Zigh
Tittelitön
- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 5 084
Etupuskuri kameraa pukkaa
Toi uloke tuossa aukossa? Jos on niin on kyllä typerän alas sijoitettu. En jaksa uskoa että voi noin olla
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Etupuskuri kameraa pukkaa
Jos napsauttaa FLTP sivuilta nuo reitit auki, niin googlen näyttämästä matkasta ja ajasta lasketut keskinopeudet olisivat seuraavat. Motaripätkässäkin sisältyy muutama kilometri hidasta ajoa alussa/lopussa ja käännöksessä, mikä laskee keskinopeutta.Kesälomareissulla kun on päässyt nyt ensimmäistä kertaa suhaamaan pidempää siivua -23 mY:lla niin ainakin noille FLTPn kesätestien keskiarvokulutuksille voi kyllä viitata kintaalla. Maantieajossa 12,x kWh/100km lukemat on kyllä omalla ajoprofiililla utiopiaa ellei nyt ihan karavaanarien kanssa letkassa köröttele ja ajele alinopeutta. Alla 19" kiekot, jotka vakiovannetta kevyemmät.
Muutaman tuhannen maantieotannalla kolmella aikuisella niin 17,5 - 18,5 kWh/100km. Sitten jos tulee kovempaa sadekeliä niin about 20. Nopeus yleensä kympin yli mikä taitaa olla AP:n maksimit.
Joku FLTPtä paremmin tunteva niin onko koko maantiepätkä 80km/h aluetta?
Nyt on noussu hinnat, jokasessa tasan 1500€. Tuo ei uutta tullia riitä kattamaan, eli katteista leikattu. Mutta toisaalta myyvät ehkä vielä ennen 4.7 eurooppaan tulleita autoja, joista lisätullia ei mene. Katsotaan miten kehittyy.
Ilmeisesti Y hinnat samat? Osa kun on tuotu Kiinasta.Nyt on noussu hinnat, jokasessa tasan 1500€. Tuo ei uutta tullia riitä kattamaan, eli katteista leikattu. Mutta toisaalta myyvät ehkä vielä ennen 4.7 eurooppaan tulleita autoja, joista lisätullia ei mene. Katsotaan miten kehittyy.
Järkevämpää on vain koota sillä mantereella missä myy kuin alkaa tuollaista tekemään.Tuosta tulee mieleen oikeastaan jos ja kun EU alkaa tukemaan voimalla akkujen valmistusta vanhalla mantereella että Tesla uppaa jo valmiina olevan 4680 akkutehtaan Berliinissä uusimpaan revisioon ja sitä myöten kaikki y mallit ovat paikallisia eikä exporteja. En osaa sanoa onnistuuko tällainen esim. Highlandin kohdalla jos tuotaisiin pelkkä aihio Kiinasta ja lyötäisiin akkupaketti kiinni Euroopassa, voisi olla aikamoinen härdelli? Suunta taitaa teslallakin olla enenevissä määrin irtautua Kiinasta komponenteissa ja Tesla alkaa olla pyörillä liikkuva Samsung. Kiinan sisämarkkinat asia erikseen.
Model 3 promokuviasa ei sen kummallisempi.Toi uloke tuossa aukossa? Jos on niin on kyllä typerän alas sijoitettu. En jaksa uskoa että voi noin olla
rosterin materiaalina kyllä täysi no-go. Sisältä ruma. Olis sitä kai halvempiakin pr-keinoja voinut kehittää.
Nauhat ympärillä, mutta pitkäräpyläiset olivat kyllä jäljistä päätelleet yltäneet autoon asti. Ei ollut kovin kaunis sormenjälkineen.Sen rosterin voi itse sinistää niin saa vähän tummemman pinnan jos sellaista haluaa. No täytyy käydä paikan päällä ihmettelemässä. Saiko sitä myös hivellä tai mennä sisälle (höhö)?
Onkohan olemassa muita rosterisia autoja Cyperpunkin ja DeLoreanin lisäksi.
Sen rosterin voi itse sinistää niin saa vähän tummemman pinnan jos sellaista haluaa. No täytyy käydä paikan päällä ihmettelemässä. Saiko sitä myös hivellä tai mennä sisälle (höhö)?
Onkohan olemassa muita rosterisia autoja Cyperpunkin ja DeLoreanin lisäksi.
Huppari vai CT ?Ei saanut hipistellä, mutta sentään hupparin sai arvonnassa
Oli se tyylikkäämpi kuin ajattelin.
Samaan kategoriaan menee macanin kanssa eli kohtuu marginaalinen myynti vuositasolla alle 100k, mutta ihmettelisin suuresti ellei noita cybertruckin uudistuksia valu s/x -26 vuoteen mennessä. Hintaa saisivat kyllä viilata Suomessa 80k ja siihen päälle steer by wire, mcu4, hw5, uusi akku, etherloop, 48v sekä 800v niin olisi bang of bucket. Odotellaan rauhassa vielä tovi kun taitaa olla muita kiireitä.Viitaten tähän TM juttuun, niin on hieman ihmeellistä miksi eivät tee ihan uutta ässää tai äksää. Tuo pikku hiljaa viilaaminen on tuhoon tuomittu polku.
Sama kohtalo on kolmosella ja yyllä jos auto ei uudistu oikeasti tietyllä frekvensillä.
( highland oli facelift + ). Nyt on kolmisen vuotta aikaa saada aikaan uusi kolmonen tai myynti kyykkää kunnolla.
Eniten tämä ongelma kolahtaa nykyisiin tesla kuskeihin, kuka halua vaihtaa autonsa liki samnalaiseen uudestaan. Automallin elinkaari on se about 7-8 vuotta jossa yksi facelift välissä.
Eikö juuri S ja X sekmentissä olisi varaa tehdä niitä innovatiivisiä ratkaisuja joilla Tesla aikoinaan valloitti maailman. Nitä on turha yritää tehdä kustannustehokkaseen kolmosen tai Yyhyn.
Ihmettelen. Vai onko pyyhe heitetty kehään isommassa segmentissä ?
Tekniikan Maailma
tekniikanmaailma.fi
Uudistuksilla ei ole merkitystä jos ulkonäkö on sama. Suurin osa ei osta autoa sen ominaisuuksien perusteella. Sama pätee myös Appleen. Pieniä hiontoja siellä täällä mutta kuitenkin ulkonäkö uudistetaan 2v-3v välein.Samaan kategoriaan menee macanin kanssa eli kohtuu marginaalinen myynti vuositasolla alle 100k, mutta ihmettelisin suuresti ellei noita cybertruckin uudistuksia valu s/x -26 vuoteen mennessä. Hintaa saisivat kyllä viilata Suomessa 80k ja siihen päälle steer by wire, mcu4, hw5, uusi akku, etherloop, 48v sekä 800v niin olisi bang of bucket. Odotellaan rauhassa vielä tovi kun taitaa olla muita kiireitä.
Tämä lienee se yksi oppi jonka Tesla voisi vanhoilta valmistajilta ottaa käyttöönsä, jos eivät muusta niin välitä.Uudistuksilla ei ole merkitystä jos ulkonäkö on sama.
Itselläni tämä polku johti BMW:n rattiin;Tästä taisin huomauttaa jo varmaan pari vuotta sitten. Ei kukaan halua uutta autoa joka näyttää lähes täsmälleen samalta kuin naapurin Penan 6v vanha kaara.
Ihminen on turhamainen.
Taitaa se aika pitkälti olla heitetty. S:n ja X:n myynti on kovin heikkoa ja täysin uudistettuja versioita ei ole tulossa pitkään aikaan.Vai onko pyyhe heitetty kehään isommassa segmentissä ?
Onko Brembon jarrut vai otettu jotkut halvimmat?
Olisi kyllä hyvä. Mutta jäi vähän epäselväksi oliko tuo vain twiittaajan henkilökohtaista spekulaatiota vai perustuiko johonkin sisäpiiritietoon.Nytkö se nappi akunesilämmitykselle sitten tulee:
Spekulaatiota.Olisi kyllä hyvä. Mutta jäi vähän epäselväksi oliko tuo vain twiittaajan henkilökohtaista spekulaatiota vai perustuiko johonkin sisäpiiritietoon.
Tästä voi olla oikeutetusti montaa mieltä, että mitä S:n ja X:n ”pitäisi” olla.Taitaa se aika pitkälti olla heitetty. S:n ja X:n myynti on kovin heikkoa ja täysin uudistettuja versioita ei ole tulossa pitkään aikaan.
Toisaalta noiden kalliimman hintaluokan autojen myynti on niin pientä, että ei taida niiden kehittäminen Teslaa / Muskia kovin paljoa kiinnostaa. S:ää ja X:ää pitäisi uudistuksen yhteydessä kehittää selvästi nykyistä halvempaan hintaluokkaan, tuohon 3 ja Y yläpuolella olevaan segmenttiin, eli 70-85ke hintaluokkaan, jossa kohtuullisesti vielä olisi kysyntää. Tuossa 100ke hintaluokassa eivät kyseiset autot ole nykyisin lainkaan kilpailukyisiä.
Joo, soratietä (=murske) tulee myös ajettua, niin Hankook varmaankin juuri siitä ottanut osumaa, kun on painava autokin.Kuljettelin yhtä asiakasta jolla oli samoja vikoja oman LR:än kanssa kuin sonulla @IFLT_ITG Hankookit ei kestä sepeliä sivuteiden päällysteenä. Ratkaisuksi tuli Michelin Crossclimate 2.
Tuli ajankohtaiseksi LR Y:ssä kesärenkaiden uusinta. Yksi originaali Hankook puhkesi jo aiemmin, sain siihen hommattua vähän ajetun tilalle. Nyt meni toisesta renkaasta sitten runko p*skaksi, täristi koko autoa jännästi niin, että ilmeisesti takaluukku liikkui sen verran, että tuli paineen vaihtelusta kabiiniin todella ärsyttävä jumputus - -en keksi oikeaa sanaa sille. Samaa ilmiötä kait ollut Y:ssä, jos takaluukun sovitus ei ole ollut kohdillaan.
Noin 32tkm noissa Hankookeissa ja aika silestonet jo alkoivat olla.
Meinasin samoja hankkia uusiksi renkaiksi, mutta kun jo 2 meni rikki, niin ajattelin kokeilla jotain muuta. Ja oli pakko saada auto about heti ajoon, niin ei voinut alkaa tilailemaan maailmalta. Rengasliikkeessä oli hyllyssä Continental Ultracontact NXT:tä Y:n 19" koossa. Sellaiset sitten alle. Kallista kyllä.
Mutta mielestäni auto on parempi ajaa ja hiljaisempi (moottoritiellä erityisesti) kuin uutena.
Mitä porukka on vaihtanut kesärenkaaksi akup Hankookien jälkeen? Parempi / huonompi?
Tuota NXT continentalia voin lyhyellä kokemuksella suositella, jos hinta ei ole este. Saa nähdä kestävätkö kauemmin, kuin Hankook .. pitäisi kuulemma kestää.
(edit, niin tuo NXT on "EV compatible" mitä ikinä sitten tarkoittaakaan käytännössä)
Pk seudulla autodetailing.fi on teslojen suosiossa.Ostin Teslalta käytetyn tuontiässän ja kaipaisin vinkkejä kunnossapitoon. Vaikka auto on vuosimallia 2018, niin maalipinta on viimosen päälle siistissä kunnossa ja pitäisin sen mielellään sellaisena. Olisiko syytä laittaa roiskeläppiä ja ppf-teippauksia pahimpiin kohtiin tänne meidän teille? Onko suositella jotain paikkaa pk-seudulla jossa saisi teetettyä em. hommat "käytettyyn autoon sopivalla tasolla" vai saako nuo yleensä itse taiteiltua? Jotain muita temppuja mitä kannattaisi tehdä tai tietää?
Talvirenkaiksi kanssa otan suosituksia vastaan. 21" vanteet sain tingattua mukaan kun tuli muuten yksillä renkailla, mutta saatan joka tapauksessa vaihtaa ne 19" niin selviää kumien kanssa vähän halvemmalla ja saa aavistuksen lisää rangea.
Nytkö se nappi akunesilämmitykselle sitten tulee:
Q6 (ja Macan) varmaan siivoaa loputkin Teslan markkinat tuolla S/X-sektorilla. Teslan pitäisi ottaa S:stäkin pari kymppiä hinnasta pois, niin osuisi paremmin lokeroonsa.
Harvemmin sitä isoja SUV:ta kääpiöksi on sanottu, mutta kukin tyylillään. Jos 10-15 cm isompi pituus on merkitsevä kriteeri (ei ole ), niin ostajat nappaavat sitten EQE:n tai i5:n. S/X olivat jo henkihieverissä ennen CT:tä. Nyt kun kaikilla pääkilpailijoilla on hyvä tuotos hinta&koko&laatuluokkaan, niin pelkällä brändillä ja saatavuudella ei kovin pitkälle pötkitä.Noi nyt vaan on kääpiöautoja verrattuna S/X:ään.
S/X myynti on varmasti vähentynyt ainakin Jenkeissä Cybertruckin vuoksi, ovat samassa hintaluokassa ja ekologisessa lokerossa. CT on vaan uudempaa tekniikkaa.
Harvemmin sitä isoja SUV:ta kääpiöksi on sanottu, mutta kukin tyylillään. Jos 10-15 cm isompi pituus on merkitsevä kriteeri (ei ole ), niin ostajat nappaavat sitten EQE:n tai i5:n.
Vähän hankala vetää johtopäätöksiä yhdestä ajosta. Jos kuski halusi ajaa noin, tai ei osannut ajaa paremmin? Varmaan enemmänkin kuskista kun autosta kiinni?Ajelin tänään tuollaista mutkittelevaa ja kumpuilevaa maalaistietä Y:n perässä. Ihmettelin että miksi meno on ikäänkuin hirmuista kuminauha-ajoa. Välillä mennään ja sitten menään hiljaa.
Perässsä ajellessa tuli mieleen että voiko vauhdin heiluminen johtua siitä että tesla käyttää yhden polkimen ajoa ja energiaa otetaan talteen kun poljinta nostetaan esim mutkan kohdalla. Oma kulkine heittää taas herkästi vapaalle kun poljinta nostaa ja rullailee eteenpäin ilman suurempaa hidastumista.
Voiko tuossa olla perää vai kuvitelenko vain ? Oli tälläisellä rullailevalla polttiksen rasittava ajalla perässä kun piti hakea jarrua aivan turhaan joka välissä. Ja joo, aika vittumaisena perskärpäsenä varmaan olin
Ulkonäön ehdoilla nuo on tehty. Pitkä nokka syö sisätiloja. Ja ehkä isoin asiakaskunta ei ole takapenkkien tilantarpeesta niin kiinnostunut.Macan EV ja Q6 ovat Model Y:n kokoisia, mutta sisältä ahtaampia. Model X on n. 25 cm pidempi kuin nuo.
Huomasin vaan että Y hidastui paljon enemmän kuin oma kippo mutkien ja nyppylöiden kohdalla jossa varman molemmat nostivat jalkaa kaasulta.Vähän hankala vetää johtopäätöksiä yhdestä ajosta. Jos kuski halusi ajaa noin, tai ei osannut ajaa paremmin? Varmaan enemmänkin kuskista kun autosta kiinni?
Kyllähän Y:ssä voi säätää polkimella tehoa/regeniä todella tarkasti kuten haluaa. Ehkä sitten kokematon kuski ei osaa ihan oikein käyttää poljinta? Onhan se toki erilaista ajamista kuin autolla joka vaan rullailee, vaatii hetken totuttelun.Huomasin vaan että Y hidastui paljon enemmän kuin oma kippo mutkien ja nyppylöiden kohdalla jossa varman molemmat nostivat jalkaa kaasulta.
Kaasulta ? Sähkiksissä sähköltä vai mikä hyvä termi ?
Ei, siellä on vaan epävarma/huono kuski. Noita on loma-aikana tiet täynnä .. rajoituksesta riippumatta 64-94 kmh todellinen nopeus. Usein nainen ratissa. Nopeus riippuu siitä, kuinka kapealta tie näyttää (ts yhtä leveä) mutta että kuinka kaukana puut ovat.Ajelin tänään tuollaista mutkittelevaa ja kumpuilevaa maalaistietä Y:n perässä. Ihmettelin että miksi meno on ikäänkuin hirmuista kuminauha-ajoa. Välillä mennään ja sitten menään hiljaa.