Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 100
Itsekin tuota odottelen, että saavat ulos ennen vuoden vaihdetta APlle helpotusta.
Juu, meillä vielä ens vuosi tarkoitus tällä 12/2015 S mallilla ajella. Sit uudempi X tai S alle, jospa siihen mennessä softa toimii paremmin.

Kolmonen ei ole vaihtoehto ja Y on ruma ni S ja X on ne mihin ipanoiden kans ahtaudutaan jatkossakin :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 705
Omaan silmään osui ainakin:
- 7:05 jarruttaa viime hetkellä voimakkaasti stop-merkin vuoksi ja jää siihen seisomaan, kunnes kuljettaja käskee autoa jatkamaan, minkä jälkeen kiihdyttää tooooodella hitaasti
- 8:52 ajaa suoralla tiellä sulkuviivan yli kohti vastaantulevaa liikennettä
- 9:10 lipuu toooodella hitaasti stop-merkille, vasemmalta tulijaa harmittaa
- 10:00 yrittää vaihtaa vasemmalle kääntyvien kaistalle jo edellisessä risteyksessä
- 10:35 jää kolmen auton mitan päähän edellisestä liikennevaloissa, ei meinaa lähteä vaikka valo on vihreä
- 12:40 jälleen etenee toooodella hitaasti valo-ohjatussa risteyksessä ilman yhtään väistettävää
- 13:55 meinaa ajaa suoraan keskisaarekkeelle liikenneympyrässä
- 14:05 poistuu liikenneympyrästä vilkuttamatta
- 14:18 kiemurtelee pitkin kaistaa
- 14:30 jälleen todella hidas käännös, kuski kiihdyttää
- 16:25 ei osaa päättää, mille kaistalle ryhmittyisi
- 18:00 kuski joutuu kiihdyttämään valoista
- 18:10 käännös leveäksi
- 18:30 vilkuttaa oikealle, kääntyy vasemmalle
- 18:50 jälleen kuski käskee autoa menemään
- 21:48 hidastaa 60 mph -alueella ja vaihtaa kaistaa ilman vilkkua
- 22:05 töksähtävä pysähdys kaukana stop-merkistä ja auto ei edes yritä jatkaa, vaan pyytää kuskia kertomaan milloin voi mennä
- 22:40 hidastaa jälleen 60 mph -alueella ilman vilkkua satoja metrejä ennen käännöstä

Lisäksi kuski kommentoi monessa kohdassa jotakin, mutta en nähnyt videolta mistä on kyse. Ehkä yllättäviä jarrutuksia.
Kuulostaa perus suomalaiselta autoilijalta, ainoastaan alinopeus vasemmalla kaistalla motarilla puuttuu
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
271
Omaan silmään osui ainakin:
- 7:05 jarruttaa viime hetkellä voimakkaasti stop-merkin vuoksi ja jää siihen seisomaan, kunnes kuljettaja käskee autoa jatkamaan, minkä jälkeen kiihdyttää tooooodella hitaasti
- 8:52 ajaa suoralla tiellä sulkuviivan yli kohti vastaantulevaa liikennettä
- 9:10 lipuu toooodella hitaasti stop-merkille, vasemmalta tulijaa harmittaa
- 10:00 yrittää vaihtaa vasemmalle kääntyvien kaistalle jo edellisessä risteyksessä
- 10:35 jää kolmen auton mitan päähän edellisestä liikennevaloissa, ei meinaa lähteä vaikka valo on vihreä
- 12:40 jälleen etenee toooodella hitaasti valo-ohjatussa risteyksessä ilman yhtään väistettävää
- 13:55 meinaa ajaa suoraan keskisaarekkeelle liikenneympyrässä
- 14:05 poistuu liikenneympyrästä vilkuttamatta
- 14:18 kiemurtelee pitkin kaistaa
- 14:30 jälleen todella hidas käännös, kuski kiihdyttää
- 16:25 ei osaa päättää, mille kaistalle ryhmittyisi
- 18:00 kuski joutuu kiihdyttämään valoista
- 18:10 käännös leveäksi
- 18:30 vilkuttaa oikealle, kääntyy vasemmalle
- 18:50 jälleen kuski käskee autoa menemään
- 21:48 hidastaa 60 mph -alueella ja vaihtaa kaistaa ilman vilkkua
- 22:05 töksähtävä pysähdys kaukana stop-merkistä ja auto ei edes yritä jatkaa, vaan pyytää kuskia kertomaan milloin voi mennä
- 22:40 hidastaa jälleen 60 mph -alueella ilman vilkkua satoja metrejä ennen käännöstä

Lisäksi kuski kommentoi monessa kohdassa jotakin, mutta en nähnyt videolta mistä on kyse. Ehkä yllättäviä jarrutuksia.
No löysit sieltä paljon virheitä ja katsoin nyt koko pätkän paremmin läpi. Mainitsemasi virheet ihmisen lähes virheettömään ajosuoritukseen verrattuna löytyi. Monilta osin nuo hidastelut (joita en pidä pahana) ovat myös arkipäivää ihmisen kuljettamaan autoon verrattuna. Mieleeni tuli paikoitellen autokoulun auton varovainen meno.

MUTTA, mitä tulee noihin hitaisiin lähtöihin, hitaisiin käännöksiin tai ylimääräiseen varovaisuuteen ylipäätään, niin en olisi noista kauhean harmissani ainakaan itse. Helppo on välillä painaa kaasua ja saada auto ripeämmin liikkeelle esim tyhjässä risteyksessä jne.

Harmillisina pidän tuota keskiviivan päälle menoa, kiertoliittymässä oikaisua, virheellistä vilkun käyttöä jne. Nuo virheet korjaamattomina voi aiheuttaa kolarin tms.

Mutta kun taas otetaan huomioon, että auto ajoi tallenteesta suurimman osan ajasta ja noita ikäviä virheitä sattui muutamia (kaikki virheet mahtuvat ajallisesti alle minuutin kokonaisaikaan yhteenlaskettuna?!), niin kyllä minä ottaisin autooni mielelläni jo tuon tasoisen softan. Tallenteessa auton suoritustaso olisi minun näkökulmasta todella mainio lisä autoiluun.

Toki kuljettaja on vastuussa koko ajan ja on velvollinen puuttumaan ajamiseen, mutta minulle tuo ei olisi ongelma. Ymmärrän toki henkilöitä, jotka odottavat täysin itse ajavaa autoa. Täälläkin on moni haaveillut autosta, joka ajaa kuskin voidessa keskittyä Netflixin katseluun.
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
459
Jos autoon ei voi luottaa, niin silloin automaattiajamisesta ei ole ainakaan itselleni mitään iloa. Moottoritiellä tms. jossa riittää normi ajaminen (kaistanvaihtoineen), ei ylimääräisiä jarrutuksia ja automaattisesti oikealle rampille olisi itselleni oikein riittävä ja Tesla näistä käsittääkseni suoriutuu ihan jees. En tiedä kuinka näppärästi saa reitittämään uudestaan jos liittymä on suljettu ja sen voisi merkitä että ei mennä tuosta (jota ominaisuutta joskus vuosia sitten olisi Ranskassa kaivannut kun kyllä se navigaattori jossain vaiheessa uskoo mutta pitää ymmärtää milloin se uskoo).

Tuollainen huono kuski -taso ei tavallisessa liikenteessä ole oikein järkevä vaihtoehto.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
524
Katsoin tuota @Tommy Goldfish jakamaa videota nopeasti sieltä täältä, enkä ymmärrä miten fsd:n käyttö esim noilla teillä sekoittaa liikennettä?
Lähes jokaisessa FSD-videossa on jatkuvasti ongelmia ryhmittymisessä (jää liian kauas), sulkuviivojen noudattamisessa, vilkuttamisessa, todella varovaiset lähdöt ja liikkeet, lisäksi käännöksissä mennään välillä vähän miten sattuu leveänä tai kanttareiden päältä. On niitä hyviäkin hetkiä, mutta vielä tekemistä riittää ja varmaan olisi hyvä olla autossa jotkut tarrat tai kolmio perässä, että beta-testataan. Suomessa FSD on käytännössä sama kuin AP, joka ihan näppärä pitkillä matkoilla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
288

Spekulaatio käynnissä että onko 2021 M3 valopäivitys "matrix ledeillä". Toivottavasti!
Se kuitenkin on varmaa että valot on uuden malliset "2021" mallissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 173
No niin no. Tässä tapauksessa kuuntelen mieluummin niitä, joilla on omia kokemuksia asiasta.



Minulle tämä taso autopilotista sopisi tässä kohtaa ihan hyvin.:):thumbsup:
Teslan kohdalla ongelma vain on se että havaintojeni perusteella nämä "omat kokemukset" eivät aina ole Teslailijoilta ihan täysin rehellisiä, tai sitten ostajakunta on niin täysin eri kaliiberia kuin perinteisten polttomoottoriautojen ostajat että vaatimustaso on aivan jotain muuta koska näkemykset monista asioista ovat lähestulkoon päinvastaiset. Olen S ja X -versioita jonkun verran ajellut, mm. yhden hain Hollannista ajamalla Travemünden satamaan eli pidempiäkin roadtrippejä on muutama takana. Voisin sanoa jotain mitä moni muukin on sanonut, mutta nämä on torpattu aina "vääräuskoisten" panetteluna tai vastaavasti katsottu sormien läpi koska Tesla nyt vaan on uus ja kokematon autovalmistaja. Tällaisen väittelyn käyminen on aivan turhaa ja toivotonta jos mitään negatiivista ei haluta / suostuta näkemään.

Henkilökohtainen mielipide on että haluaisin teslan tarjoavan voimalinjaa jollekin oikealle autovalmistajalle joka voisi perinteisen konservatiiviseen tapaan rakentaa ympärille laadukkaan ja viimeistellyn kokonaisuuden ilman järjetöntä hypettämistä ja kulttimaisen kokonaisuuden luomista. Edullinen konsti tällaiseen voisi olla hyödyntää jotakin aiemmin olemassa olevaa automallia vaikka tehtaan tekemänä "conversion kittinä".
 

varakreivi de Valmont

cunning linguist
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 080
Tällä hetkellä ap 2ja 3 tekee sekona haamujarrutuksia. Kantsii katsoa tesla Björkin video aiheesta, ajanut aika paljo kilsoja ni tietää mistä puhuu.

Myös facen tesla ryhmässä aika moni kypsä jo haamujarrutuksiin , vain kovimmat fanit jaksaa inttää vastaan.

Uusi softa voi tuoda valoa tunneliin.
FSD betan perusteella voisi kuvitella, että perus-AP olisi aika helppo saada jatkossa virheettömäksi. Toisaalta nyt ei ole selvää, onko HW3:n kehityksestä hyötyä esim. HW2.5-autoille. Ainakaan liikennemerkkien lukemista ei ole backportattu, ja vähän sellainen ilkeä aavistus on, että 2.x jää väliinputoajaksi.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 100
FSD betan perusteella voisi kuvitella, että perus-AP olisi aika helppo saada jatkossa virheettömäksi. Toisaalta nyt ei ole selvää, onko HW3:n kehityksestä hyötyä esim. HW2.5-autoille. Ainakaan liikennemerkkien lukemista ei ole backportattu, ja vähän sellainen ilkeä aavistus on, että 2.x jää väliinputoajaksi.
2,5 autot pätsätään 3.0 raudalle. Ainakin jos FSD on ostettuna saa ilmaiseksi rautapäivityksen.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 100
Teslan kohdalla ongelma vain on se että havaintojeni perusteella nämä "omat kokemukset" eivät aina ole Teslailijoilta ihan täysin rehellisiä, tai sitten ostajakunta on niin täysin eri kaliiberia kuin perinteisten polttomoottoriautojen ostajat että vaatimustaso on aivan jotain muuta koska näkemykset monista asioista ovat lähestulkoon päinvastaiset. Olen S ja X -versioita jonkun verran ajellut, mm. yhden hain Hollannista ajamalla Travemünden satamaan eli pidempiäkin roadtrippejä on muutama takana. Voisin sanoa jotain mitä moni muukin on sanonut, mutta nämä on torpattu aina "vääräuskoisten" panetteluna tai vastaavasti katsottu sormien läpi koska Tesla nyt vaan on uus ja kokematon autovalmistaja. Tällaisen väittelyn käyminen on aivan turhaa ja toivotonta jos mitään negatiivista ei haluta / suostuta näkemään.

Henkilökohtainen mielipide on että haluaisin teslan tarjoavan voimalinjaa jollekin oikealle autovalmistajalle joka voisi perinteisen konservatiiviseen tapaan rakentaa ympärille laadukkaan ja viimeistellyn kokonaisuuden ilman järjetöntä hypettämistä ja kulttimaisen kokonaisuuden luomista. Edullinen konsti tällaiseen voisi olla hyödyntää jotakin aiemmin olemassa olevaa automallia vaikka tehtaan tekemänä "conversion kittinä".
Varmasti näitäkin on jotka vääristelee.

Mutta ihan rehellisesti pyrin ainakin itse meidän 85D mallista kertomaan kokemuksia.

Nyt jo 45 tuhatta ajettu itse ja mittarissa 245+ tuhatta menossa. Edellisiä autoja ollut skoda octavia, toytota prius plus, bmw 520D F10. Tuossa järjestyksessä.

Laatu on mielestämme hyvä, paneelit istuu nätisti sisutan laatu ei ihan hirveästi bemarille häviä. Toki ihan samaan ei päästä mutta ero on meidän mielestä suht pieni, muovit ehkä bemmissä selkeästi ne laadukkaammat.

Melun suhteen S on ihan yhtä hiljainen.

Ajettavuus on todella hyvä, ilma alusta ja paino sekä pitkät akselivälit tekee menosta vakaata ja rauhallista.


En keksi mitään ärsyttävyyksiä, kuitenkin perheen ainut auto niin voin vain todeta että arki sujuu ja vaivatonta on ollut meno.

-Edit- softa toimii nykyään hyvin, ei ole aikohin ollut bootin tarvetta tai muuta hämärää.
AP1 ajaelee hienosti ja myös vakkari pelaa ku junan vessa -> itselle tärkeitä koska oikean jalan vamma tekee ilman apua ajamisesta tuskaa pidemmällä matkalla.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
524
Taitaa vaan kestää pätsäyksessä sen verran että kerkeää auto vaihtua ennen kuin raudan saa :rolleyes: No seuraava omistaja kiittää (aikanaan)
Elon twiittaili pari kuukautta sitten, että USA:n ulkopuoliset pätsäykset aloitetaan "soon". Tiedä mitä seki sitten tarkoittaa... Tosin ei sitä tiedä myöskään koska toi nykyinen FSD-ohjelmistokin tulee EU-alueelle, lait ja regulaatiot kun ovat niin erilaisia. Ehkä joskus 2025 täälläkin suhaa jotain level 4 autonomian autoja. Itselle lähinnä riittää, että auto on kiva ajaa, sähkö tulee töpselistä ja auto ei leviä alle. Kaikki muu hömpötys on bonusta. :)
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 163

Eka lähti lasikatto lentoon ja nyt nollapelti. Toki syynä lienee kiinalainen kuski kuten näissä tapauksissa kun vetarit alkaa inisemään.

Edit. Taitaa olla joku katto tjsp.
Edit2. Model S ja katto.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 283

Eka lähti lasikatto lentoon ja nyt nollapelti. Toki syynä lienee kiinalainen kuski kuten näissä tapauksissa kun vetarit alkaa inisemään.

Edit. Taitaa olla joku katto tjsp.
Edit2. Model S ja katto.
Hienoja autoja ja laatu hyvä. Kuinkahan monta tapausta on jäänyt dokumentoimatta julkisesti, kun osia irtoilee ajaessa kuten tuossa, ja M3 takapuskurit sateessa. Onneksi asiakkaat ovat tyytyväisiä.

Sitten tuli mieleen, miten CT:n ennakkotilaajat ovat saaneet rahoja takaisin. Vai tuleeko koko vehjettä ikinä edes markkinoille. Intiassahan oli ongelmia M3 kanssa kun syystä tai toisesta sinne ei kait tuota premiumia toimitettu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 619
Hyvähän se teslan on 3rd party shoppeja syyttää, kun viralliseen huoltoon ei saa aikoja, kun ovat ihan tukossa...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 283
Hyvähän se teslan on 3rd party shoppeja syyttää, kun viralliseen huoltoon ei saa aikoja, kun ovat ihan tukossa...
Mihin nyt viittasitkaan, mutta virallisia huoltoja ei esim. suomessa ole kuin 2 kpl? Sitten autot pitkin pitäjiä, niin melkoista reissaamista. Jos mulla olisi tuollainen romu, niin lähimmät huollot löytyisi 200-300km päästä ja sekin olisi jonkunlaisen ideologian tai fanituksen takia aivan liikaa, jo ihan logistisista syistä.

Ferrarin tai Lamborghinin saisi kai huollettua samoilla kilsoilla, mutta harraste ja käyttöauto onkin sitten eri juttu. Enkä omista fefeä tai lamboa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 163
Hienoja autoja ja laatu hyvä. Kuinkahan monta tapausta on jäänyt dokumentoimatta julkisesti, kun osia irtoilee ajaessa kuten tuossa, ja M3 takapuskurit sateessa. Onneksi asiakkaat ovat tyytyväisiä.

Sitten tuli mieleen, miten CT:n ennakkotilaajat ovat saaneet rahoja takaisin. Vai tuleeko koko vehjettä ikinä edes markkinoille. Intiassahan oli ongelmia M3 kanssa kun syystä tai toisesta sinne ei kait tuota premiumia toimitettu.
CT osalta muutos tulee EU malliin ainakin. Porukka ei suurimmaksi osaksi Peru vaan haluavat CT tapaista autoa vaikka se muuttuukin mutta eivät tiedä millaiseksi. Usassa ehkä jotain muutosta tulossa.

Ja kohta pitäisi ekat uudet refresh mallit olla asiakkailla. Odotan uutisia mikä on laatu.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 163
Jenkeissä takaisinkutsu Model X koska saattaa lähteä kattilasta irti ja onkin lähtenyt.

Model Y ohjaustanko irtoaa ja se myös.

Sama vika myös M3 ja MS mutta niitä ei takaisinkutsuta. Epäilen että tulee Suomessakaan.

Tesla ei tietenkään myönnä vikaa olevan.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 705
Jenkeissä takaisinkutsu Model X koska saattaa lähteä kattilasta irti ja onkin lähtenyt.

Model Y ohjaustanko irtoaa ja se myös.

Sama vika myös M3 ja MS mutta niitä ei takaisinkutsuta. Epäilen että tulee Suomessakaan.

Tesla ei tietenkään myönnä vikaa olevan.

Toiset merkit lähettää takaisinkutsun 12v vanhoihin autoihin, korjaa ne ja saat sijaisauton käyttöön ja auto palautetaan vielä pestynä ja pahoitellaan perään että tuli tehtyä tälläinen moka ja että siitä aiheutuu vaivaa asiakkaalle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 076
Model S:n ja X:n hinnat nousevat hivenen EU:ssa:

Electrek: Tesla increases prices on next EU batch of Model S and Model X —sparking refresh rumors

Tesla owners across Europe are reporting that the automaker updated its online configurator with an important price increase across the board.

Model 3 is seeing a smaller price increase between €500 to €1,000, but Model S and Model X are seeing much larger price increases.

Prices vary in different markets, but the price of both vehicles is roughly €5,000 ($6,000 USD) more expensive after the update.

In Germany, the Model S now starts about €82,000 or the equivalent of $98,000 USD:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 215
Pieni talvinen "yön yli lataamatta" video Kanadasta. Lähinnä tuo 'valvonta' vei virtaa, jos olis jättäny sen pois niin eipä olis juurikaan vaikuttanut. Eli EV toimii/pärjää talvella, tässä tapauksessa m3.

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 215
Kaiketi lähinnä esimerkin oloisesti, että paljonko pakkasella häviää latausta ihmisellä, joka ei voi ladata esim mökillä autoaan päivään, kahteen, mutta voihan sitä muromaljansa kääntää ympäri tuostakin jos haluaa.

Kun tulee jostain vastaan muista tuotteista niin koitan muistaa liitellä tuonne yleisketjuun, koska Teslalla oli oma ketjunsa niin siksi tämä tänne.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 163
TB kävi koeajamassa uuden M3 missä tuplalasit.
Ilmeisesti lasit eivät pienentäneet ääntä juurikaan mutta epäileen syyn olevan se kun frunkin luukku ei ole tasan vaan hiukan raollaan.


Jotenkin tuli mieleen, että lasit ehkä auttavat siinä, ettei ääntä kuulu ulospäin mutta ilmeisesti muut asiat valskaa sen verran, että sisälle tulee kaikki läpi kuten ennen.
 
  • Tykkää
Reactions: Abe
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
11
TB kävi koeajamassa uuden M3 missä tuplalasit.
Ilmeisesti lasit eivät pienentäneet ääntä juurikaan mutta epäileen syyn olevan se kun frunkin luukku ei ole tasan vaan hiukan raollaan.


Jotenkin tuli mieleen, että lasit ehkä auttavat siinä, ettei ääntä kuulu ulospäin mutta ilmeisesti muut asiat valskaa sen verran, että sisälle tulee kaikki läpi kuten ennen.
Minulla ei riitä uskoa Fremontin tehtaan laadunparannukseen edes faceliftatuissa malleissa. Kiinan tehdas on ilmeisesti eri luokassa ainakin asiakastyytyväisyydellä mitattuna:
Tesla's made-in-China cars lead market in quality while US-made Tesla cars score lowest - Electrek

Tietenkään nuo eivät ole suoraan verrannollisia mutta luulisi antavan jotain osviittaa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 603
Tesla M3 uudet ajovalot. Valokuvio vähän lupailee että voisi olla jotain säätyvyyttä, mutta videon kuvaaja jostain syystä kuvasi videon sisätiloissa. Toivottavasti olisi kunnon matrixit.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 163
Tesla M3 uudet ajovalot. Valokuvio vähän lupailee että voisi olla jotain säätyvyyttä, mutta videon kuvaaja jostain syystä kuvasi videon sisätiloissa. Toivottavasti olisi kunnon matrixit.
Tuollainen ledirivi mikä näkyy kuviossa viittaisi vähän siihen suuntaan kun näkyy selkeästi miten eri ledit palaa.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
73
Minulla ei riitä uskoa Fremontin tehtaan laadunparannukseen edes faceliftatuissa malleissa. Kiinan tehdas on ilmeisesti eri luokassa ainakin asiakastyytyväisyydellä mitattuna:
Tesla's made-in-China cars lead market in quality while US-made Tesla cars score lowest - Electrek

Tietenkään nuo eivät ole suoraan verrannollisia mutta luulisi antavan jotain osviittaa.
Jep uskalsin laittaa y mallin tulemaan Saksan tehtaalta kun ei itselläkään hirveää luottoa ole made in USA teslaan. Mietinnässä oli tuo Kiinan sr+ kun laadultaan tod näk parempi verrattuna jenkeissä tehtyihin, mutta kerranhan täällä eletään ja tuo uusin akkutekniikka kiehtoo niin samahan se pistää neliveto alle kun ei takeita ole y mallin sr+ onko tulossa ja voi mennä 2022 jos tulee.
On noissa edellisissä ja nykyisissä autoissa ollu paneelikäppejä sen verran että tuskin tuo Saksan tehtaalta tullut sen kummosempi parannus on vaikka kivahan se olisi arjalaiseen tapaan mittailla työntömitalla etupihalla kesähelteellä onko saumat kohdillaan. Pääasia lähinnä tuo uuden akun pysyvä latauskurvi verrattuna nykyisiin akkuihin eli noista 150kw latureista saa täydet irti 80+% asti jolloin lataus oikeasti nopeaa (15-30min riippuen ulkolämpötilasta).
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
73
...millä pistit jo kun tehdasta vasta rakennetaan...?
Ihan Teslan sivuilla konfiguraattorilla pistin mieleiset värit yms ja 2k€ ennakkotilausmaksun ottivat. Toimitukset alkaa maalis-huhtikuussa tiedä monesko jonossa olen mutta jos toukokuulle saan niin olen positiivisesti yllättynyt.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 163
Itse en vielä näe miten hyvin Saksan tehdas tekisi. Jotenkin tuntuu, että pettymys se tulee olemaan.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
73
Itse en vielä näe miten hyvin Saksan tehdas tekisi. Jotenkin tuntuu, että pettymys se tulee olemaan.
Onhan se monelle sitä varmasti vielä pitkään, kelle osuu huonompi yksilö, kelle hieman parempi. Täydellistä en odota, kohtuullinen kelpaa. Tuo Crimson red kiehtoo värinä ja ylipäätänsä uusi maalitehtaan laatu, miten paljon parempi se on edellisiin tehtaisiin verrattuna. Tiedä vielä vaikutusta paneelikäppeihin noilla etu/taka elementeillä kun muuttuvat yhdeksi elementiksi, mutta esimakua tulossa Kiinasta ensi kuussa. Isoin parannus mielestäni kuitenkin tuo 600+ range nykyiseen 500+ toimintamatkaan yhdessä hyvällä ylläpito latausnopeudella kun näyttää seuraava trendi olevan että nuo latausasemien nopeudet nousevat 150/350 välille.
 
Liittynyt
20.10.2020
Viestejä
18
Mistä kannattaa kysellä vakuutuksia? Pohjolan "insuremytesla" heitti niin kovat pohjat, että auton ajaa sillä rahalla kerran vuodessa maalattavaksi, ja jää vielä kaljarahat. Ja tämä siis maksimibonarit + keskitykset ja muut.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 461
Mistä kannattaa kysellä vakuutuksia? Pohjolan "insuremytesla" heitti niin kovat pohjat, että auton ajaa sillä rahalla kerran vuodessa maalattavaksi, ja jää vielä kaljarahat. Ja tämä siis maksimibonarit + keskitykset ja muut.
Kannattaa soittaa, ilmeisestikin sähköautojen rekisteritiedot saavat vakuutusyhtiöiden automaatit laskemaan ihan mitä sattuu.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
73
Mistä kannattaa kysellä vakuutuksia? Pohjolan "insuremytesla" heitti niin kovat pohjat, että auton ajaa sillä rahalla kerran vuodessa maalattavaksi, ja jää vielä kaljarahat. Ja tämä siis maksimibonarit + keskitykset ja muut.
Tähän mennessä Osuuspankissa ollut halvimmat tesloihin tai ainakin edullisimmat.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 163
Kysy jokaiselta ja ota sieltä mikä sopii itselle. Liikaa vaikuttavia tekijöitä aina.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
79
Itselleni oli halvin (M3P) pohjantähti kun kävin tarjouspyyntökierroksen kaikkien vakuutusyhtiöiden kanssa. Jollekin muulle voi olla sitten halvempi muualta. Halvimman ja kalleimman ero n. 1200e/vuosi täysillä bonuksilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 076
Electrek: Elon Musk is ‘extremely confident’ Tesla will release full autonomy in ‘some jurisdictions’ next year

Tesla’s CEO answered:
To actually answer your question, I am extremely confident of achieving full autonomy and releasing it to the Tesla customer base next year.
Now Musk clarified that this is the simple answer and the regulatory landscape is more complicated.

However, the CEO did say of Tesla’s Full Self-Driving system:
But I think at least some jurisdictions are going to allow full self-driving next year.
Tesla time (c)
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 603
Alkanut omalla mökkimatkalla näkymään kauriita niin usein tiellä että olisi teslalle jo käyttöä:


Aika homma olisi ihmiskuskin reagoida samalla vauhdilla, varsinkin jos ajaa pimeässä väsyneenä. Toki vielä parempi olisi infrapunakamerat ja lämpimien kohteiden heijaste tuulilasiin.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
646
Aika homma olisi ihmiskuskin reagoida samalla vauhdilla, varsinkin jos ajaa pimeässä väsyneenä
Katsotaanko me samaa videota? Tuossahan oli aikaa vaikka kuinka ja nopeus oli alle 50km/h. Ne tilanteet missä konetta tarvitsisi peuraa väistämään onkin sitten sellaisia, että niihin tarvitaan todellakin lämpökameraa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 173
Kuski näytti saavan orgasmin. Ei tuosta oikein nyt osaa sanoa sitten juuta eikä jaata. Käytännössä vauhti ei muuttunut miksikään ja "väistö" oli laiskahko pieni kaarto vasemman kautta...?

Edit: Sarkasmitutka ei nyt ihan ollut päällä, mutta kallistun sille kannalle että Goldfishin kommentti taisi olla silkkaa vittuilua Teslaa kohtaan.
 

Miguel

genderfluid sapiosexual demisexual questioning
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
286
Oma huomio kiinnittyi kahteen kohtaan, 10sekan kohalla FSD ei huomioinut omassa datassaan mitenkään oikealle kääntyvää pihatietä, kivat sille joka sinne haluisi mennä, ja toisekseen auto sai kaikki 4mph vauhdista pois, mikä niinkin tyhmän eläimen kanssa kuin nuo sarvipäät ovat on aika mieto reagointi, eikä ehkä tollaisen ulinaorkun arvoinen suoritus
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 603
No nyt vasta katsoin tarkemmin tuon videon isolta näytöltä äänien kanssa. Vähän eri mielikuva välittyi puhelimen ruudulta.

Tosiaan enemmän olisi saanut hiljentää ja aiemmin, tosin koska vauhti oli hidas niin ehkä siksi ei reagoinut voimakkaammin kun marginaalia oli vielä hyvin? 2sek havainnosta kauriin ohitukseen tulisi kyllä suurimmalle osalle ihmiskuskeista yllätyksenä eikä ohjausliikkeet välttämättä pysyisi yhtä rauhallisina. Mutta tosissaan systeemi tarvitsisi sen infrapunan.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
256
Ehtiikö ne luvatut robotaksit tälle vuodelle? Vai onko Musk jo kerinnyt ilmoittamaan että "next year" tapahtuu taas isoja asioita.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
113 992
Viestejä
2 272 834
Jäsenet
46 207
Uusin jäsen
Natruska

Hinta.fi

Ylös Bottom