on päällä. Vai tuleeko vasta kun autopilotti on päällä?
 
Nyt en ymmärrä. Normi AP vaihtuu visionille aivan satavarmasti sen jälkeen kun vision highway toimii yhtähyvin tai paremmin kuin legacy -> ei tarvitse kehittää ja tukea kahta.
Varmasti vaihtuu visionille mutta tapahtuuko se meidän aikana vai vaatiiko se sitten jo HW4 ja mahdolliset uudet kamerat?
Nythän AP on jäänyt pitkälle vanhaan koodiin ja vieläkään ei näy uutta koodia siellä ainakaan greenin mukaan.
 
Varmasti vaihtuu visionille mutta tapahtuuko se meidän aikana vai vaatiiko se sitten jo HW4 ja mahdolliset uudet kamerat?
Nythän AP on jäänyt pitkälle vanhaan koodiin ja vieläkään ei näy uutta koodia siellä ainakaan greenin mukaan.

Jää nähtäväksi.

Tapahtuukos tätä haamujaruttelua kun pelkkä tasanopeussäädin on päällä. Vai tuleeko vasta kun autopilotti on päällä?

Olen ajanut vakkarilla (aina ap) niin vähän että ei omaa kokemusta, mutta ymmärtäisin että vastaus on kyllä. Talvella vakkariin joutuu nyt tutustumaan.
 
11 tkm MIC SR+:lla kohta takana ja haamujarrutukset eivät ole olleet suuri ärsyke, koska noita tapahtuu harvoin, ja jarrutuksen voima on vain hieman voimakkaampi kuin jalan nosto kaasupolkimelta. Kyllä tuon huomaa tietysti ja poljinta painamalla saa homman stopattua. Vähentyneet ne kuitenkin ovat alkuvuoteen verrattuna mielestäni. Enemmän ärsyttää vakkarin automaattinen nopeuden mukautus tien rajoitukseen. Tuntuu että tätä tapahtuu lähes pelkästään kehäteillä, kun taas moottoritiellä ja taajamassa ei lainkaan. En tiedä mikä logiikka tuossa on taustalla, mutta saisi tulla optio kytkemään ominaisuuden kokonaan pois.
 
Tuntuu että tätä tapahtuu lähes pelkästään kehäteillä, kun taas moottoritiellä ja taajamassa ei lainkaan. En tiedä mikä logiikka tuossa on taustalla, mutta saisi tulla optio kytkemään ominaisuuden kokonaan pois.

Moottoriteillä auto ei reagoi nopeusliikennemerkkeihin by design
 
Moottoriteillä auto ei reagoi nopeusliikennemerkkeihin by design

Jeps, varmaan näin, mutta tuo ei ole noilla kehäteilläkään johdonmukaista. Tietyt pari kohtaa on, missä tietää ennalta, että nyt muuttaa nopeuden automaattisesti. Kamerat kyllä näkee nopeuden kylteistä oikein ja se päivittyy ruudulle oikeaan aikaan, mutta nopeuden mukautus ei tapahdu aina.
 
Jeps, varmaan näin, mutta tuo ei ole noilla kehäteilläkään johdonmukaista. Tietyt pari kohtaa on, missä tietää ennalta, että nyt muuttaa nopeuden automaattisesti. Kamerat kyllä näkee nopeuden kylteistä oikein ja se päivittyy ruudulle oikeaan aikaan, mutta nopeuden mukautus ei tapahdu aina.
Koska se tie ei ole perustie vaan katsotaan motariksi. Ja auto myös käyttää GPS dataa tuohon.
 
Tiedän. Ajan sitä päivittäin. GPS tulee se data vaikka merkit näkyy oikein.

Ainakaan Kehä II:lla tuossa erään sillan alla (Suurpellon jälkeen) tuossa ei ole järkeä. Näyttö näyttää oikein 80km/h, mutta auto tiputtaa aina vauhdin siihen 80km/h eikä suostu sen sillan luona ollenkaan nopeuden muutokseen. Eli jos ajoi 90km/h, niin jarruttaa siihen 80km/h ja vaikka kuinka siitä rullasta vääntäisi, niin se 80km/h ei muutu. Vasta sillan jälkeen se 80km/h vakkarinopeuden voi vaihtaa.

En tiedä mikä omituisuus tuossa on - paitsi jos näytöllä on eri lukema kuin sen kuvittelema (mutta mikä se kuvittelema on, jota se ei anna ylittää?).
 
Ainakaan Kehä II:lla tuossa erään sillan alla (Suurpellon jälkeen) tuossa ei ole järkeä. Näyttö näyttää oikein 80km/h, mutta auto tiputtaa aina vauhdin siihen 80km/h eikä suostu sen sillan luona ollenkaan nopeuden muutokseen. Eli jos ajoi 90km/h, niin jarruttaa siihen 80km/h ja vaikka kuinka siitä rullasta vääntäisi, niin se 80km/h ei muutu. Vasta sillan jälkeen se 80km/h vakkarinopeuden voi vaihtaa.

En tiedä mikä omituisuus tuossa on - paitsi jos näytöllä on eri lukema kuin sen kuvittelema (mutta mikä se kuvittelema on, jota se ei anna ylittää?).
Ehkä se katsoo sen sillan tien ja se lienee normaali tie niin siellä lukitaan nopeus max liikennemerkki. Onneksi softa on 5v muita edellä niin muut saa korjattua softat toimimaan.
 
Eli jos ajoi 90km/h, niin jarruttaa siihen 80km/h ja vaikka kuinka siitä rullasta vääntäisi, niin se 80km/h ei muutu. Vasta sillan jälkeen se 80km/h vakkarinopeuden voi vaihtaa.

Vakkari pois viiksellä ylös ja uudelleen päälle, niin ei tarvitse hidastella. Eiköhän tuo jossain kohdin fiksata.
 
Vakkari pois viiksellä ylös ja uudelleen päälle, niin ei tarvitse hidastella. Eiköhän tuo jossain kohdin fiksata.

Olen jo oppinut sen toisen tyylin - en aja vakkarilla Kehä II:lla. Eihän nyt vakionopeudensäätimeltä voi odottaa sen pitävän vakionopeutta.
 
Onhan se näin. Softa ei joko kykene tai eivät halua lukea näitä.
En usko että on kyvystä kiinni ku mun AP1 auto lukee motarin merkit oikein. Mutta ei muuta niiden mukaan nopeutta motarilla, eli on joku jenkki ajatus joka ei käy järkeen.
 
En usko että on kyvystä kiinni ku mun AP1 auto lukee motarin merkit oikein. Mutta ei muuta niiden mukaan nopeutta motarilla, eli on joku jenkki ajatus joka ei käy järkeen.
AP1 käyttää Mobileye mitä muutkin käyttää. AP2 ja AP3 käyttää Teslan omaa tekniikkaa eli luetaan kuva ja siitä parsitaan numerot.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 950
Viestejä
4 561 842
Jäsenet
75 066
Uusin jäsen
wilhelm-

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom