- Liittynyt
- 19.11.2016
- Viestejä
- 4 563
Lienee typo tuossa tekstissä, Teslan tulli on 20,8%.
Ei ole, nykyinen tulli on 10% ja tämä uusi tulee sen päälle.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Lienee typo tuossa tekstissä, Teslan tulli on 20,8%.
Ei oikeastaan. EUlla ei riittänyt aika tutkia niin otetaan 4kk lisäaika. Jos ne lukitaan näihin arvoihin niin valmistajalta saa rahat koska ne on pantattu jo valmiiksi. Tai jos tulli alenee niin saa sen.Jos nyt oikein tuon uutisen ymmärsin niin tullimaksut kerätään vasta jälkikäteen jos sellaisia tulle tuon neljän kuukauden tilapäisen verojakson jälkeen:
Sähköautot | EU asettaa kiinalaisille sähköautoille jopa lähes 40 prosentin rangaistustullin
Tullin taustalla ovat kiinalaisten autonvalmistajien saamat tuet, joita EU pitää epäreiluina. Uudet rangaistustullit ovat toistaiseksi tilapäisiä.www.hs.fi
Sekavaa…
Model 3 saa nyt Quicksilverinä:
Videolla sisäpuhaltimen kierroslukumäärät pienemmät cybertruckissa kuin y mallissa, kuluttajalle hiljaisempi kabiin
Joku perffin tilannut tiesi kertoa, että 13k kalliimmaksi olisi tullut jos olisi jäänyt venaamaan haluamaansa värivaihtoehtoa tms. Jos perffissä 13k, niin kyllä kai se ero karvalakkitakatuuppareissakin yli 5k tulee olemaan.Eli jos Model 3:n alviton/tulliton hinta on esim. 25ke niin 5ke tulee lisää hintaa niille autoille jotka huomisesta lähtien saapuvat EU-satamiin jos Tesla ei tingi katteistaan.
Toki tämä on vain esimerkkilaskelma, nm. @kemppari ilmeisesti omaa parempaa tietoa asiasta eli ehkä parempi odotella häneltä tietoa.
Joku perffin tilannut tiesi kertoa, että 13k kalliimmaksi olisi tullut jos olisi jäänyt venaamaan haluamaansa värivaihtoehtoa tms. Jos perffissä 13k, niin kyllä kai se ero karvalakkitakatuuppareissakin yli 5k tulee olemaan.
Oiskohan siinä vaiheessa vielä ollut uskomuksena, että tuo tulli on sen 30%En usko noin suureen vaikutukseen pelkästään tullimaksu korotuksen takia
Korkeampi jännite on iso edistysharppaus, paitsi korkeajännitekaapeleissa sillä Teslalla on 400V akusto
Oiskohan siinä vaiheessa vielä ollut uskomuksena, että tuo tulli on sen 30%
Joo. Tuo hänen mainitsema 13k kävisi vain siihen, että on laskenut sen 30,8, eikä ole huomioinut että siellä on jo se 10% pohjalla.Siis se tulli on jo nyt 10% ja siihen päälle tulee 20,8% lisää huomisesta lähtien. Sitten päälle alvit.
Jos auto maksaa tällä hetkellä 58k ilman lisävarusteita niin ilman alvia ja tullia se on 43300e karkeasti, tästä 20,8% lisätulli on about 9000e.
Mitähän noi suomessa mietityt verot mahtavat olla ja koskevatko vain uusia autoja, vai nostavatko sähkäreiden verotusta kautta linjan aka. käyttövoimaveron korotus.
Bydihän nauraa tässä koko matkan pankkiin. Vero nousi vähemmän kun Teslalla ja vaikka Volvolla tms. kiinan linjoja omaavilla länsimerkeillä. Eurovalmistajat toki hetken myös, mutta heillä tuo hyytynee hyvinkin nopeasti kun kinuskit lyövät vastatullit päälle.
53€ perusveroa vuodessa ja käyttövoimaveroa n. 35€. Lähemmäs 100€ lisää maksettavaa.
No tiedotusvälineiden mukaan saksalaiset autotehtaat kovasti näitä vastustivat ja syynä se, että pitävät kiinaa itselleen tärkeänä markkinana ja pelkäävät vastatoimia.Sinällään en tiedä kuinka paljon tulevat kiinalaisten tullit satuttavat eurovalmistajia, kun eihän ne juurikaan saa siellä myytyä mitään. Tuotantoa on niukasti ja se saataneen kotimarkkinoille/jenkkeihin menemään. Lähinnä siellä ajetaan paikallisilla merkeillä ja Tesloilla, toki jotkut harvat premium-merkeillä.
Kiinassa ajetaan vain paikallisilla merkeillä. Teslakin on hyvin pieni siellä päin. Sen takia niitä rahdataan sieltä Eurooppaan päämärkänä ja muualle Aasiaan.Sinällään en tiedä kuinka paljon tulevat kiinalaisten tullit satuttavat eurovalmistajia, kun eihän ne juurikaan saa siellä myytyä mitään. Tuotantoa on niukasti ja se saataneen kotimarkkinoille/jenkkeihin menemään. Lähinnä siellä ajetaan paikallisilla merkeillä ja Tesloilla, toki jotkut harvat premium-merkeillä.
Ne vastustivat sen takia koska tuottavat autoja siellä ja tuovat EU:n mutta nyt ei kannata.No tiedotusvälineiden mukaan saksalaiset autotehtaat kovasti näitä vastustivat ja syynä se, että pitävät kiinaa itselleen tärkeänä markkinana ja pelkäävät vastatoimia.
Tätä en tiennytkään pl. Volvo, joka ei saksalainen ja on varmaan aivan kusessa noiden tullien kanssa.Ne vastustivat sen takia koska tuottavat autoja siellä ja tuovat EU:n mutta nyt ei kannata.
Onhan moni valmistaja tuonne Kiinaan siirtänyt tuotantoaan ja nyt EU rehvastelee että kuinka Kiinan valtio tukee valmistajia ja aiheuttaa hallaa.Tätä en tiennytkään pl. Volvo, joka ei saksalainen ja on varmaan aivan kusessa noiden tullien kanssa.
Joo. Enkä usko, että noi linjat tulevat sieltä mihinkään siirtymään. Kustannus sellaisen pystyttämisestä + tuotantokulut kiina vs eurooppa kääntänevät edelleen vaaan Kiinan suuntaan. Kuluttajillehan tämä näkyy niin, että hinnat nousevat. Ja valmistajille niin, että taas myydään hetken aikaa vähän vähemmän autoja tai niitä myydään aiempaa pienemmällä katteella.Onhan moni valmistaja tuonne Kiinaan siirtänyt tuotantoaan ja nyt EU rehvastelee että kuinka Kiinan valtio tukee valmistajia ja aiheuttaa hallaa.
Eivät taida muistaa kuinka EU:ssa myös oli tukia ja osassa maissa aika isotkin.
Pohjalla jo ennestään 10% tullia, uudet sen päälle.Lienee typo tuossa tekstissä, Teslan tulli on 20,8%.
Kaavalla 58 000/1,24/1,1 = n.42 500Siis se tulli on jo nyt 10% ja siihen päälle tulee 20,8% lisää huomisesta lähtien. Sitten päälle alvit.
Jos auto maksaa tällä hetkellä 58k ilman lisävarusteita niin ilman alvia ja tullia se on 43300e karkeasti, tästä 20,8% lisätulli on about 9000e.
Kaavalla 58 000/1,24/1,1 = n.42 500
ALV peritään myydessä. Tulli peritään maanhantuodessa.Maksetaanko alvit tullatusta hinnasta vai tullittomasta hinnasta? Jos tullatusta niin sitten menee juuri noin.
Kaikkihan on mahdollista, mutta jotta Teslan kate Model 3 RWD:ssä pysyisi samassa tämän väliaikaistullin aikana, pitäisi sen hinta olla 41990€/1,24/1,10*1,308*1,24=~49930€. Kaikki tämän alle ja kate kärsii. Jos hinta pidetään samana niin Teslalle päätyy jokaisesta Model 3 RWD:stä tullit ja alvit siivottuna ~4800€ vähemmän, joka on n. 17% nykyisestä ja kun tietää Tesla keskimääräisen bruttokatteen (joka on tässä edullisimmassa mallissa todennäköisesti vielä matalampi) niin ei näiden myynti mitään hirveän hyvää liiketoimintaa sitten ole. 3k€ korotuskin jättää vielä ~3000€ (~10%) loven Teslalle päätyvään summaan, joten tuskin tätä mitenkään subventoidulla korkotarjouksella lähdetään kompensoimaan jollei ole ihan pakko.
Positiivisia merkkejä kohoavista myynneistä. Jos/kun tuo tämän vuotinen 2 miljoonan rajapyykki ylittyy teslalla voidaan ensi vuodelle odottaa yli 20% myynnin kasvua kun tänä vuonna jäätäneen alle 10% nousuun. Onhan noita uusiin Highlandeihin jo tullut Kiinaan hyvää korkokampanjaa niin veikkaan q4 viimeistään Suomeen.Model 3 on aika tuore ja sille on yhä 4,98% korko. Ainut miksi pitäisi laskea korkoa on saada kasvatettua myyntiä mutta tänä vuonna ei tehdä autoilla ainakaan kovaa myyntiä.
Saksaan olisi ollut hyvä luoda/tehdä linjasto Model 3 refresh aikaan.
Tesla puristaa valmistuskustannuksia alaspäin mutta kuten tiedät varmaan itsekin, niin ovat nyt tasoittaneet myynthintaa, että ei tulisi enää näitä isoja aleja jne. Koska halutaan alkaa pitämään kiinni katteessa jne.Tuon mukaan tullit olisivat alentumassa teslalle. Kaikkihan lähti liikkeelle ylipäänsä että on mahdollista hintojen nousuun 3 osalta eli ei suoraan torpattu, että nousee varmasti. Xpeng ja nio jo ilmoittivat että hinnat pysyvät EUssa ennallaan. Joka vuosi Tesla puristaa valmistushintaa alemmas ja mikä tuo lisätulli tulee aikanaan olemaan niin voi käydä että hinta jumahtaa paikalleen. Joka tapauksessa pysyn ennemmin siinä 500€ korotuksessa kuin 5k. Toinen seikka on longrangen isompi kate niin voi olla todennäköisempää että perffiin/longrangeen pieni päivitys hinnassa ylemmäs ja karvalakkiin lyödään isompaa lisähintaa.Tesla Shanghai plant received EU inspectors, which could lead to lower duty, report says
Such an inspection could lead to Tesla receiving a lower duty than the average of 21 percent, as only individually verified producers receive their own duty, Politico said.cnevpost.com
Ai 2 miljoonaa? Oletko seurannut miten myynti vetää?Positiivisia merkkejä kohoavista myynneistä. Jos/kun tuo tämän vuotinen 2 miljoonan rajapyykki ylittyy teslalla voidaan ensi vuodelle odottaa yli 20% myynnin kasvua kun tänä vuonna jäätäneen alle 10% nousuun. Onhan noita uusiin Highlandeihin jo tullut Kiinaan hyvää korkokampanjaa niin veikkaan q4 viimeistään Suomeen.
Tulevaisuus häikäisee niin paljon että pakko pitää aurinkolaseja yötä päivää. Onhan nuo toki eri autoja ja puhaltimetkin olivat eri valmistajilta.Tähän kaipaisi taas vähän niitä anti-teslalaseja.
Toki Ohmin lain mukaan isommalla jännitteellä saadaan siirrettyä enemmän tehoa samalla virralla/häviöillä, mutta se ei liity mitenkään siihen miten puhallin halutaan toteuttaa.
Se isompi jännite ei maagisesti saa siitä puhaltimesta hiljaisempaa vaan helpottaa muita asioita jos siitä puhaltimesta halutaan tehdä isompi(hiljaisempi)
Tällä kvartaalilla odotan minimissään 530k myyntiä ja viimeinen kvartaali sitten kertoo kokonaisuuden. Kyllä voi sanoa, ettei enää tule 10k aleja vaan lähinnä 2-3k hinnan päivityksiä. Suomi on hyvin marginaali maa Teslan myynnille.Tesla puristaa valmistuskustannuksia alaspäin mutta kuten tiedät varmaan itsekin, niin ovat nyt tasoittaneet myynthintaa, että ei tulisi enää näitä isoja aleja jne. Koska halutaan alkaa pitämään kiinni katteessa jne.
Ai 2 miljoonaa? Oletko seurannut miten myynti vetää?
Tähän päälle Suomessa nousee vielä alvi mikä nostaa myös hintaa.
Tällä kvartaalilla odotan minimissään 530k myyntiä ja viimeinen kvartaali sitten kertoo kokonaisuuden. Kyllä voi sanoa, ettei enää tule 10k aleja vaan lähinnä 2-3k hinnan päivityksiä. Suomi on hyvin marginaali maa Teslan myynnille.
Voihan tuo olla ylioptimaalinen arvio, mutta Kiinassa taitaa olla puolet Teslan myynnistä karkeasti. Nyt alkaa talous vetämään ja tänne se näkyy viiveellä. Q4 räjäyttää pankin oman näkemyksen mukaan taloudessa.Euroopan alustavat luvut Q2:lta ei vaan mitään räjähtävää nousua ennusta; Model Y:n myynti näyttäisi täällä tippuneen malleittain raportoivien osalta ~25% Q1:ltä, joka oli sekin jo viime vuotta heikompi. Käytännössä Q2:lla euroopan myyntiä veti kesäkuun Model 3 myynti, jossa oli varmasti osansa tällä tullipelottelulla.
831k toimitettu ensimmäisen puolikkaan aikana, saa olla kova kasvu toiselle puolikkaalle jos se 1.17m meinataan toimittaa.Positiivisia merkkejä kohoavista myynneistä. Jos/kun tuo tämän vuotinen 2 miljoonan rajapyykki ylittyy teslalla voidaan ensi vuodelle odottaa yli 20% myynnin kasvua kun tänä vuonna jäätäneen alle 10% nousuun. Onhan noita uusiin Highlandeihin jo tullut Kiinaan hyvää korkokampanjaa niin veikkaan q4 viimeistään Suomeen.
Yllättävän vähänhän noista rattivilkuista on napinaa ollut. Parilla tutulla joilla on highland kolmoset sanonut että opettelun jälkeen ihan sama onko napit vai viikset. Yhtä helppo operoida.Olisi hauska tietää, että kuinka paljon Tesla on menettänyt myyntiä viiksien poiston vuoksi suhteessa viiksien poistosta saavutettuun säästöön. Jotenkin niin järjetön uudistus kun viikset ovat olleet niin kätevät suunnanvalitsimena, vakkarin aktivointiin jne.
Yllättävän vähänhän noista rattivilkuista on napinaa ollut. Parilla tutulla joilla on highland kolmoset sanonut että opettelun jälkeen ihan sama onko napit vai viikset. Yhtä helppo operoida.
En usko, mutta tulisipa sitä käännyttyä siihen suuntaan mitä tahtoo saiko vilkkua päälle vai ei. Eli ei deal breikker. Minusta ainakin se vasen ala vilkku oli vähän vaikea painaa, oikealle helpompi, siinä oli joku "kumpu" siinä highlandin ratissa.Yllättävän vähänhän noista rattivilkuista on napinaa ollut. Parilla tutulla joilla on highland kolmoset sanonut että opettelun jälkeen ihan sama onko napit vai viikset. Yhtä helppo operoida.
Ei ainakaan tässä 2024 Model 3 Performancessa, mun viiksellisessä 2023 Y:ssä kyllä.Voihan niitä nopeuksia päivittää näytöstäkin kun täppää.
Harmillisesti mennyt tuon osalta softa isolla jalalla taaksepäin ja muutenkin menty toiminnallisuuksissa taaksepäin.
Videollahan tuo demonstroidaan ja kerrotaan 12:06Mites siinä se 'isa,' ootko koittanu ajaa ylinopeutta; kuinka häiritsevä se on ja kuinka poistetaan kitisemästä?
Paska puhetta, mutta uskon.
Molemmat sanonut että tuo viiksetön toteutus häiritsee ja ärsyttää eniten niitä ketkä ei ole rattinappi vilkkuja kokeilleetkaan saati totutelletkaan niihin.En usko, mutta tulisipa sitä käännyttyä siihen suuntaan mitä tahtoo saiko vilkkua päälle vai ei. Eli ei deal breikker. Minusta ainakin se vasen ala vilkku oli vähän vaikea painaa, oikealle helpompi, siinä oli joku "kumpu" siinä highlandin ratissa.
Y-Highlandia odotellessa, mutta saattaa olla pitkä odotus.