Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitäs sitten, kun autossa on joku palikka Tesla "within specs" laatua? Kuulostaa aika tuuhealta hyväksyä toimitus pääsemättä esim. auton sisälle katsomaan. Ei näiden käytäntöjen testi ole siinä miten hyvin joku asia toimii yleensä vaan miten se asia toimii siinä kohtaa, kun jotain on pielessä.Oma luovutus oli Lempäälästä pari viikkoa sitten, 1630 varattu noutoaika, mutta jo klo 13 jälkeen tuli sähköpostilla viesti ”Hyväksy autosi toimitus”. Kiertelin auton ympärillä tovin ja katselin onko isompaa huomautettavaa, hyväksyin toimituksen sähköpostin linkistä, jonka jälkeen Tesla appista pystyi avamaan ovet ja lähtemään kotia päin. Mitään henkilökuntaa tähän ei tarvitse jos ei kaipaa apua
Eikai siinä muuta kuin jos jotain on pielessä niin joko sovitaan korjaus tai peruutat tilauksen. Se kun on täysin mahdollista vaikka oletkin hyväksynyt toimituksen (Että saat ovet auki)Mitäs sitten, kun autossa on joku palikka Tesla "within specs" laatua? Kuulostaa aika tuuhealta hyväksyä toimitus pääsemättä esim. auton sisälle katsomaan. Ei näiden käytäntöjen testi ole siinä miten hyvin joku asia toimii yleensä vaan miten se asia toimii siinä kohtaa, kun jotain on pielessä.
En ole koskaan koeajanut ostamiani autoja. Ei kovin harvinaista, luulisin.Eikö noita asioita voi käydä läpi koeajon yhteydessä? Luovutukseen jää lähinnä kysymyksiä mitä koeajon yhteydessä ei tajunnut kysyä + luovutettavan auton kunnon tarkistus.
En ikinä ostaisi kymmenien tuhansien arvoista autoa ilman, että koeajan useamman vaihtoehdon ja valitsen niistä itselleni mieluisimman.En ole koskaan koeajanut ostamiani autoja. Ei kovin harvinaista, luulisin.
Kenes kanssa sä sitten sovit, että asia on pielessä ja keskustelet korjaukset/korvaukset? Jonotat pari kk asiakaspalvelua, kun ensin "näppärästi" nettiappiin otat kuvat jne? Vrt. huomaamaton naarmu omassa uudessa autossa, 200 e hyvitys ja nimi tarkastuslomakkeen loppuun molemmilta. Ei kahvia, ei pullaa, vartin kertausesittely ja tien päälle. Tilauksen peruuttaminen nyt taas menee siihen auton ostamisen larppaukseen. Jos sitä autoa on ihan oikeasti ostamassa, niin ei tuollainen peruuttaminen ole vaihtoehtolistalla kuin äärimmäisen rankassa tilanteessa.Eikai siinä muuta kuin jos jotain on pielessä niin joko sovitaan korjaus tai peruutat tilauksen. Se kun on täysin mahdollista vaikka oletkin hyväksynyt toimituksen (Että saat ovet auki)
Miten muuten sen oman auton sieltä löytää? Vai tuleeko rekisterinumero etukäteen tietoon esim. Trafi omin kauttaOma luovutus oli Lempäälästä pari viikkoa sitten, 1630 varattu noutoaika, mutta jo klo 13 jälkeen tuli sähköpostilla viesti ”Hyväksy autosi toimitus”. Kiertelin auton ympärillä tovin ja katselin onko isompaa huomautettavaa, hyväksyin toimituksen sähköpostin linkistä, jonka jälkeen Tesla appista pystyi avamaan ovet ja lähtemään kotia päin. Mitään henkilökuntaa tähän ei tarvitse jos ei kaipaa apua
Tesla julkaisee Wall Connectorille sovelluksen sisäisiä toimintoja – sekä Teslan että muiden sähköautojen omistajien käyttöön
Tästä päivästä alkaen julkaisemme Wall Connectorille uusia sovelluksen sisäisiä toimintoja langattoman laiteohjelmistopäivityksen kautta.
Wall Connectoria käyttävien Teslan ja muiden sähköautojen omistajien käytössä ei ole aiemmin ollut sovellustoimintoja, mutta nyt he voivat käyttää kaikkia Wall Connectorille tarkoitettuja toimintoja.
Wi-Fi-verkkoon yhdistetyt Wall Connectorit asentavat päivityksen automaattisesti – saatavilla vain kolmannen sukupolven Wall Connectoriin.
▪Sovelluksen sisäisiä toimintoja ovat:
Ajastettu lataus
Reaaliaikainen latauksen tila
Lataushistorian tarkastelu
Etäohjattava latauksen ajastus
Latausasetusten muuttaminen
Tekstarilla tuli rekisterinumero etukäteen.Miten muuten sen oman auton sieltä löytää? Vai tuleeko rekisterinumero etukäteen tietoon esim. Trafi omin kautta
Nämä ovat olleet vuoden päivät jo UKssa. Katsotaan koska saa.Kopsataan facebookin puolelta
Itse kävelisin tiskille ja kertoisin asian. Tesla on vaan todella tarkka noista ”withing specs” asioista että voivat väittää itse tekemäksi jos ajat autoa.Kenes kanssa sä sitten sovit, että asia on pielessä ja keskustelet korjaukset/korvaukset? Jonotat pari kk asiakaspalvelua, kun ensin "näppärästi" nettiappiin otat kuvat jne? Vrt. huomaamaton naarmu omassa uudessa autossa, 200 e hyvitys ja nimi tarkastuslomakkeen loppuun molemmilta. Ei kahvia, ei pullaa, vartin kertausesittely ja tien päälle. Tilauksen peruuttaminen nyt taas menee siihen auton ostamisen larppaukseen. Jos sitä autoa on ihan oikeasti ostamassa, niin ei tuollainen peruuttaminen ole vaihtoehtolistalla kuin äärimmäisen rankassa tilanteessa.
Onhan siinä autossa 14 päivän palautusoikeus, joten on hyvin aikaa tutustua autoon luovutuksen jälkeen.
Teslan ehdoissa on 100km raja. Sen jälkeen auto katsotaan käyttöönotetuksi ja sen yli pitää myös korvata ajetut kilometrit jos palauttaa.Tämä ei ole sitten mikään Tesla only Muskin lahja kun ihan sama on jokaisessa auton etämyynnissä. Jos myyjä jättää peruutusehdot kertomatta peruutusaika on vuosi. Luit ihan oikein, vuosi. Tämä ollut vuodesta 2014.
Niin on ja 2 päivää sitten aloittivat pikatestauksen Kanadassa.Nämä ovat olleet vuoden päivät jo UKssa. Katsotaan koska saa.
Eli ei siis saa vielä Suomeen.Niin on ja 2 päivää sitten aloittivat pikatestauksen Kanadassa.
Ei oma TWC tai tesla app löytänyt mitn päivityksiä.Eli ei siis saa vielä Suomeen.
Pitäisi kai joku tuli myös aktivoitua itse appiin kun videoissa näkee TWC myös lisättävissä laitteissa.Kaippa se sieltä portaittain tulee sitten kun jakelu aloitettu.
Juu voi olla ellei onnistu jollain ihan serveripuilen muutoksella.Pitäisi kai joku tuli myös aktivoitua itse appiin kun videoissa näkee TWC myös lisättävissä laitteissa.
Videoissa mitä tuli pari päivää sitten appissa on oma kohta TWClle eli vaatii todennäköisesti serveri muutoksen tai aktivoinnin Suomen alueelle. Itse TWC kyllä toimii wifissa ilman tuotakin.Juu voi olla ellei onnistu jollain ihan serveripuilen muutoksella.
tiistaina vasta oma asennus niin pääsee sen jälkeen ihmettelemään ja kattomaan saisiko tuosta jotenkin järkevästi statistiikkaa yms ympättyä suoraan HomeAssistantiin. Joku integraatio näytti ainakin löytyvän, mutta mennee jo offtopicin puolelle tässä kerjussa.
Noni, jokohan tuon myötä vois lopettaa tappelun Enyaqin luokattoman ajastuksen kanssa.
Tesla wall connector on kyllä hyvä ja halpa, vertaa esim. volkkarin myymiin bokseihin jonka älymallissa on ainakin kolminkertainen hinta.
Offtopikkia: Autossa on kyllä hyvät ajastusasetukset, voi esimerkiksi käyttää eri sijainneissa eri asetuksia. Ongelmana on siis se, ettei auto tottele asetuksia, koska backendistä palaa puolet kerroista päälle "lataa heti". Ja koska järjestelmät toimii hyvin, tuo ei näy heti, vaan asetus muuttuu kun auto saa jollakin satunnaisella viiveellä palvelimeen yhteyden, ts. pitää kytätä äppiä ja toivoa että se päivittää tilaa, jotta voi yrittää saada asetuksia uudelleen tallennettua. Käsittääkseni tämä sama ongelma on Gridion kanssa.Suosittelen Gridio latauksen ohjaamiseen.
Tesla wall connector on kyllä hyvä ja halpa, vertaa esim. volkkarin myymiin bokseihin jonka älymallissa on ainakin kolminkertainen hinta.
Itse kerään dataa kolmella eri mittarilla. HAn kautta TWCsta, sitten kW mittari ja auton oma. Kaikki antaa eri tuloksia.
Kyllä Teslan wall connectorissa saa maksimivirran määrittäneen. Asennusvaiheessa kun otetaan yhteys wallconnectorin omaan wifiin niin siellä tehdään määritykset, kuten esim mitä autoja sillä voi ladata.Volkkarin peruslaturi oli ainakin alkujaan samanhintainen kuin tuo Teslan laturi (nykyisin 500€ vs 589€, eli samanhintaisia edelleen). Vertailu niiden kahden välillä lienee tietysti mielenkiintoinen, sillä kummassakin on toiselta puuttuvia ominaisuuksia. VW:n laturissa on nimittäin mahdollisuus rajoittaa latausvirtaa sulakkeiden keston mukaan, mitä Teslassa ei ole ollenkaan.
Kyllä Teslan wall connectorissa saa maksimivirran määrittäneen. Asennusvaiheessa kun otetaan yhteys wallconnectorin omaan wifiin niin siellä tehdään määritykset, kuten esim mitä autoja sillä voi ladata.
Offtopikkia: Autossa on kyllä hyvät ajastusasetukset, voi esimerkiksi käyttää eri sijainneissa eri asetuksia. Ongelmana on siis se, ettei auto tottele asetuksia, koska backendistä palaa puolet kerroista päälle "lataa heti".
VW:n dynaamisen kuormanhallinnan versio maksaa 1100€. Hieman hinnaltaan eri kuin Teslan saappaan älyllä varustettu TWC. Teslaan ei toki älykästä versiota löydy.
Jenkeissä on ollut jo viitteitä että Teslalta on mahdollisesti tulossa erillinen kuormanhallintapalikka myös TWC:lle. Ilemisesti toimisi joko Wifillä tai vaihtoehtoisesti jenkkimallista löytyvän RS-liittimen kautta piuhalla.VW:n dynaamisen kuormanhallinnan versio maksaa 1100€. Hieman hinnaltaan eri kuin Teslan saappaan älyllä varustettu TWC. Teslaan ei toki älykästä versiota löydy.
VW:n dynaamisen kuormanhallinnan versio maksaa 1100€. Hieman hinnaltaan eri kuin Teslan saappaan älyllä varustettu TWC. Teslaan ei toki älykästä versiota löydy.
Kätevä kyllä, mutta toteutus on aikamoinen rimanalitus softafirmalle. Vrt. kilpailevat ratkaisut, joissa vastaavia yksittäisi aikatauluja voi naputtaa plussasta lisää kyllästymiseen asti. Eli yöltä voi halutessaan poimia ihan minkälaisen tuntikombon, jos intoa riittää. Parhaat ratkaisut ottavat suoraan pörssin tuntihinnan mukaan latausta. Noh, ehkäpä kehitys tämänkin osalta kehittyy.
Ei omaa kokemusta Gridiosta. Kai sitä silläkin ajastaa.Miksei käyttäisi Gridiota?
Koska sillä saat ladattua auton halvoilla tunneilla ja myös annettua raja-arvon että ei vaikka lataa jos hinta yli 10c niin laisinkaan.Ei omaa kokemusta Gridiosta. Kai sitä silläkin ajastaa.
Tämä sama ollut jo vuoden päivät niin en pidättele hengitystä että tuosta paranee ellei sitten omista Powerwallia.Kätevä kyllä, mutta toteutus on aikamoinen rimanalitus softafirmalle. Vrt. kilpailevat ratkaisut, joissa vastaavia yksittäisi aikatauluja voi naputtaa plussasta lisää kyllästymiseen asti. Eli yöltä voi halutessaan poimia ihan minkälaisen tuntikombon, jos intoa riittää. Parhaat ratkaisut ottavat suoraan pörssin tuntihinnan mukaan latausta. Noh, ehkäpä kehitys tämänkin osalta kehittyy.
Teslassa kyllä. Vakiona auto tarjoa vain että aloita lataus aikana X tai ole valmis aikaan X mennessä.Onko tää jotenkin uusi juttu? Saman voinut tehdä vagin plugareissa jo vuosia ilman et täytyy sorkkia lataustvehjettä.
Onnea autosta! Sehän erottuu mukavasti valkoisten joukostaNoniin, auto tuli haettua eilen Lempäälästä Express-luovutuksella eli auton olisi voinut hyväksyä, ottaa käyttöön ja ajaa pois omin päin.
Ilmoitus sähköpostiin ja mahdollisuus hyväksyä auto Tesla-tilille tuli 45 minuuttia ennen varsinaista noutoa, kuulemma 15 luovutusta oli eilen.
Maalipinnat, paneelien välit, vanteet kävin läpi, ei onneksi huomautettavaa. Auto oli laturissa 80% täynnä ja Teslalta saa ilmaisia krediittejä 150 km verran superchargeriin.
Samaan aikaan viereisessä punaisessa oli selkeitä pieniä pitkiä naarmuja maalissa A-pilarissa, joista mainitsi henkilökunnalle ja hoitunevat Teslan toimesta. Kannattaa siis tsekata se auto ympäri.
Ensimmäisellä istumalla ja ajolla ison näytön tapahtumat, auton piippailut ja kamerat olivat aikamoinen informaatiotulva ja keskittyminen niihin haastavaa, mutta kyllä se ensimmäisen 100 km aikana alkoi sujua ja autopilotinkin löysin lopulta Poriin saapuessa. Aika paljon oli valitettavasti fokus näytöllä eikä liikenteessä.
Akaan Superchargerilla heti ensimmäinen pömpeli ei toiminut, toinen lähti lataamaan kun laittoi piuhan kiinni eli pieni ihmettely ja säätö alkuun.
250 km perusteella fiilikset on autosta, sen laadusta ja kyydistä varsin positiiviset, en ole vielä mitään negatiivista keksinyt, mutta eiköhän senkin aika koita.
Tarina ei kertonut oliko ne esim. kuljetusvaurioita.En haluaisi motkottaa mutta tuurilla näköjään saa yhä auton mikä on kunnossa. Jos viereissä autossa oli yhä maalissa jälkiä.
Jos se oli noutorivissä se kertoo, että ei edes tarkistusta viitsitä tehdä.Tarina ei kertonut oliko ne esim. kuljetusvaurioita.