Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Eikö kolmosta saa vain tällä hetkellä tilattua peräkoukulla, vai eikö ole ennenkään saanut?

Aiemmin mietin ettei tuolle mitään tarvetta olisi, mutta nyt on alkanut löytyä syitä enemmänkin.
Ennen sai suoraan netistä. Nyt kun tilaat ja soitat perään niin saavat lisättyä. Ehkä poistuu kokonaan koska Y.

Maksumuuri... mitä tuolla tapahtuu?
Pohjassa levy ja akkuja ei näe tai ei voi testaa. Vaatii toistaiseksi katsastajalta voimavirtaoikeudet.
 

Maksumuuri... mitä tuolla tapahtuu?
Lyhyt lainaus ainoasta kohdasta joka jotenkin jutussa liittyi klikkiotsikkoon:

Tarkempi syynäys voisi olla tarpeen. Tällä hetkellä vanhimmat teillä olevat täyssähköautot alkavat olla kymmenen vuoden iässä. Jos vaikka auton pohjassa olevaan akustoon on tullut vaurioita, katsastaja ei pysty näkemään niitä: kun Leskinen nostaa auton ilmaan, näemme, että kaikki on piilotettu sileän alumiinilevyn alle.

Tämä ei ole sähköautojen erityisyys. Leskisen mukaan monissa polttomoottoriautoissakin on pohjassa ilmanvastuksen pienentämiseksi nykyään pelkkä sileä levy.

”Sähköautoissa voitiaisiin varmaan tarkistaa, ettei alustassa ja sähkölaitteissa olisi vaurioita”, Leskinen sanoo.

Tällä hetkellä katsastaja ei lain mukaan saa alkaa sorkkia sähköautojen sähköisiä voimalinjoja.

”Se vaatisi sähköasentajan paperit”, Leskinen sanoo.
 
Lyhyt lainaus ainoasta kohdasta joka jotenkin jutussa liittyi klikkiotsikkoon:

Tarkempi syynäys voisi olla tarpeen. Tällä hetkellä vanhimmat teillä olevat täyssähköautot alkavat olla kymmenen vuoden iässä. Jos vaikka auton pohjassa olevaan akustoon on tullut vaurioita, katsastaja ei pysty näkemään niitä: kun Leskinen nostaa auton ilmaan, näemme, että kaikki on piilotettu sileän alumiinilevyn alle.

Tämä ei ole sähköautojen erityisyys. Leskisen mukaan monissa polttomoottoriautoissakin on pohjassa ilmanvastuksen pienentämiseksi nykyään pelkkä sileä levy.

”Sähköautoissa voitiaisiin varmaan tarkistaa, ettei alustassa ja sähkölaitteissa olisi vaurioita”, Leskinen sanoo.

Tällä hetkellä katsastaja ei lain mukaan saa alkaa sorkkia sähköautojen sähköisiä voimalinjoja.

”Se vaatisi sähköasentajan paperit”, Leskinen sanoo.
Uusi tiukempi katsastuslainsäädäntö tullut/tulossa ja sitä myöten varmaan nousee katsastusmaksukin kun pitää syynätä enemmän. Itsellä ei ole ollut mitään ongelmaa sähköautonkatsastuksissa ja viimeksi katsastin toukokuussa ongelmitta
 
Teslan shareholder meetingi oli eilen.
Uusi 4680 akullinen model Y pitäisi tulla tuotantoon kuitenkin ensi vuonna, ilmeisesti Austinissa ensin. Tulee kuitenkin jotain pihalle jo tänä vuonna niin sitten varmaan 2170 akuilla.
Taisi olla maininta että Austinissa tapahtuva 4680 tuotanto alkaa ensivuoden puolella, mutta 4680 akullisten tuotanto alkaisi pilottilaitoksen voimalla jo aiemmin ja kennoja olisi tarjolla niin paljon että pilottilaitos pystyy syöttämään tuotannon ylösajon kennot helposti.

Berliinistä tihkunut vähemmän tietoa niin voinee tehdä johtopäätökset että siellä startataan linjat 2170 akuilla. :rolleyes:
 
Taisi olla maininta että Austinissa tapahtuva 4680 tuotanto alkaa ensivuoden puolella, mutta 4680 akullisten tuotanto alkaisi pilottilaitoksen voimalla jo aiemmin ja kennoja olisi tarjolla niin paljon että pilottilaitos pystyy syöttämään tuotannon ylösajon kennot helposti.

Berliinistä tihkunut vähemmän tietoa niin voinee tehdä johtopäätökset että siellä startataan linjat 2170 akuilla. :rolleyes:
Tätä itsekin pelkään, mutta jospa tuo giga Berliinin avajaisissa tihkuisi enemmän tietoa huomenna.
 
Mistä tuo 18min nyt tuli? Ja range ja muut?
Se dia show mikä vuosi sitten näytettiin oli vertailu kennoon ei koko akkupakettiin.
No tmc foorumilla laskivat tuon teoreettisen latausnopeuden eihän ne koskaan toteudu joka tapauksessa. Tiedetään että vähemmän metallia tarvitaan tuolla akkuteknologialla kennojen ympärille, jolloin kevyempi paketti ja energiatiheys nousee käytännössä joka vuosi keskimäärin 8% akuissa puhumattakaan mitä itse Teslan presentaatiossa oli range increase 16%. Ei tarvitse kovin visionööri olla että toimintamatkat nousee joka vuosi kunnes on polttomoottorin tasolla, johan tiedetään että nykyinen Tesla y awd 507 wltp on esim tänä päivänä valmistetuissa Hong Kong ja kiinaversiossa noussut 542 eli loppu vuoden toimitukset voi osittain olla molempia. Spekulaatiota tietysti on se että haluaako pienemmällä akulla Tesla toimittaa about samalla rangella mutta luulenpa y mallien tulevan 600+ rangella kun on käytössä 4680 ja sit tulee se kuuluisa plaid+ s mallista 850 rangella. End of LINE for old car manufacturers? En usko, mutta vuosia jäljessä taas vastaiskua odotellessa muilta merkeiltä.
 
No tmc foorumilla laskivat tuon teoreettisen latausnopeuden eihän ne koskaan toteudu joka tapauksessa. Tiedetään että vähemmän metallia tarvitaan tuolla akkuteknologialla kennojen ympärille, jolloin kevyempi paketti ja energiatiheys nousee käytännössä joka vuosi keskimäärin 8% akuissa puhumattakaan mitä itse Teslan presentaatiossa oli range increase 16%. Ei tarvitse kovin visionööri olla että toimintamatkat nousee joka vuosi kunnes on polttomoottorin tasolla, johan tiedetään että nykyinen Tesla y awd 507 wltp on esim tänä päivänä valmistetuissa Hong Kong ja kiinaversiossa noussut 542 eli loppu vuoden toimitukset voi osittain olla molempia. Spekulaatiota tietysti on se että haluaako pienemmällä akulla Tesla toimittaa about samalla rangella mutta luulenpa y mallien tulevan 600+ rangella kun on käytössä 4680 ja sit tulee se kuuluisa plaid+ s mallista 850 rangella. End of LINE for old car manufacturers? En usko, mutta vuosia jäljessä taas vastaiskua odotellessa muilta merkeiltä.
Ei Yn WLTP ole kasvanut. Taidat nyt sekoittaa NEDC kanssa nämä luvut keskenään.

Elon itse kertoi että Plaid+ peruttiin koska ei tarvittu niin tehokasta autoa/niin isoa rangea. Nythän kilpailijat ovat menneet jo ohi rangen että latausnopeuden osalta.
 
Ei Yn WLTP ole kasvanut. Taidat nyt sekoittaa NEDC kanssa nämä luvut keskenään.

Elon itse kertoi että Plaid+ peruttiin koska ei tarvittu niin tehokasta autoa/niin isoa rangea. Nythän kilpailijat ovat menneet jo ohi rangen että latausnopeuden osalta.
Tsekkaa Tesla FI ja vaihdat Hong Kong englanti niin wltp 542 Kiinan sivulla käännettynä nedc jotain 600. On totta että peruvat, mutta en usko lopullisesti plaid+. Ja jos ainut kilpailija Mersu ja tää toinen jenkki automerkki muista nyt heti 850 rangella melkein nii ei kovin vakuuta kun on yli 100kwh akut ja tuotantomäärät marginaaleja. Uusin huhu on takapotkuinen y malli tulossa myyntiin, jolloin range isompi ja kun tosiaan muihin massa valmistajiin vertaa nelkkuja niin ranget ei ole menneet ohi?
 
a jos ainut kilpailija Mersu ja tää toinen jenkki automerkki muista nyt heti 850 rangella melkein nii ei kovin vakuuta kun on yli 100kwh akut ja tuotantomäärät marginaaleja

Tuota ihan tiedoksi että ne akut Plaidissakin on 100kwh, tuotantomääriä EQS:lle ja Lucidille voi vaan arvailla mutta Model S:n ja X:n kysyntä on sukeltanut todella rajusti koska ovat jo niin vanhentuneita ulkoa ja sisältä.
 
Tsekkaa Tesla FI ja vaihdat Hong Kong englanti niin wltp 542 Kiinan sivulla käännettynä nedc jotain 600. On totta että peruvat, mutta en usko lopullisesti plaid+. Ja jos ainut kilpailija Mersu ja tää toinen jenkki automerkki muista nyt heti 850 rangella melkein nii ei kovin vakuuta kun on yli 100kwh akut ja tuotantomäärät marginaaleja. Uusin huhu on takapotkuinen y malli tulossa myyntiin, jolloin range isompi ja kun tosiaan muihin massa valmistajiin vertaa nelkkuja niin ranget ei ole menneet ohi?
Mutta kilpailijat tarjoavat silti jotain mitä Tesla ei halua tarjota. Se on aivan sama mitkä ne akut on rangella se myydään.

Edit. Hong Kongon WLTP range on huuhaata.

Sama kuin muilla mutta jotenkin väännetty NEDCista.
 
Tuota ihan tiedoksi että ne akut Plaidissakin on 100kwh, tuotantomääriä EQS:lle ja Lucidille voi vaan arvailla mutta Model S:n ja X:n kysyntä on sukeltanut todella rajusti koska ovat jo niin vanhentuneita ulkoa ja sisältä.

En ihan purematta ilman faktaa niele tuota että s:n ja x:n kysyntä olisi sukeltanut rajusti saati että olisivat vanhentuneet varsinkaan sisältä. :rofl: Ramp up menossa uudella S:llä ja myyty loppuun jonnekkin ensi keväälle.

Niin siis pladissa ja longrange s on 104kwh, eqs 108kwh ja lucidin epa testin lipukkeella mainittu 138kwh. Aika hyvä väittää et teslasta menty ohi kun lucidia ei ole vielä yhtään edes valmistettu. Eqs taitaa olla joku sentään rullannut linjalta ulos.
 
En ihan purematta ilman faktaa niele tuota että s:n ja x:n kysyntä olisi sukeltanut rajusti saati että olisivat vanhentuneet varsinkaan sisältä. :rofl: Ramp up menossa uudella S:llä ja myyty loppuun jonnekkin ensi keväälle.

Ei tarvitse niellä jos ei halua mutta näistä on turha kiistellä kun faktaakin on esim. EU:sta


2019 Euroopassa myytiin vain reilu 5000 Model S:ää, trendi on ollut sama jo pitkään. Jenkeissäkin huippuvuosi oli 2018 jonka jälkeen ollaan laskettu koko ajan.

Muotoilu on tietysti makuasia eikä mikään Tesla oikein loista sisuksellaan mutta ei tuo uusi Model S:kään huuda kovin modernia, ei vaikka kuinka tykkäisi "skandinaavisesta minimalismista".

Niin siis pladissa ja longrange s on 104kwh, eqs 108kwh ja lucidin epa testin lipukkeella mainittu 138kwh. Aika hyvä väittää et teslasta menty ohi kun lucidia ei ole vielä yhtään edes valmistettu. Eqs taitaa olla joku sentään rullannut linjalta ulos.

Minä en ottanut mitään kantaa "ohi menemisestä" tms, totesin vain ettei se Plaidikaan millään pikkuakulla liiku.
 
Ei tarvitse niellä jos ei halua mutta näistä on turha kiistellä kun faktaakin on esim. EU:sta


2019 Euroopassa myytiin vain reilu 5000 Model S:ää, trendi on ollut sama jo pitkään. Jenkeissäkin huippuvuosi oli 2018 jonka jälkeen ollaan laskettu koko ajan.

Sukelsi olisi ollut oikea sanamuoto, siinä olet oikeassa että ennen refreshiä niin oli kyllä vanhahtava sisältä. Uusi refresh on minusta onnistunut rattia lukuunottamatta. Makuasioita toki. :)
 
Noh, eihän tuosta nyt vielä voi sanoa Model S:n kohdalla hirveästi. Tosin, Q3 Tesla toimitti yhteensä 8941kpl Model S / X. Kovin suuresta ryntäyksestä ei voi siis puhua, tuote oli kuitenkin melkein koko kvartaalin myynnissä ja uusi malli. Toki Tesla ei julkaise myyntinumeroita (vain toimitettuja) joten emme tiedä johtuuko alhainen numero piiripulasta vai kysyntäongelmasta.
 
Sukelsi olisi ollut oikea sanamuoto, siinä olet oikeassa että ennen refreshiä niin oli kyllä vanhahtava sisältä. Uusi refresh on minusta onnistunut rattia lukuunottamatta. Makuasioita toki. :)

Noh käytetään "on sukeltanut" muotoa, se että katkeaako syöksy pysyvästi vai ei. Olen aika skeptinen S:n menestyksestä, amishenkisten 0-100 venyttely ei pitkälle riitä kun vastassa on kuitenkin todellista luxusta ja yksi maailman vahvimmista brändeistä. Ja jenkeissä Lucid voi syödä yllättävän paljon S:n kysyntää.
 
Model s
-Gen 3 kahva (joka viimein kestää), 304,13€
-Tehostimesta en löytänyt hintaa, ilmeisesti takuuhomma /goodwilliä vielä vanhoissakin.
-MCU muistipiirivika menee takuuseen vanhoissakin, jos haluaa mcu2 upgraden niin 1500€
-Näytön kellastumat voi korjailla UV valolla kondikseen takuuseen.
-Driveunit vaihdot tainnut mennä takuuseen. Näitä ei ole tainnut paukkua about vuoden 2015 jälkeen valmistetuissa.
-Etuvalojen päiväajovalolistat on aika yleinen ongelma ja hintalappu rouhea 1500€ jos takuu loppu, muuten menee takuuseen.
-Vetarit lienee jonkinasteinen tyyppivika vielä etenkin X:ässä, ilmeisesti alkaa täristää noin 100t km välein ja menee drivetrain takuuseen.


Alustan osat menee kuten muissakin painavissa ja tehokkaissa autoissa ja on ns vakiokamaa hinnaltaa.

S:n omistajat voinee lisätä listaan. :)
 
Viimeksi muokattu:
18 min lataus 80%, pitempi range ja akun elinkaari teoreettisesti 1.6kk km ei kai sen kummempaa?
Noh jos mietitään teoreettista elinkaarea, niin nykyisellä SR+ LFP akulla teoreettinen elinkaari on kuulemma 5000 lataussykliä. Tuohon 1.6m kilometriin vaadittaisiin siis 320km toimintamatkaa jonka akku kyllä iloisesti kulkee. Se mitä mikäkin todellisuudessa on on mysteeri
 
12/2015 S alla , 285 tuhatta ny mittarissa menossa.

kahvat tosiaan ton 300e sis.työt

Meidä autossa viel orkkis kahvat btw, tosin ovat gen2 eli sitä ihan alkupään huonointa eivät.

Akku ja drive unitit alkuperäset > takuu noissa 12/2023 asti km vapaa. Akun degraatio ny väylästä
5.7% vs uusi

takapotku 2013-2014 vehkeissä menny etupäässä noita moottoreita. Uudemmissa laakerit vaihdettu keraamisiin, eivät hajoa niin helposti.

Keskinäyttö meillä orkkis MCU1 , muistipiiri menee takaisinkutsun pariin ilman. Vaan pelaa täysin niin ei piiri pulan takia ole ekana jonossa.

Muutoin vaihdettua yksi vetari etukäteen, 77e sis toimituskulut > rockauto.com tarjous.

-edit- lisätään vielä ohjauksen nivel 170e by tesla , pientä pykälää oli aistittavissa ni vaihdettiin.

Jarrulevyt taakse , 40e kpl ja palat 17e pari.

Eteen ennakoivasti laakerit , 70e kpl > autodoc

Eteen alatukivarret 100e kpl , autodoc
Taakse ylätukivarret 123e kpl by tesla

Nuo kaikki siis tehty viimeisen 85 tuhanne kilsan aikana. Ostimme teslan ruotsista 200 tuhatta ajettuna.

Kovaa ajoa pitkin lappia ja Kuusamoa.

Alustarempat ite osa , osa sit paikallinen paja 69e tunti
 
Mutta kilpailijat tarjoavat silti jotain mitä Tesla ei halua tarjota. Se on aivan sama mitkä ne akut on rangella se myydään.

Edit. Hong Kongon WLTP range on huuhaata.

Sama kuin muilla mutta jotenkin väännetty NEDCista.
Kaukana huuhaasta. Wltp sama oli EU, Hongkong, Australia yms.
 
Kaukana huuhaasta. Wltp sama oli EU, Hongkong, Australia yms.

Eli katsot jostain kolmannen osapuolen uutisesta joka kertoo neljännen osapuolen sitesta lukemaansa tavaraa ja sillä tavalla kieltäydyt uskomasta mikä on Teslan virallinen WLTP? Model Y:n WLTP löytyy ihan Model Y | Tesla , ei tarvitse mitään arvailuja. Siellä lukee 507km ja se on Kiinasta tuleva malli.

Tämä ei ole Hong Kong, tämä ei ole Australia, vaan EU. Tässä saksalainen: Model Y | Tesla (uutispommi, 507km). Euroopassa se on 507km, eikä muuta mallia ole olemassakaan.

Tämä sama uutispommi jostain ihmemallista, joka kukaan ei myy eikä sitä saa ostaa ilmestyy aina vähän väliä.
 
Eli katsot jostain kolmannen osapuolen uutisesta joka kertoo neljännen osapuolen sitesta lukemaansa tavaraa ja sillä tavalla kieltäydyt uskomasta mikä on Teslan virallinen WLTP? Model Y:n WLTP löytyy ihan Model Y | Tesla , ei tarvitse mitään arvailuja. Siellä lukee 507km ja se on Kiinasta tuleva malli.

Tämä ei ole Hong Kong, tämä ei ole Australia, vaan EU. Tässä saksalainen: Model Y | Tesla (uutispommi, 507km). Euroopassa se on 507km, eikä muuta mallia ole olemassakaan.

Tämä sama uutispommi jostain ihmemallista, joka kukaan ei myy eikä sitä saa ostaa ilmestyy aina vähän väliä.
No jos haluat uskoa mitä haluat. Minä puhuinkin alunperin nytten valmistettavista Kiinasta vuoden vaihteessa saapuvista en niistä malleista mitä myyty Suomessa viime kuusta lähtien. Kehitys kehittyy ja tämä ollut tuttua jo vuosia teslaa ostaessa kun päivittyy käytännössä jokin osa joka kuukausi.
 
No jos haluat uskoa mitä haluat. Minä puhuinkin alunperin nytten valmistettavista Kiinasta vuoden vaihteessa saapuvista en niistä malleista mitä myyty Suomessa viime kuusta lähtien. Kehitys kehittyy ja tämä ollut tuttua jo vuosia teslaa ostaessa kun päivittyy käytännössä jokin osa joka kuukausi.

Uskotaan kun nähdään, Teslan kanssa kannattaa aina luottaa vain siihen. Jos niitä tuleviakaan malleja ei voi vielä edes tilata, niin ei niitä silloin ole olemassakaan.
 
Uskotaan kun nähdään, Teslan kanssa kannattaa aina luottaa vain siihen. Jos niitä tuleviakaan malleja ei voi vielä edes tilata, niin ei niitä silloin ole olemassakaan.
Tottahan se on että mitä nyt myydään ja saa näppiin on se todellisuus. Muut enemmän tai vähemmän spekulaatiota enkä millään tavalla halua moittia mitään autonvalmistajaa vaan lähinnä kiehtoo tämä puolivalmis sähköautoilu
 
Elon haluaisi lisensoida FSDn muille mutta nykyinen FSDn ostaja tuonut esiin hyvän pointin.


Toki Elon lienee sitä että Tesla on softafirma ja autot pakollinen paha markkinoida softaa.
Joo perseestä tuo on, mutta toisaalta ymmärrän kun ei tuo fsd ole tulossa vuosiin toimivana, jolloin haluavat rajoittaa käyttäjämääriä ja sitä myöten kehittää ilman liiallisia kuolemantuottamuksia ja onnettomuuksia. Tietysti väärin kun ehdot muuttuvat juurikin jos olet ostanut 5 vuotta sitten niin ei ollut mitään tuommoisia ehtoja. No jospa se jossain vaiheessa menee käytännössä siihen että ostat ja ei tarvitse mitään safty pojoja hommailla esim. 67 tai enemmän. Itse vielä kahden vaiheilla ostanko tulevaan y malliin eap/fsd koska lähinnä kiinnostaa summon tallista ja tietysti olisi mukavaa ajella huhti-lokakuussa minimissään maantiellä pitkiä reissuja helposti. Ja tuossa paketissa mielenkiintoa lisäisi mm. parkkeeraus ja ehkä se kaupunkiajo.
 
Eipä vielä irronnut juurikaan tietoa milloin ehkä kenties tulee Berliinistä 4680 y mallit.
Jotain tulevia uudistuksia tuossa
 
Joo perseestä tuo on, mutta toisaalta ymmärrän kun ei tuo fsd ole tulossa vuosiin toimivana, jolloin haluavat rajoittaa käyttäjämääriä ja sitä myöten kehittää ilman liiallisia kuolemantuottamuksia ja onnettomuuksia. Tietysti väärin kun ehdot muuttuvat juurikin jos olet ostanut 5 vuotta sitten niin ei ollut mitään tuommoisia ehtoja. No jospa se jossain vaiheessa menee käytännössä siihen että ostat ja ei tarvitse mitään safty pojoja hommailla esim. 67 tai enemmän. Itse vielä kahden vaiheilla ostanko tulevaan y malliin eap/fsd koska lähinnä kiinnostaa summon tallista ja tietysti olisi mukavaa ajella huhti-lokakuussa minimissään maantiellä pitkiä reissuja helposti. Ja tuossa paketissa mielenkiintoa lisäisi mm. parkkeeraus ja ehkä se kaupunkiajo.
Kaupunkiajoa ei ole vielä Euroopassa ja tiedä koska se edes tulee. Parkkeeraus lienee vielä normaalilla ja eikä käytä uutta tekniikkaa mikä osaa tunnistaa viivat. Nyt parkkeeraus toimii kahden auton väliin.

Normaalissa maantieajossa vakio AP on riittävä. EAP tai FSD ei tarjoa rahalle vastinetta nykyisellään. Tuohon sijoitettu raha on vain sponsorointia Teslalle.
 
Eipä vielä irronnut juurikaan tietoa milloin ehkä kenties tulee Berliinistä 4680 y mallit.
Jotain tulevia uudistuksia tuossa
Nuo valot kyllä kiinnostaa. Akkupaketti tulee kun tulee.
 
Toivottavasti valot tulee myös OTA-päivityksenä, vaikka sitten pienellä lisämaksulla jos ei muuten. Kääntyvät lamput kelpais kyllä.
Joo ja sen myötä myös se että voisi pitää myös pitkät aina päällä. Jos niin pitkälle menevät.
 
Joo ja sen myötä myös se että voisi pitää myös pitkät aina päällä. Jos niin pitkälle menevät.

Päätellen edellisistä Teslan ominaisuuksista se mitä lopulta saadaan:

  • Tunnistaa vastaantulevan auton 40% mahdollisuudella
  • Kääntyy hitaasti, jos ollenkaan mutkiin
  • Auton käynnistyessä tekee Tesla valoshown, jota hehkutetaan Electrekissä.
 
Päätellen edellisistä Teslan ominaisuuksista se mitä lopulta saadaan:

  • Tunnistaa vastaantulevan auton 40% mahdollisuudella
  • Kääntyy hitaasti, jos ollenkaan mutkiin
  • Auton käynnistyessä tekee Tesla valoshown, jota hehkutetaan Electrekissä.
Johan tässä kohta on uusivuosi niin tarve valoeffecteille? Pidä housut jalassa ja Tesla mielessä
 
Toivottavasti valot tulee myös OTA-päivityksenä, vaikka sitten pienellä lisämaksulla jos ei muuten. Kääntyvät lamput kelpais kyllä.
Samalta noi lamput ainakin näyttää kun Model3 tänävuonna tulleet lamput. Olisi kyllä kiva kun tulis jotain päivitystä niihin perästä mut saas nähä. Voihan ne toisaalta jättää nuo uusien Y myyntikikaksikin, Y.ssä on kovemmat katteet :)
 
Giga Berliini saattaisi käynnistyä jo tässä kuussa. Toivoisi että paikallisesti rakennetut Y:t olisi selvästi halvempia, mutta mitenhän käy..

Jos eivät tule vielä uudella akkumallilla niin on markkinointi mennyt sen puoleen pieleen, että monelta jää tilaus tekemättä kun hieman odottamalla saa paljon paremmat pitkään lupaillut 4680 akut. Tietty jos kaikki myydään mitä tuotetaan muutenkin niin väliäkös tuolla.
 
Giga Berliini saattaisi käynnistyä jo tässä kuussa. Toivoisi että paikallisesti rakennetut Y:t olisi selvästi halvempia, mutta mitenhän käy..

Jos eivät tule vielä uudella akkumallilla niin on markkinointi mennyt sen puoleen pieleen, että monelta jää tilaus tekemättä kun hieman odottamalla saa paljon paremmat pitkään lupaillut 4680 akut. Tietty jos kaikki myydään mitä tuotetaan muutenkin niin väliäkös tuolla.

Saksalainen työvoima on varmaan kalliimpaa kuin kiinalainen joten paha sanoa. Materiaalikustannuksetkin todennäköisesti korkeammat. No toivotaan parasta
 
Saksalainen työvoima on varmaan kalliimpaa kuin kiinalainen joten paha sanoa. Materiaalikustannuksetkin todennäköisesti korkeammat. No toivotaan parasta
Mitä nyt videoita sieltä sisältä katseli niin työntekijät näkyi olevan itsekkin tehty metallista.

Jos nyt niin kivasti kävisi että tulisi uudella akulla ja M3 hintoihin niin pakkohan se olisi melkein tilata. Valmistaudun kuitenkin pettymään ;)
 
En odotan hintoihin mitään muutosta. Tulee samalla hinnalla kuin nyt. Tesla käärii siitä katetta vain enemmän.

Ekat autot tulee 2170lla. Katsellaan vuoden päästä jos tulisi 4680. Austin kun valmistuu niin testaavat siellä ensin 4680 Yn.
 
Mä nyt heitän tähän pienen epäilyksen siemenen (Euroopan ja Kiinan osalta): Toimitusajat ei ole juuri pidentyneet model Y:n osalta vaikka myynti Euroopassa aloitettiin, joka kyllä oman logiikan mukaan viittaisi siihen, että pelkästään Kiinan tuotanto riittää toimittamaan tarpeeksi nykyhintaisia model Y malleja Kiinaan ja Eurooppaan. Tällä pohjatiedolla lähtisin kyllä arvioimaan, että SR model Y (joka Kiinassa onkin jo myynnissä) saattaa tulla aika nopeastikin Euroopassa myyntiin kun Berliini alkaa tuottamaan autoja.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 714
Viestejä
4 493 687
Jäsenet
74 285
Uusin jäsen
ImPetriiZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom