Jälleenmyyntiporras vaan ovat yleensä aika pitkälle kotimaisia yrittäjiä ja omistajuuskin on osakkuutta yleensä. En sitten tiedä jos kokee tuon pöhöttyneeksi ja ostaa ennemmin jenkkiläiseltä pörssiyritykseltä joka käväisi lähellä maailman kalleimman yrityksen statusta ja kokee tämän jotenkin paremmaksi, reilummaksi ja fiksummaksi toteutustavaksi.
Toki osa jälleenmyyntiportaasta on jo suoraan valmistajien omistuksessa, että sinänsä täysin ei tietty voi yleistää.
Sinänsä isolle firmalle on tietty parasta myydä uusia autoa ja vanhoja autoja ei oteta vastaan, joten siinä mielessä käytettyjen myyntiä jos saadaan vähennettyä niin aina parempi. Tietty käyttöarvo pitää huolta siitä, että käytetyillekin tuotteille on aina omat markkinansa.
No, varmasti tuollakin on tapauksia suuntaan ja toiseen, mutta tälleen esim. viimeajat uusilla bemareilla ajaneena oululaisena mulla ei ole paljoakaan hyvää sanottavaa paikallisesta edustuksesta. Kokemukset on, ettei siellä toimi mikään muu kuin laskutus. Jos jokin voi mennä pieleen, niin se kohtuu varmasti menee pieleen. Harvinaisia ovat kerrat kun jokin huolto, korjaus tmv. asia on saatu kerralla tehtyä ilman tarvetta mennä paikkailemaan jälkikäteen.
Laskutetaan premium-työn hinta, koska "kalliit testerit ja osaaminen", mutta työkaluja ei osata käyttää ja osaaminen on mitä sattuu. Esimerkkinä plugarin hybridijärjestelmän lauhduttimen vaihto: sain auton takaisin ilman että järjestelmää olisi ilmattu. Pääsin parikyt km kunnes auto alkoi valitteleen että jarruta varovasti, en voi hyvin. Takaisin pajalle, jossa selvisi että "vaihettiin syyläri kun on me syyläreitä ennenkin vaihdettu". 3min googlauksella löytyi bemarin monisivuinen ohje miten tuo jäähy ilmataan painavin ukaasein että sitä missään nimessä ei saa jättää tekemättä, koska laiterikko, palovaara yms. Huoltamon perustelu "no ei me tiedetty että tarvii ilmata kun tää on eka hybridi johon tuo vaihdettiin". Huoltamo perii siis premium-työn hintaa, koska on bemarin testerit, dokumentaatiot ja koulutus - mutta niitä ei käytetä mihinkään koska "on me syyläreitä vaihdettu". Tämä on nyt vain yksi esimerkki ja lisää löytyy.
Mitä taas myynnin puolelle tulee, siellä laatu vaihtelee. Joku nuorempi myyjä on osannut kommunikoida hyvinkin sähköpostin välityksellä kauppaa tehdessä, suurin osa taas on sellaisia etteivät osaa mailiin vastata kuin capseilla että tuu käymään liikkeessä.
Koen että jos tuo olisi vaikka bemarin suoraan omistama liike, niin ei se voisi mitenkään ainakaan huonommin toimia. En koe että tämä on muuta kuin pöhöttynyt rahastaja-väliporras näin kuluttajan vinkkelistä.