- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 4 158
Nyt on pakko ottaa tai kauppa & tahoitustarjous perutaan. Sait vielä paremman kaupan kuin minä.Santander kyllä ja kerran on siirretty. Ilmeisesti toista kertaa ei saa enää siirrettyä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nyt on pakko ottaa tai kauppa & tahoitustarjous perutaan. Sait vielä paremman kaupan kuin minä.Santander kyllä ja kerran on siirretty. Ilmeisesti toista kertaa ei saa enää siirrettyä.
Jos tosiaan kate on hyvä näissä kuten sanotaan niin eikö tässä tosiaan olisi tuhannen taalan paikka polkea hintoja ihan tosissaan jotta saisi kilpailijat nurin? 35k€ Model Y LR ja vaikka 30 k€ Model 3 niin harva edes miettisi mitään muuta autoa kun Teslaa? Tosin ei varmaan mitenkään saisi tehtyä kaikkia tilattuja? Sitten kun kukaan muu ei enää autoja valmista niin voisi nostella hintoja.Tesla tuntuu nostavan ihan kysynnän mukaan, jos uusi Higland menee kaupaksi ja tilausjono kasvaa, nousee hinnat varmasti. Mutta jos ei mene, ni ei välttämättä nouse yhtään. Tesla kasvattaa tuotantoaan niin lujaa, että ei heille riitä tasainen asiakasvirta, kokoajan pitäisi löytää kiihtyvään tahtiin uusia asiakkaita. Itse veikkaan että kun korot laskee, kysyntä ja hinnat nousee. Mutta millon korot laskee? Ei nyt varmaan ihan heti.
Voin harkita, voitko laittaa yksityisviesti?Hyvä tietää. Ongelmana on vain jo olemassaoleva Model 3 LR 21. Siinä on korko 0,99%. Kelpaisikohan tuo käytettynä jollekin ilman että tulee valtavaa persenettoa, sopimus on siirrettävissä. Kahdelle autolle ei oikein ole käyttöä.
Hyvä tietää. Ongelmana on vain jo olemassaoleva Model 3 LR 21. Siinä on korko 0,99%. Kelpaisikohan tuo käytettynä jollekin ilman että tulee valtavaa persenettoa, sopimus on siirrettävissä. Kahdelle autolle ei oikein ole käyttöä.
Q4 teslan kate automyynneissä oli 26%, mutta nyt joidenkin mallien hinnat on laskeneet jo 20% alkuvuoden aikana. Toki Tesla laskee kokoajan myös valmistuskustannuksia. Jännä nähdä minkä verran pelivaraa vielä on, Q1 tulosjulkistus kertoo varmaan jo jotainJos tosiaan kate on hyvä näissä kuten sanotaan niin eikö tässä tosiaan olisi tuhannen taalan paikka polkea hintoja ihan tosissaan jotta saisi kilpailijat nurin? 35k€ Model Y LR ja vaikka 30 k€ Model 3 niin harva edes miettisi mitään muuta autoa kun Teslaa? Tosin ei varmaan mitenkään saisi tehtyä kaikkia tilattuja? Sitten kun kukaan muu ei enää autoja valmista niin voisi nostella hintoja.
Lisäksi ainakin Track mode löytyy. Mun mielestä tuossa on jo ihan hyvin vastinetta rahalle.
Tarkoittaa, muistaakseni 18mm matalammallaTarkoittaako alennettu jousitus pienempää maavaraa?
Sitten mulle Y LR mieluummin, ettei ota pohjaan niin herkästi kiinni ja katsastusmies vinkuu.
Taitaa vain Suomessa olla, että suurimman osan ajasta ei auto kykene tuohon parempaan tehoon eli tehohyöty LR:ään nähden jää pieneksi.Jep. Omaan makuun pelkästään jo teholisä olisi tuon lisähinnan arvoinen ja nuo kaikki muut iso plussa kaupanpäälle.
Taitaa vain Suomessa olla, että suurimman osan ajasta ei auto kykene tuohon parempaan tehoon eli tehohyöty LR:ään nähden jää pieneksi.
Tuosta Lappiin ajelusta tuli mieleen, että itse en ole käynyt siellä millään muulla, paitsi sähköautolla. Kuitenkin asustelen Tamperetta etelämmässä niin ihan aitoja Lapin reissuja.
Joten omalla kohdalla polttis ei ole kulkenut Lappiin, mutta nimenomaan sähköauto on. Hassu juttu että näin on päässyt käymään.
Minäkin ajanut kuluneena talvena kolme reissua Lappiin T3:lla. Pari kertaa joutuu käydä kusella matkalla niin lataus onnistuu samalla. Kaikilla kerroilla on pyyhkimetkin toimineet, vaikka täytyy myöntää että automaattiasennossa ne on hieman omituiset välillä. Kertaakaan en ole sinne polttomoottorilla mennyt joten en pysty vertaamaan. Tuonne Kainuuseen tuli polttisaikana ajeltua jonkin verran eikä sekään ilman paria kusitaukoa mennyt vaikka melkein puolet lyhyempi matka.
Mussa tai autossa on varmaan jotain vikaa kun ei ole ollut vielä mitään ongelmia Lapin reissuilla
Itse olen ajanut useamman kerran pitempiä päiväsiirtymiä, niin sanoisin, että 1000 km on yksin ajettuna omalla kohdallani sellainen järkevyyden rajoissa kulkeva maksimipäivämatka, siinäkin alkaa se vika 100km olla jo aikamoista kidutusta. Tommoseen matkaan menee reilusti yli 10h ajallisesti. Ei liene mikään ongelma sähköautolle siis, jos vaan nopeita latureita piisaa.Minäkin ajanut kuluneena talvena kolme reissua Lappiin T3:lla. Pari kertaa joutuu käydä kusella matkalla niin lataus onnistuu samalla. Kaikilla kerroilla on pyyhkimetkin toimineet, vaikka täytyy myöntää että automaattiasennossa ne on hieman omituiset välillä. Kertaakaan en ole sinne polttomoottorilla mennyt joten en pysty vertaamaan. Tuonne Kainuuseen tuli polttisaikana ajeltua jonkin verran eikä sekään ilman paria kusitaukoa mennyt vaikka melkein puolet lyhyempi matka.
Mussa tai autossa on varmaan jotain vikaa kun ei ole ollut vielä mitään ongelmia Lapin reissuilla
Jos tosiaan kate on hyvä näissä kuten sanotaan niin eikö tässä tosiaan olisi tuhannen taalan paikka polkea hintoja ihan tosissaan jotta saisi kilpailijat nurin? 35k€ Model Y LR ja vaikka 30 k€ Model 3 niin harva edes miettisi mitään muuta autoa kun Teslaa? Tosin ei varmaan mitenkään saisi tehtyä kaikkia tilattuja? Sitten kun kukaan muu ei enää autoja valmista niin voisi nostella hintoja.
Hyvä tietää. Ongelmana on vain jo olemassaoleva Model 3 LR 21. Siinä on korko 0,99%. Kelpaisikohan tuo käytettynä jollekin ilman että tulee valtavaa persenettoa, sopimus on siirrettävissä. Kahdelle autolle ei oikein ole käyttöä.
Katetta on vain arvailtu, mitään oikeaa tietoa ei ole.Q4 teslan kate automyynneissä oli 26%, mutta nyt joidenkin mallien hinnat on laskeneet jo 20% alkuvuoden aikana. Toki Tesla laskee kokoajan myös valmistuskustannuksia. Jännä nähdä minkä verran pelivaraa vielä on, Q1 tulosjulkistus kertoo varmaan jo jotain
Bjorn tekee näitä testejä ja kun ollaan siellä 50-100% välillä, enemmän 80-100% niin saa kivasti Teslasta irti, sen jälkeen alkaa tehot katoamaan.Vakiovalitus kun noita kiihdytystestejä on tehty on ollut Teslan kohdalla että akkua on ollut liian vähän. En tiedä pitääkö tuo oikeasti paikkansa, mutta oletettavasti jos haluaa maksimitehoa mitata niin akku kannattaa ladata ihan täyteen.
Jotkut valmistajat myös ihan suoraan ilmoittavat millä akun varaustasolla maksimitehot saadaan irti (tai saadaan luvattu suorituskykylukema irti).
Katetta on vain arvailtu, mitään oikeaa tietoa ei ole.
Facesta luin perffin omistajalta, että perffi melko turha LR:ään verrattuna, koska perffin tehot vaatii käytännössä täyden akun ja akun täytyy olla myös riittävän lämmin. Suomessa suurin osa vuodesta on siis liian kylmää akun kannalta, että se lähtiessä olisi tarpeeksi lämmin. Lisäksi arkikäytössä akkua ei kannata ladata täyteen. On siis melko harvinaista, että nuo molemmat ehdot täyttyy ja sitten se ero perffin ja LR:n välillä ei olekaan enää niin suuri.Kuis, pito-ongelmiinko viittaat - vai eikö tesla anna tåysiä jerkkuja kylmällä akulla tms?
Ei tuo kerro paljon se on per auto. Tuo kertoo keskiarvon koko autokannasta mitä tekevät.Tesla raportoi Automotive gross margin 25,9% Q4/22, mitä meinaat tuolla että tietoa ei ole?
Perus kulumaa.MY LR 1600km alla ja tuulilasiin kiveniskemä 400km kohdalla ja konepellistä muutamasta kohtaa lähtenyt maalit metallille asti. En oo ainakaan huomannut, että oli mitään peltiin ropissut. Mitäs tälle pitäisi tehdä? Lasin vakuutus kyllä on.
1600km ajetussa autossa?Perus kulumaa.
Kiviä tuolla tulee ja nastoja nyt todella paljon.1600km ajetussa autossa?
220tkm ajetun Golfin konepeltikin on siistimpi....
Kyllä. Maali/pohjat vaan ovat autoissa erilaisia.Kiviä tuolla tulee ja nastoja nyt todella paljon.
Nykyautoissa kaikki on tämmöistä pehmeää maalia.Kyllä. Maali/pohjat vaan ovat autoissa erilaisia.
Tesla ei vaan kestä kovin hyvin näitä nasta/kivi/pöly olosuhteita. Mutta oikeassa olet, kivet ja nastat lentää....
Ei pidä paikkaansa.Nykyautoissa kaikki on tämmöistä pehmeää maalia.
Kyllä se samanlaiseksi reikämaaliksi menee tuolla kun kilsoja tulee, oli autona mikä vaan.Ei pidä paikkaansa.
Edit. Maalin paksuudesta/kovuudesta löytyy ihan mittattua faktaa, ei tarvitse yleistää että kaikkien autojen maali on pehmeää...
Kyllä se samanlaiseksi reikämaaliksi menee tuolla kun kilsoja tulee, oli autona mikä vaan.
Onhan se joo. Kyllä mulla oli entisen auton nokkapelti samanlaista reikäjuustoa vs Teslan siinä 2v sisällä. Värillisissä näkyy helposti nuo pisteet.Ehkä näin. Ongelma on, että kyseinen maalipinta muutaman vuoden jälkeen vastaa Focuksen tai Yariksen kymmenen vuoden käyttökaarta. Toki Kalifornian ja Arizonan maalipintamurheet ovat erilaisia kuin peräpohjolassa.
2v sisään reikäjuustoa? Saako kysyä mikä merkki?Onhan se joo. Kyllä mulla oli entisen auton nokkapelti samanlaista reikäjuustoa vs Teslan siinä 2v sisällä. Värillisissä näkyy helposti nuo pisteet.
Seat ja Mersu. Vuodessa tulee about 40tkm matkaa. Paljon motaria ja kaupunkia. Pääosin ajan aina ACC:lla ja kauimmaisella vaihtoehdolla.2v sisään reikäjuustoa? Saako kysyä mikä merkki?
Onko vika kuskissa vai autossa?
Itsellä on 31tkm ajettu Tesla ja konepellissä on tasan yks kiveniskeymä. Eli voidaanko nyt kans todeta että Teslat kestävät paremmin kuin keskivertoautot?
Tohon vaikuttaa niin moni asia, esimerkiksi: kuinka lähellä ajat muita, ajatko paljon ruuhkaisina aikoina, ajatko Sallassa vai Uusimaalla, ajatko paljon moottoriteillä vai taajamissa yms
Sellanen kysymys paremmin tietäville että mistä erottaa Uberturbinet ja sitten niiden kopiot?
Vai että ilman kiveniskeymiä keulaan vuosikymmenestä toiseen?En nyt haluaisi provosoida, mutta noilla kilometreillä tuo on pikemminkin raskauttava todiste toiseen suuntaan. Voihan olla, että tänne on etsiynyt merkittäväkin peesissä hiihtävien BMW 3-sarjalaisten klaani, mutta meidän muiden konepelti kyllä kestää ilman iskeymiä vuodesta ja osin jopa vuosikymmenestä toiseen.
Hihittelyssä ja samanmerkkisten autojen taputtulessa ja niiden ihmettelyssä toki menee suurin aika, kuten arvailit. Se on toki uskovaisten seurapiireissä ihan ok. Kuusamon jatkuvista kivisuihkuista en tiedä mitään, kun maalipinta toimii Keha I- ja Keha III -ajelussa ilman tarvettaviin maalipinnan korjauksiin. Toki ajellut ihan riittämiin laskettelukeskuksiin, mutta kuten sanottua, en halua pilata alennuksista johtuvia pääsiäisbileitä.Vai että ilman kiveniskeymiä keulaan vuosikymmenestä toiseen?
Ja ei, meidän kenekään muidenkaan minkäänmerkkiset autot ei kestä paitsi tietysti jos sillä ei aja ollenkaan.
Tämä ei ollut mikään arvaus, vaan teslan Q4 osavuosikatsauksesta.Katetta on vain arvailtu, mitään oikeaa tietoa ei ole.
Puhun tästäTämä ei ollut mikään arvaus, vaan teslan Q4 osavuosikatsauksesta.
"Automotive gross margin Q4 2022: 25.9%"
Lähde: https://tesla-cdn.thron.com/static/SVCPTV_2022_Q4_Quarterly_Update_6UDS97.pdf?xseo=&response-content-disposition=inline;filename="b7871185-dd6a-4d79-9c3b-19b497227f2a.pdf"
Tavallaan asiaa koko viesti, mutta tähän lainattuun osaan on pakko sanoa, että niin applessa kuin teslassakin saat sillä rahalla vaan paljon paremman (lue: sujuvamman) kokemuksen käyttää sitä laitetta. Kun on välillä työpuhelimena joutunut käyttää muuta kuin applea, niin huomaa kuinka sujuvasti se apple sen homman hoitaa. Sama tilanne myös sähköautoissa. Kun on käynyt koeajamassa suurimman osan isoakkuisista markkinoilla olevista sähköautoista niin ei siellä ole yhtään autoa joka olisi edes lähellä Teslaa softassa.Applenkin olisi pitänyt mennä nurin jo aikoja sitten, koska kaupasta saa about samoilla spekseillä paljon halvemmalla puhelimen.
Android Auto?Tavallaan asiaa koko viesti, mutta tähän lainattuun osaan on pakko sanoa, että niin applessa kuin teslassakin saat sillä rahalla vaan paljon paremman (lue: sujuvamman) kokemuksen käyttää sitä laitetta. Kun on välillä työpuhelimena joutunut käyttää muuta kuin applea, niin huomaa kuinka sujuvasti se apple sen homman hoitaa. Sama tilanne myös sähköautoissa. Kun on käynyt koeajamassa suurimman osan isoakkuisista markkinoilla olevista sähköautoista niin ei siellä ole yhtään autoa joka olisi edes lähellä Teslaa softassa.