Millä periaatteella se akku on rajoittava? Mistä tällainen tieto on? CATLin akuissa on käytetty isompaa moottoria kuin nykyisin, joten miksi se yhtäkkiä olisi rajoittava tekijä?
Onko tälle akkuväitteelle olemassa siis yhtään lähdettä?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Millä periaatteella se akku on rajoittava? Mistä tällainen tieto on? CATLin akuissa on käytetty isompaa moottoria kuin nykyisin, joten miksi se yhtäkkiä olisi rajoittava tekijä?
Onko tälle akkuväitteelle olemassa siis yhtään lähdettä?
Tuolta löytyy tieto. En jaksa nyt penkoa mutta luin siitä ajat sitten.
Tiedän. Mutta mietin että voisiko se olla esteenä LFP akkujen esiinmarssissa kalliimmissa variaatioissa.Lataus ja purkausteho eivät ole sama asia.
Eikös LFP paina myös enemmän?Tiedän. Mutta mietin että voisiko se olla esteenä LFP akkujen esiinmarssissa kalliimmissa variaatioissa.
Kyllä siellä taulukot löytyy jos sen verran kiinnostaa etsiä. Lfp toimii huonommin muutenkin kylmässä kuin nca niin varmaan senkään vuoksi niitä ei laiteta nelkkuihin puhumattakaan se lisääntynyt paino niin alkaa tuntumaan ku traktorilla ajaa versus kilpa-auto.Kiitos, olisit nyt vain keksinyt suoraan "Internetistä". Alkaa kuulostamaan että tämä on jokin tornihuhu kohta, joka vain elää omaa elämäänsä.
LFMP:hen viittaukset voisi myös unohtaa, ei ainakaan CATL näytä niille mainitsevan yhtään sen suurempaa purkaustehoa.
Heinäkuussa tuli haettua Model 3 Vetokujalta. Luovutuksessa oli ihan Teslan edustaja mukana, eikä muuta tainnut tarvita kuin henkkareita. Vakuutustodistusta en missään kohtaan edes ladannut sinne Teslan sivulle eikä siitä kyselty (vakuutus oli toki hankittu muuten).Mitäs dokumentteja tarvitsee olla mukana Teslan luovutuksessa? Kun hämää, koska samaan aikaan ilmoittavat, että täysin kontaktiton luovutus ja samalla vaaditaan mukaan ajokortti ja vakuutuksen kopio
Sun Tesla-tili on sidottu sähköpostiin ja sinne tilille on ajokortista kuvat syötetty, vakuutustodistus ja maksut maksettu ennen luovutusta niin miksi niitä uudestaan tarvitsisi näyttää? Itse haen perjantaina ja ajokortti on mukana.Taisivat Tampereella pienen virheen tehdä, kun eivät edes henkkareita kysyneet. Laittoi spostiin auton aktivointilinkin ja homma selvä
Ei multakaan henkkareita tai ajokorttia muuten kysytty pari vuotta sitten, ei tullut edes mieleen aikanaanTaisivat Tampereella pienen virheen tehdä, kun eivät edes henkkareita kysyneet. Laittoi spostiin auton aktivointilinkin ja homma selvä
Tottahan tämäkin, ei se auto voi väärälle Tesla-tilille mennä kun se menee tasan sille joka sen on tilannut.Sun Tesla-tili on sidottu sähköpostiin ja sinne tilille on ajokortista kuvat syötetty, vakuutustodistus ja maksut maksettu ennen luovutusta niin miksi niitä uudestaan tarvitsisi näyttää? Itse haen perjantaina ja ajokortti on mukana.
Oliko tuo noutoaika miten tarkka ja aktivoituuko Tesla-tilillä auto tai jotain kun auton voi noutaa?Noudin yyni pari viikkoa sitten. En nähny edes henkilökuntaa missään. Puhelimella autoon sisään ja kotia kohti, kiitos hei.
Sun Tesla-tili on sidottu sähköpostiin ja sinne tilille on ajokortista kuvat syötetty, vakuutustodistus ja maksut maksettu ennen luovutusta niin miksi niitä uudestaan tarvitsisi näyttää? Itse haen perjantaina ja ajokortti on mukana.
Tuli muistaakseni joku maili tms kun oli valmis noutoon. Itselläni oli aika ehkä klo 13 tms, mutta hain auton jo klo 10. Mutta varmaan vaihtelee ruuhkan ym mukaan että saako kuinka paljon aikaisemmin hakea?Oliko tuo noutoaika miten tarkka ja aktivoituuko Tesla-tilillä auto tai jotain kun auton voi noutaa?
Oli 16.30 mulla aika ja ilmoitus auton valmiudesta tuli noin vartti tätä ennen. Menin paikalle, ja samaan aikaan autoaan oli kolme muuta noutamassa. Muut olivat jo autoissansa, eli eiköhän ne hyvissä ajoin sinne saa mennä.Oliko tuo noutoaika miten tarkka ja aktivoituuko Tesla-tilillä auto tai jotain kun auton voi noutaa?
On tuo Teslan autonluvutuskin käynnyt aikamoisen halpuutamisen läpi. Ulkona, ei myyjää ja vesisade kaupan päälle. Tuolla Teslan luovutussyteemillä ei varmasti koskiskella vanhempia autonostajia (eläkeläisiä ), vai saako sielä palvelua haluttaeessa ? Eli normaalin autonluovutuksen, sisällä, kahvit ja pullat geelitukan kanssa, opastus autoon haluttaessa, yms.....
Toki tuo tapa toimii varmasti monelle......itsekin voisin ottaa auton noin, varsinkin jos auto tuttu.
Varmasti jakaa mielipiteitä tällä hetkellä tuo luovutustyyli. Ihan ymmärrettävästikin kyllä. Uskon silti, että tulevaisuudessa uusia sukupolvia ei sen kummemmin kiinnosta edes kahvitella geelitukkien kanssa, vaan mitä nopeammin ja helpommin sen auton saa siitä alle ja lähteä himaan, niin sen parempi.On tuo Teslan autonluvutuskin käynnyt aikamoisen halpuutamisen läpi. Ulkona, ei myyjää ja vesisade kaupan päälle. Tuolla Teslan luovutussyteemillä ei varmasti koskiskella vanhempia autonostajia (eläkeläisiä ), vai saako sielä palvelua haluttaeessa ? Eli normaalin autonluovutuksen, sisällä, kahvit ja pullat geelitukan kanssa, opastus autoon haluttaessa, yms.....
Toki tuo tapa toimii varmasti monelle......itsekin voisin ottaa auton noin, varsinkin jos auto tuttu.
Uusista sukupolvista tulee myös väistämättä vanhuksia. Tolla vanhemmalla sukupolvella kun on rahaa, ja he ostavatkin suurimman osan uusista autoista. En tiedä miten he kokevat tämän uuden toimintatavan ? Monelle potentiaaliselle ostajalle voi olla liian jännää....Varmasti jakaa mielipiteitä tällä hetkellä tuo luovutustyyli. Ihan ymmärrettävästikin kyllä. Uskon silti, että tulevaisuudessa uusia sukupolvia ei sen kummemmin kiinnosta edes kahvitella geelitukkien kanssa, vaan mitä nopeammin ja helpommin sen auton saa siitä alle ja lähteä himaan, niin sen parempi.
En pistäisi tuollaista kuskin piikkiin jos valot on usein suunnattu miten sattuu pakasta vedetyssä autossa kun tapana on ollut että tällaiset asiat ovat uutena kunnossa.
Tämä ongelma on ollut jo vuosia Teslalla. Eri juttu jos olisi uusi asia, mutta Model 3 ja nyt Model Y ovat julkaisustaan asti olleet käytännössä pisin helvettiä suunnattuja. Omassani valot sojottivat "pakasta vedettynä" niin soivasti, että hävetti ajaa. Tässä taas tulee tämä nykyajan autojen hienous, on siistiä omistaa Tesla, muttei osata edes perustoiminnallisuuksia käyttää ja pitää huolta.
Tämä selittääkin miksi Mercedes-Benzin adaptiivilla valoilla ajessa jotkut ääliöt laittavat pitkät päälle. Häikäisyähän ei oikeasti heille tapahdu, mutta valot ovat kirkkaat jos niihin suoraan katsoo.
Tuosta Teslan ongelmasta pääsisi eroon, jos valot kalibroitaisiin automaattisesti edes joka kymmenes kerta. Tämä aiheuttaisi liikkeellelähtöön muutaman sekunnin viiveen. Perinteisten valmistajien valot kalibroidaan tavallisesti joka kerta kun virta laitetaan päälle.
Liekö Teslalla autossaan edes samanlaisia sensoreita kuin aikanaan Xenoneissa oli aina, joka sääti valokeilan korkeutta ajaessakin? Jostain syystä tuo pakollinen ominaisuus katosi kun tultiin LEDeihin, vaikka häikäisyvoima ei kadonnut mihinkään. Tuolloinhan itse "kalibrointi" ei montaa sekuntia vienyt, kun taas nyt jos Teslasta valitsee kalibroinnin, niin se ei todellakaan toimi samalla tehokkuudella.
Jos nyt ajattelee ihan määriä kuinka paljon noita autoja luovutetaan niin saisi tuoda tankkiautolla kahvia ja lavetilla pullaa tuonne Teslalle ja pitäisi olla joku 100 henkilöä töissä juomassa kahvia asiakkaiden kanssa kokoajan. Olisiko tuossakaan sitten järkeä? Tai itse en haluaisi maksaa autostani tuon takia enempää.On tuo Teslan autonluvutuskin käynnyt aikamoisen halpuutamisen läpi. Ulkona, ei myyjää ja vesisade kaupan päälle. Tuolla Teslan luovutussyteemillä ei varmasti koskiskella vanhempia autonostajia (eläkeläisiä ), vai saako sielä palvelua haluttaeessa ? Eli normaalin autonluovutuksen, sisällä, kahvit ja pullat geelitukan kanssa, opastus autoon haluttaessa, yms.....
Toki tuo tapa toimii varmasti monelle......itsekin voisin ottaa auton noin, varsinkin jos auto tuttu.
Jos nyt ajattelee ihan määriä kuinka paljon noita autoja luovutetaan niin saisi tuoda tankkiautolla kahvia ja lavetilla pullaa tuonne Teslalle ja pitäisi olla joku 100 henkilöä töissä juomassa kahvia asiakkaiden kanssa kokoajan. Olisiko tuossakaan sitten järkeä? Tai itse en haluaisi maksaa autostani tuon takia enempää.
Niin Teslalla luovutetaan varmaan about kaikki autot Vetokujalla. Jotain sitten Lempäälässä. Muilla merkeillä on kymmenittäin paikkoja missä luovutetaan niin ehkä helpompaa järkätä joku kahvittelu kun niitä ei ole kymmenittäin joka päivä.Eivät todennäköisesti ti
No ovathan muutkin pystyneet / pystyvät siihen. Tosin heillä on se etu, että myynti on hajautettu. Ei tarvii saman jampan juoda kahvia aamusta iltaan.
Ihan fiksu konsepti, ei siinä mitään. Voisivat muutkin ottaa tämän vaihtoehdoksi.
Jos nyt ajattelee ihan määriä kuinka paljon noita autoja luovutetaan niin saisi tuoda tankkiautolla kahvia ja lavetilla pullaa tuonne Teslalle ja pitäisi olla joku 100 henkilöä töissä juomassa kahvia asiakkaiden kanssa kokoajan. Olisiko tuossakaan sitten järkeä? Tai itse en haluaisi maksaa autostani tuon takia enempää.
Ja Oulussa.Niin Teslalla luovutetaan varmaan about kaikki autot Vetokujalla. Jotain sitten Lempäälässä. Muilla merkeillä on kymmenittäin paikkoja missä luovutetaan niin ehkä helpompaa järkätä joku kahvittelu kun niitä ei ole kymmenittäin joka päivä.
Itse menin paikalle, katsoin auton ulkoisesti läpi että ok, hyväksyin auton Tesla tililtä ja ajoin pois. En nähnty ketään, enkä olisi halunnutkaan nähdä. Tilasin auton kotona netissä, en silloinkaan nähnyt ketään enkä olisi halunnutkaan. Mielestäni varsin tehokasta ja kätevää kaikinpuolin kun ei tarvita turhaan yhtään ihmiskontaktia. En kaipaa ihmiskontaktia kun tilaan vaikka uuden puhelimen niin miksi tarvitsisin sitä autoa tilatessakaan?Kahveista en tiedä, mutta se määrä mikä henkilöstä Teslalla pitäisi olla jälkitarkastuksessa on paljon enemmän kuin tuo mitätön määrä kahvia. Itseasiassa Teslan huollossa jaetaan enemmän ilmaista kahvia kuin myyntiorganisaatio saisi ikinä myytyjen mukana. Siinä ne rekat sitten kulkevatkin kun korjataan jotain turhaa. Pullankin määrä on täysin mitätön, jos parikymmentä pullaa päivässä menisi. Nyt jotain tolkkua näihin kuvitelmiin. Itse en pullaa ja surkeaa kahvia kaipaa (kummassakaan), mutta jollekin se juttu voi olla tärkeä ja siitähän myyntiorganisaatiossa on kyse. Kyllä kaikki Teslallekin aina tulee kun myynti sakkaa, niin tarjoukset, markkinoinnit, korkotarjoukset kuin myös referral koodit ja ties mitä.
Oman Model 3:stani hakiessa olin ainakin neljän henkilön kanssa tekemisissä itse toimistolla. Yhden kanssa sovittiin kaupat, täytettiin mun läppärillä niitä liirulaarumeita, sitten haettiin auto ulkoa ja höpistiin niitä näitä siellä räntäsateessa. Katseltiin kahdestaan yksilö läpi ja sovittiin että jatketaan loppusummankin osalta. Sitten höpistiin kahden muun kanssa yhdelle ajokortin kuvaa, toiselle vakuutustodistus ja jommalle kummalle vielä pankkitosite että käsiraha on maksettu. Ja jossain välissä toki täyteltiin jonkun kanssa se lomake siitä sähköautotuestakin.
Lopulta vielä yksi henkilö tuli myöhemmin tuomaan minulle avainkortit ja käytiin katsomassa missä auto on parkkipaikalla ja että kaikki toimi oikein ja auto näkyi kännykässä.
Poistan tästä vielä myöhemmin saamani jälkimarkkinointipuhelut ja tietysti myyntipuhelut ennen myyntiä. Loppujen lopuksi mielestäni tässä oli minulle nähtävissä paljon enemmän henkilöstöä kuin mitä aikaisemmissa autokaupoissa minulla on ollut (joissa yksi henkilö hoiti kaiken).
Oliko tämä prosessi sitten tehokasta? Se, että joku näkee vain yhden noista henkilöistä puuttuvan prosessista (se joka näyttäisi että tässä autosi) ei tarkoita että Teslan prosessi on muuten myyntiorganisaatiossa tehokasta. Aivan kuten softakehityksessä "Agile" ei tarkoita mitään muuta kuin leimaa jonkun managerin höpinälistassa itsessään ja Muskin johtotavan katsoen ainakin Twitterissä meno oli jotakuinkin täysin kaoottinen ja kaukana tehokkuudesta.
Itse menin paikalle, katsoin auton ulkoisesti läpi että ok, hyväksyin auton Tesla tililtä ja ajoin pois. En nähnty ketään, enkä olisi halunnutkaan nähdä. Tilasin auton kotona netissä, en silloinkaan nähnyt ketään enkä olisi halunnutkaan. Mielestäni varsin tehokasta ja kätevää kaikinpuolin kun ei tarvita turhaan yhtään ihmiskontaktia. En kaipaa ihmiskontaktia kun tilaan vaikka uuden puhelimen niin miksi tarvitsisin sitä autoa tilatessakaan?
En nyt ehkä vertaisi ruokaa ja autoa. Auto on se mikä se on, ihan sama paljonko tapaat ja ketä niin jos lopulta tilaat Teslan niin se on ihan samanlainen kuin kaikilla muillakin, riippumatta yhtään mistään. Ruoka toki on parempaa ravintolassa kuin Woltattuna ja menee kuljetuksessa pilalle. Auto ei sen sijaan muutu yhtään miksikään riippumatta tilaus/toimitustavasta.Koska minä en ainakaan luottanut siihen että saisi auton johon olisin tyytyväinen rakenteen osalta. Jos et halua ketään nähdä, se on tietysti sinulle kiva juttu. Ostaahan monet auton koeajamatta ja sitä näkemättä, ei se ole sinäänsä uusi juttu.
Tai tilaa ruokansa Woltista ja odottaa että se jätetään mössönä jäähtymään kuistille ettei varmasti tarvi nähdä ketään. Toiset taas tykkäävät syödä ravintolassa ja saada palvelua. Meitä on moneen junaan, itse kyllä suosin ravintolaa johonkin pikaruokaan nähden, mutta tyylinsä kullakin.
Nykyään oli tuo tilt sensori poistettu eli auto ei enää tiedä missä ”kuormassa” se on. Eli voit hinata auton pois ja ei huomaa mitään.RSymonssin videoista voi katsoa että ei se Teslan automaattikalibrointi tee oikeasti yhtään mitään jos valot osoittavat väärin. Voi olla että tekee kalibroinnin esim. juuri painon tms. kuorman mukaan, mutta viallista suuntausta se ei ainakaan korjaa.
Auto on se mikä se on, ihan sama paljonko tapaat ja ketä niin jos lopulta tilaat Teslan niin se on ihan samanlainen kuin kaikilla muillakin, riippumatta yhtään mistään.
Muutamia tapauksia tullut missä ”QA” toimittanut valkoisen sisustan autoon osan mustana.Ei, Teslan kohdalla se auto nimenomaan ei ole sellainen, eikä edes välttämättä sellainen kuin tilatessa. Sieltä voi niin puuttua asioita kuin olla vaihdettu jotain "toimii yhtä hyvin" mentaliteetilla. Toisella on parkkitutkat, toisella ei vaikka tilasitte samana päivänä. Kiinan rakenne on eri kuin Saksan, penkit ovat ilmeisesti erilaisia, jousituksessa on eroja, erilaisissa kumiosissa on eroja.
En edes ihmettele jos saisit punaisen auton kun tilasit sinisen. "Within specs".
Esimerkkeinä USB data tuki poistettiin lennosta, ei tullut takaisin.
Käytännössä Flacit tulisi ladattua tuonne hanskalokeron porttiin joka tapauksessa.For some vehicles manufactured after approximately November 1, 2021, the center console USB ports may only support charging devices. Use the USB port inside the glove box for all other functions.
Kyllä hansikaslokerossa aina on se datasiirto ollut, sinne voi sen tikun laittaa. Siellä ne sentry moden videotkin onHmm, tarkoittaako tuo, että Teslassa ei voi soittaa Flacceja USB-tikulta? Käyttöohjeesta löytyi tuollainen note:
Käytännössä Flacit tulisi ladattua tuonne hanskalokeron porttiin joka tapauksessa.
Juuri näin. Usb hubilla voit saada enemmän portteja mutta se syö kaistaa jos aikoo myös sentryä/dashcamia käyttää.Hmm, tarkoittaako tuo, että Teslassa ei voi soittaa Flacceja USB-tikulta? Käyttöohjeesta löytyi tuollainen note:
Käytännössä Flacit tulisi ladattua tuonne hanskalokeron porttiin joka tapauksessa.
Minullakin luki tekstiviestissä, josta noutoaika varattiin, että kyseessä täysin kontaktiton auton luovutus. Hieno palvelu mielestäni.Noudin yyni pari viikkoa sitten. En nähny edes henkilökuntaa missään. Puhelimella autoon sisään ja kotia kohti, kiitos hei.
Eikö noita asioita voi käydä läpi koeajon yhteydessä? Luovutukseen jää lähinnä kysymyksiä mitä koeajon yhteydessä ei tajunnut kysyä + luovutettavan auton kunnon tarkistus.On tuo Teslan autonluvutuskin käynnyt aikamoisen halpuutamisen läpi. Ulkona, ei myyjää ja vesisade kaupan päälle. Tuolla Teslan luovutussyteemillä ei varmasti koskiskella vanhempia autonostajia (eläkeläisiä ), vai saako sielä palvelua haluttaeessa ? Eli normaalin autonluovutuksen, sisällä, kahvit ja pullat geelitukan kanssa, opastus autoon haluttaessa, yms.....
Toki tuo tapa toimii varmasti monelle......itsekin voisin ottaa auton noin, varsinkin jos auto tuttu.
Oliko tuo noutoaika miten tarkka ja aktivoituuko Tesla-tilillä auto tai jotain kun auton voi noutaa?