- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 9 880
Aah eli ovat sitten poistaneet tuon koska korvautunut ISA:lla. Harmillista.Ei ainakaan tässä 2024 Model 3 Performancessa, mun viiksellisessä 2023 Y:ssä kyllä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Aah eli ovat sitten poistaneet tuon koska korvautunut ISA:lla. Harmillista.Ei ainakaan tässä 2024 Model 3 Performancessa, mun viiksellisessä 2023 Y:ssä kyllä.
Ei noiden nappien painaminen nyt mitään tohtorin tutkintoa tarvitse, mutta silti otan viikset ennemmin kuin napit. Vajaassa viikossa noihin nappeihin ei vielä täysin tottunut, mutta kyllä niiden kanssa pärjäsi. Samoin kun siirryin takaisin Y:hyn niin alkuun hapuilin peukulla nappeja ja viikset tuntui olevan jossain kaukana. Toimii siis toiseenkin suuntaan.Yllättävän vähänhän noista rattivilkuista on napinaa ollut. Parilla tutulla joilla on highland kolmoset sanonut että opettelun jälkeen ihan sama onko napit vai viikset. Yhtä helppo operoida.
Eli nimeomaanhan tämä iskee siihen mistä oli puhe, auton ostoa harkitseviin. Osa jättää leikin kesken ostossa siinä vaiheessa, kun havaitsee viiksien puutteen. Toinen käy koeajolla ja nope. Kolmas ostaa ja autosta tulee viimeinen Tesla kun ei totu, haukkuu kavereilleenkin. Neljäs ostaa ja sopeutuu. Viidennen mielestä aivan loistava, koska Tesla. Vastaavan pohdinnan tietysti voi tehdä jokaisesta teslamaisesta "featuresta". Vastaus "mikä myy" kysymykseen saataneen lähivuosina, kun muiden merkkien tarjonta ja tuotanto alkaa vihdoin olla kunnossa volyyymimalleihin.Molemmat sanonut että tuo viiksetön toteutus häiritsee ja ärsyttää eniten niitä ketkä ei ole rattinappi vilkkuja kokeilleetkaan saati totutelletkaan niihin.
Itse luulen että viiksettömyyden tuoma "alkujärkytys" on samaa sarjaa kuin perinteisen mittariston puute Model 3/Y.Eli nimeomaanhan tämä iskee siihen mistä oli puhe, auton ostoa harkitseviin. Osa jättää leikin kesken ostossa siinä vaiheessa, kun havaitsee viiksien puutteen. Toinen käy koeajolla ja nope. Kolmas ostaa ja autosta tulee viimeinen Tesla kun ei totu, haukkuu kavereilleenkin. Neljäs ostaa ja sopeutuu. Viidennen mielestä aivan loistava, koska Tesla. Vastaavan pohdinnan tietysti voi tehdä jokaisesta teslamaisesta "featuresta". Vastaus "mikä myy" kysymykseen saataneen lähivuosina, kun muiden merkkien tarjonta ja tuotanto alkaa vihdoin olla kunnossa volyyymimalleihin.
Ei tuo mittaristo keskellä ole mitenkään uutta.Itse luulen että viiksettömyyden tuoma "alkujärkytys" on samaa sarjaa kuin perinteisen mittariston puute Model 3/Y.
Molemmat sanonut että tuo viiksetön toteutus häiritsee ja ärsyttää eniten niitä ketkä ei ole rattinappi vilkkuja kokeilleetkaan saati totutelletkaan niihin.
No nyt kun otit puheeksi.... Ei tuokaan varsinaisesti auta myyntiä sen jälkeen, kun "uutuus-wow" lakkaa vaikuttamasta. Varsinkin, jos siinä tulee päälle vielä viiksettömyys koeajon riesaksi.Itse luulen että viiksettömyyden tuoma "alkujärkytys" on samaa sarjaa kuin perinteisen mittariston puute Model 3/Y.
Tätä en kyllä allekirjoita, perinteistä mittaristoa ei oikeasti tarvitse, mutta se ettei ratin nappivilkut toimi oikein ympyröissä ja niitä täytyy oikeasti välillä katsoa kun painaa ja autopilotin/vakkarin nopeuden päivitys on mennyt vaivalloisemmaksi ei ole tottumiskysymys, vaan oikeasti huonompi toteutus.Itse luulen että viiksettömyyden tuoma "alkujärkytys" on samaa sarjaa kuin perinteisen mittariston puute Model 3/Y.
Ihan hyvin näkyy nopeus Teslan ruudun ylänurkassa, uusin käyttöliittymäpäivitys vielä isonsi sitä. Mitään tarvetta hudille ei ole.Perinteistä mittaristoa ei tarvittaisi jos olisi laadukas hud.
Kyllä tuo keskellä oleva nopeusnäyttö oli perseestä jo 25v. sitten Nissan Primerassa ja samaa paskaa se on Volvon pikkuisessa ja Teslassa. Ja bydeissä ja mitä näitä on jotka halpuutuksen takia tunkee kaiken keskinäyttöön.
Itse kyllä ihmettelen että miten tuo mittarin sijainti tuntuu olevan niin iso asia monille? Minulla oli jo 20v sitten auto jossa mittari oli keskellä eikä ratin edessä (toyota yaris) eikä tullut edes mieleen että tuo olisi jotenkin huono asia. Teslassakin näkyy nopeus sopivasti siinä vasemmassa yläkulmassa, ihan sama kääntääkö silmiä hieman sivuun vai alas.Perinteistä mittaristoa ei tarvittaisi jos olisi laadukas hud.
Kyllä tuo keskellä oleva nopeusnäyttö oli perseestä jo 25v. sitten Nissan Primerassa ja samaa paskaa se on Volvon pikkuisessa ja Teslassa. Ja bydeissä ja mitä näitä on jotka halpuutuksen takia tunkee kaiken keskinäyttöön.
Nelivedon lisäksi hud on ollut suurimpia yllättäviä parannuksia itselle (jota ei osannut odottaa). Teslan nopeusmittarin koko ja sijainti ei ole lähellekään niin hankala kuin jossain Primerassa tai sitikassa vuosien takaa, mutta kerran kun tottuu tuijottamaan suoraan nopeutta edessään, niin tavalliseen mittaristoon (ratin takana tai vähän sivussa) palaaminen tuntuu oudolta mittariston kauas-lähelle-kauas tarkennuksen takia. Voi tietysti itsellä korostua, kun orastavaa ikänäköä pukkaa. Kotinurkilla tietysti ei paljoa mittaristoa tule katseltua kuin peltipoliisien lähellä, muuten perstuntuma toimii riittävän tarkasti.Ihan hyvin näkyy nopeus Teslan ruudun ylänurkassa, uusin käyttöliittymäpäivitys vielä isonsi sitä. Mitään tarvetta hudille ei ole.
Päästikö Elon suustaan sammakon?
Toisaalta, vaikka seuraavan sukupolven Teslat pyörittäisivät jotain uutta algoritmia tulevaisuudessa niin ei kai tuo nykyinen FSD lakkaa toimimasta vanhoissa autoissa? Jossain kohtaa niiden "uuden sukupolven" tietokoneetkin on liian hitaita seuraavan generaation algoritmiin. Tietotekniikan siunaus/kirous.Tesla varmasti hyvittää kaikille HW3 auton ostaneille FSD:n hinnan takaisin?
Toisaalta, vaikka seuraavan sukupolven Teslat pyörittäisivät jotain uutta algoritmia tulevaisuudessa niin ei kai tuo nykyinen FSD lakkaa toimimasta vanhoissa autoissa? Jossain kohtaa niiden "uuden sukupolven" tietokoneetkin on liian hitaita seuraavan generaation algoritmiin. Tietotekniikan siunaus/kirous.
Vanhempi sukupolvi ajaa varovaisemmin ja robottimaisemmin ja reagoi aavistuksen hitaammin eri tilanteisiin, mutta uudempi sukupolvi taas ei ja kaiken lisäksi sisältää uusia jippoja esim driftaa liikennevaloissa ja muita "ihmismäisempiä" featureita.
Akkujuttuja & korjaamista.
Kyllähän tuo FSD ajaa jo todella vakuuttavasti jenkeissä. Kuljettajan monitorointikin tapahtuu sisäkameralla, niin ei tarvitse enää nykiä rattia.Eihän tuo nykyinekään FSD tee mitään hyödyllistä. Pöhinää ja hypeä jolla on niistetty ihmisiltä tuhansia euroja/dollareita ilman vastinetta. Sama kuvio näyttää toimivan vuodesta toiseen ilman seuraamuksia. Aina se seuraava versio on se "mullistava".
Riippuu aivan versiosta. Nyt oltiin taas otettu takapakkia. Mutta onko se FSD jos kuljettajaa pitää monitoroida?Kyllähän tuo FSD ajaa jo todella vakuuttavasti jenkeissä. Kuljettajan monitorointikin tapahtuu sisäkameralla, niin ei tarvitse enää nykiä rattia.
Ei oo, mutta eiköhän sekin päivä koita kun kuskin monitoroinnista luovutaan. Voi mennä vuosia kuten meni ratin nykimisessä.Mutta onko se FSD jos kuljettajaa pitää monitoroida?
Kyllä minusta 42k€ on ihan hyvä, mutta täytyy ne pienet puutteet huomioida. Toinen vaihtoehto voisi olla Y käytettynä. Esim neliveto. Tuoretta 3:sta kun ei käytettyjen markkinoilla vielä oikein ole.Eikö tuo Model 3 Standard Range 41.900 euroa ole aika "hyvä" hinta markkinassa tällä hetkellä? Jos hakee järkivetoa niin eikö tuo olisi ihan hyvä mikäli ei ole tarvetta Y:n tiloille. En pysty Y:tä nyt ostamaan koska haluan sen päivitetyn mallin ja en halua ostaa nyt uutena autoa, josta tulee päivitys suhteellisen pian. Aloin katsomaan, että miksi pakotan tätä Y:tä kun Model 3 on nyt tilojen puolesta ihan riittävä. Model 3 hiljaisuus vrt vanha model 3 ja myös Y kiinnostaa myös.
3/y nopeusmittaristossa kohtuu pieni fontti kun vertaa mitä oli itsellä Picasso -07. Cybertruckissa hieman isompi näyttö niin olisi parhain ratkaisu itselleni varmasti kunhan pienentäisivät EU mallia pituudeltaan ja tulisi myyntiin. Ajajia varmasti löytyy monenlaisia, mutta nykyään alkaa olemaan arkipäivää mukautuva vakionopeudensäädin niin tuikkaa sen päälle niin jää itsellä ainakin mittarin katselut hyvin marginaaliseksi. Ehkä nykyautoissa se ongelmallisin homma on tuo liikennenopeuksien luku kun näyttää 40 kmh alueella 110 kmh jne. Toinen seikka sitten se auringonheijastus näyttöön monessa autossa toteutuu, mutta teslassa en ole siihen törmännyt, ehkä ne old school näyttöjen kirkkaudet liian pieniä ja pieni näyttö/väärin sijoitettu?Nelivedon lisäksi hud on ollut suurimpia yllättäviä parannuksia itselle (jota ei osannut odottaa). Teslan nopeusmittarin koko ja sijainti ei ole lähellekään niin hankala kuin jossain Primerassa tai sitikassa vuosien takaa, mutta kerran kun tottuu tuijottamaan suoraan nopeutta edessään, niin tavalliseen mittaristoon (ratin takana tai vähän sivussa) palaaminen tuntuu oudolta mittariston kauas-lähelle-kauas tarkennuksen takia. Voi tietysti itsellä korostua, kun orastavaa ikänäköä pukkaa. Kotinurkilla tietysti ei paljoa mittaristoa tule katseltua kuin peltipoliisien lähellä, muuten perstuntuma toimii riittävän tarkasti.
Kyllä minusta 42k€ on ihan hyvä, mutta täytyy ne pienet puutteet huomioida. Toinen vaihtoehto voisi olla Y käytettynä. Esim neliveto. Tuoretta 3:sta kun ei käytettyjen markkinoilla vielä oikein ole.
Ihan ok kivan näköinen auto uusi 3, mutta en ole vielä koeajanut.
Juurikin. Vilkun viiksi ja "vaihdeviiksi". Muutenhan auto on ilmeisesti parempi. Toki siihen tulevaan Y:hyn tulee luultavasti samat "nappulat".Puutteet lähinnä tämä vilkun viiksi?
Jos ei tiloja ja kätevämpää takaluukkua tarvitse niin kolmonen ihan hyvä valinta varmasti. Eli jos ei ole lastenvaunuja tai muuta isompaa kuskattavaa ja ei aio käyttää camping modea retkeilyyn (no onnistuu toki kolmosellakin, mutta varmaan vähän hankalampaa ja ahtaampaa kuin Y:llä).Eikö tuo Model 3 Standard Range 41.900 euroa ole aika "hyvä" hinta markkinassa tällä hetkellä? Jos hakee järkivetoa niin eikö tuo olisi ihan hyvä mikäli ei ole tarvetta Y:n tiloille. En pysty Y:tä nyt ostamaan koska haluan sen päivitetyn mallin ja en halua ostaa nyt uutena autoa, josta tulee päivitys suhteellisen pian. Aloin katsomaan, että miksi pakotan tätä Y:tä kun Model 3 on nyt tilojen puolesta ihan riittävä. Model 3 hiljaisuus vrt vanha model 3 ja myös Y kiinnostaa myös.
Ei oo, mutta eiköhän sekin päivä koita kun kuskin monitoroinnista luovutaan. Voi mennä vuosia kuten meni ratin nykimisessä.
Eikö tuo Dojo ollut vain joku konesali joka analysoi teslojen video feediä ja opettaa videosta AI mallille että:"Tässä on stop merkki. Tässä on roskapönttö."? Eli vähän niin kuin CAPTHA opetusta jossa pitää valita pikselit kuvasta joissa on esine X. Eli tuo ns. labelointi on vain yksi osa koko FSD algoritmia. FSD on muutankin kuin liikennemerkin tunnistamista videofeedistä.Ihme hommaa tuo teslan FSD-kehitys kun välillä laitettiin miljardia dojoon jonka piti mullistaa fsd ihan heti kun käynnistyy ja välittömästi alettiin ostaa valtavia määriä nvidiaa perään kun ei se ilmeisesti vastannutkaan tarpeita.
Koko dojosta puhuminen lopetettiin hyvin äkkiä.
Onko Y leveämpi kuin 3? Me nukuttiin viime kesänä muutama yö kolmosessa. En tiedä oliko hankalampaa kun Y:ssä, mutta en sitä mitenkään hankalana kokenut.Jos ei tiloja ja kätevämpää takaluukkua tarvitse niin kolmonen ihan hyvä valinta varmasti. Eli jos ei ole lastenvaunuja tai muuta isompaa kuskattavaa ja ei aio käyttää camping modea retkeilyyn (no onnistuu toki kolmosellakin, mutta varmaan vähän hankalampaa ja ahtaampaa kuin Y:llä).
Ei se konesali ole vaan oma supertietokone, jossa piirinä Dojo D1.Eikö tuo Dojo ollut vain joku konesali joka analysoi teslojen video feediä ja opettaa videosta AI mallille että:"Tässä on stop merkki. Tässä on roskapönttö."? Eli vähän niin kuin CAPTHA opetusta jossa pitää valita pikselit kuvasta joissa on esine X. Eli tuo ns. labelointi on vain yksi osa koko FSD algoritmia. FSD on muutankin kuin liikennemerkin tunnistamista videofeedistä.
Ihme hommaa tuo teslan FSD-kehitys kun välillä laitettiin miljardia dojoon jonka piti mullistaa fsd ihan heti kun käynnistyy ja välittömästi alettiin ostaa valtavia määriä nvidiaa perään kun ei se ilmeisesti vastannutkaan tarpeita.
Koko dojosta puhuminen lopetettiin hyvin äkkiä.
At TSMC’s North American Technology Symposium on Wednesday, the company detailed both its semiconductor technology and chip-packaging technology road maps. While the former is key to keeping the traditional part of Moore’s Law going, the latter could accelerate a trend toward processors made from more and more silicon, leading quickly to systems the size of a full silicon wafer. Such a system, Tesla’s next generation Dojo training tile is already in production, TSMC says. And in 2027 the foundry plans to offer technology for more complex wafer-scale systems than Tesla’s that could deliver 40 times as much computing power as today’s systems.
En tiedä onko leveämpi, mutta Y:ssä aukeaa takakontti isosti niin siitä on helppo kulkea sisään ja ulos. Kolmosessa pitää varmaan takaovien kautta kulkea kun kontin kautta tuskin mahtuu. Kolmosessa myös se kiinteä hattuhylly ehkä tekee tilasta ahtaamman? Y:ssä mahtuu kivasti istumaan patjan päällä ja vaikka pelailemaan korttia ym.Onko Y leveämpi kuin 3? Me nukuttiin viime kesänä muutama yö kolmosessa. En tiedä oliko hankalampaa kun Y:ssä, mutta en sitä mitenkään hankalana kokenut.
Takaovesta joo pitää kulkea, mutta kyllä siinä 2hlöä istuskelee. Hattuhylly tekee siitä kulkemisesta vaikeampaa, mutta se toimi kyllä ihan kivasti vaatteiden yms. säilytyksessä yön ajan eikä tota kulkemisen rajoittumista lukuunottamatta ollut mielestäni haitaksi. En nyt liikaa kyllä lajista innostunut. On tosi näppärää jos ollaan liikenteessä vähillä varusteilla, mutta jos esim. rinkkaa yms. romua mukana, joille pitää joka tapauksessa pystytellä telttaa, niin vähemmällä säätämisellä pääsee kun nukkuu siinä teltassa ja jättää kamat autoon.En tiedä onko leveämpi, mutta Y:ssä aukeaa takakontti isosti niin siitä on helppo kulkea sisään ja ulos. Kolmosessa pitää varmaan takaovien kautta kulkea kun kontin kautta tuskin mahtuu. Kolmosessa myös se kiinteä hattuhylly ehkä tekee tilasta ahtaamman? Y:ssä mahtuu kivasti istumaan patjan päällä ja vaikka pelailemaan korttia ym.
Tuskinpa, siinä on paristo joka kestää noin 5 vuotta. Ainahan voi toki kysyä jos on tuore auto kyseessä?Meneeköhän TPMS anturi takuuseen? Jotenkin veikkaan ettei tämä yllättävä lukema pidä ihan paikkansa kun rengas näyttää ulkoisesti ihan normaalilta
No äkkiäkös tuon tarkastaa jossain huoltoasemalla. 0.5bar jauhaa kyllä renkaan paskaksi alta aikayksikön.
Kai sen nyt silmälläkin näkee, onko se rengas tyhjä vai ei.
Ihme hommaa tuo teslan FSD-kehitys kun välillä laitettiin miljardia dojoon jonka piti mullistaa fsd ihan heti kun käynnistyy ja välittömästi alettiin ostaa valtavia määriä nvidiaa perään kun ei se ilmeisesti vastannutkaan tarpeita.
Koko dojosta puhuminen lopetettiin hyvin äkkiä.