Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Nyt tuli tekstari että voi valita toimitusajan, piti valita perjantai ensi viikolle, mutta ne ajat meni ennenkuin ehdin painaa. Otin sitten lauantain ja nyt vasta tajusin katsoa että mikään autokorjaamo ei ole lauantaisin auki. Saakohan mitenkä helposti vaihdettua aikaa, tai sitten täytyy hankkia tunkki ja pulttipyssy ym ja vaihtaa renkaat siinä teslan pihalla itse.
Olit valinnut noudon vetokujalta, et Hangosta?
 
Kyllä, vetokujalta. Juuri tämän talvirengas ongelman takia, mutta eiköhän ne saa siinä pihalla vaihdettua. Täytyy toivoa että olisi edes joku suht kuiva ja tasainen paikka siinä jossain.
Lauantaina alkaa vielä sataa lunta mutta kai sinne Vetokujalle voi soittaa että tulee vasta maanantaina?
 
Lauantaina alkaa vielä sataa lunta mutta kai sinne Vetokujalle voi soittaa että tulee vasta maanantaina?
Vasta ensi viikon lauantaina. Tiedä sitten millainen sää on. No onneksi en vielä myynyt vanhaa autoa pois niin saa kuskailtua renkaat ja tunkin paikalle.
 
Kai tuon ajan nyt saisi vaihdettua kun vaan soittaa Teslan myyntiin. Jos tunkkailemaan rupeat, niin hommaa nyt ainakin ne tunkkikiekot, jotka laitetaan nostopaikkoihin.
 
Vasta ensi viikon lauantaina. Tiedä sitten millainen sää on. No onneksi en vielä myynyt vanhaa autoa pois niin saa kuskailtua renkaat ja tunkin paikalle.
Ei siellä vetokujalla ihan hirveästi ylimääräistä tilaa ole. Riippuen sitten mihin aikaan sulla on luovutus mutta Konalan Vianor on myös lauantaisin auki, jos uskaltaa sinne asti kesänakeilla ajella.
 
Ei siellä vetokujalla ihan hirveästi ylimääräistä tilaa ole. Riippuen sitten mihin aikaan sulla on luovutus mutta Konalan Vianor on myös lauantaisin auki, jos uskaltaa sinne asti kesänakeilla ajella.
En tiedä onko yksittäisestä henkilöstä kyse ja onko lähinnä lainkuuliaisuutta mutta kyllä suvikumeilla voi jäällä ajaa ihan hyvin. Nopeus on vain pudotettava puoleen. Käytännössä kaikki päätiet ovat sulia, joten ei vaikuta edes matka-aikaan. Puhun omasta kokemuksesta, kun kakarana oli tuosta rahasta välillä niin puutetta, että koko talvi ajettiin kesäkumeilla. Eli itse ajelisin Tessulla viikonloppuna vain rauhallisesti kotiin ja maanataina ajaisin liikkeeseen vaihtamaan kumit.
 
En tiedä onko yksittäisestä henkilöstä kyse ja onko lähinnä lainkuuliaisuutta mutta kyllä suvikumeilla voi jäällä ajaa ihan hyvin. Nopeus on vain pudotettava puoleen. Käytännössä kaikki päätiet ovat sulia, joten ei vaikuta edes matka-aikaan. Puhun omasta kokemuksesta, kun kakarana oli tuosta rahasta välillä niin puutetta, että koko talvi ajettiin kesäkumeilla. Eli itse ajelisin Tessulla viikonloppuna vain rauhallisesti kotiin ja maanataina ajaisin liikkeeseen vaihtamaan kumit.
Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta yksi päivä katselin ikkunasta kuinka kesärenkailla kadulle parkkeerattua autoa koitettiin siirtää, loiva ylämäki eikä auto liikkunut mihinkään, lähinnä liukui alamäkeen ja lopulta oli joku 5 henkeä työntämässä että saivat siirrettyä muutaman metrin. Toki siis kadulla oli lunta, mutta onhan sitä nytkin ja varmaan ensi viikollakin. Tällä tiedolla en kyllä uskaltaisi ajaa. Toki jos asfaltti näkyy niin sitten. Mutta sama kai se on heti ne renkaat vaihtaa kun pitää kuitenkin vaihtaa. Luulisi sen verran tilaa olevan, kadun toisella puolella näyttää olevan joku parkkiskin jos ei teslan pihalla ole tilaa.
 
Jos auton mukaan tilaa renkaat, niin eikös se SE Mäkisen toimesesta ole vaihdettu alle hangossa ennen luovutusta, vai onko Teslalla joku oma tehokkaampi huolitsija siellä operoimassa? Ei kyllä hajuakaan miten yleensä nämä on, onko sitten oikeasti vasta autoliikeessä vaihdettu

Ja en kyllä talvella suosittele kesärenkaita, jos ovat sellainen nykytyylin mukaiset "kolme pitkittäistä uraa", ilman minkäänlaista lamellointia. Luisteluksi menee jo ekassa jarrutuksessa.
 
Nyt tuli tekstari että voi valita toimitusajan, piti valita perjantai ensi viikolle, mutta ne ajat meni ennenkuin ehdin painaa.
Itse odotan samaa tekstaria. Miten tuo toimii? Tekstiviestissä linkki teslan sivuille, missä on päivämääriä ja kellonaikoja alekkain ja nopein syö hitaan perusteella valitaan siitä oma?
 
Jos auton mukaan tilaa renkaat, niin eikös se SE Mäkisen toimesesta ole vaihdettu alle hangossa ennen luovutusta, vai onko Teslalla joku oma tehokkaampi huolitsija siellä operoimassa?
Nomberilla ei ollut auton mukana tilattuja nakkeja.

Ainakin Vetokujalla vaihdot tekee viereinen Atoy (jos nyt liikkeen muistan oikein) ennne luovutusta.
 

Onnesta rahalla selviää siellä etelässä näistäkin, mutta kysy nyt ensin voiko päivää muuttaa.
Tuohan voisi olla kätevä, tosin samalla kun kuskaan ne renkaat sinne vetokujalle niin menee tunkkikin.
 
Itse odotan samaa tekstaria. Miten tuo toimii? Tekstiviestissä linkki teslan sivuille, missä on päivämääriä ja kellonaikoja alekkain ja nopein syö hitaan perusteella valitaan siitä oma?
Joo tekstarissa linkki kalenteriin. Noin 5min viestin saapumisesta oli jo hyvin monelta päivältä kadonneet ajat kokonaan. Eli olin valinnut ajan perjantaille, mutta en vielä klikannut ok, kun tarkistin kalenteria että sopii. Sitten kun klikkasin niin tuli virhe että ajat menneet jo.
 
Itse odotan samaa tekstaria. Miten tuo toimii? Tekstiviestissä linkki teslan sivuille, missä on päivämääriä ja kellonaikoja alekkain ja nopein syö hitaan perusteella valitaan siitä oma?

Teslapäivitys: Hei! Saisimme teille tilauksenne auton luovutettua ensi viikon loppupuolella tai 27.2 alkavalla viikolla. Mikä on tilanteenne ja miltä kalenterinne näyttää? Vastaa tähän viestiin KYLLÄ jos Teslan nouto onnistuu tai EI mikäli tilanteesi on muuttunut etkä voisi ottaa autoasi vastaan. Vastaa maanantaihin 20.2 mennessä jotta saamme ajan varattua kalenteriin tai tiedämme siirrämmekö auton seuraavalle jonossa. Tähän numeroon ei voi soittaa mutta vastata voi tekstiviestillä myös vapaasti. t. Teslan luovutustiimi

Hei xxx. Sopisiko sinulle Teslan luovutusajaksi 27.2 klo 11.00 täältä Lempäälästä?
-Tesla Lempäälä
 
Eli lempäälässä tulee ihan ehdotuksia noudolle, eikä välttämättä kalenteria missä sata ihmistä haukkana yrittää saada parasta aikaa itselleen.

Mutta joo. Odotin autoa vielä huomiseksi noudettavaksi, mutta en ole saanut viestiä siihen liittyen. Eilen soittelin kyllä, mutta eivät olleet ihan varmoja asiasta. Tuskin ihan huomiseksi ehtii kun en ole aikaa varaillut vielä enkä siihen saanut ehdotelmia.
 
Teslalla tuntuu olevan vähän pallo hukassa, eikä sinänsä ihme jos yrittävät tuon mainitun 1000 autoa luovuttaa loppukuun aikana.
Itse en oikein tiedä miten suhtautua kun lauantaina tuli viesti, että sujuvuuden vuoksi voit hakea autosi hangosta, ja jos et hae niin toimitus saattaa myöhästyä.
No, valitsin hangon. Ja nyt meille pikatoimituksen valinneille ei ole tullut mitään tietoa mutta normitoimituksia varaillaan kyllä...
Mutta ei pidä käsittää väärin, pitää olla iloinen että foorumilaiset saavat autonsa :thumbsup:
 
Ja nyt meille pikatoimituksen valinneille ei ole tullut mitään tietoa mutta normitoimituksia varaillaan kyllä...
Mutta ei pidä käsittää väärin, pitää olla iloinen että foorumilaiset saavat autonsa :thumbsup:
Joo tämä. Itsekin ostin ”esittelyauton” mikä piti saada heti, mutta siltikin menee normaalit tilaukset edelle. Renkaatkin lähetetty jo rengasliikkeeseen odottamaan kun myyjät lupailivat tälle viikolle, mutta mitään viestejä tai aikoja ei meinaakaan kuulua ja toimitusaika sovelluksessa vaan muuttuu kerran päivässä aina vähän isommaksi. Kyllähän tuo ärsyttää.
 
Tesla tekee kyllä omalla tavallaan hyvää työtä kouluttaessaan autonostajia tällaiseen. Auto on viimeisiä asioita joiden myynti on (asuntomyynnin lisäksi) tuollaista lentävän maton kauppaa normaalisti. Tesla myy sitä kuin kahvipakettia joka selkeyttää markkinaa kovasti.
 
Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta yksi päivä katselin ikkunasta kuinka kesärenkailla kadulle parkkeerattua autoa koitettiin siirtää, loiva ylämäki eikä auto liikkunut mihinkään, lähinnä liukui alamäkeen ja lopulta oli joku 5 henkeä työntämässä että saivat siirrettyä muutaman metrin. Toki siis kadulla oli lunta, mutta onhan sitä nytkin ja varmaan ensi viikollakin. Tällä tiedolla en kyllä uskaltaisi ajaa. Toki jos asfaltti näkyy niin sitten. Mutta sama kai se on heti ne renkaat vaihtaa kun pitää kuitenkin vaihtaa. Luulisi sen verran tilaa olevan, kadun toisella puolella näyttää olevan joku parkkiskin jos ei teslan pihalla ole tilaa.
Tänään auto lähti liukumaan sivuttain pienellä nopeudella liikenneympyrässä, nastarenkailla. En olisi halunnut ainakaan tänään kokeilla onneani kesänakeilla.

Alkutalvesta ajoin pari kilometriä renkaanvaihtoon kesärenkailla (lunta satoi paljon, taisi olla loskakeli muistaakseni), silloin kyllä pelotti yhtään jyrkemmissä mäissä pysähtyykö valoihin ollenkaan ja lähteekö enää liikkeelle ylämäkeen.
 
Mitähän vakuutusyhtiössä tuumataan kun käyt hakemassa uuden 50k€ auton ja kotimatkalla ruttaat sen kesärenkailla lunastuskuntoon? Kuinka paljon korvaukset alenee kun ei ollut talvinakit alla?
 
Mitähän vakuutusyhtiössä tuumataan kun käyt hakemassa uuden 50k€ auton ja kotimatkalla ruttaat sen kesärenkailla lunastuskuntoon? Kuinka paljon korvaukset alenee kun ei ollut talvinakit alla?

No ei varmasti saa täyttä korvausta, se lienee selvä. Toki jos tulee M+S renkailla niin sitten ei niin väliä ellei nopeutta ole selvästi yli sallitun.
 
Pakkasella kesärenkaat ovat todella pelottavat jos tie ei ole kuiva. Noissa syksyn ja kevään loskakeleissä vielä varovasti menee kun rengas ei ole jäässä ja pitoa vielä jonkin verran on.

Vakuutuksen kohdalla en lähtisi leikkimään, mutta jos renkaissa on noi M+S renkaat (keskieuroopan all-season) niin lain mukaan ne kelpaavat talvirenkaiksi marraskuu ensi vuosi asti tässä siirtymäajalla niin vakuutusyhtiön kanssa saattaa joutua tappelemaan, mutta olettaisin korvaukset saavan jos on ajanut varovasti. Paskat renkaat sitten toki yleisesti tuossa kohtaa saa kun eihän ne ole hyvät millään kelillä. Ottaisin ennemmin kesärenkaat ja vaivannäön tässä tapauksessa.
 
Kai ymmärsit että juuri sitä tässä ihmeteltiin? Näin ainakin minä käsitin :D
Itse olisin ainakin voinut hakea autoni vaikka suoraan Kiinasta tai maksaa jonkun extra maksunkin nopeammasta toimituksesta. Tämä odottaminen nimittäin on sen verran raskasta, että varmaan lyhentää jo vuosia odotettua elinikääkin.
 
2025 aika todennäköisesti alkaa tuo pikku Tesla tulemaan meksikosta ilmeisesti yhtenä värinä niin kuin cybertruck. Miltähän tehtaalta Eurooppaan tulee? Taitaa nuo mennä jenkkeihin pelkästään ja Euroopaan tulee toisaalta.
 
Tesla tekee kyllä omalla tavallaan hyvää työtä kouluttaessaan autonostajia tällaiseen. Auto on viimeisiä asioita joiden myynti on (asuntomyynnin lisäksi) tuollaista lentävän maton kauppaa normaalisti. Tesla myy sitä kuin kahvipakettia joka selkeyttää markkinaa kovasti.

Sinänsä olet oikeassa. Moni (ainakin nuoremmat ostajat) varmaan ostaa uuden auton netistä ilman koeajoa. Korkeintaan luetaan pari arvostelua ja verrataan hintoja. Mutta silti tännekkin päin pykätään uusia lasipalatseja autoliikkeille joten kai niillekkin paikansa on.
 
Tesla tekee kyllä omalla tavallaan hyvää työtä kouluttaessaan autonostajia tällaiseen. Auto on viimeisiä asioita joiden myynti on (asuntomyynnin lisäksi) tuollaista lentävän maton kauppaa normaalisti. Tesla myy sitä kuin kahvipakettia joka selkeyttää markkinaa kovasti.

Puhumattakaan jälleenmyyjistä. Osoittaa tavallaan sen pöhöttyneen jälleenmyyjäportaan suhteellisen tarpeettomaksi, kun kaupankäynti ja vissiin kaikki muukin hoidetaan suoraan emofirman kanssa ja mahdollisimman pitkälle sähköisesti.
 
Jälleenmyyntiporras vaan ovat yleensä aika pitkälle kotimaisia yrittäjiä ja omistajuuskin on osakkuutta yleensä. En sitten tiedä jos kokee tuon pöhöttyneeksi ja ostaa ennemmin jenkkiläiseltä pörssiyritykseltä joka käväisi lähellä maailman kalleimman yrityksen statusta ja kokee tämän jotenkin paremmaksi, reilummaksi ja fiksummaksi toteutustavaksi.

Toki osa jälleenmyyntiportaasta on jo suoraan valmistajien omistuksessa, että sinänsä täysin ei tietty voi yleistää.

Sinänsä isolle firmalle on tietty parasta myydä uusia autoa ja vanhoja autoja ei oteta vastaan, joten siinä mielessä käytettyjen myyntiä jos saadaan vähennettyä niin aina parempi. Tietty käyttöarvo pitää huolta siitä, että käytetyillekin tuotteille on aina omat markkinansa.
 
Jälleenmyyntiporras vaan ovat yleensä aika pitkälle kotimaisia yrittäjiä ja omistajuuskin on osakkuutta yleensä. En sitten tiedä jos kokee tuon pöhöttyneeksi ja ostaa ennemmin jenkkiläiseltä pörssiyritykseltä joka käväisi lähellä maailman kalleimman yrityksen statusta ja kokee tämän jotenkin paremmaksi, reilummaksi ja fiksummaksi toteutustavaksi.

Toki osa jälleenmyyntiportaasta on jo suoraan valmistajien omistuksessa, että sinänsä täysin ei tietty voi yleistää.

Sinänsä isolle firmalle on tietty parasta myydä uusia autoa ja vanhoja autoja ei oteta vastaan, joten siinä mielessä käytettyjen myyntiä jos saadaan vähennettyä niin aina parempi. Tietty käyttöarvo pitää huolta siitä, että käytetyillekin tuotteille on aina omat markkinansa.

No, varmasti tuollakin on tapauksia suuntaan ja toiseen, mutta tälleen esim. viimeajat uusilla bemareilla ajaneena oululaisena mulla ei ole paljoakaan hyvää sanottavaa paikallisesta edustuksesta. Kokemukset on, ettei siellä toimi mikään muu kuin laskutus. Jos jokin voi mennä pieleen, niin se kohtuu varmasti menee pieleen. Harvinaisia ovat kerrat kun jokin huolto, korjaus tmv. asia on saatu kerralla tehtyä ilman tarvetta mennä paikkailemaan jälkikäteen.

Laskutetaan premium-työn hinta, koska "kalliit testerit ja osaaminen", mutta työkaluja ei osata käyttää ja osaaminen on mitä sattuu. Esimerkkinä plugarin hybridijärjestelmän lauhduttimen vaihto: sain auton takaisin ilman että järjestelmää olisi ilmattu. Pääsin parikyt km kunnes auto alkoi valitteleen että jarruta varovasti, en voi hyvin. Takaisin pajalle, jossa selvisi että "vaihettiin syyläri kun on me syyläreitä ennenkin vaihdettu". 3min googlauksella löytyi bemarin monisivuinen ohje miten tuo jäähy ilmataan painavin ukaasein että sitä missään nimessä ei saa jättää tekemättä, koska laiterikko, palovaara yms. Huoltamon perustelu "no ei me tiedetty että tarvii ilmata kun tää on eka hybridi johon tuo vaihdettiin". Huoltamo perii siis premium-työn hintaa, koska on bemarin testerit, dokumentaatiot ja koulutus - mutta niitä ei käytetä mihinkään koska "on me syyläreitä vaihdettu". Tämä on nyt vain yksi esimerkki ja lisää löytyy.

Mitä taas myynnin puolelle tulee, siellä laatu vaihtelee. Joku nuorempi myyjä on osannut kommunikoida hyvinkin sähköpostin välityksellä kauppaa tehdessä, suurin osa taas on sellaisia etteivät osaa mailiin vastata kuin capseilla että tuu käymään liikkeessä.

Koen että jos tuo olisi vaikka bemarin suoraan omistama liike, niin ei se voisi mitenkään ainakaan huonommin toimia. En koe että tämä on muuta kuin pöhöttynyt rahastaja-väliporras näin kuluttajan vinkkelistä.
 
Saa nähdä meneekö vielä kovin kauan, että saavat tuota versio 11:tä julkiseen jakeluun.
Nyt ilmeisesti lähtenyt FSD V11.3.1 lähtenyt jakeluun ensimmäiselle joukolle Teslan ulkopuolelle. Eli käytännössä varmaankin tuolle pienelle "tubettaja"-joukolle.

Ihan mielenkiintoista nähdä miten toi single-stack pelaa ja onko oleellisia parannuksia tullut. Ja milloin löytyy eka yrittäjä "coast-to-coast" ajelulle :)
 
Nyt ilmeisesti lähtenyt FSD V11.3.1 lähtenyt jakeluun ensimmäiselle joukolle Teslan ulkopuolelle. Eli käytännössä varmaankin tuolle pienelle "tubettaja"-joukolle.

Ihan mielenkiintoista nähdä miten toi single-stack pelaa ja onko oleellisia parannuksia tullut. Ja milloin löytyy eka yrittäjä "coast-to-coast" ajelulle :)
11.3.2 ilmeisesti tulossa vielä ennen kuin menee kaikille Amerikan pojille jakoon, joten toukokuulle voi mennä jos vielä ilmenee error horroria. Mutta vuosiin kyllä mielenkiintoisin iso päivitys tulossa.
Alkaa tuo musk ilmeisesti jo puhumaan lvl3 automaatiosta seuraavan 3 gen platformille ja pakittelee ilmeisesti entisiä puheitaan kun huomannut ettei tuo hw3 rauta riitä millään itsenäiseen ajoon edes kesäkelillä.
 
Vaikuttaako sähköauton merkin valintaan se, joutuuko sen hakemaan Vantaan Vetokujalta persiistä?

Tuskin spesifisti jokin osoite vaikuttaa, mutta tässä kun olen autoa juuri etsimässä niin kyllä se vähän ainakin mulla vaikuttaa auton valintaan että tuodaanko se pihaan, riittääkö autoilu tonne 10km päähän autoliikkeille vai pitääkö se hakea 600km päästä hesasta.
 
Sinänsä olet oikeassa. Moni (ainakin nuoremmat ostajat) varmaan ostaa uuden auton netistä ilman koeajoa. Korkeintaan luetaan pari arvostelua ja verrataan hintoja. Mutta silti tännekkin päin pykätään uusia lasipalatseja autoliikkeille joten kai niillekkin paikansa on.
Mun täytyy myöntää etteivät ainakaan uusien tai melkein uusien autojen koeajot ole koskaan antaneet minulle oikein mitään. Teen sen lähinnä koska minun oletetaan tekevän sellainen, ja mietin ajaessani "juuh, kyllähän tämä selvästi auto on, kulkee eteen ja taakse ja kääntyy ratista".

Jos oikeasti haluaisin tietää puutuuko perseeni siinä 4 tunnin ajossa (kuten puutui aikoinaan omistamallani Volkkarilla, ja ei puutunut sitä seuranneella Toyotalla), pitäisi oikeasti ajaa Tampereelle ja takaisin. Eijjaksa, 15-20 minuutin koeajo ja jos ei mitään hälyyttävää näy, ostoon.

Jollain vanhalla yksityiseltä ostetulla koslalla sitten kai kuulostelisin onko se ajon aikana hajoamassa osiin, mutta järkevämpää olisi viedä se jonkun ammattilaisen kuntotarkastukseen. Isoveli osti kauan sitten vanhan Mazdan yksityiseltä, koeajoi sitä, kaikki ok jotan kaupat tehtiin... kunnes kotiin sitä ajaessaan akku sippasi ja selvisi että laturi oli rikki. Auto kulki sen aikaa koeajossa kun täyteen ladattu akku vielä toimi. En tiedä oliko siinä mitään varoitusvaloa päällä vai eikö veli huomannut.
 
Tuskin spesifisti jokin osoite vaikuttaa, mutta tässä kun olen autoa juuri etsimässä niin kyllä se vähän ainakin mulla vaikuttaa auton valintaan että tuodaanko se pihaan, riittääkö autoilu tonne 10km päähän autoliikkeille vai pitääkö se hakea 600km päästä hesasta.
Myönnän hämääntyneeni siitä että asun ehkä 5km päässä Vetokujalta... Voi tuo toki olla hidaste oululaiselle tai utsjokelaiselle teslanostajalle, mutta ei ehkä sitten este jos sen Teslan kuitenkin haluaa, ja nimenomaan uutena.
 
Myönnän hämääntyneeni siitä että asun ehkä 5km päässä Vetokujalta... Voi tuo toki olla hidaste oululaiselle tai utsjokelaiselle teslanostajalle, mutta ei ehkä sitten este jos sen Teslan kuitenkin haluaa, ja nimenomaan uutena.

Kaikkihan on järjestettävissä, ja ei tuo nyt ensimmäinen auto olisi jota olen sieltä asti hakemassa.

Enemmän teslan hankintaa on jarruttanut pohjoisesta puuttuva huolto, ja sehän on juuri korjautumassa/korjautunut.
 
Mun täytyy myöntää etteivät ainakaan uusien tai melkein uusien autojen koeajot ole koskaan antaneet minulle oikein mitään. Teen sen lähinnä koska minun oletetaan tekevän sellainen, ja mietin ajaessani "juuh, kyllähän tämä selvästi auto on, kulkee eteen ja taakse ja kääntyy ratista".
Määritteletkö sinä koeajon pelkäksi ajo-osuudeksi? Minulle koeajo ainakin merkkaa paljon muutakin, miten kuskin penkin saa säädettyä itselle sopivaksi, muut tilat, jne.. Vuosia ja autoja kun on kertynyt, niin joka kerralla katsoo aina enemmän kohtaita "sillä silmällä". Nykyään ei onneksi paljon lamppuja tarvitse vaihtaa, mutta aika pitkään sen jälkeen tarkistin huolellisesti lamppujen vaihdettavuuden, kun kerran vahingossa tuli ostettua auto, jossa näppärin tapa vaihtaa lamput oli puskurin irroitus.
 
Itse haluan myös tietää autoa ostettaessa huolto-ohjelman ja sen hinnat. Sekä onko appi maksullinen ja kuinka paljon. Teslalla nämä on ”ilmaisia” perinnevalmistajille ilmeisiä lisäkatteen tuojia. Erityisesti tuo auton esilämmityksen muuttuminen maksulliseksi esim. kahden vuoden jälkeen ärsyttää ihan simona. Vähän kuin TV:n kake muuttuisi maksulliseksi ajan saatossa…
 
Meni hieman ohi että miksi porukka itse vaihtelemassa renkaita jossain kaupan pihassa? Eikö muka riitä että soittaa/viestittää sinne että auto kaudenmukaisilla renkailla, jos siis oletuksena jostain ihmeen syystä olisivat luovuttamassa talvella autoa kesärenkailla.

Jos itse tietysti hommaa toisen sarjan jostain ni itse ainakin toimittaisin ne sinne ennakkoon että nää sitten alle.
 
Oliko Model Y saamassa jotain pehmeämpää jousitusta? Alkaa aika kultaamaan muistot ja en enää muista riittävällä tarkkuudella, että oliko Tesla Y ajotuntumaltaan Volvo V90 vastaava.. Tesla Y siis harkinnassa, kun alkaisi sopimaan ajoprofiiliin ja kassavirroiltaan aletaan olla lähellä (autolaina 375e/kk:ssa + polttoainekulut).. E
 
Oliko Model Y saamassa jotain pehmeämpää jousitusta? Alkaa aika kultaamaan muistot ja en enää muista riittävällä tarkkuudella, että oliko Tesla Y ajotuntumaltaan Volvo V90 vastaava.. Tesla Y siis harkinnassa, kun alkaisi sopimaan ajoprofiiliin ja kassavirroiltaan aletaan olla lähellä (autolaina 375e/kk:ssa + polttoainekulut).. E
Ilmeisesti 10/22 jälkee valmistetuissa ja -23 vuoden kiinan valmistuksissa olisi pehmeämpi alusta ja jousitus
 
^Y:n alusta lienee kaukana kaikkien muiden merkkien normialustasta. Sana urheilullinen on osuva termi. Kovin pehmeäksi se ei liene muuttunut uusimmissakaan ja rengasmelua on orkkis kesärenkailla suomen karkeilla teillä reilusti.
 
Meni hieman ohi että miksi porukka itse vaihtelemassa renkaita jossain kaupan pihassa? Eikö muka riitä että soittaa/viestittää sinne että auto kaudenmukaisilla renkailla, jos siis oletuksena jostain ihmeen syystä olisivat luovuttamassa talvella autoa kesärenkailla.

Jos itse tietysti hommaa toisen sarjan jostain ni itse ainakin toimittaisin ne sinne ennakkoon että nää sitten alle.

Itelle tulis mieleen, että aftermarket-vanteet ja renkaat saa niin paljon halvemmalla, kuin oem-tuotteet. Ite kyllä myöskin toimittaisin ne suoraan autoliikkeeseen ennen luovutusta. Toki jos haluaa sen mahdollisen rahdin säästää, mutta se nyt ei paljon enää uuden auton hintaan verrattuna ole :D
 
Tesla ei ruuvaa niitä alle, siinä on vaan se ero. Vein oman talvirengassarjan läheiseen kumikorjaamoon kun olin edeltävällä viikolla asiasta soittanut ja siinä päräytettiin alle kun iltapäivän plussakelissä sipsuttelin siihen.

Voin suositella Lempäälästä autojaan noutaville Autokummitusta täydellä sydämellä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 156
Viestejä
4 485 424
Jäsenet
74 176
Uusin jäsen
Nahkapaska

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom