- Liittynyt
- 07.11.2016
- Viestejä
- 1 815
BYD. Ne korjaa potin Blade akuillaan.
Tähän minäkin fiilispohjalta voisin sijoittaa. Ja onhan BYD ainakin täälläpäin yleisempi näky kaupunkikuvassa kuin Tesla..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
BYD. Ne korjaa potin Blade akuillaan.
Jos noita ollaan kohta Tesloihinkin laittamassa ja tuotantomäärät on jo melko järjettömiä, sekä se että tuollaista halvemmalla tehtävää tavaraa tullaan myymään paljon...Byd on kyllä myynyt noita bladeja turvallisuudella mutta en usko oikein noihin lyhyen kantaman akkuihin tarpeeksi. Toki nuo energiatiheydet kasvaa rautafosfaattiakuissa mutta sana Toyota saa jo karvat pystyyn kun sen kanssa on yhteistyössä.
Joo, näköjään ilmoitettu kiihtyvyys hidastunut 5.6sec->6.1sec. Noh pitää jotain tuotedifferointia olla kalliimpiin malleihin, ilmoitettu range kasvoi kuitenkin sen 448->491. Tuohan on peruskäyttäjälle "järkipäivitys" kun kiihtyvyyttä vaihdetaan rangeen, jos hinta pysyy samassa ni noita menee kaupaksi ihan älyttömästi. Tosin Teslalla on nostopaineita hinnassaanPerformancen range laski koska LG:n akulla ja se on alle 80kwh edellisen Panasocin 82kwh sijaan.
Näyttäisi, että Tesla tuottaa Euroopan autot nyt toistaiseksi Kiinasta tänne ja USA:ssa autot menevät suoraan sinne.
Perus Model 3:n siis tulee CATL 60kwh akku mutta moottori on korvattu vanhalla 980 moottorilla, joka ei ole yhtä tehokas, energinen ja painaa myös enemmän.
En usko että Model 3 hinta paljoa nousee. Vähän varmaan. Sen verran että jää sen tuen alle.Joo, näköjään ilmoitettu kiihtyvyys hidastunut 5.6sec->6.1sec. Noh pitää jotain tuotedifferointia olla kalliimpiin malleihin, ilmoitettu range kasvoi kuitenkin sen 448->491. Tuohan on peruskäyttäjälle "järkipäivitys" kun kiihtyvyyttä vaihdetaan rangeen, jos hinta pysyy samassa ni noita menee kaupaksi ihan älyttömästi. Tosin Teslalla on nostopaineita hinnassaan
Juu no siis suomessa ei varmaan nousekkaan, model 3 on jo valmiiksi kalliista päästä täällä. Mutta globaalisti voi hinnat nousta, tosin monissa muissakin maissa ollaan hankintatuen maksimissa jo valmiiksiEn usko että Model 3 hinta paljoa nousee. Vähän varmaan. Sen verran että jää sen tuen alle.
Mikä on vastaava kuin nämä ja halvempi?Lieneekö Teslalla varaa yhtään nostaa hintoja tässä markkinatilanteessa, jossa oikealta ja vasemmalta vyörytetään edullisia sähköautoja.
Lieneekö Teslalla varaa yhtään nostaa hintoja tässä markkinatilanteessa, jossa oikealta ja vasemmalta vyörytetään edullisia sähköautoja.
Esim. Hyundai Ioniq 5. Saman hintainen mutta isommalla akulla ja sopii paremmin perhekäyttöön.Mikä on vastaava kuin nämä ja halvempi?
Hertz meni vähän reilu vuosi sitten kesällä konkurssiin, sen velkoja saneeraattiin jne. ja se hommasi uutta rahoitusta jne. Eli nyt menossa on käytännössä eri Hertz kuin 2v sitten - aikaisemmat omistajat menettivät firman omistuksen tai ainakin valtaosan siitä.Käsittääkseni ei ole allekirjoitettu koska Tesla ei myy sivusta vaan Hertz joutuu ostamaan samasta "jonosta" kuin muutkin.
Hertzin osaketta kun katsoo niin markkinat eivät pidä konkurssikypsänä. Yleensä luotan markkinavoimiin enemmän kuin nettikirjoittelijoihin mutta jos tämä konkurssikypsyys on varmaa tietoa niin ei kun shorttaamaan. Sama kannattaa tehdä Teslan osakkeen kanssa jos firma epäilyttää.
Vertaat tätä nyt 3 vai Y?Esim. Hyundai Ioniq 5. Saman hintainen mutta isommalla akulla ja sopii paremmin perhekäyttöön.
Ihan sama kumpaan.Vertaat tätä nyt 3 vai Y?
Meanwhile in China. Teslalla on hyvin pullat uunissa. Kysyntää on, uudet tehtaat tulevat tulille ja tuotantomäärät kasvavat. Vain muutamasta osasta valetut rungot ja muut parannukset tulevat laskemaan autojen valmistushintaa pitkällä tähtäimellä.
Toki. Lähinnä jos awd y lähtee 65k niin olettaa voi että halvemmalla tuotantokululla ja moninkertaisella tuotantomäärällä ja lisääntyvällä kilpailulla 2023 lähtöhinta lähempänä 60k just My 50 cents.Itse en näe että hinnat laskee. Brändi on vahva myymään.
Nyt selkeästi on jo määritelty hintatasot. 50k on alkaen malli. Kaikki sen alle menevät ovat pienemmän kokoluokan autoja pienellä akulla.
Eikös ne fixannu jo sen softalla?Asiasta kukkakeppiin, mites se 1.11?
...eli takaraja kun Teslan piti antaa infoa jenkkien viranomaisille FSD/AP sekoilusta?
Eikös ne fixannu jo sen softalla?
Ok. Tuntuu aika noitavainolta ja kissa hiiri leikiltä ainakin tuo fsd beta. Eurooppaan tulossa Kiinan jälkeen tuo beta testattavaksi omalla vastuulla. Niin pitkään kuin on beta niin aika turha toki hyötyä on päivittäisessä ajossa mutta kannattaa olla extra varovainen. Ymmärrän tietysti Teslan osalta ettei takaisin kutsua tapahdu kun tulee joka kuukausi uutta korjausta niin hankala pysyä kenenkään perässä ja eikös nuo softapäivitykset ole vähän pakkorako vastaan ottaa muuten tuli jotain sanktioita jos ei päivitä autoansa säännöllisesti?Siinä ei taidettu kysellä Teslan mielipiteitä versionumeroista vaan lähinnä miksi kyseinen feature on "julkisessa testissä" yleisessä liikenteessä ja miksei vikoihin ole tehty takaisinkutsua kuten kuuluu?
Nämä ovat aika yksilöllisiä juttuja, että mitkä ovat kenellekin miinuksia. Esim. itse lasken Y:lle massiiviseksi miinukseksi ulkonäön - se on minusta yksi rumimpia autoja mitä on viimevuosina julkaistu. Osa on tietty tälläisistä mielipideasioista päinvastaista mieltä.Tesla Y:stä uudessa Tuulilasissa juttua (tänään tai eilen tullut). Lyhyesti: Priima perheauto ja ei suurempia miinuksia.
Kaikissa muissa on joitakin miinuksia, Teslassa ei niissä kohden missä ei pidäkään olla.
Käyn tosin koeajamassa Teslan Y -mallin tuossa koht-puoliin, niin voi avautua vioistakin. Ainakin mm. käsitukia ei tainnut saada Skodamaiseen (tai muu malli) tyyliin säädettyä ja mitähän muuta sitä sitten keksiikään...
Electrified kanavalla tais olla maininta joku päivä sitten että tesla toimitti matskun (en jaksa kaivaa missä alkp.lähde).Asiasta kukkakeppiin, mites se 1.11?
...eli takaraja kun Teslan piti antaa infoa jenkkien viranomaisille FSD/AP sekoilusta?
Koskee siis kaikkia ja jokaisen pitää toimittaa tuosta aina ilmoitus jos järjestelmä sekoilee.Electrified kanavalla tais olla maininta joku päivä sitten että tesla toimitti matskun (en jaksa kaivaa missä alkp.lähde).
Muistetaan myös että tuo keissi laajeni koskemaan myös kaikkia muita lvl2+ ajoavustimia ja jokaiselle valmistajalle lähti sama pyyntö.
Asiaa korjattiin osin jo softalla eli jos pimeässä näkyy vilkkuvalot edessä niin auto hidastaa automaattisesti AP/fsd modessa.
Tuli jakoon versiossa 2021.24.12
""If Model3/ModelY detects lights from an emergency vehicle when using Autosteer at night on a high speed road, the driving speed is automatically reduced and the touchscreen displays a message informing you of the slowdown. You will also hear a chime and see a reminder to keep your hands on the steering wheel. When the light detections pass by or cease to appear, Autopilot resumes your cruising speed. Alternatively, you may tap the accelerator to resume your cruising speed. "
Tesla vision pohjaisessa fsdssä myös korjattu ajoradan reunalla olevan auton väistö (juttua Karpathyn demossa oliko AI day tai joku konferenssivideo)
Live AP:sta en osaa kommentoida kun ei ole tietoa.
Missä on mainittu tämä, että Beta tulee Kiinaan tai Eurooppaan? Nythän on ollut puhetta, että USA ja sen jälkeen jossain vaiheessa laajentuu Kanadaan, muista ei ole ollutkaan puhettta.Ok. Tuntuu aika noitavainolta ja kissa hiiri leikiltä ainakin tuo fsd beta. Eurooppaan tulossa Kiinan jälkeen tuo beta testattavaksi omalla vastuulla. Niin pitkään kuin on beta niin aika turha toki hyötyä on päivittäisessä ajossa mutta kannattaa olla extra varovainen. Ymmärrän tietysti Teslan osalta ettei takaisin kutsua tapahdu kun tulee joka kuukausi uutta korjausta niin hankala pysyä kenenkään perässä ja eikös nuo softapäivitykset ole vähän pakkorako vastaan ottaa muuten tuli jotain sanktioita jos ei päivitä autoansa säännöllisesti?
Mikään ei ole varmaa tuleeko Kiinaan ja Eurooppaan milloin.Koskee siis kaikkia ja jokaisen pitää toimittaa tuosta aina ilmoitus jos järjestelmä sekoilee.
Eli alkavat kerää statistiikkaa siitä miten järjestelmät oikeasti toimivat mutta Teslan osalta eivät ole koskaan antaneetkaan suoria vastauksia eteenpäin ja yhä kiertävät L3 vaatimuksia kertomalla, että FSD Beta on L2 järjestelmä ja vaatii jatkuvaa huomioitavaa. Sen takia ei tarvitse ilmoittaa maileja paljonko on ajettu.
Missä on mainittu tämä, että Beta tulee Kiinaan tai Eurooppaan? Nythän on ollut puhetta, että USA ja sen jälkeen jossain vaiheessa laajentuu Kanadaan, muista ei ole ollutkaan puhettta.
EU toimivuudet on aivan huhuja ja se "toimiva" on ollut haksattu Beta.
Eikös tuo oo joku iän ikuinen SR+ malli jenkeistä? Akku eri jo Kiinan malleissa ja ilpit yms jo nykyään... Pitäs jo ostaa tää nykyinen nii ois perspektiiviä tosin sekin taitaa olla jo eri auto sit parin vuoden päästä testin jälkeen.Model 3 rullattu 60tkm. Kohta varmaaan tulee TM raporttia ulos.Tekniikan Maailma
tekniikanmaailma.fi
Ei se muuta alustaa. Alusta on sama.Eikös tuo oo joku iän ikuinen SR+ malli jenkeistä? Akku eri jo Kiinan malleissa ja ilpit yms jo nykyään... Pitäs jo ostaa tää nykyinen nii ois perspektiiviä tosin sekin taitaa olla jo eri auto sit parin vuoden päästä testin jälkeen.
Ei taida alustakaan olla kauaa sama. Mitä tulee castingiin ja tulevaan structuraaliseen batteryyn muusta puhumattakaan. Ehkä alusta vielä pätee tän vuoden malliin ens vuonna jo toinen seikka. No saa tietysti voimansiirrosta ja kosketusnäytöstä arviot mutta kiinnostaisi esim tuo lfp akun talvikäyttäytyminen muun muassa kun siitä aika vähän käyttökokemusta. No katotaan mitä ne satuilee tekniikan maailmassa mikä jo muuttunut tän päivän model 3.Ei se muuta alustaa. Alusta on sama.
Teslan laitteisto elää jatkuvasti ja vaikea kerkiä 3kk sisään ajaa 60tkm.
Mielenkiintoista toimintaa Betalta.
Miksi alusta muuttuisi vaikka runko muuttuu? Yhä ne nitinät ja narinat alkaa kun siinä on säästetty. Noita nyt lukee joka toinen päivä että kun rattia kääntää niin narisee ja nyt ollut jo pari tapausta että hipaissut kanttaretta ja renkaat kiinnikkeet pettäneet niin on rengas irti.Ei taida alustakaan olla kauaa sama. Mitä tulee castingiin ja tulevaan structuraaliseen batteryyn muusta puhumattakaan. Ehkä alusta vielä pätee tän vuoden malliin ens vuonna jo toinen seikka. No saa tietysti voimansiirrosta ja kosketusnäytöstä arviot mutta kiinnostaisi esim tuo lfp akun talvikäyttäytyminen muun muassa kun siitä aika vähän käyttökokemusta. No katotaan mitä ne satuilee tekniikan maailmassa mikä jo muuttunut tän päivän model 3.
Beta on toki beta mutta enemmän tässä on se kysymys tulisiko se olla tuollainen julkisessa käytössä?Beta on beta syystä. Jos katsoo route prediction lonkeroa niin huomasi kyllä virheensä eikä olisi kolaroinut ilman haltuunottoakaan. Mutta säikyttää kyllä varmasti tollanen äkkinäinen liike. Siitä se paraneepäivitysten myötä....
Kysymys on myös siitä että onko oikeaa autonomiaa mahdollista kehittää ja testata ilman suurta fleettiä joka vaatii tavan kansalaisia avuksi? Jos vastaus on ei niin silloin nykyinen suunta on oikea. Hyvä sentään että eivät kerrasta laajentaneet koko fsd populaatiolle vaan hiljakseen ripottelevat kun saavat softaa varmemmaksi.Beta on toki beta mutta enemmän tässä on se kysymys tulisiko se olla tuollainen julkisessa käytössä?
Kuka ottaa vastuun kun tulee kolari ja kuolema? Nyt kun fleetti laajenee nämä riskit myös kasvavat. Valmistajahan tässä tapauksessa pesee vastuun kun sanovat että tämä vaatii jatkuvaa huomiointia. Kun taas muut tekevät sisäisiä ja julkisia testejä omalla palkatulla henkilökunnalla vaarantamatta sivullisia.Kysymys on myös siitä että onko oikeaa autonomiaa mahdollista kehittää ja testata ilman suurta fleettiä joka vaatii tavan kansalaisia avuksi? Jos vastaus on ei niin silloin nykyinen suunta on oikea. Hyvä sentään että eivät kerrasta laajentaneet koko fsd populaatiolle vaan hiljakseen ripottelevat kun saavat softaa varmemmaksi.
Kiitos asiallisesta hyökkäyksestä kohtaani vaikka en edes suoraan puolustanut teslaa tai teslan valitsemaa tietä vaan pohdin vaihtoehtoja.Tule selittämään tuota samaa sontaa kun joku beta autopilotilla oleva Tesla ajaa läheisesi hengiltä. Sehän voi tapahtua jatkossa missä ja milloin vaan joko auton ratin takana tai sitten kadulla yliajetuksi tulemalla.
Kun taas muut tekevät sisäisiä ja julkisia testejä omalla palkatulla henkilökunnalla vaarantamatta sivullisia.
Tilastojen valossa palkatulla henkilöstöllä tehtävät testit ovat tappaneet 1 sivullisen case Uber 2018. Tesla vielä nollilla FSD:n osalta eikä suurempia kolareitakaan ole sattunut (en lue AP:ta tähän mukaan koska ei yritäkkään olla autonominen).
Puolustellaanko täällä nyt Uberin tuottamaa kuolemaa, koska "auto ei ollut syyllinen" tai "fsd ei myöskään pystyisi sitä estämään"?Uberin tapauksessa auto ei kyllä ollut syyllinen, vaan tuo "sivullinen". Hänhän käveli pimeässä auton alle. Ei tuo FSD pysähtyisi sen enempää, nähtiinhän se siitä peurastakin ettei Tesla pimeässä näe tai ymmärrä näkemäänsä.
No eihän ne autot täysin ittekseen ajele betassakaan, rattiin pitää koskea jatkuvasti ja kuskin penkillä istua. Liikenteessä nyt voi kuolla koska vaan ihmisen toimesta, jos se ihmisen välinpitämättömyys toteutuu niin ettei hän valvo betasoftaansa, ni miten se on pahempi tilanne kun kuolla vaikka ihmisen toimesta joka on välinpitämätön nopeusrajoitusten suhteen?Olet oikeassa ja olen huomautukseni riehahduksestani ansainnut. Olen aikeissa hankkia Model Y:n, mutta tämä Teslan turvallisuuden halveksuminen sieppaa.
Koskeminen rattiin on eri kuin pitää hallinta jatkuvasti itsellään.No eihän ne autot täysin ittekseen ajele betassakaan, rattiin pitää koskea jatkuvasti ja kuskin penkillä istua. Liikenteessä nyt voi kuolla koska vaan ihmisen toimesta, jos se ihmisen välinpitämättömyys toteutuu niin ettei hän valvo betasoftaansa, ni miten se on pahempi tilanne kun kuolla vaikka ihmisen toimesta joka on välinpitämätön nopeusrajoitusten suhteen?
No eihän ne autot täysin ittekseen ajele betassakaan, rattiin pitää koskea jatkuvasti ja kuskin penkillä istua. Liikenteessä nyt voi kuolla koska vaan ihmisen toimesta, jos se ihmisen välinpitämättömyys toteutuu niin ettei hän valvo betasoftaansa, ni miten se on pahempi tilanne kun kuolla vaikka ihmisen toimesta joka on välinpitämätön nopeusrajoitusten suhteen?