Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 056
Juttelin ppf kalvoitusfirman kanssa niin hänen mielestä Teslan maalipinta on selkeästi parantanut mitä se oli 5-6v sitten?

Toki varmasti naarmuisia autoja löytyy mutta kyllä niitä löytyy muissakin merkeissä. Ne vaan pulerataan pois ennen myyntiä.

Naapurifirman fiksari harvase päivä fiksas uusia autoa kun myyty.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 618
Jos se oli noutorivissä se kertoo, että ei edes tarkistusta viitsitä tehdä.
Samassa autossa oli myös takavalossa jotkut tarraliimat, jotka putsattiin siinä sitten heti, mutta naarmut jäi. Erikoinen tapaus. Kyllä noi kuitenkin siinä jollain tasolla pestään ja luovutuskuntoon laitetaan. Omassa ei valittamista.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 194
Jos nuo huhut pitää paikkansa että Tesla2 olisi tulossa Cybertryck pelleillä, niin tuleekohan mallinimeksi CyberCar?

25k€ auto, jonka maalipinnasta ei tarvitsisi huolehtia olisi käytännöllinen ratkaisu. Huhu 2-paikkaisuudesta sitten taas toivottavasti ei toteudu.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 269
Ihan normaali menettely millä tahansa merkillä. Ei automyyjiä yksittäinen auto kiinnosta vaikka se sinulle toki iso hankinta onkin. Monessa hullaripösössäkin on ollut sanomista luovutustilanteessa.
Uskaltaisin väittää että kun käyt Veholta hakemassa johtotähden niin voit olla jotakuinkin varma että se on täysin virheetön. Sama Lexuksella, todennäköisesti myös Bemarilla.

Kyllä niissä ihan oikeasti on eroja.
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 477
Ihan normaali menettely millä tahansa merkillä. Ei automyyjiä yksittäinen auto kiinnosta vaikka se sinulle toki iso hankinta onkin. Monessa hullaripösössäkin on ollut sanomista luovutustilanteessa.

Välillä ei voi kun ihmetellä miten joillakin kirjoittajilla tässä ketjussa 90% ulostulosta on pelkkää negatiivisuutta.
Turha tuota ilmiötä nyt yleistää millään tavalla. Kuitenkin automyyjä on asiakaspalveluammatissa ja kyllä niitä vielä tästä maasta löytyy, jolle se asiakaskokemus on lähellä sydäntä. Teslahan on varmaan ainut automerkki tässä maassa, jonka voit noutaa vaikka samantien satamasta sen tultua maihin ilman minkäänäköistä tarkempaa syyniä ja lähinnä oman tarkastuksen varassa epäkohdat. Muilla merkeillä tuo ei taida olla mahdollista ja sillä jämylläkin on se oma listansa toimenpiteistä kuitattavana ennen luovutusta.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 400
Aika paljon oli valitettavasti fokus näytöllä eikä liikenteessä.
Tästä olen maininnut monta kertaa varsinkin sähköautojen yhteydessä. Ei olisi vaikea toteuttaa softalla ”drive modea” jossa näkyisi vaan nopeus ja vain kriittisistä asioista tulisi ilmoitus.

Ei varmaan kaikki koe tätä ongelmaksi mutta auto ehtii mennä aika monta metriä pelkästään siinä ajassa kun katse käy näytöllä, lukee tekstin ja katse takaisin tiehen.
 
Liittynyt
15.10.2022
Viestejä
664
Ihan normaali menettely millä tahansa merkillä. Ei automyyjiä yksittäinen auto kiinnosta vaikka se sinulle toki iso hankinta onkin. Monessa hullaripösössäkin on ollut sanomista luovutustilanteessa.

Välillä ei voi kun ihmetellä miten joillakin kirjoittajilla tässä ketjussa 90% ulostulosta on pelkkää negatiivisuutta.
Juu ei ole millään muulla merkillä. Autoihin tehdään ihan maahantulotarkastukset, luovutushuollot, pesut ja puunaukset, paitsi tietysti Teslalla.

Turha yleistää moista, jos räntäsateessa suoraan rekasta puretun auton luovutus itsepalveluna on ostajalle ok niin en minäkään myyjänä muuta toimittaisi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 027
Ihan normaali menettely millä tahansa merkillä. Ei automyyjiä yksittäinen auto kiinnosta vaikka se sinulle toki iso hankinta onkin. Monessa hullaripösössäkin on ollut sanomista luovutustilanteessa.

Välillä ei voi kun ihmetellä miten joillakin kirjoittajilla tässä ketjussa 90% ulostulosta on pelkkää negatiivisuutta.
Onhan Teslallakin ollut muutama vuosi ihan takaperin kaikki kunnossa. Autot pestiin sisältä ja ulkoa, sai katsoa sisällekin ilman että auton otti vastaan. Nouto tehtiin siistissä sisätilassa ja jos halusi rusetin niin sai sellaisenkin auton pellille. Onhan tuo muuttunut kun panostetaan nopeaan toimitukseen ja vaaditaan nopeasti rahat tilille ja auto omistajalle, että tulos käyttää hyvälle. Viimeksi kun kävin autoliikkeessä 4v sitten niin liimatukan kanssa käytiin kaikki läpi ja kertoi miten auto oli siistitty ja oliko huomattu mitään kuljetuksen aikana jne.

En suoraan halua pahoittaa kenenkään mieltä mutta vähän pitää myös antaa siimaa, että ei kaikkea voi vaan katsoa läpi sormien. Tesla toteuttaa tapaansa niin kauan kuin se kelpaa asiakkaalle/ostajalle kun ei kelpaa, niin tilanne muuttuu.
 
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
313
Itsellä on ollut muutaman kerran mielessä, että josko sitä teslan ostaisi kun sähköautoa olen tässä miettinyt, mutta aina on jäänyt tuohon, että auto pitää ostaa verkosta ja luovutuksen yhteydessä ei ole myyjää paikalla opastamassa auton käyttöönoton kanssa. Kuitenkin aika iso hyppäys tuo sähköautoon siitryminen. Useamman uuden auton olen ostanut ja jokaisen kanssa on myyjän kanssa käyty auto läpi ja siinä on sitten saanut esittää tarpeen tullen kysymyksiä autoon liittyen.

Kutsukaa vanhanaikaseksi, mutta jotenkin tuntuu, että haluasi jonkinlaista palvelua kasvotusten kun lähtee ostamaan 40+k€ autoa. Osto tilanteesta siihen luovutukseen saakka.

Tällä hetkellä näyttää sille, että teslan hankinta jääomalla kohdalla juurikin noista asioista kiinni. Harmi sinänsä, muuten vaikuttaisi ihan varteenotettavalle vaihtoehdolle.

Luultavasti auton myynti tulee jatkossa menemään tuohon samaan tyyliin myös muilla merkeillä, mutta siihen asti taidan ostaa ja vastaan ottaa uuden ostamani auton ihan ihmiseltä kasvotusten.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 027
Itsellä on ollut muutaman kerran mielessä, että josko sitä teslan ostaisi kun sähköautoa olen tässä miettinyt, mutta aina on jäänyt tuohon, että auto pitää ostaa verkosta ja luovutuksen yhteydessä ei ole myyjää paikalla opastamassa auton käyttöönoton kanssa. Kuitenkin aika iso hyppäys tuo sähköautoon siitryminen. Useamman uuden auton olen ostanut ja jokaisen kanssa on myyjän kanssa käyty auto läpi ja siinä on sitten saanut esittää tarpeen tullen kysymyksiä autoon liittyen.

Kutsukaa vanhanaikaseksi, mutta jotenkin tuntuu, että haluasi jonkinlaista palvelua kasvotusten kun lähtee ostamaan 40+k€ autoa. Osto tilanteesta siihen luovutukseen saakka.

Tällä hetkellä näyttää sille, että teslan hankinta jääomalla kohdalla juurikin noista asioista kiinni. Harmi sinänsä, muuten vaikuttaisi ihan varteenotettavalle vaihtoehdolle.

Luultavasti auton myynti tulee jatkossa menemään tuohon samaan tyyliin myös muilla merkeillä, mutta siihen asti taidan ostaa ja vastaan ottaa uuden ostamani auton ihan ihmiseltä kasvotusten.
Tesla kertoo toiminnallisuuden koeajossa. Tai ennen ainakin kertoivat kun meni koeajamaan niin kysyivät onko tuttua vai tarvitseeko apua.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
992
Uskaltaisin väittää että kun käyt Veholta hakemassa johtotähden niin voit olla jotakuinkin varma että se on täysin virheetön. Sama Lexuksella, todennäköisesti myös Bemarilla.

Kyllä niissä ihan oikeasti on eroja.
Nämä kaikki maksaa lopulta asiakas. Teslalla kustannustehokkuus näkyy myös tässä ja näitä säästöjä on aika tehokkaasti viety asiakkaalle kun hintakehitystä katsoo.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 618
Itsellä on ollut muutaman kerran mielessä, että josko sitä teslan ostaisi kun sähköautoa olen tässä miettinyt, mutta aina on jäänyt tuohon, että auto pitää ostaa verkosta ja luovutuksen yhteydessä ei ole myyjää paikalla opastamassa auton käyttöönoton kanssa. Kuitenkin aika iso hyppäys tuo sähköautoon siitryminen. Useamman uuden auton olen ostanut ja jokaisen kanssa on myyjän kanssa käyty auto läpi ja siinä on sitten saanut esittää tarpeen tullen kysymyksiä autoon liittyen.

Kutsukaa vanhanaikaseksi, mutta jotenkin tuntuu, että haluasi jonkinlaista palvelua kasvotusten kun lähtee ostamaan 40+k€ autoa. Osto tilanteesta siihen luovutukseen saakka.

Tällä hetkellä näyttää sille, että teslan hankinta jääomalla kohdalla juurikin noista asioista kiinni. Harmi sinänsä, muuten vaikuttaisi ihan varteenotettavalle vaihtoehdolle.

Luultavasti auton myynti tulee jatkossa menemään tuohon samaan tyyliin myös muilla merkeillä, mutta siihen asti taidan ostaa ja vastaan ottaa uuden ostamani auton ihan ihmiseltä kasvotusten.
Vaikka oli Express-luovutus niin Teslan edustaja oli paikalla ja tuli kysymään, että onko kaikki kunnossa. Käytännössä häneltä olisi voinut halutessa kysyä, mitä mieleen olisi tullut. Teslan sovelluksesta / sivuilta löytyy opasvideot ja ohjeet kaikkiin toimintoihin. Omalta kohdaltani voin todeta, että oli ensimmäinen uuden auton ostaminen ja kaikki sujui erittäin hyvin, ihmiskontaktia ei lähtökohtaisesti tyrkytetä, mutta tarvittaessa sellainen löytyy. Olen luonteeltani sellainen, että otan mielelläni itse selvää ja opettelen, joten Teslan käytäntö sopi hyvin omiin tottumuksiin.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 269
Nämä kaikki maksaa lopulta asiakas. Teslalla kustannustehokkuus näkyy myös tässä ja näitä säästöjä on aika tehokkaasti viety asiakkaalle kun hintakehitystä katsoo.
Eihän tästä ollut kysymys vaan erään käyttäjän väite että "kaikilla on sama meno" joka ei todellakaan pidä paikkaansa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 562
Kutsukaa vanhanaikaseksi, mutta jotenkin tuntuu, että haluasi jonkinlaista palvelua kasvotusten kun lähtee ostamaan 40+k€ autoa. Osto tilanteesta siihen luovutukseen saakka.
Mikä estää menemästä sinne myymälään keskustelemaan myyjän kanssa. Ainakin itse sain erittäin hyvää palvelua myymälässä kun autoon olin tutustumassa. Ja voisin kuvitella, että luovutukseenkin saa apua kun vain etukäteen pyytää.

Itse en tosin ollut luovutuksessa ollenkaan kun Tesla toi auton kotipihaan kun itse olin ulkomailla.
 
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
313
Vaikka oli Express-luovutus niin Teslan edustaja oli paikalla ja tuli kysymään, että onko kaikki kunnossa. Käytännössä häneltä olisi voinut halutessa kysyä, mitä mieleen olisi tullut.
Tämä kuulostaa paremmalle. Jostain syystä itselle jäänyt sellainen käsitys, että ei ole edes mahdollista saada Teslan henkilökuntaa paikalle.

Itselle Model 3 olisi aika sopiva vaihtoehto. Pitääpä harkita vielä uudemmasti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 930
Tämä kuulostaa paremmalle. Jostain syystä itselle jäänyt sellainen käsitys, että ei ole edes mahdollista saada Teslan henkilökuntaa paikalle.

Itselle Model 3 olisi aika sopiva vaihtoehto. Pitääpä harkita vielä uudemmasti.
Tottakai on mahdollista, mutta ei ole pakko jos ei halua.

Itse kävin viime vuoden kesällä koeajamassa Teslaa, mutta jäi silloin tilaamatta kun oli liian kallis. Mutta koeajoon liittyen palvelu oli ihan 5/5. Lopuksi tykkäsin erityisesti siitä että eivät koittaneet väkisin tuputtaa minulle autoa, sanoivat toki että jos tykkäsin niin auton voi halutessaan tilata netistä ja hekin voivat tarvittaessa avustaa tilaamisessa.

Sitten kun hinta tippui tammikuussa niin pistin tilauksen sisään ja lopulta hain auton tapaamatta ketään kun ei ollut enää tarvetta, kun olin jo about puoli vuotta katsonut kaikki Tesla videot jne.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
884
Uskaltaisin väittää että kun käyt Veholta hakemassa johtotähden niin voit olla jotakuinkin varma että se on täysin virheetön.
Tämä. Tosin siihen se virheettömyys sitten loppuukin ja Veholle saa kantaa tonneja joka vuosi :)
Eipä silti. Kyllähän se johtotähti on kaikesta huolimatta ylivoimainen ykkönen ja jos taskuissa riittäisi, niin sellaisella edelleen ajelisin.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 056
Uskaltaisin väittää että kun käyt Veholta hakemassa johtotähden niin voit olla jotakuinkin varma että se on täysin virheetön. Sama Lexuksella, todennäköisesti myös Bemarilla.

Kyllä niissä ihan oikeasti on eroja.
Kun auto luovutetaan erillisissä luovutushuoneessa kunnon spottivaloissa, niin kyllähän siinä pienetkin virheet näkyy pakosti. Ihan hyvä käytäntö arvokkaalle hankinnalle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 930
Tarjoaako Tesla muuten jonkun checklistan mitkä asiat on hyvä katsoa läpi?
Ei Tesla, mutta netissä kyllä on jotain listoja jos haluaa tarkkaan syynätä. Toki suuri osa ihan itsestäänselvyyksiä, mutta toki useimmilla varmaan vaan kiire päästä ajamaan uudella autollaan niin ehkä harva jaksaa ihan pilkuntarkasti kaikkea käydä läpi.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 618
Ei Tesla, mutta netissä kyllä on jotain listoja jos haluaa tarkkaan syynätä. Toki suuri osa ihan itsestäänselvyyksiä, mutta toki useimmilla varmaan vaan kiire päästä ajamaan uudella autollaan niin ehkä harva jaksaa ihan pilkuntarkasti kaikkea käydä läpi.
Tuo luovutustarkastus on mun nähdäkseni vedenjakaja sille ottaako auton ylipäätään vastaan vai jättää ottamatta. Jos otat niin sen jälkeen mahdolliset takuukorjaukset ovat sitten sinun hoidettava huollon kautta, joka tarkoittaa aikaa ja vaivaa. Omalla kohdalla jos autossa olisi ollut joku selkeä vaurio niin olisin jättänyt hyväksymättä ja ottanut toisen nopean toimituksen varasroauton. Kaikki viat menevät sitten takuun piikkiin huomasi ne sitten ennen hyväksymistä Teslan pihalla tai hyväksymisen jälkeen kotipihassa. Autolla on myös 14 päivän palautusoikeus ja oliko alle 100 km ajoa.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 056
Omalla kohdalla jos autossa olisi ollut joku selkeä vaurio niin olisin jättänyt hyväksymättä ja ottanut toisen nopean toimituksen varasroauton
Tässä ehkä fundamentaalinen ero näihin saksan premiumeihin. Autot ovat yksilöitä ja varastossa ei vastaavia yksilöitä ole. Kenties tämän takia tuppaavat olemaan hyvin tarkastettuja tehtaan ja autokaupan puolesta.

Hyvin kuvaavaa tälle on se että hinnasto on puoli A4 arkkia, lisävarustehinnasto on on viisi A4:sta
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 930
Tuo luovutustarkastus on mun nähdäkseni vedenjakaja sille ottaako auton ylipäätään vastaan vai jättää ottamatta. Jos otat niin sen jälkeen mahdolliset takuukorjaukset ovat sitten sinun hoidettava huollon kautta, joka tarkoittaa aikaa ja vaivaa. Omalla kohdalla jos autossa olisi ollut joku selkeä vaurio niin olisin jättänyt hyväksymättä ja ottanut toisen nopean toimituksen varasroauton. Kaikki viat menevät sitten takuun piikkiin huomasi ne sitten ennen hyväksymistä Teslan pihalla tai hyväksymisen jälkeen kotipihassa. Autolla on myös 14 päivän palautusoikeus ja oliko alle 100 km ajoa.
Jos joku selkeä vika olisi ollut niin itsekkin olisin jättänyt auton ottamatta. Mutta en nyt millään mittanauhalla käynyt paneeleita läpi tms. kuten videoita löytyy. Toki katsoin yleisesti ettei ole naarmuja ja kaikki osat ovat mukana ja ei ole mitään silmin nähtäviä ongelmia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 360
Mites tää toimii jos luovutus talvella ja auto jääpallona pihassa ja huomaat jonkun isomman naarmun kun auto joskus aikanaan sulaa? Voisi kuvitella että menee väännöksi että kuka sen on aiheuttanut.

Vaikka tavallaan "turha" lisäpalvelu niin kyllä bemarin noudossa oli kyllä oma fiiliksensä kun auto puunattuna paalupaikalla spottivaloissa. Uuden auton osto on ainakin itselle niin helvetin kallis juttu että on mukava kun siinä tuollaista premiumia. Olisi aika paljon tympäännyttävämpää jos meininki olisi se mitä oliko viime vai toissa talvena kun porukka meni vetokujalle itse ruuvaamaan talvirenkaita upouuden auton alle.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 027
Mites tää toimii jos luovutus talvella ja auto jääpallona pihassa ja huomaat jonkun isomman naarmun kun auto joskus aikanaan sulaa? Voisi kuvitella että menee väännöksi että kuka sen on aiheuttanut.

Vaikka tavallaan "turha" lisäpalvelu niin kyllä bemarin noudossa oli kyllä oma fiiliksensä kun auto puunattuna paalupaikalla spottivaloissa. Uuden auton osto on ainakin itselle niin helvetin kallis juttu että on mukava kun siinä tuollaista premiumia. Olisi aika paljon tympäännyttävämpää jos meininki olisi se mitä oliko viime vai toissa talvena kun porukka meni vetokujalle itse ruuvaamaan talvirenkaita upouuden auton alle.
Riippuu toki kelistä. Jos on satanut lunta mutta uskoisin että edes sen putsaavat.

Tesla asentaa kyllä talvirenkaat jos ne on heiltä ostettu. Muuten se on että itse vaihdat tai vaihdattaa siinä vieressä jossain. Osahan vei lavetilla auton renkaan vaihtoon.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 647
Mites tää toimii jos luovutus talvella ja auto jääpallona pihassa ja huomaat jonkun isomman naarmun kun auto joskus aikanaan sulaa? Voisi kuvitella että menee väännöksi että kuka sen on aiheuttanut.

Vaikka tavallaan "turha" lisäpalvelu niin kyllä bemarin noudossa oli kyllä oma fiiliksensä kun auto puunattuna paalupaikalla spottivaloissa. Uuden auton osto on ainakin itselle niin helvetin kallis juttu että on mukava kun siinä tuollaista premiumia. Olisi aika paljon tympäännyttävämpää jos meininki olisi se mitä oliko viime vai toissa talvena kun porukka meni vetokujalle itse ruuvaamaan talvirenkaita upouuden auton alle.
Itse jäin miettimään lähinnä että saisiko uuden teslan ajoon ilman että kukaan tarkistaa ajo-oikeutta/ikää/ajokuntoa?

Bemarin kanssa ainakaan ei :)


 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 056
Tesla asentaa kyllä talvirenkaat jos ne on heiltä ostettu. Muuten se on että itse vaihdat tai vaihdattaa siinä vieressä jossain. Osahan vei lavetilla auton renkaan vaihtoon.
Eikö itse ostettuihin suostu vaihtamaan? Viimeksi tilasin pelkät talvirenkaat suoraan geelitukalle mamorilinnaan ja pyysin että veivatkaa ne auton alle ja laittakaa kesäkumit tavaratilaan.. Näin oli tapahtunut kun nouto oli. ilman mitään lisämaksua....

Oishan se ihan pelleilyä jos joutuisi talvella ensitöikseen pihalla vaihtamaan talvirenkaita.!! Vittuiluna tuon ottaisin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 292
Mites tää toimii jos luovutus talvella ja auto jääpallona pihassa ja huomaat jonkun isomman naarmun kun auto joskus aikanaan sulaa? Voisi kuvitella että menee väännöksi että kuka sen on aiheuttanut.

Vaikka tavallaan "turha" lisäpalvelu niin kyllä bemarin noudossa oli kyllä oma fiiliksensä kun auto puunattuna paalupaikalla spottivaloissa. Uuden auton osto on ainakin itselle niin helvetin kallis juttu että on mukava kun siinä tuollaista premiumia. Olisi aika paljon tympäännyttävämpää jos meininki olisi se mitä oliko viime vai toissa talvena kun porukka meni vetokujalle itse ruuvaamaan talvirenkaita upouuden auton alle.
Tavallaan OT: Ostin aikanaan F11 BMW:n ja hurautin kaupan jälkeen perheen kanssa lomalle Viron puolelle. Reissun jälkeen jossain vaiheessa huomasin kohtuullisen naarmun etupuskurissa ja tottakai soimasin itseäni aika voimallisesti, miten uusi auto ajettu heti "paskaksi". Onneksi olin otellut valokuvat luovutettaessa joka suunnasta ja sieltähän se naarmukin löytyi. En vain ollut kierrellessä autoa ollut syystä tai toisesta hoksannut tuota.

Kuvan jälkeen maksoivat kiltisti maalaamon laskun.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 027
Itse jäin miettimään lähinnä että saisiko uuden teslan ajoon ilman että kukaan tarkistaa ajo-oikeutta/ikää/ajokuntoa?

Bemarin kanssa ainakaan ei :)


Ainakin tiedot kerätään mutta eihän se estä jos kännissä menee sinne ja hakee pois.

Eikö itse ostettuihin suostu vaihtamaan? Viimeksi tilasin pelkät talvirenkaat suoraan geelitukalle mamorilinnaan ja pyysin että veivatkaa ne auton alle ja laittakaa kesäkumit tavaratilaan.. Näin oli tapahtunut kun nouto oli. ilman mitään lisämaksua....

Oishan se ihan pelleilyä jos joutuisi talvella ensitöikseen pihalla vaihtamaan talvirenkaita.!! Vittuiluna tuon ottaisin.
Eivät edes rahalla. Sen takia porukka niitä vaihtoi itse tai esim. Vantaalla se autoklinikka taisi niitä vaihtaa jos sai ajan.

Lisäksi on näitä tapauksia että on vedottu kolmannen osapuolien renkaiden aiheuttaneen alustan ongelmat ja eikä korjata kunnes on Teslan omat renkaat alla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 930
Itse jäin miettimään lähinnä että saisiko uuden teslan ajoon ilman että kukaan tarkistaa ajo-oikeutta/ikää/ajokuntoa?
Ajokorttikuva pitää ladata sinne tilille. Mutta eihän sitä kukaan valvo jos haet autosi ja olet edellisenä päivänä menettänyt korttisi ja tulet vielä kännissä paikalle.

Mutta onko tuolla nyt mitään väliä lopulta? Jos onnistut hakemaan auton selvinpäin kortin kanssa niin sitten sinulla on kuitenkin loppuelämä aikaa ajaa ilman korttia kännissä sillä ilman että kukaan valvoo asiaa mitenkään.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 400
Autolla on myös 14 päivän palautusoikeus ja oliko alle 100 km ajoa.
Kilometrimäärä ei vaikuta palautusoikeuteen mutta tuon 100 km:n jälkeen joudut maksamaan lisäkilometreista hieman kun auton arvo laskee. Tulee kuluttajansuojalaista ja Tesla ei voi ajaa (no pun intended) tämän yli.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 194
Ajokorttikuva pitää ladata sinne tilille. Mutta eihän sitä kukaan valvo jos haet autosi ja olet edellisenä päivänä menettänyt korttisi ja tulet vielä kännissä paikalle.

Mutta onko tuolla nyt mitään väliä lopulta? Jos onnistut hakemaan auton selvinpäin kortin kanssa niin sitten sinulla on kuitenkin loppuelämä aikaa ajaa ilman korttia kännissä sillä ilman että kukaan valvoo asiaa mitenkään.
Ajoneuvon luovuttaminen ajo-oikeudettomalle on rangaistava teko.
 

ykii

Lizard of Oz
Tukijäsen
Liittynyt
16.07.2017
Viestejä
685
Turha tuota ilmiötä nyt yleistää millään tavalla. Kuitenkin automyyjä on asiakaspalveluammatissa ja kyllä niitä vielä tästä maasta löytyy, jolle se asiakaskokemus on lähellä sydäntä. Teslahan on varmaan ainut automerkki tässä maassa, jonka voit noutaa vaikka samantien satamasta sen tultua maihin ilman minkäänäköistä tarkempaa syyniä ja lähinnä oman tarkastuksen varassa epäkohdat. Muilla merkeillä tuo ei taida olla mahdollista ja sillä jämylläkin on se oma listansa toimenpiteistä kuitattavana ennen luovutusta.
Ei onnistunut Teslan nouto satamasta, piti odottaa että maahantuoja (Roadster Finland Oy) vastaanotti autot, kuljetti ne noutopaikkaan (Lempäälä) ja laittoi luovutuskuntoon. Tähän kului reilu viikko. Oma autoni oli kyllä purettu suojamuoveista ja - pahveista, pesty sisältä ja ulkoa ja tarkistettu. Luovutustilaisuudessa oli Teslan henkilö käytettävissä. Mitään huomautettavaa ei ollut.

Mistä on peräisin käsitys että Tesloja saa mennä satamaan repimään suoraan rekan kyydistä ajoon ja että asiakkaalle luovutettaisiin auto suoraan kuljetuksesta?
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 618
Ei onnistunut Teslan nouto satamasta, piti odottaa että maahantuoja (Roadster Finland Oy) vastaanotti autot, kuljetti ne noutopaikkaan (Lempäälä) ja laittoi luovutuskuntoon. Tähän kului reilu viikko. Oma autoni oli kyllä purettu suojamuoveista ja - pahveista, pesty sisältä ja ulkoa ja tarkistettu. Luovutustilaisuudessa oli Teslan henkilö käytettävissä. Mitään huomautettavaa ei ollut.

Mistä on peräisin käsitys että Tesloja saa mennä satamaan repimään suoraan rekan kyydistä ajoon ja että asiakkaalle luovutettaisiin auto suoraan kuljetuksesta?
Itse kun olen tässä muutama viikko sitten tilannut Teslan enkä ole aiemmin sen tarkemmin näitä keskusteluita seurannut kuin yleisellä tasolla niin aika nopeasti on tullut selväksi, miten tämän aiheen tiimoilta keskustelua käydään välillä A) ilman minkäänlaista käytännön kokemusta tai ymmärrystä asioista B) negatiivisilla ennakkoluuloilla ja oletuksilla C) puhtaasti Teslaa ja kaikkea siihen liittyvää kritisoiden. Osittain tästä syystä itsekin ostin auton, jotta on aiheesta konkreettista käytännön kokemusta eikä tarvitse mutu-pohjalta asioita skenaarioida. Samoin aikoinaan Applen ja iPhonen kohdalla. Kritisoitavaa ja ongelmia toki on, mutta välillä keskustelu niistä on melko värikästä ja harvemmin toisen automerkin kohdalla samanlaista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 930
Tuntuu tosiaan että Tesla aiheuttaa vahvoja tunteita puolesta ja vastaan. Ilman mitään omaa kokemusta tulee kaikenlaista ihmeellistä negatiivista kommenttia joka paikkaan. Moni henkeen ja vereen polttomoottoria kannattava kaivaa jokaisen kiven että voivat jakaa Teslasta negatiivista infoa, jolla useinkaan ei ole mitään totuuspohjaa.
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 234
Itsellä ainoat kokemukset ovat olleet, kun Kiassa oli jäänyt vielä joitakin suojamuoveja sisätiloissa paikalleen. Olisiko ollut ainakin takakontin suojaverhon tukirangan muutamaan metalliosaan ja joku toinenkin paikka oli mutta en enää muista mikä.

Ulkopuoli oli puunattu ja virheetön ja sisällä luovutus tapahtui (lyhyen opastuksen kanssa).

Eiköhän nämä ole enemmän yksilötapauksia kuin yleisemmin merkistä johtuvaa. Se tietty on mahdollista, että Teslalla on luovutusten määrän takia tiettyjä rajoitteita nykyään mikä on mahdollista ja mikä ei (esim. sisällä tapahtuvan luovutuksen osalta).
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
216
Juu näin se alalla on käytäntönä. Kysehän oli siitä, ettei jokaista autoa syynätä etukäteen sen kummemmin. Pesu ja luovutusriviin odottamaan. Monta uutta autoa olen ostanut ja parissa on sanomista maalauksen osalta. Toisessa oli nokea maalipinnassa ja toisessa roskia pinnan alla.
No tätähän on vaikea varmaksi tietää, mutta myyjän sanojen pohjalta auton saapumisesta on varattu viikko juuri tekniseen luovutushuoltoon ja maalipinnan tarkastukseen siirron jälkeen, kun pienet vauriot ovat yleisiä.
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 477
Ei onnistunut Teslan nouto satamasta, piti odottaa että maahantuoja (Roadster Finland Oy) vastaanotti autot, kuljetti ne noutopaikkaan (Lempäälä) ja laittoi luovutuskuntoon. Tähän kului reilu viikko. Oma autoni oli kyllä purettu suojamuoveista ja - pahveista, pesty sisältä ja ulkoa ja tarkistettu. Luovutustilaisuudessa oli Teslan henkilö käytettävissä. Mitään huomautettavaa ei ollut.

Mistä on peräisin käsitys että Tesloja saa mennä satamaan repimään suoraan rekan kyydistä ajoon ja että asiakkaalle luovutettaisiin auto suoraan kuljetuksesta?
On tuosta sirkuksesta voinut lukea tässäkin ketjusta ja muualta myös. Alla satunnainen kommentti aiheesta. Hienoa, että sinulla on mennyt asiakaskokemus putkeen!

Parhaillaan on vielä toisenkin auton sähköistäminen harkinnan alla ja ihan varteenotettava ehdokas tuo MY on et ei sen puoleen.

 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 027
Mistä on peräisin käsitys että Tesloja saa mennä satamaan repimään suoraan rekan kyydistä ajoon ja että asiakkaalle luovutettaisiin auto suoraan kuljetuksesta?
Tämä oli kerran kun Teslan piti saada suuri määrä autoja luovutettua niin luotiin tämmöinen tapahtuma. Se meni kuin häkä ihmisiin että nyt kerrankin pääset hakemaan auton suoraan satamasta.
 
Liittynyt
15.10.2022
Viestejä
664
Eikö itse ostettuihin suostu vaihtamaan? Viimeksi tilasin pelkät talvirenkaat suoraan geelitukalle mamorilinnaan ja pyysin että veivatkaa ne auton alle ja laittakaa kesäkumit tavaratilaan.. Näin oli tapahtunut kun nouto oli. ilman mitään lisämaksua....

Oishan se ihan pelleilyä jos joutuisi talvella ensitöikseen pihalla vaihtamaan talvirenkaita.!! Vittuiluna tuon ottaisin.
Ei onnistu Teslalla. Siellä niitä jengi tunkkaa räntäsateessa pihalla, tai edistyneimmät luistelee kesärenkailla läheisen rengasliikkeen oven taakse.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 807
Itselläni on kahtiajakautuneet fiilikset Teslan luovukseen liittyen. En todellakaan halua maksaa sisätiloissa tapahtuvasta verhojen läpi ajelusta ja kahvihetkestä myyjän kanssa. Toisaalta odotan, että auto on tarkastettu ja siisti sen vastaanottaessani. Jos ostaisin mersun EQE:tä, niin jonkinlainen seremonia voisi olla paikallaan, mutta sähköautojen corollan kanssa ei todellakaan.

Minulla luovutus meni ok. Odottelin hetken sohvalla kahvia juoden ja nopeiden tablettipakollisuuksien jälkeen autolle, jossa myyjä olisi mielellään sen esitellyt. Tyydyin tarkistuskierrokseen auton ympärillä ja sisätilojen vilkaisuun sekä varusteiden mukanaolon varmistamiseen, jonka jälkeen passitin myyjän palvelemaan seuraavaa. Olin perehtynyt autoon etukäteen, joten tarvetta palvelulle ei ollut. Minulla luovutettava auto muuten vaihtui, kun olivat löytäneet jotain häikkää alkuperäisestä. Jotain tarkastuksia siis tekevät ellei kyse ollut sitten ilmiselvästä visuaalisesta viasta.

Omien renkaiden allelaiton olisi syytä olla mahdollista, edes pieneen lisähintaan.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 269
Koskeeko se myös niitä "halpoja" Renault yhteistyön tuloksia ja A-sarjaa, jotka ovat verrannollisia Teslan hintaluokkaan.

Se on jännä kun Tesla ei kuulu premium-autojen luokkaan, mutta kun auton luovutuksesta on kyse verrokit löytyvät akselilta Lexus, BMW ja Mercedes-Benz.
Se on jännä miten ne maalitolpat siirtyvät, sinä väitit että kaikilla on samanlaista luovutuslaatua kuin Teslalla eikä muutkaan pahemmin tarkastele autojen kuntoja ennen luovutusta, nyt sinulle on useamman kirjoittajan toimesta kerrottu ettei tämä pidä paikkaansa niin sitten alkaa viisastelu hintaluokasta tms.

En ole ostanut Teslan hintaluokasta esim. EQA/B sarjan autoja joten en osaa sanoa mutta olisin aika yllättynyt jos prosessi niiden kohdalla on eri.

Nuo esimerkit tuli siitä mistä itsellä on kokemusta mutta nyt kun listaa jatkaa niin ainakin Skodalla ja Peugeotilla on käyty auto yhdessä myyjän kanssa läpi, maalipinnan ollessa siistin puunattu ja ns. tiptop.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
1 002
Nuo esimerkit tuli siitä mistä itsellä on kokemusta mutta nyt kun listaa jatkaa niin ainakin Skodalla ja Peugeotilla on käyty auto yhdessä myyjän kanssa läpi, maalipinnan ollessa siistin puunattu ja ns. tiptop.
Sitten pitää vaan ostaa se Skeida tai Pökötti ja maksaa tästä vähän extraa. Tuo teslan systeemi on ulkoistettu asiakkaalle ja se on mielestäni huono asia. Hinta vaan miellyttää kovastikin verrattuna vaikkapa näihin edellä mainittuihin.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 269
Sitten pitää vaan ostaa se Skeida tai Pökötti ja maksaa tästä vähän extraa. Tuo teslan systeemi on ulkoistettu asiakkaalle ja se on mielestäni huono asia. Hinta vaan miellyttää kovastikin verrattuna vaikkapa näihin edellä mainittuihin.
Tästä samaa mieltä, Teslalla on eri tapa toimia ja siinä on hyviä ja huonoja puolia, jokainen valitkoon omalla lompakolla.

Todettakoon vielä että Teslan tapa toimia on ollut aina about sama, myös ennen kun alkoivat halpuuttamaan autojaan urakalla.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 400
Itse olen ostanut neljä uutta autoa (ihan kansanautoja enkä tarkoita tässä VW:tä) ja yhden uuden Rolexin. Jälkimmäistä pidetään jonkinlaisena luxustuotteena ja luovutustapahtuma on tarkka tanssi jonka itse koin lähinnä huvittavana.

Täytyy kyllä sanoa että vaikka autotkin oli ihan karvalakkimalleja oli luovutukset tehty viimeisen päälle. Kaikissa noissa tuli hirveästi krääsää mukaan, osa turhaa. Bemarin mukana sai kuulemma ennen konjakki tai viskipullon…nykyään voisi tulla sanomista.

Voisiko kultainen keskitie olla ihan perus luovutus ja pienestä lisämaksusta premium kokemus. Veikkaan kyllä että osalla tuo luovutus kuuluu johonkin laatukäsikirjaan tjms.

Itselleni riittäisi ihan Teslan tapa kunhan auto on kunnossa, joku vanhempi tai nai…öö tekniikasta vähemmän kiinnostunut henkilö voi tarvita opastusta kun sähköautoissa on jutut vähän eri tavalla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 625
Viestejä
4 238 700
Jäsenet
71 229
Uusin jäsen
Tonde1000

Hinta.fi

Ylös Bottom