Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 689
Eihän se lava lunta täynnä ole kun pitää lavakatteen kiinni. ;) Hieno meemiauto vakavan aikuisuuden keskellä ja tekniikan "testbed," mutta itseäni ei kiehdo tuotteena.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 588
Itselle on jäänyt hieman hämärän peittoon, että mikä on tuollaisen jenkkityyppisen lava-auton todellinen käyttökohde. Pakettiauto hoitaa esim. raksahommat paljon paremmin huomattavasti suuremmalla kuljetuskapasiteetilla, SUV-mallinen auto taas tarjoaa paremmin säältä ja varkaudelta suojatun tavaratilan jos pakettiauton kapasiteettia ei tarvitse.

Ainoa mieleen tuleva käyttökohde voisi olla sellainen, jossa tarvitaan samaan aikaan maasto-ominaisuuksia ja pitää kuljettaa tavaratilaa sotkevaa välineistöä, eli ehkä jonkinlaiset metsänhoitotyöt.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 315
Itselle on jäänyt hieman hämärän peittoon, että mikä on tuollaisen jenkkityyppisen lava-auton todellinen käyttökohde. Pakettiauto hoitaa esim. raksahommat paljon paremmin huomattavasti suuremmalla kuljetuskapasiteetilla, SUV-mallinen auto taas tarjoaa paremmin säältä ja varkaudelta suojatun tavaratilan jos pakettiauton kapasiteettia ei tarvitse.

Ainoa mieleen tuleva käyttökohde voisi olla sellainen, jossa tarvitaan samaan aikaan maasto-ominaisuuksia ja pitää kuljettaa tavaratilaa sotkevaa välineistöä, eli ehkä jonkinlaiset metsänhoitotyöt.
Emännän voi laittaa lavalle nalkuttamaan kun kuuntelee musiikkia? Kaipa noita mahdollisuuksia yhtä monta kuin käyttäjiä. Voisin jotain kodinkoneita roudata mitkä ei mahdu y malliin että tarvitsisi peräkärryä laittaa kiinni tai sitten multaisia kasveja tai kaatopaikka jätettä niin olisi helppo lakaista liat pois. Muutenkin ehkä semmoinen ei niin justiinsa hällä väliä meininki voisi olla cybertruckilla "naarmut ovat koristeita".
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 294
Muuten kyllä, mutta aika nihkeä tuollaisella olisi metsäautoteille ahtautua. Joo, toki se sinne jotenkin mahtuu ja suht maastokykyisenä ihan käyttökelpoinen varmaan olisi jos vaan ei painuisi teistä läpi (hiluxiin nähden painaa tuplat).

Eiköhän se ole lifestyle ajoneuvo ennemmin kuin mikään muu.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 315
Lähinnä huomaa, että koko fsd hype on kuollutta hypeä. Vaikka nousisi 10 kertaiseksi tehot, niin mikään ei varsinaisesti viittaa siihen, että tilanne olisi erilailla kuin 2016 tai vaikka 2019.

Katsotaan sitten uudestaan, kun nostavat automaatiotasoja täkäläisesti virallisesti että onko edistymistä tapahtunut.

Sinänsä auton "automatiikkaa" tuo ei paranna vanhoihin autoihin jos taas pitää rakentaa mallit uudestaan eikä hiota niistä vanhoista haamuja yms. pois. Täten hyöty on tulossa "sitten joskus" siihen autonomiseen ajamiseen. Itse ottaisin ennemmin nykyraudan kanssa hienosäätöä että saataisiin ne nykyiset ongelmat hiottua pois.
Varmaan kohtuu marginaalinen hyöty hw3/4 on FSD ellei meinaa summota ahtaista paikoista päivittäin ja ajella paljon kaupunkiajoa. Sekin vielä että toimii jossain vaiheessa hyvin ilman haamuja sujuvasti käytännössä 5kk vuodessa kesäkeleissä aika rajoittava hyöty.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 315
Muuten kyllä, mutta aika nihkeä tuollaisella olisi metsäautoteille ahtautua. Joo, toki se sinne jotenkin mahtuu ja suht maastokykyisenä ihan käyttökelpoinen varmaan olisi jos vaan ei painuisi teistä läpi (hiluxiin nähden painaa tuplat).

Eiköhän se ole lifestyle ajoneuvo ennemmin kuin mikään muu.
CT kunnon offroad renkailla painosta riippumatta parempi ajella pajupuskaisilla sorateilla tai mutaisilla tiestöillä keväisin kun ei haittaa pikku kopsut oksista ja noilla mutaisilla sekä uraisilla metsäteillä se 20-30cm maavara yhtä tyhjän kanssa kun pohja jää kiinni tarvitsee maavaraa 40cm+++.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 015
Itselle on jäänyt hieman hämärän peittoon, että mikä on tuollaisen jenkkityyppisen lava-auton todellinen käyttökohde. Pakettiauto hoitaa esim. raksahommat paljon paremmin huomattavasti suuremmalla kuljetuskapasiteetilla, SUV-mallinen auto taas tarjoaa paremmin säältä ja varkaudelta suojatun tavaratilan jos pakettiauton kapasiteettia ei tarvitse.

Ainoa mieleen tuleva käyttökohde voisi olla sellainen, jossa tarvitaan samaan aikaan maasto-ominaisuuksia ja pitää kuljettaa tavaratilaa sotkevaa välineistöä, eli ehkä jonkinlaiset metsänhoitotyöt.
Sama, mutta ilmeisesti joku Ford F150 on USA:n myydyin auto ja muutenkin pick upit siellä ylivoimaisesti suosituimpia autoja. Paha sanoa mitä noilla sitten tekevät siellä? Kai elämä siellä on niin erilaista että tuollainen sitten on kätevä heidän elämässään?
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 689
Tykkäävät ajaa jenkeissä, tai siis siellä on koko yhteiskunta rakentunut ajamisen ympärille, sitte mennään lentäen jos ei autolla viitsitä. (Useita satoja kilometrejä)

Mut en silti itse ymmärrä miksi kukaan tykkäis ajaa noilla erillisrunkoisilla verrattuna henkilöautoon, isohkoon varsinkin ellei tie&keliolosuhteet puoltaisi järeämpää ajoneuvoa.

Ajattelisin, että Camryllä tai Avalonilla (esim) ajais mieluummin pitkää matkaa teitä pitkin, tai langan mukaisesti 3/Y/S/X verrattuna johonkin Silveradoon. Mutta heillä eri maku aiheeseen, se sallittakoot.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 232
Jenkeissä ainakin jossain vaiheessa riittävän isot autot on vapautettu päästösääntelystä. Jos auto on liian pieni, pitää maksaa jotain veroja ja olla paljon vähemmän saastuttava joka nosti hintoja - isot autot olivat suhteessa halvempia. Samoin chicken tax kielsi pickuppien/light truckien tuonnin ulkomailta tai ainakin aiheutti jotain lisätullia -> jenkkivalmistajilla oli käytännössä koko markkina suojeltuna itsellään ja keskittivät tuotekehitystä ja markkinointia juuri tuohon kategoriaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 362
Viestejä
4 309 123
Jäsenet
71 814
Uusin jäsen
mattila91

Hinta.fi

Ylös Bottom