Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei lunta mutta vettä. Joka taas menee runkoon ja aiheuttaa oikosulkuja.Eihän se lava lunta täynnä ole kun pitää lavakatteen kiinni. Hieno meemiauto vakavan aikuisuuden keskellä ja tekniikan "testbed," mutta itseäni ei kiehdo tuotteena.
Emännän voi laittaa lavalle nalkuttamaan kun kuuntelee musiikkia? Kaipa noita mahdollisuuksia yhtä monta kuin käyttäjiä. Voisin jotain kodinkoneita roudata mitkä ei mahdu y malliin että tarvitsisi peräkärryä laittaa kiinni tai sitten multaisia kasveja tai kaatopaikka jätettä niin olisi helppo lakaista liat pois. Muutenkin ehkä semmoinen ei niin justiinsa hällä väliä meininki voisi olla cybertruckilla "naarmut ovat koristeita".Itselle on jäänyt hieman hämärän peittoon, että mikä on tuollaisen jenkkityyppisen lava-auton todellinen käyttökohde. Pakettiauto hoitaa esim. raksahommat paljon paremmin huomattavasti suuremmalla kuljetuskapasiteetilla, SUV-mallinen auto taas tarjoaa paremmin säältä ja varkaudelta suojatun tavaratilan jos pakettiauton kapasiteettia ei tarvitse.
Ainoa mieleen tuleva käyttökohde voisi olla sellainen, jossa tarvitaan samaan aikaan maasto-ominaisuuksia ja pitää kuljettaa tavaratilaa sotkevaa välineistöä, eli ehkä jonkinlaiset metsänhoitotyöt.
Varmaan kohtuu marginaalinen hyöty hw3/4 on FSD ellei meinaa summota ahtaista paikoista päivittäin ja ajella paljon kaupunkiajoa. Sekin vielä että toimii jossain vaiheessa hyvin ilman haamuja sujuvasti käytännössä 5kk vuodessa kesäkeleissä aika rajoittava hyöty.Lähinnä huomaa, että koko fsd hype on kuollutta hypeä. Vaikka nousisi 10 kertaiseksi tehot, niin mikään ei varsinaisesti viittaa siihen, että tilanne olisi erilailla kuin 2016 tai vaikka 2019.
Katsotaan sitten uudestaan, kun nostavat automaatiotasoja täkäläisesti virallisesti että onko edistymistä tapahtunut.
Sinänsä auton "automatiikkaa" tuo ei paranna vanhoihin autoihin jos taas pitää rakentaa mallit uudestaan eikä hiota niistä vanhoista haamuja yms. pois. Täten hyöty on tulossa "sitten joskus" siihen autonomiseen ajamiseen. Itse ottaisin ennemmin nykyraudan kanssa hienosäätöä että saataisiin ne nykyiset ongelmat hiottua pois.
CT kunnon offroad renkailla painosta riippumatta parempi ajella pajupuskaisilla sorateilla tai mutaisilla tiestöillä keväisin kun ei haittaa pikku kopsut oksista ja noilla mutaisilla sekä uraisilla metsäteillä se 20-30cm maavara yhtä tyhjän kanssa kun pohja jää kiinni tarvitsee maavaraa 40cm+++.Muuten kyllä, mutta aika nihkeä tuollaisella olisi metsäautoteille ahtautua. Joo, toki se sinne jotenkin mahtuu ja suht maastokykyisenä ihan käyttökelpoinen varmaan olisi jos vaan ei painuisi teistä läpi (hiluxiin nähden painaa tuplat).
Eiköhän se ole lifestyle ajoneuvo ennemmin kuin mikään muu.
Sama, mutta ilmeisesti joku Ford F150 on USA:n myydyin auto ja muutenkin pick upit siellä ylivoimaisesti suosituimpia autoja. Paha sanoa mitä noilla sitten tekevät siellä? Kai elämä siellä on niin erilaista että tuollainen sitten on kätevä heidän elämässään?Itselle on jäänyt hieman hämärän peittoon, että mikä on tuollaisen jenkkityyppisen lava-auton todellinen käyttökohde. Pakettiauto hoitaa esim. raksahommat paljon paremmin huomattavasti suuremmalla kuljetuskapasiteetilla, SUV-mallinen auto taas tarjoaa paremmin säältä ja varkaudelta suojatun tavaratilan jos pakettiauton kapasiteettia ei tarvitse.
Ainoa mieleen tuleva käyttökohde voisi olla sellainen, jossa tarvitaan samaan aikaan maasto-ominaisuuksia ja pitää kuljettaa tavaratilaa sotkevaa välineistöä, eli ehkä jonkinlaiset metsänhoitotyöt.
Lava-autojen suosio jenkeissä johtuu alunperin niiden edullisemmasta verokohtelusta (truck vs car)Sama, mutta ilmeisesti joku Ford F150 on USA:n myydyin auto ja muutenkin pick upit siellä ylivoimaisesti suosituimpia autoja. Paha sanoa mitä noilla sitten tekevät siellä? Kai elämä siellä on niin erilaista että tuollainen sitten on kätevä heidän elämässään?
Itselle on jäänyt hieman hämärän peittoon, että mikä on tuollaisen jenkkityyppisen lava-auton todellinen käyttökohde. Pakettiauto hoitaa esim. raksahommat paljon paremmin huomattavasti suuremmalla kuljetuskapasiteetilla, SUV-mallinen auto taas tarjoaa paremmin säältä ja varkaudelta suojatun tavaratilan jos pakettiauton kapasiteettia ei tarvitse.
Ainoa mieleen tuleva käyttökohde voisi olla sellainen, jossa tarvitaan samaan aikaan maasto-ominaisuuksia ja pitää kuljettaa tavaratilaa sotkevaa välineistöä, eli ehkä jonkinlaiset metsänhoitotyöt.
Y tai vag olisi varmaan fiksuinta ostaa käytettynä, koska saa sopivaan hintaan. Vielä esim vuosi sitten hieman eri asia? Käytettyjen hinnat oli korkeammalla.Musta tuntuu että on jo vuosi huudeltu kohta että ihan kohta tulee Juniper, elkää ostako Yytä! Ja jos varmasti haluaa silti ostaa Y, niin siltikin kannattaa mielummin ostaa vaikka BYD tai joku softavikanen volkkari.
Musta tuntuu että on jo vuosi huudeltu kohta että ihan kohta tulee Juniper, elkää ostako Yytä! Ja jos varmasti haluaa silti ostaa Y, niin siltikin kannattaa mielummin ostaa vaikka BYD tai joku softavikanen volkkari. Teslan toimitusjohtaja ihan vasta kirjoitti, että tänä vuonna ei vielä tule päivitystä Y:hyn. Eli nyt tämän vuoden aikana jos haluaa tarvitsee Y:n, on paras malli se nykyinen. Jos sitä toki vaan haluaa, niin odottajat odottaa jatkossakin.
Miksi Elon kertoisi että tulisi uusi malli? Sehän tappaisi myynnin heti. Eihän ne kertoneet 3:stakaan kunnes se vain tuli. Sitä ennen oli alet kuten nyt myös Yssa.Musta tuntuu että on jo vuosi huudeltu kohta että ihan kohta tulee Juniper, elkää ostako Yytä! Ja jos varmasti haluaa silti ostaa Y, niin siltikin kannattaa mielummin ostaa vaikka BYD tai joku softavikanen volkkari. Teslan toimitusjohtaja ihan vasta kirjoitti, että tänä vuonna ei vielä tule päivitystä Y:hyn. Eli nyt tämän vuoden aikana jos haluaa tarvitsee Y:n, on paras malli se nykyinen. Jos sitä toki vaan haluaa, niin odottajat odottaa jatkossakin.
Miksi Elon kertoisi että tulisi uusi malli? Sehän tappaisi myynnin heti. Eihän ne kertoneet 3:stakaan kunnes se vain tuli. Sitä ennen oli alet kuten nyt myös Yssa.
Olisihan se vähän hassu sanoa että puolen vuoden päästä tulee uusi versio joka on huomattavasti parempi kuin nykyinen. Kyllä tällä varmasti olisi myyntiin vaikutusta.Lähinnä tässä se, että Elon on nyt selvästi sanonut, että tänä vuonna ei tule uutta Model Y. En tiedä lausuiko hän tällä tavalla tuosta Model 3? En ole sitä seurannut. Olisi vähän outoa sanoa noin ja julkaista auto kohta sen perään.
Itse taas olen täysin vastakkaisella linjalla. Uusi kolmonen näyttää linjakkaalta ja hienolta eikä saippuarasialta, johon on liimattu päälle etuvalotarrat. Makuja on moniaToivottavasti Juniperissä ei ole noita samoja keulan ajovaloja, mitkä mielestäni pilasivat kolmosen ulkonäön tehden autosta jotenkin vanhanaikaisen näköisen tuossa korimallissa. Viirut valot saattavat toki toimia paremmin pulleammassa Y:ssä.
4 kertaa Lämpöpumppu rikkoontunut. Ja nyt auto seisonnassa, että riittää vielä takuu viimeiselle takuu talvelle. Eli 4 vuoden tai 80tkm takuu.Vastaavasti voinee vaan viitata tähän jos joku miettii Model Yn ostamista:
Ihan hieno. Parempi kuin vanha. Silti voisi olla vielä vähän hienompikin ulkoa Perässä en ole juuri huomannut eroa, mutta keulasta heti tunnistaa uudeksi.Itse taas olen täysin vastakkaisella linjalla. Uusi kolmonen näyttää linjakkaalta ja hienolta eikä saippuarasialta, johon on liimattu päälle etuvalotarrat. Makuja on monia
Lisäksi eikö 2025 malleja aleta jo pian valmistamaan. Ensimmäisten toiminut voisi olla vaikka jo joulukuussa? Eikä tammikuuhunkaan ole enää pitkä aika. Alennuksia ehkä odotellessa vanhalle nykyiselle Y mallille?Olisihan se vähän hassu sanoa että puolen vuoden päästä tulee uusi versio joka on huomattavasti parempi kuin nykyinen. Kyllä tällä varmasti olisi myyntiin vaikutusta.
En kyllä kannata Elonin sanoihin luottaa hetkeäkään, ei myöskään tässä Juniper-asiassa.
Etupuskuri kameraa pukkaa
Jatkuvastihan noita valheita tulee.Onko Elon aiemmin kertonut virheellistä tietoa mallin julkaisuta näin päin, eli sanonut että ei julkaista, mutta onkin ihan kohta julkaistu? Tämmönen "tähän henkilöön ei kannata luottaa hetkeäkään" kuulostaa vähän perusteettomalta.
Q4 aletaan tekemään 2025 malleja vaikka Teslalla ei ole vuosimalleja.Lisäksi eikö 2025 malleja aleta jo pian valmistamaan. Ensimmäisten toiminut voisi olla vaikka jo joulukuussa? Eikä tammikuuhunkaan ole enää pitkä aika. Alennuksia ehkä odotellessa vanhalle nykyiselle Y mallille?
Juu. Eli lähestyy aivan pian.Q4 aletaan tekemään 2025 malleja vaikka Teslalla ei ole vuosimalleja.
Minkälaiset kokemukset viikon jälkeen? Onko ero selkeästi pehmeämpi töyssyissä, entä kaarreajossa nuljuaako?Vaihdatutin MYP;piin tämän huhutun oikeankokoisen "ylikoonrengastuksen" ja pitää todeta, että intternetsin legendat olivat oikeassa; 255>275 & 275>295 vaihtamalla pitäen profiili samana renkaat asettuvat vanteille kuten tarkoitettu eikä vanteen huuli ole törröllä valmiina hinkkaamaan heti kanttariin. Syitä miksi on päätetty ottaa "väärä" rengastus tuotantoon saamme miettiä, ehkä energiankulutus? Toisaalta tällöin olisi voinut pohtia vannekoon pienentämistä kautta linjan tuumalla alaspäin.
Alkuperäisissä Pirelleissä eturenkaat olivat niitä vaahtomuovivaimenteisia, korvaan ei äkkiseltään tuntunut suuria eroja kun tilalle vaihtui vaimentamattomat Goodyearit.
Eli parempaan suuntaan meni muuten mutta kulutus hieman hyppäsi.Ei nuljua, en osaa sanoa olisko hiukan pehmyempi Goody verrattuna Pirelliin. Kulutuksessa ~10Wh lisää keskimäärin, ehkä hieman vähemmän.
e: nopeusmittari näyttää edelleen tasan, mulla on erillisnavi ja samaa kilometrilleen nousee tai laskee.
Kyllähän kaikkista muista valmistajista tiedetään, että milloin uudet faceliftit ovat tulossa ja niistä mehustellaan kuukausikaupalla / vuosikaupalla etukäteen kun messuilla esitellään konseptimalleja jopa useita vuosia etukäteen jne…Olisihan se vähän hassu sanoa että puolen vuoden päästä tulee uusi versio joka on huomattavasti parempi kuin nykyinen. Kyllä tällä varmasti olisi myyntiin vaikutusta.
Perinteisillä merkeillä taitaa olla tiedossa 1-2v ennen mitä tulee akunkoko ja autonmuotoa yms. Teslalla kun ei käytännössä osaa sanoa vielä julkaisu hetkelläkään mitä se auto sisältää kun niitä osia päivitetään ennen ja jälkeen julkaisun eli ei niin merkittävää se facelift ole kun on aina ajantasaiset osat. Ehkä jos se ulkonäköseikka tärkeä niin sitten varmaan tärkeä elementti facelift. Jos hypoteettisesti ajatellaan tulevaa juniper y mallia, että tulisi saataville Suomessa 14.3.2025 niin hw4 ja akku voi olla karvalakissa shenxing ja longrangessa päivitetty 2170. Sitten -26 onkin jo shenxing plus, 4680 ja hw5.Kyllähän kaikkista muista valmistajista tiedetään, että milloin uudet faceliftit ovat tulossa ja niistä mehustellaan kuukausikaupalla / vuosikaupalla etukäteen kun messuilla esitellään konseptimalleja jopa useita vuosia etukäteen jne…
Tai sitten ostetaan LG:lta halpoja kennoja halvalla ja myydää niitä kuten USAssa tehtiin.Perinteisillä merkeillä taitaa olla tiedossa 1-2v ennen mitä tulee akunkoko ja autonmuotoa yms. Teslalla kun ei käytännössä osaa sanoa vielä julkaisu hetkelläkään mitä se auto sisältää kun niitä osia päivitetään ennen ja jälkeen julkaisun eli ei niin merkittävää se facelift ole kun on aina ajantasaiset osat. Ehkä jos se ulkonäköseikka tärkeä niin sitten varmaan tärkeä elementti facelift. Jos hypoteettisesti ajatellaan tulevaa juniper y mallia, että tulisi saataville Suomessa 14.3.2025 niin hw4 ja akku voi olla karvalakissa shenxing ja longrangessa päivitetty 2170. Sitten -26 onkin jo shenxing plus, 4680 ja hw5.
Tarkenna hieman mitä tarkoitit?Tai sitten ostetaan LG:lta halpoja kennoja halvalla ja myydää niitä kuten USAssa tehtiin.
Tätä Tesla Now Lets You Pick the Battery Supplier in the Model 3 and Model Y Long Range ModelsTarkenna hieman mitä tarkoitit?
Teslabjörn on mittaillut 90km/h tasanopeuden testissä kesäkulutukseksi Model Y LR:lle 14.5kWh/100km, joka vastannee aika hyvin perinteistä pidempää maantieajoa. Siihen nähden tuo sinun kulutus kuulostaa aika korkealle.Muutaman tuhannen maantieotannalla kolmella aikuisella niin 17,5 - 18,5 kWh/100km. Sitten jos tulee kovempaa sadekeliä niin about 20. Nopeus yleensä kympin yli mikä taitaa olla AP:n maksimit.
Joku FLTPtä paremmin tunteva niin onko koko maantiepätkä 80km/h aluetta?
Tuosta tulee mieleen oikeastaan jos ja kun EU alkaa tukemaan voimalla akkujen valmistusta vanhalla mantereella että Tesla uppaa jo valmiina olevan 4680 akkutehtaan Berliinissä uusimpaan revisioon ja sitä myöten kaikki y mallit ovat paikallisia eikä exporteja. En osaa sanoa onnistuuko tällainen esim. Highlandin kohdalla jos tuotaisiin pelkkä aihio Kiinasta ja lyötäisiin akkupaketti kiinni Euroopassa, voisi olla aikamoinen härdelli? Suunta taitaa teslallakin olla enenevissä määrin irtautua Kiinasta komponenteissa ja Tesla alkaa olla pyörillä liikkuva Samsung. Kiinan sisämarkkinat asia erikseen.Tätä Tesla Now Lets You Pick the Battery Supplier in the Model 3 and Model Y Long Range Models
Tarjotaan LG:lla autoja jos et halua hyödyntää tai voi hyödyntää veroetua. Toki huonona puolena on, että LG ei pärjää Panasonicille kaikissa asioissa.Tesla now distinguishes cars by battery suppliers for tax credit eligibility
Tesla is now distinguishing its cars between battery suppliers in order for people who are eligible for the tax credit...electrek.co
Teslabjörn on mittaillut 90km/h tasanopeuden testissä kesäkulutukseksi Model Y LR:lle 14.5kWh/100km, joka vastannee aika hyvin perinteistä pidempää maantieajoa. Siihen nähden tuo sinun kulutus kuulostaa aika korkealle.
Teslabjörn on mittaillut 90km/h tasanopeuden testissä kesäkulutukseksi Model Y LR:lle 14.5kWh/100km, joka vastannee aika hyvin perinteistä pidempää maantieajoa. Siihen nähden tuo sinun kulutus kuulostaa aika korkealle.
FLTP:n ilmoittama 12,5kWh/100km taas kuulostaa aika alhaiselta todelliseksi maantieajon kulutukseksi.
Kesälomareissulla kun on päässyt nyt ensimmäistä kertaa suhaamaan pidempää siivua -23 mY:lla niin ainakin noille FLTPn kesätestien keskiarvokulutuksille voi kyllä viitata kintaalla. Maantieajossa 12,x kWh/100km lukemat on kyllä omalla ajoprofiililla utiopiaa ellei nyt ihan karavaanarien kanssa letkassa köröttele ja ajele alinopeutta. Alla 19" kiekot, jotka vakiovannetta kevyemmät.
Muutaman tuhannen maantieotannalla kolmella aikuisella niin 17,5 - 18,5 kWh/100km. Sitten jos tulee kovempaa sadekeliä niin about 20. Nopeus yleensä kympin yli mikä taitaa olla AP:n maksimit.
Joku FLTPtä paremmin tunteva niin onko koko maantiepätkä 80km/h aluetta?