Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

En tiedä onko tässä ollut siitä kyse, mutta Model Y:n vakkarissa (ei AP) on varsin ärsyttävä ominaisuus, että auto syystä X päättää himmata nopeutta varsinkin tiukkoihin mutkiin tai kuolleisiin kulmiin. Ei ihan pienistä nopeuksista tätä tee, mutta ärsyttävää kun auto ei aja sitä vauhtia mitä siltä pyytää. Yleensä nopeutta tiputetaan ~5km/h. Tietääkö joku saako tätä kytkettyä pois tai kierrettyä mitenkään?
Onko sulla navi samaan aikaan päällä?
 
Tietääkö joku saako tätä kytkettyä pois tai kierrettyä mitenkään?
Sori, mutkatiellä ei käytetä vakkaria. Ihan ite vastuussa. -- mitä hyötyä vakionopeudesta edes olisi, jos on suoraa ja käyrää vuoronperään?
(en varmaan ymmärtänyt koko kysymystä, kun ei tuollaista tilannetta edes pitäisi olla --)
joo - turha tämä kommenttini, kun en aja koskaan millään avustelijalla.
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä onko tässä ollut siitä kyse, mutta Model Y:n vakkarissa (ei AP) on varsin ärsyttävä ominaisuus, että auto syystä X päättää himmata nopeutta varsinkin tiukkoihin mutkiin tai kuolleisiin kulmiin. Ei ihan pienistä nopeuksista tätä tee, mutta ärsyttävää kun auto ei aja sitä vauhtia mitä siltä pyytää. Yleensä nopeutta tiputetaan ~5km/h. Tietääkö joku saako tätä kytkettyä pois tai kierrettyä mitenkään?

Itse myös muutaman kerran tämän ominaisuuden saanut kokea ässässä, aktiivivakkarilla että APlla.

Liittyisikö ominaisuus siihen että tietokoneet haluaa aina varmistua että saa pysäytettyä auton jos esim mutkan takana pysähtynyt ajoneuvo tms.
 
Perinteisesti hidastaminen on yleensä tehty mutkissa varmistettaessa että auto pysyy kaistalla. Esteen kanssa näillä ei ole ollut mitään merkitystä, mutta ei tietty pois sulje etteikö tuo voisi olla selitys myös.
 
On varmaan ollut joo, hakee karttadatasta jotain tietoa kuinka kovaa pitäisi ajaa? Vähän kuin Teslan oma "enimmäisnopeussuositus"?
Ehkä. Mutta taitaa olla vain varmistus että pysyy kaistalla.
Napilla se hiljentää ennen risteystä/käännöstä.
 
Macan EV ja Q6 ovat Model Y:n kokoisia, mutta sisältä ahtaampia. Eli nuo eivät todellakaan ole mitään "isoja SUV:eja". Model X on n. 25 cm pidempi kuin nuo.
Varmaan ihan vahingossa unohdit mainita, että S ei ole lähellekään 25 cm pidempi ;) Ison suvin määritelmällähän noita myydään, olit sitten mitä mieltä tahansa. Kyllä se asiakas ostaa sen vahinkovankkurin, jos tila on tärkeintä. Tuossa hintaluokassa ja koossa tilaa on ihan tarpeeksi vaikka auto olisi ”vain” 4,8 metriä tai mitä nuo sattui olemaan. Laatu ratkaisee. Näkeehän sen jo nykyisistä myyntitilastoista mitä tuossa oli, että x/s ei liiku (Suomessa) mihinkään. Q6/Macan ei taatusti paranna tilannetta.
 
Varmaan ihan vahingossa unohdit mainita, että S ei ole lähellekään 25 cm pidempi ;) Ison suvin määritelmällähän noita myydään, olit sitten mitä mieltä tahansa. Kyllä se asiakas ostaa sen vahinkovankkurin, jos tila on tärkeintä. Tuossa hintaluokassa ja koossa tilaa on ihan tarpeeksi vaikka auto olisi ”vain” 4,8 metriä tai mitä nuo sattui olemaan. Laatu ratkaisee. Näkeehän sen jo nykyisistä myyntitilastoista mitä tuossa oli, että x/s ei liiku (Suomessa) mihinkään. Q6/Macan ei taatusti paranna tilannetta.
Varmaa hintakin vaikuttaa, Q6 e-troni alkaen 74k€, Model X 103k€.
 
Varmaan ihan vahingossa unohdit mainita, että S ei ole lähellekään 25 cm pidempi ;) Ison suvin määritelmällähän noita myydään, olit sitten mitä mieltä tahansa. Kyllä se asiakas ostaa sen vahinkovankkurin, jos tila on tärkeintä. Tuossa hintaluokassa ja koossa tilaa on ihan tarpeeksi vaikka auto olisi ”vain” 4,8 metriä tai mitä nuo sattui olemaan. Laatu ratkaisee. Näkeehän sen jo nykyisistä myyntitilastoista mitä tuossa oli, että x/s ei liiku (Suomessa) mihinkään. Q6/Macan ei taatusti paranna tilannetta.

Joo. Model S on "vaan" 20 cm pidempi kuin nuo. Ja vertailin SUV:eja.

Macanille ja Q6:lle kilpailija on Juniper Model Y. Veikkaan että Model Y liikkuu Suomessakin kaupasta ulos liukkaammin kuin nuo kaksi.
 
Cybertruck oli viime kuussa parhaiten myynyt yli $100k maksanut auto Yhdysvalloissa:

Ensi vuonna ei cybertruck olekaan enää marginaalituote kun myynnit nousevat yli 200k. Taitaa leipää tuoda pöytään CT/semi/megapack ensi vuonna kiitettävästi. Saa nähdä mitenkä nopeasti Tesla 2.5 ramp up alkaa, olisiko vasta q4/25 juniper y jälkeen?
 
CT:ssä on hyvää se, että sen design ei vanhene vuosien vieriessä. Se on kymmenen vuoden kuluttua ihan yhtä järkyttävän näköinen kuin nytkin.

Ei vaan mahdu omaan kalloon miksi joku maksaisi 100 K$ CT:stä , kun ajattelee mitä muuta sillä saa allensa. Eiköhän järjen ääni voita atlannnin toisellakin puolellla kohta. Nyt vielä tuo savustuslaatikko vetää omituisia ihmisiä puoleensa, mutta ei kauaa.....omituisia on onneksi rajattu määrä sielläkin.
 
Toivotaan että eivät kerro valheita numeroiden suhteen. Kuulostaa aika paljolta tuo 3200 yhdessä kuussa kun aikaisemmin takaisinkutsun aikaan oli vain 12000.
 
Joo. Model S on "vaan" 20 cm pidempi kuin nuo. Ja vertailin SUV:eja.

Macanille ja Q6:lle kilpailija on Juniper Model Y. Veikkaan että Model Y liikkuu Suomessakin kaupasta ulos liukkaammin kuin nuo kaksi.
Y:n liikkuminen ei nyt liity yhtään mitenkään siihen, että S ja X kuolee pois ellei niitä radikaalisti päivitetä ja hyvin nopeasti. Siitähän tässä oli puhe. Vai meinasitko tällä, että Y:kin syö S/X pöydästä? Niinhän se varmaan tekee. En nyt lähtisi ihan vakavalla naamalla puhumaan high-end Audista Y:n kilpailijana, vertaaminen Porscheen menee jo täyden komiikan puolelle.
 
Toivotaan että eivät kerro valheita numeroiden suhteen. Kuulostaa aika paljolta tuo 3200 yhdessä kuussa kun aikaisemmin takaisinkutsun aikaan oli vain 12000.

Saakos Yhdysvalloissakaan rekisteröintitilastoja, vai ollaanko sielläkin vain Teslan ilmoittamien määrien varassa kuten Kiinassakin. Euroopassahan rekisteröintejä voidaan isossa osassa maita seurata hyvinkin pienellä viiveellä ja sen takia Teslan laskevat myynnit näkyykin reaaliajassa.
 
Pohdinnassa Tesla Model Y:n hankinta vähän käytettynä. Vm 2021 mallisia on hyvin tarjolla noin 20-40tkm ajettuina hintaluokassa 42k. Mitä kannattaisi ottaa huomioon? Varmaan usein kysytty kysymys täällä.
Näin siis hyppy diesel-BMW:n ratista sähköautoon.
 
Pohdinnassa Tesla Model Y:n hankinta vähän käytettynä. Vm 2021 mallisia on hyvin tarjolla noin 20-40tkm ajettuina hintaluokassa 42k. Mitä kannattaisi ottaa huomioon? Varmaan usein kysytty kysymys täällä.
Näin siis hyppy diesel-BMW:n ratista sähköautoon.
Itse ottaisin uuden. 21vuotisissa alkaa ajanpuolesta olla vuosi enää takuuta jäljellä.
 
Pohdinnassa Tesla Model Y:n hankinta vähän käytettynä. Vm 2021 mallisia on hyvin tarjolla noin 20-40tkm ajettuina hintaluokassa 42k. Mitä kannattaisi ottaa huomioon? Varmaan usein kysytty kysymys täällä.
Näin siis hyppy diesel-BMW:n ratista sähköautoon.
Lämpöpumput tuntuu porsivan mitä pohjoisempana asuu, eivät ilmeisesti tykkää kovista pakkasista.
 
Itse ottaisin uuden. 21vuotisissa alkaa ajanpuolesta olla vuosi enää takuuta jäljellä.

Long Range ja AWD uutena hyppää sitten sinne 55k tienoille kaksilla renkailla uutena. Onhan siinä akulla kuitenkin hyvin takuuta.

Turussa ollaan joten kovin arktisiin olosuhteisiin ei ole tulossa.
 
Long Range ja AWD uutena hyppää sitten sinne 55k tienoille kaksilla renkailla uutena. Onhan siinä akulla kuitenkin hyvin takuuta.

Turussa ollaan joten kovin arktisiin olosuhteisiin ei ole tulossa.
Osta niin uusi mihin budjetti taipuu ja vähillä kilsoilla + takuulla. Pumppu ei ota aikaa tai paikkaa kun porsii.
Huomioi että -23 eteenpäin on vain kamerat. Ei tutkia.
 
Single FSD stackia odoteltu. Onneksi ei ole tullut eikä tule pidätettyä hengitystä odottaessa. Ihan näinä vuosina tulee tapahtumaan

1720704332303.png


 
Ilmalämpöpumpun kestävyys käytetyssä voi vähän huolettaa. Ja ainakin musta väri saattaa olla hieman heikko kestävyydeltään?

Esim tuossa yksi awd. 39 550€.

Tuo onkin hyvän värinen, kelpaisi sen suhteen. Kilometrejä 62tkm, lieneekö se liikaa?

Googlailin hieman tuota lämpöpumppua ja joku jenkki joutunut kustantamaan $4500 siitä Teslalle huollossa? Melkoinen pommi jos osuu kohdalle.
 
Eikö -22 tullut kohennuksia useaan asiaan eli yritä hankkia hieman nuorempaa?

Lämpöpumpuista puhutaan ja niitä varmasti on rikkunut, osalla useasti, mutta silti rikkuneet ovat selkeä vähemmistö. Syitä (käyttäjät) edelleenkin arvuuttelee miksi pumppu hajoaa. (Jos hajoaa) Uusintarikkoutumisissa epäily kylmäainelinjojen huonosta puhdistuksesta vaihdon yhdeydessä, jäänyt rojua kiertoon)
 
Y:n liikkuminen ei nyt liity yhtään mitenkään siihen, että S ja X kuolee pois ellei niitä radikaalisti päivitetä ja hyvin nopeasti. Siitähän tässä oli puhe. Vai meinasitko tällä, että Y:kin syö S/X pöydästä? Niinhän se varmaan tekee. En nyt lähtisi ihan vakavalla naamalla puhumaan high-end Audista Y:n kilpailijana, vertaaminen Porscheen menee jo täyden komiikan puolelle.

Vertasit noita pikkuautoja S/X:ään. Sanoin että S/X on huomattavasti suurempi auto, joten hintaeroja eikä myyntimääriä ei kannata vertailla.

Ja itse en pidä ainakaan Audia parempana merkkinä kuin Teslaa. Esim. Q4 on aika kötöstys verrattuna Y:hyn.
 
CT:ssä on hyvää se, että sen design ei vanhene vuosien vieriessä. Se on kymmenen vuoden kuluttua ihan yhtä järkyttävän näköinen kuin nytkin.

Ei vaan mahdu omaan kalloon miksi joku maksaisi 100 K$ CT:stä , kun ajattelee mitä muuta sillä saa allensa. Eiköhän järjen ääni voita atlannnin toisellakin puolellla kohta. Nyt vielä tuo savustuslaatikko vetää omituisia ihmisiä puoleensa, mutta ei kauaa.....omituisia on onneksi rajattu määrä sielläkin.

No, makuja on monia.

Mutta sähköautona CT on kehityksen kärkeä, ja ihan autonakin huippu. Ja tietysti lava on kiva, Jenkeissä pickupeja myydään huimasti.
 
Tuo onkin hyvän värinen, kelpaisi sen suhteen. Kilometrejä 62tkm, lieneekö se liikaa?

Googlailin hieman tuota lämpöpumppua ja joku jenkki joutunut kustantamaan $4500 siitä Teslalle huollossa? Melkoinen pommi jos osuu kohdalle.
Jos menee vaihdolla se toihutonni mutta jos kaikki pitää vaihtaa niin useampi.

Kannattaa vertailla uuden ja käytetyn korot keskenään.
 
Mikä on kehityksen kärkeä ?
Ja miten niin huippu ?

Onhan tuossa meemiautossa tekniikoita, jotka tulee varmasti tuotantoon muillakin.

- 48V matalajännite
- Hyperloop(?) vaimikäseoli
- Nelipyöräohjaus
- Sähköinen ohjaus (on jo Lexus)
- 800V pääjännite (Huihai jo)
 
Onhan tuossa meemiautossa tekniikoita, jotka tulee varmasti tuotantoon muillakin.

- 48V matalajännite
- Hyperloop(?) vaimikäseoli
- Nelipyöräohjaus
- Sähköinen ohjaus (on jo Lexus)
- 800V pääjännite
48V ei ole uusi juttu.
Hyperloop?
Nelipyöräohjaus, EQS.
800V on jo.
 
Sanos yksikin muu tuotantoauto jossa on 48V järjestelmä. Kuten aiemmin olen lausunut, siitä hekumoitiin jo 20v takaperin, eikä ole konsepteista muuksi muuttunut.

Nyt on.

Interloop, Hyperloop, mikälieloop... Se ethernet kaapeli jossa menee kaikki auton virta/data, ei enää CAN johtosarjoja.
 
Onhan tuossa meemiautossa tekniikoita, jotka tulee varmasti tuotantoon muillakin.

- 48V matalajännite
- Hyperloop(?) vaimikäseoli
- Nelipyöräohjaus
- Sähköinen ohjaus (on jo Lexus)
- 800V pääjännite (Huihai jo)
Juu kyllä tuo 48/800 volttia varmasti yleistyy sähkäreihin sekä etherloop, mutta steer by wire ja nelipyöräohjaus varmaan jää kalliimman puolen herkuiksi.
 
Pohdinnassa Tesla Model Y:n hankinta vähän käytettynä. Vm 2021 mallisia on hyvin tarjolla noin 20-40tkm ajettuina hintaluokassa 42k. Mitä kannattaisi ottaa huomioon? Varmaan usein kysytty kysymys täällä.
Näin siis hyppy diesel-BMW:n ratista sähköautoon.
Olen tämän hypyn sivuloikkien kanssa tehnyt tappiin asti varustellusta vitosbemarista.

Plussat:
Auto paljon modernimman oloinen
Sovellus loistava
Sähköauton ominaisuudet vs. diesel
Tehot ja energiatehokkuus
One pedal driving
Camp mode

Miinukset:
Meluisampi ja laatuvaikutelma heikompi
Alusta ja ohjaus huonompi
Penkit reilusti huonommat
Teslan omituisuudet
Varaosaviiveet ja huoltoverkosto

Ostaisin vain pehmeämmällä alustalla olevaa (syksy 2022 lähtien?). Ei ole toistaiseksi Tesla harmittanut bemarinkaan jälkeen. Plussat ovat vaan täysin eri asioita kuin bemarissa.
 
Sanos yksikin muu tuotantoauto jossa on 48V järjestelmä. Kuten aiemmin olen lausunut, siitä hekumoitiin jo 20v takaperin, eikä ole konsepteista muuksi muuttunut.

Nyt on.

Interloop, Hyperloop, mikälieloop... Se ethernet kaapeli jossa menee kaikki auton virta/data, ei enää CAN johtosarjoja.
Puhtaita 48V autoja ei ole mutta hybrideitä on.

Katsotaan nyt tuota looppia ihan rauhassa kun joka päivä tulee uusi video missä CT hajoaa sähkövikaan.
 
Onhan tuossa meemiautossa tekniikoita, jotka tulee varmasti tuotantoon muillakin.

- 48V matalajännite
- Hyperloop(?) vaimikäseoli
- Nelipyöräohjaus
- Sähköinen ohjaus (on jo Lexus)
- 800V pääjännite (Huihai jo)

Miten käytäjä huomaa tämän edistyksellisen tekniikan ?
Lienee tuo 800v oikeasti ainoa josta kuluttajakin hyötyy.

Mielummin autojen kohdalla puhuisin edistyksellisyydestä jos ne tuovat käyttäjälle jotain iloa/hyötyä. Ei nuo pinnan alla olevat haitekki ratkaisut paljoa kiinnosta, ellei niistä saada jotain kokreettista iloa kuluttajalle.
 
Olen tämän hypyn sivuloikkien kanssa tehnyt tappiin asti varustellusta vitosbemarista.

Plussat:
Auto paljon modernimman oloinen
Sovellus loistava
Sähköauton ominaisuudet vs. diesel
Tehot ja energiatehokkuus
One pedal driving
Camp mode

Miinukset:
Meluisampi ja laatuvaikutelma heikompi
Alusta ja ohjaus huonompi
Penkit reilusti huonommat
Teslan omituisuudet
Varaosaviiveet ja huoltoverkosto

Ostaisin vain pehmeämmällä alustalla olevaa (syksy 2022 lähtien?). Ei ole toistaiseksi Tesla harmittanut bemarinkaan jälkeen. Plussat ovat vaan täysin eri asioita kuin bemarissa.
Kiitos. Tästä saa hyvää perspektiiviä, vaihtoehdoissa on myös samanikäinen 530e jossa ei tarvitsisi tinkiä myöskään ominaisuuksista. Tesla houkuttaa juurikin noiden omaperäisten ominaisuuksien ja ajattelen että se on täyssähköistä ehkä paras.
 
Ei kaikkien ratkaisujen ole tarkoitus olla osoitettuja kuluttajille. Materiaalien säästö, valmistuskustannusten säästö, tuotannon tehostaminen, diagnostiikan tarkkuus/etähuolto...
 
Vertasit noita pikkuautoja S/X:ään. Sanoin että S/X on huomattavasti suurempi auto, joten hintaeroja eikä myyntimääriä ei kannata vertailla.
Jep, aivan eri kategorian autoja. Model 3:n vertaaminen S:ään on vähän sama kuin vertaisi esim. A3 sedania RS7:aan, 3-sarjan Bemaria 6-sarjan GT:hen tai S40 Volvoa S90:iin. Tai vaikka Corollaa Camryyn.
Itse olen ollut todella yllättynyt, miten valtavan iso ero noiden kahden auton välillä oikeasti on.
 
Charlie: Oletko katsonut paljonko 530e huollot kustantavat ja mitä vikapaikkoja siinä on?
Niinpä - suo siellä, vetelä täällä. Ei sitä lopulta tiedä mitä autosta paukahtaa eikä varmasti kaikkien MY:n lämpöpumppu porsi siinä missä BMW:stä kyrvähtäisi jokin kalliimpi kilke. 530e:n, joita olen katsonut, ovat viimeisiä vuosimalleja ennen kokonaan uuden mallin esittelyä eli lastentaudit saatu pitkälti karsittua. Eli toisaalta riskejä vähemmän.
Jos Model Y:n tietää mitä vuosimallia välttää tuon lämpöpumppucasen takia niin hyvä. Jos esim 2022 on varmempi valinta niin ehdottomasti se.

Näitä riskejä on aina autoissa joka tapauksessa.
 
Kiitos. Tästä saa hyvää perspektiiviä, vaihtoehdoissa on myös samanikäinen 530e jossa ei tarvitsisi tinkiä myöskään ominaisuuksista. Tesla houkuttaa juurikin noiden omaperäisten ominaisuuksien ja ajattelen että se on täyssähköistä ehkä paras.
Oli 2020 mallinen sedan 530e xdrive ennen Y teslaa. En ole jäänyt bemaria kaipaamaan. Joo, sportti-penkit oli paremmat. Hiljaisempi joo varmaankin. Tosin hirmusti kiinni renkaista, huusi se bemarikin loppuun ajetuilla renkailla. Kun Y:hyn laittoi "premium" renkaat, niin kyyti parani.
Sedan bemariin ei mahdu mitään. Maavaraakin suht vähän, jos sillä on merkitystä. Hyviä autoja molemmat, käyttötarkoitus jne ratkaisee. Ja tietty bemarin huoltaminen ei ole halpaa, jos muuta tarvitsee vaihtaa kuin öljyä. Y:n osalta vielä arpa auki mitä tulee joskus maksamaan jos jotain porsii.
Bemarin softa ei ainakaan tuolloin <'23 toiminut kovin luotettavavasti - hirmu viiveet jne. Tesla on tuossa ihan eri luokassa.
Bemarin jälkeen Teslan kuun asennosta riippuvat menevät ja tulevat rätinät/kolinat sisustassa ärsyttivät alkuun pirusti, mutta nyt kun on tottunut, niin eipä noita edes huomaa. Hiljaisessa autossa toki kaikki äänet ärsyttävät. Long range Y on meillä perhekuljetin kaikkiin keleihin, ja toistaiseksi on ollut paras tähän asti. Statukset sikseen ..
Ainiin, meidän tarpeeseen Teslan neliveto + korkeampi maavara toimii paremmin kuin bemarin "luistonesto" jonka kanssa ei päässyt aina talvella pihaan kun stumppasi auton. Ilman luistonestoa kyllä pääsi, mutta perä heitti metrin suuntaansa - vatasena sai olla.
 
Viimeksi muokattu:
Vertasit noita pikkuautoja S/X:ään. Sanoin että S/X on huomattavasti suurempi auto, joten hintaeroja eikä myyntimääriä ei kannata vertailla.

Ja itse en pidä ainakaan Audia parempana merkkinä kuin Teslaa. Esim. Q4 on aika kötöstys verrattuna Y:hyn.
Mitä jos lukisit uudestaan mistä se keskustelu lähti? Minä kirjoitin, että Q6/Macan tulee syömään S/X myyntiä. Myyntimääristä ja hinnoista en tainnut sanoa sanaakaan, siihen aiempaan taulukkoon jossa oli luxus-autoja muistaakseni viittasin. Et ihan turha vaahdota 4,8 m pitkistä 2 m leveistä "pikkuautoista". Toki voihan sitä joku vanhasta "ota-tai-jätä"-varustellusta sen 20 k€ maksaa lisä 20 cm takia, mutta menee osastolle #VainTeslaLasitPäässä

Jep, aivan eri kategorian autoja. Model 3:n vertaaminen S:ään on vähän sama kuin vertaisi esim. A3 sedania RS7:aan, 3-sarjan Bemaria 6-sarjan GT:hen tai S40 Volvoa S90:iin. Tai vaikka Corollaa Camryyn.
Itse olen ollut todella yllättynyt, miten valtavan iso ero noiden kahden auton välillä oikeasti on.
Mitäköhän autoja sinä nyt tässä olkiukossa tarkoitat "noilla kahdella"? Tuskin olet päässyt vertaamaan Q6/Macan akselia aidosti S/X sarjaan. Olkoonkin, että tässä ei ollut edes kyse autojen koosta :D
 
Varmaa hintakin vaikuttaa, Q6 e-troni alkaen 74k€, Model X 103k€.
Niin, tämähän se minun pointti nimenomaan oli ennen kuin 25 cm tungettiin turhaan keskusteluun. S/X:n hinta Q6:n kanssa samaan luokkaan, niin kilpailutilanne olisi ihan eri. Jos ostaja pääsee niistä X:n lokinovista yli. Eikä edes tarvitse 74 k€ tasoon tingata, kun harvempi Audi tuolla hinnalla lähtee liikenteeseen, eiköhän se reaali ole 80+ k€, kun varusteita mukana. Macan vastaavasti 100 k€ pintaan.
 
Niin, tämähän se minun pointti nimenomaan oli ennen kuin 25 cm tungettiin turhaan keskusteluun. S/X:n hinta Q6:n kanssa samaan luokkaan, niin kilpailutilanne olisi ihan eri. Jos ostaja pääsee niistä X:n lokinovista yli. Eikä edes tarvitse 74 k€ tasoon tingata, kun harvempi Audi tuolla hinnalla lähtee liikenteeseen, eiköhän se reaali ole 80+ k€, kun varusteita mukana. Macan vastaavasti 100 k€ pintaan.

En ymmärrä tätä vertailua. Vertaat omenoita ja appelsiineja.

Perusmallin Model X on nopeampi kuin SQ6, saati sitten perusmallin Q6. Ja se on myös rutkasti isompi. Ja varmaan paremmin varusteltukin vakiona. Ja Plaidilla saa performanssia vielä pykälän enemmän. SQ6 hinta alkaa 100k€ ylöspäin.

Sitäpaitsi Model X:n hintaan Euroopassa vaikuttaa myös tullit USA:ssa tehdylle autolle.
 
Mitäköhän autoja sinä nyt tässä olkiukossa tarkoitat "noilla kahdella"? Tuskin olet päässyt vertaamaan Q6/Macan akselia aidosti S/X sarjaan. Olkoonkin, että tässä ei ollut edes kyse autojen koosta :D
Mitäs jos vaikka lukisit kommenttini uudestaan vaikka pariin kertaan ja edes yrittäisit ymmärtää lukemaasi (sekä asiaa jota kommentoin)?
Siltä varalta että em. on haasteita: vertasin vain ja ainoastaan 3:sta ja S:ää keskenään, ja kommentoin/komppasin tuota että on turha verrata keskenään hinnat alkaen - tusinavessaa sekä pari kategoriaa ylempänä olevaa premium-mallia.

Tuossa sentään olet oikeassa, etten ole ajanut Q6/Macan:lla. Tuo Model S mulla on ollut jo monta vuotta, viimeksi ajoin 2024 Model 3:sta 3vko sitten - todetakseni, että aivan samanlainen ritsa se on kuin ennenkin (vaikkakin vähän parantuneena) eikä ole minkäänlaista kiinnostusta sellaiseen vaihtaa.

Niin sullako on tuo Q6 vai Macan itelläsi?
 
Perusmallin Model X on nopeampi kuin SQ6, saati sitten perusmallin Q6. Ja se on myös rutkasti isompi.
Nopeampi ja isompi, mutta siihen se jää. Toki hyvä juttu jos näitä asioita arvostaa muita juttuja enemmän. Vaikka on kuinka iso ja nopea, niin ikä painaa ja houkuttelevuus hiipuu. Ylipäätään SUVien kiihdytyskilpailut on aika pikkupoikien juttuja.

Niin sullako on tuo Q6 vai Macan itelläsi?
Q6:sta saa vielä asiakkaat odotella tovin.

SQ6 hinta alkaa 100k€ ylöspäin.
SQ6:sta saa helposti 120 KEUR auton ja ihan perus quattrosta 100 KEUR auton.
Macanista vastaavasti helposti 120 KEUR auton.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
255 649
Viestejä
4 442 954
Jäsenet
73 588
Uusin jäsen
JPEEE

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom