Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

TB kävi koeajamassa uuden M3 missä tuplalasit.
Ilmeisesti lasit eivät pienentäneet ääntä juurikaan mutta epäileen syyn olevan se kun frunkin luukku ei ole tasan vaan hiukan raollaan.



Jotenkin tuli mieleen, että lasit ehkä auttavat siinä, ettei ääntä kuulu ulospäin mutta ilmeisesti muut asiat valskaa sen verran, että sisälle tulee kaikki läpi kuten ennen.
 
  • Tykkää
Reactions: Abe
TB kävi koeajamassa uuden M3 missä tuplalasit.
Ilmeisesti lasit eivät pienentäneet ääntä juurikaan mutta epäileen syyn olevan se kun frunkin luukku ei ole tasan vaan hiukan raollaan.



Jotenkin tuli mieleen, että lasit ehkä auttavat siinä, ettei ääntä kuulu ulospäin mutta ilmeisesti muut asiat valskaa sen verran, että sisälle tulee kaikki läpi kuten ennen.


Minulla ei riitä uskoa Fremontin tehtaan laadunparannukseen edes faceliftatuissa malleissa. Kiinan tehdas on ilmeisesti eri luokassa ainakin asiakastyytyväisyydellä mitattuna:
Tesla's made-in-China cars lead market in quality while US-made Tesla cars score lowest - Electrek

Tietenkään nuo eivät ole suoraan verrannollisia mutta luulisi antavan jotain osviittaa.
 
Tesla M3 uudet ajovalot. Valokuvio vähän lupailee että voisi olla jotain säätyvyyttä, mutta videon kuvaaja jostain syystä kuvasi videon sisätiloissa. Toivottavasti olisi kunnon matrixit.
 
Tesla M3 uudet ajovalot. Valokuvio vähän lupailee että voisi olla jotain säätyvyyttä, mutta videon kuvaaja jostain syystä kuvasi videon sisätiloissa. Toivottavasti olisi kunnon matrixit.

Tuollainen ledirivi mikä näkyy kuviossa viittaisi vähän siihen suuntaan kun näkyy selkeästi miten eri ledit palaa.
 
Minulla ei riitä uskoa Fremontin tehtaan laadunparannukseen edes faceliftatuissa malleissa. Kiinan tehdas on ilmeisesti eri luokassa ainakin asiakastyytyväisyydellä mitattuna:
Tesla's made-in-China cars lead market in quality while US-made Tesla cars score lowest - Electrek

Tietenkään nuo eivät ole suoraan verrannollisia mutta luulisi antavan jotain osviittaa.
Jep uskalsin laittaa y mallin tulemaan Saksan tehtaalta kun ei itselläkään hirveää luottoa ole made in USA teslaan. Mietinnässä oli tuo Kiinan sr+ kun laadultaan tod näk parempi verrattuna jenkeissä tehtyihin, mutta kerranhan täällä eletään ja tuo uusin akkutekniikka kiehtoo niin samahan se pistää neliveto alle kun ei takeita ole y mallin sr+ onko tulossa ja voi mennä 2022 jos tulee.
On noissa edellisissä ja nykyisissä autoissa ollu paneelikäppejä sen verran että tuskin tuo Saksan tehtaalta tullut sen kummosempi parannus on vaikka kivahan se olisi arjalaiseen tapaan mittailla työntömitalla etupihalla kesähelteellä onko saumat kohdillaan. Pääasia lähinnä tuo uuden akun pysyvä latauskurvi verrattuna nykyisiin akkuihin eli noista 150kw latureista saa täydet irti 80+% asti jolloin lataus oikeasti nopeaa (15-30min riippuen ulkolämpötilasta).
 
...millä pistit jo kun tehdasta vasta rakennetaan...?
Ihan Teslan sivuilla konfiguraattorilla pistin mieleiset värit yms ja 2k€ ennakkotilausmaksun ottivat. Toimitukset alkaa maalis-huhtikuussa tiedä monesko jonossa olen mutta jos toukokuulle saan niin olen positiivisesti yllättynyt.
 
Itse en vielä näe miten hyvin Saksan tehdas tekisi. Jotenkin tuntuu, että pettymys se tulee olemaan.
 
Itse en vielä näe miten hyvin Saksan tehdas tekisi. Jotenkin tuntuu, että pettymys se tulee olemaan.
Onhan se monelle sitä varmasti vielä pitkään, kelle osuu huonompi yksilö, kelle hieman parempi. Täydellistä en odota, kohtuullinen kelpaa. Tuo Crimson red kiehtoo värinä ja ylipäätänsä uusi maalitehtaan laatu, miten paljon parempi se on edellisiin tehtaisiin verrattuna. Tiedä vielä vaikutusta paneelikäppeihin noilla etu/taka elementeillä kun muuttuvat yhdeksi elementiksi, mutta esimakua tulossa Kiinasta ensi kuussa. Isoin parannus mielestäni kuitenkin tuo 600+ range nykyiseen 500+ toimintamatkaan yhdessä hyvällä ylläpito latausnopeudella kun näyttää seuraava trendi olevan että nuo latausasemien nopeudet nousevat 150/350 välille.
 
Mistä kannattaa kysellä vakuutuksia? Pohjolan "insuremytesla" heitti niin kovat pohjat, että auton ajaa sillä rahalla kerran vuodessa maalattavaksi, ja jää vielä kaljarahat. Ja tämä siis maksimibonarit + keskitykset ja muut.
 
Mistä kannattaa kysellä vakuutuksia? Pohjolan "insuremytesla" heitti niin kovat pohjat, että auton ajaa sillä rahalla kerran vuodessa maalattavaksi, ja jää vielä kaljarahat. Ja tämä siis maksimibonarit + keskitykset ja muut.
Kannattaa soittaa, ilmeisestikin sähköautojen rekisteritiedot saavat vakuutusyhtiöiden automaatit laskemaan ihan mitä sattuu.
 
Mistä kannattaa kysellä vakuutuksia? Pohjolan "insuremytesla" heitti niin kovat pohjat, että auton ajaa sillä rahalla kerran vuodessa maalattavaksi, ja jää vielä kaljarahat. Ja tämä siis maksimibonarit + keskitykset ja muut.
Tähän mennessä Osuuspankissa ollut halvimmat tesloihin tai ainakin edullisimmat.
 
Kysy jokaiselta ja ota sieltä mikä sopii itselle. Liikaa vaikuttavia tekijöitä aina.
 
Itselleni oli halvin (M3P) pohjantähti kun kävin tarjouspyyntökierroksen kaikkien vakuutusyhtiöiden kanssa. Jollekin muulle voi olla sitten halvempi muualta. Halvimman ja kalleimman ero n. 1200e/vuosi täysillä bonuksilla.
 
Viimeksi muokattu:
Electrek: Elon Musk is ‘extremely confident’ Tesla will release full autonomy in ‘some jurisdictions’ next year

Tesla’s CEO answered:
To actually answer your question, I am extremely confident of achieving full autonomy and releasing it to the Tesla customer base next year.
Now Musk clarified that this is the simple answer and the regulatory landscape is more complicated.

However, the CEO did say of Tesla’s Full Self-Driving system:
But I think at least some jurisdictions are going to allow full self-driving next year.
Tesla time (c)
 
Alkanut omalla mökkimatkalla näkymään kauriita niin usein tiellä että olisi teslalle jo käyttöä:



Aika homma olisi ihmiskuskin reagoida samalla vauhdilla, varsinkin jos ajaa pimeässä väsyneenä. Toki vielä parempi olisi infrapunakamerat ja lämpimien kohteiden heijaste tuulilasiin.
 
Aika homma olisi ihmiskuskin reagoida samalla vauhdilla, varsinkin jos ajaa pimeässä väsyneenä

Katsotaanko me samaa videota? Tuossahan oli aikaa vaikka kuinka ja nopeus oli alle 50km/h. Ne tilanteet missä konetta tarvitsisi peuraa väistämään onkin sitten sellaisia, että niihin tarvitaan todellakin lämpökameraa.
 
Kuski näytti saavan orgasmin. Ei tuosta oikein nyt osaa sanoa sitten juuta eikä jaata. Käytännössä vauhti ei muuttunut miksikään ja "väistö" oli laiskahko pieni kaarto vasemman kautta...?

Edit: Sarkasmitutka ei nyt ihan ollut päällä, mutta kallistun sille kannalle että Goldfishin kommentti taisi olla silkkaa vittuilua Teslaa kohtaan.
 
Oma huomio kiinnittyi kahteen kohtaan, 10sekan kohalla FSD ei huomioinut omassa datassaan mitenkään oikealle kääntyvää pihatietä, kivat sille joka sinne haluisi mennä, ja toisekseen auto sai kaikki 4mph vauhdista pois, mikä niinkin tyhmän eläimen kanssa kuin nuo sarvipäät ovat on aika mieto reagointi, eikä ehkä tollaisen ulinaorkun arvoinen suoritus
 
No nyt vasta katsoin tarkemmin tuon videon isolta näytöltä äänien kanssa. Vähän eri mielikuva välittyi puhelimen ruudulta.

Tosiaan enemmän olisi saanut hiljentää ja aiemmin, tosin koska vauhti oli hidas niin ehkä siksi ei reagoinut voimakkaammin kun marginaalia oli vielä hyvin? 2sek havainnosta kauriin ohitukseen tulisi kyllä suurimmalle osalle ihmiskuskeista yllätyksenä eikä ohjausliikkeet välttämättä pysyisi yhtä rauhallisina. Mutta tosissaan systeemi tarvitsisi sen infrapunan.
 
Ehtiikö ne luvatut robotaksit tälle vuodelle? Vai onko Musk jo kerinnyt ilmoittamaan että "next year" tapahtuu taas isoja asioita.
 
En ole Teslaa ajanut metriäkään, juu, mutta millä ajetaan "pitkiä matkoja autopilotin ohjaillessa" kun sillä ei edes pysty(?) antamaan vaan mennä kun auton pitäisi hetken kuluttua otteen irrottamisesta ratista vaatia ottamaan ohjat tai se irtikytkeytyy?

Eurooppa on eri säännöillä kuin Yhdysvallat, vaikka sitä sielläkään ei taideta vastuurajoituslausekkeissa sallia, vaikka jotkut ajelee unessa työmaalta kotia.

Siis et pysty menemään montaa kilometriä ilman että annat vääntövoimaa rattiin, mutta se ei tarkoita että sinä ohjaat autoa lainkaan. Käden voi laittaa lepäämään ratin päälle ja se riittää vääntövoimaksi. Ja sehän ei irtikytkeydy vaan pysäyttää auton lopulta.

Itse lasken sen kyllä niin että se ohjaa itseään vaikka käsi on ratilla, kun itse sitä ei pysty ohjaamaan ilman että AP kytkeytyy pois. Tosiaan vaikea selittää jos ei ole kokenut muuta kuin kaistavahdin, ja kuullut että AP on vain hienolla nimellä varustettu kaistavahti.
 
Ehtiikö ne luvatut robotaksit tälle vuodelle? Vai onko Musk jo kerinnyt ilmoittamaan että "next year" tapahtuu taas isoja asioita.
En kyllä ole huomannut muskilta lupausta millekään vuodelle, mutta ennusteita niin kuin säässä: voi tulla huomenna sadetta tai olla tulematta. Uusin visio on ensi vuodelle, mutta kai sen sokea reettakin tajuaa että se toimii Max fremontin tehtaan kellaritiloissa 10x10 metrin alueella ja sielläkin 12 sekunnin päästä huomataan bugikorjaus... Ainoa mitä musk on luvannut fsd ei toimi 100% kaikkialla maapallolla, mutta pääteillä missä bitumia on pitäisi toimia paremmin kuin keskimäärin ihmisen ohjaamana. No tätä odotellessa jospa se Suomessa nähdään -25 vuonna kenties jo vuotta aikaisemmin. Ennustaja en ole. Sitä ennen helmikuussa 2021 Toyota tuo ensimmäisenä lvl 3 tason auton markkinoille siis matkaa riittää 4 tasolle.
 
Siis et pysty menemään montaa kilometriä ilman että annat vääntövoimaa rattiin, mutta se ei tarkoita että sinä ohjaat autoa lainkaan. Käden voi laittaa lepäämään ratin päälle ja se riittää vääntövoimaksi. Ja sehän ei irtikytkeydy vaan pysäyttää auton lopulta.

Itse lasken sen kyllä niin että se ohjaa itseään vaikka käsi on ratilla, kun itse sitä ei pysty ohjaamaan ilman että AP kytkeytyy pois. Tosiaan vaikea selittää jos ei ole kokenut muuta kuin kaistavahdin, ja kuullut että AP on vain hienolla nimellä varustettu kaistavahti.
Niin lasket sieltä mopon ohjaustangon takaa millä tavalla?
 
En kyllä ole huomannut muskilta lupausta millekään vuodelle, mutta ennusteita niin kuin säässä:

Niin, no mikä katsotaan lupaukseksi ja mikä ei. Kyllähän sitä sanamuodoilla noista aina voi kiemurrella irti.


 
Niin, no mikä katsotaan lupaukseksi ja mikä ei. Kyllähän sitä sanamuodoilla noista aina voi kiemurrella irti.


Jep. Olettaa, näyttää hyvältä yms ei suoraan lupaa mitään, mikä tyypillistä muskia. Tottakai tuotetta pitää myydä ja edistää, mutta olettamuksia ja arvioita lähinnä nuo aikamääreet.
 
Nyt kun sr+ malleja satelee Kiinasta niin ensi tuntumana priimaa pukkaa jos on Saksan foorumeihin uskomista. Siitä päätellen voisin uskoa että ensi vuonna Saksan tehtaalta tulisi parempaa laatua verrattuna made in USA.
 
Nyt kun sr+ malleja satelee Kiinasta niin ensi tuntumana priimaa pukkaa jos on Saksan foorumeihin uskomista. Siitä päätellen voisin uskoa että ensi vuonna Saksan tehtaalta tulisi parempaa laatua verrattuna made in USA.
Eli palaset on kohdillaan mutta onko maaleista mitään mainintaa? Varmaan pitää toki olla kilsoja alla mutta pitäisi aika nopeasti näkyä noin 5000km kohdalla miten pysyvät.
Tosin sitten seuraavana tulee se, että hiljaisuutta on vaikea tavoitella jos sitä ei ole lisätty.
 
Nyt kun sr+ malleja satelee Kiinasta niin ensi tuntumana priimaa pukkaa jos on Saksan foorumeihin uskomista. Siitä päätellen voisin uskoa että ensi vuonna Saksan tehtaalta tulisi parempaa laatua verrattuna made in USA.
Tänään joku ostaa tuollaisen saksassa tukien avulla ja 6kk päästä myy pois, niin voisi käydä ostosreissulla hakemassa halvan vähänkäytetyn...
 
Eli palaset on kohdillaan mutta onko maaleista mitään mainintaa? Varmaan pitää toki olla kilsoja alla mutta pitäisi aika nopeasti näkyä noin 5000km kohdalla miten pysyvät.
Tosin sitten seuraavana tulee se, että hiljaisuutta on vaikea tavoitella jos sitä ei ole lisätty.
Vaikea tietysti sanoa, mutta luulisi että olisi panostettu nyt vähän enemmän tohon maalihommaan kun pykätään uutta tehdasta? Tuskin se kunnolla maalaaminen nyt edes on sen kalliimpaa kun huonosti? Kunhan on vaan suunniteltu hyvin tms?
 
Vaikea tietysti sanoa, mutta luulisi että olisi panostettu nyt vähän enemmän tohon maalihommaan kun pykätään uutta tehdasta? Tuskin se kunnolla maalaaminen nyt edes on sen kalliimpaa kun huonosti? Kunhan on vaan suunniteltu hyvin tms?
Vaikea sanoa. Odotellaan tovi niitä kilsoja, niin sitten nähdään. Kovasti ainakin Saksaan mainostavat parasta tulevan.
 
Vaikea sanoa. Odotellaan tovi niitä kilsoja, niin sitten nähdään. Kovasti ainakin Saksaan mainostavat parasta tulevan.
Toivottavasti tulee priimaa, voisin joskus 10v päästä ostaa jonkun 3-5v vanhan sähköauton ja tesla kovasti kiinnostaisi kyllä. Joten josko saksasta tulisi kunnollista model y:tä niin olisi kyllä hyvä.

Tosin 10v päästä voi olla aika monta muutakin kiinnostavaa vaihtoehtoa saatavilla? Siihen asti tarkoitus mennä dieselillä.
 
Toivottavasti tulee priimaa, voisin joskus 10v päästä ostaa jonkun 3-5v vanhan sähköauton ja tesla kovasti kiinnostaisi kyllä. Joten josko saksasta tulisi kunnollista model y:tä niin olisi kyllä hyvä.

Tosin 10v päästä voi olla aika monta muutakin kiinnostavaa vaihtoehtoa saatavilla? Siihen asti tarkoitus mennä dieselillä.
Onhan nyt jo tulossa paljon erilaista tarjontaa ja tekniikka kehittyy niissä jokaisessa.
FSD voi olla Teslan valtti jonkun aikaa jos se tulee jossakin vaiheessa ulos mutta tekniikan osalta näen, että alkaa tasoissa olemaan kohta puoleen.
 
Eli palaset on kohdillaan mutta onko maaleista mitään mainintaa? Varmaan pitää toki olla kilsoja alla mutta pitäisi aika nopeasti näkyä noin 5000km kohdalla miten pysyvät.
Tosin sitten seuraavana tulee se, että hiljaisuutta on vaikea tavoitella jos sitä ei ole lisätty.
Joo kiva olis kuvia nähdä talven jäljiltä miten kura vetää maalit pois. Tiedä onko Kiinassa muuta kuin vesiväriä käytetty. Tosin tuohon y malliin aion kyllä laittaa heti kuraläpät ja ruostesuojauksen niin ei tarvitse itkeä 5v päästä... Puolivälissä tätä kuuta lisää toimituksia kuulemma Saksassa niin jospa sieltä joku huonommin koottu sr+ tulee sattumalta esille, kiinnostaa hieman tuo paneelikäppi itseä lähinnä että onko jenkit vain donitsi kädessä noita peltilehmiä valmistaneet.
 
Ehkä valuu offtopicin puolelle, mutta minuakin kiinnostaa Teslan Kiina ja tulevaisuudessa Eurooppalaatu, sekä ehkä yleisemminkin vielä: Puhutaan totuutena että Saksassa koottu Volkkari on laadukkaampi ja parempi kuin Mexikossa ja Toyotalla sama juttu Japani vs Turkki. Onko tämä absoluuttinen totuus, jos on niin mistä se johtuu ? Tuskin tortillasta ja kebabista ? Luulisi valmistajan pistävän tehtaaseen omat laaduntarkkailijat jos kohdemaan laatukulttuurista johtuisi ne puutteet
 
Ehkä valuu offtopicin puolelle, mutta minuakin kiinnostaa Teslan Kiina ja tulevaisuudessa Eurooppalaatu, sekä ehkä yleisemminkin vielä: Puhutaan totuutena että Saksassa koottu Volkkari on laadukkaampi ja parempi kuin Mexikossa ja Toyotalla sama juttu Japani vs Turkki. Onko tämä absoluuttinen totuus, jos on niin mistä se johtuu ? Tuskin tortillasta ja kebabista ? Luulisi valmistajan pistävän tehtaaseen omat laaduntarkkailijat jos kohdemaan laatukulttuurista johtuisi ne puutteet
Jep nimen omaan tuntuukin että fremontin tehtaalla oiotaan ja siellä ei ole laadunvalvontaa tai se on todella puutteellinen verrattuna Kiinan tehtaaseen, koska osat ovat identtisiä.
 
Joo kiva olis kuvia nähdä talven jäljiltä miten kura vetää maalit pois. Tiedä onko Kiinassa muuta kuin vesiväriä käytetty. Tosin tuohon y malliin aion kyllä laittaa heti kuraläpät ja ruostesuojauksen niin ei tarvitse itkeä 5v päästä... Puolivälissä tätä kuuta lisää toimituksia kuulemma Saksassa niin jospa sieltä joku huonommin koottu sr+ tulee sattumalta esille, kiinnostaa hieman tuo paneelikäppi itseä lähinnä että onko jenkit vain donitsi kädessä noita peltilehmiä valmistaneet.
Ruostesuojaus sitten osaajalla että menee oikein. Teslahan mainitsee että takuu menee suojauksesta.
 
Ehkä valuu offtopicin puolelle, mutta minuakin kiinnostaa Teslan Kiina ja tulevaisuudessa Eurooppalaatu, sekä ehkä yleisemminkin vielä: Puhutaan totuutena että Saksassa koottu Volkkari on laadukkaampi ja parempi kuin Mexikossa ja Toyotalla sama juttu Japani vs Turkki. Onko tämä absoluuttinen totuus, jos on niin mistä se johtuu ? Tuskin tortillasta ja kebabista ? Luulisi valmistajan pistävän tehtaaseen omat laaduntarkkailijat jos kohdemaan laatukulttuurista johtuisi ne puutteet
Autojen laadun määrää auton valmistaja, ei duunari joka ne autot ruuvaa kasaan.

Tuo valmistusmaa on ehkä ollut merkittävä joskus 60-70 luvulla kun ne olivat kuitenkin käytännössä enemmän tai vähemmän lisenssillä tehtyjä, jossa sinne vieraalle tehtaalle toimitettiin lähinnä kuvia ja tarvikkeita, ja muutama jamppa kertomaan että kumminpäin auton pitää linjalla kulkea. Vielä 70-luvulla johonkin toisella puolella maailmaa olevaan tehtaaseen puhelimella soittaminenkin oli helposti useamman tunnin homma (siis pelkkä puhelun yhdistäminen). Maailma on paljon kutistunut vielä viimeisen 50 vuodenkin aikana.
 
Autojen laadun määrää auton valmistaja, ei duunari joka ne autot ruuvaa kasaan.

Tuo valmistusmaa on ehkä ollut merkittävä joskus 60-70 luvulla kun ne olivat kuitenkin käytännössä enemmän tai vähemmän lisenssillä tehtyjä, jossa sinne vieraalle tehtaalle toimitettiin lähinnä kuvia ja tarvikkeita, ja muutama jamppa kertomaan että kumminpäin auton pitää linjalla kulkea. Vielä 70-luvulla johonkin toisella puolella maailmaa olevaan tehtaaseen puhelimella soittaminenkin oli helposti useamman tunnin homma (siis pelkkä puhelun yhdistäminen). Maailma on paljon kutistunut vielä viimeisen 50 vuodenkin aikana.

Työkulttuuri vaikuttaa paljon siihen, miten herkästi virheistä raportoidaan ja kuinka tarkasti kukin työnsä tekee.
Ei niin motivoivassa ja autoritäärisessä työkulttuurissa virheen tehnyt tai sen huomaava duunari on useimmiten hiljaa ja ajattelee vain omaa nahkaansa, kun taas avoimessa ja kannustavassa kulttuurissa se duunari on oikeasti ylpeä työstään ja haluaa tehdä parasta mahdollista laatua, jolloin pienistäkin virheistä raportoidaan herkästi.

Laadunvalvonnalla ja oikeilla korjaavilla toimenpiteillä on sitten tässä hommassa tärkeä rooli, joka saattaa olla varsin hankalaa, jos työkulttuuri on päällikkö johtoinen monine väliportaineen ja yhteistä tavoitetta tai edes työkieltä ei ole.
Samoin suhtautuminen omiin virheisiin tai jatkuvaan kehittymiseen keskittyvän ajattelutavan omaksumisessa on eroja kulttuurien kesken.

Kaikkialla saadaan kyllä tehtyä samaa valmistajan asettamaa laatua, mutta siihen pääseminen vaatii sitten eri määrän valvovia resursseja ja eri määrän aikaa.
 
Ruostesuojaus sitten osaajalla että menee oikein. Teslahan mainitsee että takuu menee suojauksesta.
Juu tuo Teslan ruostumattomuus takuu saa minun puolesta rauetakin kun se ei auta ulkoista ruostumista. Siellähän on maininta puhkiruostumisesta pellin sisältäpäin tullessa ja autothan tuppaa juuri ruostua ulkoa. Muutenkin takuu on aina suhteellisen turha autoissa lähinnä mielikuvia luova, hyvänä esimerkkinä kian tai Hyundain 7 vuoden takuut. Kun katsot mitkä asiat raukeaa vuoden jälkeen ja mitkä vasta 7 vuoden niin voi todeta että myydään ilmaa. Todellisuudessa asiakas joutuu maksamaan lähes aina viulut vaikka auto olisi ajettu 6v/120k kian ja Hyundai tapauksessa. Tottakai se luo lähtökohtaisesti turvaa esim moottorivialle, mutta huollettuna aika ikupelejä polttikset. Juurikin ruostevaurio ajaa auton paaliin.
 
Kaikkialla saadaan kyllä tehtyä samaa valmistajan asettamaa laatua, mutta siihen pääseminen vaatii sitten eri määrän valvovia resursseja ja eri määrän aikaa.
Tuohonhan se kiteytyy, joka kuitenkin loppupeleissä tarkoittaa sitä että valmistaja määrittelee sen laadun.
 
Tuohonhan se kiteytyy, joka kuitenkin loppupeleissä tarkoittaa sitä että valmistaja määrittelee sen laadun.

Toisaalta työkulttuurilla ja sillä miten paljon "takamatkalta" laatuajattelun kanssa lähdetään vaikuttaa olennaisesti tuotannon kustannuksiin ja siihen onko valmistajalla taloudellisia edellytyksiä tuottaa haluamaansa laatua jossain tehtaassa.

Onhan näitä tapauksia ollut, jossa valmistaja on joutunut siirtämään tuotantonsa toiseen maahan ja tehtaaseen, kun se halpatuotanto ei olekkaan pystynyt tuottamaan haluttua laatua halutulla kapasiteetillä.

Tosin valitettavasti joillain firmoilla ei tunnu edes olevan firman sisällä yhtenäistä käsitystä siitä, millaista laatua heidän pitäisi pyrkiä tuottamaan ja Tesla tuntuu olevan yksi näistä firmoista.
 

Raporttia uudesta SR akusta. Lataa hitaammin ja talvella range tippuu huomattavasti enemmän verrattuna aikaisempaan akkuun. Muutaman käyttäjän kokemuksia mutta kai niissäkin totuus piilee.

Ja MB julkaisee ensi vuoden S sarjaan level 3 tason ajon. Rajoitteita on mutta ottavat täyden vastuun.

Rajoitteet
- Toimii aluksi Saksan moottoriteillä
- Max 60km/h
- ja yli 4 asteen lämpötilassa

Videossa näkyy hyvin myös että ilmeisesti vaatimuksena on ledit indikoimaan tuota level 3 tilaa ja myös kuskin seuranta näkyy mittarin yläreunassa kun pieni sensori vilkkuu mikä ilmeisesti seuraa kuskia.


Jenkeissä ollaan huolissaan Teslan FSD:stä että sen testaaminen nykyisellä tapaa on vaarallista ja haluttaisiin kieltää. Uutisessa myös maininta että Teslan mukaan FSD on vain level 2.

 
Raporttia uudesta SR akusta. Lataa hitaammin ja talvella range tippuu huomattavasti enemmän verrattuna aikaisempaan akkuun. Muutaman käyttäjän kokemuksia mutta kai niissäkin totuus piilee.
Katsoin reilu viikko sitten youtube videon jossa ajettiin vierekkäin lataamaan normi M3 ja LFP versio ja LFP latautui huomattavasti nopeammin. Akkuja vaille siis identtiset autot samanlaisissa latureissa.

Näistä toivottavasti tulee paljon lisää tietoa lähiaikoina, kun eihän noita muuten uskalla laittaa tilaukseen.
 

Statistiikka

Viestiketjut
254 101
Viestejä
4 419 314
Jäsenet
73 289
Uusin jäsen
viistopää

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom